Adik Beradik Membuat Kek Berukuran Super yang Terlihat Seperti Biskuit

on 07 Julai 2012

Dua saudara kandung, David Parry (20) dan kakak perempuannya Laura (23), menghabiskan satu hari setiap minggunya bergumul dengan cokelat, gula dan mentega untuk membuat makanan kesukaan mereka dalam ukuran super besar.


Adik beradik ini telah menciptakan cemilan Jammy Dodger seberat 3.3kg, sebuah Wagon Wheel seberat 3kg, Curly Wurly sepanjang 90 inci serta biskut Bourbon berukuran super.

David, seorang mahasiswa tahun kedua di Universiti Politik East Anglia, Norwich, mengungkapkan bahawa ia adalah seorang tukang masak amatur dan mengakui sangat suka dengan makanan manis.


“Tak seorang pun dari kami yang genius tentang masalah kuliner, tetapi kami berfikir untuk mencubanya,” tutur David.

“Kami mencuba untuk menjaga kek-kek tersebut sesuai dengan proporsi dan membuat mereka sebesar mungkin namun harus muat kedalam peti sejuk. Kami tidak berniat untuk mempamerkan kek-kek tersebut, kerana akan menjadi sia-sia. Jadi setelah kek tersebut selesai kami kemudian memakannya.” tambah David.



Menurut kakaknya, Laura, mereka mendapatkan permintaan dari ramai orang yang ingin memesan kek tersebut untuk acara pesta, namun mereka lebih memilih memakan kek tersebut atau memberikannya kepada teman terdekat.

Sumber : dailymail

Lelaki ini 15 tahun mencari pembunuh anaknya

Fransisco Holgado, lelaki 66 tahun yang selalu berpakaian serba hitam dan memiliki dua keperibadian. Siang dia menjadi seorang ayah, malam dia menjadi pemburu pembunuh anaknya.

Ini adalah tahun ke 15 sejak anaknya, Juan Holgado, terbunuh dengan lebih dari 30 tikaman. Fransisco Holgado menghitung setiap tahun kematian anaknya tersebut di sebuah tembok di kota Jerez De La Frontera, Sepanyol.

Pada tembok itu tertulis “14 tahun. Keadilan untuk Juan Holgado”. Holgado menutup angka 14 tahun dengan cat putih dan menggantinya dengan angka 15 tahun. Selama itu pula, Holgado berjuang mencari pembunuh anaknya sampai ke sarang penjenayah di kota yang terletak di Sepanyol selatan itu.
Holgado bersara awal demi melancarkan misinya. Isterinya bahkan meminta cerai dan ketiga anaknya mulai tidak memperdulikannya. Dengan menggunakan wig murahan, kacamata dan sebuah topi, Holgado menyamar dan mendekati semua penjahat di lokasi tersebut.

“Apa yang harus seorang ayah lakukan? Seorang ayah yang anaknya dibunuh tidak boleh hanya duduk di rumah. Dia harus menemukan pembunuhnya, bahkan mengorbankan nyawanya jika diperlukan,” ujar Holgado yang setiap hari menziarahi kubur anaknya, dan sampai hari ini juga, Holgado masih mengenakan pakaian hitam tanda berkabung.

Juan Holgado, 26, terbunuh pada 22 November 1995 ketika bekerja di sebuah stesen minyak. Dia ditemukan berlumuran darah dengan puluhan tikaman. Pembunuhnya berhasil lari beserta wang beberapa ratus dolar, beberapa pek rokok, dan beberapa botol minuman alkohol.

Penyiasatan kematiannya terbantut kerana kurangnya barang bukti pada penyelidikan. Tempat kejadian yang penuh dengan darah, pecahan kaca, dan bekas perkelahian telah dibersihkan pemilik stesen itu. Beberapa fotografer dan wartawan juga merosak bahan bukti. Cap jari tersangka juga telah hilang tanpa bekas. Inilah yang menyebabkan pihak berkuasa tidak dapat menangkap satu orang pun hingga saat ini.

Demi mendapatkan informasi dari lokasi kejahatan. Helgado menyamar menjadi Pepe. Dia berhasil berteman dengan para pengedar dadah, perampok, dan pelacur. Semuanya demi mendapatkan informasi mengenai pelaku kematian anaknya. Bak agen mata-mata, semua percakapan dengan mereka dirakamnya  di sebuah kaset.

Terdapat puluhan rakaman dalam keset berdurasi 60 menit. Empat orang tersangka telah berhasil dia tangkap, namun semuanya akhirnya dibebaskan kerana kurang bukti. Seorang pemuda yang paling dicurigainya adalah Pedro Asencio, pemuda ini mengaku kepada Pepe telah membakar bajunya yang berlumuran darah ketika itu, dia juga mengatakan akan membunuh Fransisco Helgado.

Helgado terkenal kerana kenekadannya. Dia pernah berdiri di tengah rel keretapi untuk menghentikan keretapi ke Madrid. Dia menampal kota dengan poster dan menconteng gedung menuntut keadilan.

Dia juga dua kali pernah mengganggu pertandingan bolasepak dengan berlari ke tengah lapangan membawa banner dan bunga carnation, yang bererti dia tidak akan melupakan anaknya. “Dia adalah pejuang yang gigih,” ujar kawan Helgado, Pablo Berrera, 33, seorang bartender.

TERLUPA SUDAH BERKAHWIN

Michelle Philpots 47 tahun hanya mampu mengingati peristiwa setakat tahun 1994 sahaja.Dia telah berkahwin pada tahun 1997 dan suaminya terpaksa menyakinkan yang dia sudah berkahwin dengan menunjukkan gambar perkahwinan mereka.Dia mengalami lupa ingatan sejak mengalami dua kemalangan.
Setiap pagi  bangun tidur suaminya akan memberitahunya yang mereka sudah berkahwin.
Nasib baik dapat suami jenis penyabar kalau tak dah lama kena tinggalkan.

Kanak-kanak hampir buta kerana telur

PARIS : Seorang kanak-kanak berusia 9 tahun buta selepas memanskan telur rebus dalam ketuhar gelombang mikro.Dia dikatakan memasukkan telur tanpa menanggalkan kulitnya dan memanaskannya dengan suhu maksimum selama 40 minit.

Kemudian dia menggeluarkan telur itu dan memasukkannya kedalam mangkuk,Selepas 30 saat ,telur itu meletup semasa dia membawanya ke meja,menyebabkan dia menglami kecederaan pada muka dan mata kanan.
Kecederaan matanya amat teruk dan kata doktor kanak-kanak itu terpaksa menjalani beberapa pembedahan dan hanya dapat melihat dengan bantuan kanta plastik.

Lawak..inilah penyanyi yang berani sindir punggung besar Kim Kardashian


LOS ANGELES- Kim Kardashian terus menjadi cemuhan selebriti Hollywood. Setelah disebut idiot oleh Daniel Craig, giliran penyanyi Kristin Chenoweth yang menyindir artis 31 tahun itu.

Kristin sebenarnya dikenal sebagai penyanyi bertubuh mungil. Namun, ketika tampil di salah satu majlispenghargaan, Kristin menambahkan bahan buatan di bahagian belakang seluar jeansnya, sehingga punggungnya terlihat super besar. Alhasil, Kristin terlihat seperti Kim Kardashian yang memang sering disindir memiliki punggung palsu.

Meski tidak secara terbuka mengakui mengejek Kim Kardashian, orang sudah faham tingkah laku Kristin itu. Selain kerana suara merdunya, penampilan Kristin malam itu memang begitu menarik perhatian orang.

"Selamat malam semua! Aku punya banyak kesenangan dengan @traceadkins. Aku cinta kalian sayang," tulis Kristin di akaun Twitter-nya, seperti dikutip dari Radar Online, Rabu (7/12/2011).(rik)

Fakta brutal kenapa anda lambat dapat jodoh



Ramai diantara kita yang masih belum berkahwin dan masih tercari-cari. Mengapakah ini terjadi? Kenapakah tiada yang berminat dengan kita? Fakta-fakta yang akan dipaparkan dibawah agak brutal dan straight to the point. Sesiapa yang terasa dan tersinggung harap maaf. Tetapi inilah hakikatnya mengapa anda lambat DAPAT JODOH, sama ada anda mahu terima atau tidak.


10 FAKTA BRUTAL KENAPA ANDA LAMBAT JODOH

  • Anda ingat diri anda terlalu cun atau segak oleh itu anda selalu memilih dan menantikan kekasih hati dan teman yang cun dan menawan. Bila ada calon, tetapi tidak cun, anda menolak!!
  • Anda sentiasa menunggu tanpa cuba berusaha memperluaskan lingkungan kenalan anda.
  • Sikap anda yang prejudis terhadap golongan “opposite sex”
  • Anda sudah putus harap kerana peristiwa silam yang lalu dan malas melayan kerenah lelaki atau perempuan lagi..fokus anda adalah pada karier anda sahaja!
  • Jodoh anda sudah mati!
  • Anda tersesat dalam hutan dan tiada siapa lagi di situ kecuali rakan anda yang sejenis dan anda bukanlah gay atau lesbian..hehe..
  • Anda disihir supaya jodoh anda tidak lekat.
  • Sikap anda yang kurang romantis dan membosankan.
  • Badan anda berbau dan baju, rambut anda tidak terurus!
  • Anda jarang keluar rumah dan terlalu malu untuk berkawan!



Jangan cuba-cuba mencari minyak pengasih, minyak dagu atau menggunakan ilmu hitam kerana semuanya itu adalah syirik.Dan yang paling penting fakta diatas cuma fakta brutal dan suka-suka saja.Tiada kena mengena dengan mereka yang hidup dan yang sudah tiada.



Cara main bowling yang tak pernah kita lihat

Buah tembikai penganti bola bowling....
macam-macam idea yang penting bersukan

Seni Patung Mini yang Berukuran Sebesar Sel Darah Manusia


Willard Wigan (54), menghabiskan waktu berbulan-bulan untuk membuat ukiran dari serpihan emas yang sangat kecil, dan bahkan denyut nadi di jarinya dapat menghancurkan patung tersebut. Bahkan untuk mengecatnya, Wigan menggunakan rabut kaki dari lalat buah sebagai berus, dalam studionya di Birmingham.

Wiliard Wigan

Dengan tangannya yang tenang, Willard mengerahkan seluruh kesabarannya serta alat-alat khusus yang diadaptasi untuk ciptaannya, guna membuat patung Tom Daley dan meletakkannya diatas sebuah bulu mata.

Patung Tom tersebut berukuran kurang dari 20 mikron. Dengan perbandingan sebuah sel darah merah mempunyai ukuran antara 10 sampai 20 mikron.

Diketahui, Wigan mulai membuat rumah miniatur untuk semut ketika dia berusia lima tahun. Berkat dorongan ibunya, ia mengubah kegemarannya tersebut menjadi karier yang sukses.

Masih banyak karya spektakuler yang diciptakan oleh Wigan. Dari sebuah rumah diatas korek api, Hulk sampai putri salju dan tujuh manusia kerdil yang semuanya berukuran sangat kecil.

Aneh...Buah Kelapa Menangis Ketika Hendak Dibelah

BIMA- Buah kelapa menyerupai wajah manusia menghebohkan warga Bima, Nusa Tenggara Barat (NTB). Anehnya lagi, buah ini akan mengeluarkan air seperti menangis jika hendak dibelah.

Rumah pasangan M Saleh dan Siti Aminah di RT 08/04, Kelurahan Melayu, Kecamatan Asakota, Kota Bima, dikunjungi ramai orang untuk melihat buah kelapa ini.

Mereka ingin membuktikan dengan mata kepala mereka sendiri soal khabar heboh yang beredar dari mulut ke mulut mahupun foto di telefon bimbit tentang buah kelapa aneh itu.

Bukan hanya warga biasa, para pegawai dan guru-guru pun tak mahu ketinggalan. Mereka sengaja datang dari tempat kerja masing-masing untuk melihat bentuk asli buah kelapa yang diyakini memiliki keajaiban tersebut.

Menurut Aminah, kelapa tersebut didapat dari pemberian kakaknya, M Yamin. Saat sabutnya dikupas, belum terlihat tanda-tanda aneh.

“Saya terkejut kerana saat akan dibelah keluar air matanya. Akhirnya saya enggak jadi belah dan simpan di almari,” ujar Aminah di rumahnya, Selasa (10/5/2011).

Kerana yakin buah kelapa ini memiliki keajaiban, Aminah mengaku tidak akan menjual atau menggunakannya untuk keperluan rumah tangga. Dia akan menyimpannya sekalipun ada orang yang akan menawar dengan harga tinggi.

Kini buah kelapa tersebut disimpan di dalam kaca agar tidak terjatuh ketika warga melihatnya.

Tingginya animo masyarakat yang ingin melihat buah kelapa ini dimanfaatkan keluarga Aminah. Pihaknya sudah menyiapkan sebuah kotak amal yang boleh diisi pengunjung seikhlasnya.

Warga tidak hanya datang untuk menyaksikan namun juga mengabadikan melalui kamera telefon selularnya. Bahkan beberapa perempuan sempat kerasukan setelah melihatnya.

Maka tak hairan jika ketika ini banyak beredar rakaman video buah kelapa mirip wajah manusia ini.

Sumber :http://www.okezone.com/

Anak kecil melakukan aksi ranjang,parah gila








Mungkin pada mak bapak mereka ini hanya satu gurauan.
Tak ada yang salahnya bagi mereka tapi pada budaya kita
ini satu kesalahan yang teramat berat.Adakah kita hanya membiarkan dan melihat
sahaja berlaku adegan sebegini di depan mata?Daripada manakah mereka belajar melakukan
aksi-aksi yang terlampau advance pada peringkat umur mereka?Harapan agar 
budaya begini tidak berlaku kepada generasi kita.

Oops…Dua Wanita ini Pinjamkan Rahim untuk 11 Bayi

VIVAnews - Melahirkan buah hati merupakan pengalaman luar biasa dan membahagiakan bagi wanita. Namun tak semua kaum hawa dapat merasakan mengandung dan melahirkan.

Pengalaman mual di pagi hari, kenaikan berat badan, perubahan suasana hati hingga kaki yang membengkak merupakan cubaan yang jamak dialami para calon ibu.

Meski begitu, dua sahabat Amanda Broomhall dan Louise Smith rela meminjamkan rahim mereka dan melahirkan sembilan bayi orang lain.

Mereka adalah para ibu pengganti. Saat ini mereka tengah mengandung bayi ‘titipan’ yang ke-10 dan 11. Kedua wanita yang bekerjaya sebagai ibu pengganti ini telah hamil anak orang lain selama enam tahun.

Amanda, 39, yang juga memiliki dua anak sendiri dengan suaminya Ian, mengakui kebanyakan orang berfikir yang mereka lakukan adalah hal gila. Hamil berkali-kali dari embrio orang lain hanya untuk menyerahkannya pada orang tua lain.

Wanita asal Swindon, Wiltshire ini menuturkan, apa yang mereka lakukan untuk membantu pasangan yang ingin memiliki keluarga. Dan ia bangga akan hal tersebut.

“Kami memberikan sembilan anak kepada pasangan yang putus asa untuk mengubah hidup mereka,”ucapnya seperti dikutip dari People.

Louise, 43, dari Mansfield, Nottinghamshire, menambahkan melahirkan anak sebagai ibu pengganti adalah hal terbaik yang pernah ia lakukan.

“Tidak ada yang membandingkan perasaan bahawa anda membuat seseorang menjadi keluarga yang lengkap. Orang tua yang anda bantu tidak akan percaya hingga mereka menggendong anak mereka,” ucapnya dikutip dari Daily Mail.

Dalam enam tahun, Amanda, telah melahirkan lima bayi, termasuk sepasang bayi kembar. Doktor memperkirakan bayi keenamnya akan lahir pada November mendatang.

Sejak usia 27, Amanda telah mendermakan sel telurnya. Kemudian, ia pun memutuskan menjadi seorang ibu pengganti.

“Keluarga dan teman-teman mengatakan bahawa saya melakukan kesalahan. Tapi saya berkeras dan tetap melanjutkan niat,” katanya.

Dia berkata, awalnya ia merasa hamil dan menyerahkan bayi dari embrio orang lain adalah sebuah kesalahan. Kerana saat itu ia belum memiliki anak sendiri. “Saat menyerahkan bayi yang saya lahirkan awalnya saya merasa kosong. Saya kehilangan bayi saya,” katanya.

Tak lama berselang, ia pun menikah dengan suaminya saat ini, Ian, dan memiliki dua orang anak. “Setelah itu, saya memutuskan kembali jadi ibu pengganti. Dan perasaan saya tidak seburuk sebelumnya.”

Amanda melahirkan bayi laki-laki dari embrio pasangan lain pada tahun 2002, anak laki-laki kembar pada tahun 2007 dan anak perempuan pada Mei 2009. Semuanya diserahkan pada orangtua biologis sang bayi. Meski begitu, ia juga pernah mengandung bayi yang berasal dari sel telurnya dan sel sperma lelaki lain.

“Kami tetap berhubungan dengan orangtua pada tiap Natal dan ulang tahun. Tapi saya tahu, anak-anak mereka bukan anak saya,” ucapnya.

Amanda dan Louise bertemu pada 2003 . “Hamil anak yang nanti akan diserahkan pada orang tuanya bukan hal mudah. Sehingga Anda perlu orang untuk mendukung Anda,” ujar Louise.

Louise yang memiliki tiga anak dengan suaminya, Michael, telah melahirkan empat bayi.

Kedua wanita ini dibayar sesuai pengeluaran selama kehamilan. Meski mendapat banyak celaan, keduanya menyatakan takkan surut menjadi ibu pengganti.

Suami Louise, Michael, awalnya terkejut atas keinginan sang istri. “Awalnya saya sulit memahami keinginan Lou. Tapi saya mendukung dan mencintainya. Melahirkan lima kali sebagai ibu pengganti memang tak biasa, tapi ia melakukan hal yang luar biasa dan saya bangga padanya.”

Pembunuhan brutal kulit kepala dilapah


 Mangsa yang berusia 20 tahun telah disiksa dan dibunuh dengan kejam sehinggakan kulit muka dan kulit kepala dilapah dan ditebuk lubang sebesar 15cm di dada dengan kehilangan jantung dan terdapat luka seluruh tubuh badan. Pembunuhan ngeri ini berlaku di Mexico.


sumber : bestoneoffour.wordpress.com



Penjaga gol kena kad kuning kerana bantu kucing

Penjaga gol Medjimurje Cakovec (kelab Croatia), Ivan Banovic,sangat prihatin dengan haiwan.Ini kerana walaupun bermain bola, dia tetap memperdulikan keselamatan kucing yang masuk ke padang.

Itu terjadi pada pertandingan Division I Croatia antara kelab Sibenik dan Medjimurje Cakovec. Perlawanan yang pasti akan menjadi kenangan bagi seekor kucing, juga Banovic. Sebab kucing itu diselamatkan Banovic. Dan, akibat tindakannya itu, Banovic di berikan kad kuning. Kisah ini langsung mendapat liputan khas di media-media Crotia.

Ivan Banovic terkejut ketika pertandingan memasuki minit ke-20 dalam pertandingan , yang diadakan di kota kecil pantai Sibenik. Sebab, tiba-tiba ada kucing berjalan ke arah tiang gol yang dikawalnya. Demikian dilaporkan harian Jutarnji List di laman webnya.

Banovic (25) mengangkat haiwan tersebut dengan penuh kasih sayang. Dia kemudian menaruhnya di tempat aman di dekat papan markah.

Namun, pengadil menganggap tindakan Banovic tidak layak dan segera mengeluarkan kad kuning buat pemain itu. Alasannya, ia meninggalkan kawasan gol tanpa izin.

Menurut laporan media, sikap pengadil itu membuat para penonton marah. Mereka mengejek dan mengolok-olok  pengadil pertandingan. Mungkin, penonton menganggap pengadil tiada perasaan dan kasih kepada haiwan.

Pada pertandingan itu, Sibenik akhirnya menang dengan  1-0.

Hukuman Terkejam di Dunia Maya: Diejek Seumur Hidup di YouTube

TRIBUNNEWS.COM - Inilah hukuman paling parah di dunia. Dicemuh dan diejek di web video sharing ternama, YouTube. Demikian dilaporkan Sydney Morning Herald.

Setelah videonya menari di depan kamera laptop MacBook Air yang dicurinya, si pemilik laptop yang ahli komputer berhasil mencuri fileitu melalui server menggunakan sebuah software yang ditanam.

Ahli komputer bernama Mark Bao yang juga seorang mahasiwa di Universiti Massachusetts dan tinggal di Boston ini mem-posting video yang memperlihatkan si pencuri menari dan merakam adegan tariannya dengan webcam laptop MacBook Air miliknya.

Si pencuri yang berkulit hitam itu meminta agar videonya dihapus di YouTube dan mengatakan reputasinya rosak. Tetapi pemilik laptop belum memutuskan meski dalam hasil jajak pendapat, 84 peratus dari 14.653 voting online mengejek si pencuri itu.

“Saya memang berniat menghapusnya dari YouTube. Tapi saya tidak tahu, nanti saja dilihat,” kata Bao yang barusia 18 tahun ini.

Dalam dunia digital, ada sebuah hukuman baru untuk kejahatan. Dihukum seumur hidup dengan dipermalukan di YouTube.

Ahli masalah etik asal Australia, Dr Robert Sparrow, mengatakan Bao mungkin memliki hak menyebarkan video itu namun niatnya dipertanyakan dengan membiarkan video itu diYouTube.

“Saya kira ada pertanyaan yang jelas mengenai akibat dari mem-posting sesuatu di internet boleh mengubah hidup seseorang,” jelas Sparrow. Ia menambahkan, mem-posting video itu adalah sebuah konsekuensi yang harus diterima meski laptop itu sudah dikembalikan. Hingga kini, video itu sudah ditonton hingga mencapai 918.791 hits dan kebanyakan komentar mencaci si pencuri.

Aksi lelaki mengamuk sebelum di tangkap

Inilah aksi lelaki mengamuk sebelum ditangkap...
dia cuba untuk menyerang polis...






















Foto – Foto Wanita Dengan Luka Bakar Di Wajah Dan Tubuh


Dengan berbagai julukan kejam yang telah menghantui para remaja selama bertahun-tahun, kepiting Crusty, Burnt roti panggang, kulit ular, putri Freddy Krueger, Mutan dan Scarface.
Secara emosional menyiksa tetapi juga memberdayakan bagi gadis-gadis ini, yang datang dari seluruh dunia untuk menghadiri Wajah Angel, acara tahunan di sebelah timur Los Angeles.

• Wajah Malaikat adalah acara tahunan untuk gadis muda dengan luka bakar parah atau cacat wajah. Lárisa Hertz, kiri, dan Betania Essary, kanan

• Katie Riopka menunjukkan tato dari naskah Ibrani 


• Sekelompok perempuan berkumpul untuk pemotretan sebelum upacara penutupan di acara itu. 

• samping retreat lebih lembut meningkatkan citra tubuh dengan pijat, facial, styling rambut dan makeover oleh ahli kecantikan profesional.

 
• Katelyn Schram, kiri, bersandar pada Catrece sukarelawan Nosal saat chatting di retret.

• Angela Brady, pusat, pose untuk foto di Wajah Angel. Ini menarik remaja dari seluruh Amerika Syarikat dan jaga seperti Mexico dan Inggris

• Bethany Essary, 16, tersenyum sambil menonton teman-temannya siap-siap untuk upacara penutupan. Pesan mendukung dapat dilihat pada dinding di belakangnya

• Lárisa Hertz, kanan, tampak di cermin karena ia memakai make-up

 
• Anastaza Kemas, 17, mengenakan make-up. Wajah Angel adalah retret tahunan timur Los Angeles

• Angela Brady, 18, adalah siluet saat dia bersiap berubah Malaikat Wajah 



Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved