Awek cantik digigit jerung

on 20 Ogos 2012

Perempuan yang berwajah cantik ni digigit jerung ketika sedang berenang bersama rakan-rakannya. Andrea Lynch terpaksa menerima 100 jahitan bagi merawat 17 kesan luka akibat gigitan tersebut.Tetapi dia dianggap beruntung kerana gigitan tersebut tidak sampai ke paru-parunya.



Aksi dan gaya tertidur dalam kereta api











Trik Tampil Cantik dalam Setiap Foto

MESKI bukan seorang model, wanita gemar mengabadikan setiap momennya dengan berfoto. Untuk tampil cantik saat difoto, berikut ini caranya.
 
Bila Anda gemar berfoto, tentu Anda tahu bahawa tak semua foto yang Anda hasilkan selalu baik. Hal ini biasanya disebabkan kerana Anda tak tahu angle yang tepat bagi wajah Anda dihadapan kamera. Namun jangan khuatir, beberapa model professional siap membantu Anda untuk mendapatkan hasil foto terbaik.
 
Berikut ini bocorannya, seperti dilansir Marie Claire:
 
Percaya diri
 
Kunci tampil baik di hadapan kamera ialah percaya diri. Cubalah untuk berpose di depan cermin saat dirumah. Saat Anda berfikir itu bagus, kemungkinan hasilnya juga bagus.
 
Terima kekurangan
 
Banggalah dengan segala kekurangan yang Anda miliki, kerana hal itulah yang membuat diri Anda menjadi unik. Saat Anda merasa nyaman dengan diri Anda, hal itu akan terpancar. Namun jika gagal, jangan khuatir kerana masih boleh dibenahi dengan Photoshop.
 
Angle tepat
 
Memiringkan wajah pada sudut 45 derajat hampir tak pernah salah dalam berfoto.
 
Rawat alis Anda
 
Alis merupakan salah satu bagian penting dari wajah. Alis yang bagus dapat membingkai wajah dengan bagus pula.
 
Jangan takut pada kamera
 
Bila Anda takut pada kamera, maka hal itu akan terpancar pada hasilnya. Beberapa model mengungkapkan bahawa dirinya menyanyikan sebuah lagu yang sesuai dengan tema pemotretan tersebut. Hal ini cukup dapat menghilangkan rasa malu Anda pada kamera.
 
Bebas
 
Bergaya bebaslah di hadapan kamera. Serta jangan malu untuk banyak bergerak dan mendapatkan angle-angle berbeza. 

[Video] Wahai lelaki atau suami janganlah sedayus begini

Kejadian ini di katakan berlaku di Singapura...
Sama ada kekasih atau suaminya tak dapat di pastikan.
Tetapi yang pasti wahai lelaki janganlah sedayus begini....
dan kepada wanita jauhkan daripada perangai begini.....


saksikan video ini....





Gadis 7 Tahun Dipaksa Bekerja Sebagai Penari Kelab Malam

Malang benar nasib Huang Doudou. Sebab pada usianya yang baru menginjak tujuh tahun, gadis ini dipaksa untuk bekerja empat malam dalam seminggu sebagai seorang penari kelab malam untuk membantu orang tua yang cacat.

Ironis memang, sementara teman-teman sekolahnya meringkuk dalam selimut yang hangat di tempat tidur, Huang memakai seluar ketat dan kasut tinggi untuk tampil di depan para tamu di sebuah kelab malam dekat rumahnya di Urumqi, Mongolia.




Make-up tebal, dan melakukan empat gaya Latin telah menjadi rutin malam bagi Huang untuk mendapatkan upah sekitar 1 juta sebulannya.

Diketahui, Huang terpaksa mengambil langkah ini ketika kedua orangtuanya menjadi cacat, dan ia sekarang menjadi tuempat punca rezeki seluruh keluarganya.

“Ini menyenangkan, namun pekerjaan saya selesai setelah pukul 11 ​​malam, dan kemudian saya harus mengerjakan pekerjaan rumah saya untuk sekolah besok.” tutur gadis pemberani ini.

“Saya suka menari dan kadang-kadang saya mendapatkan wang tip yang dapat membantu membayar thutang. Kadang-kadang aku merasa lelah, tetapi ini adalah pekerjaan yang sangat baik.” tambahnya.

Ibu Huang tidak mampu lagi bekerja setelah kaki kirinya mengalami cedera dalam sebuah kemalangan, sementara ayahnya menderita gastrik kronik, yang membuat sulit baginya untuk mencari sebuah pekerjaan.

Keluarga Huang tinggal di sebuah flat sewaan kecil, yang ukurannya kurang dari 12 meter persegi dan dibagi menjadi dua bilik.

Sumber : dailymail

Jangan guna cara ini untuk memikat wanita



LETAK MAKLUMAT IKLAN

Klassik cara dia orang tidur

enaknya...

Foto Bogel di Pantai, Model Seksi Singapura Terancam Dipenjara


TRIBUNNEWS.COM - Seorang model Singapura bernama Eileen Yumiko menuai kritik pedas di forum-forum online setelah foto dirinya berbogel  di sebuah pantai terpasang di Facebook.
Seperti ditulis di Stomp, aksi ini terungkap setelah seseorang menemukan foto itu terpasang di Facebook. "Saya melihat foto-foto ini di Facebook. Meski tidak terlalu yakin namun sepertinya itu adalah pantai di sekitar sini (Singapura). Mungkin East Coast Beach," demikian tulis Fitch.
Foto itu diambil di St John's Island, Singapura. Berdasarkan laporan, fotografer dan model lokal itu dianggap melanggar hukum. Seorang pengacara bernama Vijay Kumar mengatakan melakukan foto bogel di alam terbuka melanggar ketentuan Section 27A of the Miscellaneous Offences (Public Order and Nuisance) Act.
Undang-undang ini menyebutkan, bogel di depan umum adalah tindakan yang melanggar hukum.Jika terbukti bersalah maka dendanya mencapai 2.000 dollar Singapura) dan dipenjara selama tiga bulan.
"Tak perlu ada laporan. Jika polis sudah tahu maka mereka seharusnya sudah mengambil tindakan. Di Singapura, berbogel di muka umum adalah tindakan cabul kerana kita adalah masyarakat konservatif," jelas Vijay.
Sementara, seorang peguam lain bernama Steven Lam, menganggap jika foto bogel meski dengan alasan seni tetap dijerat hukum kerana melanggar ketentuan Undesirable Publications Act.
"Undang-undang itu menghukum siapapun yang mereproduksi, membuat atau mereproduksi untuk kepentingan bisnis, eksebisi, melakukan penyebaran ke orang lain segala bentuk publikasi berbau cabul," ujar Lam, sembari menambahkan jika ancaman hukumannya adalah denda 10 ribu dollar Singapura atau ancaman hukuma penjara selama dua tahun.

Gila..Bekas Pekerja Lempar Meja Beserta Komputer dari Tingkat10


Para pekerja di sebuah blok pejabat mulai berlari untuk mencari perlindungan setelah seorang lelaki mulai melemparkan alat pemadam kebakaran, meja, komputer dan kerusi melalui jendela dari lantai sepuluh.

Lelaki tersebut diduga sebelumnya mengaktifkan alarm kebakaran di bangunan setinggi 75 meter tersebut dan berjalan ke atas saat para staf dievakuasi.

Dia kemudian mengamuk, merosak komputer dan menghancurkan pintu dan jendela sebelum melemparkan peralatan pejabat termasuk meja dan printer ke jalan di bawah. Sebahagian besar puing-puing mendarat di kanopi pada area resepsionis, tetapi beberapa pekerja dan sejumlah petugas pemadam kebakaran yang tiba setelahalarm itu berbunyi tersebut mengalami luka-luka.

Insiden itu terjadi pada Selasa  sekitar pukul 07:20 malam, dimana staf bekerja lembur di bangunan Castlemead di Bristol, Inggris. Dan tingkat sepuluh di gedung tersebut merupakan pejabat perusahaan jasa kewangan Equiniti.

“Tabung pemadam api dan kerusi terbang keluar dari Castlemead Tower. Rupanya ada bankir yang sedang mengalami krisis.” tulis salah seorang saksi pada akaun twitter-nya.

Sementara itu, management perusahaan Castlemead, Frank Knight, menolak untuk memberi komen bahawa pelaku merupakan bekas karyawan salah satu perusahaan di gedung itu.



Seorang pekerja yang enggan namanya disebutkan, mengatakan bahawa ada beberapa orang di bangunan pada saat kejadian, dan beberapa diantara mereka terkena serpihan yang jatuh.

“Rupanya seseorang mengaktifkan alat peringatan kebakaran di seluruh bangunan, dan ketika dia melempar barang-barang keluar dari jendela, beberapa orang terkena dengan serpihan.’ tuturnya.

Menurut mail online, seorang lelaki berusia 49 tahun ditangkap di tempat kejadian dengan tuduhan pencurian dan penyerangan terhadap orang awam, namun telah dibebaskan dengan jaminan.

[Gila] Sambil derma boleh ramas buah dada

Beginilah aksi untuk mendapatkan wang banyak dalam waktu sekejap....cukup unik dan nekad..boleh dikatakan gila..mengutip dana untuk AIDS dilakukan dengan aksi meramas payudara para model . Sampai macam ni sekali cara untuk mengutip derma.....




Datuk paku kepala sendiri sebab isteri kaki judi

Seorang lelaki di China memaku paku 20 cm ke kepalanya sendiri setelah dikecewakan isterinya. Lin 66 tahun bertindak demikian  kerana isterinya  kaki judi...








Janda Kembang di perkosa 9 Lelaki ( lalu dibuang ke hutan )


Zona Malam - Polis sepertinya harus membenteras kejahatan seksual. Di Batam seorang janda k diperkosa, lalu dibuang ke hutan. Di Pasuruan, Jawa Timur, janda 17 tahun sebut Jelita diperkosa secara bergiliran oleh sembilan lelaki.

Janda asal Kelurahan Tambakan, Kecamatan Gading Rejo, Kota Pasuruan diperkosa setelah menonton konsert dangdut.

“Kes ini terungkap setelah salah seorang keluarganya melaporkan. Awalnya, korban tak mahu melaporkannya kerana trauma dan malu,” kata Kasat Reskrim Polresta Pasuruan, AKP Ponasit kepada wartawan di pejabatnya.

Setelah mendapat laporan, polis langsung melakukan penyelidikan. Polis pun menangkap salah seorang pelaku perkosaan. Pelaku itu adalah Munir (32) warga Desa Kalirejo, Kecamatan Kraton, Kabupaten Pasuruan di rumahnya.

Lapan tersangka lainya masih dalam pemburuan pihak polis. Mereka melarikan diri kerana sudah tahu sedang diburu polis. “Beberapa tersangka ada yang lari ke luar kota,” katanya.

Perbuatan tak bertamadunl sembilan pelaku itu terjadi pada Sabtu . Saat itu Melati bersama temannya, SM (15) pulang ke rumah setelah menonton konsert dangdut.

Saat pulang ke rumah, keduanya tiba-tiba dihadang lima lelaki mabuk yang kemudian menyeret mereka ke sebuah gubuk di dekat tambak di Kelurahan Tambakan, Kecamatan Gading Rejo, Kota Pasuruan.

Jelita disetubuhi lima lelaki itu bergantian hingga tidakberdaya. Setelah menyetubuhi Jelita, lima pemuda itu mamanggil empat temannya untuk ikut ‘menikmati’ tubuh Jelita yang tergolek lemas.

Empat lelaki itu adalah Munir yang mengaku sebagai orang terakhir yang memperkosa korban. “Teman korban berhasil lari. Kalau tidak ia pasti akan mengalami nasib serupa dengan korban,” tutur Ponasit.

Sementara itu salah satu pelaku yang tertangkap, Munir mengakui kalau ia melakukanya kerana ajakan teman-temannya. Meski janda, tubuh molek Jelita kata dia mampu menggugah nafsunya. Bahkan, ia pun sempat memberi wang kepada teman-temannya sebagai imbalan mengajaknya dalam ‘pesta’ tersebut.

“Setelah selesai, saya kasih mereka wang Rp100 ribu,” ungkapnya dengan nada tanpa rasa bersalah.

gambar sekadar hiasan

Benda yang tak dijual di pasaraya di Malaysia









Inilah Bikini Yang Boleh Hasilkan Tenaga Elektrik

VIVAnews - Berjemur di pantai di bawah teriknya matahari sambil mendengarkan alunan lagu kesukaan dan kamera di tangan pasti membuat percutian jadi lebih menarik. Namun, apa jadinya jika gadget anda mati saat Anda berjemur atau berjalan-jalan di pantai?

Kerana keadaan inilah, seorang pereka bikini membuat bikini dengan panel solar. Bikini ini dapat mengisi kembali daya pada berbagai macam gadget mulai dari pemain MP3 hingga kamera digital. Pemuan unik ini dijual dengan harga 120 poundsterling.

Pereka asal New York, Andrew Schneider, menghabiskan 80 jam untuk menciptakan bikini ini.Iaitu dengan menggunakan 40 kertas tipis sebagai panel photo voltanik dan benang konduktif. Sehingga, bikini dapat menyerap panas matahari dan mengubahnya menjadi energi.

Walaupun berdaya listrik, bikini ini boleh digunakan untuk berenang. Menurut Schneider, tak perlu khuatir akan kejutan aliran elektrik ketika menggunakannya. Perancang ‘gila’ ini berani menjamin bahawa ciptaannya aman untuk digunakan. “Anda bahkan tidak akan merasakan kejutan,” ujarnya seperti dikutip dari Daily Mail. Berani Cuba?

Mesir negara pertama pakai tubuh palsu

 Dua ibu jari besar palsu ditemukan di kaki mumi kuno Mesir. Ilmuwan mengatakan, ibu jari palsu ini merupakan bahagian tubuh palsu pertama dunia.
Peneliti University of Manchester Jacky Finch menunjukkan, artefak kulit yang sepertiganya terbuat dari kayu yang disimpan di Muzium Mesir di Cairo membantu pemilik Muzium Inggris yang tak memiliki ibu jari berjalan seperti orang Mesir.



Ibu jari kaki itu diperkirakan dari 600 SM dan mendahului apa yang kini dianggap sebagai bahagian tubuh palsu praktis paling awal dikenal, Kaki Capula Roma, beberapa ratus tahun silam.

Finch merekrut dua relawan yang ibu jari kanannya telah hilang untuk menguji replika yang tepat dari jari kaki buatan di Gait Lab Salford University. Finch mengatakan, “Untuk dapat digolongkan sebagai perangkat palsu, perangkat pengganti harus memenuhi beberapa kriteria. Materinya harus boleh menahan gaya tubuh sehingga tak patah atau retak.”

ibu jari kaki diperkirakan menahan beban 40% berat tubuh dan bertanggung jawab untuk penggerak depan, meski mereka yang tak memiliki ibu jari boleh beradaptasi, tambah Finch.

Jurnal Lancet melaporkan, relawan diminta memakai replika jempol Mesir dan salah satu relawan pun bisa berjalan sangat baik dengan kedua jempol buatannya.

Gempak..kasut dari bunga segar untuk pengantin


Nikola Mihailovic, 29 tahun menyediakan kasut bunga sungguhan buat para pengantin wanita yang ingin mengenakan kasut khusus di hari istimewa mereka.

“Setiap gadis ingin terlihat seperti seorang puteri di hari pernikahannya dan aku menemukan cara hebat buat mereka untuk merasa demikian,” ujar sang ahli bunga.


Adapun menurut lelaki 29 tahun itu idea itu muncul ketika dirinya membuatkan kasut berhiaskan bunga segar untuk seorang teman dan sejak itu orang-orang terus bertanya dan minta (dibuatkan kasut seperti itu).

Nikola yang berasal dari Gornji Milanovac, Serbia akan pergi ke setiap pernikahan dengan peti sjuk kecil bertenaga bateri kecil untuk tetap membuat bunga segar sampai di hari si pengantin berjalan ke altar atau menikah.

“Aku punya pelanggan di seluruh dunia dan aku terpaksa mengirim sepasang saat ke Mesir baru-baru ini dengan sebuah freezer kerana (hawa) panas setempat,” tambah Nikola lagi.

Aksi suami isteri mencuri kasut tertangkap CCTV












sumber : stomp.com.sg

The man and woman caught on CCTV stealing STOMPer uger's shoes were none other than her next-door neighbours, who are husband and wife. The man even left with an entire rack of shoes.

In the first video, the man was seen loitering outside the unit with a cigarette in his mouth, before making away with a whole rack of shoes.

In another video, a woman was seen grabbing a pair of sports shoes before entering a unit in the condominium.

Said the STOMPer:

"The man and the woman are husband and wife and they are my immediate neighbours, living right next door to me at Evergreen Park.

"Since they moved here, they were not happy that we had a shoe rack mounted on the wall outside our unit. My husband took it down, but they were still not happy that we left some of our belongings outside our unit, telling us that since they bought a corridor unit, the corridor and the wall belongs to them, even though we did not place our things in front of their apartment.

"The woman stole our shoes but as for the guy, we found our shoe rack at the recycle bin on the ground floor.

"When we made a police report, the woman said she was drunk when stole our shoes."

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved