Buat T'shirt guna prinsip mee segera

on 09 Ogos 2012

Jepun memang terkenal sebagai pusat teknologi. Mereka di Jepun telah mencipta baju t'shirt  dengan teknologi miee segera. T'shirt segera ini di buat berdasakan pembuatan seperti mee segera . Berukuran sangat mini, tetapi setelah direndam di air, ukuran nya akan menjadi normal Sesuai untuk di bawa travel dan amt menjimatkan ruang.








Terkejut sahabat meninggal dunia,gadis ini pun turut meninggal dunia


West Sussex, Kematian seseorang yang dekat boleh berdampak serius bagi orang lain. Seperti yang terjadi pada gadis Yasmina yang meninggal setelah mengetahui sahabatnya yang sama-sama menderita cystic fibrosis meninggal. Yasmina meninggal bukan kerana penyakitnya tapi akibat kesedihan yang mendalam.

Yasmina Sugliano (25 tahun) mengalami serangan panik setelah mendengar sahabatnya Portia Jones (23 tahun) meninggal kerana tidak kuat melawan penyakit yang dideritanya.

"Dia sangat terkejut mendengar hal tersebut hingga jantungnya tidak beraturan dan berbahaya. Kami tidak tahu bagaimana dia meninggal, tapi doktor mengatakan bahawa kesedihan yang dialaminya mendasari masalah jantungnya," ujar Ibu Yasmina, Kay Sugliano, seperti dikutip dari Dailymail.

Saat kejadian, petugas medik berusaha menyelamatkan Yasmina selama 30 minit, tapi mahasiswa seni kreatif di London University ini tidak boleh bertahan. Ia meninggal beberapa jam setelah kematian sahabatnya.

Kedua gadis ini bertemu dua tahun lalu ketika keduanya sama-sama menjalani perawatan untuk cystic fibrosis di hospital. Sebelum meninggal Portia baru saja menikah dan berada dalam daftar tunggu transplantasi paru-paru ganda, sedangkan Yasmina berada di hospital kerana dicurigai mengalami infeksi dada.

"Keduanya benar-benar saling memahami lebih dari orang lain, kerana tahu bagaimana hidup dengan cystic fibrosis. Ketika salah satu ada yang merasa down maka yang satu akan memberikan semangat. Keduanya pun saling mencintai dan berbicara tentang semua hal yang dilakukannya," ujar Kay.

Cystic fibrosis yang dimiliki Yasmina mempengaruhi organ internalnya terutama paru-paru dan sistem pencernaan kerana tersumbat oleh lendir. Keadaan ini membuat pesakit sulit bernafas dan mencerna makanan.

Namun Kay menuturkan bahawa putrinya kemungkinan bukan meninggal karena cystic fibrosis, karena fungsi paru-paru Yasmina diketahui lebih baik dibanding sebelumnya di tahun lalu.

Cystic fibrosis merupakan kelainan bawaan yang boleh membuat kerosakan paru-paru dan kekurangan nutrisi. Kelainan ini antara lain ditandai dengan produksi lendir yang kental dan lengket di pankreas dan terutama paru-paru.

Gejala yang umumnya muncul pada penderita cystic fibrosis adalah batuk terus menerus, nafas sesak, infeksi paru-paru yang berulang, infeksi sinus yang berulang serta berat badan dan pertumbuhan badan rendah.

Meski begitu sejak kecil Yasmina diketahui menderita cacat jantung yang dikenal sebagai dilated cardiomyopathy. Kondisi ini membuat ia memiliki dinding otot jantung yang tipis sehingga sulit bagi jantung untuk memompa darah secara efisien.

Dilated cardiomyopathy umumnya tidak selalu menimbulkan gejala, tapi keadaan ini boleh mengancam nyawa kerana jadi penyebab umum dari gagal jantung, ketidakmampuan jantung untuk memasok darah yang cukup ke organ dan jaringan di tubuh sehingga menyebabkan denyutan jantung tak beraturan, gumpalan darah atau kematian mendadak.

Georgina Dixon-Lane, Wanita Yang Menderita Alergi Parah Terhadap Pisang,Nafasnya Boleh Berhenti


| Kerana alergi aneh yang dideritanya, seorang wanita sudah tak pernah lagi berbelanja di supermarket dan selalu memesan makanan secara online. Ia sangat alergi dengan pisang, bahkan dekat-dekat dengan buah tersebut boleh membuat nafasnya berhenti.

Georgina Dixon-Lane (22 tahun) sudah 5 tahun tidak pernah menginjakkan kaki ke supermarket, kerana keranjang buah biasanya selalu berada di dekat pintu masuk, termasuk buah pisang.

Georgina bahkan jarang meninggalkan rumahnya kerana khuatir bertemu dengan orang yang makan pisang. Berdekatan dengan pisang atau orang yang sedang makan pisang boleh menyebabkan Georgina kejang dan tenggorokannya membengkak, hingga akhirnya nafasnya berhenti.

"Saya selalu belanja makanan secara online, saya tidak boleh menginjakkan kaki di supermarket seperti biasanya kerana buah berada di dekat pintu masuk. Kalau saya dekat dengan seseorang yang makan pisang dan belum menggosok giginya, saya juga boleh kejang," jelas Georgina Dixon-Lane, seperti dilapor Thesun.

Menurut Georgina, doktor memberitahunya bahawa ia alergi dengan lateks alam termasuk pisang, tetapi doktor tidak 100 peratus yakin, sehingga ia begitu takut dengan pisang hingga tak mahu meninggalkan rumah.

Saat mengalami masa-masa alergi, Georgina pun hamil dan kini memiliki anak lelakinya berusia 8 bulan bernama Bobby. Keadaan hamil dengan alergi membuat anak Georgina lahir dengan keadaan penyakit idiopathic anaphylaxis.

Bobby juga mengalami alergi terhadap buah-buahan dan sayuran, seperti  kacang-kacangan, roti dan sosej. Dia harus berkonsultasi teratur dengan konsultan imunologi untuk mendapat perancangan diet dan kesihatan.

Bahkan saat menikah dengan Christopher (28 tahun), tempat pelaksaan pernikahan pun harus dipesan khusus dengan menyesuaikan keperluan makanan.

"Tempat pernikahan kami tidak dibiarkan menyediakan jamuan pisang apapun selama seminggu sebelum kami menikah. Setiap orang boleh makan mewah, tapi saya hanya harus makan nugget ayam, keripik dan kacang-kacangan," jelas Georgina.

Georgina mengatakan keadaan alerginya tergolong aneh kerana ia boleh makan pisang di satu hari tanpa merasakan gejala apapun, namun keesokan harinya ia akan mengalami reaksi alergi parah.

"Saya harus bertindak cepat dan memberikan suntikan adrenalin EpiPen untuk menghentikan reaksi alergi. Saya harus membawa itu sepanjang waktu," tutup Georgina.

Amah kantoi bergaya guna baju majikan





sumber : stomp.com.sg

STOMPer Sally was shocked when she found online photos of her former maid posing in her clothes. The photos were taken in her house while she was out working.

Said the STOMPer:

"I've attached photos of my previous maid who has been sent back to the Philippines due to her pregnancy last month.

"By God's will, I chanced upon these photos, taken in my house, my room and on my bed, of her wearing my clothes as well as our belongings.

"She wanted to come back to work for us after giving birth, but I told her I needed to do some checks first, and when I went to her Facebook account, I saw all these photos of her in my clothes!

"I hope to share with employers of maids here. We never know what they are doing in our house when we are out slogging for a living."

Gila..lelaki makan puding berharga £ 22.000 kerana patah hati


WASHINGTON - Seorang pengusaha yang sedang patah hati menghabiskan wang untuk sebuah makanan pencuci mulut termahal di dunia, kerana dirinya dicampakkan oleh bekas kekasihnya.

Penjual berlian, Carl Weininger, mengeluarkan wang yang terlalu berlebihan untuk sebuah puding setelah hubungannya selama tiga tahun dengan sang kekasih kandas begitu saja.
Puding cokelat yang kemasan luarnya berbentuk telur, serta dihiasi beberapa aksesoris emas, champange dan caviar yang juga dapat dimakan.

"Saya membeli puding mahal ini hanya untuk menghibur diri," ujar Weininger.

"Saya dicampakkan oleh kekasih saya pada awal tahun ini dan menurut saya, membeli pudding ini adalah pilihan yang baik", tambah Weininger, seperti dikutip, Orange.

Weininger yang bukan penggemar coklat itu bahkan hanya perlu waktu lima belas minit untuk menghabiskan pudding mahal yang menjadi ubat patah hatinya.(rhs)

Awek Jepun kena penyakit jilat tombol pintu





Karut betul awek-awek ni macam tak ada benda lain yang nak di jilat

'PUSH - UPS' 1482 DALAM 40 MINIT



Dia baru berumur 4 tahun tetapi telah mencipta rekod India dengan membuat 'push-ups' @ tekan tubi sebanyak 1482 kali dalam masa 40 minit.Ronak Vitha telah memulakan aktiviti ini sejak kecil lagi dan beryoga sejak berumur 2 tahun.




Dia yang dilahirkan pada 15 Julai 2005 telah di bantu oleh seorang jurulatih yang diupah oleh ibu bapanya yang telah melihat kemampuan anaknya.(link)



Kerana ciuman anaknya meninggal

Ini adalah kisah nyata yang terjadi di Britain Seorang ibu yang mencium bayinya ternyata menghantarkan pada kematian unuk anak tercintanya.

LONDON (SuaraMedia) Maksudnya memberikan ciuman tanda cinta kepada bayinya yang baru berusia 11 hari. Siapa sangka, ciuman itu jesteru menghantarkan sang bayi kepada maut.

Pihak berkuasa Kesihatan menyatakan, besar kemungkinan bayi perempuan itu mati kerana  ibu menularkan virus melalui nafas ketika mencium bayinya.

Berdasarkan pemeriksaan, bayi bernama Jennifer Schofield terinfeksi Herpes Simplex Virus (HSV) yang menyebabkan kerosakan pada gusi bayi.

Ibunya, Ruth (35), tampaknya terlambat menyedari akan virus yang dideritanya ketika kehamilan itu. Dia juga tak memiliki kekebalan melawan virus itu, demikian juga dengan bayinya.

Virus itu dengan cepat menyerang sebahagian besar organ dan dalam beberapa hari meninggal.

Ruth sendiri sempat menderita gejala flu beberapa hari sebelum melahirkan. Di mulutnya terdapat beberapa luka . Sebelum meninggal, bayinya juga mengalami gejala yang sama. Bayi itu meninggal di hospital.

Petugas perubatan James Adeley mengatakan, tidak ada yang dipersalahkan terkait infeksi virus ini. Ruth sendiri kini aktif dengan kempen bagi ibu-ibu hamil di Britain. Setidaknya enam bayi meinggal setiap tahun kerana virus ini.

"Saya benar-benar hancur dan patah hati dengan kematian Jennifer. Sudah lebih dari setahun sejak kematian anak saya, namun kepedihannya masih terasa sampai sekarang," katany

[Gila] Perempuan cabut lari selepas buat treatment rambut

Seorang perempuan telah mengunjungi sebuah salon rambut untuk membuat tereatment dan mewarnakan rambut.Yang anehnya dia telah cabut lari tanpa membuat pembayaran.Harga treatment dan mewarnakan rambut itu ialah $177.


Perempuan itu dikataann berpura-pura untuk segera ke tandas dan dia tidak kembali lagi.Perempuan yang berumur dalam lingkungan 35 tahun itu melarikan diri dengan tuala yang masih berada di kepalanya.


Dia dikatakan merangcang semua ini dengan penuh teliti dan berkemungkinan telah melakukan perkara yang sama keatas salon rambut yang lain.Kejadian di Sengkang telah dilaporkan kepada pihak polis dan tuan punya salon di minta berhati-hati dengan perempuan ini.(link)

sumber : stomp.com.sg

USB Flash Drive yang Berbentuk Kunci BMW


Jika Anda bercita-cita mengendarai BMW tapi masih kurang mampu, sebaiknya Anda lirik benda yang satu ini. BMW baru saja merilis USB flash drive yang di desain mirip dengan kunci BMW sungguhan. Konsepnya juga hebat, jadi untuk memunculkan USB connector-nya, pengguna cukup menekan tombol yang bergambar mobil saja, dan seketika USB connector-nya akan muncul secara otomatis keluar.
Sedangkan fitur tombol yang lainnya hanya untuk pemanis saja, agar mirip seperti kunci aslinya. Flash drive ini dilengkapi dengan memori hingga 8GB dan juga kabel USB tambahan sebagai pelengkap. So, gimana, kalau memang belum sanggup beli keretanya, beli USB flash drive yang mirip kunci BMW ini saja untuk bergaya,

Cara Paling Murah Dan Mudah Untuk Kuruskan Badan

Tak perlu berbelanja besar dan senang di cari.Cara yang paling mudah dan murah untuk kuruskan badan kerana satu kajian di Amerika Syarikat telah mendapati dengan meminum air dua gelag air setiap kali selepas makan boleh membantu menurunkan berat badan.


Kajian oleh  kumpulan penyelidik Institut Politeknik Virginia dan Universiti Negeri Virginia mendapati kumpulan yang mengamalkan kaedah tersebut ketika berdiet berjaya menurunkan berat badan dengan kuantiti lebih besar.


Dibentangkan pada persidangan tahunan Persatuan Kimia Amerika,kajian itu menyatakan mereka yang mengamalkan minum air  hilang purata tujuh kilogram dalam tempoh tiga bulan iaitu 2.3kg lebih banyak daripada mereka yang tidak megamalkannya.


Orang ramai diminta meminum lebih air kosong dan kurangkan air bergula atau berkalori tinggi.Rahsia keberkesanan kaedah tersebut adalah mudah kerana seseorang akan berasa cepat kenyang dan makan dengan sedikit sekiranya perut dipenuhi air.

Menikmati Kopi Cacing

Tak ada yang menonjol dari warung kopi di Jalan Pahlawan. Lamongan ini. Secara fizik, warung yang terbuat dari kayu dengan luas sekitar 3X4 meter ini biasa saja, bahkan lebih terkesan kusam. Namun, hampir separuh warga di Kota Lamongan mengenal warung ini. Ya, warung atau kedai itu milik Pak Brewok yang dikenal dengan dagangan kopi cacing.

Meski hanya menjual kopi, namun tak sedikit warga yang harus beratur untuk mendapatkan kopi buatan si empunya warung. Sebab, kopi yang disediakan warung ini bukanlah sembarang kopi, tetapi kopi cacing. Ya, kopi cacing diyakini dapat menyembuhkan berbagai penyakit.

Kamari atau biasa di panggil Pak Brewok, merupakan penjual kopi sejak belasan tahun lalu. Namun sejak tiga tahun terakhir, ia membuat kopinya menjadi semakin istimewa. Rahsianya, kopi yang biasa dicampur susu dan jahe kini ditambah dengan campuran cacing.

Untuk mencari di mana warung Pak Brewok tidaklah terlalu susah. Di Jalan Pahlawan Kelurahan Tumenggung Baru Kecamatan Kota. Pak Brewok sehari-hari berjualan. Ia mulai membuka warung sejak pagi hingga petang hari.

Untuk membuat kopi cacing, pertama Pak Brewok mencari cacing tanah yang banyak dijumpai di pekarangan rumah. Cacing tersebut kemudian dicuci bersih sebelum dipanggang di atas dapur hingga gosong.

''Setelah gosong, cacing kemudian digerus, atau dihaluskan sehingga menjadi bentuk serbuk. Cacing yang sudah menjadi serbuk ini kemudian saya campur dengan kopi. Setelah diaduk, kopi cacing pun siap dihidangkan,'' tuturnya sembari mengaduk kopi.

Idea membuat kopi cacing ini muncul dari pengamatan Pak Brewok terhadap itik dan ayam yang ada di sekitarnya. Itik relatif lebih tahan penyakit daripada ayam. Setelah diamati, ternyata itik lebih sering memakan cacing daripada ayam.

Hasil pengamatannya kemudian dia cuba. Sejak itu ia sering mencari cacing dan menelannya tanpa dimasak. Makan cacing mentah tidak menyebabkan ia sakit, sebaliknya ia merasa daya tahan tubuhnya kian bertambah meski sudah mendekati lanjut usia.

Meski belum ada penjelasan medik mengenai khasiat cacing ini, namun Pak Brewok optimistis, kopi cacingnya mampu menjadi alternatif bagi para penderita penyakit liver, tipes dan penyakit lainnya. Terbukti, pelanggan semakin banyak dan belum ada yang mengeluh dengan resep kopi cacingnya.

Anam, seorang pelanggan, mengaku merasakan khasiat kopi cacing ini saat ia mengalami sakit tipes. Setelah rutin meminum kopi cacing, tipes yang dideritanya berangsur hilang dan kini tak pernah kambuh lagi. ''Dulu saat sakit, saya rutin beli dan minum kopi cacing dua hari sekali. Dan Alhamdulillah, sekarang tipes saya sudah sembuh,'' katanya.

Hal yang sama diungkapkan Tutus, warga Kelurahan Sukorejo Kecamatan Kota Lamongan. Ia menuturkan, sejak usia 9 bulan, anak pertamanya sering sakit panas. Saat sakit, suhu badannya boleh mencapai 39 darjah. ''Kerana panasnya sangat tinggi, sering disertai kejang. Sehingga, kami langsung membawa ke hospital,'' katanya. Sakit panas anaknya itu, lanjut dia, hampir datang setiap dua bulan sekali. Alhasil, setiap saat itu datang ia pun harus membawa anaknya keluar-masuk rumah sakit.

''Saat ada salah satu keluarga yang menjenguk anak saya di RS, dia menyarankan agar beli kopi cacing. Dan ternyata, setelah minum kopi cacing itu, keesokan harinya panas anak saya turun,'' katanya.

Bersukan penting tapi jangan sampai macam ni..

Sebenarnya inilah aksi-aksi yang terjadi secara tidak sengaja
didalam sukan...tapi jangan sampai macam ni...





dan yang ni paling dasyat kalau berlaku...

propaganda yang sengaja dilakukan untuk memburukkan negara China.


[Cool] Syok betul ayam ni jalan-jalan dengan tuannya



ingatkan anjing je yang macam ni..
rupanya ayam pun tak mengalah.....
makin hebat binatang zaman ini......

Gila..Perusahaan China Dilaporkan Telah Membuat Pil Penambah Stamina Dari Mayat Bayi


Sebuah laporan dari pasukan acara dokumenter di Korea menguatkan kebenaran dari rumor mengerikan mengenai adanya perusahaan China yang menjual pil penambah stamina yang terbuat dari mayat bayi.

Pasukan tersebut cuba mencari kebenaran dari rumor yang sedang berkembang itu. Mereka lalu menemukan sebuah hospital yang menjual mayat bayi ke perusahaan ubat-ubatan. Mayat-mayat tersebut kebanyakan berasal dari pengguguran dan bayi yang meninggal ketika dilahirkan. Mereka menemukan bahawa hospital itu memerintahkan pegawainya untuk segera menghubungi perusahaan ubat-ubatan tersebut apabila mereka memiliki mayat bayi yang baru.


Pasukan tersebut juga berhasil mengetahui proses mengerikan bagaimana merubah mayat bayi itu menjadi ubat-ubatan. Pertama, mayat bayi disimpan ke dalam peti sejuk biasa, lalu apabila tiba waktunya untuk digunakan, mereka memindahkan mayat itu ke dalam sebuah alat pengering bernama medical drying microwave. Apabila sudah kering, mereka menumbuknya hingga halus dan memasukan serbuknya kedalam pil kapsul.

Menurut pasukan itu, mereka membayar cukup mahal untuk mendapatkan pil tersebut, dan ketika mereka menganalisanya, ditemukan bahawa isinya 99.7 peratus berasal dari tubuh manusia. Mereka juga menemukan bahagian-bahagian tubuh dari hasil penumbukan yang kurang halus seperti rambut dan kuku.

Film dokumenteri ini akan ditayangkan pada stesen TV SBS Korea Selatan pada hari ini 6 Ogos.



sumber: geekosystem

Cinta Yang Tidak Di Restui



Tidak mendapat restu keluarga kekasih memang menjadi satu masalah dalam sebuah percintaan. Sebab tidak menyukai atau tidak memberi restu kepada calon menantu ini boleh menganggu kelancaran hubungan anda dengan bakal suami atau isteri.


Biasanya masalah tidak disukai keluarga kekasih sering berpunca daripada perbezaan taraf kehidupan, taraf pendidikan, rupa paras dan sebagainya.


Apabila pihak keluarga mula menunjukkan ketidaksenangan mereka terhadap bakal menantu, perkara-perkara remeh dan kecil pun boleh dikembangkan menjadi isu besar. Keadaan ini sudah tentu membawa impak atau kesan buruk terhadap dunia percintaan anda.


Dan ironisnya, apa yang kerap terjadi, adalah pihak keluarga pasangan yang menentang hubungan tersebut akan bermati-matian berusaha untuk memisahkan pasangan kekasih yang saling mencintai ini jika pasangan itu terlihat bersatu padu mengatasi pelbagai cubaan atau halangan yang mendatang itu.


Nampaknya cinta semata-mata tidak memadai atau mencukupi untuk mereka menghadapi sebuah perkahwinan yang penuh dengan duri itu. Ini semakin menghimpit jika kedua-dua belah pihak keluarga dan rakan-rakan tidak memberi sokongan moral malahan turut bersikap menjatuhkan.


Keadaan ini sebenarnya boleh terjadi kepada sesiapa sahaja, malah sering menyangkut soal fahaman, perbezaan warna kulit, harta kekayaan, budaya dan agama. Kerana itu tidak hairan jika anda hanya berasa aman dan bahagia ketika dapat berdua-duaan dengan kekasih kerana saat ini tidak ada gangguan daripada orang yang tidak menyukai, walaupun sebenarnya anda berasakan amat memerlukan pergaulan secara terbuka dengan rakan-rakan dan lingkungan keluarga. Yang lebih menyakitkan lagi apabila keluarga kekasih menjauhkan pasangan anda daripada aktiviti keluarga.


Anda juga tidak pernah dijemput dalam acara atau majlis-majlis penting yang diselenggarakan keluarga si dia. Sehingga membuat anda dan si dia tidak tahu apa yang patut dilakukan, samada meneruskan perhubungan terlarang ini atau berpisah sahaja kerana tuntutan pihak keluarga pasangan yang amat melampau.


Akhirnya pilihan memang bergantung kepada keputusan anda berdua. Apalagi kalau anda sudah nekad merancang untuk tetap meneruskan hubungan itu hingga ke jinjang pelamin. Jangan gelabah atau membebankan pasangan dengan meletakkannya di antara dua pilihan.


Cara terbaik adalah dengan menyelesaikan masalah itu secepatnya. Jika sudah mengambil keputusan untuk menikah, sudah tiba masanya keluarga pasangan masing-masing mengetahui lebih jauh mengenai calon menantunya. Memang bagi keluarga yang mementingkan kedudukan sukar untuk meminta mereka menerima diri anda seadanya.


Jangan menunjukkan pasangan dengan sikap anda yang keanak-anakan. Boleh jadi sikapnya yang terlihat lemah atau mengalah dengan keluarganya selama ini bukan kerana tidak bangga dengan anda tetapi mungkin dia malu dengan sikap keluarga atau rakan-rakannya dan mungkin juga dia tidak mahu keluarganya atau rakan-rakannya melakukan perkara yang tidak sepatutnya (seperti sengaja menyakitkan hati) pada anda.


Dia juga mungkin berasa malu kerana belum berjaya memujuk keluarganya agar menerima anda dalam keluarga mereka. Sebaik-baiknya bincangkan masalah ini dari hati ke hati. Katakan pada pasangan betapa bangganya anda terhadap dirinya kerana tetap memilih anda sebagai kekasihnya walaupun mendapat tentangan hebat dari keluarganya.


Jelaskan kepada si dia, berikan sekali lagi kesempatan kepada keluarga untuk mengenal anda berdua dengan lebih lanjut. Bukankah ada pepatah mengatakan “Tak Kenal Maka Tak Cinta”. Jadi, biarkan mereka mengetahui dengan lebih jauh siapa anda sebenarnya. Dalam hal ini, kesabaran anda memang amat dituntut.


Ingatkan kembali kepada si dia jika keluargany masih bersikap negatif terhadap diri anda, kerana itu akan menyakitkan diri anda meskipun kekasih masih setia di samping anda. Jika anda dan kekasih sama-sama memiliki ketabahan dan percaya diri, cari orang yang bersimpati dengan anda dan dikenali oleh keluarganya. Bantuan orang ini barangkali boleh membantu mencairkan masalah anda dengan keluarga kekasih. Sebagai orang muda, anda bebas untuk saling mencintai, menikmati indahnya bunga-bunga cinta dan jangan mudah putus asa dengan berfikir yang bukan-bukan. Namun apabila sudah nekad untuk mendirikan rumahtangga pastikan ketika itu anda berdua sudah mendapat restu daripada keluarga kedua-dua pihak, sebab rumahtangga yang tidak direstui keluarga sering dilanda badai yang tidak terduga.


Biarpun di dadaku hanya ada kamu tetapi cinta pun bukan segala-galanya. Kita tidak boleh korbankan semuanya hanya kerana cinta. Belajarlah menerima kenyataan, jika cinta yang sudah anda pertahankan dengan sepenuh hati tetapi tetap tidak mendapat restu. Percayalah masih ada dada cinta lain yang boleh anda sandarkan kasih sayang.



Kebesaran Allah : Ayat Al-Quran tidak dimakan anai-anai

Di dalam rumah seorang muslim bernama En. Md. Farooq, penduduk Tappachabutra, Hyderabad, anai-anai telah memakan sebuah AL-QURAN yang berusia 100 tahun….keseluruhan kulit naskah Al Qur’an dan kotak yang melindungi AL Quran tersebut telah rosak atau hampir musnah kerana dimakan oleh anai-anai, termasuklah termasuklah terjemahan Al-Quran tersebut ke dalam bahasa urdu….. Apa yang menakjubkan ialah anai-anai tersebut lansung tidak menyentuh huruf-huruf asal Al-Quran yang bertulis dalam bahasa Arab...Subhanallah




Mulia hati ibu ini,sanggup dermakan rahim untuk anak perempuannya

TEMPO Interaktif, Seorang usahawan wanita di Inggris bersiap membuat sejarah dengan mendermakan rahimnya kepada anak perempuanya. Eva Ottosson, 56, wanita itu setuju menjalani prosedur medik demi anaknya, jika sukses operasi transplantasi rahim ini akan menjadi yang pertama.

Eva akan mendermakan uterusnya kepada Sara,anaknya yang berusia 25 tahun. Apabila sukses, Sara yang terlahir tanpa organ reproduksi, boleh hamil dan memiliki anak dari rahim yang sama tempat ia  sebagai janin hingga lahir.

Berdasarkan laporan The Telegraph, pembedahan itu akan dilaksanakan  di Gothenburg, Sweden. “Saya dan anak saya adalah orang yang sangat rasional, ia memerlukan rahim dan jika saya adalah penderma yang sesuai maka silakan saja,” kata Eva.

Sebelumnya transplantasi rahim pernah dilakukan di Saudi Arabia pada 2000, tetapi gagal. Perempuan penerima  yang berusia 26 tahun menerima  rahim dari perempuan lain yang berusia 46 tahun. Namun, baru 99 hari ditransplantasikan, rahimnya harus dibuang lagi kerana muncul masalah.

Dokter di Gothenburg, Sweden mengaku memiliki prosedur pembedahan yang lebih baik. Mereka meyakini opembedahan yang akan mereka lakukan akan sukses. Dokter Mats Brannstrom yang akan memimpin nanti menyatakan transplantasi rahim merupakan transplantasi yang paling rumit dibandingkan yang dilakukan pada ginjal atau hati.

Sara, yang akan menerima  rahim, mengaku tidak khuatir tentang pembedahan itu. Ia lebih khuatir terhadap keadaan ibunya, kerana artinya ibunya harus menjalani pembedahan yang serius. “Sekarang ini saya tidak ingin memiliki harapan yang terlalu tinggi, sehingga tidak perlu ada kekecewaan nantinya,” kata Sara.

Ia juga sudah lama memiliki rancangan untuk mengambil anak angkat. Jika pembedahan ini gagal, maka ia akan melanjutkan rencana untuk melakukan pengambilan anak angkat.

Sara lahir dengan satu kelainan yang diseut syndrome Mayer Rokitansky Kuster Hauser (MRKH), yang terjadi pada satu orang di antara 5.000 orang. Penderita MRKH terlahir tanpa uterus dan beberapa bahagian vagina. Penyebabnya belum diketahui hingga kini. Umumnya perempuan yang menderita kelainan ini, baru mengetahui setelah dewasa, yakni ketika mereka tidak mengalami menstruasi (haid).

Dua kanak-kanak boleh melihat kerana budak comel ini

Dua orang kanak-kanak di Amerika Syarikat (AS) boleh  melihat dengan normal. Ini berkat sumbangan kornea mata milik seorang kanak-kanak yang menjadi mangsa tembakan brutal di Kota Tucson, Arizona.

Nyawa kanak-kanak sembilan tahun bernama Christina Green itu tidak bioleh diselamatkan. Namun, sepasang mata indah yang dia miliki kini berjasa membantu dua anak lain, yang menderita gangguan penglihatan.

Menurut orang tua Christina, John Green, lembaga Donor Network of Arizona berhasil melakukan pembedahan kornea mata yang diambil dari mayat anaknya. "Saya sangat teruja bahawa organ tubuh anak saya ternyata berguna bagi orang lain," kata John .

Bersama isterinya, John, memutuskan untuk menyumbangkan sepasang mata anak mereka kepada yang memerlukan. "Ini merupakan sumbangan dari anak comel kami," kata John yang belum boleh melupakan kesedihannya.

Sementara itu, Donor Network of Arizona menolak memberitahu siapa dua anak yang menerima derma kornea mata dari Christina, kerana prinsip kerahasiaan.

Christina merupakan korban termuda dari penembakan brutal oleh seorang pemuda kurang waras di Tucson, Sabtu, 8 Januari 2011. Dalam tragedi itu, Christina termasuk dari enam orang yang mati dan 13 lainnya cedera, termasuk seorang anggota DPR Gabrielle Giffords.

Menurut John, anaknya, yang baru naik kelas tiga dan sangat tertarik dengan politik. Itulah sebabnya dia ingin bertemu dengan Giffords, yang sedang berkunjung ke wilayahnya.

Namun kerana seorang pemuda Jared Loughner itu menimbulkan kesedihan bagi ramai orang, termasuk John dan isterinya. John tidak menyangka peristiwa itu membuat dia berpisah selamanya dengan Christina.

Gadis cantik itu lahir pada 11 September 2001, tarikh yang menjadi sejarah kelam bagi AS ketika pesawat-pesawat  menghancurkan kompleks Menara Kembar World Trade Center dan sebahagian  Pentagon. Rakyat "

Itulah sebabnya, ketika berlangsung pemakaman Christina,pada  13 Januari 2011, dikibarkan pula sebuah bendera besar AS yang ditemukan dari runtuhan World Trade Center.

"Saat melihat bendera 9/11 pada penguburan itu, kami tahu bahawa Tuhan ketika itu bersama dengan kami, dan Christina kini sudah di tempat yang baik," kata John.
VIVAnews

Dah pernah tengok hantu kena sidai

Dah pernah tengok hantu kena sidai belum kalau belum
sila tengok gambar ini....





Buat pembedahan hanya melalui sms

Seorang doktor membuat pembedahan hanya dengan bantuan SMS daripada rakannya yang juga seorang doktor. 


David Nott, doktor sukarelawan yang berasal dari England, menyelamatkan nyawa seoarang remaja berusia 16 tahun ketika dia sedang bertugas 24 jam di hospital Medecins Sans Frontieres (MSF) di Rutshuru. 


Tangan pesakitnya berumur 16 tahun tersebut sudah hampir hilang dan dalam keadaan infeksi parah. Dr. Nott, 52 tahun,tahu bahawa nyawa budak itu dalam bahaya dan nyawanya terancam.




Budak itu dikatakan digigit oleh seekor binatang ketika sedang memancing. 


Dr. Nott tahu bahawa dia harus melakukan satu pembedahan yang besar dan sulit.Dia juga tidak pernah menjalani pembedahan ini. Hanya 10 pembedahan jenis ini yang pernah dilakukan di England.


 Dr. Nott pun menelefon Profesor Meirion Thomas dari London's Royal Marsden Hospital yang sudah pernah melakukan operasi tersebut. Profesor itu kemudian membalas dan memberikan panduan langkah demi langkahmelalui SMS  dan Dr. Nott pun mengikuti langkah tersebut.Pembedahan itu berjaya.
 Dr. Nott berjaya menyelamatkan nyawa budak berumur 16 tahun dengan panduan yang hanya di kirimkan melalui sms.



Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved