Jangan buat macam ni dik

on 11 Ogos 2012







Ada Gel Rambut Terbuat dari Hingus Gorilla


Di Amerika Syarikat,hingus gorilla digunakan untuk membantu gitaris untuk memegang pick-nya. Namun, berbeza halnya di Mexico, disana hingus gorilla digunakan sebagai gel rambut. “Moco de Gorila”, diproduksi oleh salah satu perusahaan yang bernama, N.I.S.A.
Mereka cuba menawarkan gel rambut yang super kuat. Tertarik untuk membelinya? Anda boleh membelinya secara online disini.

Awas! Perfume tiruan ada campuran air kencing

Parfum dari Air Seni?, Percaya atau tidak? Ketika ini sebahagian besar parfume “palsu” ternyata terbuat dari urine atau air kencing. Majalah gaya hidup Harper’s Bazaar yang telah 6 tahun rutin membahas barang-barang tiruan, dalam edisi bulan Januari kelmarin membahas tentang parfume palsu.
“Bahan-bahan aktif yang ditemukan dalam produk parfume  tiruan antara lain adalah urin, bakteria dan cairan anti beku (yang biasa dipakai untuk mesin),” kata Valeri Salembier, Wakil Presiden Senior dan Penerbit Harper’s Bazaar.


“Anda menyapukan sesuatu di wajah, leher, dan pergelangan tangan. Semuanya itu adalah bahagian paling sensitif dari tubuh anda. Jadi jika ada bahan aktif berbahaya, bererti itu akan menjadi masalah serius bagi kesihatan,” jelasnya.
Pihak berkenaan di Britain dan Ireland menguji parfume-parfume tiruan yang mereka sita. Hasilnya, mereka mendapati adanya air kencing dalam cairan parfume. Para pakar memperkirakan, air seni dipakai sebagai penstabil kadar asam dan untuk mengatur warna.

Ahli dermatologi Jeannette Graf dari Great Neck, New York, mengatakan, dirinya belum pernah melihat adanya reaksi dari parfume asli. Tapi parfume palsu boleh menimbulkan alergi di kulit atau membakar kulit.” Orang akan mengatakan, hal yang berbeza tentang apa yang mereka rasakan setelah memakai produk itu. Mereka merasa seperti terbakar. Mereka melihat ada tanda-tanda kemerahan. Rasanya tidak nyaman, dan baunya aneh. Dan reaksi itu langsung boleh dirasakan,” kata Graf.

Parfume palsu ada di mana-mana, tidak hanya di kios-kios pasar gelap yang menjual banyak barang tiruan. Sebahagian ada yang masuk ke kedai-kedai di pusat perbelanjaan. Selain itu juga banyak dijual melalui internet. Anda termasuk penggemar parfume tiruan ternama tapi berharga murah? Boleh jadi parfume anda mengandung air kencing.

Pasangan meraba buat penumpang 'train' gelisah

STOMPer WJ says this 'raunchy' couple were apparently groping each other on the train and making commuters very uncomfortable.

The STOMPer wrote:

"Over-affectionate couple groping on train; commuters uncomfortable.

"I was doing my regular Friday crossword puzzle on the train when I saw this raunchy couple displaying excessive amounts of affection. 

"The commuters on the train at the time, me included, felt extremely uncomfortable. 

"This has no place in a society like Singapore. What will this teach the future sons (or daughters) of our country?

"Thankfully, I got off the train at the next stop. Just imagine the trauma had I continued staring! 

"I do hope this never happens again. On another note, what is a large, meat eating animal that is 4 letters?"


sumber : stomp.com.sg

Ayam Unik, Satu Keturunan Berjari 10


SUBANG- Satu keturunan ayam yang dimiliki Iwan, warga Kampung Ciomas, Subang, Jawa Barat, ini memiliki keunikan tersendiri. Ayam ini memiliki jari pada kaki sebanyak 10 buah.

Sepintas ayam-ayam tersebut tidak ada yang aneh, namun jika dilihat lebih dekat, kaki ayam-ayam ini memiliki sepuluh jari. Padahal, umumnya seekor ayam hanya memiliki jumlah lapan jari.

Menurut Iwan, pertama kali dirinya menemukan induk ayam tersebut secara tidak sengaja. Akhirnya ayam tersebut dipelihara hingga membiak. Kini, seluruh keturunannya memiliki jari kaki yang melebihi dari jumlah jari kaki ayam biasanya.

“Pertama kali saya menemukan induk ayam unik ini secara tidak sengaja, kerana unik saya langsung pelihara,” ujar Iwan.

Sebelumnya Iwan memiliki 10 ekor ayam unik ini termasuk induknya, jumlah jari kaki per ayam antara sembilan sampai 11 jari. Namun kini ayam unik ini hanya ada empat ekor saja, yang lainnya mati tanpa sebab. Seluruh ayamyang tinggal berjari 10.

“Sebelumnya saya sempat punya 10 ekor ayam, tapi entah kenapa yang lainnya mati,” ujarnya hairan. Iwan mengaku belum berniat menjual ayam-ayam itu kerana keunikannya

Sumber : http://www.okezone.com/

Jambatan terpendek di dunia menghubungkan dua negara hanya 10 meter

amazing-bridge1
Dua pulau yang saling berdekatan ternyata berada dalam dua wilayah berbeza. Pulau yang besar berada dalam wilayah Kanada sedang pulau yg kecil berada di wilayah Amerika Syarikat. Yang menarik dua pulau beza Negara ini dihubungkan oleh jambatan sepanjang 10 meter. Inilah jambatan antarabangsa terkecil atau terpendek di dunia.

‘Pasangan’ pulau terketak dekat Rockport disebut Zavikon. Dua pulau itu termasuk kumpulan ‘kepulauan seribu’ yang berada di Saint Lawrence River di Teluk Alexandria, perbatasan AS-Kanada.
Persetujuan batas wilayah ini telah disepakati antara kedua Negara-AS dan Kanada-sejak 1793. Namun kedua Negara memutuskan tidak akan membahagi dua pulau diperbatasan. Sekitar 2/3 pulau berada di wilayah Kanada, 1/3 nya berada di Amerika. AS mahupun Kanada, menganggap posisi mereka setara dalam hal kepemilikan pulau.

Namun bagi pemandu pelancongan ini merupakan ‘keuntungan’ kerana dari segi  keberadaan dua pulau ini menjadi sangat unik dan menarik ‘dijual’. Para pemandu pelancungan ingin jambatan antarabangsa terkecil di dunia diketahui umum.
Pulau besar yang diklaim sebagai wilayah Kanada dibangun rumah, sementara pulau kecil yang merupakan bahagian dari Amerika, berfungsi sebagai halaman belakang rumah.

Polis Colombia Ubah Ferrari Bos Pengedar Dadah Jadi Kereta Peronda

Pihak Polis Colombia telah menerima kiriman terbaru kereta patrol untuk memerangi kejahatan di negara tersebut. Dan bukan hanya mewah, kereta peronda tersebut adalah Ferrari kesayangan milik bos pengedar dadah.

Sebelumnya Ferrari 348 merah keluaran tahun 1991 tersebut adalah kebanggaan dan kesayangan dari bos dadah yang ditakuti di Colombia, iaitu Luis Hernando Gomez.


Namun sekarang mafia terkenal itu harus menerima kenyataan pahit bahawa kereta sport kesayanagnnya itu saat ini digunakan sebagai alat propaganda oleh sang musuh nombor satu, yakni polis.

Polis Colombia memutuskan untuk menyita aset ketika Gomez, yang dikenal sebagai ‘Scratch’, dipenjara di Amerika Syarikat untuk perdagangan lebih dari 500.000 kg kokain melintasi perbatasan.

Sebuah operasi kompleks pihak berwajib pada 2005, menyita harta dari lelaki berusia 53 tahun tersebut, yang diperkirakan sekitar 60 juta pound (sekitar Rp 847,8 milliar), termasuk peternakan, rumah, karya seni dan Ferrari 348 yang amat dicintainya.


Polis mengatkan Gomez menyimpan kereta ini dalam keadaan sempurna, dan jarang memakainya untuk jalan-jalan, kerana kereta ini hanya tercatat menempuh perjalanan sejauh 1.800 km..

Sebelumnya pihak berwajib bermaksud untuk menjual kereta tersebut, namun rupanya tak ada yang berminat atau mungkin lebih tepat dikataklan tidak berani. Sebab berada di belakang kemudi kereta milik seorang bos dadah adalah sesuatu yang sangat berisiko.

Sebagai hasilnya, Policia Nacional de Kolombia kemudian memutuskan untuk mengambil kepemilikan dari Ferrari tersebut dan mengubahnya sebagai kereta peronda.

Gambar kemalangan membuat anda seru



Kerana rambut 'cornrows' pelajar diusir dari kelas

SEORANG pelajar di Britain berjuang di pengadilan kerana dilarang memiliki gaya rambut ‘cornrows’, gaya rambut Afrika Barat. Pelajar yang namanya dirahsiakan kerana alasan hukum itu menilai, sekolah memperlakukannya secara rasis.


Pelajar berusia 13 tahun itu ditolak St Gregory Catholic Science College di Kenton, Harrow, London Utara, kerana gaya rambutnya. Akibat penolakan, remaja yang disebut sebagi G, mengalami ‘pukulan’ yang sangat keras atas harga dirinya kerana dikeluarkan pada hari pertama di kelas.

Para pelajar di sekolah elite ini dilarang mengenakan gaya rambut Afrika Barat yang berbentuk kepangan di sepanjang kulit kepala. Pejabat sekolah berpendapat, model rambut seperti ini boleh digunakan para pelajar sebagai ‘lambang’ keanggotaan geng. Seperti dikutip dari Telegraph.


Dalam persidangan yang berlangsung di Pengadilan Tinggi London, dinyatakan bahawa sekolah melanggar hukum dan melakukan diskriminasi ras dan jenis kelamin kerana, para pelajar yang ada di sekolah tersebut diizinkan memiliki gaya rambut cornrows.

Sang pelajar, yang keturunan Afrika Karibia ini bersama dengan ibunya meminta sang hakim agar membatalkan keputusan sekolah, yang dibuat pada September 2009. Kuasa hukum siswa, David Wolfe mengatakan gaya rambut cornrows merupakan sebahagian dari tradisi keluarga sang anak.

Dalam persidangan, ibu sang anak mengatakan gaya rambut itu adalah hal sangat penting sebagai identiti budaya dan ras. Sementara Wolfe menuduh pihak sekolah rasisme dan melanggar Undang-Undang diskriminasi ras dan jenis kelamin.


Pihak sekolah menolak tuduhan ini dan mengatakan kebijakan soal larangan adalah rasional dan legal. Kuasa hukum sekolah, Peter Oldham menyatakan, jika guru besar sekolah membuat pengecualian kepada G, maka akan timbul kesulitan serius. Akan ada tekanan dari siswa lainnya yang meminta pengecualian, sehingga sekolah sulit untuk mempertahankan peraturan atas seragam dan potongan rambut.

[Hebat] Wanita 100 tahun ini mendapat ijazah sehari sebelum meninggal dunia

Ini adalah impian Harriet Richardson Ames 'untuk mendapatkan gelar ijazah di bidang pendidikan. Dia akhirnya mencapainya, tiga minggu setelah pencapaian yang lain pada ulang tahunnya ke-100 .

Sehari setelah menerima ijazah di samping tempat tidurnya, persara guru sekolah ini meninggal dunia, bahagia bahawa dia telah menyelesaikan tujuannya.

Ames telah mendapatkansijil mengajar dua tahun pada tahun 1931 di Keene Normal School, sekarang Keene State College. Pada usia 100, Harriet Richardson Ames memenuhi mimpinya yang produktif menjadi sarjana dalam bidang pendidikan.

Doktor Temukan Bola Mata dan Lesen Memandu di Kemaluan Pesakit Perempuan


Doktor Temukan Bola Mata Dan Lesen Memandu di Kemaluan Pesakit Perempuan – Benda asing seperti kondom atau barang-barang selundupan cukup sering ditemukan terjebak di kemaluan perempuan. Namun di Amerika Syarikat, seorang doktor menemukan benda yang agak mengerikan yakni bola mata di dalam kemaluan pesakitnya.

 Dr Melissa Barton, doktor Unit Kecemasan dari Detroit Medical Center mengatakan pernah menerima pesakit dengan keluhan yang sangat tidak wajar. Keluhan yang harus ditulis Barton dalam rakam medik tersebut adalah, ada mata di dalam vagina pesakit.

 Memang bukan bola mata sungguhan, benda yang ditemukan terjebak dalam lubang kemaluan itu adalah bola mata palsu milik pesakit. Bola mata palsu itu memang sengaja dimasukkan kemaluan, namun ternyata tidak boleh dikeluarkan lagi dan harus dibawa ke hospital.

 Saat itu, pesakit yang tidak disebutkan namanya tersebut tengah terlibat konflik dengan beberapa tetangganya. Khuatir hartanya akan dijarah, pesakit perempuan ini mengamankan barang-barang berharga termasuk bola matanya ke tempat yang dirasa aman.

 Lubang kemaluan dianggapnya paling aman untuk menyimpan beberapa benda yang ukurannya kecil, namun besar nilainya baik kerana harganya mahal mahupun susah mencarinya. Selain bola mata palsu,lesen  memandu termasuk benda yang dimasukkan pesakit di dalam kemaluan.

 “Benda-benda itu sangat mahal dan susah dicari gantinya. Makanya ditaruh di situ, bersama-sama dengan lesen memandu,” kata Dr Barton seperti dikutip dari ABC News.

 Tidak dijelaskan bila peristiwa itu terjadi, Dr Barton hanya menjelaskan sekilas berdasarkan catatan rakam medik tentang pesakit tersebut. yang jelas, bola mata dan surat-surat berharga tersebut sudah dikeluarkan dan berada di tempat yang lebih aman.

 Selain bola mata dan surat berharga, Dr Barton mengatakan ada banyak benda aneh lain yang sering ditemukan dalam tubuh manusia selama bekerja di Unit Gawat Darurat. Salah satunya, Dr Barton pernah menolong pesakit laki-laki dengan 4 boneka Barbie temasuk di anusnya.

sumber 

Korang rasa berapa umur wanita ini?









Delphine LaLaurie Wanita Bangsawan Penyiksa Budak

Delphine LaLaurie (1775 – 1842) adalah wanita bangsawan kejam yang tinggal di New Orleans. Rumahnya mempunyai banyak ruangan yang penuh dengan ketakutan.
Pada 10 April 1834, kebakaran terjadi di dapur dan pemadam kebakaran menemukan 2 budak yang dirantai pada dapur masak, dimana diyakini merekalah yang sengaja membuat kebakaran untuk mendapatkan perhatian.

Pemadam kebakaran dipandu oleh budak yang lain menuju keloteng dimana terdapat hal yang lebih mengejutkan. Lebih daripada 12 orang budak cacat dan kudung terbelenggu di tembok atau lantai. Beberapa orang daripada mereka menjadi subjek untuk percubaan ubat yang mengerikan. Seorang laki-laki terlihat sebagai bahagian pertukaran seks yang ganjil, seorang wanita terjebak di kandang yang kecil dengan lengannya yang rosak dan terlihat seperti kepiting, dan wanita lainnya tanpa tangan dan kaki, dan adanya tambalan daging pada dirinya agar terlihat seperti ulat bulu.

Beberapa mulutnya dijahit dan kelaparan sampai mati, yang lainnya lagi tangannya dijahit dengan bahagian badan yang lainnya. Kebanyakan ditemukan mati, tetapi beberapa masih hidup dan beberapa memohon untuk dibunuh agar tidak menderita lagi. LaLaurie lari sebelum dia diadili dan dia tidak pernah tertangkap.

Kini Lalaurie Mansion, bangunan bekas tempat tinggal Delphine Lalaurie di New Orleans, adalah satu dari sekian banyak bangunan di Amerika yang berhantu. Bangunan ini pernah dibeli oleh aktor terkenal Nicolas Cage, namun dia tidak pernah tinggal disitu hingga bangunan ini dijual kembali untuk menutupi sebahagian hutang-hutangnya.

Cantik tapi selamba je korek 'anunya' depan orang ramai






Kesian awek ni mungkin gatal sangat kot tapi cover-coverlah sikit

Macam mana mereka boleh parking kereta macam ni

12940332664059029

12940332753645289
hebat betul dia orang nie…..

[Tipu] Sanggup memasak handphone di microwave semata-mata nak dapatkan tuntutan

Seoul – Seorang lelaki Korea Selatan ditahan kerana memasak handphonenya dalam microwave.Setelah itu dia menuntut bayaran kerosakan disebabkan kesilapan pembuatan oleh Samsung Electronics.

Lelaki berusia 28 itu yang dikenali sebagai Lee. Dia menerima bayaran sebanyak lima juta won dari Samsung, setelah mengatakan telefonnya meletup ketika mengecas bateri.

Lee secara bertahap mengirimkan 50 tuntutan ke  Samsung Electronics dan Incheon International Airport sebelum akhirnya menerima bayaran.

Namun, penyelidikan National Institute of Scientific (NIS) menyimpulkan bahawa handphone itu ‘secara artifisial dimodifikasi’ kerana terlalu lama terkena gelombang elektromagnet microwave. Lee akhirnya dilaporkan ke polis oleh pihak Samsung dan ditahan.

Ciri-ciri Suami Pilihan


Pemilihan calon suami  seharusnya dilakukan dengan meletakkan agama sebagai asas.Begitulah juga melihat ciri-ciri lelaki budiman untuk dijadikan suami.

KUAT PEGANGAN AGAMA
  • Lelaki begini akan tetap memelihara solat fardunya walaupun sesibuk mana dirinya.Selain itu dia akan sentiasa mentaati pegangan agamanya.
AKHLAK YANG BAIK
  • Tegas namun mampu bertolak ansur dalam pelbagai perkara.Namun kesopananya terserlah sbagai gambaran peribadi dan kemuliaan hati.Terlalu menghomati warga tua,selain mudah dibawa berbincang
TEGAS MEMPERTAHANKAN MARUAH
  • Kejujurannya terselah ketika melindungi maruah wanita.Namun dia juga tidak pernah menjatuhkan maruahnya dengan tempat -tempat yang di penuhi dengan maksiat
MAMPU MENJAGA AMANAH
  • Perhatikan sekiranya seseorang lelaki itu pernah mengabaikan tugas yang diberikan kepadanya dengan sengaja atau di sering meyalah guna kuasa yang di berikan.Jika ya,lupakan saje dia
TIDAK BOROS
  • Sifat pemurah sememangnya di miliki oleh lelaki yang budiman.Namun tidak pula boros membelanjakan wang dan hartanya.Dia menggunakannya dengan bijak
MENJAGA PANDANGAN MATA
  • Sentiasa perhatikan ke arah manakah dia menghalakan pandangan matanya
  • nya.Apakah matanya liar memandang wanita-wanita yang sentiasa lalu lalang.Jika benar,baik lupakan sahaja.
PERGAULANNYA TERJAGA DAN TERBATAS
  • Sebagai lelaki dia tahu bahawa dia tidak mudah menjadi fitnah orang tetapi dia tidak mengamalkan gaya hidup yang bebas
RAKAN PERGAULANNYA
  • Perhatikan bagaimana perwatakan rakan-rakannya.Rakan memang boleh mempengaruhi seseorang.Rakan -rakannya  adalah cermin bagi dirinya
BERTANGGUNGJAWAB
  • Rasa bertangunggjawabnya dapat diukur kepada sejauh mana dia peruntukkan  dirinya untuk keluarganya.Jika ibubapanya hidup melarat sedang dia hidup hebat,nyatalah dia bukan jenis yang bertanggunjawab
TENANG WAJAHNYA
  • Apa yang ada di sanubarinya terpancar pada air mukanya.Hati yang tenang setenang wajahnya sama ada ketika bercakap atau bertindak

Negara Paling 'Gila' untuk Urusan Seks


Urusan seks selalu dianggap tabu, khususnya bagi orang Timur yang masih memegang nilai sopan santun. Namun di belahan bumi yang lain, simbol-simbol seks bertebaran di tempat umum mulai dari bas kota, taman bermain hingga kedai kopi.

Hal-hal 'gila' terkait dengan seks di berbagai negara seperti dikutip dari MensHealth.com, Khamis (21/7/2011) antara lain sebagai berikut:

Australia:

Menurut survei Durex tahun 2007, sedikitnya 75 peratus pasangan di Australia pernah berhubungan seks di dalam kereta

Republik Colombia:

Para wanita di negara ini rata-rata cukup jujur untuk mengakui bahAwa 79 peratus di antaranya pernah melakukan masturbasi. Data ini terungkap dalam sebuah kajian yang diselenggarakan majalah mode Marie Claire.

Denmark:

Bas kota yang beroperasi di Copenhagen selalu menyediakan 1 kerusi berwarna merah. Siapapun baik lelaki mahupun wanita yang duduk di kerusi khusus ini dianggap available, alias menyediakan diri untuk diajak 'kencang'.

Britain:

Menurut kajian Durex tahun 2007, pasangan di Inggris rata-rata 2 kali lebih sering berhubungan seks di tempat umum jika dibandingkan dengan pasangan di Amerika Syarikat.

Perancis:

Hasil kajian di Marie Claire menunjukkan, 41 peratus warga Perancis pernah berhubungan seks dengan lebih dari 1 pasangan dalam waktu bersamaan. Barangkali, ini adalah definisi 'poligami' yang sebenarnya.

India:

Sebuah kajian berjudul Asia Pasific Sexual Health and Overall Wellness Survey menunjukkan, India adalah negara yang paling bahagia jika dilihat berdasarkan kepuasan seks pasangan suami isteri yang tinggal di sana.

Iran:

Sebagaimana tradisi yang berlaku di sebagian wilayah Timur Tengah pada umumnya, Iran mengenal istilah kahwin kontrak. Berbeza dengan perkahwinan permanen, kahwin kontrak boleh diakhiri bila masapun sesuai perjanjian yang disepakati kedua pihak sebelumnya.

Jepun:

Rekor dunia untuk hubungan seks secara beramai-ramai dicipta di Jepun, dengan melibatkan 250 lelaki dan 250 wanita dalam satu waktu dan ruangan yang sama. Meski hanya terjadi dalam pembuatan filem porno berjudul "500 Person Sex!!" namun hingga kini belum ada yang menandingi rekod ini.

New Zealand:

Kaum vegetarian di New Zealand punya kod etik yang unik saat kencan dengan pemakan daging. Baik saat ciuman mahupun berhubungan seks, seorang vegetarian pantang terlibat kontak cairan tubuh dengan pasangan yang makan daging.

Afrika Selatan:

Kempen anti Human Immunodeficiency Virus (HIV) di Afrika Selatan dilakukan dengan banyak cara. Salah satunya, pemerintah mendanai pembuatan filem porno yang diperanankan oleh aktor-aktor filem amatur berkulit hitam yang seluruhnya wajib mengenakan kondom.

Korea Selatan:

Pada tahun 2004, Korea Selatan membuka taman bermain khusus dewasa yang diberi nama Jeju Loveland. Anak-anak tidak boleh masuk, kerana di dalamnya ada air mancur yang bentuknya mirip penis sedang ejakulasi dan beberapa ruang pameran alat bantu seks (sex-toy).

Sweden:

Kajian yang dilakukan OnePoll.com menunjukkan bahawa Sweden memiliki populasi perempuan biseksual (penyuka lawan jenis sekaligus sesama jenis) paling banyak di dunia.

Taiwan:

Kajian yang dilakukan Durex tahun 2007 mengungkap, pengguna vibrator atau alat bantu seks dengan penggetar paling banyak di dunia adalah Taiwan. Sebanyak 47 peratus di antaranya adalah lelaki.

Amerika Syarikat (San Fernando Valley):

Dari seluruh filem porno yang dibuat dan diedarkan secara legal di seluruh dunia, diperkirakan 90 peratus adalah buatan rumah-rumah produksi di San Fernando Valley, Los Angeles.

Amerika Syarikat (San Francisco):

Satu-satunya kedai kopi (coffeeshop) khusus untuk kaum fetish di Amerika Syarikat ada di San Francisco, California. Di kedai ini, orang boleh membawa pasangannya dengan cara mengikat pakai tali kekang seperti kuda lalu membiarkannya minum kopi yang dituang ke sebuah cawan tempat meletak makanan kucing.




Cara membawa kuda dan lembu yang sadis




Hanya bermodalkan beberapa keping cd sahaja

Betul-betul jimat...mana cd yang tak pakai boleh
dijadi kan macam ni....


Apa yang buat wanita ini tergelak besar melihat rakannya?


Why do you think she is so excited?
1Leave It to Comic-Con



.









.







.







.








.










.







.






4Leave It to Comic-Con
5Leave It to Comic-Con
6Leave It to Comic-Con

[Gambar] Badan ditembusi kayu











Nasibnya baik tidak terkena jantung....

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved