Setiap gambar menceritakan sesuatu

on 11 Julai 2012

Setiap gambar-gambar ini menceritakan sesuatu...
Walaupun sesama jenis masih ada perasaan irihati dan rendah diri...
cuba dan nilaikan perasaan wanita didalam gambar-gambar ini...











Jururawat Seksi Telanjang Beri Arahan Cara Memeriksa Payudara

TRIBUNNEWS.COM - Seorang jururawat perempuan nan cantik telanjang memberikan cara memeriksa payudara dalam sebuah acara di televisyen. Demikian dilapor media setempat di Jepun.

Program acara yang ditayangkan pada tengah malam ini di sebuah televisyen di Tokyo mempromosikan cara mengesan kanser payudara.

Menurut penuturan dari jururawat seksi itu, perempuan yang mendapatkan menstruasi sebelum umur 12 tahun atau memiliki bayi sebelum umur 30 tahun memiliki risiko tinggi untuk terkena kanser payudara."Perempuan yang memiliki riwayat seperti ini harus memeriksa payudara mereka setiap bulan," katanya.

Kejamnya dunia


Gambar yang sangat mengharukan ini telah memenangkan hadiah Pulitzer(diambil di Sudan). Seekor burung pemakan bangkai  menunggu dengan sabar kanak-kanak yang sedang berjuang untuk bertahan hidup untuk dijadikan mangsanya. Orang yang mengambil gambar ini telah membunuh diri tidak lama setelah menerima hadiah Pulitzer tersebut (1994).Tajuk 'kejamnya dunia' telah dipilih untuk gambar ini

KETERANGAN :

Penghargaan Pulitzer (Pulitzer Prize) adalah penghargaan yang dianggap tertinggi dalam bidang jurnalis cetak di Amerika Syarikat. Penghargaan ini juga diberikan untuk pencapaian dalam bidang sastera dan gubahan muzik. Penghargaan Pulitzer pertama kali diberikan pada 4 Jun 1917, dan sejak itu pemenang, mula diumumkan setiap tahun pada bulan April. (Sumber: Wikipedia).sumber :iwandahnial.wordpress.com

Bikini Ini Membuat Rakyat India Marah

VIVAnews - Pakaian renang yang ditampilkan pada Australian Fashion Week 2011 membuat kemarahan masyarakat di India kerana one piece swimsuit tersebut bergambar Dewi Lakshmi. Dia adalah tokoh suci umat Hindu, yang menjadi majoriti di India.

Menurut  CNN, kemarahan masyarakat di India tak terbendung setelah melihat wajah Lakshmi tercetak di bahagian depan dan belakang pakaian renang tersebut. Kemarahan tercermin melalui aksi pembakaran foto-foto rekaan pakaian renang itu beserta bendera nasional Australia dalam suatu aksi protes di Hyderabad Selatan.

Presiden Federasi Asosiasi Australia India, Vish Viswanathan, pun mengutuk rekaan pakaian renang  Lisa Burke tersebut. “Sulit mempercayai bahawa ini tidak disengaja. Mereka yang melakukan hal ini hanya untuk mencari perhatian,” ujarnya.

Ia yakin seluruh masyarakat India terluka. Lebih dari 200 ribu orang India yang tinggal di Australia pun ikut tersinggung dengan rekaan pakaian renang dari  Lisa Blue ini.

Apalagi Lisa Burke pernah tinggal di India sebelum kembali ke Australia. Ini memunculkan kekecewaan kerana seharusnya, dia mengetahui seberapa besar cinta masyarakat India terhadap dewi kekayaan, kesuburan, kemakmuran, keberuntungan, kecantikan, keadilan, dan kebijaksanaan tersebut.

Lisa Burke meminta maaf kepada masyarakat India atas gejolak yang muncul akibat designnya. Lisa mengatakan, pencitraan Dewi Lakshmi pada pakaian renangnya hanya untuk berbagi perbezaan budaya dari label miliknya.

“Kami meminta maaf kepada siapa pun yang tersinggung dan menyarankan untuk tidak menggunakan citra Dewi Lakshmi untuk koleksi terbaru pakaian renang Lisa Blue. Kami akan menghentikan produksi dan design tersebut, tidak akan ada di outlet mana pun di dunia,” ujarnya melalui akun Facebook peribadinya, seperti dilansir harian Daily Mail.

Pada koleksi kali ini, Lisa Blue mengambil tema berbeza iaitu wanita masa depan yang seksi, cantik, kuat, dan peduli dengan keadaan sekitar.

Situs Sydney Morning Herald melakukan polling terhadap koleksi-koleksi Lisa Blue. Sekitar 46 peratus mengatakan design-designnya cantik, 17 peratus mengatakan menarik, 14 peratus tidak menyukainya, dan 23 peratus mengatakan berisiko.

Inilah video lamaran yang diragukan keasliannya


Setelah video lamaran paling romantis di dalam panggung wayang, kali ini ada juga seorang lelaki melamar kekasihnya untuk menikah dengan cara yang sangat kreatif - dan juga romantis, tentunya.

Marzo, merakam momen ketika dia melamar Lisa. Dia menggunakan seluruh jendela dan lampu dari sebuah bagunan untuk memperlihatkan tulisan yang intinya berisi kalimat lamarannya. Rakaman tersebut di-upload via YouTube sejak tanggal 15 Februari 2010, tetapi baru akhir-akhir ini menjadi ramai diperbincangkan di dunia maya.

Banyak pengguna YouTube yang meragukan keaslian video ini. Mereka berpendapat Marzo menggunakan efek digital untuk membuatnya. Bahkan, mereka menyangka ini hanyalah sebagai sebahagian iklan dari Union Bank ataupun Doritos, dimana kedua brand tersebut terlihat di dalam video.

Namun, ada salah satu pengguna yang merupakan mantan teknisi menjelaskan bahwa ini adalah sesuatu yang mungkin dilakukan. Lampu gedung dapat dikontrol oleh sebuah sistem komputer.-idbite.com

Lebih jelasnya, kita lihat saja video di bawah ini:






Sumber: CBS

Pengemis zaman sekarang


Seiring dengan kemajuan teknologi mereka juga tidak 
mahu ketinggalan...

Selamba je bangau ni telan arnab




Dahsyat betul bangau ni....
(

Inilah lelaki yang boleh mengimbang kereta dengan kepalanya

Kelebihan John Evans,  ini adalah dirinya boleh mengimbangkan benda atau objek yang berat di kepalanya seperti mengimbangkan batu bata, orang, buku-buku dan juga sebuah kereta.

Dengan tinggi hampir 2 meter dan berat 155,7 kg , John sudah memecahkan 30 rekor dunia dalam 11 kategori yang berbeza. Salah satu rekodnya yang paling hebat adalah mengimbangkan kereta yang beratnya sekitar 159,6 kg diatas kepalanya.John memecahkan rekod mengimbangkan kereta di The London Studios, UK, pada 24 Mei 1999 selama 33 saat.






Most Bizarre Body Modifications (sungguh menggerikan)


  •  Eyeball Tattoo
  •  Scarification
  • 3D-Art Implant

  • Pointy Ears
sumber : odee.com

Koko: Gadis Berwajah Karakter Anime dari China [Foto]

Ini dia seorang perempuan asal China yang bernama Koko, wajah segitiganya yang  tirus dan mata besarnya yang mencolok menjadi teka-teki tersendiri bagi para pengguna internet. Asli, operasi plastik atau photoshop?
Koko adalah seorang pemilik kedai perhiasan online bernama Koko Beauty, dan dari beberapa foto yang berasal dari kedainya itu, Koko terlihat sebagai seorang wanita remaja yang memiliki bentuk muka segitiga yang sangat "aneh" dan mata yang menurut saya kelewat besar untuk ukuran orang normal.
Penampilannya jelas diadaptasi dari karakter-karakter shoujo di anime / manga Jepun. Dimana biasanya, perempuan cantik selalu digambarkan dengan wajah mungil dan bermata besar.
Bagaimana ? Cantik atau menyeramkan? Asli atau palsu?








Kajian terbaru.. Perkahwinan Lebih Bahagia Apabila Berat Isteri Lebih Ringan Dari Suami


Kata dari ahli pernikahan bahawa suami tidak mempermasalahkan ukuran tubuh isterinya dipatahkan oleh para pengkaji dari Universiti Tennessee. Size does matter!

Menurut kajian tersebut, lelaki yang memiliki berat badan lebih berat dari isterinya akan lebih bahagia dari awal pernikahan hingga seterusnya. Begitu pula dengan wanita. Wanita yang memiliki berat badan lebih ringan dari suaminya lebih bahagia daripada wanita lain yang memiliki berat badan lebih berat dari suaminya.

Penemuan ini didasarkan atas penelitian terhadap 169 pasangan dibawah 35 tahun yang diberikan kuesioner setiap 6 bulan selama 4 tahun.

Salah satu peneliti, Andrea Meltzer mengatakan "Pesan terbaik yang didapat dari penelitian ini adalah wanita dengan ukuran tubuh apapun boleh bahagia dalam hubungan mereka selama memiliki pasangan yang tepat. Yang perlu diperhatikan adalah berat relatif, bukan berat absolut."

Meskipun begitu, hasil penelitian ini diragukan oleh ahli pernikahan Jean Hannah Edelstein. "Saya skeptis bahawa kebanyakan lelaki akan benar-benar menolak pasangannya berdasarkan kelebihan berat badan apabila tidak ada masalah lainnya."


sumber: Telegraph

Patut ke patung barbie bersalin diperlihatkan kepada anak-anak?














patut kediperlihatkan kepada anak-anak???

Gila..wanita ini dibogelkan dan diperlakukan seperti perempuna murahan kerana mencuri komputer riba

Wanita berusia 25 tahun ini telah dimalukan oleh sekumpulan pelajar lelaki di sebuah Universiti apabila dia didakwa mencuri sebuah komputer riba dan telefon mudah alih yang dipunyai oleh seorang pelajar disana. Wanita ini telah ditangkap oleh para pelajar universiti itu ketika cuba untuk melarikan diri bersama barang curiannya.


Bukan setakat menelanjangkan wanita ini, ada sesetengah pelajar cuba memasukkan jari mereka ke dalam kemaluan wanita ini dan pelajar lelaki yang lainnya merakam menggunakan telefon bimbit mereka dengan cara yang sangat tidak bertamadun.


Menurut sumber wanita ini telah dua kali ditangkap kerana kesalahan yang sama. Namun kali ini nasibnya teramatlah malangnya. Kerana mencuri dia dihukum “bertelanjang bulat”.


sumber : bestoneoffour.wordpress.com

Kanak-kanak 10 tahun ini perlukan 120 ribu liter setiap tahun untuk hidup


Hidup Billy Gallacher, kanak-kanak berusia enam tahun ini, berubah setelah menghidap sebuah penyakit  Demi bertahan hidup, dia memerlukankan 120 ribu liter darah setiap tahun.

Billy menghidap penyakit yang dapat menyebabkan pendarahan hidung selama 90 minit dan mengalami memar dan berdarah hanya kerana memegang tangan ibunya.

Dari hasil pemeriksaan perubatan, dia didiagnosis menderita Siklus Trombositopenia. Penderitanya hanya satu orang di antara satu juta orang. Penghidap kelainan ini akan mengalami pendarahan berlebihan.

Untuk mengubati dan membuatnya hidup normal, Billy memerlukan transfusi darah dengan protein khusus. Sulitnya lagi, protein darah yang diperlukan tubuh Billy hanya terdapat pada sejumlah kecil penderma.

Agar mampu bertahan dan hidup normal, Billy memerlukan 10 ribu liter darah tiap bulan.

Ibu Billy, Dawn, 28, mengatakan, "Tubuh Billy akan memar dan mengalami pendarahan di seluruh tubuh bila Anda memeluknya. Dia tidak dapat melakukan apapun. Bahkan menaiki bangku berbahaya baginya."

"Saya sangat berterima kasih kepada semua orang yang mendermakan darahnya. Diperlukan darah dalam jumlah besar untuk membantu menyelamatkan nyawanya dan membuatnya hidup normal," kata sang ibu seperti dikutip The Sun.
Kanak-kanak laki-laki dari Todmorden, Yorks Barat ini secara rutin mengunjungi hospital Royal Calderdale untuk melakukan transfusi darah selama sepuluh jam.

Transfusi darah bertujuan untuk meningkatkan jumlah trombosit dalam darah agar dapat menggumpal dengan normal. Tanpa itu, dia tidak bioleh membendung pendarahan jika terluka.

Jika satu penderma hanya mampu memberikan satu liter darahnya, dalam setahun Billy membutuhkan pertolongan 120 ribu orang.

Ketua Tabung Darah Nasional  Pam Prescott mengatakan, "Billy adalah salah satu alasan mengapa kita perlu menjaga stok darah. Kami selalu memerlukankan penderma darah baru."

Penyiksaan yang mengerikan

Melihat gambar-gambar ini nyata memang satu penyiksaann yang mengerikan....cara @ proses membuat sup kucing ini pun teramat 'brutal' sekali, apalagi kalau nak memakannya....


 disiksa

 di biarkan mati dalam keadaan yang parah...

 di bakar.....

 dipotong......

di buat sup...siap untuk dimakan...


Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved