Kanak-kanak ini Bertelinga Setengah Akibat Kelainan Genetik

on 06 Ogos 2012


Sean Wingrove-Smith tersenyum gembira. Kanak 10 tahun asal dari Walderslade, Kent, Inggris ini tak henti memandangi telinga barunya di cermin. Ia tak lagi bingung menyandarkan gagang kacamata ke telinganya yang sebelumnya tak utuh. 


 Selama 10 tahun, Sean hidup dengan keadaan telinga kanan hanya tumbuh setengah. Ia mengalami cacat akibat kelainan genetik yang cukup langka.


 Setelah melewati serangkaian  operasi, pasukan doktor bedah di Great Ormond Street Hospital mengambil sebahagian kecil tulang rusuk sebagai pengganti tulang rawan untuk menyempurnakan bentuk telinganya. Sementara sebagai penutup tulang, tim doktor mencangkokkan lapisan kulit yang diambil dari kulit kepala. 


 Sean menderita Sindroma Goldenhar, kelainan yang mempengaruhi satu dari sekitar 25 ribu bayi. Sindrom ini umumnya ditandai dengan terhentinya perkembangan telinga, bibir atau hidung janin di rahim. 


 Kes yang menimpa Sean, tak hanya bentuk fizik telinga kanan yang tak sempurna, tapi juga mempengaruhi pendengarannya. 


 "Meski sekarang masih tuli, tapi hasil operasi ini telah mendorong rasa percaya dirinya," kata orangtuanya, Dee, 38, dan Steve, 37, seperti dikutip Daily Mail.

Cara paling aman nak jaga kereta

Sempoi..kreatif..dapat recycle
barang-barang terbuang......
dan mungkin cara yang aman nak jaga kereta...


Inilah hasil karya lelaki yang kesepian

Sam Rodia, seorang Imigran berasal dari Itali adalah seorang lelakiyang sangat kesepian. Dia bercerai dengan isterinya, dan pengadilan melarangnya untuk menemui anak-anaknya. Untuk menghilang rasa kesepiannya,50 tahun lalu Sam mulai membangun sebuah menara. Tapi sebenarnya, menara ini tidak berguna sama sekali, selain mungkin, boleh kita nikmati sebagai sebuah karya seni.






Mata pesakit terbuka ketika menjalani pembedahan jantung

Bagaimana kita mampu bayangkan kejadian ini ,mata seorang pesakit terbuka ketika sedang dibedah dengan bahagian perut yang terburai terbuka kerana sedang melakukan pembedahan jantung.Gambar kejadian ini diambil daripada kamera yang dipasang di bilik pembedahan.


Inilah yang dialami oleh pemuda yang berusia 23 tahun bernama Swaroup Anand di hospital Wockhardt, Banglore India. Pakar bedah Dr Vivek Jawali menyebutkan telah melakukan pembedahan dengan keadaan seperti ini lebih dari 600 kali sejak tahun 1999.

Menurutnya pula pembedahan yang dilakukan dengan teknologi modern dan sistem robot tersebut berusaha memberikan intervensi yang sedikit pada tubuh, dan membiarkan semua fungsi tubuh berjalan lebih semula jadi.

Seorang lelaki sanggup hidup bawah tanah untuk hilangkan rasa takut dengan kubur


Freud de Melo

Seorang lelaki merasa takut sekali dengan yang namanya kubur. Untuk membuang rasa takutnya tersebut, dia membangun sebuah ruang di bawah tanah.

Ruanga bawah tanah tersebut, dilengkapi dengan televisyen, sistem pengudara, dan megaphone sebagai alat penghubung ke dunia luar, dan berbagai macam kelengkapan lainnya.

 Freud de Melo (78), yang memiliki ruangan bawah tanah ini, di kawasan Brazil. Dia memiliki ketakutan yang luar biasa dengan  keranda dan kubur.

Khabarnya penyakit jenis ini dinamakan taphephobia. Oleh sebab itu, dia mengambil keputusan untuk tinggal di sebuah peti mati yang dikubur di bawah tanah.

“Saya mempunyai khayalan dan mimpi yang buruk tentang keranda dan kubur. Makanya saya menggali ruangan bawah tanah, seakan-akan saya menggali kuburan sendiri” ujar Freud.
Hingga ketika ini hidup seperti yang dilakukan Freud, menjadi bahan pembicaraan yang hangat. Bahkan ada yang mengusulkan akan menjadikannya sebuah taman  yang paling eksentrik.

“Ketika saya berada di bawah saya pernah berteriak minta tolong. Kerana saya merasa seperti dipendam di bawah tanah. Takut sekali” ujarnya.

“Untung saja dalam waktu yang cepat, ada yang menolong saya” katanya lagi.

Mati takut implan payu dara pecah


SWANSEA (Wales): Seorang ibu yang dilanda kebimbangan melampau implan payu daranya akan pecah, ditemui mati di rumah saudaranya, lapor media semalam.
Kakitangan awam, Paige Goldup, ditemui tidak sedarkan diri di kawasan perkampungan Godre'rgraig dan dikejarkan ke Hospital Morriston.

Bagaimanapun, doktor gagal menyelamatkan nyawanya dan disahkan meninggal dunia minggu lalu.


Media melaporkan, Paige, 24, dimasukkan implan silikon rosak ke payu daranya dan dijadual menjalani pembedahan untuk membuang bahan itu tidak lama lagi, Ibu kepada bayi berusia sembilan bulan itu dipercayai mengambil ubat berlebihan sebelum ditemui tidak sedarkan diri.

Saudara Paige berkata, ibu muda itu menjalani implan payu dara lebih dua tahun lalu.


Katanya. implan berkenaan dihasilkan sebuah syarikat Perancis, PIP, yang menjadi perhatian baru-baru ini ekoran skandal kecuaian dalam penghasilan produk berkenaan.



Sementara itu, Paige mengaku dia tertekan kerana amat bimbang implan berkenaan pecah dalam payu daranya.

Menulis di Twitter, Paige berkata, dia adalah antara pengguna implan PIP yang tertekan dan terpaksa mengisi borang perubatan untuk membolehkan dia menjalani pembedahan membuang bahan berkenaan.


“Saya harap klinik berkenaan melakukan pembedahan itu segera dan menanggung kosnya.

“Ia sangat menakutkan saya,” katanya. - TS



sumber : myMetro

Ukiran Unik Di Meja Yang Kelihatan Real

Seorang seniman  di London, Ben Turnbull lahir pada tahun 1974 dan dikeluarkan dari dua sekolah di mana ia menggunakan waktu dengan menggambar dan mengukir beberapa karikatur yang indah ke sebuah meja yang hari ini telah membuatnya menjadi salah satu seniman kontroversi dengan karya kontroversi .

 Fokus utamanya adalah ia terpesona oleh dominasi global dari sistem politik Amerika. Karyanya yang menyerupai mainan anak-anak terutama menggambarkan prevalensi kekerasan dalam masyarakat hari ini, seperti ukiran kayu nya terutama senjata yang berbeza dan senjata yang pasti menarik perhatian seseorang.






Canggih..bila kayu sugi di up grade








Cara membuat bunga ros daripada kentang goreng












Lelaki minta maaf kepada isteri melalui iklan di Surat Khabar


This picture has been circulating on Facebook, apparently showing a classified ad in the newspaper containing an apology from a man to his wife.


In the classified advertisement, the man writes that he wished to "sincerely apologise" and that he would "cherish and love" his wife for the rest of his life.


It does make you wonder what the husband did that he had go to the extent of publishing a public apology.


This article was contributed by The STOMP Team


sumber : stomp.com.sg

Tangkap tikus untuk di jual di tepi jalan

Bermacam jenis makanan yang pelik di dunia ini.
contohnya di Afrika ini mereka menangkap tikus kemudian
memasaknya dan di jual di tepi jalan....






Jangan main-main dengan nenek ni

Berani betul nenek ni...dia tak peduli siapapun..marah tetap marah..






Sotong di makan hidup-hidup

Ternyata bukan hanya ikan yang dimakan hidup-hidup.Di Korea ada sotong atau sejenis cumi-cumi yang dimakan hidup-hidup.Entah bagaimana proses memasaknya,tapi ketika disajikan sotong tersebut masih bergerak-gerak.Cuba lihat video ini....



Kesian..bayi ini perlu digeletek untuk terus hidup


Menggeletek anak bagi kebanyakan ibu hanyalah untuk sedikit bersenang-senang. Namun bagi Sanchia Norris, dari Fen Drayton, Cambridgeshire, ini adalah sebuah cara untuk menjaga anaknya tetap hidup.
Benn yang berusia satu tahun, berhenti bernafas beberapa kali setiap malam dan ibunya harus menggeleteknya untuk memaksa Benn untuk kembali bernafas.



Setiap sang bayi berhenti bernafas, Norris (41) diperingatkan oleh alarm dan kemudian bergegas ke bilik tidur untuk membangunkannya.
“Aku harus merangsang dia dalam beberapa cara untuk membuatnya terbangun yang akan membuat Benn kembali bernafas lagi. Aku menggeletek dia di telapak kakinya, atau di bawah dagu dan di perutnya. Hal ini cukup untuk mulai dia bernafas lagi.” tutur Norris yang dikutip Mail Online.
“Suatu malam dia berhenti bernafas sebanyak 23 kali dan saya harus terus menggeletek dia setiap kali itu terjadi untuk membuat dia mulai bernafas lagi.” tambahnya.



Benn menderita Apnea, salah satu masalah yang paling umum yang mempengaruhi bayi prematur. Hal ini menyebabkan pernafasan berhenti selama 20 saat atau lebih ketika mereka sedang tidur dan terjadi ketika otot-otot bayi dan sistem saraf tidak sepenuhnya dikembangkan pada saat lahir.
Kebanyakan, para bayi penderita Apnea sembuh saat tumbuh lebih besar, tetapi sementara itu, stimulasi seperti menggeletek adalah metode yang paling umum untuk membuat mereka bernafas lagi.
Ketika Benn lahir pada bulan November tahun 2010 lalu, dalam keadaan prematur yang sangat berbahaya, kerana hanya berusia 24 minggu. Bahkan beratnya hanya 1 paun 12 auns.



“Para doktor mengatakan kepada saya bahawa sangat tidak mungkin Benn ia akan bertahan.” kenang Norris.
Tetapi setelah 18 minggu di rumah sakit, Benn cukup sihat untuk dapat diizinkan pulang.



Book Rest Lamp untuk ulat buku



Siapa yang berani makan kek bentuk begini?



ada yang berani tak?


Wanita Terperangkap Di Tubuh Gadis Kecil Berusia 12 Tahun

Apa yang diinginkan Kate Queen hanyalah kehidupan wanita normal, dimana dia boleh keluar berpesta, bertemu lelaki,  punyai pasangan  bercinta selayaknya wanita-wanita lain.

Tapi apa daya, dia terperangkap di tubuh seorang gadis kecil berumur 12 tahun sehingga tidak memungkinkan buat dia untuk melakukan semua itu selayaknya wanita berumur 25 tahun lainnya.

Kate menghidap penyakit yang bernama Caudal Regression Syndrome (CRS), penyakit yang sangat langka yang menyebabkan pertumbuhan yang sangat lambat di ukuran tubuh.

Penyakit itu menyebabkan pertumbuhannya terhambat, sehingga tingginya hanyalah 145 cm, atau seukuran gadis kecil berumur 12 tahun di Ireland, tempat dia tinggal.

Akibatnya, dia tidak pernah diizinkan masuk ke kelab, disko dan tempat tempat dugem lainnya, dia bahkan tidak perlu membeli BH atau bra kerana dia masih belum punya payudara, meskipun umurnya sudah 25.

Setiap hari dia harus disuntik untuk menyokong pertumbuhannya, namun klinik yang membantunya juga mengatakan bahawa penyakitnya hampir mustahil disembuhkan.

woman trapped in a 12 year old girl body
wanita berumur 25 tahun terperangkap di tubuh gadis kecil berusia 12 tahun

"Saat saya berumur 12 tahun, pertumbuhan saya sudah mulai melambat, dan saya pikir, mungkin setelah puber, saya akan tumbuh, namun saya tidak pernah mengalami puber, kerana itulah saya mulai khuatir, saya mencoba mencari pengobatan tanpa henti. Tak terasa, sudah lebih dari 10 tahun berlalu, dan saya kehilangan masa-masa indah yang bisa dinikmati para wanita normal.

Saya berharap klinik dan teknologi akan bisa membantu mengubati penyakit saya ini." kata Kate

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved