Cacing sepanjang 12cm di keluarkan daripada mata

on 17 Julai 2012

Tak terbayang betapa ngerinya membayangkan, seekor cacing hidup dikeluarkan dari mata seorang pesakit berusia 82 tahun di RS Thiruvananthapuram, India, kerana mengeluhkan matanya sakit, berair, dan juga merah




Loa Loa filaria jenis cacing yang hidup di cairan tubuh termasuk mata


Pesakit ini mengaku merasakan gejala iini telah lama dan segera berjumpa doktar mata. Cacing yang berhasil dikeluarkan dari mata pesakit ini sepanjangn  12 sentimeter, diamater 45 milimeter dan termasuk dalam jenis cacing Dirofilaria tenui. Cacing ini tersebar melalui darah setelah digigit oleh nyamuk khususnya jenis Aedes, Anopheles,dan Culex dan serangga terbang lainnya, setelah dalam tubuh telur cacing tadi menjadi larva dan berkembang menjadi cacing yang hidup dalam cairan tubuh seperti darah , cairan tulang belakang, urine, dan apa saja yang mengalir.


sumber : Press Trust of India (PTI)



Foto Artis Makiyo, Iklan Sabun Semi Bogel Bikin Heboh


Makiyo, penyanyi,pelakon, dan presenter TV berumur 29 tahun, membuat hebot penggemarnya dengan tampil semi bugil dalam iklan produk sabun.
Dalam iklan tersebut, Makiyo mengenakan "busana busa sabun", tanpa sehelai benang hanya busa sabun yang menutupi payudara dan miss V-nya.
Video penampilannya tersebut telah diunggah ke situs video yang populer di Cina, Youku dan telah ditonton lebih dari 1 juta pengunjung situs Jumat malam.
Makiyo yang bernama lengkap Kawashima Makiyo, lahir 8 November 1982 di Yokohama, Jepun. Bapanya orang Jepun dan ibunya dari Taiwan. Pindah ke Taiwan ketika berumur 10 tahun, wanita cantik ini fasih berbahasa Jepun dan Mandarin. Lagu yang dinyanyikannya juga ada yang berbahasa Jepun dan ada yang Mandarin.
Dilaporkan, untuk membintangi iklan tersebut Makiyo dibayar 2 juta dollar Taiwan.



[Pelik] Anjing pancing ikan

Sejak bila anjing pandai pancing ikan...
mari kita tengok cara anjing ini pancing ikan....









untung tuan anjing ni.....


Cara berkasih dan berkahwin paling gila di Jepun

Zaman memang semakin GILA kerana ada trend bagi lelaki di Jepun berpindah daripada berkahwin dan berkasih dengan manusia, sekarang berpindah kepada patung. Bagi mereka berkahwin dan berkasih dengan patung tidak banyak kerenah serta boleh bertukar bila -bila masa tanpa ada perasaan cemburu.

Ada di antara mereka yang mempunyai koleksi patung sampai ratusan biji. Menurut lelaki yang mempunyai patung ratusan biji ini, kekasih patung ini tidak mungkin mengkhianati mereka.








bk-semakin maju manusia semakin pelik perangai mereka


Sebuah Kisah Inspirasi Pengorbanan Seorang Ayah yang Bisu dan Tuli Kepada Anak Perempuannya

Sebuah kisah yang mungkin dapat sejenak mengingatkan kita akan besarnya cinta orang tua kepada anaknya, walaupun mungkin kita sebagai anak sering lupa dengan keadaan orang tua kita sekarang yang sejak dahulu telah mengorbankan segalanya, untuk membuat kita selalu tersenyum dan bahagia.

Kisah inspirasi ini dibuat oleh sebuah perusahaan insurans di Thailand. Berikut ini videonya, semoga oleh membuat kita selalu ingat dengan kedua orang tua yang selalu mencintai kita selamanya.





memang hebat iklan ni....

Malas Melakukannya Sendiri, Lelaki Ini Panggil 999 buat Lepas Cincin Kahwin



Portsmouth:Pasukan perubatan panggilan kecemasan 999 di Inggris kerap menggeluh dan menemui keganjilan setelah bergegas memenuhi tugasnya. Salah satunya seorang staf ambulans Garaham Collins, 53 tahun, pada awal minggu ini. Seorang lelaki menggunakan telefon kecemasan itu meminta mereka membantu melepaskan cincin dari jarinya.

Dengan laju para staff memacu kendaraannya ke alamat penelefon. Apalagi nombor itu nombor layanan kecemasan. Mereka pun tiba di lokasi yang dituju. Sang penelefon tak terlihat dalam keadaan darurat.

Rupanya sang penelefon meminta bantuan staf itu untuk mencabut cincin kahwin. Petugas itupun tak kesulitan membantu melepaskannya. Mengenai alasan melepas cincin itu, lelaki rupaya bermaksud melemparkannya ke isetri bila bertengkar.

Paramedik yang berbasis di Portsmouth, Garaham Collins kelmarin mengatakan, "Orang-orang kerap malas mengerjakan sendiri. Mereka fikir mereka boleh memanggil 999 untuk alasan apa pun."

Paramedik juga pernah menerima permintaan memperbaiki lift di rumah, membantu memasang lampu, dan mencari remote televisyen yang hilang. Bahkan suatu hari seorang kru tiba di sebuah rumah pesakit dalam waktu 60 saat, yang ternyata hanya diminta membelikan sebungkus rokok.

Layanan Ambulans Selatan Tengah menerima 1.235 panggilan hoax sepanjang Januari-Oktober tahun lalu. Kini mereka membuat sebuah filem tentang masyarakat yang harus berfikir sebelum memanggil bantuan darurat. 

Layanan ambulans kawasan lain minggu lalu merilis detail sejumlah panggilan palsu dan ganjil yang mereka terima. Termasuk seorang lelaki yang meminta bantuan membongkar toiletnya saat perayaan Natal. 
.

Bila dunia di kuasai wanita

Bila dunia di kuasai wanita,adakah akan 
berlaku perubahan sedrastik ini ?









Wanita 51 Tahun Ini Punya 3 Suami Dalam Satu Waktu

Seorang wanita berasal Britain boleh memiliki tiga suami dalam satu waktu. Ia menutupi hal itu dengan menggunakan alasan terserang penyakit kanser. Wanita 'beruntung' tersebut bernama Patricia Penrose.

Selama lima tahun wanita berusia 51 tahun itu hidup dalam kebohongan demi mencegah salah seorang dari tiga suaminya mencari tahu tentang satu sama lain. Patricia boleh menjadi isteri dari dua orang yang tinggalnya terpisah 64 km. Jarak pernikahan juga hanya tujuh bulan, upacara pernikahan sendiri dilakukan di Scotland, Gretna Green, untuk memastikan tidak ada teman atau kerabat mengetahui hal tersebut.



Untuk menjelaskan alasan ia tidak boleh pulang dalam waktu lama pada kedua suaminya, dia mengaku bekerja saat malam hari sebagai jururawat atau sedang menjalani rawatan kanser di rumah sakit dan melarang mereka mengunjungi.

Pengadilan menemukan bahawa wanita berambut merah ini juga 'menjerat' mangsa pertamanya alias suami kedua melalui  internet. Ia mendeskripsikan dirinya sebagai orang yang kesepian setelah menikah cukup lama dengan suami pertamanya, Edmund Penrose.


Dia menghabiskan sekitar setengah minggu di daerah Sheffield bersama dengan suami keduanya yang seorang pemandu pengiriman barang, Jim Bell, 49 tahun.

Ia menunjukkan pada Bell foto tiga anaknya dan mengatakan kalau sudah bercerai dengan suaminya kerana ia diselingkuhi. Mereka kemudian menikah pada pada November 2004 di Gretna Green Register Office. Pada Bell, ia juga mengaku memiliki penyakit kanser darah.

"Aku pernah sekali mengunjunginya di hospital Rotherham dan tidak ada yang pernah mendengar namanya. Ketika ia kembali ke rumah ia beralasan sedang pergi ke Nottingham untuk perawatan. Kami memiliki kehidupan seksual yang fantastik," kata Bell, seperti dikutip dari Daily Mail.

Bell kemudian menemukan Patricia membuka buku simpanan atas namanya dan meninggalkan hutang sebanyak £4.000 dalam kad kreditnya.

Jerat Patricia pada suami ketiganya, Martin Wright, sangat berbeza. Patricia mengiklankan dirinya di di biro jodoh surat khabar. "Kami bertemu dua kali seminggu, dia lebih suka pergi makan di luar," kata Wright.

Mereka lalu merancang menikah di Gretna pada Mei 2005. Tetapi, dua hari sebelum pesta pernikahan, Patricia mengkhabarkan kalau dirinya harus dioperasi untuk mengangkat tuba falopinya. Pernikahan kembali dipersiapkan dua minggu kemudian. Setelah beberapa minggu Patricia mengaku tidak sihat dan harus memeriksakan diri ke hospital. Sejak saat itu mereka hanya bertemu ktika cuti.

Suami ketiganya, mengeluarkanwang simpanan untuk membeli rumah seharga £52.000. Mereka merancang untuk menghabiskan seluruh hidup mereka bersama di rumah tersebut, tetapi Patricia hanya menghabiskan dua malam dalam  waktu empat tahun di rumah mereka di Kirkby, Nottinghamshire.

Polis melakukan penyelidikan ketika suami pertama Patricia, Edmund Penrose, melaporkan bahawa isterinya hilang pada April 2009 dan menemukan dua sijil pernikahan lainnya.

Polisi membawa Patricia ke pengadilan dan semua bekas suami memberikan kesaksian yang memberatkannya. Patricia mendapatkan hukuman kerana tuduhan bigami dan diharuskan memberikan pelayanan masayarakat selama 220 jam di Dumfries Sheriff Court.

Pemandu lori treler air yang tergantung di bahu lebuh raya

Nasib pemandu ini sungguh baik...



FORTH WORTH, Texas - Anggota-anggota bomba di sini berjaya menyelamatkan seorang pemandu lori treler air yang tergantung di bahu lebuh raya selepas ia berlanggar dengan sebuah kereta Honda, lapor sebuah akhbar semalam.

Jurucakap Jabatan Bomba Forth Worth, Tim Hardmen berkata, anggota-anggotanya menggunakan tangga dan peralatan abah-abah untuk mengeluarkan pemandu yang berada dalam keadaan menggeletar dari ruang pemandu pada ketinggian 15.24 meter.

Operasi menyelamat dalam kejadian yang berlaku pada pukul 4 pagi Rabu lalu itu melibatkan seorang lelaki dan wanita yang berada dalam kereta Honda.

Kereta itu tersepit di antara treler dengan penghadang di lebuh raya.

Pemandu lori itu hanya mengalami kecederaan kecil. - Agensi

Anak marah mak wasiatkan anjing 8juta paun dan dia hanya 650,000 paun sahaja

Gail Posner 67 tahun yang telah meninggal dunia telah mewasiatkan hartanya kepada anjingnya Chihuahua sebanyak 8juta paun dan 2juta paun kepada 2 ekor anjing yang lain ,pembantu rumah 17 juta paun untuk menguruskan segala urusan rumah dan menjaga anjing -anjingnya.

Tetapi dia hanya meningalkan sebanyak 650,000 paun untuk anak lelakinya.Anak lelakinya yang marah dengan keadaan ini telah mencabar kes ini di mahkamah.

bk-kes pelik ni..

Inilah botol anggur (wine) yang didebatkan sama ada dibuka atau tidak di Jerman


Sejarawan di Jerman saat ini dalam perdebatan, tentang apakah mereka harus membuka botol anggur (wine)tertua di dunia.

Botol berusia 1.650 tahun itu disegel dengan lilin dan berisi cairan putih, telah dipamerkan di Musuem Pfalz lebih dari satu abad.

Anggur tersebut diyakini produksi lokal, dan dikuburkan dengan bangsawan Romawi dekat kota Speyer, Jerman, pada tahun 350 Masehi. Kemudian ditemukan pada tahun 1867 dan dianalisis oleh ahli kimia selama Perang Dunia Pertama.

“Kami tidak yakin apakah anggur itu dapat bertahan dari kejutan udara saat dibuka.” tutur kurator anggur muzium Ludger Tekampe yang dikutip Mail Online.

Sebuah percikan minyak zaitun dan segel lilin panas telah membuat cairan anggur putih itu bertahan selama lebih dari 602.000 hari sejak anggur tersebut dibuat.

Gilalah..tuan kedai tak perasan tikus merayap di tempat lauk


30 Tahun Menikah Tetapi Belum Pernah Lihat Wajah Isteri

VIVAnews - Pernikahan itu terjalin selama tiga dekad. Anehnya, sang suami sama sekali belum pernah melihat wajah isterinya. Hanya mata yang boleh dipandang selama hidup bersama.

Sepanjang hidupnya, sang istri selalu mengenakan burka, busana tertutup bagi wanita muslim yang hanya memperlihatkan area mata. Bahkan, tidur pun mengenakan busana itu.

Selama 30 tahun menjalani pernikahan tanpa melihat wajah isteri ternyata tak mengubur rasa penasaran sang suami. Diam-diam, lelaki ini nekad menyingkap cadar di wajah isterinya yang tengah lelap tertidur.

Hanya, jawaban atas rasa penasarannya itu harus dibayar ‘mahal’ dengan tuntutan cerai sang isteri, pada 2008 lalu. Sang isteri yang sudah berusia 50-an tahun merasa dikhianati. Dia nekad meminta perceraian, meski suami sudah berulang kali meminta maaf dan berjanji tak mengulangi perbuatannya.

“Setelah sekian tahun, dia (suami) cuba melanggar komitmen, ini sudah kesalahan besar,” kata sang isteri kepada akhbar setempat, Al-Riyadh, seperti dikutip dari laman Daily Mail.

Apa yang dilakukan wanita itu merupakan bentuk kepatuhan terhadap tradisi yang tumbuh subur di kampungnya, tak jauh dari Khamis Mushayt, wilayah barat daya Arab Saudi. Bukan ajaran Islam, namun tradisi ini tumbuh subur di sejumlah kawasan terpencil di beberapa negara Teluk.

Itu pun bukan satu-satunya kes. Seorang lelaki bernama Ali al-Qahtani juga menerima ancaman cerai ketika cuba membuka penutup muka isterinya setelah 10 tahun pernikahan. Beruntung dia dimaafkan setelah berjanji tak akan mengulangi perbuatannya.

Sementara Hassan Al-Atibi mengancam akan menikah lagi jika isterinya tak bersedia membuka penutup muka. Bukannya terancam, sang isteri malah mencarikan wanita yang tak menganut tradisi itu untuk dijadikan isteri kedua. Merelakan suaminya poligami agaknya lebih baik daripada menunjukkan wajahnya ke suami.

Om Rabea al-Gahdaray, 70, salah satu wanita yang menjalani tradisi ini mengatakan bahawa suami tidak boleh melanggar komitmen yang telah disepakati sebelum pernikahan. Suami tak boleh mengubah tradisi yang telah terbangun sejak zamansebelum mereka lahir lagi.

Ketika ditanya bagaimana boleh memiliki anak tanpa mengizinkan suami melihat wajah dan tubuhnya, al-Gahdaray menjawab, “Pernikahan itu tentang cinta, bukan wajah.”

Wanita tua jatuh lubang ketika jalan bersama suami









Seorang wanita tua berumur 87 tahun, Wang Lu terjatuh ke dalam sebuah lubang besar semasa berjalan kaki bersama suaminya pada waktu pagi.Wanita itu berjalan selepas dia bersarapan pagi di Changchun di wilayah Jilin baru-baru ini.

Suaminya, Wang Jungcheng cuba menarik baju isterinya tetapi tidak berjaya.Anggota-anggota perkhidmatan kecemasan dihubungi dan seorang kakitangan bomba turun ke dalam lubang sedalam tiga meter itu untuk membawa Lu keluar.

Wanita itu kemudian diperiksa oleh kakitangan perubatan yang mendapati dia sihat dan cuma mengalami calar pada tubuhnya.

Menurut beberapa penduduk, penutup lubang itu telah hilang tetapi pengganti penutup tersebut lebih kecil daripada yang asal.-agensi


Awas!!! Ayam seksi sedang berendam

image
bikin gempak ayam ni……

Monyet paling kurang ajar,pasti kena bunuh kalau di luar kandang




LETAK MAKLUMAT IKLAN

Wanita Ini Maafkan Ibunya Meski Pernah Dijual Sebagai Budak


Seorang wanita asal Taiwan pernah dijual oleh ibunya sebagai budak saat berumur 7 tahun. Namun saat dia kembali bersua dengan ibundanya sekitar 20 tahun kemudian, dengan besar hati dia memaafkannya. Sungguh mengharukan!


Seperti diberitakan oleh Daily Mail, wanita yang biasa dipanggil Isabel tersebut, menghabiskan hidupnya selama 20 tahun dengan menjadi budak sebuah keluarga Taiwan yang kaya raya di California, Amerika Syarikat (AS).


Selama di sana, Isabel hidup dalam keadaan yang kurang manusiawi. Dia bekerja keras memasak dan mencuci, namun hanya diperbolehkan tidur di garaj dengan hanya beralaskan kotak. Selain itu, dia juga sering dipukuli oleh majikannya.


Hingga akhirnya pada tahun lalu, dia berhasil melarikan diri dari keluarga tersebut. Kisahnya lantas diberitakan oleh media ternama AS, CNN dan langsung menjadi perhatian publik.


Hingga pada November 2011, Menteri Luar Negeri Taiwan, Timothy Yang datang berkunjung ke Amerika Tengah ditanyai oleh media setempat mengenai kes Isabel. Timothy pun berjanji agar kejadian serupa tidak terulang.


Sementara Isabel, saat diwawancarai CNN, dia menyampaikan niatnya untuk bertemu sang ibu yang tega menjual dirinya dulu. "Ibu, saya menyayangimu. Saya hanya ingin bertemu denganmu," ucapnya kepada CNN.


Akhirnya mimpi Isabel pun terwujud. Pada Rabu (18/1) kelmarin, Isabel pun pulang ke kampung halamannya.


Untuk pertama kalinya dalam 20 tahun, dia pun bisa berjumpa dengan ibundanya pada Khamis (19/1). Dalam pertemuan mengharukan yang ditayangkan oleh CNN, terlihat bahawa Isabel sangat bahagia boleh bertemu dengan ibundanya.


Raut wajahnya tak menunjukkan kemarahan sedikitpun terhadap ibundanya. Sepertinya dia telah melupakan perbuatan sang ibu di masa lalu. Sementara sang ibu terlihat bahagia kerana boleh bertemu dengan putrinya kembali.




Sumber : http://www.detiknews.com

Lelaki bogel mencangkung diluar tingkap rumah pangsanya




STOMPer Rena was shocked to see this naked man squatting and smoking on a the window ledge outside his high-rise home in front of Manhattan House at Chin Swee Road.

Said the STOMPer:

"While I was opening the window blinds, I saw this naked man squatting on a window ledge.

"It's so dangerous!

"It seemed that he had been smoking and squatting there without any clothes for quite a while.

"I saw this from my office located on the 16th floor of Manhattan House at Chin Swee Road.


sumber : stomp.com.sg

Bedah Plastik Kini Menjadi Popular di Kalangan Haiwan


Ada trend baru yang sedang marak dilakukan di dunia. Tidak hanya mendandani binatang peliharaan mereka dengan pakaian ataupun aksesoris lucu, sekarang binatang peliharaan pun memerlukan bedah atau operasi plastik untuk meningkatkan rasa percaya diri mereka.

Operasi yang dilakukan antara lain adalah operasi hidung, operasi kelopak mata, ataupun sedut lemak. Namun, untuk sedut lemak, dr. Brett Boatsman, doktor haiwan, lebih menganjurkan pemberian pil diet, bukan dengan jalan operasi.

Selain itu, operasi Neuticles pun ramai dilakukan. Neuticles adalah operasi pemberian testikel palsu yang terbuat dari silikon padat, dalam berbagai ukuran, untuk para anjing yang telah dikebiri agar tetap bisa merasa bangga dan memiliki harga diri.

Sejak tahun 1995, telah ada lebih dari 250.000 haiwan yang telah melakukan operasi Neuticles di seluruh dunia.

Sebenarnya, prosedur operasi yang dilakukan dengan penggunaan anestesi umum untuk haiwan ini dapat mengancam nyawa haiwan itu sendiri.

Doktor haiwan asal Amerika Marty Becker pun menjelaskan bahawa operasi biasanya tidak dilakukan kecuali ada alasan medik yang mendasari pelaksanaan operasi tersebut.

Sebagai contoh, operasi pengangkatan wajah untuk mengurangi jumlah kulit yang kendur pada wajah anjing agar memungkinkan dia untuk melihat lagi. Lalu, operasi hidung untuk mengatasi masalah pernafasan pada haiwan peliharaan yang memiliki hidung rata.

Sumber: huffingtonpost

Gila...Pasangan Tertangkap Berhubungan Seks di Seluncuran Air (water slide)


Pasangan kekasih ini tertangkap sedang melakukan hubungan seks di sebuah taman hiburan, tepatnya diatas sebuah seluncuran air (water slide).

Aksi keduanya terakam kamera CCTV saat sang gadis mengangkangi kekasihnya sebelum mereka meluncur kebawah seluncuran air di Opoczno, Poland.


Namun ketika mereka tiba dibawah, keduanya dikawal langsung ke pintu keluar taman oleh pihak keselamatan, dan tanpa diperbolehkan untuk mengambil pakaian mereka.

“Mereka melakukan hal itu selama lima minit sebelum orang menyedari apa yang sebenarnya terjadi di atas sana. Tindakan keduanya melanggar peraturan taman air ini,” kata salah seorang penjaga taman yang dikutip Mail Online.

“Ini adalah kolam renang keluarga dan taman bermain, kami ingin semua orang bersenang-senang, tapi tidak semacam itu.” tambah seorang juru bicara taman rekreasi tersebut.

Seorang Lelaki Diburu Kerana Memberi Makan Kucing Pada Seekor Ular Sawa

Seorang pemilik haiwan peliharaan sedang dalam buruan para petugas polis, yang dengan sadisnya memfilemkan dirinya sedang memberi makan anak kucing kepada seekor ular sawa.

Video keji, yang diberi judul Python Christmas, menunjukkan seorang lelaki berumur 20-an membawa anak kucing yang ia panggil sebagai Jasmine ke bilik tidur dengan topi Santa, dan kemudian menempatkannya diatas ranjang.



Namun, mengintai dengan tubuh setengah tersembunyi di bawah bantal seekor ular sawa Burma berwarna kuning, yang merupakan salah satu ular terbesar di dunia.

Jasmine terlihat waspada dan perlahan berjalan melintasi tempat tidur, namun ketika pemuda tersebut mengalihkan perhatiannya, sang ular langsung menerkam kucing malang tersebut.

Ular itu meramas anak kucing lucu itu dalam lilitannya yang kuat dan kemudian menelannya.

Pada akhir rakaman berdurasi tujuh minit ini ditakutkan ada rakaman mengerikan lain, dari sang pemuda ini





Jika dia sampai tertangkap, sang pemuda akan terancam dipenjara selama enam bulan dan denda 20.000 poundsterling kerana melakukan penyiksaan terhadap haiwan, sebagaimana diatur dalam Undang-Undang Kesejahteraan Haiwan Inggris.

Di antara sedikit petunjuk terhadap identiti pemuda ini adalah bahwa ia seorang penggemar filem Disney Aladdin.

‘Tidak ada alasan untuk memberi makan kucing hidup untuk ular sawa.” tutur seorang juru bicara RSPCA.

“Kucing ini mungkin berusia tidak lebih dari empat bulan. Ia tidak memiliki tempat untuk bersembunyi dan tidak boleh lari. Ini adalah tindakan manusia sadis.” tutur doktor haiwan Pete Wedderburn kepada The Sun yang dikutip Mail Online.(videonya telah dibuang dari You Tube)

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved