[Gila] Syarikat bas rotan pemandu dan konduktor yang membawa penumpang berlebihan

on 26 Jun 2012

Sebuah syarikat bas di Myanmar diminta menghentikan hukuman merotan yang dilaksanakan terhadap pemandu dan konduktor yang didapati bersalah membawa terlalu ramai penumpang dalam bas.


Myanmar Times melaporkan Bandoola Transport mengenakan hukuman terbabit membabitkan dua laluan di kawasan komersial Yangon Februari lalu, bagi mendenda pemandu dan konduktor tidak berkesan untuk meningkatkan disiplin.

Bagaimanapun syarikat itu minggu lalu diminta menghentikan hukuman rotan itu, arahan dari Komander bahagian Yangon, Brigadier Jeneral Win Myint. AFP

Cara unik mengambil gambar sendiri

senang tak menyusahkan orang lain....
kamera pun selamat,tak ada orang nak bawa
lari....

Jutawan tawar wang pada siapa yang membongkar identiti pengguna twitter yang ugut cederakan anaknya


GLASGOW - Seorang jutawan, Duncan Bannatyne mengejutkan para pengguna Twitter dengan menawarkan ganjaran £50,000 (RM243,888) kepada sesiapa yang dapat membongkar identiti dan mematahkan tangan seorang pengguna Twitter yang mengugut untuk mencederakan anak perempuannya, lapor sebuah akhbar semalam.

Jutawan berusia 62 tahun itu membuat tawaran tersebut kelmarin terhadap seorang pengguna Twitter dikenali sebagai Yuri Vasilyev.

Tawaran itu dikeluarkan selepas Bannatyne menerima beberapa mesej ugutan daripada Vasilyev menerusi laman jaringan sosial berkenaan.

"Nama saya Yuri Vasilyev dan saya mahu wang £35,000 (RM170,772) sebagai insentif untuk menghalang kami daripada mencederakan anak perempuan kesayangan kamu, Hollie Bannatyne," kata kandungan mesej itu.

Duncan kemudian menarik balik tawarannya.

"Saya mungkin dipenjarakan kerana mengeluarkan ganjaran yang menyalahi undang-undang tetapi saya rela dipenjarakan demi membalas dendam terhadap pengguna Twitter ini," katanya.

Bannatyne yang juga seorang pengacara televisyen kemudian membuat tawaran baharu berjumlah £30,000 (RM146,443) kepada sesiapa yang memiliki maklumat sehingga pemeras ugut tersebut ditangkap. - Agensi

Kenakan Skirt Terlalu Pendek, Bon**t Eva Longoria Terlihat


infospesial.net - Beredar foto seksi dari artis cantik Eva Longoria, seperti diambil paparazi yang tak sengaja mengambil gambar bon**t Eva yang pada saat itu mengenakan skirt pendek dan tertiup angin.

Dalam foto tersebut tampak Eva mengenakan minidress berwarna biru tua dengan motif pulkadot putih, tengah sibuk menerima telefon dan tangan satunya sibuk membuka kunci keretanya. Mungkin kesibukan tersebutlah yang membuatnya teledor sehingga ketika gaun mininya tertiup angin, dengan percaya diri ia membiarkannya. Namun tanpa ia sedari bon**tnya telah terlihat. (Celebjihad)

Otak Terus Menyusut Sejak Lahir Kerana Penyakit Misteri

Jason Egan tidak boleh berjalan, berbicara atau makan seperti kebanyakan anak usia 9 tahun. Ia harus bergantung dengan kerusi roda dan tabung makan yang langsung terhubung ke perut. Anak laki-laki ini mengalami keadaan misteri yang membuat otaknya terus menyusut sejak lahir.

Awalnya bahagian cerebellum (otak kecil) Jason Egan yang menyusut, iaitu daerah otak di bahagian atas leher yang bertanggung jawab untuk mengendalikan dan menyeimbangkan gerakan.

Tapi selama beberapa tahun terakhir, seluruh bahagian otak anak 9 tahun ini telah mengecil dan terus menyusut, tapi tidak ada yang tahu penyebabnya.

Sejauh ini belum ada yang tahu seperti apa yang salah dengan otak Egan. Doktor tahu bahawa otak anak asal Victoria, Australia, telah menyusut sejak lahir, tetapi semua pengujian menunjukkan hasil negatif untuk semua gangguan neurodegeneratif yang sudah dikenal.

Menurut dokter, Egan mungkin memiliki penyakit degeneratif otak misteri yang baru bagi ilmu pengetahuan. Tidak ada kes serupa yang pernah tercacat di dunia. Doktor dan ilmuwan sedang menelidiki kesnya untuk mencari solusi pengubatan.

"Tidak ada ubat, tidak ada tablet yang boleh diberikan kepadanya. Semua ubat yang diberikan hanya untuk membuat hidupnya lebih nyaman. Dan pada tahap ini, dia 100 peratus adalah anak yang bahagia dan hidup dengan penuh kasih," ujar Jamie, ayah Egan, seperti dilansir news.com.au, Kamis (15/3/2012).


Sumber : http://health.detik.com 

Tengkorak Ini Tersusun Dari Otak Manusia Yang Diawetkan

Dulu orang berkata seni itu indah, namun seni yang ini malah mengerikan. Bayangkan tengkorak ini tersusun dari hirisan otak manusia. Siapa yang punya idea  ini? Richmond, VA designer grafis dan artis Nuh Scalin menciptakan tengkorak raksasa dari ratusan irisan otak bahagian dari otak manusia - yang secara hati-hati diawetkan dan dikumpulkan oleh College of Physicians 'Mutter Museum di Philadelphia.






bahagian otak yang diawetkan










Takut ke kucing nak terkam ikan ini

image
Geram..tapi takut nak terkam….

Perfume beraroma kuah kari

Liputan6.com, New York: Setelah parfume beraroma berbagai jenis semakin banyak di pasaran, dari mulai parfume beraroma buku, darah, hingga urin. Kini, parfume berbau makanan pun akan dibuat. Laman Newslite mewartakan, Ahad (26/6), parfume kuah kari telah diproduksi.

Parfume berbau makanan tersebut menggunakan bahan-bahan dari makanan sesungguhnya, supaya pengguna parfume benar-benar boleh merasakan sensasi rasa sesungguhnya.

“Idea dari wewangian kari mungkin terdengar aneh. Parfume semulajadi ini dibuat dengan menggunakan bahan-bahan aromatik sering ditemukan dalam makanan India, seperti ketumbar, biji seledri daun dan kayu manis. Jadi, tidak ada salahnya kami benar-benar menciptakan parfume bearoma makanan,ungkap pembuat parfum Essentially Me.

Parfume beraroma kuah kari tersebut akan dilancarkan pada musim panas mendatang.

Tak ada perasaan malu



Aksi pemandu wanita lempang pemandu lelaki








Tak bagi aku tak payah sampai dok lempang-lempang..
terutama pemandu wanita....fikirkan nyawa...

[Ajaib] 13 tembak masih hidup

Kucing bernama smokey yang berasal dari Australia ini telah ditembak sebanyak 13 kali di kepalanya dan dijumpai oleh seorang polis.Yang menghairankan dia masih hidup....Saksikan gambarnya sebelum dan selepas di tembak....




Gambar Smokey sebelum di tembak....

Ketika dijumpai...kenapa butang tu ada di matanya?

Selepas sembuh...


Buktikan Diet Bukan Segalanya, Wanita Ini Berpose Bogel

Perjuangan wanita ini untuk mendapatkan tubuh ideal bagaikan mainan yo-yo. Sukses langsing namun kembali gemuk dan begitu seterusnya. Obsesinya mendapatkan tubuh langsing akhirnya berhenti setelah ia mendapat khabar bahwa ibunya mengidap kanser paru-paru.

Tricia Penrose mengatakan kepada majalah Closer bahawa dirinya telah bertahun-tahun ''''berperang'''' dengan berat badannya. Namun saat mendengar khabar menyedihkan tentang ibunya, ia langsung sedar bahawa menjadi langsing bukanlah segalanya.

"Saat kamu mengetahui bahawa ibumu menghidap kanser paru, segala sesuatunya terlihat dari sebuah perspektif," ujar Tricia. Ia juga menceritakan bahawa ibunya yang bernama Sue-Gordon tidak suka saat dirinya diet dan mereka berdua begitu dekat bagaikan adik-kakak.

Uniknya, setelah dirinya memutuskan untuk tidak lagi diet, ia ingin membuktikan kepada banyak orang bahawa dirinya bahagia dengan bentuk tubuhnya yang sekarang dengan berpose bogel. Iapun berpose berbaring menghadap samping hanya dengan mengenakan kasut high-heels untuk majalah Closer.

"Saya tidak peduli lagi kalau saya besar. Saya belajar mencintai lekuk tubuh saya. Mereka seksi!," ujar mantan artis yang kini telah bekeluarga dan memiliki dua anak tersebut.

Tricia juga mengatakan dirinya pernah sangat langsing di tahun 2007, dimana dirinya melancarkan DVD fitness ''''Before and After Body Blitz''''. Namun kini dirinya tidak mahu memiliki tubuh kurus kerana banyak temannya yang mengatakan kalau ia terlihat tidak sihat, kepalanya jadi terlihat besar dan wajah seperti kendur.

Kini dirinya pun lebih santai dalam hal memilih makanan ataupun menu sehari-hari. "Saya tak lagi stress kalau ingin makan fish & chips. Saya suka masak dan membuat makan gorengan yang menyihatkan," ujarnya. Suaminya yang berprofesi sebagai presenter TV, Mark Simpkin pun mendukungnya dengan mengatakan kalau ia menyukai perutnya yang ''''seperti jelly''''.

Sumber : http://wolipop.detik.com

Aksi kura-kura takutkan anjing





LETAK MAKLUMAT IKLAN

Aksi songsang di taman




Wanita ini dicari oleh para blogger di China kerana kekejamannya

Para blogger China melakukan pencarian terhadap seorang perempuan yang merakam dirinya menyiksa arnab sehingga mati dan kemudian menyiarkannya di YouTube.Perempuan itu menjadi popular di China di mana para  warga internet melakukan pencarian di internet untuk mencari tahu siapakah wanita yang sekejam ini?.



Gambar-gambar diatas menunjukkan wanita itu membunuh arnab dengan memijak-mijaknya dengan menggunakan kasut  tinggi. Video yang kini sudah dihapus dari YouTube memperlihatkan wanita dengan kejam memperlakukan arnab itu dengan  duduk di atas arnab yang diletakkakn diatas meja kaca.Dalam video itu juga wanita turut merasa gembira sambil bernyanyi dengan tindakannya itu.Tindakan itu disaksikan oleh rakan-rakannya.-ruanghati.com

Gadis Cilik Bedah Telinga Lebar Kerana Tak Tahan Diejek Kawan-kawan

New York, Operasi plastik pada anak-anak sangat tidak digalakkan kerana berbagai alasan mental dan medik. Namun seorang gadis cilik berusia 7 tahun memilih untuk melakukan operasi telinganya yang sangat lebar kerana tak tahan terus menerus diejek teman-temannya.


Samantha Shaw gadis cilik berasal South Dakota AS ini setiap hari digangguan dan diejek gara-gara memiliki telinga yang lebar dan tanpa lekukan seperti arnab.

Ejekan itu menurut ibunya, Cami Roselles tak hanya dari teman-temannya tapi juga dari orang dewasa yang mungkin hanya gemar melihat telinganya yang sangat lebar. Namun pertanyaan dan ejekan yang menurut orang hanya gurauan biasa tersebut, telah membuat mental Samantha jatuh. Ia selalu menutupi telinga dengan rambutnya, merasa tertekan untuk pergi sekolah atau bermain.

Tak ingin melihat Samantha hilang kepercayaan dirinya, keluarga akhirnya memutuskan untuk melakukan operasi plastik memperbaiki bentuk telinganya agar terlihat lebih normal dan proporsional. Operasi bentuk telinga ini dinamakan otoplasty, yakni operasi dengan menjepit telinga ke belakang agar tidak terlalu lebar.

Seperti dilansir dari ABCNews, operasi Samantha dilakukan oleh doktor bedah Dr. Steven Pearlman di New York selama 2,5 jam. Operasi tersebut berjaya. Meski sisa pembiusan masih terasa sakit namun Samantha bersedia menjalaninya agar nantinya tidak diejek teman-temannya lagi.

Hasil operasi tersebut cukup baik, telinga Samantha yang tadinya lebar dan tanpa lekukan menjadi lebih proporsional bentuknya seperti bentuk telinga anak-anak normal lainnya.

“Operasi ini sangat bererti bagi Samantha, dia tidak akan diganggu lagi. Saya khuatir suatu ketika dia akan mengamuk dan memperlakukan orang dengan cara yang kasar kerana sering diejek jika telinganya tidak diperbaiki,” kata ibunya.

Operasi plastik pada anak-anak seperti yang dilakukan Samantha ini, menurut data  American Society for Aesthetic Plastic Surgery mengalami peningkatan 30 peratus dalam 10 tahun terakhir.

Maraknya anak-anak yang melakukan operasi plastik hampir semuanya kerana alasan tidak tahan mendapat ejekan dari teman-temannya. Anak-anak yang terus menerus diejek kerana ada bentuk tubuhnya yang terlihat tidak normal itu akhirnya mengalami tekanan dan memiliki masalah akademik.

Namun pemerhati anak menyesalkan jika masalah ketidaknormalan bentuk tubuh pada anak-anak harus diselesaikan dengan jalan operasi plastik. Menurut para ahli tersebut, operasi plastik bukanlah jawapan untuk menghentikan aksi bullying. Bagaimana peranan orangtua menanamkan nilai-nilai kepercayaan diri pada anak dinilai lebih penting untuk mengatasi solusi anak yang sering mendapat ejekan.

Hal senada juga diungkapkan Cheryl Rode, direktor operasi klinik anak di San Diego yang mengatakan pihaknya tidak ingin terus menerus bertanggung jawab atas korban bullying pada anak yang memilih jalan operasi.

Reaksi lelaki tengok perempuan cantik dan seksi












Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved