Inilah wajah pengantin sebelum dan selepas make up

on 13 Julai 2012








inilah yang di sebut THE POWER OF MAKE UP....
yang tak cantik boleh dicantikkan...yang cantik lebih dicantikkan

Ular sawa hamil dilanggar,anaknya berterabur di jalanraya


Ini adalah rakaman video yang menggambarkan seekor ular sawa raksasa yang sedang hamil dilanggar sebuah kendaraan dijalan raya hingga mati, tragisnya telur yang berisi janin ular dalam kandungan ular itu berterabur  keluar hingga bersepah di jalan raya.

Masih banyak orang bingung sebenarnya ular itu bertelur apa beranak seperti halnya mamalia lain, tapi bukankah ular tidak menyusui? Bererti bertelur yang lebih tepat adalah Ovovivivar. Kebanyakan jenis ular berkembang biak dengan bertelur. Jumlah telurnya boleh beberapa butir saja, hingga puluhan dan ratusan butir. Ular meletakkan telurnya di lubang-lubang tanah, gua, lubang kayu lapuk, atau di bawah timbunan daun-daun kering. Beberapa jenis ular diketahui menunggui telurnya hingga menetas; bahkan ular sawa ‘mengerami’ telur-telurnya.











sumber : ruanghati.com

Wanita separuh bogel jual 'bing lang' di tepi jalan Taiwan

Jangan salah sangka dulu terhadap para wanita seksi ini! Mereka berpakaian mini dan hampirseparuh bogel berkeliaran di jalan bukan untuk menawarkan perkhidmatan seks, tetapi mereka adalah penjual produk ‘bing lang’.

Produk ini popular di Taiwan dan China. Bentuknya serupa permen tapi memiliki rasa seperti tembakau dan agak manis . Bing Lang katanya berkhasiat untuk mengurangi kecanduan merokok. Dengan menghisap permen ini, maka dapat mengurangkan keinginan untuk merokok. Kerana ada rasa tembakau, sehingga kalau menghisap bing lang seperti sudah merokok.

Pakaian para penjual bing lang yang seksi ini memang dibolehkan di Taiwan tetapi jangan sampai bertelanjang.



Berikut beberapa gambar bing lang dan mereka yang menjualnya





Senjata sebenar yang berbentuk seperti mainan



Pertama di Dunia: Darah Lembu Selamatkan Nyawa Manusia

 Tamara Coakley, perempuan 33 tahun di Australia mengalami kemalangan parah yang nyaris meragut nyawanya. Dalam kemalangan tersebut, dia kehilangan begitu banyak darah sampai jantungnya gagal mengempan oksigen ke seluruh tubuhnya.

 Bukan hanya itu, dia juga mengalami kerosakan pada tulang punggung, paru-parunya, tengkoraknya retak dan beberapa tulang iganya patah. Seperti diberitakan Daily Telegraph, Coakley juga mengalami kerosakan limpa yang pecah dalam kemalangan tersebut.

 "Sampai di hospital darah saya tinggal 2 pain sekitar 946.4 ml)," ungkap Coakley seperti dikutip dari Herald Sun.

 Kerana darah yang didermakan keluarga tidak mencukupi, pasukan doktor di The Alfred Hospital di Melbourne akhirnya memesan 10 pain (4,7 L) darah  sintetis dari Amerika Syarikat. Darah yang dibuat dari plasma lembu itu sebelumnya belum pernah ditransfusikan pada manusia.

 Darah sintetis yang diberi nama HBOC201 tersebut sebenarnya adalah hemoglobin, salah satu komponen darah yang berfungsi untuk mengangkut oksigen. Tanpa hemoglobin yang cukup, oksigen tidak boleh didistribusikan sehingga berbagai organ tidak boleh berfungsi normal.

 Dibandingkan darah asli yang didapatkan dari penderma, darah sintetis dari plasma lembu ini memiliki beberapa kelebihan. Di antaranya tidak butuh pemeriksaan ulang (cross match) dan boleh disimpan hingga 3 tahun tanpa harus dimasukkan peti sejuk.

 "Terobosan ini adalah langkah penting dalam pengembangan darah alternatif untuk mengatasi kelangkaan derma darah yang mengglobal. Ini seperti fiksi ilmiah," ungkap salah satu doktor di hospital tersebut, Prof Mark Fitzgerald.

Patung-patung Super Realistik Karya Carole A. Fuerman [Foto]

Patung-patung manusia ini dibuat oleh pemahat yang sudah berkecimpung di dunia seni selamat 40 tahun, Carole A. Fuerman. Maka tak hairan apabila hasilnya demikian realistik hingga sulit dibezakan dengan manusia asli. Lihat beberapa contoh karyanya yang sangat detail dan menakjubkan di bawah ini.






http://www.carolefeuerman.com

Hebat! Konser Rock menggunakan iPhone dan iPads sebagai instrument

Semakin hari, penggunaan iPhone dan iPads semakin banyak – meskipun saya belum menggunakannya kerana belum sanggup beli….

Baru-baru ini sebuah group band rock remaja bernama Cooperative Style asal Kazan, Russia, telah membuktikan bahawa iPhone dan iPads pun bisa digunakan sebagai instrumen musik yang baik. Mereka telah menunjukkan kebolehannya dalam sebuah konsert muzik rock meskipun baru dalam sekala lokal (odditycentral.com).

Setelah memasukkan aplikasi untuk drum, keyboard dan gitar ke dalam gadget-gadget ini, di atas pentas mereka melantunkan lagu-lagu dari group rock legenda seperti lagu milik Nirvana, Bon Jovi dan sebagainya tanpa membawa alat musik yang sebenar.

“Kami sedikit kesulitan untuk memasukkan jiwa ke dalam permainan kami melalui gadget, tapi sebagai band amatur, kami cukup bangga menjadi band pertama di dunia yang tampil LIVE menggunakan iPhone dan iPads,” kata Ruslan Halikov,  gitaris band Cooperative Style.

[Foto] Budak Ini Mempunyai Gigi Yang Sangat Aneh



image

Miniatur kendaraan dari serangga yang hebat





Mahasiswi yang seksi ini sanggup lakukan apa saja agar dapat lulus ujian


Seorang mahasiswi seksi yang gagal ujian datang ke pejabat pensyarahnya yang
masih kacak. Dia melirik ke sekililingnya sebentar, menutup pintunya, dan langsung berlutut di hadapan sang pensyarah sambil memohon.
"Tuan, Saya bersedia melakukan apapun juga agar lulus ujian....", ujarnya sambil melirik genit.


Lalu sang mahasiswi mendekat ke arah pensyarahnya, mengusap rambutnya, menatap matanya penuh erti. "Kalau tuan masih belum mengerti maksud saya..." bisiknya, "Saya bersedia melakukan apapun, apa saja yang tuan mahu..."

Pensyarahkacak tadi membalas tatapannya, "Apapun?"

"Apapun!", jawab sang mahasiswi seksi secepatnya.

Suara pensyarah itu melembut, "Apapun?"

"Apapun...."

Akhirnya Pensyarah itu berbisik, "Mahukah kamu......... belajar?"

Kegunaan berus gigi yang kamu tidak pernah terfikir

Bila keadaan terdesak kadang-kadang timbul idea yang pelik seperti
kegunaaan berus gigi ini....




Negara terkecil di dunia dengan jumlah penduduk hanya 3 orang

Sebagaimana syarat-syarat berdirinya sebuah negara yang berdaulat, maka Republik Molossia memang layak dikatakan sebagai negara Republik terkecil di muka bumi ini, walau mungkin tidak akan pernah terdaftar di Perikatan Bangsa-Bangsa (PBB), namun Republik yang memiliki wilayah kedaulatan sendiri ini memang ada secara faktual, de facto.
Pemimpin Negara Molossia Kevin Baugh , pendiri sekaligus pimpinan negara Molossia

Republik Of Molossia secara geografi berada di dalam negara Amerika Syarikat iaitu di Dayton Nevada, jadi negara Molossia dikelilingi oleh negara Amerika Syarikat. Negara paling kecil ini di pimpin oleh seorang ditaktor yang bernama Kevin Baugh dimana Kevin ditemani oleh 2 anaknya di negara yang ia proklamirkan 3o tahun silam itu.
Molossian Bangsa yang didirikan pada 26 Mei 1977 . Dikenal pada waktu itu sebagai Republik Grand Vuldstein, James Spielman dinyatakan Raja James I, dan Kevin Baugh dinyatakan Perdana Menteri. Setelah tempoh singkat kegiatan sporadis bangsa memasuki masa dormansi. Raja James I, meskipun masih raja, tidak lagi menjadi aktif dalam kerajaan pada waktu itu. Kerajaan terus, tanpa campurtangan Raja, dan terus dikembangkan oleh Perdana Menteri. Pada tahun 1980 itu berganti nama menjadi Kerajaan Edelstein, dan pada tahun 1988 berganti nama XI itu lagi, kali ini sebagai Kerajaan Zaria. Kerajaan nomaden ada sebagai pemerintah, tanpa sebuah rumah. Dijalankan oleh Perdana Menteri, Pemerintah bepergian ke Eropa. Sementara di Eropa, dan setelah kembali dari Eropa pada tahun 1992 XV, Kerajaan makmur dan tumbuh dalam budaya.
Molossia juga menerbitkan Passport selperti negara berdaulat

Memiliki layanan Pos sendiri, setem dan kpejabat  pos

Luas Wilayah : 14.3 acres
Date of foundation : 3 September 1999 (Saat di Nevada)
Pemimpin : Kevin Baugh (Ditaktor)
Bentuk Negara : Republic (Dictatorship de facto)
Bahasa : English (Deseret), Esperanto, and “Griko”
Mata Wang : Valora (Dari Koin Kasino)
Ibu Kota : Espera
Time Zone : Molossian Standard Time (UTC-7 hours, 29 minutes)
Penduduk Manusia : 3 (3 lainnya anjing )




Negara ini juga memiliki website rasmi kenegaraan yang  lengkap infonya.

Inilah Makanan Dalam Tin Yang TerUnik di Dunia

Ternyata Makanan dalam tin itu tidak hanya berisi Ikan, Daging lembu atau Daging Ayam. Tetapi ada berbagai macam jenis makanan , bahkan aneh dan ekstrim. Cuba lihat gambar dibawah ini :


Makanan Dalam Tin Kaki Katak


Makanan Dalam Tin Serangga Raksasa


Makanan Dalam Tin Kalajengking


MakananDalam Tin Chessburger


Makanan Dalam Tin Armadilo/Tikus Tanah

Beza awek dan kambing bila membonceng kenderaan

 Bila bab ini yang untung si boyfriend....

dan dalam bab ini pulak yang paling untung ialah abang kambing kita..
itu bezanya bila awek dan kambing membonceng kenderaan...


Sadis, Lelaki Ini Menari Sambil Memutar Ekor Kucing


RAMSGATE - Rakaman kamera CCTV menunjukkan seorang lelaki yang menari-nari di jalan sambil menggenggam ekor dan memutar-mutar kucing yang dipegang olehnya.

Kucing malang yang diputar-putar olehlelaki itu hampir menghentam kereta yang diparking di samping jalanan. Seorang pejalan kaki pun nampak menghadang lelaki itu di Ramsgate, Inggris. Demikian seperti diberitakan Daily Mail.

Polis langsung bergerak untuk menangkaplelaki itu setelah pemilik bar di Ramsgate mengirimkan rakaman video lelaki tersebut ke The Royal Society for the Prevention of Cruelty to Animals (RSPCA).

Kucing hitam yang bernama Mowgli itu lepas dan lari ke pemiliknya yang tinggal di dalam bar tersebut dalam keadaan tertekan.

"Pemilik kucing itu nampak sedih ketika melihat rakaman video yang menunjukkan seorang lelaki memutar-mutar Mogwli dengan memegang ekornya. Kami berharap siapapun yang kenal dengan lelaki ini langsung memberitahu kami, sehingga kami dapat melakukan penyelidikan terhadap kes ini," ujar Inspektur RSPCA Caroline Doe.

Caroline juga mengatakan insiden ini merupakan kekerasan yang sadis terhadap haiwan dan tidak dapat dibiarkan begitu saja.(rhs)

[Gila] Ada pasangan suka tunjuk bon**t bila bergambar

Macam dah tak ada cara posing...kemana-mana pun mereka
pergi dan akan mengambil gambar sambil menunjukkan buntut mereka...








Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved