10 Wasiat Imam Syafie

on 22 Jun 2012


Sebelum Imam Syafie pulang keramahtullah,beliau sempat berwasiat kepada muridnya dan umat Islam seluruhnya.Berikut ialah kandungan wasiatnya tersebut :

''Barangsiapa yang ingin meninggalkan dunia dalam keadaan selamat maka hendaklah ia mengamalkan sepuluh perkara."

HAK KEPADA DIRI
  • Mengurangkan tidur,mengurangkan makan,mengurangkan percakapan dan berpada-pada dengan rezeki yang ada.
HAK KEPADA MALAIKAT MAUT
  • Mengqhadakan kewajipan yang tertinggal,mendapatkan kemaafan dari orang yang kita zalimi,membuat persediaan untuk mati dan merasa cinta kepada Allah.
HAK KEPADA KUBUR
  • Membuang tabiat suka menabur fitnah,membuang tabiat kencing merata-rata,memperbanyakkan solat Tahajjud dan membantu orang yang di zalimi.
HAK KEPADA MUNGKAR DAN NAKIR
  • Tidak berdusta,berkata benar,meninggalaknan maksiat dan nasihat menasihati.
HAK KEPADA MIZAN (NERACA TIMBANGAN AMAL PADA HARI AKHIRAT)
  • Menahan kemarahan,banyak berzikir,mengikhlaskan amalan dan sanggup menaggung kesusahan.
HAK KEPADA SIRAT (TITIAN YANG MERENTANGI NERAKA PADA HARI AKHIRAT)
  • Membuang tabiat suka mengumpat,bersikap warak,suka membantu orang beriman dan suka berjemaah.
HAK KEPADA MALIK (PENJAGA NERAKA )
  • Menangis lantaran takutkan Allah SWT, berbuat baik kepada ibubapa,bersedekah secara terang-terangan serta sembunyi dan memperelokkan akhlak.
HAK KEPADA RIDHWAN (MALAIKAT PENJAGA SYURGA)
  • Berasa redha dengan Qadha' Allah,bersabar menerima bala,bersyukur ke atas nikmat Allah dan bertaubat dari melakukan maksiat.
HAK KEPADA NABI SAW
  • Berselawat ke atas Baginda, berpegang dengan syariat,bergantung kepada as -Sunnah (hadith),menyayangi para sahabat dan bersaing dalam mencari keredhaan Allah.
HAK KEPADA ALLAH SWT
  • Mengajak manusia ke arah kebaikan,mencegah manusia dari kemungkaran,menyukai ketaatan dan membenci kemaksiatan.
Sampaikan kepada semua mereka yang kita kenali agar ilmu ini tersebar dan kita bersama-sama mengamalkannya. "Ya Allah...berilah petunjuk kepada kami agar kami sentiasa berada lurus di jalan Mu..Amin."

Gadis 18 Tahun Pamer Alat Kelamin di Acara Tamat Sekolah


TRIBUNNEWS.COM - Orangtua pelajar di Lake Norman High School, North Carolina, Amerika Syarikat (AS) marah besar setelah seorang pelajar mengangkat skirt  dan memperlihatkan organ genitalnya di foto buku tahunan. Demikian dilansir Daily Maill.
Si gadis, yang namanya tak disebutkan itu, mengangkat skirt di antara gadis-gadis lainnya yang duduk di deretan depan. Foto itu disebut porno oleh orangtua pelajar di sekolah itu dan baru diketahui setelah orangtua mendapatkan satu majalah dengan bayaran 100 dollar .
Satu di antara orangtua pelajar melihat foto gadis yang baru berusia 18 tahun ketika foto itu diambil. "Saya baru tahu saat anak saya melihatnya. Saya merasa sangat marah," ujar perempuan yang menolak disebutkan namanya saat diwawancarai WSOC-TV.
Satu dari orangtua pelajar mulai mengirimkan SMS satu sama lain ketika buku tahunan itu dipublikasikan. "Orang-orang saling mengirimkan SMS agar melihat ke halaman 14," katanya, sembari menambahkan jika di masa mendatang hal itu tak terjadi lagi.

Nasib baik kat luar negara,kalau kat Malaysia dah lama 'anu' mamat ni kena potong




Rasa mamat ni sakit mental..sampai sanggup buat begini
(maaf kalau gambar ini ganggu  anda..sekadar
nak menunjukkan betapa rendahnya moral manusia)

Badan macam belon (kenapa)

Makan ketika betul -betul lapar dan berhenti sebelum kenyang itu sunah Nabi SAW tetapi berapa ramaikah yang mengamalkannya.Dulu-dulu kita hanya makan tiga kali sehari sarapan pagi ,makan tengahari dan makan malam.
Orang kita sekarang terlampau banyak makan kadang -kadang perut dah kenyang pun makan lagi.Kerana nak jaga hati kawan kononnya perut dah kenyang pun masih makan lagi.Sekarang kita makan bagai tiada had bangun pagi sarapan dulu kat rumah, kalau makan mesti nasi goreng atau nasi lemak.
Sampai kat pejabat minum lagi sama ada mee goreng ataupun roti canai.Masa tengahari makan lagi nasi campur ,nasi ayam dan kalau ada duit mewah sikit makan briyani kambing.Lepas Asar kena pulak teh tarik sama bubur kacang ,ada pula yang kena roti canai.
Lepas sembahyang maghrib makan pula nasi campur gulai lemak,ayam masak merah ataupun keluar makan lagilah banyak dia punya lauk.Relak tengok tv perkena pulak biskut dengan kopi o,kalau nak advanced buat cucur badak ke,jemput-jemput,Nak tidur kena pulak susu segelas,
Inilah rutinya hari-hari.Macamana badan tak macam belon.Makan apa aje tak kira banyak lemak,berkrim dan semuanya mempunyai kolestrol yang tinggi,Kesenangan dan kemewaha serta mudah membeli makanan membuat kita lupa yang kita ini perlu menjaga permakanan,Kemudahan restoran 24 jam memudahkan lagi kita melupakan tabiat pemakanan yang sihat,Mc Donalad,Restoran mamak sebut aje .
Nafsu dah menguasai diri kadang -kadang kita terlupa makan juga perlu ada peraturan dan tatacaranya.Aku pun kadang -kadang terlupa jugak.

Berkumur Dengan Air Kencing "Urine" Dapat Bersihkan Gigi ?


Gigi cemerlang kadang dapat membuat rasa percaya diri kita semakin meningkat. Tak hanya itu, gigi sihat nan indah merupakan aset kita dalam hidup sihat.
 Untuk memiliki gigi sihat dan cemerlang banyak cara yang boleh kita lakukan salah satunya dengan berkumur menggunakan listerine atau ubat kumur lainnya.


 Bericara mengenai berkumur, ternyata di Roma memiliki cara unik bersihkan gigi dan mulutnya, yakni dengan berkumur dengan  urine.


 Terdengar menjijikan bukan, tapi ritual ini dipercaya oleh sebagian warga Roma terdahulu dan hingga kini mulai dari Mark Antony ketika dirayu Cleopatra, dan saat itu Julius Caesar berpidato, ketika Ben Hur mengendarai kereta kudanya yang perkasa, pada saat itulah mereka berpartisipasi dalam sebuah ritual sakral yakni berkumur dengan menggunaan urine nya masing-masing.


 Hingga kini sebagian yang percaya mitos ini melakukan hal yang sama untuk berkumur dengan urine. Dengan catatan mereka tidak memakan sembarang makanan.


Urine dipilih sebagian masyarakat Roma untuk berkumur kerana urine mengandung beberapa senyawa seperti amonia dan urea yang benar-benar membunuh kuman dan membantu memerangi penyakit gusi dan radang gusi.


sumber

Artis ini lupa pakai seluar dalam ketika tampil di TV

berita-beritadotcom: Artis ini tidak menyedari kalau tidak mengenakan seluar dalam saat tampil dalam salah satu acara televisyen.

Coco Austin, artis televisyen yang terkenal dengan buah dadanya yang besar, kali ini 'memberikan' sesuatu yang berbeza kepada penggemarnya. Akibat terburu-buru meninggalkan rumah untuk mengisi sebuah acara televisyen, ia lupa mengenakan seluar dalam . 



Dengan tanpa seluar dalam, ia terpaksa tampil dalam acara Keperibadian TV yang memang sudah dipersiapkan untuk menampilkan dirinya. Dalam acara itu tentu saja bahagian intimnya tidak kelihatan. 

Di tweeter dia menulis: "Saya kira, Khamis ini apa yang mengejutkan, saya lupa mengenakan seluar dalam pagi ini."

VIDEO: Remaja China Punyai Mata Seperti "Mata Kucing"

Seorang remaja asal China memiliki sepasang mata yang luarbiasa: berwarna biru, memancarkan cahaya biru kehijauan saat disorot lampu picit, dan konon boleh melihat dalam gelap, seperti halnya kucing.

Kemampuan Nong Yousui,  melihat kemungkinkan dia mengisi kuosioner saat duduk di tengah kegelapan -- demikian ungkap seorang reporter yang mengunjungi kampung halamannya di Dahua, China, tiga tahun lalu.

Rakaman Nong dan kemampuannya yang luar biasa sebenarnya muncul pada 2009 lalu. Namun, baru-baru ini kemampuannya yang aneh kembali heboh di dunia maya. Jika benar remaj itu memiliki kelainan, mutasi genetik yang membuatnya boleh menyala dalam gelap, ini akan menjadi objek analisa menarik bagi para ilmuwan, ahli biologi evolusi, dan pakar genetik.




Hebat brother banyak patung dia dapat

Cekik anak kerana banyak tanya


TRIBUNNEWS.COM - Seorang ayah dijatuhi hukuman lapan tahun penjara kerana membunuh anak perempuannya kerana gara-gara masalah kewangan. Demikian diberitakan The Korea Herald/ANN.

Lelaki berusia 51 tahun yang namanya dirahsiakan itu mencekik anak perempuanya ketika dia sedang tidur. Lelaki ini sebelumnya bercerai dan harus membesarkan dua anaknya seorang diri. Sayangnya, perceraian itu menganggu jiwanya dan membuatnya tak boleh bekerja lagi.

Rumah kemudian dilelong dan keluarga ini tak punya tempat tinggal. Anak perempuannya kemudian kecewa dan menanyakan keadaan ini kepada sang ayah. "Di mana kita akan tinggal, bagaimana dengan wang kuliah saya? Cari wang sekarang," demikian ujar anak perempuannya.

Dia meminta maaf kepada anak perempuannya namun sang anak tak mahu mengerti dan terus mendesak sang ayah yang membuatnya kehilangan kawalan. Pengadilan Incheon, Korea Selatan, kemudian menjatuhkan hukuman setelah melihat sejumlah fakta di persidangan.

Sperma Dari Google Boleh Membuat Wanita Ini Hamil

Ann Spalding sangat mendambakan keturunan dari rahimnya. Sayang, dia belum menemukan pendamping hidup yang tepat. Ia pun memerah otak agar boleh hamil, tanpa harus mengeluarkan belanja inseminasi dari derma bank sperma yang mencapai £3.000 .  Dengan niat hamil  dia lalu membuat iklan online untuk mencari lelaki yang bersedia menjadi penderma sperma. “Saya merindukan bayi tapi tidak ingin menunggu lelaki yang tepat, jadi saya pakai Google mencari penderma sperma,” kata Ann seperti dikutip dari The Sun.

Ann Spalding, akhirnya hamil berkat sperma dari Google, Kanan Adalah Ann dan Holy anak hasil Googling tersebut

Dari pencarian di Google, ia menemukan sejumlah komuniti yang mempertemukan penderma dan pencari sperma. Dalam sejumlah iklannya, ia memperkenalkan diri sebagai seorang wanita bujang yang memerlukankan derma perma agar boleh hamil sebelum menginjak usia 30 tahun. “Saya tidak letak gambar,” ujar wanita asal Inggris ini.

Hanya beberapa hari beriklan, ia menerima lima tawaran pendermar sperma lengkap dengan identiti dan foto. Namun, dua di antaranya menginginkan hubungan badan sebagai imbalan. Dari tiga, Ann lalu memilih satu, seorang teknikal komputer usia 30 tahun, bernama Jason.

Lelaki itu kemudian menunjukan dokumen dari sebuah klinik yang membuktikan kalau dirinya telah melakukan tes bebas penyakit menular seksual dan penyakit lainnya. “Dia terlihat yang paling sopan,” ujar Ann. “Ia pernah menyumbangkan sperma sebelumnya kerana ingin membantu wanita memiliki bayi.”

Ann kemudian mengatur pertemuan dengan lelaki itu di hotel. Sesaat setelah pertemuan, sang lelaki segera ke bilik mandi untuk memasukkan sperma ke sebuah tabung khusus. Setelah lelaki pergi, Ann yang sedang berada di masa subur segera menyuntikkannya ke dalam rahimnya.

Namun, cara itu gagal. Ann tak kunjung hamil pada bulan berikutnya. Mendengar keluhan Ann, lelaki itu bersedia mengatur pertemuan kedua. Ann yang mulai melihat ketulusan Jason akhirnya memutuskan melakukan dengan alami. Ia bersedia berhubungan badan sekali untuk memasukkan sperma.

Cara kedua ternyata berhasil. Ann hamil. “Saya sangat bahagia boleh berhasil. Saya tidak tahu apakah itu kerana berhubungan dengan seks alami yang membuat semuanya berbeza.” ujarnya. Ann lalu mengirimkan email kepada Jason untuk memberitahu khabar baik itu. Ia juga berjanji memberi tahu Jason ketika melahirkan nanti. “Tapi, saya ingin Jason menandatangani kontrak yang menyatakan ia tidak punya hak atas Holly,” kata Ann yang berniat menamai buah hatinya Holly.

Ann sebenarnya sudah memiliki satu anak bernama Keirra, hasil pernikahannya dengan seorang lelaki. Namun, pernikahan kandas saat usia kandungan Keirra masih dua bulan. “Saat ini saya benar-benar menikmati menjadi seorang ibu. Saya harus melihat Holly untuk memastikan bahawa saya tidak pernah menyesal melakukan ini.” (ruanghati.com)

Rekod 36 Kad Merah di keluarkan pada Satu Pertandingan, Semua Pemain Diusir

TEMPO Interaktif, London - Seorang pengadil mencipta rekod dalam sebuah pertandingan bola sepak dengan mengeluarkan 36 kad merah. Pengadil bernama Damian Rubino mengusir seluruh pemain iaitu 22 pemain serta pemain simpanan dan staf pasukan ketika terjadi perkelahian beramai-ramai.

Insiden tersebut terjadi ketika Damien Rubino mengadili  pertandingan Division Lima Liga Argentina antara Claypole melawan Victoriano Arenas, Selasa (2/3). Pertandingan tersebut akhirnya dimenangkan Claypole 2-0 di Buenos Aires.

Hampir sepanjang pertandingan terjadi pelanggaran. Sebelum babak kedua dimulakan, dua pemain sudah diusir. Dan di akhir pertandingan, suasana menjadi makin panas ketika perkelahian  terjadi. Bukan hanya pemain dan pelatih yang terlibat, para penonton juga masuk ke padang ikut berkelahi.

Akibat insiden tersebut, salah satu pegawai atasan kelab memohon kepada polis untuk mengunci para pemain lawan di bilik persalinan mereka.

Claypole menuding pengadil Damian Rubino keterlaluan dengan mengeluarkan 36 kad merah. Pengurus Claypole, Sergio Micieli, mengatakan, “Majoriti pemain berupaya untuk melerai pertikaian. Pengadil  menjadi bingung.”

Pertandingan tersebut memecahkan rekod kad merah terbanyak yang sebelumnya terjadi pada 1993 di Paraguay ketika 20 pemain diarah keluar oleh pengadil.

Menurut laporan di Argentina, Persatuan Bola Sepak Argentina merancang untuk membetulkan keputusan pengadil yang mengeluarkan 36 kad merah kerana dikhuatirkan menjadi petunjuk buruk di masa depannya.

Kerana takut hantu lelaki ini sanggup pakai 1000 azimat dibadannya


TRIBUNNEWS.COM, CHIANGMAI – Takut melihat hantu mungkin dirasakan beberapa orang. Seperti seorang lelaki Thailand yang merasakan ketakutan yang sangat besar. Untuk mengusir rasa takut tersebut, dia memilih memakai 1.000 azimat setiap hari.

Azimat berbentuk kalung ini memiliki berat 30 kg. Harganya pun bukan main mahal lagi antara 10 Bath  hingga 200.000 Bath .

Lelaki  berusia 40 tahun yang bekerja sebagai supervisor di perusahaan elektronik di Chiangmai ini mengaku takut hantu sejak anak-anak.Dia bahkan selalu bermimpi dirinya dikuasai makhluk ghaib.

“Saya mulai mengenakan azimat 20 tahun lalu, dan ketika ini saya telah memiliki 1.000 jimat,” ujarnya seperti dikutip AsiaOne, Rabu .

p/s Meskipun kini dia tak takut hantu lagi, namun ada satu hal baru yang membuatnya takut. Ia takut dirompak

Ingin Popular Selibriti Ini Sanggup Tunjuk Payudara

Selebriti dan wartawan hiburan merupakan dua pihak yang saling memerlukan. Selebriti perlukan wartawan  agar popular, sementara wartawan  selebriti sebagai bahan bacaan.  Sebab itu, banyak selebriti yang membuat sensasi agar popularitinya naik, seperti yang dilakukan selebriti ini. Demi populariti, ia rela memperlihatkan payudaranya kepada para wartawan.

sumber : mran3238.wordpress.com

Pelik..gadis Korea ini tak bersihkan make-up selama 2 tahun

Pakar kecantikkan menyarankan wanita membersihkan make-up setiap malam sebelum mereka pergi tidur, untuk mencegah kerosakan pada kulit mereka, tetapi seorang gadis muda Korea Selatan memilih untuk memakai make-up sepenuh waktu, selama dua tahun .



Bae Dal mi 20 tahun pertama kali memakai make-up ketika dia berusia 14 tahun dan cinta terus jatuh cinta pada make -up. Sejak 2 tahun kebelakangan ini ,dia menjadi sangat bergantung pada make up dan dia tidak ingin membersihkannya lagi. Ketika dia terus menerapkan lapisan pernah-tebal make-up di wajahnya, cermin menjadi item yang paling penting dalam hidup Bae dan dia menyatakan "Saya ingin terlihat sempurna setiap saat, aku tidur dengan make-up tanpa membersihkannya supaya kelihatan cantik." Shae tidak puas dengan penampilannya, dan mengatakan dia ingin menjalani pembedahan plastik di 10 tempat yang berbeza.

Selama dua tahun gadis muda tidak pernah menggunakan make-up remover, maka ibunya berasa meluat dengan perilaku Bae, menghubungi stesen TV dan mengatakan kepada mereka kisah luar biasa Bae. Selama variety show, dermatologists berhasil meyakinkan Bae Dal-mi dan akhirnya menghilangkan lapisan make-up. Setelah check up khusus mereka menemukan kulitnya dua kali lebih tua dari usia sebenarnya. Semua kerana obsesi dengan keindahan dan kecantikkan.

Foto-Foto Tahan Wanita Dadah 12 Jam Sebelum Di Tembak Mati

Walau nyawa mereka sudah tinggal menunggu hitungan jam, tapi mereka tetap berusaha untuk tersenyum menerima kenyataan beberapa saat lagi mereka akan ditembak mati oleh pasukan penembak, inilah kenyataan hidup, harga yang harus dibayar dari sebuah perbuatan. Inilah Foto mereka para bandar narkoba di China ini beberapa saat sebelum ditembak Seorang wanita duduk bersila di lantai, tertawa lebar sambil disuapi buah laici. Lainnya bermain kad dengan pijama pink. Gambaran sehari-hari yang terjadi di penjara wanita. Bezanya, mereka yang sedang tertawa ini akan menghadapi hukuman mati dalam beberapa jam.

Untuk pertama kalinya dalam satu dekad terakhir, foto-foto ini dipublikasikan oleh Daily Mail. Biasanya, China menutup mulut mengenai pelaksanaan eksekusi mati. Namun, seorang fotografer sivil tiba-tiba diperbolehkan masuk ke Penjara Wanita di Wuhan, China Tengah.


Foto-foto ini diambilnya pada 24 Jun 2003. Namun ketika itu, fotonya dilarang dipublikasikan kerana khuatir rakyat akan merasakan simpati. Hingga minggu lalu, Phoenix TV dari Hong Kong memutuskan untuk mengungkapnya.

Si fotografer mengabadikan empat tahanan yang hendak dihukum mati. Ma Qingxiu, Li Juhua, Dai Donggui dan He Xiuling mulai pukul 21.00 hingga 07.21 keesokan paginya atau waktu eskekusi. Mereka dihukum kerana terlibat perdagangan dadah.

Tampak foto Donggui yang melipat baju eksekusinya sambil tersenyum. Di sebelahnya terdapat semangkuk sup kacang dan kotak makanan cepat saji McDonald’s. Tak lama, warden datang dan menyuapinya laici. Donggui juga sempat memakai pemoles kuku berwarna merah.

Kemudian Juhua, yang sibuk menyebutkan daftar wasiatnya dan dicatatkan oleh kawan sebiliknya. Tak jauh, Xiuling dan Qingxiu asyik tertawa sambil bermain kad dengan tahanan lainnya. Si fotografer ingat, Xiuling yang berusia 25 tahun nampak begitu relaks dan gembira.

Saat tiba eksekusi, wanita termuda dari sesama rakan hukuman matinya itu satu-satunya yang menangis sebelum kepalanya ditembak. Beberapa minit kemudian, empat tembakan terdengar dan senyuman hilang dari keempat bibir wanita tersebut.















Charge handphone guna kertas

Cuba saksikan video ini...






Nenek makan kertas kotak untuk sembuhkan penyakitnya

TRIBUNNEWS.COM, CIHAMPELAS – Mak Acih, warga RT 03/05, Kampung Babakan, Desa Situwangi, Kecamatan Cihampelas, Kabupaten Bandung Barat, terpaksa makan kertas kotak. Hal itu dilakukannya jika penyakit perutnya kembali menyerang Bahkan, kaki gajah yang dideritanya sejak lima tahun lalu, sembuh sekitar satu bulan lalu kerana makan kertas kotak.

Menurut Ani, anak Mak Acih, ibunya harus makan kotak kalau perutnya sakit dan buang air besar tidak lancar. Kertas kotak itu dicuci, dijemur, dan kemudian dimakan. Ma Acih mulai makan kertas kotak sekitar dlapan bulan lalu. Namun, Ma Acih enggan mengakuinya.

“Saya hanya makannya dua hari. Tidak tiap hari,” kata nenek berusia 70 tahun ini ketika ditemui di rumahnya beberapa saat lalu.

Kepala Dusun Situwangi, Wawan mengakui, seringkali melihat Ma Acih memakan kertas kotak. Bahkan, bungkusan nasi juga seringkali dimakannya.

“Mungkin beliau sudah bosan dengan penyakitnya. Katanya dapat mimpi disuruh makan kertas kotak  untuk menyembuhkan penyakit perut. Kaki gajah yang dideritanya selama lima tahun juga sembuh satu bulan lalu,” ujarnya

Pengedar dadah di sembelih guna Chinshaw dan pisau



Dua orang penyeludu dadah ini telah di sembelih.Seorang telah disembelih menggunakan Chainshaw dan seorang lagi menggunkan pisau....Hukuman bunuh yang paling brutal

sumber : bestoneoffour.wordpress.com

Harapkan muka je cantik tapi perangai

Tajuk geram punya pasal...
Harapkan muka je cantik perangai .....
susah nak cakap kerana terkedu melihat gambar
kucing dipijak-pijak. mcam ni......















 nasib baik aku tak ada masa tu kalau tak .....????


Perompak Perempuan Di Telanjangi Dan Dipukul Orang Ramai


Alejandra Maria Torres duduk di sebuah jalan berlumuran darah setelah dipukuli, disiram dengan minyak dan dibakar selama di Guatemala City. Ditelanjangi sampai pinggang, dia memohon belas kasihan kerana dia dipukul dengan kejam oleh orang awam di tengah jalan.


Maria Torres adalah sebahagian dari geng bersenjata yang cuba merampok penumpang bas di Guatemala City.

Tetapi ketika ia cuba untuk melarikan diri dari penumpang dia tertangkap dan ditelanjangi, dipukuli dan sebelum disiram dengan minyak dan membakarnya .
Polis memadamkan api dan menangkap dia. Tiga Temannya melarikan diri di Guatemala City.
Hukuman daripada orang ramai sering terjadi di Guatemala. Pada tahun lalu, orang ramai telah menyerang lebih dari 250 orang, setidaknya 40 orang telah meninggal dunia.

Penumpang bas umum menuduh Torres dan tiga orang, yang melarikan diri dengan berjalan kaki, dalam perompakan bersenjata

Penjahat adalah sasaran paling sering dihukum oleh orang ramai tapi kadang-kadang mereka juga menjtuhi hukuman kepada pegawai, termasuk hakim yang mengeluarkan keputusan kes pemerkosaan yang dianggap oleh masyarakat tidak adil.

Hukuman orang ramai berasal dari perang sivil dari 1960-1996 .Kebanyakan mereka dari petani.
[google]

Demi untuk pecahkan rekod wanita ini sanggup dicucuk 3200 jarum dibadannya

Staysha Randall,Umur 22 tahun ini berani kerana kaki tangan dan punggungnya ditembus oleh 3.200 jarum kekuatan industri, dalam rangka untuk menciptakan rekod Guinness baru, di Las Vegas.

Staysha, menunjukkan kekuatan fiziknya untuk memecahkan rekod lama 3.100 jarum yang di cucuk ke badan. Dia dan tubuh penindik 'Bahaya' Bill Robins pertama ingin mencapai cucukan jarum sebanyak 3.600, tapi rasa sakit ternyata begitu besar dan berhenti setelah ditusuk dengan 3.200 gauge 18-, jarum 1,5-inci panjang.

Cucukan ini mula dilakukan pada siang hari dan berakhir setelah 7 jam dan 28 minit. Dia tidak mengambil ubat sakit atau minum alkohol kerana akan membuat darahnya tipis. Satu-satunya cara dia boleh melawan rasa sakit adalah dengan menggigit tuala kertas terbungkus Saran Wrap.



Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved