Gila..akibat kacau suami orang

on 16 Ogos 2012


so lain kali jangan suka kacau suami orang....
sumber : lowyat.net

Kurang ajar atuk ni,dirabanya wanita yang ambil gambarnya








Dua remaja nekad bunuh diri bersama kerana tak tahan dibuli

CHICAGO – Pesta pijamas menjadi hal yang biasa dilakukan para remaja. Namun, dua remaja di Minnesota, Amerika Syarikat (AS), nekad gantung diri ketika melakukan pesta pijamas atas dasar perjanjian bunuh diri.

 Kedua gadis tersebut berusia 14 tahun. Mereka bersahabat dan sering diejek oleh teman-teman mereka di sekolah.Keluarga kedua gadis tersebut merasa bersalah kerana tidak menyedari tanda-tanda bahawa mereka ada masalah.

 Tidak ada seorang pun yang dekat dengan Haylee Fentress dan Paige Moravetz, mengetahui seberapa terpinggirnya mereka. Hingga suatu pagi, ketika ibu Haylee menemukan tubuh lemas mereka dan sebuah catatan bunuh diri.

 “Mungkin seharusnya kami lebih memperhatikan mereka. Mungkin semua orang harus lebih memperhatikan mereka,” ujar sepupu Haylee, Hillary seperti dilapor AFP.

 Beberapa minggu sebelum kematian mereka, Haylee dikeluarkan dari sekolah kerana berkelahi demi membela Paige yang diganggu teman-temannya.

 Haylee dikhabarkan menulis status di situs jejaring sosial Facebook, “Saya merasa kesepian. Saya harap boleh bersama teman-teman saya lagi.”

 Kedua gadis tersebut meminta keluarga mereka berdoa dan jangan terlalu bersedih dalam catatan yang mereka buat.

Saksikan gelagat kucing yang sungguh comel ini



LETAK MAKLUMAT IKLAN

Polis Kulit Putih Lempang Pelajar Kulit Hitam Sebab Melintas Jalan

Seorang polis kulit putih telah melempang seorang pelajar kulit hitam yang berusia 17 tahun kerana melintas jalan.Kejadian ini telah berjaya dirakamkan dan membuat orang ramai berasa marah.Walupun budak itu ada rekod jenayah kejadian melempang ini tidak sepatutnya berlaku dan kejadian ini bukan kerana mempertahankan diri tapi lebih kepada perasaan marah.
Kejadian ini mengingatkan kejadian diskriminasi kaum yang berlaku pada tahun 1991 di Los Angeles di mana sekumpulan polis membelasah seorang lelaki kulit hitam.

WoW ! Tulang Bahu Bergeser 130 Kali Kerana Tulangnya Terlalu Lemah

Sendi yang bergeser tentu sangat menyusahkan apalagi jika terjadi pada sambungan tulang bahu. Seorang ibu muda mengalaminya bukan hanya sekali dua kali, melainkan 150 kali hanya dalam 5 tahun terakhir akibat kelainan otot bahu.

Lianne, ibu muda dari Inggris berusia 26 tahun hidup dengan kelainan otot bahu yang membuatnya harus keluar masuk Unit Rawatan kecemasan. Sudah 80 kali masuk hospital dengan keluhan yang sama yakni pergeseran sendi di sekitar tulang bahu.

Setiap kali masuk hospital para dokteor dan jururawat perlu waktu berjam-jam untuk membetulkan sendi yang bergeser. Kadang-kadang jika tidak terlalu parah, Lianne boleh membetulkannya sendiri meski rasanya sakit dan membuatnya sangat menderita.

Otot bahu Lianne sangat lemah sehingga tidak mampu menahan posisi tulang dan sendi saat dipakai untuk beraktivitas sehari-hari. Misalnya untuk mengangkat anaknya, Thomas ke tempat tidur atau memindahkan sesuatu yang tidak terlalu berat sekalipun.

"Saya sangat menderita kerananya. Saya tidak boleh bermain-main dengan Thomas lagi dan sekarang Thomas saya serahkan pada ayah dan ibu untuk dijaga," ungkap Lianne seperti dikutip dari Dailymail.

Lianne mengalami pergeseran sendi pertama kali tahun 2006, saat masih menjadi pramugari. Kerana keadaannya terus memburuk, dia berhenti dari pekerjaan yang telah dibuat selama 7 tahun dan sekarang menjadi petugas kamera (CCTV) di Port Vale Football Club.

Sejak ketika itu, dia sudah menjalani 2 kali pembedahan di University Hospital of North Staffordshire. Menurut doktor yang menangani, otot bahunya terlalu lemah sehingga kedua pembedahan tersebut gagal mengatasi keadaan Lianne yang selalu saja terlepas ketika mengangkat sesuatu.

Bahkan ketika dokter menyarankannya untuk selalu menggunakan penahan yang bentuknya mirip korset, pergeseran sendi terus saja terjadi dan masih sangat menyakitkan. Penahan tersebut hanya membuatnya tidak nyaman kerana harus selalu dipakai siang dan malam.

Hingga kini dokter belum berhasil menyimpulkan faktor apa yang menyebabkan bahu Lianne begitu lemah. Namun untuk pemeriksaan lebih lanjut, Lianne kini dirujuk ke salah satu hospital bedah tulang paling tersohor di London yakni Harley Street.

Ibunya, Elaine yang berusia 53 tahun sangat berharap doktor-doktor di hospital t ini mampu menemukan jalan keluar untuk mengatasi keadaan anaknya.

"Bahu Lianne boleh bergeser 13 kali dalam seminggu dan dia sangat menderita. Kru ambulans dan pihak hospital selama ini bekerja dengan sangat baik, tapi kami berharap ada hospital yang boleh benar-beanr mengubah hidupnya," ungkap Elaine.
__________________

Dah macam hantu pulak perempuan ni




sumber gambar : stomp.com.sg

Inilah Kilang Pembuat Sex Dolls Di China


Perusahaan mainan plastik Jiamei, yang berbasis di pinggiran kota Ningbo, provinsi Zhejiang, China, memproduksi boneka seks murah dengan harga rata-rata 100RMB (15,80 USD) dan telah memproduksinya selama beberapa tahun. Menurut perusahaan, lebih dari 50.000 boneka seks yang dijual ke pasar domestik di Jepun dan Korea setiap tahun.

Boneka-boneka yang belum selesai disimpan di gudang kilang


Kepala boneka yang sudah jadi dan siap dipasangkan badan







Gila..Ada aplikasi telefon yang boleh pamer anda sedang ML (MAKE LOVE)


Aplikasi serupa Foursquare ini membuat kehidupan peribadi Anda yang satu ini menjadi mendunia. Anda boleh mempamerkan anda sedang ML (make love) atau mencari pasangan ML menggunakan aplikasi ini.

Aplikasi berbasis GPS ‘I Just Made Love’ (IJML) ini telah didownload sebanyak 10 ribu kali pengguna Android dan mendapat  bintang lima. “Apa Anda baru saja ML? Atau ingin mengecek tempat di mana orang terdekat Anda ML,?” kata aplikasi ini.

Aplikasi ini membuat pengguna perangkat Android dan iPhone merakam tempat, bila dan posisi saat ML kemudian mengunggahnya ke database online lengkap dengan komen Anda. Aplikasi percuma ini mendapat untung dari iklan yang ada.

Situs IJML mengatakan telah mencatat 193 ribu ‘aksi cinta’ tersebut beserta tempat terjadinya. Sejauh ini, sebagian besar posting datang dari Poland. Menariknya, ada lelaki dari Iran yang menyatakan sedang ML di sofa seperti dikutip Dailymail.

Bapa tujuh anak pakai kereta Mercedes walaupun menganggur

Seorang bapa kepada tujuh orang anak, Peter Davey enggan bekerja kerana dia menerima pendapatan lumayan menerusi hasil elaun sara hidup golongan penganggur kerajaan Britain.



Walaupun dia dan isterinya, Claire, 29 menganggur, elaun sara hidup lebih £42,000 (RM207,765) setahun yang diterima mereka mencukupi untuk keluarga itu tinggal di rumah berkembar dan memiliki sebuah kereta Mercedes Benz selain sebuah kenderaan pelbagai guna.

“Mengapakah saya perlu bekerja kerana jika saya bekerja, saya belum tentu memperoleh pendapatan sebanyak ini, lebih baik kami menganggur,” kata Peter, 35.

Di rumah berkembar mereka di Isle of Anglesey itu, keluarga tersebut memiliki televisyen skrin rata besar, sebuah permainan video Wii, tiga permainan video Nintendo dan sebuah komputer di samping empat telefon bimbit.

Namun, dia dan isterinya yang kini mengandung anak kelapan, masih tidak berpuas hati dengan elaun kebajikan tersebut dan mahukan kerajaan menaikkannya ekoran kos sara hidup yang semakin meningkat.   ~~Agensi

Gereja yang dikatakan dihiasi dengan 40,000 tulang umat Islam

Gereja yang terletak 70 km daripada ibukota Republik Check bekas negara Yugoslavia yang dipenuhi dengan gereja – gereja ganjil.

Gereja yang berusia melebihi seribu tahun dibina dengan menggunakan tulang-tulang umat Islam tanpa kayu atau batu atau bahan binaan  biasa.

Pada tahun 1318 pihak gereja telah berjaya mengumpul 30 ribu tulang umat Islam untuk dijadikan binaan dinding.

Pada tahun 1870 jumlah tulang umat Islam telah melebihi 40 ribu untuk menyempurnakan binaan gereja tersebut.

Ada juga pihak seperti Mr Ikram Khan mengatakan tulang-tulang tersebut bukanlah dari tulang umat Islam tetapi tulang dari orang Kristian sendiri yang ingin mengabadikan tulang mereka bertujuan sebagai kenangan dengan niat kesucian pada pandangan agama mereka.

Lihatlah tulang dan tengkorak yang menghiasi setiap sudut gereja tersebut.





Wallahuallam…hanya Allah yang mengetahui, mungkin putar belit Barat dan mungkin juga tulang-tulang itu bukannya dari orang Islam..

sumber : peribadirasulullah.wordpress.com

Aneh...Mengapa Rusa Ini Memakan Burung?

Kejadian aneh dirakam melalui video amatur. Seekor rusa memakan seekor burung. mengapa hal ini boleh terjadi?



Percayakah Anda, Dinding Rumah Ini Terbuat dari gabus penutup wine

Miroslav Svoboda rumah, di Mutenice, Republik Chez, telah menjadi tarikan pelancung setelah ia dihiasi dengan 180.000 gabus penutup botol anggur.

Idea untuk menggunakan gabus anggur untuk membuat rumahnya lebih menarik datang kepada Svoboda dua tahun lalu, ada ruang lingkaran kosong di salah satu dinding, dan ia memutuskan untuk mengisinya dengan gambar, tetapi ketika dia melihat teman-temannya yang cantik terkesan ia memutuskan untuk mengisi ruang dengan gabus anggur. Kota kecil Mutenice terletak di wilayah anggur Moravia Selatan Republik Chez, sehingga gabus anggur cukup mudah untuk didapati. Miroslav Svoboda berkata gabus itu dikumpul sendiri, dan jugan dari teman dan tetangga.






Lee Carter,Lelaki Transgender Berharga 60.000 poundsterling


Lee Carter nampak seperti lelaki biasa ketika bercakap tentang bolasepak sambil menhirup minuman. Hanya sedikit yang menyedari bahawa lelaki yang berusia 43 tahun ini menghabiskan sebahagian besar usianya sebagai seorang wanita.

Baru tiga tahun terakhir ia melakukan operasi kelamin dan perawatan hormon yang menukar dirinya sebagai lelaki Semua prosedur tersebut menghabiskan lebih dari 60.000 poundsterling yang dibiayai sepenuhnya Layanan Kesihatan Masyarakat (NHS) Inggris.

Kini Lee hanya memerlukan dua kali operasi demi menyempurnakan penampilan barunya. "Saya tersesat dalam tubuh yang salah selama setengah hidup saya sampai akhirnya saya merasa normal,” katanya, seperti yang dilapor laman The Sun.

Lee mengatakan hidupnya serasa tanpa arah dan tidak pernah bahagia sebelum menjalani operasi. Nama asli Lee adalah Lisa Keepence dan berperilaku layaknya anak perempuan hingga usianya tiga tahun. Meski didandani sebagai anak perempuan, Lee menyedari ia bukan seorang wanita.

Sejak umur tiga tahun, dia selalu bermain bola bersama kanak-kanak laki-laki. Saat kelas dua sekolah rendah, dia memotong pendek rambutnya dan memakai baju seperti anak laki-laki.

“Orangtua saya mengira saya anak tomboy, namun saya tahu kalau saya berbeza. Terutama ketika saya mempunyai perasaan terhadap sesama wanita. Saya tidak merasa sebagai lesbian. Saya merasa seperti seorang lelaki yang menyukai seorang wanita,” katanya.

Pubertas juga mengubah tubuh yang dibencinya. Lelaki transgender dari Berkhamsted ini mengatakan bingung ketika payudaranya membesar. Kebingungan dan kebenciannya ini bertambah ketika ia mengalami menstruasi atau kedatangan haid. Setelah meninggalkan bangku sekolah, Lee memulai bisnis layanan kebersihan di Islington, London Utara dan berusaha sebaiknya hidup sebagai Lisa sambil berkasih dengan seorang wanita.

“Saya memplaster payudara saya, memotong pendek rambut saya dan mengenakan pakaian lelaki,” ujarnya. Ia mengaku tidak ada satupun hubungannya yang berhasil. Lee bersikap sebagai lelaki dan semua kekasihya merasa mereka sedang bersama dengan serorang lelaki. Namun semuanya hancur ketika berbicara mengenai sex. Penampilan luarku tidak sesuai dengan yang ada dalam diriku."

Lewat pembicaraan dengan seorang bekasnya, Lee merasa masih ada pilihan dengan berbagai prosedur. Awal Mei 2008, Lee mulai disuntik dengan testosteron setiap tiga minggu sekali hingga akhir hayatnya.

“Saya tahu orang akan mengatakan NHS tidak seharusnya mendanai operasi ini. Tapi saya meminta mereka untuk memiliki sedikit belas kasihan dan pengertian,” katanya.

Setelah disuntik hormon, menstruasinnya berhenti, suaranya menjadi berat dan ia mulai lebih nampak seperti lelaki. Wajah dan tubuhnya mulai berbulu.

Diperkirakan, ada 10.000 orang di Inggris yang bingung mengenai jenis kelamin. Mereka percaya sebenarnya mereka lahir dengan jenis kelamin yang salah. Sekitar 6000 orang telah melakukan operasi ganti kelamin dengan rasio 80 peratus mengganti kelamin dari lelaki menjadi wanita dan 20 peratus dari wanita menjadi lelaki.

Cheetah suka minyak wangi Obsession for Men

Minyak wangi Calvin Klien Obsession for Men menjadi kesukaan cheetah .Kajian ini telah dilakukan oleh beberapa orang ahli biologi di sebuah hutan di Guatemala.
Mereka telah menggunakan 24 jenis minyak wangi dan dua ekor cheetah dalam ujikaji itu.
Mereka menggunakan kemera tersembunyi untuk meneliti berapa lama cheetah itu mencium bau dan mendapati cheetah itu membau Obsession for Men selama 11.1 minit, Nina Ricci's L'Air du Temps ditempat kedua selama 10.4 minit.
Pengguna minyak wangi dalam ujikaji akan diperluaskan ketempat lain.

Ini baru pemandu dengan skill tingkat dewa

Pemandu trak ini menanggung beban yang berat.
Dia harus mengangkut sebuah turbin angin besar, melewati selekoh tajam di jalan yang tidak terlalu lebar.
Disaksikan penduduk setempat, pemandu tersebut datang dan hanya beberapa inchi dari dinding rumah penduduk.
Dia berhasil keluar dari selekoh tanpa ada kerosakan sedikitpun pada muatan ataupun rumah penduduk.
Turbin angin tersebut diangkut dengan tujuan Kessingland dekat Lowestoft, Suffolk, Inggris.

Spoiler for pic:

Spoiler for pic:

Spoiler for pic:


sumber : http://www.klikunic.com

Gila ! Gurun Sahara Mahu Dibuat Hutan

Pada tahun 2008, sebuah proposal Sahara Forest Project, sebuah solusi berkesinambungan luar biasa bagi kelangkaan sumber daya yang akan mengubah padang gurun Sahara menjadi sumber makanan, air, dan energi. Norway dan Jordan baru-baru ini menanda tangani kesepakatan untuk pengembangan sistem perintis Sahara Forest Project di kawasan pantai di  Jordan. Kelompok ini juga akan melakukan sejumlah penelitian di Jordan, dengan dukungan kewangan dari pihak Norway.


Lokasi ujian yang dipilih adalah seluas 200 ribu meter persegi di Aqaba, sebuah kota pesisir di selatan Jordan, dekat dengan pantai Laut Merah. Perjanjian ini juga menggunakan lokasi tambahan seluas 2 juta meter persegi untuk lokasi berikutnya. Sahara Forest Project menggabungkan Concentrated Solar Power (CSP) dan rumah kaca air laut untuk menyediakan energi terbaharu dan solusi agrikultural berkesinambungan dalam jumlah besar, pada dasarnya mengubah salah satu lingkungan paling tidak ramah menjadi oasis yang subur.


Rumah kaca air laut menggunakan tenaga suria untuk mengubah air laut menjadi air segar yang kemudian digunakan untuk menyirami sayuran dan ganggang segar (untuk menyerap CO2). CSP menyediakan energi untuk menghidupkan seluruh operasi. CSP menggunakan ribuan cermin untuk mengarahkan cahaya matahari ke sebuah pemanas air, memanaskannya sampai suhu 1000 Fahrenheit lebih. Pemanas ini mengeluarkan wap, yang menggerakkan sebuah turbin untuk menciptakan energi.


Sahara Forest Project diciptakan oleh arkitek biomimikri Michael Pawlyn, designer rumah kaca air laut Charlie Paton, dan pengarah struktur Bill Watts. Pada tahun 2009, trio ini bergabung dengan Bellona, sebuah NGO lingkungan antarabangsa yang terletak di Norway, dan menunjukkan proposal mereka di COP15 pada bulan Disember 2009. Umpan balik positif membawa lebih banyak presentasi, termasuk satu presentasi di Oslo Juni tahun lalu, dihadiri oleh Yang Mulia Raja Abdullah II dari Jordan. Raja begitu teruja dengan projek ini sampai dia mengundang pasukan SFP ke Jordan pada bulan Oktober untuk membincangkan kajian kelayakan yang membuka pintu untuk kesepakatan ini.


Pasukan SFP akan melakukan penelitian mendalam tahun ini dan mengembangkan sebuah pusat demonstrasi pada tahun 2012. Pengembangan komersil mungkin akan dimulai pada tahun 2015. Menurut pasukan ini, fasiliti-fasiliti seperti di Aqaba memiliki potensi yang besar yang menguntungkan lingkungan. Mereka boleh mengurangi masalah kekurangan makanan dan air, menghasilkan biofuel tanpa bersaing dengan produksi empangan, dan berkontribusi untuk usaha penghijauan di area-area padang gurun. Ditambah produksi tumbuh-tumbuhan akan menyerap karbon dioksida dan mengurangi konsentrasi CO2 di atmosfera.

Jom kita tengok athlit angkat berat yang tulang tangannya berpusing






Semuanya kerana semangat dan negara..cuba lihat tulang tangannya
yang berpusing....sakit memang sakit tetapi itulah risiko yang perlu dia tanggung
sebagai seorang athlit....


Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved