Kisah Memilukan Cinta Seorang Anak Kepada Ibunya

on 02 Julai 2012

Seorang janda miskin Siu Lan punya anak umur 7 tahun bernama Lie Mei. Kemiskinan membuat Lie Mei harus membantu ibunya berjual kuih dipasar, kerana miskin Lie Mei tidak pernah bermanja-manja kepada ibunya.

Pada suatu musim dingin saat selesai buat kuih, Siu Lan melihat keranjang kuihnya sudah rosak dan Siu Lan berpesan pada Lie Mei untuk menunggu dirumah kerana ia akan membeli keranjang baru. Saat pulang Siu Lan tidak menemukan Lie Mei dirumah. Siu Lan langsung sangat marah. Puterinya benar-benar tidak tahu diri, hidup susah tapi masih juga pergi main-main, padahal tadi sudah dipesan agar menunggu rumah.

Akhirnya Siu Lan pergi sendiri menjual kuih dan sebagai hukuman pintu rumahnya dikunci dari luar agar Lie Mei tidak dapat masuk. Puterinya mesti diberi pelajaran, fikirnya geram. 

Sepulang dari jual kuih Siu Lan menemukan Lie Mei, gadis kecil itu tergeletak didepan pintu. Siu Lan berlari memeluk Lie Mei yang membeku dan sudah tidak bernyawa. Jeritan Siu Lan memecah kebekuan salju saat itu. Ia menangis meraung-raung, tetapi Lie Mei tetap tidak bergerak. Dengan segera Siu Lan mendukung Lie Mei masuk kerumah. Siu Lan mengguncang tubuh beku putri kecilnya sambil meneriakkan nama Lie Mei. Tiba-tiba sebuah bingkisan kecil jatuh dari tangan Lie Mei. Siu Lan mengambil bungkusan kecil itu dan membuka isinya. Isinya sebuah biskuit kecil yg dibungkus kertas usang dan tulisan kecil yang ada dikertas adalah tulisan Lie Mei yang berantakan tapi masih dapat dibaca, “Mama pasti lupa, ini hari istimewa bagi mama, aku membelikan biskut kecil ini untuk hadiah, wangku tidak cukup untuk membeli biskut yang besar… Mama selamat ulang tahun

Untuk lariskan jualan aiskrim,sanggup mereka bentuk aiskrim kemaluan

Kreativiti yang di luar dugaan  memang tidak akan habis. Sebagai contoh, untuk meningkatkan penjualan, sebuah kedai aiskrim di China membuat aiskrim yang aneh iaitu aiskrim berbentuk kemaluan lelaki.

Hasilnya… Penjualan aiskrimnya meningkat berlipat-lipat. Peningkatan ini ternyata kerana banyak wanita yang menyukainya.

Wanita Ini Jual PAYUDARANYA Murah Sangat


Kalau harga macam ni memang murah..
pegang 2000 rupiah (tak sampai pun duit kita seringgit)

kalau campur nenen (hisap) tambah lagi 1000 rupiah..
gila murah tu..tak kan semurah tu harga diri dia..

jom kita lihat gerangan wanita yang begitu murah menjual payudaranya

sila tekan spoiler dibawah


Spoiler:




Photobucket

oh ini rupanya patutlah..(just kidding sesekali kena buat lawak kalau nak hilangkan tension..teruskan setia bersama BORAK KOSONG)





Kesian mak cik dan kakak ini terpaksa saksikan adegan tak senonoh depan mata







Terpaksalah mak cik dan kakak ni menahan kesabaran melihat pasangan
remaja yang dikatakan baru berusia 14 tahun melakukan aksi tak senonoh di sebuah restoran
McDonalds....pada mulanya mereka dikatakan membuat kerja sekolah
tetapi berakhir dengan adegan yang tak senonoh...

[Kesian] 25 tahun hidup terbaring ditempat tidur

Manusia yang tidak bertulang ini sudah 25 tahun hidup terlantar
ditempat tidur.....hanya kerana peyakit polio yang dialaminya sejak usia
13bulan.....



untuk mengetahui kisah lelaki malang ini
sila klik open di spoiler ....

Spoiler:

Sultoni, 27 years old man from Tegal, Jawa Tengah, Indonesia suffered from polio almost 26 year since the age of 13 months till now.

Unlike many teenagers in general who can interact with the outside world, hanging out with friends, and feel the world of education, etc., Sultoni can only lie in bed (wooden board without a pillow or mattress pads) accompanied by a small radio at his side.

When Sultoni was 13 months, Rasito, his father took him to a hospital. Sultoni was still unable to walk until the lapse of time long enough.

Rasito tried to cure his son by taking him back to the same hospital that is RS. Susilo, Slawi-Tegal. According to the pediatrician who examined his circumstances, Sultoni was experiencing symptoms of polio.


The certificate that informed they were poor family earned by Rasito was enough to help him to get free medical help, even though it was not completely free because the drugs are required by Sultoni not available in the hospital and they forced Rasito to buy them outside the hospital.

Sultoni was initially placed in the bedroom in the house. But because the family can not stand the smell of feces, the family put Sultoni in the kitchen, where usually his mom cook.

Now kitchen becomes his bedroom as well. Any reasonable efforts have been made, but Sultoni still can not walk until today.


Sultoni’s father, Rasito was a primary school graduated who could only work as a coolie in the market with low income of about 12,000 per day. Rasito finally could only surrender and surrender completely to God for his life and suffering children.

In 1989, Rasito was trying to change his fate by switching job as a pedicab driver. Even for the pedicab alone he should buy by credit.



Rasito has four children including Sultoni, Sandi, Bowo & Luki. After having 4 children, his wife died. Sandi, his second child, has no regular job to do until now and he work as one of the construction laborers.

Sometimes he also works as a driver’s assistant in one transportation company. Bowo, the third son of Rasito, entrusted to the Orphanage since elementary school until now because of their lack of cost for raising him.

Bowo’s fate is more fortunate than his brothers. He now lectures in the Trans Jaya financed by the company Botol Sosro as much as 50%, while the remaining 50% financed by the parents who have to seek debt everywhere for his child’s school fare.

Luki, the last child entrusted to his sister namely aunt Jamilah since the age of 8 months until now. Currently Luki is sitting in the 6th grade of elementary school.

So was the portrait of family life in a state of poverty. They can not access education services, health, and isolated from the outside world.




Restoran Ini Anti Anak-anak


VIVAnews - McDain’s, sebuah restoran di Amerika Syarikat, menimbulkan kontroversi setelah melarang anak-anak di bawah usia enam tahun makan di tempat tersebut. Pengurusan restoran merasa teriakan anak-anak sulit dikawal sehingga mengganggu pengunjung lain.

“Restoran ini memang bukan untuk anak-anak,” kata Mike Vuick, pemilik McDain’s, restoran yang berlokasi di Monroeville, Pennsylvania, seperti dikutip dari laman Orange.

Pengurusan restoran telah menyebar pengumuman kepada para pelanggan setia tentang peraturan itu, seperti dilaporkanPittsburgh Post-Gazette. “Teriakan dan suara anak-anak tak dapat dikontrol, dan seringkali mengganggu pelanggan lain,” katanya.

Di situsnya, McDain’s mendeskripsikan diri sebagai tempat untuk ‘cocktails dan makan malam santai’ berbalut suasana ‘mewah, tenang, dan santai’. “Memang tidak ada yang salah dengan bayi dan anak-anak, tapi faktanya Anda tetap tidak bisa mengawal suara mereka.”

Menurut Vuick, kegaduhan yang muncul dari teriakan anak-anak menjadi hal tidak sopan bagi tamunya yang ingin menikmati suasana tenang. Membiarkan kebisingan terjadi menjadi semacam membiarkan keegoisan. Ia yakin masih banyak restoran yang memperbolehkan teriakan anak-anak. Yang pasti, bukan di restorannya.

Rob, seorang blogger kuliner, melihat peraturan itu sebagai idea yang baik. “Saya fikir kita hidup di zaman pengasuhan anak yang buruk, dan banyak orangtua tidak boleh menjaga anak-anak mereka di bawah kawalan,” kata Rob.

Sementara Amy, blogger lain menentang dengan sindiran, “Orang-orang yang datang dengan anak-anak yang berlari dan berteriak di restoran adalah orang-orang yang sama yang akan menjawab dering ponsel keras di meja dan melanjutkan untuk chatting. Seharusnya ini peraturan untuk orang-orang kasar, bukan anak-anak.”

Peraturan serupa pernah diterapkan Olde Salty, sebuah restoran di Carolina Utara. Tidak seekstrim McDain’s, restoran ini hanya melarang anak-anak menangis saat makan. “Ini demi kelangsungan bisnis, agar lebih banyak mendatangkan pelanggan,” katanya kepada jaringan NBC, seperti dikutip dari laman Shine.

Sementara di Brooklyn, New York, sebuah restoran bernama Union Hall membuat berang sejumlah orang yang datang dengan anak kecil, lantaran melarang adanya kereta bayi masuk ke dalam.

Sejumlah larangan tersebut menuai kritik tajam dari sejumlah komuniti orangtua yang memiliki anak. Keadaan ini menurut mereka menunjukkan lemahnya toleransi orang dewasa terhadap sikap semulajadi anak-anak.

Model terbaru jeans,sexy

Inilah model terbaru jeans..
unik tetapi terlampau lucah...
tak sesuai dengan budaya kita....




Singapore Chinese Garden Menjadi Taman 'Projek' (Foto)


Di Singapura, tepatnya di Danau Jurong ada 2 pulau buatan iaitu Japanese Garden dan Chinese Garden.

Peta Singapore Chinese Garden

Kedua pulau buatan tersebut merupakan taman umum yang menjadi tujuan berehat keluarga di Singapura untuk mencari ketenangan lahir batin kerana udaranya yang relatif bersih.

Salah satu bahagian Singapore Chinese Garden

Namun sekarang ini taman tersebut seolah menjadi "taman mesum". Taman ini sering menjadi lokasi pekerja asing untuk saling bertemu. Jeleknya lagi, taman ini kini sering menjadi tempat bagi para pekerja asing tersebut untuk berbuat yang tidak senonoh, seperti pasangan laki-laki yang diduga asal Pakistan dan wanita asal Indonesia ini




Benar-benar miris, sebab banyak keluarga yang mengajak anak-anak berlibur disini.

sumber : www.memobee.com

Apa sebab kereta boleh accident macam ni?

I don’t know the reason of this accident, maybe brakes ceased to function, maybe he was drunk or it was a she ;) I’m joking… 


1 Full throttle! (5 pics)

2 Full throttle! (5 pics)

3 Full throttle! (5 pics)

4 Full throttle! (5 pics)

5 Full throttle! (5 pics)

Masih ingat Teletubbies? Inilah Bayi Perempuan Matahari yang Selalu Tertawa di Setiap Episodenya


Tentu kita semua masih ingat dengan siri Teletubbies bukan, yup sebuah acara televisi untuk anak-anak ini selalu kita tunggu di setiap kesempatan, tingkahlaku 4 sekawan, iaitu Dipsy, Laa-Laa, Po, dan Tinky Winky, namun jarang yang peduli tentang salaah satu peranan tambahan dalam teletubbies iaitu the sun, masih ingat dengan sang matahari itu kan? Sebuah matahari dengan wajah seorang bayi dengan tawanya yang selalu menghiasi acara tersebut dan nampak makin ceria.


kali ini kita berkenalan langsung dengan si bayi pemeran matahari di teletubbies, dia adalah Jessica Smith,kini sudah dewasa.

Wanita lebih tertarik dengan lelaki berbaju merah?



Menurut satu kajian di Amerika Syarikat menyatakan wanita lebih tertarik dengan lelaki yang memakai pakaian berwarna merah.Penyelidik di Universiti Rochester yang melakukan kajian tersebut Profesor Andrew Elliot mengatakan warna merah berupaya menjadikan lelaki kelihatan lebih bertenaga sekaligus.


Beliau juga mengatakan wanita melihat lelaki yang berpakaian berwarna merah sebagai memiliki status lebih tinggi,lebih cenderung memiliki kekayaan dan berpengaruh.Tanggapan seperti ini meyebabakan wanita tertarik kepada mereka.


Kajian yang menggunakan gambar sejumlah lelaki berpakaian berlainan warna dengan wajah dikaburkan mendapati kebanyakkan responden wanita memilih lelaki berpakaian merah sebagai lebih menarik.-kosmo



Aksi Seorang lelaki Hancurkan 14 Kereta Mazda




Roth yang berpakaian sangat rapi, dengan jaket, kemeja dan tali leher itu, terlihat sangat santai menghancurkan 14 kereta Mazda yang sedang parking di dealer menggunakan besi panjang.


Aksi nekad itu berhasil terakam oleh kamera CCTV dan diketahui oleh petugas polis yang berjaga di dealer tersebut. Namun, upaya polisi menangkap pelaku tidak berjalan dengan mudah. Sebab, Roth berusaha lari dan melempari batu ke arah polis yang hendak menahannya.


 Ingin melihat videonya, saksikan di bawah ini :







Tren Baru Wanita Hamil Singapura: Foto Tak Berbaju

Singapura - Foto beberapa selebriti yang tampil tanpa busana dan menjadi foto sampul majalah ternama mengilhami wanita Singapura untuk melakukan hal sama. Kini, tren di kalangan wanita hamil negeri jiran ini adalah mengabadikan foto mereka dengan perut besar tanpa selembar benangpun.

Menurut laporan The New Paper, media dalam jaringan ANN, beberapa fotografer belakangan bahkan mengkhususkan diri pada foto wanita hamil. "Permintaan terus berdatangan setiap hari," kata mereka pada media ini.

Pemilik JJ Fotography, Jothy John, 44 tahun, misalnya, menyatakan bisnis ini tengah booming di Negeri Singa itu. Ia yang semula mengkhususkan diri pada foto bayi baru lahir dan persalinan, kini bertambah ke foto ibu hamil.

Rata-rata, katanya, dia mendapatkan lima atau enam permintaan setiap hari. Di antara permintaan itu, hanya dua yang meminta diabadikan selama persalinan dan selebihnya dalam keadaan hamil.

"Dan semua dari mereka meminta untuk berpose telanjang atau setengah telanjang," katanya.

Fotografer Hart Tan, 33 tahun, pendiri Tomato Photo, mengakui peningkatan permintaan untuk wanita hamil. "Permintaan untuk foto kehamilan sangat tinggi. Kami sampai keletihan melayani," katanya.

Natasha Mak-Levrion, warga Singapura, mengaku dua kali ini mengabadikan kehamilannya. Pertama, ia berpose telanjang saat hamil pertama di tahun 2010. Tahun ini, dia melakukannya lagi untuk anak keduanya.

Direktur dari sebuah perusahaan konsultan mengatakan kepada The New Paper, "Saya ingin sesuatu untuk mengingat saat itu." Ia menambahkan, anak pertamanya kini terlibat untuk pemotretan keduanya.

Sumber : http://www.tempo.co

Mari lihat acara persemadian Internet Explore 6

Semoga Internet Explore 6 diterima bersemadi dengan aman... hahahaha.Rakan-rakan browser juga hadir, di antaranya firefox, chrome, safari, opera, dan adiknya, IE 8....










Cuba lihat toilet dalam almari




Heboh dialam maya..bapa biarkan anak perempuannya belasah sepupu lelakinya


HEBEI - Sebuah video seorang gadis kecil yang menganiaya sepupunya kini sedang hebat diperbincangkan di dunia maya.

Di dalam video tersebut, gadis cilik itu menyiksa dan memukuli sepupu laki-laki atas dorongan sang ayah gadis cilik tersebut.

Video tersebut diambil pada hari Isnin oleh sang ayah, Lan Jianguo, di Kota Cangzhou, Daerah Hebei, China Utara.

Di dalam video tersebut, gadis kecil menolak sepupunya dan memijaknya saat terjatuh di tanah, sementara Lan berdiri di samping puterinya mengambil gambar sambil mendorong keduanya untuk terus berkelahi.

Ketika ada seorang wanita yang cuba menghentikan perkelahian tersebut, Lan melarangnya, justru mengatakan bahawa itu sudah biasa.

Seperti dilpor China Daily, Lan mengatakan bahawa dia ingin mengajarkan anak saudara laki-lakinya itu agar boleh mempertahankan harga dirinya. Dia menerapkan peraturan seleksi alam.

Dia menceritakan pengalamannya yang dulu sering ditindas di masa kecilnya, akhirnya dia mengalami kesulitan di dalam kariernya.

Secara mengejutkan, ibu kepada anak laki-laki tersebut, yang merupakan kakak Lan, tidak keberatan dengan perkelahian itu. Dia setuju dengan cara yang diajarkan oleh lan terhadap putranya agar tidak menjadi pengecut.(rhs)

10 Wanita Kembar Yang Tercantik di Dunia


Tidak banyak bayi kembar yang boleh hidup dua-duanya hingga dewasa, namun foto-foto berikut ini membuktikan bahawa merekalah di antara sedikit bayi kembar yang boleh hidup terus sampai usia mereka mencapai dewasa. Selain boleh bertahan hidup sampai dewasa, ternyata mereka juga memiliki wajah yang cantik. Dan, inilah orang-orang dewasa kembar yang paling cantik di dunia.

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.


sumber : http://www.klikunic.com

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved