"Saya telah membunuh anjing saya - ha, ha."

on 28 Julai 2012

Brutal betul budak ni...


POPRAD, Slovakia - Seorang remaja lelaki berusia 17 tahun merakam aksi dia menggantung anjing peliharaannya dan menyiarkan gambar-gambar tersebut di laman jaringan sosial Facebook, lapor sebuah akhbar semalam.

Remaja berkenaan, Kamil Hric menulis di akaun Facebooknya: "Saya telah membunuh anjing saya - ha, ha."

Gambar tersebut menunjukkan anjing berkenaan cuba meronta semasa ia digantung di ampaian, manakala Hric melihat kejadian itu sambil ketawa.

Hric yang berasal dari Poprad ditangkap selepas beberapa orang pengguna Facebook memaklumkan kejadian itu kepada polis. Hric dilaporkan memberitahu pendakwaraya: "Apa masalahnya? Ia cuma seekor anjing. Saya membunuhnya untuk berseronok." - Agensi

Ini Dia Telur Scotch Terbesar Di dunia


Lee Streeton, seorang executive chef yang mengepalai dapur di Brown“s Hotel, London berhasil membuat telur Scotch terbesar sedunia.

Telur Scotch sendiri terdiri dari telur rebus yang dibungkus campuran daging yang kemudian dilapisi atau diselimuti dengan tepung panir atau tepung roti dan terakhir di goreng dalam minyak yang banyak.

Adapun Lee menggunakan satu buah telur burung unta yang beratnya 1,7 kg, 4 kg daging sosis Gloucester Old Spot, 940 gr haggis (makanan khas Scotland), dan 800 gr tepung roti sebagai coating.

Untuk memasak telur terbesar itu, Lee memerlukan waktu lebih dari 8 jam dimana untuk merebus telur burung unta menghabiskan waktu selama 90 minit.

[Hebat] Ada masjid yang boleh bergerak di kawasan Artik

Sebuah masjid kecil bergerak tiba di kawasan Artik untuk memenuhi keperluan penduduk Islam yang semakin ramai di bahagian paling utara Kanada selepas diangkut sejauh 4,000 kilometer mengikut jalan darat dan sungai.


Ketua projek masjid pasang siap itu, Hussain Guisti berkata, masyarakat Islam di Inuvik berada di limbungan untuk menyambut ketibaan masjid itu petang semalam.

Bilangan penduduk Islam di Inuvik, sebuah pekan 4,000 penduduk di Northwest Territories, Kanada bertambah sejak beberapa tahun lalu kepada kira-kira 80 orang dan sebuah rumah bergerak seluas 21 meter persegi yang digunakan untuk solat tidak lagi dapat menampung keperluan mereka.

Jemaah tidak mampu membina sebuah masjid baru kerana kos bahan binaan dan upah kerja jauh lebih tinggi berbanding di selatan Kanada, kata penyeleras projek, Ahmad Alkhalaf pada bulan lepas.

Sebuah badan kebajikan Islam, Yayasan Zubaidah Tallah di Thompson, Manitoba membiayai kos pembelian bangunan baru seluas 140 meter persegi itu, kata Alkhalaf.

Pada akhir bulan lepas, masjid berwarna kuning itu mula dibawa dengan trak merentasi kawasan prairie dan hutan di Barat Kanada menuju ke Sungai Hay di tebing Tasik Great Slave, Northwest Territories.

Bangunan itu kemudian dipindahkan ke atas sebuah tongkang yang dihanyutkan mengikut Sungai McKenzie ke Inuvik, kira-kira 200 kilometer ke utara Lingkaran Artik.

Ia dijadual dibawa ke atas sebidang tanah yang dibeli oleh penduduk Islam tempatan di sebuah kawasan kediaman di pekan tersebut. Masjid itu dijangka dibuka kepada jemaah yang terdiri daripada pendatang Islam bermazhab Sunah dari Sudan, Lebanon dan Mesir yang berhijrah ke utara Kanada untuk mencari peluang pekerjaan pada 5 November ini. ~~AFP

sumber : http://mran3238.wordpress.com

Wow...lukisan kosong berharga 60,000 poundsterling

Ketika melihat sepintas lukisan ini anda mungkin akan akan berfikir bahawa karya ini merupakan aksi tipu sang pelukis, kerana apa yang ada lihat tidak lebih dari sebuah kertas putih kosong dengan garis hitam yang mengelilinginya dan tarikh pembuatan yang berada pada bahagian bawah.


Namun siapa yang menyangka kalau karya artis Bob Law ini akan dilelong dengan harga 60.000 poundsterling .

Karya yang ia namakan Nothing to be Afraid of V 22.8.69, akan di lelong pada penjualan seni kontemporer Bonhams, 13 Oktober nanti.


Law digambarkan sebagai salah ‘founding fathers’ dari lukisan minimalis Inggris, dan meninggal pada April 2004 pada usia 70 tahun.

Bob Law lahir pada tahun 1934 di Brentford, Middlesex, dan memutuskan untuk tidak akan menempuh karier sebagai arkitek, kemudian tahun 1957 dia pindah ke St Ives, Cornwall, dan di sanalah dia belajar melukis.

Sumber : dailymail

Balut (makanan pelik)




Bagi masyarakat  Filipina,balut adalah sejenis makanan yang perbuat daripada telur itik yang disenyawakan hingga mempunyai embrio yang hampir cukup sifat dan kemudiannya akan direbus untuk di makan.


                                    Pelik sungguh makanan ini.



Penulis makanan dan blogger ini dilamar dengan filem animasi stop motion

Sebuah lamaran pernikahan biasanya memperihatkan seorang lelaki yang berlutut dengan sebuah cincin berlian ditangannya. Namun seorang pembuat filem Walt Thompson mempunyai cara yang unik untuk melamar kekasihnya, iaitu dengan sebuah filem animasi stop-motion.



Lelaki berusia 29 tahun dari Atlanta, Georgia, tersebut menghabiskan dua setengah hari untuk mengerjakan projeknya ini, dengan mengambil lebih dari 2.600 foto dari mainan Lego dan mengabungkannya menjadi sebuah filem pendek.


Dalam klip video berdurasi tiga minit ini, Thompson menceritakan perjalanan hubungannya dengan penulis makanan dan blogger Nealey Dozier (28), sejak awal mereka pertama kali bertemu dan jatuh cinta, sampai hari ini.


Dalam satu adegan, karakter Dozier terlihat sementara memotong dan mempersiapkan makanan sementara sebuah avatar Lego mengambil gambar.
Filem diakhiri dengan adegan pernikahan di mana karakter Dozier berjalan menuju altar dengan tokoh-tokoh Star Wars, Indiana Jones, petinju dan penjaga kebun binatang berjajar di sekitarnya.


Pada akhirnya, karakter Thompson yang memegang cincin berlian raksasa mucul dengan pesan teks ‘Mahukah kau Menikah Denganku’ tertulis dalam layar.


“Aku kebetulan menemukan pakaian yang kami gunakan di saat pertama kali bertemu.” tuturnya dalam sebuah wawancara dengan Huffington Post.





Namun, meskipun Thompson menghabiskan waktu berjam-jam bekerja sendirian untuk membuat filem itu, sang kekasih tidak sedikitpun curiga.
“Dia mengaku sedang mengerjakan sebuah puisi perayaan ulang tahun hubungan kami. Ini tidak membuat saya curiga kerana dia (Thompson) selalu menulis puisi seperti itu pada saya setiap tahunnya.” ungkap Dozier.



Bahkan sampai saat Thompson melakukan lamarannya pada 3 Januari lalu, Dozier sama sekali tidak menyedarinya.


“Dia menyuruh saya ke DVD player dan meminta untuk menekan tombol ‘Play’. Dia (Thompson) kemudian datang dan berdiri di belakang saya, dan dalam beberapa detik aku boleh merasakan jantungnya berdebar begitu keras, dan tangannya gementar saat meraih tanganku. Saat itulah aku menyedari bahawa ini bukanlah sebuah puisi ulang tahun” jelasnya.


Untungnya, setelah semua kerja keras yang dilakukan Thompson, sang kekasih akhirnya mengatakan ‘Ya’.



“Baru setelah sepuluh minit berlalu saya menyedari bahawa saya bahkan tidak mengatakan ‘Ya’. Dan Thompson harus tersiksa menunggu untuk jawabannya,” tambah Dozier,
Pasangan, ini rencananya akan melangsungkan pernikahan mereka pada musim semi 2013 depan.




Unik...Guna kereta api mini hantar minuman kepada pelanggan

Gempak dan unik..gunakan keretapi mini untuk
hantar minuman kepada pelanggan..











Abang ni bikin malu ketika di pantai




Abang-abang agak-agaklah...

Seru! Video 30 Lebah Jepun Vs 30.000 Lebah Eropa



Sepuluh ribu tentara lebah madu Eropha tewas , ratusan lainnya berbaring sekarat dan menggeliat di medan perang, mereka tidak mampu lagi melindungi anak anak mereka.




Adegan menarik ini terjadi ketika pertempuran 30 lebah raksasa Jepun melawan 30.000 lebah madu Eropah.


Video dari dokumen National Geographic ini disebut " Hornets From Hell " atau " Tebuan Dari Neraka " menunjukkan serangan brutal lebah raksasa Jepun untuk memakan larva lebah madu Eropa.




Lebah madu Asia telah belajar untuk mengepung, menyusup dan menyerang , namun lebah madu Eropah tidak mengembangkan taktik ini, sehingga mereka dengan mudah kalah berperang walau dengan jumlah yang besar.


Lebah raksasa Jepun memulai penyerangan mereka di depan sarang yang dijaga hanya sedikit pasukan. Satu persatu kepala lebah madu Eropa putus dan mati tak berdaya karena pertahanan mereka yang lemah.


Walau ukurannya 4x lebih besar dari lebah madu Eropah, namun lebah raksasa Jepang juga mendapatkan korban jiwa.


Konon, lebah termasuk serangga terkuat yang bahkan melebihi semut.


Berikut video jelas pertempuran itu...





Remaja tertelan berus gigi ketika berlatih seks oral


Seorang remaja Romania terpaksa menjalani pembedahan kecemasan setelah tertelan berus gigi semasa dia berlatih melakukan seks oral. Andreea Vlad, 16, dari Falticeni di Romania timur, pada awalnya mengatakan dia tertelan berus gigi kerana terjatuh.


Tapi ketika para petugas perubatan melakukan pemeriksaan mereka mendapati bahawa ia tidak memiliki kecederaan yang membuktikan dia telah jatuh. Tetapi setelah ditanya dengan lebih lanjut dia mengakui dia dan beberapa teman telah menonton film porno dan  telah tertelan berus gigi untuk latihan teknik seks oral dan meniru gaya perempuan dalaam filem itu. Seorang jurucakap hospital di Suceava dimana dia dirawat berkata: "Gadis ini sangat bernasib baik. Dia tidak menderita kerosakan dalaman yang teruk kerana tertelan berus gigi.

Kisah Tiga Sekawan

police station Pictures, Images and Photos


BODOH, SOPAN SANTUN DAN GADUH tiga orang kawan baik yang sangat rapat.Mereka selalu berjumpa .Pada saatu hari GADUH telah hilang.Maka BODOH DAN SOPAN SANTUN pergi membuat laporan polis.Sampai di balai polis SOPAN SANTUN sakit perut dan bergegsa ke tandas.Terpaksalah BODOH seorang diri yang membuat laporan.

Polis ; "Siapa nama awak?"
Bodoh : BODOH Tuan!
Polis  : "Apa nama awak?
Bodoh ; "Tuan BODOH tuan.."
Polis  : "Ish mana pergi sopan santun kamu?"
Bodoh : "Dalam tandas Tuan.."
Polis  : " Kamu nak cari apa ni?"
Bodoh :"Saya nak cari GADUH tuan!"
Polis  :@#$%:)

Guna ular hidup buat lukisan


Guido Mocafico, seorang seniman yang berasal dari Itali, menggunakan salah satu makhluk paling ditakuti di muka bumi ini untuk menciptakan seni yang indah. Lebih dari 2700 spesies ular, hanya beberapa diantaranya yang berbahaya bagi manusia dan Guido menggunakan mereka dalam hasil karyanya untuk mengurangi ketakutan akan ular.
Inilah diantara hasil lukisannya yang menggunakan ular  hidup....















Candiru ikan yang lebih kejam daripada piranha

Candiru atau disebut juga canero merupakan jenis ikan air tawar yang sekeluarga dengan ikan lele. Ikan ini dapat ditemukan di sungai amazon dan sungai Oranoco, ikan ini memiliki reputasi sebagai ikan yang paling ditakuti oleh penduduk tempatan, ikan ini lebih di takuti daripada ikan piranha. Ikan ini hanya dapat berkembang sampai seukuran 1 sampai 2 inci dan lebar 4 sampai 6 milimeter, memiliki bentuk seperti seekor belut dan hampir transparan, membuatnya hampir mustahil untuk dilihat di dalam air. Ikan yang cepat, perenang yang kuat, lembut dan licin, dengan gigi yang tajam.



Terdapat 3 spesies candiru: candiru berukuran jari dan candiru berukuran tusuk gigi yang biasanya makan dengan cara memasuki ikan yang lebih besar, candiru paus(whale candiru) merupakan pemakan bangkai yang lebih memilih untuk makan dari ikan yang sudah mati

Ikan candiru merupakan parasit, modus operandinya sangatlah simle dan kejam: untuk menemukan ikan, ikan candiru pertama mengecap air, berusaha untuk mengetahui aliran air yang berasal dari ikan lain, setelah mengetahui dari mana aliran air tersebut, ikan itu akan langsung menuju celah-celah sirip ikan itu, duri yang ada di kepala candiru akan melukai insang ikan dan mengeluarkan darah selagi ikan candiru berada di dalam ikan tersebut. Ikan candiru disebut sebagai ikan vampire di Brazil.

Ikan ini ditakuti kerana ia tertarik pada air seni atau darah, dan bila seseorang berenang telanjang ia akan masuk ke celah bontot, atau bahkan bila ikannya kecil ke lubang kemaluan dan mungkin ke dalam urethra.. Bila ini terjadi ikan candirĂº sangat sulit dikeluarkan kembali kecuali lmelalui pembedahan. Kerana ikan ini menemukan mangsanya dengan mengikuti aliran air dari insang ke sumbernya, kencing sambil berenang meningkatkan kemungkinan candirĂº masuk ke urethra manusia.

Cara untuk membunuh ikan ini adalah dengan pengubatan tradisional, dengan air dari dua tanaman : Xagua dan apel Buitach yang dimasukkan ke kawasan yang terkena. kedua tanaman ini akan melarutkan ikan tersebut.





Takut Dicuri, Paderi Doakan Penutup Jamban


LODZ - Kesal penutup jamban mereka terus dicuri, warga di Kota Lodz, Poland meminta paderi untuk memberikan pemberkatan kepada penutup jamban tersebut.

Dewan penasihat kota Lodz, mengganti sekira empat ribu penutup tersebut setelah diberikan berkat oleh pihak gereja. Pemberkatan ini dimaksudkan akan penutup jamban yang dimiliki tetap aman, dan tidak menjadi mangsa pencurian.

Ketua Jabatan Sanitasi Lodz Wlodzmierz Tomaszewski menjelaskan, alasan untuk memberikan pemberkatan ini didasarkan atas patron suci Kota Lodz, Santo Faustina. Menurutnya, Santo Faustina kerap membantu warga kecil dan miskin.

"Dengan memberikan pemberkatan kepada penutup jamban ini, kami juga memberikan pemberkatan kepada warga miskin dan menyebarkan kebaikan Santo Faustina," ujar Tomaszewski seperti dikutip Orange.

Tetapi apa yang dilakukan oleh pemerintah kota ini dinilai sia-sia.

"Jika mereka fikir beberapa doa dapat menjaga seluruh penutup itu dari para pencuri, mereka harus berfikir lagi. dalam waktu satu bulan seluruh penutup itu akan hilang tak dapat dikesan," ucap seorang warga.
(faj)

Inilah akibat suka keluarkan kepala ketika bas sedang bergerak


ngeri..malang tidak berbau...tiap sesuatu yang dilarang pasti ada sebabnya...

Cara mudah untuk mengatasi kalau selipar terputus

Pernah gak, pas lagi asik jalan-jalan memakai sendal jepit, lalu tiba-tiba sendal jepit kita putus seperti gambar di bawah ini?





Jika anda mengalami hal tersebut, anda tidak usah panik atau bingung, apalagi sampai bunuh diri. Dunia gak akan kiamat hanya gara-gara selipar yang putus..hehe...nah kembali ke topik..kali ini kita ketahui cara untuk mengatasi keadaan darurat saat sendal jepit putus. ikuti langkah-langkah pertolongan pertama pada sendal jepit dibawah ini :


1. Jika anda memilik wang, lebih baik beli sendal yang baru. Tapi jika anda tidak memiliki wang yang cukup, anda boleh beli ais  dan kemudian mendapat straw, tentunya gak sebanyak seperti gambar dibawah ini..hehe..tetapi jika anda memang tidak memiliki wang sesen pun...anda boleh mencari straw atau meminta dari kedai terdekat sambil berdoa semoga dikasih.

2. Pilih straw yang sewarna dengan selipar.. kalau tak ada, terpaksa beza warna, namanya juga darurat.. hehe..
3.Lipat straw



4. Kemudian ikatkan sehingga membentuk simpul seperti ini



5. Jika ada gunting, boleh ditambah optional ini.. gunting straw lain, seukuran jepitan selipar.

6. Kemudian masukkan potongan straw melewati straw yang sudah disimpul



7. Nah setelah itu, masukkan straw tadi melewati lubang selipar jepit


8. Setelah itu, straw ibentuk seperti gambar di bawah ini.. caranya seperti mengikat biasa, nanti jadinya berbentuk seperti ini..



9. Selesai.. selipar sekarang ioleh digunakan.

Hebat...Lamar Kekasih dengan Trailer Filem

Liputan6.com, London: Banyak cara orang untuk mengekspresikan rasa cintanya pada sang kekasih. Seorang lelaki Inggris melamar kekasihnya dengan trailer filem. Lelaki unik dan kreatif itu tidak bekerja sendirian. Ia meminta bantuan  calon adik ipar dan juga calon mertuanya. Alhasil, trailer berdurasi sekitar tiga minit itu pun meluluhkan hati sang kekasih.Lelaki yang romantis itu bernama Matt Still. Cara melamar kekasihnya Ginny Joiner, memang luar biasa. Waktu itu, calon adik iparnya Charlie mengajak Ginny menonton. Di celah-celah trailer filem lainnya itulah ‘trailer spesial’ karya Matt diputar.


‘Trailer lamaran’ itu dibuka dengan adegan Matt yang sedang bercakap dengan  calon mertua. Latar belakangnya ruang keluarga Joiner. Dalam adegan tersebut, Matt tidak sekadar bercakap biasa tapi sekalian melamar meminta restu ayahanda Ginny dengan kata-kata indah yang dirangkainya sendiri.

Tentu saja, ketika itu Ginny tak pernah tahu rancangan tersebut. Apalagi mengetahui senario di balik trailer tersebut. Ginny hanya sekadar meneka-neka susuk yang sedang bercakapl.

“Apakah itu Matt dan ayah. Charlie, kelihatannya itu seperti Matt dan ayah ya? Hei, Charlie…itu benar-benar Matt.” kata Ginny yang duduk di sebelah adiknya dengan ekspresi terkejut.

Setelah trailer istimewa itu selesai, barulah Matt datang dan langsung menghampiri Ginny. Tanpa membuang waktu lagi, Matt langsung mengungkapkan kata-kata indah itu.

“Ginny Joiner, kau sangat bererti bagiku dan aku benar-benar meyakininya. Mahukah kau menikahiku?”

Ginny yang tertegun dengan situasi itu pun langsung menganggukkan kepalanya tanda setuju. Setelah itu, Matt memasangkan cincin di jari manis Ginny. Tepuk tangan pun segera menggemuruh dari puluhan penonton yang ada di ruangan panggung wayang itu. Mereka ikut merasakan kebahagiaan pasangan Matt-Ginny. Romantis sekali.

Lelaki teruja dengan botol susu

Paul Luke, pengumpul botol susu

Paul Luke, 33, terpaksa membuat muzium kecil di  belakang rumahnya kerana untuk menyimpan lebih dari 10.000 botol susu.
Paul memang seorang pengumpul botol susu, botol susu yang dia simpan pertama ketika dia berusia 9 tahun. Koleksi botol tertuanya dibuat padai tahun 1890. "Orang tua saya sangat menyokong, mereka fikir hobi saya ini bloleh menjauhkan hal-hal yang tidak diinginkan," kata Paul seperti dikutip dari laman Daily Mail

Paul tertarik mengoleksi botol susu, ketika dia menonton iklan Cornflakes Kellogs. "Dan saya mulai mengambil botol itu ketika ada seorang tukang susu yang datang ke sekolah," kata Paul yang tinggal bersama isteri dan satu anaknya. "Sejak itu saya berpikir sepertinya lucu juga mengoleksi botol susu."
Dari ribuan botol susu yang dimiliki botol susu, Paul punya botol yang benar-benar listimewa dan tinggal satu-satunya di dunia. "Aku punya botol dari tahun 1890, warna botolnya masih hijau, tapi aku paling suka botol dari tahun 1950-an, ketika mereka menggunakan tiga atau empat warna," kata Paul yang sempat menjadi tukang susu ini.

Sampai sekarang Paul masih terobsesi dengan botol susu dan terus mengumpulkan berbagai botol susu, maka tak hairan jika dia membuat muzium di belakang rumahnya. Dia mengoleksi botol susu ini bukan kerana wang, tapi untuk mencatat sejarah.

Dalam muzium tersebut botol susu disusun rapi di rak-rak.Botol susu pertama di Inggris diproduksi oleh Express Dairy Company pada 1880. Sedangkan iklan mulai muncul di botol susu pada 1920. Iklan-iklan itu hilang pada 1990-an, ketika dikenalkan botol dengan proses  ujian kebersihan dengan inframerah.

Pembantu rumah dipaksa berdiri ketika tuannnya santap walaupun ada kerusi kosong





sumber : stomp.com.sg

This maid was apparently made to stand and squat throughout dinner at a Chinese restaurant, while her employers tucked into their meal.

STOMPer Clara elaborates:

"I was having dinner at VivoCity with my family on Oct 26 at this Chinese oriental herb restaurant at level 3.

"Behind us was this couple having their dinner, with their child and their maid.

"They not only did not let the maid eat dinner, they didn't even offer her a seat.

"The restaurant was not packed and there were so many empty tables and chairs, yet they only asked for a table for two with two seats and a chair for the toddler.

"They didn't let the maid sit on any chair; she was standing and squatting all the way throughout their dinner.

"She was to look after and feed the toddler while standing or squatting down.

"I feel so upset that the maid has to work for that family."

Jantan sial ini sanggup bunuh kekasih kerana sarapan pagi


TRIBUNNEWS.COM - Seorang remaja lelaki yang mendapat jolokan "pyscho" memukul kepala kekasihnya hingga tewas hanya demi satu sarapan pagi. Demikian dilapor The Sun.

Ini dimulai ketika Joshua Davies (16) mengirim SMS ke temannya dan bertanya apa yang akan ia lakukan untuknya jika ia boleh membunuh kekasihnya yang bernama Rebecca Aylward.Temannya membalas," saya akan membelikan kamu sarapan pagi".

Davies memang mendapatkan sarapan pagi hebat dan ketika ia meninggalkan cafe, ia kemudian mengatakan," waktunya telah tiba".

Sehari setelah mendapatkan sarapan hebat, Davies kemudian membawa kekasihnya ke hutan dan kemudian memukul kepalanya hingga tewas. "Saya berusaha mematahkan lehernya. Tapi ia berteriak dan paling mengerikan saat melihat kepalanya hancur," katanya kepada teman-temannya.

Setelah membunuh, dia sempat menonton dengan tenang serial No Country For Old Men di rumah mak ciknya. Menurut kawan dekat Rebecca tak ada yang percaya apa yang dilakukan Joshua. "Ia sangat mencintai Josh," kata teman dekat Rebecca. Rebecca dan Joshua tinggal di Aberkenfig, Bridgend, Wales, Inggris dan mulai kenalan sejak umur 11 tahun dan bercinta pada tahun 2009.

Turun 70 kg,wanita ini kelihatan cantik









semua ini memerlukan kesabaran....


Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved