Kisah Sebenar Kegagalan Penjualan Coca-Cola di Arab

on 14 Julai 2012

Seorang manager sales Coca-cola baru kembali pulang kenegerinya setelah kegagalan besarnya di Arab. Maka ia pun harus menghadap bosnya untuk menjelaskan alasan kegagalannya.

Bos : Kau punya prestasi hebat dinagara-negara lain, mengapa boleh gagal di Arab, yang negerinya panas dan ramai orang perlu kesegaran minum produk kita?

Sales : Saya juga berfikirnya dulu begitu bos, negeri itu pasti prospeknya sangat besar kerana disana panas. Saya begitu yakin pasti akan sukses besar disana.

Bos : Lalu apa yang sebenarnya terjadi?

Sales : Begini bos... saya membuat sebuah iklan poster, yang saya pasang di seluruh penjuru negeri itu. Isi poster itu ada tiga gambar, yang pertama orang yang kehausan berbaring dipadang pasir. Gambar kedua orang tersebut minum Coca-cola, dan gambar ketiga, orang itu menjadi segar dan dapat berlari dipadang pasir.


Bos : Wah, ini idea yang luar biasa, iklan yang bagus!Lalu kenapa boleh gagal?

Sales : Tidak ada yang beritahu sama saya, kalau mereka baca dari kanan kekiri.(tulisan Arab)

Bapak keldai,mak zebra,anak jadi zonkey

XIAMEN - Zoo  Haicang di Xiamen, wilayah China Tenggara baru saja dikejutkan oleh lahirnya bayi keldai dengan keadaan fizik yang tidak biasa.

Bayi keldai tersebut memiliki garis-garis khas zebra di bahagian kakinya dengan tingga badan tidak lebih dari tiga meter dan berat sekitar 29 kilogram.

Sebagaimana dilapor Telegraph, menurut staf zoo, bayi keldai yang lahir pada Minggu 3 Julai kelmarin, merupakan hasil perkahwinan dari seekor zebra betina dengan keldai jantan yang kahwin secara alami setelah dibebaskan berkeliaran bersama-sama di kandang yang sama.

Walau pada saat melahirkan sang induk memerlukan bantuan pertolongan. Namun kini sang induk sudah kembali normal dan sudah dapat meragut rumput bersama anaknya. Sekarang hadirnya mereka berdua menarik banyak perhatian pengunjung.

Peranakan zebra dan keledai (donkey) ini disebut  zonkey (zebra-donkey) atau zebonkey, zebrinny, zebrula, zebrass dan zedonk.(rhs)

Terlalu Seksi, Model Body Painting Dilarang ke Comic Con


TRIBUNNEWS.COM - Model body painting, yang tak mengenakan atasan dan hanya menutupi bahagian dadanya dengan lukisan, dilarang masuk ke konvensi komik kerana dianggap dandanan mereka tidak sopan. Demikian dilapor The Sun.
Gadis-gadis ini tubuhnya dilukis dengan busana para superhero termasuk Lara Croft dan Wonder Woman. Lima perempuan ini disuruh meninggalkan Motor City Comic Con, Michigan, Amerika Syarikat (AS).
Para perempuan seksi nan menawan ini, dan muncul di kalendar  Hot Tropix, berada di konvensi itu untuk mempromosikan studio make up dan dilukis selama enam jam. Meski terlihat telanjang namun puting mereka ditutupi penutup silikon.
"Kami tidak menerima komplain dan ada banyak orang di sana dan semuanya menyambut kami," jelas Brooke Bayless yang tampil sebagai Storm dari X-Men.

Dua Wanita Dipukul Hebohkan Dunia Maya (foto)


Dunia maya  kembali dihebohkan beredarnya video perlakuan keji sekumpulan pemuda menganiaya dua perempuan muda. Video berdurasi 8 minit 15 saat itu, menampakkan rakaman empat orang laki-laki memukuli perempuan berbaju hijau dan berbaju hitam tanpa perasaan.


 Seorang laki-laki berbadan tegap, dengan beg selempang bertindak seperti pemimpin kumpulan itu. Sementara tiga lelaki lainnya, terutama berbaju putih, tidak kalah beringas memukuli dua perempuan itu secara bergantian.




 Ketika perempuan berbaju hijau itu cuba menghubungi seseorang melalui telefon genggamnya, lelaki tegap itu menampar pipinya dengan kuat, dan memukul mukanya dengan pukulan telak sampai tersungkur.


 Ketika dia cuba bangkit, dua lelaki lainnya ikut menolak sampai terhuyung dan jatuh terlentang. Sadisnya, dalam posisi terjatuh itu, laki-laki berbaju putih dengan lengan digulung masih saja memukulnya.


 Tidak jelas bahasa dalam komunikasi kumpulan itu. Namun pada rakaman minit 1.00, terdengar kalimat seperti (maaf): “Babi Kau”.




 Secara keseluruhan, bahasanya tidak mencerminkan Bahasa Bahasa Melayu. Lokasi kejadian, merupakan sebuah ruangan memanjang sekitar 4 X 5 meter bercat putih.


 Semula terdapat dua buah kerusi plastik tanpa sandaran, dengan sebuah meja seterika pakaian. Meja itu sempat roboh ketika perempuan berbaju hijam dipukul laki-laki berbadan tegap. Meja dan kerusi-kerusi itu kemudian disingkirkan.


 Jumlah perempuan yang ada di ruangan itu enam orang, namun yang menjadi bahan pikulan hanya si baju hijau dan hitam. Empat perempuan lain hanya dapat memandang  di dinding sebelah kiri.


 Lelaki pada ruangan itu berjumlah tujuh orang, termasuk yang memegang kamera mengambil gambar. (video telah diremove dari You Tube)

Festival "Menyentuh Payudara" Mulai Berlangsung Di China


Sebagian masyarakat China percaya bahawa ketika seorang wanita single ingin bebas dari gangguan hantu pada bulan ini, mereka harus meminta bantuan lelaki single lainnya untuk menyentuh payudara mereka.

Menurut kalender Bulan Cina, mulai dari 31 Julai kelmarin kita telah memasuki bulan Hantu, atau disebut juga Bulan Hantu Lapar, bulan ini bukanlah sebuah bulan yang baik menurut mereka, kerana pada bulan ini mereka meyakini arwah-arwah orang yang sudah mati akan bebas bergentayangan di Bumi. Namun mereka meyakini ada satu cara agar para wanita tidak diganggu oleh arwah-arwah ini, iaitu meminta para lelaki menyentuh payudara mereka.

Para warga di kota Ejia, Yunnan yang masih single akan mengikuti Festival Menyentuh Payudara pada hari ke 14, 15 dan 16 pada bulan Hantu ini. Selama tiga hari tersebut, para lelakinya diperbolehkan menyentuh payudara wanita.

Menurut para ahli spiritual setempat, pada bulan ini para arwah orang mati tidak boleh beristirahat dengan tenang kerana mereka belum pernah menyentuh seorang wanita sebelumnya. Mereka menginginkan 10 gadis 'suci dan belum tersentuh' untuk menemanimereka ke dunia kematian. Nah agar para wanita itu tidak menjadi sasaran target, mereka yang berusia 15 tahun keatas akan meminta para lelaki untuk menyentuh payudara mereka.

Kebudayaan ini konon sudah berjalan semenjak Dinasti Sui (Tahun 581 - 619 Masehi), dimana ketika itu banyak pemuda dari suku Yi tewas dalam peperangan. Dari masa itulah, untuk menyenangkan para arwah yang sudah mati namun masih upacara ini mulai secara rutin dilakukan dan diteruskan dari generasi ke generasi.


sumber: straitimes

Ini baru namanya tampar hinggap di badan

Bila Volkswagen Beetle di make up








Gaun Terbuat dari 1.725 Bunga


Asda menciptakan sebuah gaun. Bukan gaun biasa, melainkan gaun yang terbuat dari 1.725 bunga berwarna merah.


Gaun strapless dengan potongan mermaid tersebut dibuat selama 170 jam. Tidak bekerja sendiri, Asda melakukan kolaborasi dengan perangkai bunga yang telah memenangkan tiga kali penghargaan RHS Chelsea Young Florist of the Year, Joe Massie.


Gaun tersebut mendapat inspirasi dari gaun haute couture karya Stephane Rolland yang diperagakan oleh Yasmin Le Bon pada Paris Fashion Week, awal tahun 2012 lalu. Gaun itu terbuat dari ribuan bunga yang terdiri dari 1000 kelopak mawar Naomi, 200 krisan, 15 mawar Carmen, 150 mawar Purple Power, 75 gram beras, 300 bunga anyelir dan beberapa bunga lainnya.

Cute!!! bila kucing mengantuk




LETAK MAKLUMAT IKLAN

Adegan Lucu Perjuangan Seorang Anak kecil Mendapatkan Ciuman Pujaan Hatinya [Video]


Kata siapa anak kecil tidak pernah mengalami kisah percintaan yang menyakitkan? Lihat, lelaki kecil dalam video di bawah ini sudah mengalaminya. Tapi hebatnya, walaupun masih kecil tetap gigih memperjuangkan cintanya, meskipun harus ditolak berkali-kali oleh sang pujaan hati.
Dalam video terlihat anak kecil laki-laki tersebut berkali-kali cuba mendapatkan ciuman dari seorang gadis yang ia sukai, tapi sayang, usahanya yang gigih belum mendapatkan hasil yang sebanding.


"Losers": Video yang Membuat Kamu Sedar Akan Impak Negatif Bullying [Video]


Bagaimana cara mengatasi masalah bullying yang semakin marak terjadi kalangan remaja? Saat ini, sering kali kita lihat video di Internet yang menangkap momen ketika seseorang sedang dipukul atau ditendang oleh temannya sendiri hanya kerana mereka berbeza.

Salah satu cara untuk menghentikan bullying adalah membuat semua orang sedar akan besarnya impak negatif dari tindakan tersebut. Video dengan judul "Losers" atau "Pecundang" yang dibuat oleh pengguna Vimeo, Everynone di bawah ini memiliki kekuatan yang sangat besar untuk membuat kamu semua sedar akan buruknya bullying.




Wanita cantik buka baju ditengah jalan kerana marah pengurus yang membebel








Peti sejuk seusia atuk (63 tahun)

Ivy dan peti sejuk yang dibeli 1947

Seorang lelaki, Don Ashley memiliki sebuah peti sejuk terpakai yang dibeli oleh bapanya pada 1947 yang kini masih berfungsi.Peti sejuk itu buatan English Electric itu kini sudah berusia 63 tahun.

Menurut Don dan isterinya, Ivy, peti sejuk itu masih digunakan pada setiap hari tetapi terdapat beberapa pertukaran mentol tetapi ia tidak perlu dibaiki. -



Reaksi bila tahu suami 'makan luar'

Inilah reaksi si Isteri bila mengetahui si Suami 'makan luar'

Makan yang di hidang pun menunjukkan dia dalam keadaan marah


Kemudian dia akan mengedarkan risalah begini.....

"Anjing yang hilang..terakhir dilihat bersama teman baik isterinya"

dan dia kemudian membuat iklan yang lebih berani......

"Hi Steven, Apakah saya masih mendapat perhatian kamu sekarang? Saya tahu semuanya tentang dia, kamu kotor, tidak bermoral, tidak jujur. Semuanya telah di rakamkan. Daripada : Emily(bakal menjadi bekas isterimu). P.S Saya membayar iklan di billboard ini dari wang yang diambil dari akaun bersama.

Bukan setakat itu sahaja yang boleh dilakukan...bila marah tak dapat di kawal
harta benda menjadi mangsa seperti ini.....


dan akhir sekali,bila keadaan tidak dapat di selamatkan lagi....

semua barang anda di humban keluar rumah.....

so,jangan sekali-kali bermain kayu tiga @ makan luar@ selingkuh
kerana isteri boleh melakukan apa sahaja bila kedudukan dia tergugat...



Video..pokok ganja ditanam di bawah tanah,canggih tempat persembunyian ini

Polis Poland menemukan 10.000 pohon  ganja yang tersembunyi di bawah tanah yang besar di bawah layanan binatu di Poland barat.




Bukti cinta itu buta





betul-betul mata telah dibutakan oleh cinta..sehingga orang seluk saku
pun tak perasan

Bagaimana rasanya jika anda kerja di pejabat begini?

Pasti seronokkan jika kita bekerja dalam suasana
pejabat begini....












Kerana kelaparan haiwan macam nipun dibakar dan dimakan






lapar punya pasal....

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved