[Gila] Doktor jumpa rambut seberat 20 paun dalam perut

on 17 Ogos 2012

Seorang wanita mempunyai kebiasaan memakan rambutnya sendiri, suatu keadaan yang di dunia perubatan disebut dengan nama trichophagia. Wanita ini  merasakan sakit perut yang berterusan selama 5 bulan berturut-turut. Doktor kemudian pun menemukan benda aneh di dalam saluran pencernaannya yang kemudian ternyata adalah gulungan rambut seberat 20 paun. Demikian laporanThe New England Journal of Medicine .


Doktor yang pada awalnya hanya membuka sayatan kecil untuk mengambil rambut tersebut kemudian memutuskan harus melakukan pembedahan kerana ternyata terdapat banyak rambut daripada apa yang dijangkakan. Sehinggakan doktor harus membuka perut tersebut untuk memastikan bahawa seluruh rambut telah diambil dan tidak ada yang tertinggal.

Sanggup diikat tangan dan kaki untuk berenang


Sun Yongding ingin mencipta namanya dalam Guinness World Record untuk kategori yang belum pernah ada iaitu berenang sejauh mungkin dengan semua tangan dan kaki terikat.

Sun pun melaksanakan niatnya itu di sungai Qinghuai, Nanjing, daerah Jiangsu, China bahagian timur dengan dibantu oleh seorang teman untuk mengikatkan semua lengan dan kakinya.

Dalam aksinya pemuda yang berusia 47 tahun itu mampu menempuh jarak sekitar 500 meter dalam waktu 10 minit dan dapat berenang sejauh 1,8 km.

Dan pada tahun 2001 Sun mulai melaksanakan ideanya itu dengan serius, dimana awalnya dirinya berlatih renang menggunakan hanya tangannya di ikat.Sun akhirnya boleh berenang dengan kedua tangannya.

Pelajar sekolah ini berpura-pura kena rasuk hantu kemudian suruh sahabat wanita buat seks oral


Ada-ada saja cara orang untuk boleh menuntaskan keinginan syahwatnya, seperti yang dilakukan empat remaja lelaki di Singapura, yang masih bersekolah  ini. Berpura-pura kena rasuk hantu dan dewa-dewa China, mereka meminta seorang pelajar perempuan yang juga merupakan sahabat mereka untuk melakukan oral seks.

Seperti dilapor oleh Channelnewsasia, baik pelaku mahupun korban, merupakan pelajar di sebuah Sekolah Menengah di Singapura. Mereka melakukan perbuatan  itu, pada tahun 2008 lalu di sebuah tangga sekolah. Sebelum melakukan tindakan tak senonoh tersebut, ke lima pelajar lelaki tersebut sempat meminta ke teman wanitanya untuk melakukan oral seks, namun pelajar wanita tersebut menolaknya. Namun para pelajar lelaki tidak menyerah, salah satu dari mereka mengusulkan untuk menipu teman perempuannya tersebut.

Di antara bulan Februari dan April 2008, mereka berpura-pura dirasuki oleh dewa-dewa dan hantu China, untuk menakut-nakuti mangsa agar mau mematuhi hasrat mereka. Mereka mengatakan kepada korbannya bahawa dewa neraka akan menyakitinya dan semua teman-temannya jika ia tidak melakukan seks oral pada mereka. Pelajar itu pun menuruti permintaan para pelajar lelaki tersebut. Dia kemudian menangis dan memohon untuk membiarkannya pulang ke rumah.

Pelajar wanita s itu mengalami trauma serius pascainsiden tersebut dan harus mencari bantuan profesional untuk menangani, kecemasan dan insomnia akibat tekanan. Atas perbuatan yang mereka lakukan, kini mereka harus mempertanggung jawabkannya di muka pengadilan. Seorang dari pelaku, dihukum 21 bulan hukuman percubaan, oleh Mahkamah Singapura, sementara selebihnya akan menghadapi hukuman selama beberapa hari mendatang. (Sumber)

bk-gambar sekadar hiasan

Adegan tak pedulikan orang ramai



sumber : stomp.com.sg

STOMPer Shawn can appreciate a little intimacy, but he thinks this couple went too far when he saw them lying on top of each other, and subsequently making out, in front of families with children on the roof of Vivo City. 

The STOMPer wrote:

"I recently went to Vivo City to hang out with some friends and when we got to the upper deck of Vivo City, the first thing we noticed was this couple lying on each other as if they were in a hotel. 

"There were easily 40 odd people in that area including families with small children. 

"The couple soon awoke from their cuddle and began making out... 

"The guy held on to her as if she was the first girl he had ever seen...

"I appreciate slight intimacy between couples but this is too much and a bit desperate..."

[Hebat] Lelaki punya 39 isteri,94 anak,14 menantu serta 33 cucu duduk satu rumah

Bicara tentang satu keluarga besar yang bahagia,  Ziona memiliki 39 isteri, 94 anak-anak, 14 anak menantu perempuan dan 33 cucu - semua hidup bersama di bawah satu bumbung.

Diyakini sebagai keluarga terbesar di dunia, rumahnya cukup besar, empat ltingkat dengan 100 bilik di mana mereka tidur seperti di asrama.Dan bahkan kemudian mereka harus pergi atas-ke-ekor sesuai.

Dengan mudah, kepala keluarga, Ziona, 67, juga menjalankan kehidupan sendiri . Dia mengatakan dia merasa beruntung memiliki begitu ramai isteri yang hidup dengan dia, "Hari ini saya merasa seperti anak-anak khusus dari Tuhan. Dia memberikan saya begitu ramai orang untuk di pelihara. "Saya menganggap diri saya orang yang beruntung menjadi suami dari 39 wanita dan kepala keluarga terbesar."

Semua orang dari keluarga bekerja sebagai tukang kayu dan Ziona bangga mengatakan: "Kami tidak ingin ada bantuan dari pemerintah."Ayah-super ini pernah menikah sepuluh perempuan sekaligus dalam setahun.

Rumah Chana dengan 100 bilik yang mendominasi kampung

Rumah keluarga disebut Chhuanthar Run - yang diterjemahkan sebagai "rumah dari generasi baru" - di perbukitan desa Baktawng, di negara India Mizoram.Ia memiliki sekolah sendiri, taman bermain, bilik pertukangan, peternakan kandang babi dan unggas, sawah - kebun sayur dan cukup besar untuk memberi makan seluruh keluarga besar.

Waktu makan seperti makan tentara, dengan para wanita dari keluarga ber jam-jam menyiapkan makan malam.Makanan khas mereka dapat dilihat ketika mereka memotong 30 ayam, mengupas 66 kg kentang dan memasak sampai 110 kg beras.Semua dilakukan di atas nyala api yang terus menyala sepanjang hari.

Ziona Chana dengan isteri, anak, anak menantu perempuan dan cucu

Isteri tertuanya Zathiangi, 69, menyelia semua tugas sehari-hari di sekitar rumah untuk isteri yang lain, anak perempuan mereka dan anak-anak menantu perempuannya.Setiap hari ada segunung cucian untuk dikerjakan - semua dilakukan dengan tangan.

Ziona, yang disebut "Ka pa" atau Bapa sederhana oleh keluarganya, menikahi Zathiangi ketika dia berusia 17 tahun.Dia adalah pemimpin turun-temurun dari sekte Chana, yang percaya bahwa mereka suatu hari akan memerintah dunia dengan Tuhan.

Dinamai Challian Chana, datuk Ziona's, ini memungkinkan lelaki untuk mengambil isteri sebanyak yang mereka inginkan.Tetapi ketika dia tumbuh dewasa, Ziona yakin dia tidak akan menikah, berkata: "Ayahku memiliki tujuh isteri dan merawat mereka adalah tugas yang sulit.

"Ketika saya melihat dia dikelilingi oleh perempuan semua waktu itu membuat saya terharu Tapi harapan saya bukan keinginan Tuhan.."Sekarang dia membahagi waktunya antara semua 39 isteri – yang terakhir diperoleh pada tahun lalu.

Dia memiliki kemewahan bilik tidur sendiri di rumah - dimana isterinya dipanggil secara bergilir dan  99 bilik lainnya  ditempati oleh seluruh keluarga.Meskipun Ziona memiliki tempat tidur ganda yang besar, namun isterinya harus puas berkongsi tempat tidur di asrama.

Bilik tidur isteri-isteri Ziona Chana


Ziona suka menjaga isteri mudanya dekat dengan dia di tingkat yang sama dengan bilik tidur miliknya - sementara isteri-isterinya yang lebih tua tidur di tingkat dasar rumah.Pada siang hari dia suka tujuh atau dlapan isri dengan dia sepanjang waktu melayaninya.

Rinkimi, 35 tahun, menikah dengan Ziona selama 11 tahun, mengatakan: "Kami tinggal di sekitar dia kerana dia adalah orang yang paling penting dalam rumah. Melayani dia adalah seperti melayani Tuhan. Dia orang yang paling tampan di desa ini...

Bahan makanan untuk makan malam bagi 181 anggota keluarga

"Saya merasa beruntung memiliki dia sebagai suami saya."Isteri Ngaihzuali, 37, menambahkan: "Dia sering memanggil saya untuk memakaikan minyak rambut, dia hanya suka saya saja yang melakukan pekerjaan ini yang membuat saya merasa istimewa.."

Dia menikah Ziona 18 tahun yang lalu dan mengatakan sebagai favorit suaminya.Ibu dari anak laki-laki berusia 16 tahun mengatakan: Ziona jatuh cinta padanya pada pandangan pertama. Dia menjelaskan: "Dia sedang keluar jalan-jalan pada pagi hari ketika dia pertama kali melihat saya."Dia jatuh cinta dengan saya dan menulis surat yang mengatakan dia ingin menikahi saya.

"Dia kemudian datang ke rumah saya untuk minta izin orang tua saya '."Salah satu-teman isterinya, Huntharn-ghaki, menegaskan semua pengantin Ziona sangat rapat.Dia mengatakan: "Jika sistem keluarga diletakkan di atas batu pendiri dan tulus saling mencintai dan menghormati setiap anggota, maka sistem ini dijamin akan sukses."

Para isteri muda diatur oleh Zathiangi isteri tuanya.Dia mengatakan: "Menjadi yang tertua dalam keluarga, saya harus menjaga pengurusan. Saya telah menikah dengan Ziona paling lama, setiap orang dalam keluarga menghormatiku dan aku bangga dalam menjaga suami saya dan keluarga..."Anak tertua Ziona Parliana, 50 tahun, mengatakan ayahnya menikahi begitu banyak isteri tetapi boleh menjaga mereka.

Dia menegaskan: "Kebanyakan perempuan yang ayah saya nikahi adalah perempuan miskin dan yatim piatu dari desa ini."Dengan menikahi mereka dia telah memberikant contoh dalam sejarah umat manusia.

"Dia tidak hanya kepala rumah ini, tetapi juga pemimpin dari sekitar 4.000 orang dari suku Chana."Datuk saya pindah ke desa ini dan mendirikan komuniti kami. Sejak itu, ayah saya melanjutkan kepimpinannya.

"Semua saudara-saudaraku adalah pekerja keras. Tetapi kami semua senang dan mengalami kehidupan yang aman.."Dengan mendukung dia dalam karyanya, saya merasa dekat dengan Tuhan."Parliana sendiri mengikuti jejak ayahnya, meskipun dia memiliki jalan panjang untuk mengejar ketinggalan.Saat ini ia hanya memiliki dua istri dan 13 anak-anak.

Sementara itu, Ziona mengatakan bahawa meskipun sudah bertahun-tahun menjalani kehidupan ini, hari-hari menikahnya belum berakhir.Dia menjelaskan: "Untuk memperluas suku saya, saya bersedia untuk pergi bahkan ke Amerika Syarikat untuk menikah."

sumber : http://forum.vivanews.com

Putus Cinta Seorang Lelaki Ganggu Bekas Kekasihnya dengan 17 Ribu SMS dan ‘Miss Call’

REPUBLIKA.CO.ID,LONDON – Tersiksa betul bekas kekasih Glynn Johnson, 21 tahun. Tak mahu cintanya diputus, lelaki ini mengganggu bekas kekasihnya itu dengan panggilan telefon dan SMS sebanyak 17 ribu kali selama setahun. “Kebanyakan berisi pesan ancaman kekerasan terhadap dia dan keluarganya,” kata peguam kekasihnya.

Tak tahan dengan aksi itu, ia melaporkan Johnson ke polis. Lelaki inipun ditahan.

Kepada polis, dia mengakui perbuatannya. Dia menyatakan, rata-rata dalam sehari menelefon bekas kekasihnya sebanyak 180 kali. Di pemeriksaan, dia mengaku melecehkan bekas kekasihnya dengan membuat panggilan telefon 17.000 dan teks ke telefon dan pesan dalam satu tahun.

Di depan pengadilan, Johnson mengaku bersalah atas pelecehan itu dan siap dihukum.

Namun di situs Facebooknya, ia metertawakan sidang di pengadilan. Dalam statusnya itu menulis: “Pengadilan hari ini lol (tertawa terbahak-bahak)…harusnya menyenangkan.”

Johnson menjalin hubungan dengan wanita yang dirahsiakan namanya sejak tahun 2007 dan memiliki anak bersama, tapi berpisah setelah melahirkan. Mereka kembali bersama-sama tahun lalu dan kekasihnya hamil lagi. Tapi mereka berpisah setelah melahirkan.

Kurang ajar lakukan aksi seks beramai-ramai di kawasan terbuka


Memang kurang ajar tapi apa nak buat dah namanya binatang..hidup atas nafsu
semata-mata...tapi bagaimana gambar dibawah ni...manusaia bukan binatang
yang diberikan akal dan fikiran...Siapa yang lebih teruk?????

Aksi perempuan yang mencuri barang kemas bernilai £54,000 yang di masukkan kedalam skrit


Two women have been jailed for a cunning £54,000 jewellery theft in Leicester's Golden Mile.

A CCTV camera captured the moment quick-fingered Saina Sava deftly slipped a large tray of gold bangles into a thief's pouch built into her skirt.




memang cukup selamba je mereka ni....

sumber : thisisleicestershire.co.uk

[Hebat] Aksi lelaki kudung main bola

Bola sepak bukan hanya untuk manusia normal saja. Penderita cacat pun dapat memainkan permainan terpopular itu. Seperti yang dilakukan oleh sekumpulan lelaki kudung di Haiti.
Pertandingan ini dilakukan antara Team Zaryen (biru) melawan TeamNational (putih). Reuters





Kegigihan dan kesungguhan membuat mereka
seperti manusia yang normal...


[Ngeri] Hukuman bagi orang yang curang di Russia

Beginilah hukuman bagi mereka yang berlaku curang (selingkuh) pada zaman dulu
di Russia..kalaulah macam ni hukumannya agaknya tak berani orang
sekarang berlaku curang...







Dahsyat hukumannya....




Kenapa wanita ini jadi tumpuan?



Terjebak Dalam Saluran Air,Lelaki Marah Dipermalukan Polisi (VIDEO)


Seorang lelaki terjebak dalam saluran air dengan posisi kepala dalam saluran dan kaki di luar. Parahnya, polis bukan menolongnya malah mengambil foto pria ini.

Jared Medeiros (21) mengaku masuk paip saluran air di Ceres ketika geng beranggotakan empat orang memukulinya dan melempar handphonenya ke dalam saluran air itu. Menurut KXTV, Medeiros berusaha mendapat kembali handphonenya untuk mencari bantuan.

Namun alih-alih mendapat bantuan ia malah terperangkap. Lebih parah, pihak polis malah merilis foto Medeiros yang menjadi mangsa dugaan penyerangan geng itu sedang terjebak di saluran itu.

“Saya tak mengerti mengapa polis melakukan ini. Ini membuat saya marah,” ujar pria 21 tahun itu pada CBS13.
Namun polis mengaku Medeiros menolak diubati di lokasi kejadian. Berikut videonya



Restoran dengan motto 'Makan Sepuasnya, Bayar Seikhlasnya'

Konsep restoran 'all you can eat' atau buffet dengan hanya membayar harga tertentu, mungkin sudah biasa dimana mana tetapi restoran yang satu ini unik, kerana berani mengambil risiko yang merugikan perniagaannya

Deewan Resturant, sebuah restoran masakan Pakistan di Wina menawarkan konsep'makan sepuas Anda, bayar semahu Anda'. Bayangkan, Anda makan banyak, tapi hanya bayar sedikit. Wah, apa jadinya restoran seperti itu?


Namun ternyata nasib Deewan tak sejalan dengan logik prinsip ekonomi untuk memaksimakan keuntungan. Buktinya, dari tahun ke tahun, Deewan terus beroperasi. Para pelanggannya pun datang, makan, dan membayar dengan harga lebih dari yang sepatutnya di bayar.

Lokasinya di Schottentor, restoran ini pun menjadi tempat kegemaran para mahasiswa yang berlajar di daerah tersebut. Mahasiswa yang tak mempunyai banyak bujet  restoran ini memang menjadi pilihan utama.
Tapi bagi yang bukan pelajar, restoran ini menjadi tempat persinggahan untuk makan seperti pelancong dan *backpacker* .

Restoran ini diusahakan oleh seorang lulusan falsafah, Natalie Deewan, konsep restoran ini diinspirasikan daripada keikhlsan tanpa mengharap imbuhan dan pada awal pembukaannya dia sendiri tidak berasa yakin tetapi kerana niat untuk beramal ,pelanggannya semakin ramai .

Lalu berapakah 'fair fare' yang masuk akal jika makan di sini? Jika melihat menunya, memang Deewan tak terlalu banyak menyediakan macam-macam masakan.Di meja buffenya, hanya ada 2 pilihan makanan utama.

Pertama,makanan kari dari bahan ayam, kambing hingga lembu dan kedua, makanan vegetarian saja serupa kebab sandwich. Juga disediakan makanan pencuci mulut bernama Halla, iaitu sejenis nasi manis
yang diolah menggunakan susu dan minyak.

Selain itu, Deewan juga menghidangkan nasi dan juga kentang. Sementara, untuk minum, Deewan telah menyenaraikan harga tersendiri.

Accident berdarah dalam pertandingan skating

Meagan Duhamel a Canadian skater hits Eric Radford in the face with her elbow while performing a pair’s short program at the ISU Figure skating World championships in Moscow.






Inilah Muslimah minta sokongan membuka Tudung di Facebook

Semra Çelebi kini tak lagi memakai tudung. Menurut pendapat gadis Turki ini, dirinya tidak perlu pakai tudung untuk jadi muslimah yang baik. Toh tidak mudah mengambil keputusan untuk menanggalkan tudung. Sebelum itu Çelebi membuat page Facebook khusus: I took off my Hijab. Ini ia lakukan setelah dia tinggal di Gert Wilders, Belanda, tepatnya di Amsterdam.



Tudung-tudungnya nya masih terletak rapi di almari di rumah orangtuanya. Semra Çelebi menyimpan dan tak merancang membuang tudung yang dulu dipakainya. Tudung adalah bahagian dari masa lalu, tapi bukan lagi identitinya sekarang. Sekarang Semra tinggal di Amsterdam. Dia menjadi orang biasa, anonim dan bebas.

Semra memakai tudung untuk pertama kalinya pada usia 10 tahun. Dia mengikuti contoh adiknya yang bersekolah di Sekolah Rendha Islam. Semra sendiri bersekolah di Sek Rendah Kristian di Barneveld, Belanda. Bagi ayahnya yang berasal dari keluarga Turki konservatif, tudung sangat penting. Awalnya, Semra harus membiasakan diri ketika baru memakai jilbab.

"Rasanya tidak nyaman, kerana saya tak tahu bagaimana teman-teman akan bereaksi. Saya ingat, teman-teman menarik saya masuk ke dalam kelas kerana saya tak berani menampakkan diri. Tapi saya diterima dengan baik. Kalau lelah bermain dan panas, saya buka saja tudungnya."

Lap dapur
Reaksi terhadap tudungya kadang negatif. Seseorang pernah mengelarnya 'lap dapur'. Salah satu momen menyakitkan terjadi ketika dia mencari pekerjaan di sebuah perusahaan mainan yang menolaknya kerana "tidak tega menyakiti pelanggan dengan mempekerjakan gadis bertudung."
Memakai tudung jadi punya makna khusus bagi Semra. Ia lebih melihatnya sebagai bahagian dari identiti agama. Tuhan tidak ingin perempuan berpakaian seksi. Dalam berbagai debat, dia membela pemakaian tudung dengan bersungguh-sungguh.

Namun kemudian datang titik balik. Setelah Semra kuliah hukum di UniversitI van Utrecht. Dan sempat tinggal di Sheffield, New York dan Brussels. Ketika meninggalkan Barneveld yang kecil dan penuh aturan, Semra mulai ragu. Setelah membaca berbagai buku, Semra memutuskan membuka tudungnya.

"Tudung tidak sesuai lagi dengan bagaimana saya ingin menjalankan agama. Bagi saya sekarang, tidak perlu pakai tudung untuk jadi muslimah yang baik. Saya perlu waktu enam bulan sebelum benar-benar melepas tudung. Sangat sulit. Tudng bukan hanya sekadar selembar kain. Ini sebahagian identiti saya pakai enam belas tahun. Saya juga takut dengan reaksi dari sekitar."

Sekarang, sudah tiga tahun dia melepas penggunaan syariat tudung Dan Semra harus kembali membela identitinya. Kali ini sebagai "muslimah" tanpatudung. Ayahnya tentu saja menentang keputusannya melepas tudung. Semra juga menerima reaksi negatif dari sekeliling. Namun dia tak goyah.  Semra membuat page Facebook untuk memberi sokongan  terhadap perempuan yang telah atau merancang untuk membuka tudung.

Bk -rosak perempuan ini

Lelaki berdiri dengan pedang depan pintu masuk bank

Dengan baju pajamas dan pedang ,lelaki ini berdiri didepan 
pintu masuk bank..
















Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved