Ada pasangan pengantin China yang meniru cara perkahwinan Putera William

on 04 Ogos 2012

BEIJING, KOMPAS.com — Orang China belakangan ini memang dikenal gemar meniru. Tidak hanya barang, tetapi juga idea. Sepasang pengantin di China menikah dengan meniru cara pernikahan Putera William dan Kate Middleton di Inggris.


Semua ditiru, termasuk menaiki kereta kuda yang ditarik dua ekor kuda serta dijaga pengawal berseragam lengkap. Wang Xueqian, pengantin lelaki berusia 23 tahun, harus mengeluarkan wang sehingga 50.000 yuan untuk menyelenggarakan pesta pada 18 April lalu.


Pernikahan itu dimeriahkan dengan parade yang melibatkan 50 orang, puluhan kereta, dan dua kuda seperti parade pernikahan Putera William. Proses itu diawali oleh empat perempuan berbaju putih yang membawa bunga serta bendera Inggris. Mereka disusul kereta kuda yang diikuti barisan para penjaga. Para penjaga tersebut tak mengenakan pakaian khas China, tetapi topi tinggi, jas berbuntut panjang, dan jas merah. Seperti penjaga di Istana Buckingham, London.

”Ada perasaan senang dan eksotik ketika melangsungkan pernikahan seperti ini,” ujar Wang.

Kenapa Chechnya haram Red Bull?


Chechnya - Wilayah Chechnya di Rusia bercadang melarang penjualan minuman tenaga tanpa alkohol seperti Red Bull kepada individu di bawah umur 18 tahun kerana dianggap membahayakan kesihatan.

Larangan itu bakal menjadi peraturan baru di wilayah Islam tersebut di mana kedai hanya dibenarkan menjual minuman beralkohol pada tempoh pendek semasa waktu pagi, kedai makan ditutup semasa Ramadan dan wanita dikehendaki memakai tudung semasa memasuki bangunan kerajaan.

“Minuman tenaga boleh dibandingkan dengan alkohol kerana ia membahayakan kesihatan,” menurut Timbalan Menteri Kesihatan Chechnya, Rukman Bartiyev.


Awek berpakaian mini mabuk di malam tahun baru

berita2.com: Pada malam  tahun baru, sebagian masyarakat turun ke jalan dengan berbagai tingkah laku. Di antara mereka ada juga merayakannya dengan meminum minuman keras, dan impaknya tentu saja mereka mabuk. Ada juga wanita yang ikut minum. Mereka berkeliaran dengan skrit mini sambil mabuk tengah malam.







Pemandangan wanita mabuk tengah malam di kota-kota di Inggris adalah hal yang biasa. Bezanya dengan malam-malam minggu biasa, pada malam tahun baru 2012 jumlah mereka bertambah banyak.  Terdapat 600 panggilan kecemasan di sebuah hospitaldi Cambridge yang meminta bantuan kerana ada orang mabuk. Sementara hospital di London telah menerima 2.333 panggilan.  


Yang namanya orang mabuk, tentu saja keadaannya menjadi tidak karuan. Ada yang peha dan bahagian dadanya terbuka. Tapi siapa yang perduli mereka kecuali petugas keamanan dan paramedik yang berusaha membantu.

Putus cinta,wanita conteng vespa milik bekas teman lelakinya

Beberapa wanita kalau putus cinta biasanya melampiaskannya dengan menangis di bilik tidur atau mencurahkan isi hati dengan temannya. Tapi untuk wanita ini, hal itu belum cukup. Vespa kekasihnya pun jadi mangsa marahnya.


 Seperti dilapor Daily Mail, wanita itu menconteng motor Vespa berwarna biru milik bekas kekasihnya dengan berbagai tulisan. Seperti 'This scooter was smashed because of a cheating boyfriend', The owner of This Vespa is an awful person' dan tulisan lainnya seperti 'Karma will get you'.


 Coretan itu tidak hanya terlihat di bodi, tapi juga depan vespanya. Wanita itu juga menggambarkan bekas kekasihnya sebagai, pembohong, penghancur kehidupan, lelaki jahat dan ungkapan khas wanita yang sedang patah hati lainnya. Ah ada-ada saja . Motor Vespa malang itu terletak di London Utara. "Motor itu terbuang begitu saja. Anggap saja semua itu benar, saya harap si lelaki memikirkan lagi apa yang sudah dia perbuat," ujar Chris Thomson, lelaki yang mengambil gambar vespa ini.

Wow..robot cuci rambut warga emas


TOKYO - Ia kelihatan seperti kerusi salon, tetapi robot terbaharu di Jepun itu boleh mencuci rambut yang sentuhannya seperti jari-jari manusia untuk membantu golongan tua dan kurang upaya.

Robot itu dibangunkan oleh firma elektronik terkemuka, Panasonic. Menurut Panasonic, robot itu mengetengahkan teknologi robotik terkini.

"Dengan menggunakan teknologi tangan robotik dan 24 jarinya, robot ini mampu mencuci rambut golongan kurang upaya seperti seorang manusia. Ini dapat membantu mereka menjalani kehidupan seharian dengan lebih sempurna," kata wakil Panasonic, Tohru Nakamura.

Pengguna hanya perlu berbaring di atas sebuah kerusi. Robot itu kemudian akan menyampu rambut, mengurut kulit kepala dan membilas rambut dalam tempoh tiga minit. Meletak perapi dan mengeringkan rambut pula akan mengambil masa lima minit lagi.

Pada masa ini, mesin tersebut masih belum berada di pasaran. Panasonic merancang untuk memulakan jualannya pada tahun depan. Ia menyasarkan produknya itu kepada rumah-rumah penjagaan orang tua dan hospital.

- Reuters


Gila...Uji Produk, Bos Ini Rela Ditembak Dengan AK-47


VIVAnews - Berbagai cara dilakukan Armoring Corporation (TAC), sebuah perusahaan perlengkapan kereta yang kebal peluru, ketika produknya diragukan oleh pengguna.

Namun cara yang ditempuh oleh bos, Trent Kimball, teenyata ekstrem. Sebab, ketika ujian dilakukan, dirinya berada di balik produk kaca kereta anti peluru yang kemudian ditembaki dengan senapan AK-47.

Seperti dilansir Autoevolution, , Kimball melalukan hal itu, kerana geram selalu mendapatkan pertanyaan yang sama dari setiap pelanggan, “Apakah kaca kereta ini benar-benar kebal peluru?”

Kejadian ini bermula saat dia mengajak salah seorang karyawannya untuk menembaknya dengan senjata AK-47, di mana dia duduk di balik kaca kebal peluru itu. “Kimball minta pekerja itu menembaknya dengan senapang AK-47,” laman itu menulis.

Proses uji yang tergolong nekad itu cukup bahaya kerana membahayakan jiwa sang bos. Tetapi hasilnya, kaca itu terbukti benar-benar kebal peluru dan Kimball pun boleh tersenyum lega.

"Aku belum pernah melihat sesuatu seperti itu, kerana risikonya cukup besar" kata Jason Forston, seorang pejabat TAC yang mengikuti proses uji cuba tersebut.

Kaca produksi TAC itu diperuntukkan bagi kendaraan ringan lapis baja mahupun Sport Utility Vehicle yang kerap digunakan di daerah konflik. Selain kebal peluru senapang AK-47, kaca buatan TAC itu juga dikatakan tak mempan peluru yang dimuntahkan senjata M-16 dan FN-FAL. (umi)
• VIVAnews

[Gambar]Pembunuhan beramai-ramai sebuah ajaran sesat

Didirikan pada akhir tahun 1970-an, di bawah kepemimpinan Jim Jones, aliran pemujaan ini hidup menyendiri terpisah dari dunia di sebuah hutan di Amerika Selatan. Kejadian ini berlaku pada tahun 1978, anggota kongres Amerika, Leo Ryan, mengunjungi wilayah Jonestown dalam misi mencari bukti

Ketika Ryan akan meninggalkan Jonestown, lapan belas anggota aliran pemujaan ingin meninggalkan aliran pemujaan itu cuba mengikut Ryan dan akibat inilah permulaan rusuhan terjadi. Anggota aliran pemujaan melepaskan tembakan kepada mereka yang cuba meninggalkan aliran pemujaan itu.

Anggota kongres Ryan, tiga orang wartawan, dan seorang anggota aliran pemujaan yang cuba lari, terbunuh. Sebelas orang cedera. Beberapa jam setelah kejadian, pemimpin aliran pemujaan memerintahkan anggota-anggotanya untuk melakukan bunuh diri beramai-ramai dengan meminum potasium sianida.Bayi dibunuh dengan racun yang dimasukkan ke mulut dengan sedutan. Setelah itu, lebih dari sembilan ratus orang, termasuk kanak-kanak, meracuni diri mereka sendiri.








akibat terlalu taksub.....


Kisah Motivasi..LENA MARIA Wanita Cacat Dengan Prestasi Luar Biasa

LENA MARIA KLINGVALL adalah gadis cacat dari SWEDEN. Dia dilahirkan TANPA TANGAN, dan hanya mempunyai SATU KAKI.

Gadis cantik kelahiran Stockholm tahun 1968 ini, belajar berenang sejak usia 3 tahun, dan pada usianya yang ke lapan belas dia menjuarai kejuaraan renang nasional di SWEDEN, meraih 3pingat emas dan mencipta 2 rekod nasional.

Prestasi gemilangnya berlanjut pada PARALYMPIC GAMES di SEOUL 1988, ia memperoleh pingat emas internationalnya.

Tahun 1987 sampai 1991, ia belajar menyanyi di THE ROYAL UNIVERSITY COLLEGE OF MUSIC STOCKHOLM, sebuah sekolah musik ternama di SWEDIEN. Keindahan suaranya membuat produser rakaman mengambilnya menyanyi, dan terbitlah 14 album rakamannya.

LENA MARIA telah mengadakan konsert dan tour diberbagai negara seperti: AMERIKA, RUSSIA, JEPUN dan juga sempat singgah di ASIA tenggara,iaitu MALAYSIA dan SINGAPURA, dan masih banyak negara-negara lain yang disinggahinya.

Gadis luar biasa ini juga mempunyai kemampuan melukis. Karya indahnya dapat anda lihat pada webnya www.LenaMaria.com.

Ia juga menulis dua buah autobiografi mengenai dirinya. FOOTNOTE dan HAPPY DAYS, buku yang sangat inspiratif, dan menyentuh ini meraih best seller, dan telah diterjemahkan dalam berbagai bahasa.

Filem dokumenteri yang mengupas kisah hidupnya memenangkan penghargaan pertama di Sweden. Acara TV yang mengulas kehidupannya juga menjadi tontonan kesukaant dan meraih rating tinggi.

Raja CARL GUSTAV memberinya penghargaan atas prestasi dan teladannya sebagai atlit, artis, dan juga model bagi orang cacat di SWEDEN dan dunia.







Bagikan artikel ini kepada teman-teman dan keluarga tercinta, semoga dapat memberikan inspirasi dan harapan positif bagi anda dan mereka.

Kerjanya mencari dan menjual mayat di sungai

Meski bermodal perahu dan menyusuri Sungai Kuning setiap harinya, Wei Xinpeng bukanlah nelayan. Setiap harinya, pria ini mengumpulkan tubuh orang mati. Hii..

Meski bermodal perahu dan menyusuri Sungai Kuning setiap harinya, Wei Xinpeng bukanlah nelayan. Setiap harinya, pria ini mengumpulkan tubuh orang mati. Hii..

Pria berusia 55 tahun ini familiar dengan jasad-jasad manusia yang ia temukan di sungai China itu. Setelah diangkat ke perahu, Wei menjualnya kembali ke keluarga yang sedang berduka. “Saya menghormati orang yang meninggal,” ujarnya, seperti dilansir BBC.

Bagi keluarga yang ditinggalkan, Wei adalah harapan terakhir mereka. Setiap hari, ia mendayung perahunya itu menuju sebuah titik dimana mayat-mayat biasanya ‘berkumpul’. Bisnis ini telah ia mulai sejak tujuh tahun lalu. Menurutnya, tak kurang dari 500 mayat sudah ia temukan.

Ada diantara mereka korban pembunuhan, ada yang kecelakaan dan ada pula yang bunuh diri. Enam hari lalu, dia mendapat penemuan mayat yang menyedihkan. “Saya merasa mereka ini meninggal dengan cara yang kejam,” lanjut Wei. Mayat-mayat yang ditemukan ia kumpulkan di sebuah teluk, terlindung dari arus.


Setelah itu, dia memasang iklan di suratkhabar yang berisi deskripsi jasad yang ia temukan. Keluarga yang kehilangan menelefonnya atau terus datang ke lokasi. Agar boleh membawa pulang jasad, Wei memungut bayaran US$500.Dia juga menyaksikan emosi orang sangat menyedihkan ketika melihat mayat-mayat itu.

“Suatu waktu, datang orangtua mencari anaknya. Ketika melihat jasadnya, mereka berjalan pergi tanpa berkata apapun. Mereka bahkan tidak mengambilnya,” kata pemuda yang rumahnya di tepi sungai tempatnya mencari nafkah itu.

Dia ini mempertahankan apa yang dilakukannya, sebab pihak berwajib akan membiarkan mayat-mayat itu membusuk. Itulah mengapa dia menguburkan mayat-mayat tak bertuan. Menurutnya, pekerjaan ini telah menjadi sesuatu yang personal.

“Anak lelaki saya meninggal di sungai ini dan saya tak berhasil menemukan jasadnya. Sangat menyakitkan. Sebab itulah saya memulai pekerjaan ini,” tegasnya.

Anjing di dera

Anjing di ikat dengan tali dan di seret dengan motor...
Apakah yang ada di fikiran manusia ni?
Walaupun dia binatang tetapi janganlah dibuat begini.....



Perkahwinan Istimewa

Seorang lelaki tetap meneruskan perkahwinan walaupun teman wanitanya telah mati.
Zhuang Huagui 26 tahun yang telah merancang untuk berkahwin dengan teman wanitanya Hu Zhaoe pada 4 Feb tetapi pada 28 Januari teman wanitanya telah di bunuh oleh perompak yang memasuki rumahnya.
Namun kerana cinta sejati dia tetap meneruskan juga perkahwinannya semasa majlis pengkebumiannya.

Wahai! wanita sanggupkah kamu melakukan ini?

Wahai ! wanita sanggupkah kamu melakukan ini? Kalau aku tak sanggup.Buat apa nak menganiaya badan.Tuhan sudah memberikan kecantikkan semulajadi,apa perlunya kita untuk mengubahnya.Bersyukur atas pemberiannya.

Aksi ular makan kerbau

image

Berhati -hati degan budak kecil ini

Kepada mereka yang ada di luar sana berhati -hati dengan budak kecil di dalam gambar ini.Di nasihatkan jangan cari pasal dengan budak ini ,kalau tak bersepai tubuh badan di buatnya....tak caya



Ngeri wanita atau mayat hidup ni ?

Ngeri wanita atau mayat hidup ni......kesian wanita ini...
semuanya gara-gara terlampau berdiet dan akhirnya di berpenyakit...
Semua makanan yang dimakan muntah keluar semula....

Gempak..design pembalut wanita yang gempak

Produk pembalut wanita tersedia dalam berbagai jenis pembalut, dimodifikasi oleh para pengeluar pembalut wanita, dan di lempar ke pasaran lewat iklan-iklan pembalut yang kreatif. Foto-foto berikut merupakan design pembalut wanita yang sangat kreatif. dan agak gempak :










Sengajalah tu...








"Hoi!! macamana aku nak 'on' kipas nie....sengajalah tu!!!!

Tragedi Somalia: Ibu Harus Pilih, Anak Mana yang Akan Mati


Perjalanan para penduduk Somalia menuju negara tetangga untuk mencari makan kadang menghabiskan waktu berhari-hari. Dalam perjalanan, seorang ibu terpaksa meninggalkan anak mereka yang tidak berdaya, demi kelangsungan hidup anak yang lainnya.

Kenyataan pahit ini harus dijalani oleh Wardo Mohamud Yusuf, seorang ibu berusia 29 tahun. Wardo telah berjalan selama dua minggu di tengah terik menuju perbatasan Kenya. Di tempat ini, dia berharap mendapatkan makanan dan minuman di khemah pelarian yang disediakan negara jiran.

Wardo menggendong anak perempuannya yang berusia satu tahun di punggungnya, sementara anak lelakinya yang berusia empat tahun berjalan bersamanya. Dua minggu berjalan dengan makanan dan minuman yang sedikit, anak lelaki malang tersebut pengsan.

Wardo langsung memberikan sedikit minuman yang dia bawa di kepalanya kepada putranya. Namun, kerana tidak sedarkan diri, anak itu tidak dapat meneguk air untuk menghilangkan dahaga. Wardo berteriak minta tolong, keluarga dan kerabatnya tidak ada yang berhenti. Mereka tetap berjalan, mengkhuatirkan diri mereka sendiri.

Akhirnya, Wardo harus memilih. Sebuah pilihan yang ibu manapun pasti sulit melakukannya.

“Akhirnya, saya putuskan untuk meninggalkan dia, menitipkannya kepada Tuhan, di tengah jalan,” ujar Wardo ketika diwawancara di khemah pelarian di Dadaab, Kenya, dilansir dari lamanDaily Mail, Jumaat, 12 Ogos 2011.

Pengalaman serupa pernah dialami oleh Faduma Sakow Abdullahi, janda 29 tahun. Dia mengaku berjalan berhari-hari dari kampung menuju Dadaad bersama lima orang anaknya yang berusia 5, 4, 3, 2 dan seorang bayi yang baru dia lahirkan.

Tinggal sehari lagi sampai di khemah pelarian, putra dan putrinya yang berusia 5 dan 4 tahun tidak bangun setelah istirahat sejenak di bawah pohon. Air yang dia bawa tinggal sedikit, Faduma mengaku tidak ingin mensia-siakan air yang boleh diberikan kepada anak-anaknya yang lain itu.

Dia harus memilih, memberikan air kepada anak-anaknya yang sekarat dan membiarkan bayinya kehausan, atau meninggalkan kedua anaknya di jalan dan memberikan air kepada anaknya yang lain. Akhirnya dia memilih untuk meninggalkan mereka berdua. Ragu, Faduma sempat balik untuk memastikan kedua anaknya telah tewas.

Baik Faduma mahupun Wardo sedar betul apa yang mereka lakukan. Mereka mengaku selalu dihantui rasa bersalah yang teramat besar. Wardo mengatakan dia selalu terbayang putranya ketika melihat anak sebayanya bermain. Dr. John Kivelenge, ahli masalah kejiwaan di Dadaad mengatakan keputusan mereka adalah keputusan yang normal.

“Itu adalah reaksi normal di tengah situasi yang abnormal. Mereka tidak mungkin duduk dan menunggu lalu mati bersama-sama,” kata Kivelenge.

“Namun setelah beberapa bulan, mereka akan mengalami post-traumatic stress disorder. Mereka akan mendapatkan mimpi buruk dan kilas balik peristiwa tersebut,” lanjut Kivelenge lagi.

Menurut laporan pemerintah Amerika Syarikat, kelaparan di Somalia telah menewaskan 29.000 anak-anak di bawah umur lima tahun dalam tiga bulan terakhir. Kelaparan antara lain disebabkan kemarau panjang, mahalnya harga pangan, dan konflik berkepanjangan.

Bagi yang ingin memberikan bantuan, boleh melalui Program Food for Somalia yang digagas ACT [fimadani.com]

Cara paling ganas nak goreng kentang

Macam -macam ragam..semuanya nak di uji kaji..
goreng kentang cara macam ni pun boleh....








Kesian..Gadis ini boleh mati jika sikat rambut



Bagi remaja, mencantikkan rambut adalah segala-galanya. Terkadang, mereka boleh melakukannya beberapa kali sehari. Namun bagi Megan Stewart (13), menyikat rambut boleh jadi hal yang mematikan.

Tak hanya menyikat, Megan juga tak boleh menyentuh belon getah atau baju hangat (sweater) berbahan polyester. Gadis ini menghidap kelainan yang menyebabkan kontak dengan lektrik statis menjadi hal yang boleh mematikannya.

Keadaan medik amat aneh yang disebut Hair Brushing Syndrome ini baru didiagnosa padanya sekitar tiga tahun lalu. Ia diketahui ketika dari ibunya, Sharon (41), menyikat rambut Megan. Tiba-tiba, puterinya itu pengsan dan bibirnya biru.



?Saya mengira ia kena serangan (jantung), yang belum pernah ia alami. Kami memanggil paramedis dan benar-benar ketakutan. Saat diberi tahu, kami semua terkejut dengan kondisi Megan, apalagi dokter baru pernah mendengarnya sekali,? ujar Sharon kepada Mirror.

Kalangan medis menduga Megan mengidap kondisi aneh ini karena terlahir prematur dan mengalami komplikasi. Megan mengidap hernia diafragma yang menekan perutnya, sehingga hanya satu paru-parunya yang bisa tumbuh.
Megan sempat ditahan di Royal Hospital selama 18 bulan karena tak cukup kuat untuk pulang. Sindrom aneh itu juga memaksa Megan menjauhi listrik statis. ?Meski begitu, ia gadis yang amat gembira dan penuh semangat. Ia mengalahkan segalanya,? ujar Sharon, didukung suami sekaligus ayah Megan, Ian.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved