Kejam tak buat bayi begini?

on 27 Julai 2012

Itulah tanggapan  apabila melihat gambar ini buat kali pertama. Bahkan, itulah juga tanggapan beberapa laman sesawang yang turut mengulas isu ini.


Namun, wanita dalam gambar di atas mempunyai alasan kukuh apabila memperlakukan bayi-bayi tersebut begitu. Menurut Lena Fokina, warganegara Rusia, teknik hayunan seperti yang kelihatan dalam gambar di atas (juga dalam video di bawah) adalah sebahagian daripada teknik yoga untuk bayi. Malah, beliau menggunakan teknik senaman bayi ini sebagai perniagaan senaman/latihan/penjagaan bayi di Dahab, Mesir.


Teknik yang dipraktikkan oleh Lena ini dikritik hebat oleh pelayar internet yang menonton videonya. Rata-rata penonton videonya di Youtube/laman sesawang mengutuk aksi yang dilakukan oleh Lena terhadap bayi tersebut. Jadi tidak hairanlah apabila video ini beberapa kali dipadam oleh pihak Youtube kerana menyalahi polisi kandungan yang ditetapkan oleh hos video itu. Malah ada juga yang mendakwa video itu palsu. Saya yang menonton video itu pun turut mempersoal ketulenannya. Adakah video di bawah ini direkayasa atau memaparkan aksi Lena mempraktikkan teknik senaman yoga itu dengan menggunakan bayi sebenar?
Video:







Persoalan itu terjawab dalam satu temu bual antara Nathan Thornburgh, seorang jurublog dan penulis di majalah Time dengan Lena. Kata Lena,  "Bayi itu lahir di wilayah Laut Hitam. Namanya Platona dan dia berusia dua minggu ketika kami merakamkan video itu. Kami melatih banyak bayi seperti Platona di sini. Mereka adalah pembaca awal, penyanyi, pembicara, dan perenang hebat. Sudah tentu anda belum pernah melihat teknik latihan seperti ini di mana-mana! .... Datanglah ke Dahab!"

Realitinya, Lena turut melatih dua orang anak perempuannya dengan teknik yang sama. Kedua-dua anak perempuannya yang kini sudah dewasa turut menjadi instruktur teknik senaman ini.
Anak perempuan Lena Fokina sedang melatih bayi dengan menggunakan teknik senaman ini.


Apabila ditanya tentang asal usul teknik senaman ini, Lena menjawab "Kehidupan yang menciptanya, teknik ini disampaikan kepada kami oleh Igor Borisovich Charkovsky... Sejak 30 tahun lalu, teknik Charkovsky ini telah bertapak di Rusia dan berkembang di sana. Namun, bukan semua orang dapat menerimanya."

Ketika ditanya tentang responnya apabila video kontroversinya dipadam oleh pihak Youtube kerana melanggar polisi kandungan "shocking and disgusting", Lena menjawab, "Apakah mereka menyedari bahawa bayi tersebut tidak menangis, bahkan mereka ketawa. Sistem ini telah dipraktikkan selama lebih tiga puluh tahun di Rusia dan anak-anak yang menjalani senaman ini hidup dengan sihat? Jika anda memerlukan lebih banyak bukti, perkara terbaik yang wajar anda lakukan ialah melawat kami  di sini (Dahab, Mesir)".

sumber : duniacacamarba.blogspot.com

Video Muzik ini Dibuat Selama Hampir 2 Tahun dan 288.000 Biji Kacang

Video muzik berjudul In Your Arms ini bukan hanya memerlukan waktu yang sangat lama dalam pembuatannya. Namun dalam pembuatannya, video ini memerlukan 288.000 biji kacang berwarna warni.

Pada awalnya kita pasti mengira bahawa video ini merupakan salah satu hasil dari trick komputer, tapi kenyataannya video klip berdurasi 3 minit 25 saat ini adalah hasil pekerjaan 30 orang selama dua tahun, dengan 1.357 jam kerja yang melelahkan.

“Pada awalnya aku ingin membuat sebuah video yang sangat unik dan kreatif serta hasil buatan tangan. Aku mendapat idea menggunakan kacang ini seusai makan malam, dan hasilnya sangat mengagumkan meskipun aku pada awalnya tidak percaya ini akan terwujud.” tutur Kina Grannis sang penyanyi dan penulis lagu.




Sebelum membuat klip video ini, para kru mensimulasikan terlebih dulu adegan yang akan mereka lakukan pada sebuah komputer. Barulah setelah itu selesai, mereka mulai menyusun butir demi butir kacang p ke sebuah kotak kaca yang telah dirancang khusus untuk klip ini.

“Kita sudah melihat beberapa karya seni dengan menggunakan biji kacang , namun saya berpikir dengan menuangkannya kedalam bentuk video akan menjadi lebih hebat” tutur sang sutradara Greg Jardin.

Diketahui, klip video ini telah menjadi hit di YouTube dengan lebih dari 500.000 tayangan.






Buat baju dari tin coca-cola kerana minat gila

Kegilaaan seseorang terhadap sesuatu membuat mereka sanggup
berbuat apa sahaja asalkan keinginan @ ketaksuban merka terlaksana.Inilah yang
dilakukan oleh seorang pemuda yang sanggup membuat baju dari tin coca-cola kerana
minatnya kepada minuman ini...






gambar bawah menunjukkan bagaimaa proses pembuatan
baju ini berlaku...














salah satu cara nak recycle...

Dunia ana yang punya (tak ada perasaan malu)




Aksi pengemis cilik

Beginilah aksi si pengemis cilik apabila meminta wang..




 akhirnya wanita itu terpaksa mengalah....


tersenyum gembira setelah mendapat hasil......


Bapa beli sekolah demi anak

Sayangkan anak...

POTTERNE, BRITAIN - Seorang bapa, Matt Hill membeli sebuah sekolah swasta di Potterne, Wiltshire pada harga £1 juta (RM4.98 juta) bagi mengelak ia ditutup kerana anak perempuannya bersekolah di sekolah itu, lapor sebuah akhbar semalam.

Hill, 38, membeli Sekolah Mill itu dengan seorang rakan kongsi perniagaannya, Dave Stanley dan kedua-duanya berasa gembira kerana tawaran pembelian mereka diterima oleh pihak pengurusan sekolah tersebut.

Pemilik sekolah itu sebelum ia dijual, John Rendell mengumumkan pada 9 Mei lalu bahawa sekolah berkenaan akan ditutup pada Julai depan selepas 18 tahun beroperasi.

Sejumlah ibu bapa mula membincangkan usaha untuk memastikan sekolah itu dibuka tetapi usaha untuk membelinya ketika itu dianggap mustahil.

Namun, Hill dan rakan kongsi perniagaannya, Dave Stanley menemui Rendell dan membuat tawaran sebanyak £1 juta untuk membelinya.

Sekolah itu menyediakan pembelajaran untuk kanak-kanak berusia dua hingga 11 tahun.

Hill memberi jaminan bahawa semua kakitangan dan 65 pelajar akan terus kekal berada di sekolah itu. - Agensi


Akibat salah asuhan

inilah dia akibat salah asuhan...


Video..pelajar yang dibuli menunjukkan kehebatannya

Ini kisah tentang seorang murid yang sudah tidak tahan lagi kerana ditindas oleh murid lainnya ...

Casey Heynes, akhirnya melakukan perlawanan terhadap murid yang biasa menindasnya ... dan hasilnya ? ... FATAL !!








Fansnya Casey telah membuat gif begini hebat:







LETAK MAKLUMAT IKLAN

Gila..kerana susu bayi menantu siram mak mertua dengan air panas

PROBOLINGGO- Hanya karena salah faham ketika membuat minuman susu bayi, seorang menantu sanggup menyiram air panas ke tubuh mertuanya, Ma’i (70). Karsiah (35) warga Kelurahan, Mangunharjo, Kecamatan Mayangan, Kota Probolinggo kini di tahan ole polis.

Peristiwa ini terjadi ketika mangsa sedang membuatkan susu untuk cucunya, tanpa sebab yang jelas Karsiah marah, sehingga terjadi pertengkaran. Karsiah yang ketika itu sedang memasak air, menjadi gila hingga menyiram air panas ke tubuhmak mertuanya.

Tetangga yang mengetahui kejadian tersebut segera melerai dan menolong mangsa Ma’i mengalami luka melecur pada bahagian tangan dan lehernya.

“Sering saya di marahi dan kali ini saya di siram air panas,” kata Ma’i kepada wartawan.

Setelah menyiram, kerana takut dihakimi warga, Karsinah bersembunyi. Polis yang mendapat laporan segera menahan pelaku untuk dibawa ke Mapolresta untuk diproses secara hukum.

Tampar dan sepak anak yang berusia 4 tahun depan orangramai

Seorang kanak-kanak yang berusia 4 tahun disepak dan ditampar berulang kali oleh ibunya di depan khalayak ramai di Shanxi, China.


Kanak-kanak malang itu disepak  di pinggang sebelum ditampar  di muka. Wanita kejam itu terus memukul anaknya walaupun anakya menangis. Perbuatannya itu hanya berhenti apabila seorang lelaki yang berada di kawasan itu menghalang perbuatan wanita itu. Wanita tersebut berbuat demikian untuk mendisiplinkan anaknya.








bk- Adakah dengan memukul anak sebegitu membuat dia itu lebih berdisiplin? Sukar kita nak mempercayai anak sendiri diperlakukan sebegitu rupa.

Laperpool (You'll never eat alone)

Hebat sungguh cafe-cafe nie....








5 Kali Seminggu Memasak Buat Umur Lebih Panjang

Para wanita sebaiknya lebih seringlah memasak. Kerana kajian terakhir membuktikan mereka yang memasak 5 kali lebih seminggu akan hidup lebih lama. Kajian yang dilakukan peneliti Taiwan dan Australia inipun membeberkan sejumlah temuan.

Banyak wanita merengek meminta dapur lengkap dan berakhir hanya sebagai hiasan belaka. Kajian yang diadakan oleh ahli dari Taiwan dan Australia ini melibatkan 1.888 wanita dan lelaki berusia lebih dari 65 tahun yang hidup di Taiwan.

Hasil kajian yang dipublikasikan di Public Health Nutrition di jurnal Cambridge University menyebutkan mereka yang memasak lebih dari 5 kali seminggu, 47%nya masih hidup 10 tahun kemudian. Peneliti mengumpulkan informasi tentang kebiasaan makan, belanja, lingkungan rumah, diet, pendidikan, transpor dan kebiasaan merokok dari responden.

'Jelas sekali bahwa memasak merupakan kebiasaan sihat. Merupakan sarana untuk pendidikan seumur hidup, kesihatan masyarakat, perencanaan kota dan ekonomi rumah tangga,' demikian kepala penelitian Prof. Mark Wahlqvist.

Dari responden didapati 43% tidak pernah memasak, 17% memasak 1-2 kali seminggu, 9% memasak 4-5 kali seminggi dan 31% memasak 5 kali lebih per minggu. Setelah 10 tahun dicek jumlah yang meninggal. Kemudian disesuaikan dengan data mereka dengan 1.193 yang masih hidup.

Hasilnya didapati seringnya memasak berkaitan dengan daya tahan hidup. Juga kebiasaan belanja, memakai transportasi umum, tidak merokok dan wanita. Sering memasak dan berjuang hidup merupakan hal umum bagi wanita, juga wanita bujang dan wanita dengan keluarga.

Wanita umumnya hidup lebih lama dari lelaki, secara kultur lebih sering memasak dari pada lelaki. Mereka yang masih sihat masih memasak, belanja makanan, jalan, dan bepergian. Meskipun banyak faktor yang mempengaruhi namun diketahui ada kaitan antara frekuensi memasak dan umur panjang.

'Dukungan makanan untuk kesihatan tidak hanya terbatas pada zat gizi dan komponen. Namun berkaitan dengan tiap tahapannya, mulai dari produksi makanan, membeli, menyiapkan, menikmati makanan terutama dengan orang lain, 'tegas Wahlqvist seperti dilansir thehuffingtonpost.


Sumber : http://food.detik.com

Kesalahan ibubapa zaman ini

Perhatikan gambar-gambar dibawah ini dan lihat betapa ibubapa zaman ini begitu banyak melakukan kesalahan dalam membesarkan anak.....









Dan gambar dibawah ini yang paling aku tidak gemar.
Yang mula menjadi trend ...
Anjing di berikan kereta sorong dan anak di ikat seperti anjing.


Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved