Aneh Tapi Nyata, Lelaki Ini Tiba-tiba Berubah Jadi Perempuan

on 18 Ogos 2012

Bak gelegar petir di siang yang terik, inilah yang dialami keluarga Qian Jinfan.Datuk 84 tahun ini tiba-tiba gemar mengenakan baju wanita. Tak hanya itu, ********nya juga perlahan membesar. Puncaknya, keluarga ini terkejut saat Qian berkeras meminta operasi kelamin.

Qian sebelumnya menikah dan memiliki beberapa anak. Hingga empat tahun lalu, semuanya berjalan normal. Namun kemudian keluarganya terusik oleh perangai aneh sang datuk. Ia mengganti nama menjadi Yiling, nama yang dia idam-idamkan saat dia mengimpikan boleh menjadi seorang wanita.

"Saya fikir menyenangkan menjadi seorang gadis," katanya kepada Nanfang Daily. "Itu terjadi saat usia saya 14 tahun. Saya menikmati saat berjalan, pinggul boleh bergoyang."


Menurut dia, saat sedang sendiri, ia kerap berlaku sebagai perempuan. Misalnya, berpose feminin di depan cermin. "Seperti apa saya sekarang, itulah saya yang sebenarnya," katanya, yang kini memanjangkan rambut dan suka mengenakan pakaian ketat. "Selama 80 tahun, saya tertutup oleh kepalsuan."

Ia mengaku kerap jalan dengan sang isteri ''sebagai seorang sahabat''. Bahkan sang isteri pula yang mendandaninya mengenakan pakaian wanita.

Ia mengaku pernah mencuba untuk "menjadi wanita" tahun 1960, tetapi gagal. Lelaki yang kini tinggal di Guangdong ini mengaku agak kecewa ketika doktor menyatakan operasi kelamin untuk orang seusianya sangat berisiko dan kompleks.

sumber: tempo.co

Model yang super seksi..mesti tonton





sumber gambar: klikunic.com

Lelaki curi 5000 pasang kasut cuma nak bau sahaja

NAGOYA - Seorang lelaki yang diduga mencuri  5.000 pasang kasut untuk menikmati bau  telah ditangkap, kata polisi Rabu.

"Saya menikmati bau mereka," Masashi Kamata, 28, seorang penduduk Moriyama-ku, Nagoya, seperti dikutip penyiasat. "Kasut Indoor untuk sekolah merangsang seksual saya. Aku tidak boleh membuang kasut saya diperoleh. "

Ketika dia ditangkap, Kamata mencuri dua pasang kasut dari seorang gadis yang sedang keringkan di lokasi rumahnya di Owariasahi, Aichi, pada bulan September tahun lalu.

Polis setempat menyita sekitar 5.000 pasang kasut sekolah dalam ruangan untuk anak perempuan dan anak laki-laki dari sebuah gudang yang telah disewa di Moriyama-ku pada hari Rabu.

Polii telah menerima banyak keluhan bahawa kasut telah dicuri di Moriyama-ku dan sekitarnya.

Penyiiasat menduga bahawa Kamata mencuri kasut dari almari kasut di sekolah dan rumah-rumah

Sumber: http://www.weirdasianews.com

ASAM KEPING (MALAY VEGETABLES)

 Aku teringat satu kisah yang ingat berlaku sekitar 1988 atau 89...waktu aku aktif dengan satu persatuan belia...ada seorang mamat jepun yang kita orang bawak jalan-jalan kat pasar malam...mamat jepun itu bukan main syok dengan keadaan orang ramai kat pasar malam itu...semua makan dia nak cuba...MAMAT JEPUN INI DATANG  KERANA TERLIBAT DALAM SATU PROGRAM PERTUKARAN BELIA.....
sampai kat satu gerai menjual laksa penang dia ajak kita makan laksa..dia nak cuba katanya..kami  makan laksa...dia  tanya apa nama makanan ini ..member cakap laksa penang....mamat itu angguk aje ..susah sangat nak sebut kot...dia makan ..very nice...sampai satu ketika dia tergigit asam keping..dia pun tanya ..apekah benda ini......member aku pun selambe je jawab 'MALAY VEGETABLES.'....VERY NICE......dia pun selamba je mengunyah........
VERY NICE...SAMPAI CILI YANG PEDAS ITU PUN DIA BEDAL.....mintak tambah semangkuk lagi dan mintak pulak 'MALAY VEGETABLES 'LEBIH...hilang akal mamat sorang ni.....3 mangkuk laksa penang jugak dia bedal......BESOK PAGI PERUT DIA RASA SAKIT ...ceret beret mamat ini kerana makan laksa penang taruk 'MALAY VEGETABLES 'LEBIH.......Naya betul member aku ini bagi tau yang asam keping itu 'MALAY VEGETABLES'

Gila ,Lelaki memandu dengan laju tanpa peduli isterinya ada diatas kereta

KOMPAS.com — Kalau orang sedang khayal dadah, isteri di atas kereta pun tidak dia pedulikan. Lelaki berasal Manteca, California, Los Angeles, itu pun akhirnya ditahan polis lantaran memandu dengan kelajuan 160 km per jam sejauh 64 km, sementara  isteri bertenggek di atas kap kereta dan akhirnya selamat.


Isterinya memanjat atap kereta kerana berniat menghentikan Christopher Carroll (36), suaminya,pagi itu, agar tidak memandu dalam keadaan  pengaruh dadah jenis methamphetamine, kata polis Manteca, Rex Osborn. Polis tidak mendedahkan identiti nama perempuan yang berusia 30-an itu kerana dia menjadi korban kekerasan dalam rumah tangga.

Isterinya  jatuh terguling dari atap kereta setelah Carroll memperlambat keretanya di Pleasanton. Tak hanya diseret atas tuduhan kekerasan rumah tangga, Carroll pun akan diadili kerana tuduhan cubaan membunuh ke atas isterinya. Meski demikian, Carroll tak diadili atas penggunaan dadahan….

Gadis jelita mencuci kereta tanpa pakaian??


Sebuah kedai mencuci kereta yang bernama 'The Bubbles 'n' Babes' di Brisbane Australia telah mengemukakan perkhidmatan mencuci kereta tanpa pakaian sehingga menerima aduan daripada orang ramai.
Perkhidmatan itu telah dibahagikan kepada 2 kategori : 55 dolar Australia untuk mendapatkan gadis tak berbaju untuk mencuci kereta dan 100 Australia untuk gadis berbogel sambil mencuci kereta serta dapat meyaksikan tarian seksi yang mempunyai had.
Ketua Bandar Brisbane mengatakan tidak ada undang -undang yang mengharamkan bidang mencuci kereta membekalkan perkhidmatan sebegitu , maka tiada yang dapat bertindak menghentikan perkhidmatan ini.


Bila pisang di ukir

Mengukir batu itu biasa, Mengukir kayu pun biasa.Tapi kalau mengukir pisang? Itu baru luar biasa. Seni mengukir pisang juga memerlukan keahlian dan ketelitian tinggi, kan semua orang juga tahu, kalau pisang itu lembek. Mari kita lihat hasil bila pisang diukir.




sumber : sekadar-tahu.blogspot.com

Wanita hamil terjun dari tingkat tiga selamat



"Tanpa kekuasaan tangan Tuhan, tidak mungkin kami dan bayi kami boleh selamat," kata Sun Yanqing (20). 


Kejadian ini berlaku ketika Sun yang hamil 5 bulan bersama dengan suaminya berada di sebuah gedung di Changchun, Jiling.Tanpa diduga api membakar bangunan tersebut dan mereka terperangkap di tingkat tiga bangunan tersebut. Akhirnya keduanya nekad untuk terjun ke bawah untuk menyelamatkan diri.


Dari sinilah keajaiaban terjadi, sesampai di bawah mereka berdua dilarikan ke hospital. Ajaibnya setelah dibuat pemeriksaan oleh doktar , Sun Yinqing dalam keadaan sihat begitu juga dengan kandungannya


Mereka suami isteri bersyukur sampai menangis seolah tidak percaya dengan hasil pemeriksaan tersebut.-



Ibu Meninggal Kerana Tolak Kemoterapi Agar Bayi Lahir Sihat


Jenni Lake melahirkan anaknya sebulan sebelum ulang tahun ke-18. Jenni memang salah satu dari ibu remaja, namun pengorbanannya sangat besar untuk boleh menjadi ibu. Ia meninggal kerana menolak kemoterapi untuk mengobati kanser yang bersarang di otak agar anak lelakinya dapat lahir dengan sihat.

 Jenni kerap mengalami migrain saat berusia 16 tahun ketika masih duduk di bangku sekolah Pocatello High School. Dari hasil MRI scan, doktor keluarga menemukan massa kecil berukuran 2 cm yang melebar di sisi kanan otaknya.

 Ketika diperiksa di hospital di Salt Lake City, hasil scan lain menunjukkan massa yang lebih besar dari yang diperkirakan sebelumnya. Jenni menjalani biopsi pada 15 Oktober 2010 dan 5 hari kemudian ia didiagnosis dengan astrocytoma (jenis tumor otak) stage tiga.

 Dengan 3 tumor di otak dan 3 tumor di tulang punggungnya, Jenni diberitahu bahawa kesnya jarang terjadi kerana tumor di otaknya telah menyebar ke bahagian tubuh lain tanpa ada gejala.

 Doktor mengatakan kesempatan hidup Jenni hanya tinggal 30 peratus selama 2 tahun. Sementara kedua orangtuanya merasa sangat hancur, hal itu tidak terjadi pada Jenni.

"Dia tidak hancur, menangis atau apapun," jelas Mike Lake (43 tahun), ayahnya yang bekerja sebagai pemandu trak yang tinggal di Rexburg, utara Pocatello, seperti dilansir Foxnews.

 Tapi ibunya mengatakan bahawa Jenni terlihat lemah ketika doktor mengatakan bahawa ia tidak boleh memiliki anak.

"Ketika mereka mengatakan bahawa dia tidak mungkin boleh punya anak, dia marah," ujar Phillips (39 tahun), ibunda Jenni.

 Pada awalnya Jenni mulai menjalani kemoterapi dan perawatan radiasi. Ia pun memposting video di YouTube, yang menceritakan kisah hidup dan perjalanannya melawan kanser otak. Jenni sempat memposting 3 video.

 Jenni terlihat tegar. Namun pada video kedua yang diposting pada 20 November 2010, Jenni nampak kebingungan ketika temannya merakam kegiatan makan siangnya bersama ibu.

"Tadi malam, saya hanya berbaring di tempat tidur dan saya berfikir tentang segala sesuatu yang sedang terjadi, itu membuatku terpukul, itu membuatku menangis. Apakah Anda tahu betapa sulitnya menjadi seorang ibu? Ketika dia tahu bahawa Anda sakit tetapi tidak ada yang dapat ia lakukan. Ini sulit. Saya tidak tahu berapa lama ini akan bertahan dan saya hanya ingin pergi," kata Jenni dalam video.

 Pada Mei 2011, menurut keluarga tumor Jenni sudah mulai menyusut. Jenni juga sempat menghadiri prom nigth bersama kekasihnya Nathan Wittman. Jenni dan Nathan mulai berhubungan beberapa minggu sebelum ia didiagnosis kanser. Hubungan remaja mereka bertahan dengan ujian yang berat setelah Jenni menjalani perawatan kanser.

 Banyak teman yang menganggap Nathan hanya mahu berhubungan dengan Jenni kerana ia menderita kanser. Namun hubungan itu semakin berlanjut hingga akhirnya Jenni dinyatakan hamil 10 minggu.

 Dari awal pengubatan, keluarga dan Jenni sudah diberitahu bahawa ia tidak mungkin akan punya anak keraa radiasi dan kemoterapi boleh membuatnya steril (infertil atau mandul).

"Kami diberitahu bahawa dia tidak bisa hamil, jadi kami tidak khuatir tentang hal itu (berhubungan seksual)," kata Nathan (19 tahun).

 Namun berbeza dengan Jenni, dia selalu ingin menjadi seorang ibu dan dia sudah bertekad menjaga bayinya tetap sihat.

"Dia mengatakan kepada kami bahawa jika dia hamil, dia tidak boleh melanjutkan perawatan kanser. Jadi, dia harus memilih mengakhiri kehamilan dan melanjutkan perawatan, atau menghentikan pengubatan dan mengetahui bahawa kanser boleh terus tumbuh," kata ibunya.

 Jenni memutuskan untuk menghentikan pengubatan kanser dan menolak kemoterapi agar anaknya dapat lahir dengan sihat. Keluarganya pun berfikir bahawa tumor Jenni sudah mulai menyusut. Ia mungkin masih boleh melanjutkan pengubatan kanser nanti setelah bayinya lahir.

 Namun kenyataan berkata lain, Jenni memang melahirkan putranya yang bernama Chad Michael dengan selamat dan sehat, tapi keadaan tubuhnya sendiri sudah sangat lemah.

 Jenni meninggal setelah melahirkan Chad. Ia sama sekali tidak menyesal dengan keputusannya. Sebelum menghembuskan nafas terakhir, Jenni bahkan sempat berbisik kepada jururawat di hospital.

"Saya sudah selesai, saya melakukan apa yang seharusnya saya lakukan. Bayi saya akan aman disini," bisik Jenni pada jururawat.

Sumber : http://www.detikhealth.com

Anjing Bermanfaat Bagi Wanita Hamil

Anjing dikenal sebagai binatang yang setia dan sangat aktif. Ternyata anjing pun boleh membantu wanita hamil.

Kajian dari Waltham Centre for Pet Nutrition dan University of Liverpool menemukan bahawa wanita hamil yang memelihara anjing memiliki aktiviti fisik yang lebih banyak.

Karena lebih aktif, para wanita hamil pun cenderung memelihara berat badan yang sehat selama kehamilan.

"Kami mengamati bahawa berolahraga bersama anjing mendorong peningkatan motivasi wanita hamil untuk terus melakukannya," kata Dr. Sandra McCune, manajer program penelitian di Waltham Centre for Pet Nutrition seperti dilansir dari UPI.

"Untuk olahraga berisiko rendah, anjing dapat membantu wanita hamil yang dianggap sulit untuk memenuhi target olahraganya sehingga tetap aktif dan fit selama kehamilan. Selain itu ada diet seimbang yang akan turut memastikan kehamilan yang sihat."

Kajian ini menemukan wanita hamil yang memiliki anjing 50 peratus cenderung lebih mampu mencapai target 30 minit olahraga perhari yang direkomendasikan dengan melakukan jalan cepat, tentu saja dengan dipandu atau ditemani anjingnya.

Sumber : http://health.detik.com

Hebat betul foto dalam lesen memandu abang ni

Biasanya orang akan berdandan habis-habisan untuk foto kad identiti, baik untuk kad pengenalan mahupun lesen memandu  Namun bagi Adam Bard, warga Kota Victoria, British Columbia, Kanada, foto lesen memandu  harus dibuat unik.

Maka, pada pagi hari sebelum difoto, ia ditemani saudara lelakinya, Stefan, memotong rambut, misai, dan janggut dengan potongan sangat unik. Ia mencukur sendiri janggut dan misainya bahagian kanan. Sesudah itu ia bersama Stefan menuju tempat cukur dan meminta rambut kepala bahagian kiri yang dicukur.

Hasil foto Bard memang benar-benar unik dan lucu. Foto itu kemudian dimuat naik ke Reddit, situs media sosial yang memperbolehkan anggotanya memilih foto atau konten menarik. Nah foto ini berhasil menarik perhatian 6 juta penggunanya hanya dalam 24 jam! "Saya tidak mengira mendapat perhatian sebanyak ini," kata Bard, geli.

Pengalaman unik pun diperoleh programmer komputer ini saat mengurus insurans di Perusahaan Insurans British Columbia (ICBC). Lelaki berusia 26 tahun tersebut mengira akan mendapati wajah-wajah terkejut saat melihat potongan rambutnya. "Malah saya diutamakan lebih dulu dalam barisan" ujarnya terkekeh.

Memang ia bukan lelaki pertama dengan foto unik untuk lesen memandu. "Orang biasanya ingin pose foto yang terbaik kerana harus bertahan selama lima tahun dengan foto itu. Namun baru kali ini kami melihat pose lucu itu," ucap Mark Jan Vrem, Manager Hubungan Media ICBC, tertawa. 

Sumber : http://www.tempo.co 

Sembuh dari Kanser Darah Berkat Tali Pusat sang Adik


Salah satu pengobatan yang saat ini tengah dikembangkan adalah stem cell (sel induk). Seorang kanak-kanak yang didiagnosis kanser darah kini memiliki harapan untuk sembuh berkat stem sel dari adiknya.

Nathan Shorey (3 tahun) didiagnosis memiliki leukemia lymphoblastic akut pada tahun 2010 dan memerlukan transplantasi sel induk untuk mencegah keadaanya agar tidak semakin memburuk.

"Saat kami diberitahu bahawa Nathan menderita leukemia, itu adalah saat yang paling menyedihkan bagi kami," ujar sang ibu, Melanie (34 tahun), seperti dikutip dari Dailymail.

Orangtua Nathan, Melanie dan Michael (36 tahun) kini sangat berharap sel-sel induk yang didapatkan dari sang adik, Samuel boleh membantu mengobati keadaan Nathan menjadi lebih baik.

"Sel induk dari Samuel sudah diuji dan ternyata sesuai untuk Nathan, sehingga sel induk ini boleh digunakan untuk membantu mengubati Nathan. Dan saya sangat beruntung boleh memiliki bayi lagi," ujar Melanie.



Sebagai Rakyat Malaysia, Jom Bersatu Hati..Tak Yah Gaduh2


Nathan pertama kali di bawa ke Wansbeck General Hospital setelah ibunya melihat ada ruam di paha serta lengan sang kanak-kanak. Ia pun menjalani serangkaian ujian dan harus dirawat semalam sebelum akhirnya dipindahkan ke North Tyneside General Hospital dan didiagnosis menderita leukemia.

Selama 6 bulan pertama setelah didiagnosis ia menghabiskan sebagian besar waktunya di hospital dan menjalani perawatan kemoterapi. Tapi kelahiran Samuel seperti memberikan harapan besar baginya untuk sembuh.

Saat ini keadaan Nathan dalam keadaan baik-baik saja, dan keluarga tetap mencoba untuk selalu optimis serta positif. Meski ada kekhuatiran dalam fikiran kedua orangtuanya bahwa keadaan tersebut boleh saja kambuh lagi.

"Kemungkinan keadaan Nathan sembuh lagi memang dianggap rendah, tapi saya merasa sudah melakukan hal yang benar bahwa pengobatan sel induk bisa didapatkan dari tali pusar Samuel," ungkapnya.

Leukemia lymphoblastic akut merupakan jenis kanser darah yang menyerang jaringan di sumsum tulang belakang yang mana sel-sel darah dibuat. Penyakit ini berlangsung cepat dan mempengaruhi sel-sel darah yang belum matang.

Leukemia jenis ini merupakan kanser yang paling umum menyerang anak-anak, meski boleh juga menyerang orang dewasa. Salah satu pengobatan yang terbilang efektif untuk keadaan ini adalah transplantasi sumsum tulang belakang.

detikhealth

Inilah penyanyi seksi Serbia yang tak dibenarkan bernyanyi di Crotia

Penyanyi Serbia Svetlana Ceca Raznatovic mungkin tidak diterima di Croatia  untuk mengadakan konsert. Dikhuatirkan terjadi kekerasan. Polisi Croatia menganggap acara itu penuh dengan "risiko tinggi" dan mungkin melarang acara tersebut.



Alasan kekhuatiran itu kerana dia menikah dengan pemimpin terkenal dari pasukan paramiliter Serbia - Eljko Raznatovic "Arkan," yang didakwa oleh Badan Jenayah Antarabangasa  untuk Yugoslavia (ICTY) atas kejahatan yang dilakukan selama perang di bekas Yugoslavia (1991-1995) dan dibunuh pada tahun 2000.


Dalam kontroversi itu Ceca telah berhasil melakukan sesuatu tidak ada yang dilakukan sebelumnya  untuk menyatukan Croatia.

Milanka Opacic dari Sosial Demokrat sayap kiri Parti (SDP) mengatakan bahawa reaksi pertama untuk belajar tentang konsert mungkin adalah bahawa standard Croatia yang jauh ditinggalkan.

"Saya berfikir bahawa kita harus mempertimbangkan muzik yang dia rnyanyi, tetapi juga fakta yang suaminya," kata Opacic. Ketua Parti Croatia paling kanan dari Hak (HSP) mengatakan parti akan protes jika konsert itu diteruskan .

SALAM AIDILFITRI DARI BORAKKOSONG.COM

 
  Salam AidilFitri dari kami sekeluarga.....MAAF ZAHIR DAN BATIN....Terima Kasih yang tak terhingga diucapkan kepada para pengunjung dan pembaca blog ini kerana sokongan yang diberikan memberikan semangat untuk terus berblog.Moga raya kali ini dapat meningkatkan lagi tali silaturahim sesama kita walaupun hanya berkenalan di Alam Maya....SEKALI LAGI DIUCAPKAN SELAMAT HARI RAYA ...MAAF ZAHIR DAN BATIN.

Sekolah untuk golongan pondan





Thailand merupakan satu-satunya negara di dunia,di mana golongan transgender (pondan/mak nyah) boleh mendapatkan pendidikan yang tinggi dan juga mendapat pekerjaan selepas tamat pengajian.





Suan Dusit Rajabhat University- Bangkok,di mana golongan pondan diterima belajar.Golongan pondan tersebut juga berpakaian seragam dan mereka bertingkah laku sebagai feminin.Kerajaan Thailand juga menyediakan tandas khusus untuk golongan pondan tersebut.Tandas khusus ini dilabel dengan nama 'Transvestite Toilet'.

Payudara lelaki ini membesar semasa jalani treatment rambut


BEIJING, KOMPAS.com - Enam tahun lalu, Guo Qingbo berkonsultasi dengan doktor soal mengatasi kebotakannya. Dokter, warga Dezhou,Shandong, China itu, memberinya kontrasepsi ( contraceptives ) untuk digunakan sebagai pencuci rambut.

Rambutnya memang tumbuh lebat. Namun, begitu juga dengan payudaranya yang makin lama makin besar, seperti payudara perempuan, seperti dilaporkan situs berita China, Ministry of Tofu.

Keadaan itu menyebabkan dia menjadi bahan gurauan dan ejekan di kampungnya. Bahkan ada yang mengira dia menjalani operasi kelamin. "Si tua Guo masih ingin berubah kelamin di umurnya yang sudah lima puluh tahun itu?" begitu salah satu pertanyaan yang didengarnya.

Kerana terus menjadi bahan tertawaan, Guo Qingbo menjadi malu dan menarik diri dari pergaulan. "Tahun baru kelmarin saya tidak pergi kemana-mana. Saya sangat khuatir orang-orang menertawakan saya," keluhnya.

Keadaan itu menjadikan isterinya resah. "Dia satu-satunya lelaki di rumah. Anak perempuan saya sudah menikah dan tidak tinggal di sini. Anak lelaki saya bergabung dengan angkatan bersenjata. Guo adalah tulang belakang keluarga. Kami kesal sekali dia mengalami masalah ini," keluh sang istri.

Tak tahan dengan keanehan fisiknya, Guo memeriksakan diri hospital di Jinan, ibukota  Shandong. Setelah melakukan pemeriksaan secara menyeluruh doktor menyimpulkan Guo tidak menderita tumor. Payudaranya membesar kerana lemak yang berlebihan. Doktor berhasil mengangkat kelebihan lemak itu. Kini Guo bolehkembali menikmati kehidupan normal.

Tidak ada penjelasan dari doktor apakah pembesaran ukuran payudara Guo itu merupakan efek samping dari kontrasepsi yang digunakan Guo sebagai shampoo.

  
Sumber :
globalpost

iDish, iPAD Yang Dijadikan Pinggan Makanan

Konsep baru ditawarkan oleh  iPad. Sebuah idea yang mengejutkan iaitu membuat iPad dijadikannya sebagai pinggan.

Dengan aplikasi iPad , kita tinggal pilih jenis pinggan atau tempat letak makanan dan kemudian padankan dengan makanan yang tersedia

Makanan tersebut sesuai dengan tema yang kita pilih. iDish mengubah cara makan kita. iDish sepertinya juga boleh menambah nafsu makan bagi user iPad yang kurus dan bermasalah dengan nafsu makan.













tapi ada ke yang sanggup jadikan iPad sebagai pinggan.....


Inilah bapa angkat panda yang sungguh baik hati



Inilah dia bapa angkat panda seorang lelaki yang memakai
kostume panda...tugasnya memindahkan anak-anak panda yang
kehilangan ibubapa mereka ke tempat perlindungan...


Cara membuat sandal dengan tuala wanita

Beginilah cara-cara untuk membuat sandal daripada tuala wanita......

















Iklan Antik Pengguguran Paling Menakutkan










Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved