Terkejut kekasih tolak lamaran ditempat awam

on 10 Ogos 2012

Kesian lelaki ni..


LOS ANGELES - Seorang lelaki terkejut seolah-olah tidak percaya apa yang telah berlaku selepas teman wanitanya menolak lamarannya di hadapan orang ramai yang sedang duduk di kawasan kedai makanan sebuah pusat beli-belah Sherman Oaks Galleria di sini baru-baru ini.

Kejadian itu disiarkan di laman YouTube menunjukkan lelaki tersebut melutut sebelum berdiri semula di depan teman wanitanya dengan seorang pemain gitar menyanyikan lagu klasik Sweet Caroline.

Wanita tersebut kelihatan amat terkejut dan tersenyum semasa kekasihnya membuat lamaran itu. Lelaki itu melutut sambil mahu menyerahkan sebentuk cincin kepadanya manakala orang ramai bertepuk tangan.

Namun, lelaki itu berada dalam keadaan yang terkejut seolah-olah tidak mempercayai apa yang berlaku kerana kekasihnya yang dikenali sebagai Caroline berkata: "Oh Tuhan, apa yang kamu lakukan?".

Wanita itu kemudian meninggalkan lelaki berkenaan yang berada dalam keadaan tergamam.

Pemain gitar tersebut berusaha menenteramkan lelaki itu yang kelihatan amat kecewa. - Agensi




Baik tak payah pakai baju

payah...payah

Masjid dan Gereja bersebelahan



Gereja Kristian jawa atau gkj joyodiningratan dan Masjid Al hikmah di kota Solo, Jawa Tengah, sejak sekitar 60 tahun lalu berdiri berdampingan. Umat dari dua tempat ibadah itu pun hidup berdampingan. Bahkan, gereja dan masjid ini menggunakan alamat yang sama, yakni jalan gatot subroto 222, kampung joyodiningratan, kratonan, serengan, solo.

Mereka membangun harmoni kehidupan dengan saling menghargai. Bagi pihak gereja, mendengarkan suara azan pada saat khUtbah sudah menjadi hal biasa. Begitu juga bagi jemaah masjid, mendengar paduan suara dari gereja juga sudah biasa. Jemaah solat yang memenuhi jalan raya, termasuk area depan gereja, sudah biasa terjadi.
Tak hairan, walau pemimpin di gereja mahupun pengurus masjid telah berganti-ganti, kedua tempat ibadah ini tetap eksis hingga sekarang. Ketika hari raya idul fitri jatuh pada hari minggu, demi menghormati umat yang mengikuti solat di Masjid Al Hikmah, pihak gereja meniadakan kebaktian pagi hari.

"Biasanya setiap minggu kebaktian dilakukan empat kali. Namun, kalau hari minggu itu bertepatan dengan sOlat idul fitri, maka khusus kebaktian pukul 06.30 kami tiadakan," tutur pendeta Widiatmo Herdjanto sth, pendeta jemaat gkj joyodiningratan yang memimpin gereja tersebut selama 20 tahun.

Jika perayaan natal berlangsung, biasanya urusan parkir kendaraan dari jemaat gereja dibantu pemuda masjid. Bahkan, ketika seorang pendeta di gkj joyodiningratan meninggal, pengurus Masjid Al Hikmah menyediakan tempat parking di sekitar masjid.

Tugu lilin

Kerukunan umat Masjid Al Hikmah dan gkj Joyodiningratan disimbolkan dengan tugu berbentuk lilin yang didirikan persis di antara tembok gereja dan masjid. Tugu itu dibuat sebagai komitmen pihak masjid dan gereja untuk selalu menjaga hubungan baik.

Masjid al hikmah dibangun tahun 1947 di atas tanah milik Haji Ahmad Zaini. Adapun gedung gkj dibangun tahun 1929.

"Almarhum bapak mertua saya punya tanah persis di samping gereja. Ia lalu menyampaikan izin membangun masjid di tanah itu. Sekarang masjid diwakafkan untuk umat," ujar Nur Aida (60) yang tinggal di joyodiningratan sejak 1967.

Pendeta gereja dari masa ke masa telah biasa memenuhi undangan halal bihalal yang diadakan warga kampung setempat. Hubungan antara mereka juga terjalin cukup erat. "Kalau lebaran saya dikirim roti oleh tetangga-tetangga yang non-muslim. Gantian saat natal, saya kirim kuehke tempat mereka," ungkap gusti.

Umat masjid dan gereja pernah saling bantu membantu korban gempa Yogyakarta dan klaten tahun 2006. "waktu itu masjid sedang membuat acara bakti sosial untuk korban gempa. Gereja dan tetangga yang non-muslim ikut memberi bantuannya," ungkap ketua takmir Masjid Al Hikmah m nasir (45).

Ayah nasir, abu bakar, adalah salah satu yang terlibat dalam kesepakatan menjaga hubungan harmonis antara gereja dan masjid. "waktu masjid mau ditingkat, kami menyampaikan dan minta izin ke pendeta. Begitu juga sebaliknya, saat gereja mau ditingkat, mereka datang dan minta izin ke sini," sebut nasir.

Menurut Nasir, pernah ada usaha provokasi dari pihak luar. Namun, latar belakang dan sejarah hubungan keduanya yang sudah terjalin baik menjadi penangkal hasutan tersebut.

"Tugu lilin itu punya makna dalam. Setiap kali melihatnya, kami teringat bahawa bapak ibu kami dulu telah membangun fondasi hubungan yang baik. Jangan sampai itu rosak dalam sekejap. Hubungan seperti ini sangat indah," kata Nasir.

Cili Terpedas


Juara makan cili terpedas ialah seorang wanita yang berjaya memakan 52 biji cili bernama Bhut Jolokia.Sebetulnya Bhut Jolokia bukanlah cili sembarangan,kepedasan cili ini adalah 1000 kali ganda daripada cili biasa yang kita gunakan hari-hari.


Bayangkan sampai terpercik ke mata dan cili jenis inilah yang digunakan untuk membuat granait berisi serbuk Bhut Jolokia.Granait ini akan digunakan sebagai pengganti gas pemedih mata untuk mengawal rusuhan.



"Evolusi" Yang Paling Ditakuti Para Wanita [Foto]





sumber : idbite.com

sumber asli : Dailypicdump

Tukang Kebun Gunakan Viagra Untuk Membuat Tanaman Bertahan Lama


Seorang tukang kebun David Domoney telah menemukan suatu cara untuk membuat tanaman bunganya layu dan gugur lebih lama, iaitu dengan menggunakan Viagra.

Pakar hortikultura ini mengatakan bahwa bahan kimia yang terkandung dalam ubat seks itu membuat bunga dalam vas untuk bertahan lebih lama.

Dia mengklaim tanaman diberi air dan tablet Viagra yang telah dihancurkan, akan tetap tegak seminggu lebih lama daripada bunga potong yang hanya diberikan air.

Pembawa acara di Garden ER di Channel 5 ini berkata bahawa hanya memerlukan sejumlah kecil Viagra untuk membuat tanaman menjadi kaku lebih lama.

“Hanya 1 mg Viagra (ada 50mg dalam satu tablet Viagra) dilarutkan ke dalam air, dan ini akan membuat tanaman Anda bertahan selama seminggu.” jelas Domoney.

Viagra mengandung oksida nitrat, yang memperlambat proses kematian pada tanaman.

“Aspirin yang dilarutkan juga bekerja dengan cara yang sama dengan Viagra. Masukan satu tablet ke dalam beberapa bunga layu dan ini akan memperpanjang hidup mereka.” tambahnya.

Domoney mengatakan bahwa para ilmuwan saat ini sedang mengerjakan sebuah versi Viagra untuk tanaman.

Keperawanan Gadis 19 Tahun Dijual Seharga 15 ribu dollar Australia


TRIBUNNEWS.COM - Sebuah kelab perempuan panggilan Australia, menawarkan keperawanan seorang gadis remaja senilai 15 ribu dollar Australia . Demikian dilapor The Daily Telegraph .

Sebuah siasatan yang dilakukan lembaga konsultan bisnis seks,Brothel Busters, menemukan data bahawa MyOutCall Australia menawarkan keperawanan seorang pelajar dari China berumur 19 tahun dengan 15 ribu dollar.

Brothel Busters juga menemukan fakta, kelab itu memeinta bayaran 2.000 dollar Australia sebagai wang muka untuk mendapatkan layanan sang gadis yang disebut sedang belajar di Sydney University.

Seorang manager di MyOutCall yang dikenali sebagai Duncan mengatakan bahawa ini tawaran yang tulus. "Ini sesuatu hal yang biasa di Sydney," sembari menyatakan sudah ada dua peminat yang menginginkan keperawanan gadis itu.

Mengetahui itu, juru cakap Family Association sekaligus ketua penyiasat, Tim Cannon,menyatakan jika ini mengembalikan manusia ke zaman perbudakan. "Ini jelas merosak masyarakat dan juga masalah kemanusiaan," katanya.

Ibu ini berada dalam koma kerana alahan terhadap bahan kimia produk L’Oreal Preference


LONDON: Seorang ibu yang rebah dan berhenti bernafas beberapa minit selepas mewarnakan rambut di kediamannya berada dalam keadaan koma malam tadi dan dikatakan mempunyai lapan peratus saja peluang untuk hidup.
Julie McCabe, 38, mungkin mengalami tindak balas alahan terhadap bahan kimia produk L’Oreal Preference yang dipakainya itu.

Dia masih bergantung kepada mesin bantuan pernafasan, tiga minggu selepas menggunakan pewarna rambut itu. Doktor memberi amaran kepada suaminya, Russell walaupun dia sedar semula dia bakal menghadapi kerosakan otak secara kekal. Belum ada kaitan dibuat dengan produk L’Oreal itu tetapi doktor yang merawat Julie, seorang ejen hartanah meminta sarung tangan dan bahan pewarna rambut yang digunakannya supaya ujian dapat dilakukan. L’Oreal menawarkan untuk membantu kakitangan perubatan dengan menyalurkan maklumat yang mungkin dapat menyelamatkan nyawa Julie.
Dibimbangi bahan kimia para-phenylenediamine (PPD) yang terdapat dalam 99 peratus pewarna rambut mungkin menyumbang kepada insiden yang menimpa Julie. Keluarganya yang mengatakan Julie mewarna rambutnya setiap enam minggu tidak pernah mengalami kejadian seumpamanya dan menimbangkan untuk mengambil tindakan mahkamah.

Kes Julie berlaku kurang sebulan selepas Tabatha McCourt, 17, rebah dan mati ekoran tindak balas yang terjadi 20 minit selepas dia mewarnakan rambutnya.
sumber : myMetro

Kurang cocok



Seorang sahabat sedang mencari pembantu rumah dan setelah 
diselidik di agensi... senarai akhir... adala 3 orang wanita indonesia yang 
tersenarai... 
Banyak la soalan yang ditanya..kesemuanya sama antara ketiga-tiga 
calon tu... sapa nama... umur... status... pengalaman kerja... 


calon 1.. 
Apa nama? 
Erni 
Umur berapa? 
22 tahun tuan. 
Berkahwin atau belum? 
Ahh..tuan... masih bujang. 
Kenapa tak kahwin? 
Belum ada yang COCOK. 


calon 2 
Apa nama? 
Esah 
Umur berapa
24 tahun tuan. 
Berkahwin atau belum? 
Sudah tuan...sudah ada yang COCOK. 


calon3 
Apa nama? 
Piah 
Umur berapa? 
23 tahun tuan
Berkahwin atau belum? 
Ahh..tuan...sudah bercerai. 
Aii..muda-muda lagi dah bercerai? 
Kurang COCOK tuan...



Makanan Mewah Di Perancis Ini..Proses Pembuatannya Sungguh kejam..

Foie Gras atau disebut juga dengan "Fat Liver" dari angsa, adalah menu mewah yang berasal dari Perancis. Anda mungkin merasa sangat bangga jika Anda sudah memakan hidangan ini sebelumnya di sebuah restoran "kelas tinggi" dan mewah pastinya, tetapi apakah Anda tahu bahwa hidangan ini berasal dari angsa yang DIPAKSA MAKAN untuk mengembangkan LEMAK HATInya ?








Hotel tema Barbie yang pasti membuat kanak-kanak teruja

MARYLAND - Ia mungkin tidak menarik minat orang dewasa, tetapi bagi kanak-kanak dan penggemar filem animasi, bilik hotel bertemakan dunia fantasi pasti membuatkan mereka teruja.

Itulah yang dilakukan rangkaian Hotel Gaylord dan syarikat pengeluar filem DreamWorks Animation dalam projek usaha sama untuk mereka hiasan dalaman termasuk pakej makanan mengikut watak animasi kegemaran pengunjung hotel itu.

“Kebanyakan orang suka membayangkan diri mereka berada di dalam dunia fantasi. Ia sesuai untuk individu atau keluarga yang mahukan kelainan semasa percutian mereka,” kata Ketua Eksekutif Gaylord, Colin Reed.


Hotel Plaza Athenee di Paris juga menawarkan dua bilik dihiasi keseluruhan perabot berwarna merah jambu dan putih bagi peminat watak patung Barbie yang sememangnya sinonim dengan kanak-kanak perempuan dengan harga ASD4,000 (RM12,000) semalam.

Terdahulu, Hotel Marriott turut mereka hiasan dalaman bertemakan dunia watak animasi kegemaran ramai, Spongebob Square Pants untuk mencetuskan kelainan.

Signal broadband lemah? Agaknya ini cara mengatasinya

Signal broadband lemah..itu yang selalu kita hadapi..
bila kita tengok signal strength penuh tapi bila nak bukak satu page jenuh nak 
load....Agaknya ini cara nak mengatasinya...









Pencuri paling nekad masuk kereta curi barang depan tuannya

Kumpulan foto aksi pencurian yang paling nekad.. langsung dilakukan di depan mangsanya. Berikut ini salah satu monyet nakal pasti membutuhkan suatu Asbo (that’s an Anti-Social Baboon Order). Monyet jantan dewasa ini licik, yang dikenal sebagai Fred, berjalan ke kereta membuka pintu dan melompat di belakang sebelum mengambil beg tangan untuk mengejutkan pelancung Inggris dalam kereta.

Beg milik Hazel Murray 71,, yang sedang bercuti dengan abangnya George Cox dan isterinya Jacqueline di Afrika Selatan. Mereka mengunjungi Miller’s Point, dekat Cape Town, ketika Fred yang sering mengejutkan manusia memperlihatkan bagaimana dia telah belajar bagaimana masuk ke kendaraan mereka mencari makanan berayun dan beraksi.

‘Aku melihat di cermin dan monyet besar ini sedang duduk di kerusi belakang samping adik saya, “kata Mr Cox, 60, dari Bridport, Dorset. Besar dengan gigi yang sangat besar.” Beruntung bagi  Murray, begnya dikembalikan setelah Fred memeriksa isinya dan kemudian dibuang setelah memutuskan tidak ada yang boleh makan.




Basikal yang dibuat daripada 100% kayu

Slawomir Weremkowicz, seorang bekas tukang kayu 59 tahun dari Poland, menciptakan basikal fungsional hanya menggunakan komponen kayu.

 Pemahat kayu berbakat dari Biala Podlaska mengatakan ia selalu ingin menjadi seorang seniman, dan kerana Tuhan memberinya bakat ukiran kayu, dia dia fikir dia harus melakukan sesuatu yang menakjubkan dengan itu. Jadi dia memutuskan untuk menciptakan serangkaian basikal kayu yang dia tidak menggunakan satu gram dari logam atau plastik. Cukup melihat sepotong kayu, Slawomir sudah boleh membayangkan bagaimana ia akan mengubahnya menjadi salah satu bahagian basikal dan menggunakan alat-alat ukiran kayu sederhana seperti pahat dan gergaji.




Perompak paling bodoh di Jerman rompak bank yang dah tutup 17 tahun lalu


BERLIN: Seorang lelaki yang cuba merompak sebuah bank yang ditutup sejak 17 tahun lalu dipenjara tujuh tahun, kata mahkamah, semalam.

Kejadian itu digelar akhbar Bild daily sebagai kes perompak bank paling bodoh di Jerman. Mahkamah daerah di Osnabrueck, bandar raya di barat negara itu berkata, defendan yang dikenal pasti sebagai Siegfried K, 57, tiba di cawangan bank itu yang kini hanya dilengkapi mesin teler automatik, membawa pistol mainan pada Mei lalu. Dia menangkap seorang wanita sebagai tebusan di lobi bangunan dan menuntut 10,000 euro (RM42,000) wang tebusan daripada pekerja di situ.


“Bagaimanapun, rancangannya gagal kerana bangunan itu tidak lagi mempunyai bank sejak lebih sedekad lalu tetapi hanya mempunyai pusat fisioterapi,” kata kenyataan dikeluarkan mahkamah.


Bild berkata, bank itu sudah berpindah sejak 17 tahun lalu.


“Selepas suspek menyedari hal itu, dia mengubah rancangannya dan menangkap seorang wanita yang mengeluarkan wang daripada mesin ATM di situ.


“Wanita itu mengeluarkan 400 euro (RM1,200) dan suspek melarikan wang itu sebelum melarikan diri dengan sebuah kereta curi,” kata kenyataan itu.



Dia kemudian meninggalkan kenderaan itu dan pistol mainan plastik yang mempunyai kesan cap jarinya di tempat duduk penumpang.


Mahkamah berkata, Siegfried K mengaku melakukan rompakan itu dan hakim menjatuhkan hukuman penjara tujuh tahun atas 22 pertuduhan terdahulu ke atasnya sejak 40 tahun lalu. - AFP

sumber : myMetro

Makan otak anak sendiri untuk sembuhkan penyakit

Gara-gara mengikut mitos kuno seorang lelaki penderita epilepsi sanggup membunuh  anak laki-lakinya yang  berusia 11 tahun dengan tujuan untuk memakan otaknya agar penyakitnya sembuh.

Zhang Yuanhong ibu  kepada mangsa

Wang Chaoxu dari desa Qixian daerah Yunnan barat daya China melakukan hal  tersebut pada seorang anak yang bernama Li Xuetang. Kejadian ini diketahui setelah ditemukan susuk mayat anak yang dikuburkan 3 km dari  tempat mereka tinggal.

Ketika ditemukan keadaan tubuh Tang-Tang panggilan  Li Xuetang sangat mengerikan beberapa organ tubuhnya hancur dengan penuh lumuran darah dan lebih mengerikan kulit kepalanya yang terkopek dan otaknya hilang.

Sebelum ini pernah terjadi kes yang sama menimpa seorang anak perempuan di wilayah yang sama iaitu otak tempurung pecah dan isinya hilang. Zhang Yuanhong ibu kepada mangsa sangat sedih dan tidak boleh menerima kenyataan yang menimpa anak tercintanya ini.

Setelah disiasat polis akhirnya Wang Chaoxu mengakui semua perbuatannya, dirinya percaya dengan memakan otak anaknya dan makan cacing tanah serta semut maka penyakit epilepsi yang dideritanya sejak kecil  dapat sembuh sepenuhnya. Selama ini dirinya merasa sangat tersiksa dengan penyakit yang dihidapinya.

sumber : ruanghati.com

Mengharukan..gadis buta 11 tahun berhasil sampai ke garisan penamat pertandingan marathon dipandu suara ibunya


Sangat mengharukan. Seorang gadis buta berumur 11 tahun berhasil melintasi garisan penamat lumba marathon di Honolulu, Hawaii, AS. Ia berlari selama 14 jam, tiga minit dan 12 saat. Wakana Ueda, gadis kecil itu, berlari sejauh 26,2 km di perlumbaan Honolulu Marathon dengan dipandu suara ibunya di antara keramaian di ibukota Hawai.

Gadis kecil dari Toyota City di Jepun ini sempat mengalami krem saat hampir mencapai garis finish. Sang ibu menghampirinya ketika ia mengalami krem pada kakinya. Ueda akhirnya mampu melanjutkan perjuangannya hingga garis akhir. Ia mencapai garis finish bersama 19.000 orang lainnya pada perlumbaan maraton kelima terbesar di Amerika itu.

Saat mencapai garis finish, Ueda seketika menangis haru sambil memeluk ibunya. "Saat kakinya krem, sepertinya ia berfikir untuk berhenti," ujar sang ibu.

Ada sekitar 22.615 peserta yang mendaftar Honolulu Marathon. Semula sempat dikhuatirkan perlumbaan dibatalkan kerana cuaca buruk. Pihak pengurusan pun sempat memperbaiki saluran air yang rosak di lintasan sebelum tempat digunakan untuk berlumba.

Hati Hati Dengan Telur Bola Ping pong (telur palsu)


 Suka Makan Telor?? Hati Hati ! Kerana banyak orang yang menjual telur bola pingpong!! kalau tak percaya ... lihat info ini...
Yang menariknya, telur palsu ini memang tak boleh pecah walaupun dipecahkan, dan boleh dibuat jadi bola ping pong, lihat perbezaannya…





Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved