kerana 0888 888 888

on 01 Julai 2012

Sebuah syarikat telefon bimbit menggantung penggunaan nombor 0888 888 888 kerana sesiapa yang memilikinya mati sejak 10 tahun lalu.
Pemilik pertama KetuaPegawai Eksekutif Mobitel, Vladmir Grashnov. Mobitel adalah syarikat yang menawarkan nombor itu. Beliau mati akibat kanser ketika berusia 48 tahun pada tahun 2001.
Pemilik kedua ketua mafia Bulgaria, Konstantin Dimitrov ,mati di tembak pembunuh upahan pada tahun 2003.Mati ketika berusia 31 tahun ketika makan di sebuah restoran.
Pemilik ketiga juga mati di tembak diluar restoran di Sofia.Seorang ahli perniagaan bernama Konstantin Dishliev.

Kebetulan atau memang dah sampai ajal. Bagi setengah orang nombor itu ada 'ong'.

Wah, Ayam Ini Tak Memiliki Bulu


INILAH.COM, London – Umumnya, sejak menetas, ayam sudah memiliki bulu. Namun tidak pada ayam ini. Sejak menetas, ayam ini sama sekali tak memiliki bulu.

Ayam yang memiliki julukan Mr Feather ini terlahir tanpa bulu sama sekali, dan terus begitu hingga kini. Jelas sekali seperti dilaporkanDailymail, ayam ini sangat menggoda bagi manusia yang lapar, bahkan sering kali dikejar-kejar kucing.

Beruntungnya, ia terus selamat sejauh ini. Ayam tak berbulu ini menetas di Propinsi Shandong, China, lima bulan lalu dan sejak itu ia menjadi selebriti . Menurut pemiliknya, Lao Yin, banyak orang mengunjunginya demi melihat ayam tak biasa ini.

“Beberapa pelanggan datang ke sini hanya untuk melihatnya,” ujar pemiliki rumah makan itu.

Berat Mr Feather tumbuh dengan lambat, di saat beratnya kurang dari setengah kilogram, sedangkan ayam-ayam lainnya telah memiliki berat dua hingga tiga kilogram.

Tupai paling Romantis di dunia

LONDON, Britain, Berita Manycome.com - Pernahkan anda melihat Tupai paling Romantis di dunia. Ini dia, seorang fotografer asal Inggris berhasil mengabadikan momen indah itu tepat disaat sang tupai sedang memegang dan mencium sekuntum bunga di sebuah taman berumput di negeri ratu Elisabeth tersebut. sangat lucu. Cek it out.

Bulan ini di negara Inggris cuacanya memang sedang panas. Seperti dilaporkan dailymail, suhu di Inggris hari ini mencapai 22 darjah celcius.

Hal ini menjadikan para warga di sana merasa tidak betah berada di rumah kerana merasa kepanasan. Pada hari minggu yang lalu mereka terlihat berbondong-boondong bersantai berkumpul dengan keluarganya di sebuah lapangan berumput.

Mungkin panasnya, hal ini tidak hanya dirasakan oleh manusia, tapi juga tupai ini yang ikut berpartisipasi dan turut meramaikan pesta di lapangan berumput itu. Namun yang menjadi daya tarik adalah  si tupai yang sedang mencabut sekuntum bunga dan menciumnya seperti seorang manusia yang sedang menikmati keharuman bunga tersebut.

Wow..seksinya



Reaksi Anak Kecil Melihat K-pop Untuk Pertama Kalinya [Video]



Bagaimana reaksi anak kecil ketika melihat video musik SNSD, Super Junior dan 2NE1? Apakah mereka terkesan, atau malah merasa aneh? Video  dari TheFineBros ini memperlihatkan berbagai reaksi lucu mereka ketika menyaksikan K-pop untuk pertama kalinya. Dan siapa diantara ketiga group ini yang menjadi favourite mereka?





sumber: TheFineBros / YouTube

Peraturan Aneh: Dilarang Senyum Saat Foto Membuat Lesen Memandu


Senyum dilarang di empat negara bahagian Amerika Syarikat. Tentu saja ini senyum bukan sembarang senyum, tapi saat anda difoto untuk Lesen Memandu (SIM), kita tidak boleh tersenyum. Peraturan ini diberlakukan untuk menghentikan penipuan SIM.


Setidaknya sudah ada empat negara yang memberlakukan pelarangan senyum atau menunjukkan deretan giginya saat difoto. “Ekspresi wajah harus neutral” yang diperlukan di jabatan kendaraan bermotor (DMVs) di Arkansas, Indiana, Nevada dan Virginia. Itu bererti Anda tidak boleh tersenyum, atau tersenyum lebar.

Pada Bulan Mei, beberapa negara bahagian lain akan mengikuti peraturan ini. Pose wajah serius yang diberlakukan kepada pemohon SIM utuk mengurangi pemalsuan. Dengan pose wajah serius kemudian akan diinstal dengan teknologi tinggi dan perangkat lunak yang baru akan boleh membezakan dengan foto orang lain yang telah dibidik.

Bila foto baru nampaknya sesuai dengan yang sudah ada, perangkat lunak mengirimkan alarm bahawa seseorang dapat cuba lagi untuk menggunakan identiti lainnya.

Menurut Profesor Robotik Carnegie Mellon University Takeo Kanade, pengenalan wajah seseorang oleh perangkat lunak dapat gagal untuk mensesuaikan dua foto dari orang yang sama jika ekspresinya berbeza di setiap fotonya. Mimik muka yang datar tanpa ekspresi, “membuat proses perbandingan lebih akurat,” ujar Karen Chappell, wakil komisaris dari Virginia, yang mengambil kebijakan tidak boleh tersenyum pada bulan March.

Sementara Arkansas, Indiana dan Nevada membolehkan sedikit tersenyum. “Anda hanya tidak dapat tersenyum lebar,” ujar kepala layanan utama surat ijin di Arkansas Tonie Shields.

Asosiasi Administrator kendaraan Bermotor Amerika mengatakan total 31 negara bahagian melakukan pensesuaian komputerisasi SIM foto dan tiga menggunakan pertimbangan lainnya. Kebanyakan mereka berkata perangkat lunak yang digunakan tanpa memperhatikan ekspresi wajah. “Orang yang boleh tersenyum di Pennsylvania,” ujar juru bicara Jabatan Transportasi Craig Yetter.

Di Illinois, penggunakan foto yang disesuaikan telah menghentikan 6.000 orang dari penipuan lesen sejak teknologi ini pada tahun 1999, kata kepala bahagian pelayanan pengendara Beth Langen.


Di Usia 96 Tahun Nenek Tua Ini Masih Jadi Pelacur, Setahun Pendapatannya 50 ribu poundsterling

Mulai berprofesi menjadi pelacur pada pasca meletusnya Perang Dunia ke-2  setelah  suaminya tewas dalam pertempuran, nenek yang bernama Milly Cooper ini mengatakan sudah ditiduri oleh lebih dari 3500 lelaki. Yang memeranjatkan adalah bahawa hingga di usianya yang senja ini sang nenek masih aktif menerima pelanggan walau tidak seramai dulu semasa muda. Dalam seminggu nenek Cooper masih dibooking  pelanggan dan para pelanggan itu usianya \ antara 29 tahun hingga 92 tahun, hairan juga  masih tada yang sanggup berhubungan dengan sang nenek yang sudah kerepot begini.

Usia sudah senja sang nenek  masih aktif jadi pelacur

Ketika ini ia tinggal di Las Vegas Amerika Syarikat setelah berpindah dari rumahnya di London Timur Inggris. Dalam perjalanan hidupnya sang nenek ini pernah taubat untuk tidak jadi pelacur lagi  selama 5 tahun namun kerana ditinggalkan anak perempuannyai dan hidup dalam penghasilan yang tak menentu akhirnya sang nenek Cooper kembali ke professon yang pernah dilakunya hingga kini.

Usia sudah senja sang nenek belum mahu berhenti jadi pelacur

Nenek Cooper pernah pindah kerjaya dari pelacur menjadi Mummy @ Germo @ ibu ayan yang memiliki dan mengelola rumah pelacuran dan ketika itu dia menemukan pasangan hidup suaminya yang kedua seorang akuntan di tahun 1955. Pada ketika itu dia memiliki anak buah sejumlah 10 pelacur muda yang bekerja  di rumah pelacurannya.

Walau sudah tua dikatakan sang nenek Cooper ini masih memiliki payudara yang berukuran besar walau tubuhnya sudah kurus kering. Just For Info nenek Cooper tarif bookingnya sekali langgan sekitar 800 Poundsterling dan dalam satu tahun masih berpendapatan 50 ribu Poundsterling .Patutlah dia tak mahu berhenti....-ruanghati.com 

[Ngeri] Penggal kepala adik sendiri depan polis

Ketika polis memecah pintu untuk masuk, semuanya sudah terlambat. Kerby Revelus sedang memegang adik perempuannya berusia lima tahun, Bianca. Ketika polis berhasil memasuki ruangan, Kerby menghayunkan pisau dapur dan memenggal leher adiknya.


"Berat sekali membayangkan kejadian mengerikan itu," kata Ketua Polis Milton, Massachusetts, Richard G Wells Jr.

Polis tiba setelah menerima telefon 911 dari saudara kandung Kerby, Samantha (17). Samantha pun mengalami beberapa luka akibat sayatan senjata tajam dan akhirnya meninggal dunia.


 Samantha masih sempat mengatakan bahawa kakaknya, Kerby (23), menyerang adik perempuannya dengan pisau. Ketika dia tidak mampu lagi bercakap, wanita itu menyerahkan telefon kepada adik perempuannya yang lain, Sarafina Revelus (9).

Ketika kejadian, nenek mereka itu sedang mencuci di tingkat bawah dan tidak menyedari apa sedang terjadi di ltingkati atas. Ibu mereka, Regina Revelus, sedang bekerja dan  ayah mereka Vronze Revelus, tidak ada di rumah.

Ketika polis mengepung rumah itu dan memasuki setiap bilik, Kerby berlari ke bilik tidur di mana Samantha tak sedari dirinya. Kerby kemudian mulai menyerang Sarafina dengan pisau, memaksa polis menembak mati Kerby . Dua jenazah saudara kandung dan penyerangnya dimakamkan bersama. Sarafina Revelus pulang ke rumah setelah menjalani pembedahan.

Wells menjelaskan, ini bukan pertama kali polis datang rumah keluarga itu setelah menerima telefon adanya kekerasan. Pada September 2004, Kerby Revelus ditangkap kerana memukul wajah salah satu adik perempuannya kerana berebut wang. The Boston Herald melaporkan saudara yang dipukul itu bernama Jessica Revelus. Ketika kejadian, Jessica tidak berada di rumah.(link)

Reporter cantik minta pemain bola tanda tangan di bontotnya



Reporter benar-benar mencari sensasi, habis mewawancara pemain bola sepak ini, dia minta tanda tangannya. Minta tanda tangan tu biasa, tapi yang buat ia jadi luar biasa, tanda tangannya bukan di foto atau buku, tapi di bontot reporter seksi ini. Ini videonya ..




Pelik betul abang askar ni

kalaulah askar kita macam ni buat malu negara je..

Guna hos berbogel untuk galak lelaki memasak

Ini semua kerja gila bagi mereka yang hanya memikirkan
keuntungan dan nafsu semata-mata..


HONG KONG: Sebuah rangkaian televisyen dewasa sudah bersiap sedia untuk menyiarkan rancangan memasak yang akan dikendalikan seorang hos yang berbogel.

Hos berkenaan akan menyediakan masakan Kantonis dengan memakai apron lut sinar, dalam usaha menggalakkan lebih ramai lelaki memasak.

Akhbar China Morning Post melaporkan, hos itu, Flora Cheung akan memulakan rancangan 30 minit itu dengan membeli barangan yang hendak dimasak di sebuah pasar terkenal di Hong Kong, menanggalkan pakaian sebaik saja tiba di studionya. Flora yang mengaku tidak pernah bekerja di restoran berkata, dia berharap rancangan itu akan menarik lebih ramai lelaki untuk ke dapur.


Episod pertama rancangan itu akan ditayangkan hujung bulan ini.“Saya suka memasak dan saya berpendapat saya perlu berkongsi keseronokannya dengan orang lain.“Sebahagian besar lelaki tidak suka memasak. Saya ingin menanamkan minat itu pada diri mereka,” kata Flora, 26.


Flora berjanji apron lut sinar itu akan menutup hampir semua bahagian tubuhnya tetapi pada masa sama tidak akan melindungi apa-apa.Penerbit, Jesse Au memberitahu akhbar itu, rancangan berkenaan mungkin mendorong penerbitan rancangan serupa dengan hos berbogel menawarkan pelbagai jenis masakan Asia.“Ia akan menjadi siri yang tidak ada penghujung jika ia terbukti popular,”katanya. - Agensi

Seorang Ibu Pengsan di Jalan. Anaknya Menangis Histeria Tapi Tidak Ada Yang Mau Menolong

China memang terkenal dengan ketidakpedulian masyarakatnya akan penderitaan orang lain. Beberapa waktu yang lalu, sempat marak beredar video seorang anak yang kecelakaan, tapi orang yang lalu lalang tidak memperdulikannya, hingga akhirnya sang anak harus tewas di hospital.

Khabar terbaru, beredar sebuah foto saat seorang ibu muda pengsan di jalanan kota Xi'an, sementara disampingnya, anaknya yang masih kecil menangis histeria. Di sekeliling ibu pengsan itu ramai orang yang malah asyik menonton dan tidak memperdulikan nasib si ibu yang pengsan itu. Bahkan untuk sekedar menggendong si anak kecil itu supaya terdiam dari tangisnya.

Wanita kena penyakit "meleleh"

Akibat mengidap satu penyakit misteri  selama bertahun-tahun, seorang wanita dari  China mengalami perubahan bentuk tubuh yang menakutkan. Susuk tubuhnya aneh  kerana seluruh kulit yang menutupi bahagian atas badannya seperti "meleleh".


Hasil uijikaji akhirnya,wanita itu yang bernama Tan (43) ini disyaki mengidap penyakit bernama neurofibromatosis.  Kelainan ini dialami Tan ketika dirinya masih berusia 20 tahun.

Awalnya, ia tidak menyadari apabila tubuhnya mengidap kelainan yang bersifat turun-temurun ini. Setelah sekilan lama susuk tubuh Tan mula menjadi ngeri dan akahirnya di membuat pemeriksaan doktor.

Menurut pakar jaringan tubuh Tan seperti kehilangan elastisitas, fleksibilitas, dan melorot.  Para doktor mengatakan pertumbuhan berat tubuh wanita ini hanya mencapai  20 kg.  Mereka mengatakan juga Tan terlalu lambat untuk datang berubat sehingga doktor tidak pasti dia akan pulih seperti sedia kala.

Diantara bentuk penyakit neurofibromatosis @ 'meleleh'







Potong jari jika ada keluarga meninggal dunia

Jika salah satu bahagian dari keluarga kita ada yang meninggal dunia, paling paling kita hanya menangis 7 hari 7 malam saja paling lama Tapi lain halnya dengan masyarakat pengunungan tengah Papua (Wamena).

Ungkapan kesedihan akibat kehilangan salah satu anggota keluarga tidak hanya dengan menangis saja. Mereka melumuri tubuhnya dengan lumpur dan yang paling sadis, mereka juga harus memotong jari tangannya. sebuah tradisi dari masyarakat yang tidak mengenal pengetahuan.

Hampir sama dengan apa yang dilakukan oleh para Yakuza  jika mereka telah melanggar aturan yang telah ditetapkan oleh organisasi atau gagal dalam menjalankan misi mereka. Sebagai ungkapan penyesalannya, mereka wajib memotong salah satu jari mereka. Bagi masyarakat pengunungan tengah, pemotongan jari dilakukan apabila anggota keluarga terdekat seperti suami, isteri, ayah, ibu, anak, kakak, atau adik meninggal dunia.
Pemotongan jari ini melambangkan kepedihan dan sakitnya bila kehilangan anggota keluarga yang dicintai.

Ungkapan yang begitu mendalam, bahkan harus kehilangan anggota tubuh. Bagi masyarakat pegunungan tengah, keluarga memiliki peranan yang sangat penting. Bagi masyarakat Balim Jayawijaya kebersamaan dalam sebuah keluarga memiliki nilai-nilai tersendiri.

Pemotongan jari itu umumnya dilakukan oleh kaum ibu. Namun tidak menutup kemungkinan pemotongan jari dilakukan oleh anggota keluarga dari pihak orang tua laki-laki atau pun perempuan. Pemotongan jari tersebut dapat pula diartikan sebagai upaya untuk mencegah ‘terulang kembali’ malapetaka yang telah merenggut nyawa seseorang di dalam keluarga yang berduka.

Pemotongan jari dilakukan dengan berbagai cara. Ada yang memotong jari dengan menggunakan alat tajam seperti pisau, parang, atau kapak. Cara lainnya adalah dengan mengikat jari dengan seutas tali beberapa waktu lamanya sehingga jaringan yang terikat menjadi mati kemudian dipotong.

Namun kini budaya ‘potong jari’ sudah ditinggalkan. sekarang jarang ditemui orang yang melakukannya beberapa dekad belakangan ini. Hal ini disebabkan oleh kerana pengaruh agama yang telah masuk hingga ke pelosok daerah di Papua.

Tapi di sebahagian tempat masih dapat kita jumpai ketika  ini iaitu mereka yang masih tinggal di pedalaman hutan Papua.

Pelik..Wanita Ini Punya 20 Keperibadian (watak) dalam Sehari

Bagi Kim Noble, 51, tubuhnya bukanlah miliknya sendiri. Segala tindakannya bukan bererti atas kemahuannya. Tubuhnya adalah rumah yang harus dibagi dengan lebih dari 20 keperibadian.

Kelainan ini mulai terasa saat usianya 5 tahun. Guru yang mengajar di kelas menegurnya kerana mengotorkan pakaiannya dengan cat warna hitam. Meski mengatakan bukan dia yang melakukannya, sang guru tak percaya kerana melihat Kim melumuri bajunya dengan cat.
Ternyata, Kim mengalami sakit langka, yakni Dissociative Identity Disorder (DID) atau lebih dikenal dengan keperibadian ganda. Dengan begitu, dia dapat berpindah-pindah dari satu peribadi ke peribadi yang lain tanpa peringatan apapun.


Selama bertahun-tahun menjalani rawatan dan sempat didiagnosis skizofrenia, Kim akhirnya mengetahui tubuhnya adalah 'sarang' lebih dari 20 peribadi yang sangat beragam dan dapat muncul bila-bila masa.
Patricia adalah salah satu keperibadian yang paling konsisten muncul selama enam tahun terakhir. Patricia pula yang menulis buku "All of Me" berisi kisah semua keperibadiannya yang luar biasa serta kehidupan yang kacau. Patricia mengatur rumah tangga dan merawat Aimee, anaknya yang berusia 14 tahun. Ada juga Abi, peribadi yang kesepian dan putus asa mencari cinta.

Selain Patricia dan Abi, ada Bonny, sosok ibu yang kehilangan anak; Salome, seorang pemeluk Katolik Roma taat. Ada juga Diabalus, anak laki-laki yang hanya boleh membaca dan menulis dalam huruf latin serta Ken, pemuda usia 20-an yang menghidap depresi.


Kendati sulit dipercaya, kes Kim telah dipelajari dengan seksama oleh para terapis dan doktor. Mereka yakin Kim bukan seorang pengkhayal dan hanya memiliki sedikit kawalan atas kesedarannya.

Dalam keseharian, dua atau tiga keperibadian dapat mengambil alih tubuh Kim dan melakukan apa saja yang mereka inginkan. Ketika terjadi pergantian keperibadian, Kim seolah menjadi seorang yang sangat berbeza. Saat sarapan misalnya, Judy, remaja 15 tahun akan mengambil alih tubuhnya. Kerap, Judy selalu terkejut dengan baju yang dikenakannya dan segera menggantinya.

"Saya boleh menghabiskan pagi hari dengan berganti baju sebanyak lima kali," ucap Kim kepada Daily Mail. Atau, boleh saja saat memandu dia tak malah berbelok arah atau keluar dari supermarket dengan belanjaan yang tidak diinginkan.

“Saya membuka almari pakaian dan menemukan pakaian yang tidak saya beli atau menerima pizza yang tidak saya pesan,” katanya. Kerana keperibadiannya yang lain ia kerap kehabisan wang tanpa tahu dimana ia menghabiskannya. Dia juga sering tidur dan terbangun di supermarket, di bar atau hotel tanpa tahu mengapa dirinya berada di sana.


Di balik kerumitan hidupnya Kim menemukan berkah. Dari usul sang anak Aimee yang mengajaknya melukis, Kim dan beberapa peribadinya menjadi seniman terkenal. Hingga kini, 13 keperibadiannya sudah berekspresi melalui sapuan berus.

Sang anak, Aimee tetap tumbuh normal meski dibesarkan dalam lingkungan unik. Dia bahkan mengaku ada beberapa peribadi yang menjadi favoritnya. "Aimee tumbuh sejak masih sangat muda dengan semua kepribadian yang berbeza-beza dari ibunya. Dia telah belajar untuk menerima mereka semua seperti satu peribadi utuh," kata Kim.

Ahli setuju kepribadian ganda dibuat oleh trauma berat akibat pengalaman di masa lalu. Misalnya, Dawn muncul sebagai jeritan hati Kim yang kehilangan bayinya kerana layanan sosial mengambil Aimee akibat gangguan mental Kim. Enam bulan dipisahkan, ibu dan anak ini kembali hidup bersama dengan pengawasan ketat. Masa kanak-kanak yang dihabiskan di Croydon, London Selatan dipercaya merupakan awal pengalaman tragik yang membentuk munculnya keperibadian ganda Kim.

Menurut terapis trauma, Dr Evelyn Laine, melukis dapat mengeluar sedikit demi sedikit kepribadian Kim. Ada beberapa peribadinya yang mengutarakan keinginan bunuh diri, namun ada juga yang menyatakan ingin bertahan.

Sementara itu, Kim mendapatkan banyak pujian dalam karyanya. “Pameran pertama kami yang diselenggarakan di gedung kesenian Hampstead sangat mengharukan. Melihat semua lukisan kami digantung membuat hati saya bergejolak,” katanya. “Saya sedar setiap keperibadian dalam diri saya berperanan dalam hal ini. Ini adalah hal terbaik menuju integrasi keperibadian yang akan kami jalani,” ujarnya.

Cara berpakaian artis Korea yang menjadi perbincangan hangat pengguna internet



Mengundang perhatian ramai orang lewat gaun berwarna orange yang dikenakannya. Bukan kerana bajunya yang mahal, tapi buah dada Oh In Hye menyembul nyaris tak tertutup gaun.

Akibatnya, gaun dengan model backless (punggung terbuka) itu langsung menjadi perbincangan hangat pengguna internet. Demikian dilansir Korea News.

Gaun tersebut dikenakan aktris Korea berusia 27 tahun itu saat berjalan di red carpet untuk menghadiri acara Busan International Film Festival (BIFF), kelmarin.




Selain Oh In Hye yang menarik perhatian orang ramai, juga ada Kim So Yun. Kim menggunakan gaun seksi sutera putih rekaan Emmanuel Unga yang menekankan garis payudaranya.

okezone.com

Kehabisan Wang, Pemenang Olimpik Rela Pose Bogel

GAYA hidup bagi atlet kelas dunia memang jadi sebahagian penting suksesnya karier. Dari sanalah, mereka boleh mengembangkan pergaulan dan meraih kesempatan untuk menambah pundi-pundi penghasilannya.


Namun, tidak semua olahragawan terkemuka punya kesempatan yang sama untuk meraih kesempatan seperti itu meskipun prestasinya di arena sangat gemilang.


Peraih gelar juara dunia kano asal Jerman, Jenny misalnya. Atlet berusia 27 tahun ini mengaku "terperosok" ke dalam gaya hidup glamour, yang sebenarnya kurang sesuai pada gaya hidup kesehariannya.


Seperti dirilis Bild, dia mengaku penghasilan yang dia dapat sebagai atlet kano sungguh jauh dari layak kerana tidak segemerlap penghasilan yang didapat para pemain sepak bola, golf atau baseball. Alhasil, dia pernah sampai kehabisan wang setelah gagal mendapat emas di Olimpiade Beijing 2008.


"Saya benar-benar kehabisan wang. Semua gara-gara kecerobohan saya di Olimpiade Beijing dan gaya hidup yang menuntun saya untuk jadi boros. Sekarang saya harus menyiapkan diri untuk bertempur di Olimpiade 2012 di London. Sudah barang tentu saya perlu banyak dana untuk menuju ke sana," curhat Jenny.


Mungkin kerana sudah telanjur terperosok dalam dunia glamour, ditambah keadaan yang terhimpit keperluan finansial, juara dunia kano tahun 2007 ini kini langsung mengiyakan saja ketika ada tawaran kepadanya menjadi model bogel.


Bukan kali ini saja sebenarnya aktiviti Jenny sebagai model panas, keraa dia sebelumnya pernah berpose di majalah Playboy. Pose seksinya yang terbaru kini tampil di majalah Bild terbitan Jerman.


Meskipun usianya sudah terbilang matang, pesona kecantikan Jenny tetap terpancar dalam balutan busana yang superseksi. Atlet kelahiran Hagen Dahl, Jerman, 8 September, kini tampil dengan dandanan rambut pirang dengan latar belakang kolam renang. Dalam sebagian pose yang dirilis di dunia maya, aksi Jenny lebih banyak berada di kolam renang.


"Saya sengaja memilih tampil di kolam renang karena lokasi tersebut membuat saya bebas berimprovisasi. Saya meminta fotografer mengambil gambar terbaik dari pose saya, meski tentu saja konsekuensinya saya jadi sedikit kelelahan," ujar Jenny. 


Hasilnya ternyata tak mengecewakan. "Saya bangga ternyata tak ada banyak perubahan dengan keindahan tubuh saya," imbuh Jenny seraya menyebutkan bahwa proporsi tubuhnya tetap bagus berkat latihan ketat yang selama ini dia jalani, meski dengan biaya seadanya.


Khabarnya, untuk pose-pose superseksi tersebut, Jenny mendapat bayaran lebih dari 200.000 euro a. Sebagai kompensasinya, Bild mendapat hak mengedarkan foto-fotonya selama setahun penuh.


Lantas, mahu diapakan duit sebanyak itu? Jenny menuturkan, dia akan menggunakannya untuk membiayai latihan dan melanjutkan gaya hidup glamournya, termasuk untuk memuaskan hobinya, berperahu kano menyusuri sungai di pegunungan di sekitar Jerman dan Swiss.


"Saya tetap akan menikmati hidup. Tentu saja wang itu tak akan saya sia-siakan kerana sembari keliling, saya akan melatih fisik dan mengikuti pertandingan," beber Jenny. Semoga!


sumber: kompas



6 Hal Ini Jangan Dilakukan di Facebook

Ada hal-hal yang boleh dan sebaiknya tidak dilakukan dalam pergaulan sehari-hari. Demikian juga halnya bergaul di jejaring sosial seperti Facebook, etika yang berlaku di dunia nyata juga berlaku di dunia maya. 

Berbagai tindakan seperti memposting barang dagangan di wallpost orang lain, kerap menulis update status kasar atau tidak senonoh misalnya adalah beberapa contoh tindakan menyebalkan di Facebook.

Bukan tak mungkin, perilaku menyebalkan seperti ini akan membuat Anda dijauhi teman-teman Facebook?

Jadi, perhatikan hal-hal berikut yang sebaiknya jangan dilakukan di Facebook seperti disarankan pengamat media sosial Katie Heaney dan diilustrasikan secara menarik oleh Chris Ritter seperti dilapor BuzzFeed, Jumaat (1/6/2012). 


1. Sembarangan tag teman


Apapun yang dilakukan, Anda men-tag teman. Entah itu update status, foto atau video. Tidak masalah jika orang yang di-tag memang menyukainya, tapi bukan bererti semua hal boleh Anda bagi ke teman dengan men-tag mereka.

Jika teman menghapus tag di postingan Anda, ertinya dia tak suka. Jangan mengganggu mereka dengan tagging lagi. Ini juga berlaku bagi yang menjajakan jualan di Facebook. Jangan sembarangan men-tag orang dengan foto-foto jualan, kerana tak semua orang suka cara seperti itu.


2. Mengomen teman yang baru 'putus'


Melihat teman yang baru putus cinta dengan update status 'Single' mungkin membuat Anda gatal berkomen, entah itu bersimpati atau menjelek-jelekkan si mantan teman Anda. Apalagi jika si mantan teman memang terkenal kurang ajar. Tapi, tak perlu usil mengomen. 

Mereka yang baru putus cinta mungkin tak bermaksud 'pamer', dan mereka kemungkinan sedang tak ingin diganggu. Kalaupun bersimpati, lebih baik menyampaikannya melalui pesan langsung melalui message atau chat agar lebih personal.

3.Tukar-ganti status


Kebalikan dengan kes putus cinta yang sebelumnya dibahas, tipe Facebooker yang satu ini justru ingin 'pamer' dengan sering mengganti status. Hari ini 'Single', besok 'It�s Complicated', besok-besok 'Single', begitu seterusnya. 

Kisah cinta Anda tak perlu diumbar kepada orang lain. Selain tak baik bagi citra Anda sendiri, teman Facebook pun akan terganggu melihat pergantian status hubungan asmara yang sering dilakukan.


4. Memposting jawaban kuis


Iseng mengikuti kuis berisi pertanyaan raasia tentang diri Anda memang menarik. Tapi ketika jawaban tersebut melibatkan teman Facebook, dan automatik terposting di wall post mereka, sebaiknya jangan dilakukan. 

Orang yang menerima mungkin akan merasa tidak senang dengan jawaban tersebut. Meski hanya main-main, jawaban dari pertanyaan boleh saja membuat mereka malu atau memposisikan mereka pada keadaan yang tidak menyenangkan.

5. Mengundang semua orang main game


Jangan mengundang semua teman Facebook untuk bermain game dengan Anda. Ingat, tidak semua pengguna Facebook berminat bermain game. Cuba jika Anda di posisi mereka, akan sangat menyebalkan melihat notifikasi dipenuhi undangan bermain game bukan? 

6. Minta berteman lagi


Beberapa orang yang sebelumnya berteman dengan Anda, diketahui sudah memutuskan pertemanan atau istilahnya unfriend. Anda pun mengirimkan request pertemanan lagi kepada orang itu. Sebaiknya jangan dilakukan! Apalagi sampai memohon atau menghubunginya untuk minta berteman lagi. 

Mungkin ada sejumlah hal menjadi pertimbangannya sebelum memutuskan pertemanan Facebook. Atau boleh jadi, Anda melakukan sejumlah hal menyebalkan yang dibahas sebelumnya dan dianggap mengganggu. 


Sumber : http://inet.detik.com/read

Bila tengok ni nak makan ayam pun rasa geli

Pagi hari lagi, pekerja mula menunggang motor mengelilingi kampung sekitar untuk mengumpulkan ayam yang telah mati
Meminta ayam yang sudah mati kepada warga sekitar 


Lima orang pekerja disuruh oleh bos untuk membeli ayam mati


Harga 1 Ekor ayam mati 1 RMB (dollar hongkong) dan akan dijual pada kembali dengan harga 9 RMB (dollar hongkong) setelah pemrosesan




Tempat Penampungan untuk ayam mati


bangkai diletakkan di mana-mana


termasuk di lantai ....










 Sebuahtub mandi dibuang untuk merendam kulit ayam mati ... air yang bertakung akan mempercepat proses pemutihan..






Mengenakan selipar berjalan di antara ayam sebelum proses pewarnaan.Proses mewarnai dengan cat sehingga menyerupai daging ayam yang segar.Dan sekarang siap disajikan "AYAM GORENG SPECIAL"

"Bintang Facebook Sweden", 20 Tahun sudah Bedah Plastik 12 kali

Namanya adalah Alexandra "Kissie" Nilsson berasal dari Sweden, baru berumur 20 tahun dia sudah melakukan operasi plastik sebanyak 12 kali, termasuk Payudara, bibir,Punggung, Bibir, Hidung sampai cuping. Dia menganggap dirinya Bintang Facebook di Sweden.





Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved