Keluarga penagih

on 20 Julai 2012

Satu keluarga menjadi penagih...







Muat turun gambar sebuku roti mengandungi tikus mati untuk fitnah pesaingnya

Sampai macam tu sekali untuk menjatuhkan pesaingnya


SEOUL: Mahkamah Korea Selatan, semalam menjatuhkan hukuman penjara 18 bulan ke atas seorang pembuat roti yang memuat turun gambar sebuku roti mengandungi tikus mati dalam usaha mencemari reputasi kedai pesaingnya.

Pembuat roti berusia 35 tahun itu mendakwa dalam satu laman web popular bahawa dia menemui tikus dalam roti yang dibeli dari kedai roti berkenaan sejurus sebelum Krismas tahun lalu.


Kim yang mempunyai cawangan kedai roti di Pyeongtaek, kira-kira 70 kilometer di selatan Seoul mengakui dia memalsukan kejadian itu bagi menjatuhkan reputasi kedai pesaing dan memajukan perniagaannya. Hukuman berat tidak dapat dielakkan terhadap defendan kerana dia dengan sengaja merancang jenayah hingga menyebabkan kerugian perniagaan pesaingnya,” kata Mahkamah Daerah Pusat Seoul seperti mana dipetik agensi berita Yonhap. - AFP

Hebat...Kisah Persahabatan Anjing & Orangutan Dibukukan

SOUTH CAROLINA - Menyenangkan rasanya memiliki sahabat karib. Apalagi keakraban bersama sang sahabat dibukukan dan dipublikasikan.

Mungkin demikianlah yang dirasakan Suryia dan Roscoe apabila mereka mengerti bagaimana menginspirasinya kisah persahabatan yang terjadi di antara mereka. Persahabatan unik di antara dua binatang berbeza, orangutan dan anjing Bluetick.

Persahabatan di antara keduanye terjalin ketika mereka berada di sebuah pusat penangkaran haiwan bernama The Institute of Greatly Endangered and Rare Species (TIGERS) di Myrtle Beach, seperti dilapor Dailymail. Suryia si orangutan dan Roscoe si anjing Bluetick tak boleh terpisahkan

Kini teman-teman sukarelawan di TIGERS melancarkan sebuah buku yang berisikan gambar-gambar yang menunjukkan keakraban Suryia dan Roscoe dalam kesehariannya.

Bahkan kini Suryia dan Roscoe telah memiliki penggemar. Rata-rata yang menyenangi mereka adalah anak-anak kecil yang telah membeli buku mereka.

Layaknya seorang penulis yang baru saja merilis bukunya, Syria dan Roscoe nampak begitu antusias melayani penggemarnya untuk membubuhkan tanda tangan dan foto bersama dengan para penggemarnya yang membeli buku mereka. Buku-buku Suryia dan Roscoe dijual di sebuah kedai buku di Georgetown, South Caroline.

Suryia dan Roscoe memang begitu menarik perhatian dunia. Mereka sempat tampil di program acara televisyen asal Amerika Syarikat, Oprah Winfrey Show dan National Geographic.

Sumber :http://www.okezone.com/

18SG Kemalangan Ngeri




Kesian..Kepala Lembu Ini Tersepit di Antara Anak Tangga


AYRSHIRE - Pasukan penyelamat haiwan mengaku tercenggang ketika mereka melihat dengan mata kepala mereka sendiri, bahawa ada seekor lembu yang kepalanya terjebak di tangga.

Pasukan penyelamat tersebut datang ke sebuah ladang peternakan di Troon, Ayrshire, Scotland, setelah mereka mendapat panggilan untuk menyelamatkan lembu malang tersebut. Mereka datang, pertama kali untuk memastikan bahawa khabar itu bukan gurauan belaka.

"Ketika saya mendapat khabar tersebut, saya fikir ini hanya gurauan saja, tetapi saya tetap datang ke ladang peternakan ini untuk mengetahui apakah berita itu benar atau tidak. Namun begitu tiba di lapangan, saya terkejut ketika melihat seekor lembu tetap dengan keadaan tenang, walaupun kepalanya tersepit erat di antara anak tangga," ujar Inspektor Kerry Kirkpatrick, dari pasukan penyelamat haiwan Scotland.

Pasukan penyelamat itu pun menarik dengan pelan-pelan kepala lembu hingga akhirnya lembu tersebut bebas dari sepitan anak tangga.

Petani yang bekerja di peternakan tersebut mengaku tidak mengetahui apa penyebab lembu tersebut boleh terjebak kepalanya di antara anak tangga.

"Walau bagaimanapun, penyelamatan terhadap lembu tersebut tidak akan saya lupa," ujar Kerry.(rhs)

Tenang walaupun 2 batang besi tembus di perut

Baru-baru ini, di  Faridabad India, Anil Kumar seorang lelaki yang berusia 20 tahun dirawat di hospital kerana perutnya ditembusi besi.Anil Kumar adalah seorang pekerja pembinaan, ketika dia pulang menunggang  motosikal lalu jatuh ke dalam lori yang membawa batang besi dan, dua batang besi berukuran 3 cm menembusi perutnya. Dia dibawa ke hospital dan doktor mengambil masa selama empat jam pembedahan untuk mengeluarkan batang besi itu dari perutnya.





Wanita Jangan Pegang Pisang dan Timun, Agar Tidak Di anggap Lucah


Berlebihankah menurut Anda ingatan seorang ulama di Eropah dilaporkan telah memperingatkan wanita Muslim untuk tidak terlalu dekat dengan pisang dan timun ‘untuk menghindarkan dari fikiran seksual’. Ulama yang tidak disebutkan namanya, yang secara aktif menuliskan kolom di majalah keagamaan El-Senousa, mengatakan jika wanita ingin makan makanan ini, pihak ketiga – dalam hal ini suami mereka – harus memotongnya dalam potongan-potongan kecil sebelum disajikan.

Carrot dan zucchini juga ditambahkan ke daftar ‘makanan yang harus dihindari wanita’. Berita ini cepat menyebar secara online, setelah situs Mesir, BikyMasr.com, mengulasnya. Hal ini memunculkan ‘rasa malu dan marah’ di kalangan Muslim berpendidikan. Di sisi lain, juga membangkitkan sebuah kebingungan dan ejekan dalam forum online.

“Banyak komen Muslim sendiri, yang telah menyatakan kemarahan mereka terhadap ulama untuk membuat praktik-praktik agama Islam muncul tidak masuk akal,” lapor The International Business Times. BikyaMasr.com, yang mengidentifikasi sangsumber hanya sebagai seorang syekh, mengutip pernyataan saat ditanya dalam wawancara bagaimana untuk “mengendalikan” perempuan ketika mereka berbelanja untuk bahan makanan.

Pertanyaan juga muncul tentang validitas wawancara yang diterbitkan. Sebuah pencarian online untuk artikel el-Senousa, misalnya, hanya mendapatkan hasil yang menghubungkan ke laporan Bikya Masr. Wartawan Denmark kelahiran Lebanon, Helen Hajjij menuliskan tweet, “Jadi, jika wanita Muslim harus tinggal jauh dari mentimun dan pisang, haruskah laki-laki juga menjauhi tembikai?” (Sumber)

Inilah Kisah Tulisan Twitter Pertama di Dunia

INILAH.COM,.  Meski Twitter memasuki tahun kelima, namun situs microblogging ini mengirim tweet pertama, 10 tahun lalu. Inilah pesan singkat pertama yang mengubah dunia.

Salah satu pendiri Twitter, Jack Dorsey meluncurkan tulisan Twitter pertama kali berupa informasi soal pemandangan indah.

“Ketika saya masih muda, saya sangat terobsesi dengan pemetaan. Di usia 14 tahun, saya menantang diri saya sendiri untuk menciptakan sofware yang memudahkan para pemandu teksi mengetahui lokasi mereka dengan tulisan,” kata Dorsey.

Suatu hari, Dorsey melihat pemandangan menakjubkan di kotanya dan berharap orang lain dapat merasakan hal yang sama.

“Lalu, saya menulis semacam kode untuk BlackBerry saya dan menciptakan daftar email teman. Saat saya berada di Golden Gate Bison Park (California, Amerika Syarikat), saya mengirim pesan ke mereka semua berbunyi; Saya berada di Bison Park,” ujar Dorsey.

Inilah tulisan Twitter pertama, katanya lagi, lima tahun sebelum Twitter muncul.

Kini menulis pesan pendek atau menandai lokasi di internet juga dimanfaatkan oleh Foursquare, layanan tempat Dorsey berinvestas, Gowalla dan Facebook. Bagaimanapun, alasan kenapa Twitter datang ‘terlambat’ adalah Amerika Syarikat memiliki teknologi SMS di semua layanan operator pada 2006.

“Di Amerika Syarikat, kami tertinggal dari Eropah dalam adopsi beberapa teknologi,” kata Dorsey. “SMS misalnya. Kita berada 10 tahun di belakang Britain sehingga Twitter perlu waktu yang lama untuk dilancarkan via layanan SMS.”

Facebook dan Twitter merupakan jejaring sosial paling populer di dunia “Twitter menunjukkan pertumbungan sangat pesat sejak peluncuran pada 2006. Situs ini memiliki setidaknya 253 juta pengguna aktif setiap bulan, 85% lebih tinggi dari jumlah di tahun lalu,” ungkap perusahaan Perkins Caufield & Byers, beberapa waktu lalu.

Bahaya..kini singa sudah pandai buka pintu kereta

Hati-hatilah jika mengunjungi taman haiwan seperti Taman Safari. Baru-baru ini satu keluarga di dalam sebuah kereta sedan hampir maut saat mereka mengunjungi Lion Safari Park di Johannesburg. Di tempat seperti ini kereta memang diizinkan untuk mendekat ke haiwan-haiwan yang ada di situ. Tanpa disedari oleh keluarga ini seekor singa mendekati kereta sedan Toyota mereka dan meski semua pintu kereta ditutup, sepertinya mereka lupa menguncinya.

Yang terjadi kemudian sungguh mengejutkan. Singa ini tidak hanya mendekati kereta, tapi bahkan menggigit handle pintu belakang kereta dan kemudian membukanya.



Beruntung,pemandu menyedarinya dan segera melarikan keretanya dari situ. Sang singa sempat mengejar meski kemudian berhenti. Petugas setempat menjamin bahawa meski singa itu boleh melakukan hal tersebut, para petugas yang berjaga akan selalu mengawasi dan bertindak cepat untuk menghindari hal-hal yang tidak diinginkan.

Profesor ini juara pertandingan karya terburuk


INILAH.COM, San Jose – Entah harus tersinggung atau bangga, Profesor Sue Fondrie dari Oshkosh, Wisconsin, memenangkan sebuah pertandingan karya tulis terburuk se-Amerika.

Dalam 2011 Bulwet-Lytton Fiction Contest, seperti diberitakan Straits Times, Fondrie meraih gelar itu sebab ia membuka tulisan fiksi karyanya secara unik. Ia membandingkan kenangan yang terlupakan dengan burung gereja yang sudah mati.

Menurut Profesor Scott Rice dari San Jose State University, peserta memang diminta untuk mencari kalimat pembuka yang amat buruk untuk sebuah novel imaginasi. “Kalimat pembuka Fondrie juga memecahkan rekod terpendek selama 29 tahun pertandingan ini diadakan, yakni 26 kata,” ujarnya.

'Cheryl’s mind turned like the vanes of a wind-powered turbine, chopping her sparrow-like thoughts into bloody pieces that fell onto a growing pile of forgotten memories'.

Jika diartikan, ‘Akal Cheryl mulai bekerja sepeti baling-baling turbin bertenaga angin, mencincang fikirannya yang seperti burung gereja, hingga berdarah-darah dan jatuh ke timbunan kenangan terlupakan.’

Juri pertandingan menyukai kalimat pembuka itu, mengingatkan mereka pada sebuah lagu hit 1960-an, ‘Windmills of Your Mind’. Profesor Rice menyatakan, gambaran Fondrie tak masuk akal tapi nyata seperti apa yang terlihat.

Nama pertandingan ini diambil dari seorang penulis Inggris, Edward George Bulwer-Lytton. Pada 1830, novelnya yang bertajuk ‘Paul Clifford’ dibuka dengan kalimah suram yang hingga saat ini suka digunakan para penulis fiksi, “It was dark and stormy night.”

Pertandinagn ini juga memiliki kategori tambahan lain, seperti fiksi sejarah. Peserta biasanya membuat kalimat berdasarkan tokoh-tokoh atau pahlawan lama.

Wow hebat..diTaiwan siapa yang abaikan ibubapa boleh dipenjara


TAIPEI: Orang dewasa di Taiwan yang gagal menjaga ibu bapa mereka yang sudah tua boleh dipenjarakan di bawah undang-undang baru ekoran kes warga emas terbiar semakin meningkat, kata pengamal undang-undang, semalam.

Di bawah kata baru itu, mereka yang mengabaikan ibu bapa yang sudah tua boleh dipenjarakan setahun atau didenda maksimum AS$6,600 (RM21,120), kata pejabat Ahli Parlimen Lai Shyh-bao yang mengusulkan akta itu. Mereka juga perlu membayar perbelanjaan hidup ibu bapa dengan potongan wajib daripada gaji bulanan atau membuat bayaran sekali gus atau menyimpan wang itu dalam tabung amanah.


Dianggarkan kira-kira 2,000 warga tua berusia 65 dan ke atas diabaikan oleh anak mereka setiap tahun dan bilangan kes itu meningkat 30 peratus setahun sejak beberapa tahun kebelakangan ini. “Ini keadaan yang membimbangkan dan tidak boleh dibiarkan saja kerana ia akan menyebabkan lebih banyak masalah sosial kerana ramai rakyat Taiwan semakin menuju ke usia sedemikian,” kata kenyataan pejabat itu. - AFP

sumber : myMetro

Gila ..kura-kura dan ikan hidup dibuat key chain

Ini adalah idea GILA. Peniaga di China menjual ikan hidup dan kura-kura dalam bekas plastik tertutup sebagai gantung kunci (key chain)

Diisi dengan air berwarna, masing-masing bekas yang panjangnya 7 cm dimasukkan salah satu kura-kura Brazil atau dua Kingfish kecil, dan diisi dengan air "beroksigen", di mana vendor mengatakan memungkinkan haiwan itu hidup selama beberapa bulan.

Penjual tersebut beranggapan key chain kecil ini sebagai hadiah kecil menggemaskan, dan biasanya dijual di stesen kereta bawah tanah dan kereta api, dilindungi oleh hukum dan, sesuai dengan kata hukum, tidak dianggap pelnyiksaan haiwan.

Sedangkan Kumpulan perlindungan haiwan menganjurkan larangan penjualan, menyebut key chain itu contoh "kekejaman terhadap haiwan."



Gambar bayi yang berat badannya 20 kilogram







Ada tak yang sanggup memangkunya???

Wow..Gadis Ini Tidur Selama 2 Bulan Setiap 7 Bulan Sekali


Seperti kisah seorang puteri tidur di dunia nyata, gadis ini menderita penyakit langka yang menyebabkan dirinya tidur dalam waktu yang lama sekali. Ia menderita penyakit aneh yang hingga kini belum ditemukan ubatnya.

Lily, foto: the sun

Wanita berumur 21 tahun ini bernama Lily. Sejak tahun 2007, ia sudah mulai mengalami gejala penyakit aneh yang bernama sindrom Kleine-Levin.

Ketika itu setelah bermain ice skating seharian Lily tertidur di kerusi tempat ia duduk di sebuah tempat makan. Ibunya, Adele, cuba membangunkan Lily, namun matanya tetap tertutup hingga ia terbangun 23 jam kemudian di rumah orangtuanya di Haslemere, Surrey.

Kini ia tidur dengan lama rata-rata selama 2 bulan sekali tidur. Dan tidur panjangnya ini akan terulang sekitar 7 bulan kemudian.

Sayangnya sindrom Kleine-Levin hingga kini belum ditemukan ubatnya. Tapi menurut ahli kesihatan penyakit ini biasanya hanya terjadi pada orang muda. Jadi kemungkinkan Lily akan sembuh di masa yang akan datang.

Adele kini mendirikan group support penderita penyakit sindrom Kleine-Levin di www.kls-support.org.uk.


sumber: the sun

Seorang Lelaki Mentato ID Paspornya di Belakang Badan


Pemuda  Inggris ini tak perlu khuatir jika ia lupa membawa paspornya, sebab ia telah mentato pasport di belakang badannya. Bahkan, pemuda yang amat menyukai traveling telah ini telah menggunakan tato anehnya ini sebagai ID untuk menarik wang tunai dari bank.
Richard Ashton, membuat tato paspor tersebut saat berada di Australia pada March 2006 lalu.





“Saya ingin sesuatu untuk diingat pada percutian, tetapi saya juga menginginkan sesuatu yang patriotik.” tuturnya kepada The Sun.
“Kekasih saya waktu itu berfikir bahawa apa yang saya lakukan adalah sesuatu yang konyol, tapi akhirnya dia menemukan bahawa tato itu sesuatu yang hebat, dan menarik reaksi orang yang melihatnya..” tambah pria berusia 27 tahun ini.





Bahkan, saat pelatih peribadi dari Wandsworth, barat daya London ini kehabisan dana tunai dalam perjalanannya, ia kemudian menuju ke bank, membuka bajunya bank dan menggunakan tato tersebut sebagai ID.
“Juruwang  bank melihat saya dengan pandagan aneh sebelum Ia mengetikkan nama dan detail saya setelah membaca tato, dan kemudian mengizinkan pinjaman sebesar 50 dolar,” tutur Richard.


Seni Memotret Seluar Dalam Wanita yang Seksi

Pernahkah terbayang bagaimana isi dalam gaun yang lebar boleh memberikan seni yang dahsyat?Inilah buktinya..









Lihatlah persahabatan sejati ini...


Siapa sangka yang bermusuhan akhirnya boleh jadi sahabat yang karib...

Ini Dia Busana Untuk Wanita Gemuk

SETIAP wanita merasa gemuk saat melihat adanya lipatan-lipatan di sekitar perut, pinggang, dan pinggul. Agar tetap percaya diri dan nyaman, Anda pun boleh memilih model busana yang tepat.
 
Berikut beberapa jenis pakaian untuk Anda yang merasa gemuk, seperti dilapor Sheknows.
 
Maxi dress
 
Tahun lalu, Angelina Jolie mempopularkan maxi dress ketika dirinya hamil dan gayanya tetap trendi. Gaun maxi dengan fitur skirtlonggar dapat menyembunyikan adanya lipatan lemak di tubuh dan membuat Anda merasa cantik. Gaun maxi bohemian sangat sempurna untuk keseharian Anda.
 
Tunic tops
 
Tunik yang sedang trendi saat ini dipadu dengan skinny jeans. Pastikan bahwa jeans Anda tidak terlalu ketat sehingga nyaman dikenakan.
 
Skirt berwarna cerah
 
Penggunaan skirt memang sedang trendy saat ini. Dari mulai yang berbentuk A-Line, hingga yang berukuran panjang (full skirt). Anda boleh memakai yang berukuran mini, midi ataupun maxi. Yang jelas, dengan mengenakan skirt berwarna cerah, akan menyamarkan lemak-lemak yang mnyembul di sekitar perut.
 
Sweater longgar

Kardigan yang berukuran besar dan sweater dolman dengan lengan yang lebar sangat ideal untuk hari-hari Anda yang merasa tidak terlalu gemuk. Pilih sweater rajutan yang berbahan lembut dipadu dengan  jeans slim feet.

Wrap dress

 
Gaun bungkus ikonik rancangan Diane von Furstenberg memang sangat sesuai untuk segala jenis bentuk tubuh. Pilih wrap dress berbahan rajutan dengan skirt selutut sehingga terbentuk siluet panjang dan ramping.
 
Cobalah pakai jeans lelaki

Untuk hari biasa (kasual), Anda boleh memakai seluar jeans lelaki dan tshirt sedikit longgar. Jeans fit santai dengan ruang ekstra di perut, pinggul, dan paha memang sangat sempurna. Meski trend ini muncul di kancah mode beberapa tahun lalu, namun hingga saat ini masih menjadi pilihan yang popular.

Alamak...Desa Zisiqiao “Dihuni” 3 Juta Ular


BEIJING, KOMPAS.com — Zisiqiao tergolong desa yang kecil. Desa yang terletak di daerah Zhejiang, China, itu hanya dihuni oleh 160 keluarga. Yang istimewa, semua keluarga adalah peternak ular. Bila ditotal, dalam setahun desa ini menghasilkan lebih dari 3 juta ekor ular.
” Sebagai desa ular nombor satu di China, tidak mungkin bagi kami hanya mengembangbiakkan satu jenis ular. Kami sudah meneliti berbagai jenis ular dan metode budidayanya
– Yang Hongchang, peternak ular “

Setiap rumah di desa ini dihuni ribuan ular paling berbahaya, seperti cobra, viper, dan ular sawa. Ular-ular itu diternakkan untuk keperluan pengubatan dan makanan.

Bagi warga desa Zisiqiao, ular telah memberi mereka jutaan dollar AS. Sementara bila hanya mengandalkan tanah pertanian, mereka akan tetap miskin.


Yang Hongchang, peternak ular.Dialah yang pertama kali memperkenalkan pengembangbiakan ular di desa itu pada 1985.

“Metode budi daya kami yang asli sudah disetujui dan diakui pemerintah. Mereka memandang kami sebagai sebuah korperasi dalam keluarga petani,” lanjut lelaki 60 tahun itu.

Dalam tiga tahun pertama usahanya ini, Yang menangkap ular-ular lokal lalu menjualnya ke pedagang haiwan. Dia kemudian memutuskan untuk mmbiak sendiri ular-ular itu di rumah. Menurutnya, itu lebih baik dari berburu ular. Langkah itu kemudian diikuti tetangganya.

Di China, ular dikenal sebagai salah satu bahan ubat. Sup dagingnya diyakini mampu meningkatkan daya tahan tubuh.

Sebagai peternak ular, bahaya terbesar yang dihadapi adalah gigitannya. Apalagi, ular yang diternakkan kebanyakan ular berbisa.

Cara membiak ular yang asli sebenarnya sederhana, yakni dengan mempertemukan ular jantan dan betina. Namun, dengan penelitian, cara ini pun semakin bagus kerana petani menjadi lebih tahu cara memilih ular betina yang bagus, memberi makan, dan cara menginkubasi telur-telur sehingga angka kelangsungan hidup pun bertambah.

Yang Hongchang kini memiliki perusahaan peternakan ular yang menghasilkan produk dengan jenamanya sendiri. Penelitian dan pengembangan produk pun terus dilakukannya. Misalnya, kini dia memproduksi daging ular kering, arak ular, hingga tepung ular.

Foto..wang $9,900 yang dikoyak pesakit mental









sumber gambar : stomp.com.sg

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved