Pemenang pertandingan payudara terbesar di Russia rupanya seorang blogger

on 19 Julai 2012

Beberapa waktu lalu di Russia diadakan pertandingan payudara terbesar. Pemenangnya diumumkan awal bulan ini. Percaya atau tidak, pemenang pertandingan ini adalah seorang blogger dengan nick name Zar Me. Tentu saja, dengan kemenangannya ini, blog Zar Me menjadi ramai pengunjungnya.


TOILET ANTARA DUA DARJAT


Sampai macam ni sekali manusia membandingkan kedudukan

Makan Besar Ala Orang Arab (Dijamin Kenyang Tujuh Keturunan)

image


image

Gambar kegigihan remaja yang mendapat simpati di Internet

Seorang bloger di China menempatkan sebuah artikel pada internet disertai serangkaian foto kehidupan gadis 15 tahun---seorang gadis yang mendapat pujian sebagai "gadis kelahiran 1990-an paling bijaksana."


Namanya Zhang Qianqian, dan dia bekerja pada tempat pembuatan batu bata di kota Guizou, 12 jam sehari selama cuti musim panas. Selain itu ia juga mengasuh adik perempuan serta si-kembar saudara bungsunya. Kisah Zhang membuktikan sebuah semboyan China kuno: "Anak-anak keluarga miskin menjadi penyambung hidup sejak dini."






Gadis dalam foto tersebut harus menarik pedati untuk mengirim batu bata, sambil mengasuh beberapa saudara kecilnya yang sedang bermain. Sebagai pengirim batu bata, para buruh mendapat upah sekitar 30 yuan (kira-kira US$4,40) per-hari.

Bagaimana kalau si cantik ini disuruh jadi model playboy?

image

Abang dan kakak 'diskodeng' ketika sedang projek









Rupanya ada kaki skodeng dok seberang sungai...

Wow,Gambar Nampak Hidup Hanya dengan Kertas dan Pensil


KEKAYAAN karya seni lainnya hadir dari hasil gambar karya seniman asal Chile bernama Fredo. Fredo adalah seorang ahli gambar 3D yang dapat membuat gambar-gambarnya seperti muncul dari kertas.Padahal, karya-karya luar biasa ciptaannya hanya dipersenjatai dengan pensil dan selembar kertas.


Di umurnya yang ke-20, Fredo dengan cepatnya menawan dunia seni melalui media online dengan seri sketsa grafiknya.

Kini dia merancang untuk mempamerkan karya-karyanya secara langsung ke masyarakat dengan membuat sebuah galeri.

Fredo, yang bernama asli Wladimir Inostroza, mempelajari teknik menggambar yang luar biasa tersebut murni secara otodidak.

Awalnya dia menggambar seekor kupu-kupu di atas sebuah kertas dan dia letakkan di atas katilnya yang dilapiskan kain putih. Ketika itu dia terinspirasi untuk membuat gambar kupu-kupu seolah terbang di atas tempat tidurnya.

Dia lantas cuba menggunakan teknik menggambar 3D dari seniman Inggris, Julian Beever.

Agar lebih menghidupkan gambar, Fredo membubuhkan arang di gambarnya guna memperjelas gambar bayangan. Setelah selesai dia potret gambar-gambar dengan kamera dan mengunduh ke Facebook dan blog miliknya.

Karya-karyanya berhasil menarik ribuan penggemar di Facebooknya, dan halaman yang tak terhitung jumlahnya .Idea Menggambar sementara kupu-kupu diletakkan di tempat tidurnya, ia menyedari gambar telah membentang di seluruh halaman.

Pada pemeriksaan lebih dekat dia melihat bagaimana haiwan itu nampaknya mengambang, dan bahawa kebetulan dia telah menggunakan metode yang mirip dengan yang digunakan oleh seniman Inggris Julian Beever 3D.

Setelah menambahkan di tempat teduh dengan satu set arang, dia mengambil foto – dan tidak pernah melihat ke belakang.

Dengan blog sendiri, ribuan penggemar di halaman Facebook-nya. Fredo sekarang ingin memperluas bakatnya dan mengambil seni ke jalan-jalan Kota Santiago dan kota-kota lainnya.

Sumber :http://www.okezone.com/

Selebriti Cantik Hidap Kanser Payudara


Kisah kematian Eva Ekvall begitu mengejutkan. Di usia 28 tahun, Miss Venezuela yang mendapat runner up ketiga Miss Universe 2001 ini, menghembuskan nafas terakhir akibat kanker payudara. 


Ekvall terlambat menerima diagnosis penyakitnya. Membuatnya sulit bertahan setelah hampir dua tahun berjuang dengan beragam perawatan termasuk  kemoterapi, radiasi, dan mastektomi.

 Ia terlambat mengetahui penyakit itu kerana mengira benjolan di payudaranya hanya perubahan tubuh akibat kehamilan. "Saya marah terhadap diri sendiri, seharusnya saya tak mengabaikannya.Mak cik dan nenek saya meninggal akibat kanser payudara." 


 Tubuhnya yang membengkak terus melemah. Seluruh helai rambut di kepalanya tanggal menyisakan kepala botak. Rambut halus di alis dan bulu matanya pun gugur tak bersisa. 


 "Tidak seorang pun pernah melihat saya botak, tanpa make up Sungguh menyakitkan melihat diri saya sendiri di cermin," ucapnya lewat sebuah buku yang ia tulis sebelum meninggal, bertajuk 'Fuera de Coco atau Out of Focus', seperti dikutip Daily Mail. 


 Melalui buku yang memuat foto perubahan tubuhnya selama sakit itu, Ekvall ingin menyampaikan pesan mengenai pentingnya pencegahan kanser payudara. Apalagi kepada masyarakat di negaranya, di mana implan payudara dan operasi plastik sudah menjadi hal lumrah. 


Selebriti Hidap Kanker Payudara, Kanker payudara memang menjadi momok bagi wanita. Meski belum terungkap penyebab utamanya, penyakit 'pembunuh' kedua setelah kanser mulut rahim atau serviks, ini boleh dipicu genetik, juga gaya hidup buruk.

Kasar betul mamat ni bergurau

Bergurau boleh tapi janganlah kasar sangat.....








Perempuan Ini Dipecat Kerana Pamer Payudara di Foto


TRIBUNNEWS.COM - Perempuan yang berinisiatif menampilkan foto perempuan berseragam tentera menyusui bayi mereka dipecat. Demikian dilansir Fox News.
Perempuan asal Washington, Amerika Syarikat (AS), bernama Crystal Scott dipecat dari pekerjaannya sebagai teknisi X-ray militer dan perempuan yang ada di dalam foto terkena teguran.
Crystal Scott, yang merupakan juru bicara kelompok Spokane-area Mom2Mom, menyatakan jika  militer memecat dirinya kerana media terlalu membesar-besarkan masalah itu. Alasan ini dikeluarkan ketika Scott menanyakan alasan tersebut kepada pihak yang berkuasa.
Menurutnya, foto itu didesain untuk memberikan tekanan kepada militer agar membenarkan perempuan menyusui di tempat bekerja.
"Saya melakukan hal yang baik untuk orang-orang. Ini sungguh menyedihkan kerana media menggambarkan Mom2Mom adalah sesuatu yang positif," ujarnya, saat diwawancarai di Right This Minute.
Menurut laporan, perempuan yang bekerja untuk militer dan tampil di foto kini ditegur kerana dianggap melanggar aturan. Satu aturan itu menyebutkan seragam tak boleh digunakan untuk mempromosikan kes atau sebuah kegiatan.
Foto itu dimaksudkan untuk dirilis untuk National Breast-feeding Awareness Week pada Ogos nanti, namun di Facebook, Mom2Mom menulis jika mereka tidak bermaksud bersikap eksploitif.
Scott bekerja untuk militer dan kini tinggal di pangkalan militer Fairchild Air Force Base dekat Spokane bersama suaminya yang bekerja sebagai militer aktif. Ia merupakan juru bicara Mom2Mom, kelompok pendukung ibu menyusui di pangkalan militer.

Mahal..telefon hanya ada kemudahan panggilan dan sms dijual RM31,675

Mahal betul..


LONDON -Tiada enjin carian Internet Google mahupun kamera tetapi harga telefon bimbit jenama Æsir YB1 jauh lebih mahal berbanding telefon pintar iaitu mencecah £6,400 (RM31,675) lapor sebuah akhbar semalam.

Menampilkan reka bentuk mudah dan ringkas, gajet buatan Denmark itu begitu diminati oleh golongan kaya dan merupakan gajet prestij mereka.

YB1 yang didatangkan dengan skrin kaca batu nilam, cuma dilengkapi fungsi asas telefon bimbit iaitu kemudahan panggilan dan mesej khidmat pesanan ringkas (SMS).

Namun Ketua Pegawai Eksekutif syarikat itu berkata, YB1 mahal kerana ia dibuat dengan menggunakan bahan-bahan untuk menghasilkan jam tangan mewah.

"Orang kaya tidak perlukan telefon pintar seperti iPhone, mereka mengupah staf untuk mengendalikan jadual, menghantar e-mel atau mengemas kini Facebook," katanya. - Agensi

Anak kucing kena lempang sebab pakai topi







LETAK MAKLUMAT IKLAN

Pelik..macamana teksi boleh landing kat sini?




agaknya pemandunya tertidur kot.....

Pelik betul jambatan ni,agak-agak kukuh tak?

image

Fuuhh!!! hebat dan pelik jamabatan ni.Siapa yang cipta jambatan macamni? Kukuh ke tak?

Bayi diajar tarian tiang

image
Maaf gambar maknya seksi sangat tapi lagi seksi anaknya…
kecik-kecik dah diajar tarian tiang .Yang lebih bahaya tu dekat punca elektrik
kalau masa terkena kejutan ,dua-dua nahas….

Lelaki jumpa bangkai burung dalam salad yang dibeli di Tesco


SOMERSET - Seorang lelaki di Somerset, Inggris menemukan burung mati di dalam salad yang dibeli keluarganya dari supermarket. Salad itu rencananya akan menjadi sajian pencuci mulut setelah makan malam.

Paul Streeter mengatakan, kekasihnya langsung terkejut setelah menemukan burung mati di saladnya. Salad itu dibeli di Supermarket Tesco's Burnham.

"Saya hampir tak mempercayai ini, ini sangat menjijikkan, kekasih saya hampir memakannya," ujar Paul, seperti dikutip BBC.

Paul dan keluarganya membeli salad itu untuk dijadikan pizza yang nantinya akan menjadi santapan bagi kekasihnya dan anak-anaknya. Paul menempatkan salad itu di mangkuk dan kekasihnya pun melihat adanya burung mati di salad itu.

Burung mati itu sudah berbau busuk dan berbentuk tulang-belulang. Saat ini pihak supermarket sedang mengadakan sebuah penyelidikan terhadap kes ini.

"Kami akan mengurus masalah ini dengan serius dan kami pun merasa sangat kecewa dengan adanya insiden ini. Kami sudah menghubungi pelanggan kami dan meminta maaf," ujar juru cakap Tesco.(rhs)(http://international.okezone.com)

bk-nasib baik bukan Tesco kat sini.....

Foto Kehidupan Gangster Yang Paling Ditakuti Dan Berbahaya di Amerika

Geng MS-13  adalah singkatan dari Mara Salvatrucha 13, adalah salah satu gang yang paling ditakuti di Amerika Syarikat. Selain berbahaya, organisasi ini juga sangat terurus. Geng MS-13 memiliki gang-gang kecil, atau kelompok, yang berada di seluruh Amerika Syarikat. Selain di Amerika, MS-13 juga mempunyai ikatan dengan gangstar di El Salvador, Kanada,  Guatemala, Mexico dan beberapa negara Amerika Selatan lainnya. MS-13 adalah gangstar pertama yang organisasinya sangat terurus.


Setiap orang yang mahu menjadi anggota gangster tersebut harus tahan untuk menjadi bahan belasan ahli kumpulan selama 30 saat.
















Motor polis yang patut ada kat Malaysia

Inilah jenis motor polis yang sepatutnya da kat negara kita.Kerana ramai pemandu-pemandu di negara kita yang suka meletakkan kenderaan mereaka sesuka hati.Dengan menggunakan motor ini polis boleh menunda kenderaan itu tanpa di panggil 'towtruck'.











Artis dan maknya yang sama gila,sanggup upload gambar bogel mereka ke internet

Beredar foto bogel aktris Gan Lulu Bersama ibunya, itu merupakan pasangan yang aneh kerana mereka sendiri yang menguploadnya ke internet.

Para netizen pun mengecam perbuatan aneh mereka tersebut, hingga para netizen muda menganggap perbuatan ibu dan anak tersebut sebagai perbuatan menjijikan.



Nampak dalam foto tersebut mereka berada di alam sebuah bilik mandi, awalnya mereka nampak sama-sama mengenakan tuala berwarna merah. namun di foto lainnya nampak Gan Lulu telanjang dengan kaki mengapit untuk menutupi bagian intimnya, serta bahagian dadanya ditutupi oleh tangan sang ibu.

Selamatkan ayahnya daripada terbakar dengan sebotol coca cola

Seorang lelaki yang tak sengaja berada ditengah kebakaran ketika dia menggunakan minyak untuk menyalakan unggun api telah diselamatkan oleh anak remajanya dengan sebotol coca cola.

Lelaki itu terselamatkan ketika anaknya Nicholas (15 tahun), menggoncang sebuah botol coca cola berisi dua liter air, mengarahkan mulut botol kepada bapanya lalu membuka tutup. Remaja itu menggunakan kekuatan letusan soda dari botol coca cola itu untuk memadamkan api. Hebatnya, api pun terpadam!

Ayah dua anak dari Mullion, dekat Helston, Cornwall, England ini, dilarikan ke unit luka bakar terdekat.Dilaporkan, dia memerlukan pembedahan transplantasi kulit. Para doktor mengatakan,anak lelakinya yang bijak itu  telah menyelamatkan hidupnya. Menurut doktor lagi, kecederaan ini akan lebih teruk jika api itu tidak berhasil dipadamkan.

Nicholas  itu mengatakan, "Ayah pada mula cuba berguling-gulingan untuk memadamkan api, tapi kerana dalam posisi sulit, cara itu tidak berkesan. Kemudian dia berlari ke arah saya dan berteriak 'Tolong!' Secara tak sengaja saya mengambil sebuah botol coca cola dua liter yang terletak dekat saya, lalu mengoncangnya, dan air coca cola itu tersembur ,api pun terpadam."

Insiden itu terjadi ketika Nicholas dan ayahnya, Wythe, membersihkan  semak berduri dan rumput liar di kebun mereka, lalu ayahnya membuat sebuah unggun api. Ketika api  itu tidak juga menyala, Wythe menuangkan minyak pada api itu, yang kemudian menyambar tubuhnya.

Wythe dilarikan ke hospital Cornwall Barat di Penzance oleh isterinya Anita, sebelum dipindahkan kehospital Frenchay di Bristol. Wythe mengatakan, keluarganya sangat bangga pada anaknya. Kata Wythe, " Tanpa kecedikkan Nicholas itu pasti perkara itu menjadi lebih buruk. Saya benar-benar beruntung. Kita semua mengetahui, sangat berbahaya melemparkan sesuatu ke dalam api. "

Malee, Perempuan Bertubuh seperti Raksasa

TEMPO Interaktif, Malee Duangdee mungkin remaja tertinggi dan terbesar dunia. Perempuan 19 tahun ini memiliki tinggi 2,08 meter dengan berat 130 kilogram. Bila dilihat dan dibandingkan dengan teman seusianya dia seperti raksasa.
Malee memang berbeza dengan teman seusianya, sejak kecil badannya tubuh lebih cepat dibandingkan teman seusianya.  Ketika dia berusia 9 tahun, ibunya, Ji, 40, membawanya ke doktor. Ji khawatir ada yang salah dengan anaknya.

Benar saja, dari hasil pemeriksaan doktor, ada tumor di otak Malee. Tumor itu menekan saraf dan ini membuat hormonnya tidak seimbang, akibatnya dia tidak  berhenti tumbuh. Saat ini Malee terus menjalani perawatan, setiap tiga bulan dia harus disuntik. Tiap kali suntik dia harus mengeluarkan belanja yang banyak.
Gara-gara tubuh besarnya, di sekolah Malee jarang ada yang mahu menjadi temannya. Anak-anak di sekolah suka memanggil-manggil namaku kadang ada juga yang mengatakan “Dirty Malee”. “Aku sedih, tak ada yang mahu bermain denganku, aku seperti orang aneh,” katanya seperti dikutip dariDaily Mail, Selasa 12 April 2011.

Sekarang Malee tidak lagi bersekolah. Akibat tumor yang dideritanya, Malee kehilangan penglihatan. “Seingatku badanku tinggi, semakin aku bertambah umur, penglihatanku makin berkurang,” katanya.
Sehari-hari, Malee menghabiskan waktu dengan adiknya, Daoruang yang berusia 3 tahun. Dia juga membantu ibunya, seperti memasak. Dalam benak Malee tak pernah terlintas ingin punya pacar dan menikah. “Aku terlalu berbeza,” ujarnya.

Setiap hari Malee harus minum ubat, ibunya selalu berusaha semaksima mungkin untuk mengubati Malee. Tapi, secara finansial mereka kesulitan jadi tidak setiap tiga bulan dia disuntik. “Kami juga tidak tahu apakah dia masih tumbuh atau tidak,” kata Ji, ibunya.
Setelah tak lagi bersekolah, Malee cuba menikmati hidup. “Aku senang menjadi remaja 19 tahun, aku cuba terus senang, kita tak pernah tahu apa yang akan terjadi.”

Kasihan…Wanita Ini ‘Lumpuh’ Tiap Melihat Sudu Logam

Fobia boleh terjadi kepada sesiapa saja. Ketakutan berlebihan yang bersifat tak rasional ini memiliki bermacam ragam. Mulai takut binatang tertentu sampai takut bersentuhan dengan peralatan makan dari logam seperti yang dialami Zoe Ingleson, selama 20 tahun.

Wanita 34 tahun itu merasa tubuhnya lumpuh, keringat dingin mengalir deras, dan serangan panik luar biasa menyerang setiap kali melihat pisau, sudu, atau garpu berbahan logam. Dia melihat peralatan makan berbahan logam bak melihat tarantula beracun.

Hanya mendengar sudu logam berbunyi di piring, dia merasa trauma. “Benar-benar memalukan. Orang-orang menatapku seperti menatap seorang yang bodoh. Tetapi aku tidak boleh melupakan ketakutan terhadap alat logam,” katanya seperti dimuat Daily Mail.

Keadaan itu membuat Ingleson memilih meja makan terpisah dari suami dan empat anaknya. Dia memiliki peralatan makan khusus yang semuanya terbuat dari plastik. Jika terpaksa makan di tempat umum, dia memilih makan dengan tangan. Tapi, biasanya diavmembawa sendiri sudu dan garpu plastik di begnya.

Di rumah, Zoe juga tak punya peralatan memasak dari logam. Semua perlengkapan rumah tangganya terbuat dari plastik. Sejumlah keluarga dekat juga selalu siap menyediakan peralatan makan khas jika Zoe berkunjung.

Fobia merupakan ketakutan berlebihan akibat peristiwa trauma yang menimbulkan kepanikan luar biasa, tanpa alasan jelas. Menurut ahli, fobia merupakan cara untuk bertahan atau menghindar terhadap ancaman yang dirasakan.-vivanews

Sakit Aneh,Kanak-kanak 7 Tahuh Ini Tak Miliki Satu pun Gigi

SUBANG- Seorang kanak-kanak di Kalijati, Subang, Jawa Barat, menderita penyakit aneh. Meski usianya sudah  7 tahun, belum satu pun gigi yang tumbuh di mulutnya.

Kosasih, warga Kampung Ciracas, Desa Ciracas, Kecamatan Kalijati, Subang,ini menderita penyakit aneh ini sejak masih bayi. Ini terlihat dari bentuk wajahnya yang berbeza dari bayi seusianya.

Dia sempat dibawa ke rumah sakit, namun doktor yang memeriksa hanya menyatakan penyakit itu akan sembuh dengan sendirinya.

“Penyakit Kosasih ini sudah terlihat sejak lahir. Meski sempat dibawa ke rumah sakit, namun menurut doktor penyakit tersebut akan sembuh dengan sendirinya” ujar nenek Kosasi, Askem.

Kerana tidak memiliki gigi, Kosasih mengalami kesulitan untuk makan. Dia harus menambahkan air agar makanan menjadi lunak.

Selain tidak memiliki gigi, wajah bocah ini juga terlihat mirip seperti orang tua.

Dia juga memiliki kebiasaan aneh, yakni harus selalu menyiramkan diri dengan air. Jika tidak, tubuhnya akan merasa panas.

Meski terlihat sihat, namun keluarga berharap ada dermawan yang boleh membantu pengubatan Kosasih. Keluarga berharap Kosasih dapat tumbuh normal seperti anak-anak seusianya.

Sumber :http://www.okezone.com/

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved