Kesian..kakak ni baru perasan lupa kancing baju

on 03 Ogos 2012



Manusia Mancis Api Dari China [Video]

China, kita tahu merekalah yang pertama kali menemukan serbuk belerang. Tapi sedikit sekali dari kita yang mengetahui bahawa mereka jugalah yang menemukan manusia mancis api pertama di dunia.

Gorilla yang berjalan seperti manusia

Gorilla yang bernama Ambam ini menjadi populer di  Youtube setelah sebuah video klip tentangnya dipostkan ke Youtube. Khabarnya hingga saat ini ada lebih dari 150,000 kali video itu ditonton. Apakah keunikan gorilla ini?

Ambam rupanya agak berbeza dengan gorilla yang lainnya. Dia sangat suka berjalan dengan menggunakan kedua kakinya saja, sangat mirip dengan manusia. Hal inilah yang menarik minat orang-orang yang kagum dengan kemampuan gorilla berpunggung silver tersebut.

Gorilla Ambam lahir di Taman Port Lympne, Howletts, pada tahun 1990. Taman tersebut didedikasikan untuk melindungi spesies langka dan dikelola oleh sebuah badan amal iaitu Yayasan Aspinall.








Kesian..pemuda ini terpaksa pakai baju zebra setiap hari demi seekor bayi zebra


TEMPO Interaktif, Setiap hari, Chen Nong memakai baju dengan garis hitam putih. Pekerja zoo di Wuhan, China itu mengenakan baju corak tubuh zebra demi seekor bayi zebra.

Ya, gara-garanya bayi zebra ditinggal ibunya dan dia hanya mahu disusui Chen Nong. Syaratnya memakai baju garis-garis hitam putih. "Kami ingin dia dirawat ayahnya, tapi ayahnya menolak, si bayi zebra disepak terus," kata Chen Nong.

Chen Nong awalnya tak sengaja memakai baju hitam putih.Ketika dia memakainya, tiba-tiba si bayi zebra sangat gembira melihat Chen Nong.

Kini bayi zebra hanya maHu diberi susu bila Chen Nong memakai baju hitam putih. Bahkan, si bayi zebra juga mencari puting susu ke tubuh Nong. "Akhirnya aku kasih ibu jariku," kata Chen Nong.

Chen Nong memberi nama bayi zebra itu "Little Five". Nama itu dipilih kerana dia hanya menghabiskan waktu lima hari dengan ibunya.

Menurut Du Gong, juru bicara kebun binatang Wuhan, membesarkan seekor bayi zebra tanpa ibunya adalah pengalaman pertama zoo Wuhan. "Kami berharap boleh membuat keajaiban," katanya.

ORANGE | PGR

Jangan tergoda dengan aksi ayam dan itik ini

image

image
sumber gambar : warungbebas.com

Hati-hati bila ada ayam yang cuba menggoda anda......

Polis kena terajang kat muka



LETAK MAKLUMAT IKLAN

Di pecat kerana kerja 15 minit awal

Seorang remaja , Sam Green Jeffries (15 tahun), bergegas bangun untuk melakukan pekerjaannya sebagai penjual suratkhabar. Jam 6.45 dia sudah berkeliling dengan sepeda kesayangannya, melempar surat khabar di depan rumah pelanggan-pelanggan setianya. Kegiatan ini dilakukan Sam sebelum berangkat ke sekolah.



Suatu hari, Nyonya Green Jeffries (ibu Sam) mendapat surat panggilan dari Pejabat Tenaga Kerja Anak di Worcestershire County Council. Beliau terkejut kerana mendapat teguran keras: mengizinkan salah seorang anaknya - Sam - bekerja 15 minit lebih awal dari waktu yang dijadualkan / diperbolehkan oleh undang-undang ketenaga kerja khusus anak-anak.

"Saya sudah mendidik anak-anak saya untuk bekerja keras dan menghargai waktu sedari usia begini. Saya tidak ingin mereka kelak menjadi seperti remaja-remaja zaman sekarang yang hanya boleh menimbulkan masalah bagi keluarga dan orang lain..." Alasan yang sangat masuk akal.

Namun undang-undang (UU) tetap melarang Sam untuk bekerja sebelum jam 07.00 pagi. Sam menyerah, kerana kalau dia mula bekerja jam 07.00 bererti dia akan terlambat tiba di sekolah. Dia pun dipecat kerana mula kerja 15 minit lebih awal.

Banyak pelanggan Sam yang akhirnya mengajukan protes ke Pejabat Tenaga Kerja, meminta agar undang-undang tersebut ditinjau kembali dan disesuaikan dengan akal sihat. Mereka berpendapat, Sam akan memberikan contoh dan teladan bagi anak-anak lain seusianya; bekerja keras, menghargai waktu dan disiplin.

Dewan Kota akan mempertimbangkan untuk melakukan kajian semula, hanya saja, hasilnya baru akan muncul pada tahun 2012 atau 2013.

Berikut UU yang harus dipatuhi bagi anak-anak yang ingin bekerja di usia dini:

Setiap perusahan mempekerjakan anak di bawah 16 harus mengetahui undang-undang ketenaga kerja anak.
Usia anak yang dipekerjakan harus 13 tahun atau lebih, dan disahkan dari ketua RT setempat (ketua RT adalah terjemahan bebas)
Anak harus mengajukan permohonan izin kerja dari ketua RT setempat dan surat keterangan sihat dari hospital
Anak usia di bawah 16 tahun hanya boleh bekerja pada waktu 07:00 - 19:00.
Anak usia di bawah 16 tahun berhak mendapatkan 2 minggu cuti di musim panas

Di satu sisi, UU ini bagus untuk perkembangan anak, di sisi lain, mungkin benar kata pelanggan Sam... B

Penggabungan Dua Filem yang Hasilnya Memang Lucu

inilah hasil jika dua filem digabungkan






















Siapa sangka ini makanan

Kalau kali pertama kita lihat ini bukan nya makanan tetapi tangan
putus dihampiri tikus-tikus..tetapi ini sebenarnya inilah kek yang direka
sebegini rupa..cuba lihat cara pembuatannya....
















Lelaki ini dilanggar kereta dan keretapi pada malam yang sama

Ini adalah sebuah keganjilan yang ekstrem bahawa ada seseorang dilanggar kereta dan kereta api pada malam yang sama. Saya tidak dapat membayangkan bahawa ini belum pernah terjadi sebelumnya.


 Di suatu pagi bulan September 2008, seorang lelaki berusia 46 tahun, Robert Evans dilanggar lari oleh sebuah kereta dan ketika berjalan dari hospital ke tapak perkhemahan, dia terlempar dari jambatan kereta api yang sempit ke dalam sungai selepas dilanggar kereta api, dia selamat dari kecelakaan kedua dalam masa tujuh jam. Polisi mengatakan bahwa Evans dilanggar oleh tangga kereta api yang terletak di samping keretapi itu. Jambatan kereta api itu hanya cukup untuk menampung laluan kereta api dan tidak untuk para pejalan kaki atau lalu lintas lainnya.

Eskalator TERPENDEK didunia, hanya di Jepun



Eskalator ini mempunyai ketinggian hanya 834 mm dan hanya terdiri dari 5 anak tangga saja.


Sampai sekarang masih menjadi pertanyaan untuk apa dibuat eskalator seperti ini, apakah untuk membantu orang yang tidak mampu berjalan (disable)?


Masalahnya lagi, eskalator ini untuk turun dan bukan naik serta sebenarnya juga sudah ada tangga di sebelahnya. Yang pasti, eskalator ini akan menambah tagihan elektrik di mall ini.

Kurang ajar..tidur tapi jari tangan merayap


muka nampak macam baik-baik je abang ni...tengok jari tangannya

[ANEH] Hotel Mewah Yg Berada Didalam Helikopter






Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved