6 Cincin Perkahwinan Paling Mahal Di Dunia

on 24 Julai 2012


1. De Beers Platinum






Berlian di cincin ini sangat mewah dan memiliki kilauan yang sangat sempurna. Sebuah batu berlian seberat 9 karat menjadikan cincin ini yang termahal didunia..Dengan kesempurnaannya itu pantaslah jika cincin ini dijual dengan harga fantastik $1.83 million.


2. Tiffany Oval Diamond






Apakah anda orang-orang yang royal dan menyukai hal-hal yang glamour?Maka berlian Tiffany ini sangat sesuai untuk anda. Cincin disebelah kiri terpasang sebuah berlian jenis oval 14,79 karat berharga $ 1.46 million dan cincin disebelah kanan terdapat berlian 12,3 karat berbentuk seperti bantal berharga $800.000.


3. Internally Flawless






Cincin jenis berlian platinum ini adalah koleksi dari Rumah Perhiasan Elizabeth Taylor, Los Angeles. Ditengah cincin ini terdapat berlian oval 5,98 karat dan dikelilingi 3,96 karat berlian bulat sebanyak sepuluh buah, sehingga membentuk sebuah bunga. Siapkan dana sebesar $1.3 million untuk membawa pulang cincin ini.


4. Secret Kiss of the Rose






Bintang sepak bola David Beckham memakaikan cincin berlian ini kepada Victoria Beckham dipesta pernikahan mereka. Perhatikan cincin ini, ditengah terdapat belian berwarna merah jambu 0.8 karat yang dikelilingi oleh berlian putih 4,15 karat yang menjadikannya sangat mewah..Cincin cantik dapat dijual dengan $525,000.


5. Asscher Cut Diamond






Cincin ini pertamakali dikembangkan pada tahun 1902, namun rekaanya saat itu belum sempurna. Pemenang Oscar Oscar Reese Witherspoon menggukakan cincin ini saat menikah dengan aktor Ryan Phillipe. Keindahan cincin ini dilengkapi dengan berlian 10,19 karat dan dijual dengan harga $520.000.


6. Yellow Diamond






Cincin dengan berlian kuning ini merupakan koleksi yang sangat melankolis..Bintang baseball Johnny Damon, aktor Charlie Sheen dan Eddie Murphy memakai cincin ini saat pertunangan mereka, Dilengkapi dengan berlian 5,11 karat, cincin ini seharga $400,000

sumber: http://jelajahunik.blogspot.com/

Apa kegunaan lampu merah ni,penat aku fikir!

Cuba lihat lampu merah ni....
salah letak ke apa?
Apa kegunaan lampu merah ni?
penat aku fikir





agaknya apa kegunaanya...biasanya lampu
merah letak dekat simpang jalan ...yang ni
kat lorong..untuk apa????



WOW! AL QURAN ditulis dengan 24 liter darah

Al Quran ditulis dengan 24 liter darah dan darah itu pula ialah darah Saddam Hussein...saya


BAGHDAD - Pemerintah Iraq buntu memikirkan apa yang sepatutnya dibuat berhubung kitab suci al-Quran yang ditulis dengan menggunakan 24 liter darah bekas Presiden Iraq, Saddam Hussein 

Kitab al-Quran setebal 650 muka surat itu kini disimpan di sebuah kamar berkunci di sebuah masjid yang dikenali sebagai 'Ibu Segala Peperangan' di sini.

Empat menara masjid berkenaan menyerupai laras raifal AK-47 manakala empat lagi menara mirip peluru berpandu Scud.

Saddam dipercayai memulakan projek al-Quran itu sebagai tanda kesyukuran selepas anak lelakinya, Uday terselamat daripada percubaan untuk membunuhnya.

Ia ditulis oleh seorang ahli kaligrafi, Abbas Shakir Joody al-Baghdaddi yang dilantik oleh Saddam.

Kitab al-Quran itu ditulis dengan menggunakan darah yang didermakan oleh Saddam selama tiga tahun.

Sementara itu, Presiden Majlis Pentadbiran Iraq mahu semua barang yang berkaitan dengan Saddam termasuk kitab suci tersebut dimusnahkan.

Namun, Ali al-Moussawi yang merupakan jurucakap Perdana Menteri, Nouri al-Maliki berkata, al-Quran itu perlu disimpan bagi mengingatkan rakyat mengenai kekejaman Saddam. 

Saddam yang memerintah dari tahun 1979 hingga 2003, mati dihukum gantung selepas dia ditangkap askar-askar Amerika Syarikat (AS) yang menceroboh Iraq. Saddam dihukum mati selepas didapati bersalah melakukan jenayah kemanusiaan.- Agensi


Anak Ini Terlahir dengan Hidung Badut


Sejak usia empat minggu, hidungnya bulat sempurna bagai hidung badut yang terus merekah. Bak badut,anak kecil bernama Connie Lloyd lahir dengan hidung merah bulat. Selama dua tahun, anak perempuan dari pasangan Zara Green dan Tom Lloyd ini hidup dengan keadaan hidung yang didiagnosis mengidap tumor jinak.


Keadaan itu kerap membuatnya menerima ejekan dari orang yang melihatnya. "Connie sangat malu dan akan memalingkan wajah ketika orang berkomen atau menunjuk wajahnya," ujar Zara, sang ibu, seperti dikutip Daily Mail.

Namun, gadis pemalu itu akhirnya boleh ersenyum bahagia. Meski sempat didiagnosis tidak boleh sembuh, ia seperti mendapat mujizat ketika pasukan doktor berhasil mengangkat tumor tersebut dan merekonstruksi hidungnya.

Doktor sudah melihat bercak hitam di hidung Connie saat memeriksa hasil USG janin sang ibu pada minggu ke-26. Namun, tak banyak yang bisa dilakukan. Connie pun lahir dengan sihat pada September 2008.

Orangtuanya baru menyedari tanda merah pada hidung Connie, selang satu hari setelah kelahirannya. Dalam sebulan, tanda tersebut membesar hingga memiliki diameter hampir 4 cm. "Ketika kami melihat hidungnya kami takjub. Dia terlihat berbeza, tapi kami tahu dia adalah anak kami," ia menambahkan.

Spesialis kulit dari RS Great Ormond Street mendiagnosis anak mereka menderita haemagioma atau tumor jinak yang tak dapat disembuhkan. Namun, mereka tak menyerah. Mereka pun menemui doktor bedah Iain Hutchison yang mengkhususkan diri pada pengubatan cacat wajah.

Dokter Hutchion berhasil melakukan operasi pengangkatan tumor pada March. Operasi itu berhasil dan hanya menyisakan bekas luka kecil di hidung Connie. "Sebelum operasi, Connie malu akan hidungnya. Bahkan ke doktor saja saya menyembunyikannya di dalam kereta untuk menghindari ejekan orang-orang," ucap orangtuanya.

Ketika Connie berusia empat minggu, hidungnya bulat sempurna bagai hidung badut yang terus merekah. "Kami khawatir karena dokter mengatakan bahwa jika mereka memotongnya, Connie dapat mengeluarkan banyak darah yang boleh membawa pada kematian," ujarnya.

Namun untungnya, operasi dapat berjalan dengan lancar. Kini, Connie memiliki hidung sempurna seperti hidung sang bonda. Ia pun mulai ceria seperti anak sebayanya.

Macam ni baik tak payah kunci






Inilah akibat bila akal tak digunakan dengan sepenuhnya....


Untungnya jadi perempuan ni




serba-serbi di manjakan..sampaikan dua orang sekali mengasihinya

Macamni punya majlis perkahwinan pun ada







sanggup di permalukan..

Pelancung yang mati dibunuh

  Today, more than 13:00, Qufu famous tourist attractions in Confucian (Confucius Temple, Confucius Mansion and Cemetery {Confucius family cemetery}) near Jingxian vicious mutilation of overseas visitors to the robbery. 
  Fifty-one after Qufu travel Popularity is not very busy, but usually there are a few scattered tourists to come. I did not expect more than 13:00 today (May 25), an accent seems to Zibo to female tourists Kong Linnan side Qufu walls of the north gate of a restaurant to eat, by a robber while it is not prepared brandished a knife and scrambling did not think that violent criminals knife even female tourists head cut off, leaving a bit of flesh and the trunk is connected to. Then took to grab the package along the walls of the north east of the road to escape. 
  Ran about 500 meters east, washed the blood of the body and hands in the moat, take the money after the package thrown into the river. Then fled away.

Bila lembu mandi kolam

Seekor lembu yang terlepas daripada kandang telah termasuk kedalam sebuah kolam yang sedalam 4 kaki.
Lembu itu telah terendam di dalam kolam itu selama satu hari sebelum di jumpai oleh tuannya.
Seramai 30 orang anggota bomba datang untuk mengeluarkan lembu itu daripada kolam.
Kren telah digunakan untk mengangkat lembu itu .Bila lembu mandi kolam,semua orang jadi susah.

Big buff man takes the train -- with a Chanel bag and Hello Kitty purse




This large man was spotted on the MRT bearing a hot pink Chanel purse and a Hello Kitty wallet, says STOMPer Li Ying. She says he was behaving in an effeminate manner, and later sashayed off the train.

STOMPer Li Ying described the man's antics:

"I was on the train on the way to Pasir Ris Station when I saw this man acting very sissy in front of everyone onboard the train.

"Worse still, he was carrying a Chanel bag and a Hello Kitty wallet.

"He was cat-walking as he was about to get off the train."

Replika Hebat..Mustang 1969 yang Seluruhnya Terbuat dari Kertas

Seorang artis dari Brooklyn, Jonathan Brand, telah membangun sebuah replika Mustang 1969 sesuai ukuran asalya dengan hanya menggunakan kertas.

Lelaki berusia 31 tahun tersebut membuat b;ue print digital dari kereta tersebut dan kemudian mencetaknya pada printer inkjet. Komponen yang berbeza dipotong dan dilipat untuk membuat setiap bahagian dari badan kereta,mole dan skru.





Penyediaan sarapan mengikut usia perkahwinan

Bermacam gaya orang menyediakan sarapan...
Adakah ini cara menyediakan sarapn mengikut tahun perkahwinan?

tahun pertama perkahwinan..cantik dan tersusun

 tahun kedua...


tahun ketiga...masih lagi menarik...


tahun keempat..masih lagi cantik dan ada penambahan perisa...

tahun kelima..mula terasa malas tetapi masih lagi boleh diterima....

Bila sudah tahun kesepuluh..mula penyediaannya lebih kurang aje...

tahung yang kedua puluh..mana rotinya?telur mentah aje....

tahun yang kedua puluh lima...kenapa jadi lagi teruk???
janganlah jadi seperti diatas..seharusnya semakin lama usia 
perkahwinan semakin erat kasih sayang.....


Kesian!! Payudara Remaja 13 Tahun Ini Membesar Sepanjang Lengan..


Kesian!! Payudara Membesar Sepanjang Lengan.. Kelainan Genetik, Payudara Membesar.Nia Kurnia (13), gadis berasal Subang, Jawa Barat, mengalami pembengkakan payudara atau giant mamae displasia. Kedua payudara Nia membesar hingga sepanjang lengan.

”Payudara Nia membengkak hanya dalam enam bulan terakhir. Pembesarannya sangat cepat. Sekarang payudara yang kanan lebih besar daripada yang kiri,” ucap Imas, ibu Nia ketika ditemui di RS Cipto Mangunkusumo (RSCM).

Nia yang selama ini tinggal di Kampung Bojongloa mengaku tak merasakan sakit ketika terjadi pembengkakan. Payudara yang membengkak ini membuatnya merasa berat untuk berjalan walaupun belum sampai membuatnya tidak masuk sekolah. Nia lebih sering tidur sehingga bebannya terasa lebih ringan.

Sebelum ke RSCM, Nia telah menjalani pengubatan di tiga hospital di Subang dan Bandung. Bahkan, rumah keluarga di Bojongloa sudah dijual untuk membiayai pengubatan Nia. Namun, belum ada kemajuan dari penyakit yang dideritanya.


Ketika diperiksa di RSUD Subang, doktor setempat tidak menemukan penyakit yang menyebabkan pembengkakan payudara Nia. Dokter kemudian merujuk Nia ke RSCM.

Di  RSCM Dr Antaria mengatakan, sementara ini Nia akan menjalani rawatan. ”Dia akan memeriksa kesihatan Nia secara menyeluruh meliputi cek darah, USG, mamografi, dan rontgen. Hal ini diperlukan untuk memastikan penyebab pembesaran payudara, sekaligus diambil tindakan yang tepat,” ucap Antaria.

Kemungkinan besar, Nia akan menjalani pembedahan pengecilan ukuran payudaranya. Tindakan  ini akan dilakukan setelah ada pemeriksaan menyeluruh.

Apabila melihat keadaannya, Nia diperkirakan tidak mengalami kanser ganas atau tumor ganas karena keadaan pesakit masih relatif segar. ”Kemungkinan, Nia mengalami kelainan genetik,” kata Antaria lagi. (ART)

sumber : kompas

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved