Gila..van kapasiti 8 orang diubahsuai supaya muat 66 orang kanan-kanak

on 21 Ogos 2012


Sebuah van di China dimodified sedemikian rupa oleh pemiliknya agar boleh mengangkut 66 anak di dalam van berkapasiti 8 orang! Wow, lalu apakah mereka berhasil memecahkan rekor dunia? Bukan, mereka melakukan 'atraksi' ini secara rutin setiap sekolah.

Van ajaib ini ditemukan oleh polis di daerah kota Qianan, Provinsi Hebei, China. Ketika kendaraan ini dihentikan polis kerana over kapasiti, mereka tak menyangka kelebihan penumpangnya seteruk ini.

Menurut Daily Mail, polisi kemudian mengajak anak-anak lucu itu bermain sebelum kemudian mereka dijemput kerumahnya masing-masing.-idbite.com





sumber : dailymail

JANGAN BUANG KOTAK PRINTER ANDA... ADA KEGUNAANNYA!!!.



bahan-bahan diperlukan...


cara-cara membuatnya..










klik gambar untuk lebih jelas..
printer tak berhabuk...selamat...

Jarum 'bersemayam' dipunggung selama 31 tahun

Seorang pesara yang berasal China akhirnya dapat merasakan duduk dengan nyaman setelah doktor mengeluarkan sebatang jarum suntik patah yang 'bersemayam' di punggungnya selama 31 tahun.



Lao Du, 55,   mengatakan bahawa jarum itu tertinggal di punggungnya akibat perbuatan seorang doktor amaturpada tahun 1978.Jarum itu patah tatkala disuntuk oleh doktor ketika dia mengunjungi klinik kerana demam.Kemudaia dia dihantar ke hospital dan doktor disana tidak menjumpai jarum itu walaupun sudah ditahan diwad selama 9 hari.

Dia percaya jarum itu masih ada di punggungnya dan 5 tahun kemudian baru dia merasa seperti ada benda menusuk dibahagian punggungnya.Ketika berjalan dia juga merasa kesakitan itu.

Setelah 31 tahun menderita di mengunjungi  Zhengzhou People Hospital .Pakar bedah Fu Konglong, akhirnya berhasil menemukan dan mengeluarkan jarum suntik itu setelah 3 jam melakukan pembedahan. Dan akhirnya Loa Du dapat duduk dan berjalan seperti biasa.

Fashion Disaster Di Kota Fashion Asia : Ini Seluar Dalam Atau Bukan? (Foto Eksklusif)


Tokyo, Singapore, Hongkong, Taipei merupakan kota fashion di Asia. Segala trend mode dari Eropah dan Amerika Syarikat pertama kalinya selalu masuk ke Asia melalui 4 kota besar nan kosmopolit tersebut.

Semua rumah mode terkenal mempunyai banyak butik di kota-kota tersebut, dan selalu menjadi buruan para fashionista (penggila fashion) dan shopaholic (penggila belanja) untuk memuaskan nafsunya.

Kerana merupakan early adopter maka kita amat mudah menjumpai orang-orang (khususnya wanita) yang berpakaian sesuai mode terkini. Tidak peduli trend tersebut menarik dan pantas, atau bahkan membuat mereka tampak bodoh, itu tidak akan menyurunkan minat mereka untuk tampil trendy.

Namun, yang namanya trend, seperti yang disebutkan diatas, tidak selalu bagus. Bahkan kebanyakan tidak pantas. Seperti yang ditampilkan oleh foto-foto yang di dapat di salah satu sudut kota-kota fashion tersebut.


mari kita zoom lebih dekat:




Pelajar buat servis pembersihan dalam keadaan bogel

Servis gila ini menawarkan 15 orang pekerja untuk membersihkan rumah dalam keadaan bogel.Pelanggan boleh memilih sama ada mereka mahu pekerja itu berbogel terus atau separuh sahaja.Harga servis ini untuk satu jam ialah US$240 dan pelanggan boleh melihat pekerja yang berbogel itu menjaankan tugas mereka.






bk-semakin hari semakin teruk manusia ini..


Ikat leher ,ambil pisau,parang nak bunuh diri (full pic)

Beginilah keadaan seorang wanita yang cuba untuk membunuh diri...
ikat leher,ambil pisau dan parang cuba terjun untuk membunuh diri...
melihat keadaannya wanita ini mungkindalan keadaan yang sungguh
tertekan dan kecewa...










Kerana skirt pendek jadi jutawan muda

Sebuah universiti di Brazil diperintahkan untuk membayar ganti rugi kepada seorang mahasiswi yang dikeluarkan kerana mengikuti kuliah dengan mengenakan baju yang dianggap terlalu pendek oleh pihak universiti.

Namun, Geisy Arruda kemudian dibolehkan belajar kembali di Universiti Bandeirante di Sao Paolo itu setelah masyarakat marah atas keputusan itu.

Kes ini menjadai perdebatan di Brazil mengenai kebebasan individu dan moral orang awam.

Hakim yang memutuskan kes ini mengatakan wang ganti rugi itu cukup untuk mengganti kerugian yang dideritai Arruda . Universiti Bandeirante tempat Arruda belajar merupakan universit swasta di pinggir kota Sao Paolo.



Geisy Arruda, 21 tahun, mendapat cemuhan dan hinaan dari mahasiswa lain bulan Oktober lalu ketika dia mengenakan baju berwarna merah yang sangat pendek ke ruang kuliah.

Universiti kemudian mengeluarkannya dengan alasan dianggap mengganggu ketenangan di kelas kerana “tidak menghormati prinsip etika, martabat akademik dan moral”.

Tetapi pihak universiti kemudian mengubah keputusan itu kerana kes ini  menimbulkan kemarahan masyarakat dan tekanan dari kementerian pendidikan, yang menuduh universiti bersikap “sama sekali tidak toleran dan mendiskriminasi”.

Arruda mengatakan saat itu dia merasa malu  kerana dikeluarkan dari sekolah.

Kes ini membuat dia menjadi seorang selebriti  di Brazil.

Dalam persidangan akhbar pihak universiti mengatakan Arruda dengan sengaja menimbulkan kontroversi agar dia menjadi terkenal.

Ada Ikan Aneh Tak Memiliki Wajah


Inilah 1 dari 15 spesies ikan paling aneh yang ditemukan pada tahun 2011, ikan purba yang tak memiliki wajah. Pasukan peneliti dari Inggris Raya menemukannya di Pulau Orkney, Scotland. Tak cuma minus wajah, ikan yang ditemukan juga tidak memiliki otak dan sirip.

Panjang ikan tersebut cuma sekitar 5 sentimeter serta memiliki tubuh yang transparan. Kerana minim sirip, ikan ini juga tak jaguh dalam berenang. Pergerakannya hanya didukung oleh susunan saraf pada bagian punggungnya. Berita tersebut dilansir International Business Times.

"Di zaman di mana dunia telah dipetakan dan dirakam, sangat mengagumkan mengetahui ada banyak spesies menanti untuk ditemukan di bawah ombak lautan," kata Richard Lockhead, Environment Secretary Scotland. "Perairan Scotland kaya akan biodiversitas dan tanggung jawab kita untuk menjaga lingkungan rapuh ini. Kerana itu kami melakukan survei laut dengan survei baru yang direncanakan pada tahun 2012 untuk mengetahui apa saja yang ada di laut Scotland," kata Lockhead.

Selain ikan tak berwajah itu, ditemukan pula remis raksasa, remis kuda dan remis kipas. Remis adalah sejenis kerang-kerangan yag hidup di dasar perairan dan memiliki cangkang kuat.

Remis raksasa memiliki cangkerang kuat dengan ukuran sekitar 45 sentimeter dan boleh hidup selama 20 tahun. Sementara remis kipas selain memiliki bentuk serupa kipas juga punya tanduk dan filamen berwarna emas seperti rambut manusia. Ukurannya sekitar 40 sentimeter. Remis kuda boleh bertahan hidup selama 50 tahun. 

Sumber : http://sains.kompas.com

Aksi lelaki kurang ajar meraba dalam bas





Muka selamba je mamat ni..

Krim AJAIB ini namanya PHOTOSHOP!!











Wanita Pilih Main Game Daripada Berhubungan seks


BERMAIN game sudah sejak lama dikaitkan sebagai hobi lelaki. Umumnya, game dilakukan remaja lelaki yang terobsesi permainan komputer, juga suami yang tergolong antisosial. Namun sebuah penemuan menarik dilaporkan minggu ini, ternyata wanita juga menggemari game online sama seperti lelaki.

Bahkan, responden yang telah menikah mengaku lebih punya banyak waktu 'berteman' dengan layar komputer saat bermain game ketimbang bermain dengan suami. Demikian seperti dilapor Dailymail.

Kajian yang dibuat Doritos, snack asal Amerika ini menemukan, sementara 50 peratus lelaki mengaku ketagihan game online, 49 peratus wanita juga mengalaminya. Lelaki menghabiskan 22,3 peratus waktu mereka bermain game online, wanita justru lebih lama yakni 23,2 peratus dari seluruh waktunya.

Penelitian ini juga menemukan bahawa responden wanita menghabiskan waktu lebih banyak bermain game daripada bercinta. Parahnya, 1 dari 5 wanita mengaku bermain game online di ranjang, sementara sang suami tidak bolehberbuat apa-apa soal ini.

Alasan yang mendasari lelaki bermain game online adalah prinsip pertandingan sedangkan 2 di antara 3 wanita mengaku memaikannya untuk menghilangkan stress. Dan soal pilihan game, wanita lebih menyukai game yang berelemen sosial atau menggunakan otak sedangkan lelaki memilih game berunsur kekerasan atau gambling.

Adakah kegemaran lelaki dan wanita terhadap game online menjadi perosak hubungan? Para ahli mengatakan, Ya. Kedekatan kita terhadap teknologi menjauhkan kita dari teman-teman bahkan pasangan, yang akan berhujung pada masalah. Belum lama ini sahaja terungkap bahawa 15 peratus perceraian terjadi lantaran salah satu pihak ketagihan game.

Sekarang ini, ramai orang yang tetap menggunakan handset saat makan malam atau menghabiskan banyak waktu di depan komputer atau televisyen. Mereka lebih terhubung dengan teman di Facebook berbanding dengan pasangannya. Teknologi telah mengganggu hubungan perkahwinan di mana kita menjadi saling menjauh. Teknologi telah menjadi semacam gangguan keintiman," jelas para peneliti dari Doritos

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved