Siapa tinggal di rumah ini?

on 24 Jun 2012

Melihat gambar di bawah cuba teka siapakah yang tinggal di dalamnya..
Adakah Queen Elizabeth?
Jutawan Arab?
atau Jutawan dunia yang lain?














Mewah gilakan....Sebenarnya yang tinggal di rumah ini ialah
presiden Zimbabwe....

This Mansion is in Harare and belongs to the President of Zimbabwe – Robert Mugabe.
Facts about Zimbabwe:
Life expectancy declined from 60 to 37 years for males, 34 years for females, the lowest in the world.
1.8 Million Zimbabweans live with HIV and receive no treatment as the health system has collapsed.
Inflation is the highest in the world and now stands at 231,000,000%. Prices double every 1.3 days.
80% of the population is unemployed.
Corruption is so blatant that money contributed for humanitarian projects is regularly confiscated by the Government for its private usage.
Due to the complete lack of interest by the government and the hunger of its people 60% of Zimbabwe’s wildlife has died since 2000.

Fikirlah sendiri...rakyat merempat tetapi pemerintahnya hidup dalam serba kemewahan.
Ini sekadar pengajaran kepada kita sebagai rakyat.....

Hospital Ikan Di India

Unik dan menarik. Bagi penghobi ikan di India, khususnya di daera Chandannagore, tidak perlu risau kalau ikan hias kesayangannya terlihat lesu seperti sakit. Cukup dibawa ke rumah sakit ikan yang dikelelola Patit Paban Halder, untuk didiagnosa, apa yang menjadi masalah pada ikan tersebut.



 Halder menyiapkan 32 akuarium untuk menempatkan ikan-ikan sakit itu selama masa perawatan. 'Pesakit-pesakit' itu ditangani oleh Halder dibantu isteri dan anaknya.Seperti pesakit yang sakit, maka untuk memulihkan ikan-ikan itu dilakukan penyuntikan dengan dos yang tepat, tentunya setelah dianalisis apa yang diderita si ikan.

Barang-barang paling besar di dunia

Berikut ini adalah barang sehari-hari yang berukuran tidak normal, kerana ukurannya sangat besar :

Pensil super besar di dunia


Pensil ini dibuat di New York oleh Ashrita Furman dan rAkan2nya. Panjang pensil ini adalah 76 ft dengan berat 21500 paun. Kalau anda kesekolah bawa pensil ini kuat takk?

 Teka silang kata paling besar didunia


Bagi anda yang pecandu teka silang kata mungkin ini satu cabaran besar bagi anda. Kalau anda ingin mengisinya silahkan datang ke kota Lvov di Ukraine. Puas dengan teka silang kata setinggi 30 meter ini.

 Buku super besar

Buku diatas adalah buku super besar di dunia, yang dibuat oleh Michael Hawley dari MIT. Tahu tak buku ini beratnya sekitar 133 paun (sekitar 66,5 kg) dan diperlukan satu galon cat untuk memprint 112 halaman buku ini. Dan harga untuk membuat buku ini sendiri adalah 2000 dollar Amerika .

Botol wine paling besar di dunia



Sanggup TAK anda menghabiskan minuman di dalam botol ini? (jangan HARAM)
 Botol ini adalah botol super BESAR, botol dengan daya tampung 490 liter anggur. Botol raksasa ini setara dengan 640 botol anggur biasa. Dimana  botol ini berada? Botol ini ada di Austria dan dicatat dalam Guiness book of record sebagai rajanya botol atau botol paling besar sedunia.


Motor super besar di dunia



 

Gregory Dunham, dari California's Stockton,yang bersusah payah membuat motor paling besar di dunia (tercatat dalam buku guiness book of record). Untuk membuat ni , dia menghabiskan waktu 3 tahun. Motor ini berukuran tinggi 11 ft dan panjang 20 ft dengan kekuatan engine 8,2 liter (V8 engine). beratnya 6,500-pound (325 kg) dengan harga sekitar 300,000 dollar Amerika .

Gadis Hiperseks Sering Minta Berhubungan seks, Dibunuh Rakan Sekerja


Pembersih emas di salah satu kedai penjual perhiasan di Jalan Sulawesi, Kecamatan Wajo, Kota Makassar, Robert alias Obet (16), membunuh rakan sekerjanya.

Kejahatannya terungkap, dan polis Polres Pelabuhan Makassar, langsung menahannya.

Berdasarkan bukti-bukti awal yang didapat, Robert telah membunuh rakan kerjanya, Ana (28). Saat disiasat di Polres Pelabuhan, Robet mengaku dendam dan kesal atas perlakuan korban kepadanya.

Korban yang berasal dari Kabupaten Tana Toraja, sering meminta pelaku untuk berhubungan layaknya suami-isteri @ hubungan seks. "Saya kesal kerana dia sering memaksa dengan merayu saya berhubungan," kata Robet.

Selain itu, ia juga bosan dengan sikap korban yang sering memerintah seenaknya dan juga ringan tangan. Kerana alasan itu, pelaku sanggup menghabisi nyawa korban dengan cara dicekik dengan menggunakan sarung tangan, di tingkat tiga kedai sekaligus rumah tinggal milik Irwan Jefry Wijaya.

Menurut Kasat Reskrim Polres Pelabuhan, AKP Sukri Arham saat ditemui di pejabatnya mengatakan, korban dihabisi dengan cara dicekik. "Saat itu korban sedang tertidur di biliknya, pelaku kemudian melihat dan masuk ke bilik kemudian mencekiknya. Setelah dicekik, pelaku kembali ke biliknya dan berpura-pura tidur kembali," kata Sukri.

Namun, pelaku merasa tidak tenang dan kemudian memberitahu majikannya kalau Ana telah tewas di biliknya. Pemilik toko kemudian melaporkan kejadian tersebut ke Polres pelabuhan yang segera tiba di lokasi.

Polisi kemudian melakukan olah tempat kejadian perkara dan memeriksa sejumlah saksi. Kesimpulan sementara, semua saksi dan bukti mengarah kepada lelaki asal Kabupaten Wajo yang sudah bekerja selama lima tahun di kedai tersebut.

Atas perbuatan pelaku, Sukri menambahkan, pihaknya telah mengambil sepasang sarung tangan yang digunakan menghabisi nyawa korban sebagai barang bukti. "Atas perbuatannya, pelaku dijerat Pasal 338 Subsider 340 KUHP tentang pembunuhan berencana dengan ancaman hukuman 10 tahun penjara," pungkas Sukri.

sumber

Doktor gigi jalanan

Lihat suasana doktor gigi jalanan ini beroperasi...













Kemalangan pelik membabitkan kereta Volkswagen

TRURO – Sebuah kereta Volkswagen Polo berada dalam kedudukan mengiring dalam sebuah lubang sedalam 1.8 meter di sini, Britain selepas pemandunya hilang kawalan ketika hendak membuat pusingan, lapor sebuah akhbar semalam.

Pemandu wanita itu melanggar susur jalan dan keretanya berada di dalam lubang tersebut di tingkat bawah tanah sebuah bangunan, baru-baru ini.

Namun, pemandu berkenaan yang merupakan seorang guru berusia 25 tahun, tidak cedera dalam kejadian itu.

Keretanya kemudian dikeluarkan dengan menggunakan sebuah kren. – Agensi


Beli Apartment Mewah US$ 88 juta, Gadis 22 Tahun Pecahkan Rekod


 Gadis ini baru berusia 22 tahun. Tapi dia sudah boleh beli apartment berharga  US$ 88 juta . Pembelian yang dilakukannya itu pun memecahkan rekod penjualan apartment di New York.


Apartment tersebut dijual oleh pemiliknya, Sandy Weil, bekas bos Citigroup pada November 2011 lalu. Apartment itu dijualnya dengan harga US$ 88 juta . Harga apartmentya tersebut memecahkan rekod transaksi individu di New York City.


 Orang yang akhirnya membeli dan memecahkan rekod penjualan apartment tersebut adalah Ekaterina Rybolovleva. Ekaterina baru berusia 22 tahun dan kuliah di salah satu pusat pengajian tinggi di Amerika Syarikat.


 Seperti dikutip Daily News, media tidak hairan dengan transaksi yang dilakukan Ekaterina. Meski masih berusia 22 tahun, aksinya membeli apartment berharga  US$ 88 juta  itu dianggap wajar.


 Wajar kerana Ekaterina merupakan putri dari jutawan Rusia, Dmitry Rybolovlev. Dia lahir di Rusia, namun menetap di Monaco. Sudah 15 tahun terakhir ini, dia tinggal di Monaco dan Switzerland.


 Ayah  Ekaterina diketahui menjadi sangat kaya setelah terjadi privatisasi di Uni Soviet. Dia juga salah satu pengusaha bisnis baja yang sukses. 


 Media menduga Ekaterina tidak mungkin boleh membeli apartment mahal itu dengan wangnya sendiri. Ayahnya lah yang sepertinya ada di balik transaksi pembelian apartment tersebut. Namun Dmitry sengaja menggunakan nama anaknya untuk menghindari cukai.

Kartun Extreme Dengan Daya Tarik Seks Karya Seniman Gila

Karya aneh dan extreme untuk sebuah karya seni yang disebut "camical pictures". karya yang banyak disebut gila ini di buat oleh seniman Jepun bernama “Yukaman”. Ilustrasi dari gabungan karakter komik,hentai,dan manga, ini terlihat seperti sebuah mimpi seram.

Klik open untuk melihat gambar yang lain:













Macam ni rupanya toilet bowl diuji

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved