Sanggupkah anda menaiki bas pelik ini?

on 12 Ogos 2012



Di dunia ini terdapat kereta yang pelik dan sangat bagus yang dihasilkan unuk melengkapkan kehidupan seharian manusia tetapi apabila menjadi suatu rekaan yang pelik dan gila,adakah anda sanggup menaikinya?





Gila...Pekerja rumah penjagaan guna semut api dera lelaki OKU


PLANT CITY: Pihak berkuasa Florida berkata, seorang penjaga memaksa lelaki kurang upaya berdiri berkaki ayam di atas sarang semut api sebagai hukuman mencuri wang.

Pejabat Sheriff Hillsborough berkata, mereka mendakwa Quentin Shunell Amos, 21, kerana melakukan penderaan ke atas seorang lelaki dewasa yang kurang upaya.


Kenyataan itu menyebut, Amos mengesyaki mangsa mencuri wang kakitangan rumah penjagaan itu dan memaksa mangsa meletakkan tangan dan kaki di beberapa sarang semut api.


Mangsa dikesan mengalami beberapa gigitan semut api.


Amos kini dibebaskan dengan ikat jamin hampir RM6,200.


Sumber pihak berkuasa Florida berkata, rumah kebajikan itu pernah disiasat lima kali sepanjang tahun ini.



Bagaimanapun, katanya, tiada sebarang tanda penganiayaan dikesan. - AP

Kijima Bunuh Secara Sadis 3 Lelaki yang Dipacarinya Demi wang


TRIBUNNEWS.COM - Seorang perempuan di Jepun dijuluki Black Widow setelah membunuh tiga lelaki yang dikasihnya demi wang. Perempuan bernama Kanae Kijima (37) dijatuhi hukuman mati pada Jumaat, minggu lalu.
Dilapor The Australian, Kijima dinyatakan bersalah membunuh tiga lekaki masing-masing berusia 41, 53, dan 80 tahun yang ditemuinya melalui situs dating. Kijima yang dikenal sebagai perempuan simpanan yang dibayar, membunuh para lelaki itu dengan meracuni mereka menggunakan karbon monoksida yang berasal dari batubara setelah membuat mereka tidur.
Dalam sidang pengadilan di Distrik Saitama terungkap jika para lelaki ini meminta wang mereka kembali setelah menjalin hubungan percintaan yang sangat singkat.
"Ia membunuh tiga lelaki dengan metode yang sangat kejam," demikian kesimpulan yang dibacakan Hakim Kazuyuki Ohkuma. Menurut hakim, Kijima membunuh dalam upaya untuk mempertahankan kehidupan mewah yang dijalaninya. Ia mendapat julukan Black Widow, sejenis laba-laba mematikan yang memakan pasangannya setelah bercinta.

Padang bola yang pelik

Padang permainan bola yang amat pelik..macam mana cara nak main pun aku tak tahu.....

KLIK:



Photobucket



[Foto] Awas! Cara Baru Mengintip Seluar Dalam Wanita

Cerita pada foto-foto ini adalah kejadian seorang lelaki yang dicurigai polis… Polis melihat seorang lelaki di sebuah halte bus yang perilakunya cukup mencurigakan. Dan mereka mengira lelaki itu merupakan pencuri, sehingga terus diawasi. Setelah beberapa saat, ternyata semua menjadi jelas bahawa orang tersebut bukan hendak mencuri melainkan …….mengintip seluar dalam wanita dengan kamera










sumber

lelaki kudung dan kaki guna sut khas cuba rentas selat Inggeris

Seorang lelaki Peranchis Philipe Croizon yang kudung kaki dan tangannya akibat kejutan elektik 20,000,000 volts . Satu sut khas telah di reka untuknya agar dapat mencapai cita-citanya.
Dia mendapat ilham daripada satu siaran televisyen dan telah berlatih 30 jam seminggu untuk mencapai cita-citanya.

Si buruk yang mahal

Rupanya tak lah handsome. Warnanya juga tak begitu  menarik. Bila dia semakin membesar badannya kelihatan seperti raksasa. Meskipun gerakannya lembab kesan menyeramkan tak boleh hilang. Ikan jenis ini di dunia paling banyak ditemukan di perairan Indonesia bahagian timur.

Ikan Napoleon

Tapi di kalangan pecinta makanan ikan laut di Hongkong, ikan ini benar-benar sajian istimewa. Dagingnya sangat lazat dan lembut, lalu, dia juga merupakan simbol status sosial dan ekonomi bagi pemakannya. Menu ikan, yang di Hongkong disebut sio moy, ini biasanya dihidangkan pada acara khas, seperti pesta ulang tahun kelahiran atau perkawinan. Permintaan tertinggi terjadi pada Hari Ibu. Syukur, barangkali itu merupakan bentuk penghargaan yang tinggi pada kaum ibu. Sajian ikan “buruk rupa” ini sering pula hadir ketika ada jamuan makan meraikan tetamu terutama yang berkaitan perniagan.

Harganya sekilo di Hongkong mencapai AS$ 80. Modalnya baru AS$ 20, kalau dibeli dengan nelayan dan harga itu sudah dikira mahal.Dan ikan napoleon yang kecil saja beratnya 4-6 kg. Jadi harga satu ekor saja boleh mencecah AS$ 400. . Warna daging yang putih lembut dengan rasa yang sangat lazat, membuat ikan ini semakin diburu. Beberapa Negara yang dicatat sebagai pengimport ikan ini adalah Singapura, China, Hongkong dan Jepun.

Cuba lihat gambar ini..pasti anda terpegun

Alamak..di China ada penari tiang lelaki..watch out!!




Jika selama ini Kamu fikir pole dancing (tarian tiang) adalah tarian khusus wanita, Kamu salah. Di China para lelakinya pun terlena mendapatkan wang banyak dengan berprofesi sebagai pole dancer.



A Tao, warga asli Qingdao yang berusia 23 tahun, menunjukkan kepiawaiannya menari pole dancing atau tari tiang di Qingdao, China Timur, daerah Shandong, pada tanggal 7 Julai 2011.

Penari tiang laki-laki dapat menghasilkan pendapatan 10.000 yuan sebulan dengan bekerja di kelabb malam. Beberapa bahkan dapat menghasilkan 40.000 sampai dengan 50.000 yuan sebulan.


A Tao telah menarikan tari tiang ini selama 6 tahun. Dia meninggalkan rumahnya untuk berlatih di Hangzhou, Zhejiang. Lima tahun kemudian, dia kembali dan mulai tampil di kelab yang berbeza-beza di Qingdao.


Foto: CFP

Dia berkata kadang kala banyak orang yang mengejek penari tiang laki-laki, tetapi dia masih tetap mencintai tarian yang mengubah hidupnya ini.

Bila fikiran kotor menjangkiti otak seorang arkitek

image

image

Bila fikiran kotor sudah menjangkiti sebuah pekerjaan  tak elak, karya yang dihasilkan pun memiliki tujuan dan filosofi yang kotor juga. Cuba saja perhatikan gambar sebuah rancangan tangga di suatu bangunan yang akan dibuat ini. Setidaknya kita boleh menangkap maksud dari  perancang hingga dengan detailnya mampu mencari ukuran yang didasarkan atas maksud yang kotor. Semoga saja hal-hal seperti ini tidak menjangkiti arkitek-arkitek di negara kita.

Sampai macamni cara nak meniru....

sampai macamni  cara nak meniru....

[Gila]Sekolah untuk belajar jadi pelacur

Seorang bekas ibu ayam di Belanda mendirikan sekolah untuk belajar jadi pelacur. Namanya cukup hebat Hanky Panky School. Kurikulumnya disusun sedemikian rupa agar para lulusannya boleh menjalankan profesinya lebih profesional, lebih banyak menghasilkan wang dan akhirnya boleh ebih awal ‘pencen’ dengan bekal kewangan yang cukup.

Elene Vis, 43, yang sebelumnya heboh gara-gara buku autobiografinya Escort Queen with Turbopower, membuka sekolahnya di Amsterdam beberapa waktu lalu yang menawarkan ilmu pemasaran eksklusif. “Anda boleh menyebutnya teknik pemasaran. Anda harus punya ketrampilan menjual, tak peduli yang Anda jual tubuh sendiri atau peralatan rumah tangga. Prinsipnya tetap saja sama,” kata Elene.



Belanda yang membenarkan industri seks membuat distrik-distrik lampu merah di ibu kota menjadi tujuan utama pelancung dalam dan luar negeri serta menghasilkan jutaan euro per tahunnya. Sektor ini juga penyumbang cukai yang cukup besar bagi negara. Elene mengatakan bahawa para pekerja seks komersial yang bekerja lewat agensinya boleh  mendapat 6000 euro per bulannya, dengan hanya 40 jam kerja. Itulah sebabnya ia lalu mendirikan sekolah tersebut. “Kami memberikan training untuk mendapatkan hidup yang lebih baik dan wang lebih banyak dari pekerjaan mereka,” katanya.


Dengan biaya 450 euro per orang para ‘murid’ akan diberi perlajaran dalam bentuk tutorial dan video presentasi tentang berpikir positif dan teknik-teknik bercinta, termasuk ajaran Kama Sutra. Selain dirinya sendiri, Elene juga menyewa tenaga pengajar lainnya untuk subjek yang berbeza, seperti bagaimana berpakaian yang seseuai. “Intinya setiap orang boleh jadi cantik, dengan menonjolkan kekuatan dan menutupi kelemahan Anda. Anda harus sedar seperti apa penampilan Anda di mata orang lain,” tambahnya.





Menurut Elene, cara berpikir positip dan rasa percaya diri amat penting untuk membuat klien lebih betah dan menghabiskan waktu lebih lama. “Seks 10 menit tidak akan menghasilkan banyak uang,” katanya. Prostitusi telah menjadi profesi legal di Belanda sejak 1988. Mereka mulai membayar pajak pendapatan sejak tahun 1996 dan rumah prostitus

Pembaca Berita Dipecat Setelah Minum Bir ketika Siaran Langsung

Seorang pembawa acara televisiyen di Finland dipecat setelah tertangkap kamera menengguk bir dalam program acara yang disiarkan secara langsung. Demikian diberitakan Daily Mail.

Kimmo Wilska mendapat masalah ketika ia menarik sebotol bir sementara sedang pengambilan gambar mengenai undang-undang lesen memandu sedang keudara.

Dalam video tersebut, Wilska menjelaskan mengenai bar yang menjual minuman keras melebihi batas ketentuan dan membuat seseorang memandu dalam keadaan mabuk. Saat gambar dari kelab yang menyajikan bir terpotong dan kembali ke studio, Wilska terlihat sedang menengguk alkohol di  siaran langsung. Bahkan, suara cegukannya terdengar dengan jelas setelah menengguk bir.

Hingga kini  video itu sudah mencapai 600 ribu hit. Tak berapa lama setelah video itu beredar di YouTube, Wilska kemudian dipecat.

Wilska mengatakan kepada atasannya jika insiden itu hanya lawak saja untuk membuat kru tertawa. Tetapi atasannya menolak alasan itu dan memecatnya. Sejumlah penggemar Wilska kini membuat halaman sokongan untuk Wilska di Facebook yang menunjukkan dukungan untuk Wilska dan kini menarik 49 ribu pendukung dari seluruh dunia dan mereka meminta agar Wilska kembali bekerja.

Gila ke ape ni,celup mee di tempat orang kencing!


tengok pada gambar ni memang kerja gila..celup mee ditempat orang kencing
sampai orang yang sebelah pun naik hairan....

Aksi pelajar perempuan togak arak sampai mabuk



payah..bila masa sekolah dah kenal benda macam ni apalagi bila dah besar kelak...

sumber gambar : bestoneoffour.wordpress.com

Hebat...melukis dengan menggunakan garam

Percayakah anda jika gambar diatas terbuat dari garam yg di taburkan di atas meja lalu, dengan jemari tangan dan tusuk gigi terbentuklah lukisan tersebut, menurut si pelukis dia melakukan hal tersebut di restoran ketika lama berbaris.


Tolak Turuti Perintah Suami, Seorang Isteri Digondolkan

RIYADH - Gara-gara perintahnya ditolak oleh sang isteri, seorang lelaki di Arab Saudi dilaporkan nekad mencukur habis rambut isterinya. Pelakunya juga menyiksa isterinya. 

"Lelaki itu tidak hanya menggondoli rambut isterinya. Namun juga menyiksa isterinya berkali-kali saat dia mencuba melawan," tulis suratkhabar Alriyadh yang dikutip emirates247.

Dalam laporan itu juga disebutkan, akibat tingkah laku lelaki keturunan Afghanistan itu, sang isteri menderita luka di bahagian kepalanya setelah terkena pisau cukur.

Kini akibat perbuatannya, lelaki yang diketahui berusia 50 tahun itu terpaksa mendekam dibalik jeriji besi.

"Setelah mendapatkan bukti yang cukup berupa visum dari pihak rumah sakit, polis pun menahan lelaki itu," tulis Alriyadh.

Namun, tidak dijelaskan lebih lanjut permintaan apa yang ditolak untuk dituruti oleh perempuan malang tersebut.(rhs)

Pelihara lembu dah macam pelihara kucing





macam-macam ragam manusia...


Cara luruskan rambut paling mudah dan murah

ADAKAH yang sanggup berbuat begini?

Perempuan ini tipu polis hidup-hidup

Seorang perempuan di negara bahagian Washington berhasil mengundang simpati rami warga Amerika Syarikat (AS) setelah mengaku jadi korban penyiraman asid oleh seorang wanita tidak dikenal.

Namun, setelah diselidiki polis, perempuan bernama Bethany Storro itu mengeluarkan pengakuan yang mengejutkan publik. Ternyata dia sendiri yang menyiram cairan berbahaya itu ke wajahnya.

Tak jelas apa motif Storro sampai dia berbuat nekat. Yang jelas, wajah perempuan berusia 28 itu menjadi rosak.


Cairan yang disiramkan ke wajahnya itu sejenis hydrochloric atau asam belerang. Sebelumnya, berita penyerangan atas Storro merebak di banyak media AS. Kerana hebatnya kebohongan yang dia buat, polis bahkan sempat membuat sketsa wajah pelaku berdasarkan rekaan Storro.

Pengakuan Storro itu diungkapkan Clifford Cook, ketua polis Vancouver, yang merupakan salah satu kota di negara bahagian Washington, AS. Cook mengaku belum mengetahui motif dibalik tindakan nekad Storro ini.


“Selama penyiasatan, beberapa keganjilan muncul terkait tuduhan serangan atasnya. Pada ketika dimintai keterangan, akhirnya Storro mengaku dia melukai dirinya sendiri,” ujar Cook seperti dilapor dari laman Associated Press.

Storro pada awal September mengaku bahawa seorang wanita tidak dikenal telah menyiramkan sejenis cairan ke wajahnya. Saat itu Storro hendak menuju ke sebuah kedai Starbuck Coffee di daerah Vancouver, Washington.

Kepada polis dan media, dengan wajah seluruhnya diperban, Storro menggambarkan pelaku adalah seorang wanita kulit hitam berusia antara 25 sampai 35 tahun. Pelaku ini mengenakan kaus dan seluar hijau.

Menurut Strorro, sebelum menyiramkan cairan tersebut, wanita itu mengatakan “Hey, wanita cantik, mahu minum ini?”. Wanita imajinasi Strorro ini langsung menjadi buruan nombor satu polis.

Akibat kes buatannya ini, Strorro mendapatkan simpati dari seluruh Amerika, bahkan dari dunia. Dia mengaku mendapatkan surat dari seluruh dunia perihal kesnya. Strorro juga rencananya akan muncul di salah satu episode Oprah Winfrey Show, namun dibatalkan.

Publik yang prihatin juga sempat menggalang dana di Bank komuniti Umpquah dan Riverview. Saat ini, para detektif di Vancouver tengah berusaha untuk mengembalikan semua wang yang disumbangkan untuk Storro.

Komandan polis Vancouver, Marla Schuman, mengatakan bahawa kes penyerangan terhadap Storro telah membuat pejabat polis kecil itu sibuk.

“Kami menghabiskan waktu ratusan jam untuk melakukan penyiasatan .Kes ini benar-benar menguras dana dan SDM kepolisian yang kita punya,” ujarnya seraya menambahkan bahawa Storro akan dikenakan dakwaan atas laporan palsu kepada polis.

Tidak jelas apakah Storro mendapat gugatan hukum atas kebohongan yang dilakukannya

Jantan Berkelahi, Betina Terangsang


Ikan Jantan Berkelahi, Ikan Betina Terangsang kajian baru mengungkap ikan betina memiliki perilaku yang sama dengan manusia. Ikan betina akan terangsang jika jantan pilihannya menang berkelahi dengan ikan lain.

“Hal ini serupa seperti wanita berkasih dengan petinju ketika melihat pasangannya boleh mengalahkan lawannya,” kata penulis kajian Julie Desjadins. “Mungkin dia tak mengakuinya, tapi perasaannya akan berubah dengan sendirinya.”

Untuk mengetahui bagaimana ikan betina bereaksi pada perkelahian pejantan, peneliti telah meneliti 15 ikan betina, kemudian setelah pekelahian selesai, otak ikan tersebut dibedah.

Selama dua hari, tiap 20 minit, ikan diberi waktu bersama dengan ikan jantan. Hal ini membuat ikan betina bioleh berinteraksi dengan ikan jantan yang dia pilih. “Kita tahu ikan menginginkan ikan jantan tertentu, kemudian ikan itu akan menunjukkan perilaku mengoda,” kata Dejardins.

Peneliti kemudian memisahkan ikan itu setelah 20 minit perkelahian. Kemudian, otak ikan betina dibedah untuk mengukur tingkat RNA (serupa DNA) untuk menilai kesan reaksi di berbagai area otak. Hasilnya, diketahui area otak yang berhubungan dengan kegelisahan aktif jika ikan jantan kalah. Namun, jika ikan jantan yang disukai menang, bahagian otak yang berhubungan dengan kesenangan dan reproduksi menjadi aktif.

“Hasilnya, ikan betina siap kahwin dengan ikan jantan yang dia pilih,” kata Desjardins. Namun, peneliti belum tahu apakah betina masih mahu kahwin dengan ikan jantan kalah. Menurut penulis kajian Russ Fernald, peneliti menduga perkelahian memiliki efek lebih pada ikan.

Wunderland Kalkar: Taman Bermain Dari Reaktor Nuklear Yang Tak Terpakai

Sebuah reaktor nuklear di Kalkar, Jerman, ditinggalkan begitu saja seiring meningkatnya ketidakpercayaan awam atas pemanfaatan tanaga nuklear pada tahun 1985. Kini lokasi tersebut ditukar menjadi taman bermain yang menyenangkan dan tentu saja, bebas radiasi.


Pada tahun 1972, SNR-300 dibangun dengan ambisi untuk menjadi sebuah pembangkit lektrik tenaga nuklear dengan teknologi tercanggih dan pertama milik Jerman. Namun seiring maraknya bencana dari bangunan serupa di berbagai tempat, termasuk Chernobyl, 12 tahun kemudian projek itu dihentikan kerana tekanan yang kuat dari protes masyarakat.

Tahun 1995 pengusaha Belanda, Hennie van der Most memutuskan untuk merubah tempat terbengkalai ini menjadi sebuah tempat hiburan yang menyenangkan untuk keluarga dan anak-anak bernama Wunderland Kalkar.

Ia membeli bangunan yang dulu menghabiskan biaya sekitar 4 million dollar itu dengan harga 'cuma' 2.5 juta dollar.

Ini baru di namakan polis


tak kira siapa saman tetap saman...

Tas Hermès Birkin Warna Merah Ini, Beg Tangan Termahal di Dunia


Sebuah beg Hermès Birkin langka, warna merah memecahkan rekod dunia. Beg ini jadi beg tangan termahal di dunia dalam proses lelong di Heritage Auctions, Dallas, Amerika Syarikat.

Beg tangan yang terbuat dari kulit buaya, dihiasi emas putih dan berlian ini, dibeli oleh seseorang yang tak diketahui namanya. Harga akhir lelong mencapai US $203.150.

Harganya lebih tinggi dari ekspektasi, iaitu US $80.000 Matt Rubinger, Direktor Aksesori dari Heritage Auctions menyebut kalau beg ini 'sangat luar biasa'.

"Ini adalah contoh yang sangat luar biasa dari salah satu beg di dunia yang sangat langka. Dan tentu, harga yang luar biasa tinggi, melebihi perkiraan kami," kata Rubinger, seperti dikutip dari Daily Mail, 9 Disember 2011.

Ia juga sedikit bercerita pemilik beg sebelumnya, iaitu seorang wanita dari Florida. Wanita tersebut membelinya pada 2006, yang memang suka mengumpul beg Hermes. Ada juga dua beg Hermes lain yang dilelong dan harganya cukup tinggi. Iaitu tas Birkin kulit buaya warna biru dengan berhias paladium, harganya US$113.525 .

"Sebagian besar beg yang kami beli dari kolektor tidak pernah dipakai oleh mereka, atau hanya dikenakan satu kali," kata Rubinger.

Ia juga mengungkap kalau para kolektor lebih memandang beg-beg koleksinya sebagai benda seni. Bukan tempat menyimpan riasan, agenda atau kunci kereta
"Ini merupakan kategori fashion item yang aneh dan harganya seringkali meningkat," ujar Rubinger.cv

(Full pic+ video)..ngeri kaki budak di gilis trak


Kemalangan ini berlaku di Peshawar, Pakistan.




sumber : bestoneoffour.wordpress.com

Gempak hiasan dari pastik sampah di Poland

Untuk kempen warga Poland agar lebih peka terhadap sistem sampah recycle, pereka Luzinterruptus menghias sebuah plaza dengan seribu beg sampah. Bukan beg sampah biasa, tapi beg sampah terindah yang pernah kita lihat.

Foto dibawah adalah pemandangan sebuah plaza tempatan di Warsawa, Poland, yang telah di ubah menjadi sebuah instalasi seni yang indah oleh Luzinterruptus. Projek itu dinamakan Recycling Sunday.

Hebatnya efek seni tersebut tidak berakhir sampai di situ saja. Para pengunjung boleh mengambil setiap "hiasan" yang terbuat dari beg sampah berisi bola lampu itu pulang. Maka ketika orang dewasa dan anak kecil membawa hiasan itu dijalanan, karya seni tersebut telah menyatu dengan keindahan malam kota Warsawa. Dan pada pagi harinya, plaza itu telah kembali normal seperti semula.







Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved