Masihkah kita mengeluh setelah melihat gambar mereka?

on 04 Julai 2012

Jika Anda merasa selalu hidup dalam tekanan, 
cuba lihatlah mereka..




Jika Anda merasa pekerjaan anda sangatlah berat,
bagaimana dengan dia?
  



Bila Anda merasa gaji anda  sedikit, 
bagaimana dengan anak yang malang ini??






Jika Anda merasa belajar adalah satu bebanan,
 contohilah semangat dia..




Jika Anda hampir merasa berputus asa,
 ingatlah orang ini?




Pantaskah kita mengeluh tentang makanan,
 disaat dia sedang membayangkan memakan 'happy meal' ?






Jika Anda merasa hidup anda sangat menderita, 
apakah anda juga merasakan penderitaan seperti orang ini?




Jika Anda merasa hidup Anda tidak adil, bagaimana dengan dia??




Di saat anak kita bermanja dan di sayang, 
mereka pula terpaksa mencari sesuap nasi..



Tidakah kita merasa bersalah kerana kita  selalu tidak
 mendengar bahkan melawan  cakap ibu kita?




Masihkah kita di anggap PAHLAWAN di negara
kita sendiri




Tanyalah ke dalam diri kita sendiri, dibandingkan dengan mereka, seberapa beruntungkah diri kita sebenarnya?

Tetapi kenapa kita selalu mengeluh akan masalah-masalah “kecil” yang menimpa hidup kita?

Di saat kita dihadapi oleh berbagai rintangan dalam hidup, ingat, kita tidak pernah kurang rezeki untuk tetap bersyukur..

Bukankah bersyukur merupakan cara paling mudah untuk mengecapi kebahagiaan?

Cuba kita renung dan fikirkan ,betapa beruntungnya hidup kita.....







Hah,Yu Putih Suka Musik AC/DC

TEMPO Interaktif, - Album “Back in Black” milik kumpulan heavy metal AC/DC merupakan salah satu album paling laris sepanjang masa. Album itu disukai ramai orang dari pelbagai generasi. Kini, album itu bukan hanya digemari orang, tapi jugayu putih.

Seorang operator bawah laut di Neptune Bay, Australia, Matt Waller, mengungkapkan hal tersebut. Dia memutar lagu You Shook Me All Night Long dan Back in Black di bawah laut menggunakan pembesar suara. Ternyata, yu putih menyukainya.

“Yu putih itu tertarik, ingin tahu, dan lebih tenang ketika mendengarnya,” kata Waller. Waller meletakan pembesars suara di kandang besi yang biasa dipakai para penyelam dan peneliti untuk memperhatikan yu putih.

Setelah diputar lagu AC/DC itu,yu putih mendatangi pembesar suara. “Lalu dia menggosok-gosokkan mukanya ke pembesars suara, ini aneh,” kata Waller. Sebab, yu tidak memiliki telinga, jadi kemungkinan mereka tertarik dengan getaran musik AC/DC yang keluar melalui pembesar suara.

Waller menemukan hubungan musik dan perilaku yu putih ini secara tak sengaja. Awalnya, dia diberitahu oleh penyelam bahawa lagu boleh mempengaruhi tingkah laku yu Dia pun membuktikannya dan ternyata benar.

Penemuan ini sangat penting buat Waller dan perusahaan tempat dia bekerja. Sekarang, dia menggunakan musik untuk menarik perhatian yu putih, bukan lagi menggunakan umpan. Untuk projek berikutnya, dia akan mencuba memutar lagu Led Zeppelin dan The White Stripes bagi si yu putih.

Beranikah mencuci handphone anda dengan cara begini?

Ada tak diantara kita yang berani mencuci handphone dengan
cara begini...











berani ke tak ???

sumber : unic77.tk


Kisah anak kecil pembuat batu bata yang rela melepaskan 'dunianya' untuk membantu orang tua








Jono, seorang anak kecil pinggiran kota yang rela melepas "dunianya" untuk membantu orangtua. Setiap hari dia akan membantu mengangkut dan menjemur batubata. Pekerjaan orangtua Jono hanyalah membuat batubata secara kecil-kecilan.Anak sekecil Jono terpaksa mengerjakan pekerjaan orang dewasa, tidak disuruh...tapi dia tak sanggup melihat ayahnya bekerja sendirian. Jono selalu kelihatan riang ketika membantu ayah. tapi, kita tidak tahu apakah Jono benar-benar periang, ataukah Jono menyembunyikan rasa sedihnya agar ayah dan ibu tidak ikut sedih...

Jono si kecil yang tak sanggup melihat ayahnya bekerja sendiri ikut membantu menyusun dan memindahkan bata.Jono ternyata tak bersekolah. orangtua jono tak sanggup membiayai Jono agar tetap duduk di bangku sekolah.

Jono terpaksa membantu orang tuanya ketika teman sebayanya belajar di sekolah dan juga disaat teman sebayanya bermain serta bergurau menikmati masa kanak-kanak.

bk-anak sekecil ini tahu permasalahnan yang dihadapi orang tua dan sanggup membantu..Apakah kita yang dewasa sanggup melakukan seperti yang dilakukan Jono???

Hebat..Lelaki China ini tubuh unit tentera palsu


LOS ANGELES: Seorang lelaki China ditahan kerana menubuhkan satu unit tentera Amerika Syarikat palsu dan meyakinkan orang ramai bahawa penyertaan itu akan memudahkan mereka mendapat status kewarganegaraan.

Yupeng Deng, 51, didakwa memberi peserta unit itu pakaian seragam tentera dan mengarahkan mereka berarak di pinggir Los Angeles.


Dia juga membawa mereka melawat sebuah kapal pengangkut USS Midway, yang kini dijadikan muzium.


Bagi setiap penyertaan warga China itu, Deng mengenakan bayaran sehingga RM1,400. - Reuters

saya petik dari myMetro



Dieter Dengler Satu-satunya Tentera Amerika Yang Berjaya Lari Dari Penjara Vietnam

Dieter Dengler adalah seorang berdarah Jerman-Amerika, seorang pilot Angkatan Laut Amerika yang menjadi terkenal kerana berhasil melarikan diri dari penjara yang berlokasi di tengah hutan ketika berlangsungnya perang Vietnam

Pada awal 1966, pesawat yang dikemudikan Dengler ditembak jatuh oleh anti pesawat di Laos. Meski selamat, ia tertangkap dan dikirim ke penjara yang dikelola oleh Pathet Lao, sekelompok simpatisan Vietnam Utara.

Berbagai siksaan diterimanya selama di penjara, membuatnya memutuskan untuk melarikan diri dari penjara ia bergabung dengan para tahanan lain membuat perancangan yang cermat untuk melarikan diri


Pada 29 Jun 1966, ia dan enam tahanan lainnya berhasil melarikan diri. Ketika para penjaga sedang makan dan lengah. Setelah membunuh tiga penjaga, Dengler dan pelarian lainnya melarikan diri ke hutan tebal.


Ia harus menghabiskan waktu selama 23 hari di hutan tebal yang dipenuhi dengan binatang buas, serangga, lintah, dan parasit. Ia didera kelaparan yang luar biasa sebelum akhirnya ditemukan dan diselamatkan oleh helikopter Amerika.

Dalam pelarian tersebut selain Dengler, hanya ada satu pelarian lain yang selamat, iaitu seorang kontraktor asal Thailand. Yang lainnya tewas dalam pelarian atau hilang di tengah hutan.

Sekembalinya ke Amerika dan setelah pulih dan kembali ke pekerjaannya, Dengler menjadi pilot penguji yang sukses. Hingga hari ini ia tercatat sebagai satu-satunya tentara Amerika yang berhasil melarikan diri dari penjara selama Perang Vietnam.

Posh abadi nama anak pada beg tangan


Penyanyi yang kini bergelar pereka fesyen iaitu Victoria Beckham (Posh) menamakan salah satu rangkaian jenama beg tangan terbarunya adalah Harper Seven bersempena nama anak perempuannya.
Wanita berusia 37 tahun itu mempamerkan koleksi musim luruh-sejuk terbarunya di Minggu Fesyen New York dan mendedahkan kepada umum untuk menamakan salah sebuah koleksi tersebut bersempena nama anaknya yang berusia tujuh bulan.
“Ia (beg) berkaitan tentang penciptaan dan kualiti. Koleksi itu mengandungi pengaruh elemen perkakasan tentera. Saya sangat teruja dengan beg Harper. Saya reka sendiri apa yang saya inginkan dan tidak sabar untuk memakainya,” katanya.
 
Koleksi beg Victoria itu turut merangkumi elemen feminin, corak yang bersesuaian, dilengkapi perincian unsur ketenteraan dan kasut but penunggang motosikal, di mana sebahagiannya dipengaruhi oleh suaminya, bintang bola sepak David Beckham.

sumber : sinar harian

Gila...Ibu Muda Meniupkan Asap Ganja Untuk Menghentikan Tangis Bayinya

Seorang ibu muda telah didakwa dengan penganiayaan anak setelah memfilemkan dirinya meniup asap ganja ke dalam mulut bayinya untuk membuatnya berhenti menangis.

Jessica Callaway

Jessica Callaway (21) juga dituduh memukuli puterinya yang masih berusia 10 bulan kerana tidak mahu berhenti menangis dan bahkan mengancam akan menendang mulut buah hatinya.

Ibu muda ini mengatakan kepada polis dia melakukan hal tersebut akibat mengalami ‘hari yang buruk’ kerana kesulitan memilih pakaian untuk dikenakan untuk keluar malam.

Tetangga memfilemkan Jessica sedang memukuli puterinya yang berusia 10 bulan

Penganiayaan tersebut diam-diam telah dirakam oleh tetangga dengan menggunakan telepon bimbitnya yang kemudian diserahkan kepada pihak polis di Gilbert, Arizona.

Dalam jawapannya kepada pihak yang berwajib, Callaway mengatakan dia bersiap-siap untuk keluar malam sebelum bayinya yang baru lahir menangis dan berguling di lantai.

Dalam video itu, Callaway terlihat berjalan ke dalam ruangan, memegang kaki sang bayi kemudian memukulinya.

Penyelidik ​​mengatakan bahawa Callaway juga mengakui meniupkan asap ganja ke dalam mulut puterinya.

Callaway didakwa dengan tiga tuduhan pelecehan anak. Dan dibebaskan dari penjara dengan wang jaminan 2.700 dolar. (Untuk lihat videonya sila ke SINI)

Sumber : dailymail

Aksi model tanggalkan pakaian buat pihak Muzium di Paris marah


 Museum Musee D'Orsay di Paris didatangi tiga model cantik . Di dalam museum, tiba-tiba saja, ketiga model itu melepas pakaian mereka.


 Seperti dikutip dari Telegraph, tiga model cantik tersebut masuk ke Museum Musee D'Orsay dengan mengenakan coat atau mantel, minggu lalu. Awalnya mereka bersikap seperti pengunjung pada umumnya, berbual sambil melihat-lihat koleksi museum tersebut.

 Namun tidak lama berselang setelah masuk ke museum, ketiga model tersebut membuka mantel mereka. Di balik mantel yang dipakai, para model terlihat mengenakan lingerie beraneka warna, pink, biru dan kuning neon.


 Setelah tampil hanya memakai bra dan  underwear, ketiga model itu langsung berlari sambil tertawa-tawa menuju pintu keluar museum. Tentu saja penampilan mereka membuat  pengunjung terkejut. Para penikmat museum yang awalnya tengah memperhatikan berbagai karya seni, langsung menolehkan kepada ke tiga model cantik nan seksi itu. Tak sedikit orang yang mennjerit dan bersiul ke para model tersebut.


 Aksi ketiga model di atas dilakukan tentu saja bukan tanpa tujuan. Adalah sebuah brand lingerie Etam yang menggagas aksi para model tersebut sebagai sebahagian dari promosi atau iklan.


Etam membuat serangkaian video menarik dan kemudian dipostkan ke internet. Tujuan mereka melakukan hal itu untuk menarik perhatian pengguna internet agar datang melihat fashion show Etam akhir Januari 2012 ini.


 Video yang dipost Etam ke internet itu kini jadi masalah. Museum Musee D'Orsay yang dikenal sebagai 'rumah' karya Van Gough dan Renoir itu merancang menyaman perusahaan lingerie tersebut.

Pelihara Ayam di Kampus, Mahasiswi Oxford Didenda

TEMPO Interaktif, Oxford - Biasanya bilik mahasiswa penuh dengan poster idola mereka, seperti penyanyi atau group band tersohor. Namun, seorang mahasiswi S-1 di Universiti Oxford, Inggris, punya koleksi lain di bilik asramanya.

Mahasiswi yang tidak disebutkan identitinya itu memelihara ayam dalam bilikrnya dan dia dikenai denda yang tidak disebutkan jumlahnya. Seorang lagi mahasiswi lainnya didenda  kerana menyimpan sekarung jerami.

Pihak kampus juga mengenakan denda bagi mahasiswa yang melempar telur, membiarkan sampah di bilik, dan mengerjai teman yang sedang tidur. Hukuman berupa membersihkan kampus juga diberikan bagi pelajar yang melanggar peraturan.


Namun, sejumlah mahasiswa Oxford menolak peraturan denda itu. “Hukuman denda tidak adil dan ekstrem,” kata seorang pelajar yang sudah berkali-kali dikenai denda kerana melanggar peaturan.

[Kesian] Baru 28 tahun wanita ini sudah disahkan menopause

Wanita menopause, itu pasti. Hilangnya kemampuan reproduksi akibat perubahan hormon seiring penuaan usia ini, selalunya menimpa wanita usia 45 tahun ke atas.Bagaimana dengan Katy Hayward, wanita yang berasal England, yang menopause di usia 28 tahun?

 Katy terkejut mendengar diagnosis doktor. Doktor mengatakan bahawa di usianya yang kini sudah hampir 30 tahun, tak ada lagi pengubatan atau terapi untuk mengembalikan kemampuan reproduksinya.

Untuk menyelamatkan sel telurnya sudah terlambat. Harapan, satu-satunya hanya derma telur daripada orang lain, tapi itu juga tak mudah. "Saya terkejut," kata Katy. "Memiliki anak adalah kebanggaan seorang wanita."

Dr Beth Cartwright dari Unit Penelitian Menopause di Guy's Hospital London mengatakan, belum ada penjelasan perubatan yang cukup detail tentang menopause  ini. Hanya satu dari setiap seribu wanita yang mengalami menopause di bawah usia 30 tahun.

Menopause ditandai dengan perubahan hormonal akibat berkurangnya produksi estrogen. Keadaan ini tak hanya memengaruhi kesuburan, tapi juga meningkatkan risiko tulang rapuh, serangan jantung, dan stroke.

Sejauh ini, Unit Penelitian Menopause di Guy's Hospital masih terus melakukan kajian dan penelitian demi menemukan pencegahan dan pengubatan menopause awal usia pada wanita. Ini membuat Katy masih berani berharap boleh memiliki anak dari rahimnya suatu saat nanti.

Sanggupkah benarkan awek anda berpakaian begini?




Benar benar gila

Ini dia... Kereta Api Terkecil di Dunia

Kereta api terkecil di dunia ini adalah miniatur yang dibuat dengan skala 1:35.200, dan memiliki dimensi hanya 3.1mm x 6.3mm. Dan hebatnya, miniatur kereta ini ternyata dapat beroperasi. Kita boleh melihat dia berjalan mengelilingi dunia kecilnya. Kereta api ini dibuat oleh David Smith selama dua setengah tahun.



Terjatuh ke dalam kolam saat SMS,menjadikan wanita ini populer di YouTube

Peringatan bahaya SMS sambil memandu sudah kerap terdengar. Namun, belanja atau berjalan-jalan di mall sambil sms juga berbahaya.

Kamera CCTV sebuah mall merakamkan seorang wanita sedang menggunakan handphone. Nampaknya, dia keasyikan dengan handphonenya dan tak dia sedar sebuah kolam air panjut besar di depannya. Tersandung tepian kolam, wanita itu jatuh ke dalam kolam air.

Wanita malang itu kemudian basah kuyup, dan barang bawaannya pun basah terkena air. Kemudian, video ini disiarkan ke YouTube dan jadi perhatian orang dalam waktu yang singkat.

Jumlah aksesnya video itu terlah mencapai satu juta kali. Sepeti dikutip DailyMail, jika diperhatikan, wanita itu begitu fokus pada handphonenya. Dia berjalan lurus tanpa memperhatikan sekeliling. Hasilnya, dia tercebur dan memalukan dirinya sendiri.

Peristiwa itu terjadi di mall di wilayah Pennsylvania, Amerika Syarikat (AS).  Dia menjadi bintang di YouTube karena video itu.(link)






Jahanam..peniaga berpakat dengan penyeluk saku untuk ambil wang pelanggannya (full pic)

Betul-betul jahanam peniaga ni ...sanggup dia berpakat dengan penyeluk saku
untuk mengambil wang pelanggannya sendiri....










9 tahun dah jadi System Enggineer

Marko Calasan, remaja berumur 9 tahun asal Macedonia, menjadi system engineer yang diberikan sijil pengiktirafan oleh Microsoft.

Pada umur 6 tahun, Dia menjadi system administrator untuk sebuah yayasan bukan kerajaan yang membantu orang-orang cacat. Kepada Cnet lewat e-mail, Marko berkata, “Mereka senang punya administrator yang bagus.”

Marko yang mengaku menghabiskan waktu selama 4 jam sehari di depan komputer juga menjadi guru. Dia mengajar dasar-dasar berkomputer untuk anak-anak berumur 8 sampai 11 tahun. Lab komputernya ada di sebuah sekolah .

Dalam soal sekolah, Marko diizinkan oleh pemerintah setempat untuk tidak pergi ke sekolah setiap hari demi projeknya dengan komputer. Tapi, Marko cuma izin beberapa kali dalam sebulan.


Marko kini sedang membuat suatu projek yang berkaitan dengan jaringan. Remaja yang bukan hobinya bermain game komputer itu tengah mencari cara untuk mengirim signal televisyen berdefinisi tinggi melalui jaringan yang lambat. Untuk projeknya ini, sebuah perusahaan telekomunikasi Macedonia mengizinkan Marko mengakses jaringan mereka. Marko berharap sudah boleh mendemonstrasikan projeknya ini pada pameran CeBit akhir tahun ini di Hannover, Jerman.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved