Gambar pemuda dibelasah kerana mencuri dirumah mangsa gunung Merapi

on 21 Jun 2012

Pemuda ini sempat di tangkap oleh penduduk kampung
ketika cuba mencuri di rumah mangsa letupan gunung Merapi yang dikosongkan buat sementara
waktu.Kejadian ini membuat penduduk merasa marah lalu membelasah pemuda
tersebut dan nasibnya baik kerana pihak polis sempat menyuraikan penduduk
daripada terus membelasah pemuda tersebut yang mengambil kesempatan
dengan ketiadaan penghuni rumah.Kejadian ini berlaku di Desa Kepoharjo, Sleman, Yogyakarta.







bukan setakat orangnya yang dibelasah,motor pencuri itu 
pun turut hancur...Inilah akibat suka mengambil kesempatan
atas kesusahan orang lain.

sumber : http://populerfashion.blogspot.com


Patutlah ramai yang berteduh kat sini?

[Aneh] Inilah gambar lukisan wanita yang tak pernah wujud didunia ini

Dia adalah Lukisan ‘Tica’ oleh Dru Blair. Ini adalah sebuah lukisan selesai dilukis pada Februari 2005. Mengambil masa selama 65-75 jam untuk menyelesaikan.Wanita yang dilukis ini tidak pernah wujud di dunia ini dan hanya sekadar imaginasi pelukis.




 Gambar dibawah adalah langkah demi langkah  yang diambil selama proses lukisan, dan gambar besar lukisan terakhirl setelah detail dan tekstur kulit ditambahkan dengan penghapus dan pensil berwarna.


untuk mengetahui proses melukis gambar ini 
sila klik

[Hebat] Remaja 18 tahun sanggup derma hatinya untuk ayah yang tercinta

Kompas.com - Kesedihan melihat ayahnya, Abdul Mukri (44) yang sering dirawat di hospital membulatkan tekad Nissa Azzahra (18) untuk mendermakan hatinya untuk ayahnya. Anak sulung dari lima beradik yang ketika itu baru memasuki tahun pertama kuliahnya hanya punya satu tujuan, ingin sang ayah menjadi sihat dan lebih sering berada di rumah bersama anak-anaknya.

Sayangnya niat tulus tersebut ditolak kedua orangtuanya. “Saya tidak sanggup kerana dia masih muda. Tapi dia terus merengek supaya diizinkan, kebetulan pula calon pendermar lain, adik-adik saya tidak ada yang sesuai. Akhirnya kami berdua menyiapkan diri untuk menjalani operasi itu,” kata Mukri, penderita hepatitis B kronik.

Operasi transplant hati bukanlah operasi sederhana, malah dalam dunia kedoktoran operasi ini termasuk prosedur paling rumit kerana melibatkan dua pembedahan pada waktu bersamaan. Di butuhkan waktu sedikitnya 5 jam dan harus dilakukan dihospital besar di mana tersedia para ahli dengan fasiliti yang lengkap.

Setelah melalui rangkaian pemeriksaan, mulai dari pemeriksaan USG, MRI, hingga biopsi, akhirnya Nissa dinyatakan boleh menjadi penderma meskipun sebenarnya usianya tidak memenuhi syarat, yakni minimal berusia 19 tahun.

“Idealnya penderma berusia di atas 19 tahun, tapi kerana tidak ada calon penderma lain, makanya Nissa dipilih,” kata dr.Irsan Hasan, Sp.PD, KGEH, anggota pasukan dokter transplant hati dari RSCM yang ditemui .

Operasi akhirnya dilaksanakan dan memakan waktu hingga 11 jam yang melibatkan 34 pasukan doktor yang terdiri dari berbagai kepakaran.Pasca Pembedahan dibutuhkan waktu hingga 2 bulan untuk rehabilitasi, juga terapi ubat-ubatan imunosupresan seumur hidup untuk mencegah penolakan tubuh akan organ yang diterima.Pembedahan itu berjaya.Kesanggupan anak menderma hati untuk ayah yang tercinta sungguh menyentuh hati.

Gaya mafia cilik

Agaknya budak ni nak jadi apa
bila besar nanti..yakuza,mafia..
semua gaya dia ada.....


Alesha Dixon Mengaku Pernah Berhubungan Seks di Toilet Bar


LONDON- Penyanyi dan juri acara Strictly Come Dancing, Alesha Dixon mengaku pernah berhubungan seks di kereta dan sebuah toilet bar.


"Aku sudah pernah berhubungan seks di dalam kereta, tapi semua orang pernah melakukannya. Aku juga pernah melakukan hubungan hubungan seks di toilet wanita di sebuah bar yang benar-benar mewah di London," katanya yang dikutip The Sun.


Pengakuan artis 33 tahun itu dilontarkan di sebuah acara televisyen menyambut Tahun Baru. Dia bercerita tentang petualangan nakal yang pernah dilakukannya.


"Aku melakukan seks di kereta cukup besar. Aku sarankan yang luasnya 4x4," tegasnya.(rik)

Gadis Termuda Yang Sudah Mendapati Tali Pinggang Hitam


Itulah foto nyata: gadis 5 th (sekarang tujuh,) pemegang tali pinggang hitam perempuan termuda di dunia , memberikan jumpkick ke mulut seorang lelaki dewasa , mungkin setelah ia berfikir bahawa dengan satu pukulan ia akan terlihat lebih manis ..


Ini Varsha Vinod dari Purakkad, India
Varsha mulai berlatih bela diri seninya di usia dua tahun, Dia juga master dalam menggunakan beberapa senjata mematikan , termasuk tongkat yawara, nunchaku, dan ll.

Mengerikan (ubah wajah)


Apakah anda sanggup untuk menggubah wajah anda sebegini semata-mata untuk nampak lain daripada yang lain (nak glamour).Manusia-manusia yang ada pun dah sempurna...tak payahlah nak ubah -ubah...syukur apa yang Tuhan berikan.

p/s tak sanggup aku...

'Gadis Monyet' ingin jadi seorang doktor


Seorang gadis berusia lima tahun yang digelar 'Gadis Monyet' ingin menjadi doktor untuk mengetahui mengapa tubuhnya ditumbuhi bulu yang lebat. Cian Cian tinggal bersama datuk dan neneknya. Setiap hari dia selalu mencukur bulu di wajah dan tubuhnya.


Doktor yang merawat Cian Cian melakukan rawatan keatasnya  bingung dengan kondisi yang dihadapinya.


Dia juga mengatakan sindrom ni tiada kaitan dengan faktor genetik kerana tiada ahli keluarganya yang berkeadaan demikian.


Datuk dan neneknya mengatakan sudah lama tidak  membawa Cian ke kota kerana banyak orang yang  melihat dan bertanya: "kenapa dia banyak bulunya".


Gadis cilik yang kedua orangtuanya bercerai itu mengatakan bahawa teman-teman sekelasnya selalu mengejeknya.



Wow, Tab Mandi Bayi Ini Bertabur Kristal Swarovski


VIVAnews - Kehadiran buah hati memang selalu membangkitkan kebahagiaan dan semangat baru. Barang-barang perlengkapan pun sengaja disiapkan untuk si kecil. Bukan hanya dilandasi keperluan, tetapi keistimewaan dan kemewahan.

Seperti tab mandi bayi, karya Lori Gardner, seorang desainer interior dari California, Amerika Syarikat. Menurut harian Daily Mail, Gardner membuat tab mandi bayi dari porselain yang dihiasi 44.928 kristal Swarovski.

Ribuan kristal itu ditampalkan satu per satu dengan tangan. Prosesnya sendiri memakan waktu dua bulan.

Berapa harga tab mandi bayi mewah ini? Harganya mencapai £3.200. Hal yang mengejutkan dengan harga semahal itu, menurut Gardner, tab ini juga boleh digunakan untuk memandikan binatang peliharaan seperti anjing dan kucing!

Salah satu selebriti diketahui membeli tab mandi mewah ini. Ia adalah Kelly Rowland, bekas personel Destiny’s Child. Namun, bukan untuk binatang peliharaannya.

Ia memberikan tab itu sebagai hadiah untuk sahabatnya, Beyonce yang saat ini mengandung anak pertama.

Gadis ini tak sangka lagu kekesalan terhadap Facebook jadi hits di internet


3 bulan yang lalu Madelaine yang masih berusia 16 tahun tidak menyangka bahawa lagu mengenai kekesalannya kepada facebook yang diciptakannya ketika itu bakal didengar oleh ratusan ribu netter di seluruh penjuru dunia. Seperti apa lagunya? Yuk kita dengarkan disini.

"Histeris dengan kegembiraan," Jawab Sam Helyard, manager gadis itu ketika ditanya bagaimana perasaan Madelaine Zammit ketika mengetahui videonya beredar luas di internet. "Ia tidak dapat mempercayainya."

Meskipun sudah diciptakan sejak 3 bulan yang lalu, ia baru mengupload video tersebut awal bulan ini. "Saya hanya kata kepadanya untuk merakam sebuah lagu dan mengirimnya ke YouTube... Semuanya berawal dari sana." Ujar Sam yang juga anggota dari band Vows Of A Massacre

Untuk menampung penggemarnya, ia telah membuka fan page di Facebook yang hingga kini sudah di 'Like' oleh lebih dari 6000 orang.




Perhatian: Lagu ini mengandungi beberapa kalimah dan ungkapan yang tidak sepatutnya didengar oleh anak kecil

Tindakan nekad bila putus cinta

Apakah perlu kita memberikan 100%  atau berlebih- lebihan
dalam soal cinta?Kerana banyak kejadian yang tak di ingini 
berlaku bila seseoarng itu putus cinta...ada yang sanggup
membunuh atau membunuh diri sendiri....

Lihat lelaki ini sanggup cuba membunuh kekasihnya 
bila cintanya di tolak...






Lihat pula wanita ini sanggup membunuh diri
kerana ditinggalkan kekasihnya....







Ini dia orang tak tahu adab

ini jenis orang tak tahu sabar dan tak tahu peraturan..

Dipenjara kerana tarian gelek

TEMPO Interaktif, Seoul - Gara-gara gambar, seorang pemuda dari Korea Selatan berusia 39 tahun masuk penjara. Lim, begitu ia disebut media setempat, dijatuhi perintah kurungan penjara selama 10 bulan. “Perilaku itu serupa dengan melakukan kekerasan seksual,” demikian pernyataan yang dilansir Pengadilan Distrik Suwon.

Kes ini bermula ketika Lim memotret dan merakam aksi sekelompok penari gelek di Yongin, kota yang berjarak 30 kilometer arah selatan Ibu Kota Seoul. Problemnya, Lim memotret aksi kelompok tari itu secara diam-diam dari atap gedung dalam tujuh kali kesempatan. Tak berhenti sampai di situ, Lim pun menyebarkan foto-foto tersebut melalui Internet.

“Mengedarkan foto-foto dan rakaman video itu telah merugikan perempuan yang menjadi mangsa,” demikian dikatakan pengadilan. Tari gelek kini menjadi trend kaum Hawa di Negeri Ginseng. Banyak kursus tarian gelek dibuka di sana. Salah satunya di tempat yang dirakam Lim secara sembunyi-sembunyi itu

[Hebat] Burung ini masih boleh terbang walaupun anak panah perpacak di kepala

Dengan panah bersarang di kepalanya setelah ditembak oleh penyerang, adalah sebuah keajaiban seekor burung camar ini boleh bertahan hidup.

Burung ini masih boleh terbang meskipun anak panah, yang kedua ujungnya dilihat menembus di antara mata.

Burung ini ditemukan oleh Graham Rhodes, seorang fotografer yang tinggal di Scarborough, yang mengaku terkejut. Ini merupakan kes kedua di wilayah Bank Burr setelah camar lain ditemukan dengan sayap terluka.


Mr Rhodes, yang menjalankan Aakschipper Galeri, mengatakan dia percaya anak panah itu berasal dari panah automatik dan dia khuatir bahawa serangan yang dapat mengakibatkan kekerasan di kota ini meningkat.

'Kekhuatiran utama saya adalah bahawa ada seseorang berjalan-jalan di Scarborough dengan panah automatik dan menembak burung, "katanya.

"Jika mereka menembaki burung camar di langit dan ternyata gagal, anak panah dikhuatirkan akan mengenai seseorang."

"Ini sangat sulit untuk percaya bahawa burung itu masih terbang dengan anak panah di kepala kerana pada fikiran saya dengan berat benda tersebut akan membatasi gerakannya."

"Namun burung nampaknya benar-benar normal," katanya kepada Scarborough Evening News.


Geoff Edmond, RSPCA inspektur untuk daerah Scarborough, mengatakan hal itu 'mengerikan' dan 'benar-benar haram' menembak burung.

"Sungguh luar biasa bahawa camar dengan anak panah di kepala masih terbang kerana objek itu boleh menghentam otak atau tengkorak yang retak," tambahnya.

Mereka ini cemburu lihat kemontokkan gadis ini


melihat pada wajah mereka menunjukkan mereka begitu cemburu melihat kemontokkan gadis ini...sungguh tajam renungan yang menunjukkan perasaan irihati mereka...
jom kita lihat gambar gadis itu.



v



v



v



v



v


patutlah seksi sangat..

Loh! Mandy Moore Tertangkap Kamera Pegangi Payudaranya


infospesial.net -  Kejadian unik menimpa Mandy Moore, saat ia tengah terburu-buru menyiapkan diri untuk shooting penggarapan acara TV terbarunya . Seorang fotografer , tanpa sengaja menangkap gambar Mandy yang tengah memegang erat payudaranya.


Saat itu, Mandy tidak mahu terlambat menuju lokasi shooting sehingga di memilih untuk membenahi penampilannya dengan berjalan tergesa-gesa. Dan seorang fotografer menangkap fotonya yang tepat memegangi dadanya, sebenarnya aktiviti tersebut hanyalah kebiasaan rutin Mandy sebelum beraksi di depan kamera. Namun kepiawaian fotografer membuat kesan dari gambar tersebut luar biasa.

Banyak persepsi yang menyangka jika gambar tersebut, benar gambar Mandy yang tengah memegangi payudaranya karena takut jatuh ataupun bra nya lepas.

Aksi Para Model China Yang Makin Nekad dan Berani


Sekarang Model China menjadi lebih berani dan heboh, mereka menunjukkan lebih dari apa yang sepatutnya.
Melangkah ke Arena , Wu Xier (吴 稀 儿), yang tidak memakai bra, ha V-leher gaun, membuat model yang paling popular hari itu di Pameran Shenzhen-Hong Kong-Macao.


Dia secara cepat disebut "Gan Lulu No 2" kerana dia menyebabkan keributan, tapi dilarang memasuki tempat tersebut pada hari berikutnya.





Kerana langgar anjing pemandu disuruh berlutut selama sejam

image

Dua lelaki yang memandu sebuah van dipaksa berlutut di depan jasad anjing yang mereka langgar diSuzhou, China.
Saksi mengatakan pemilik anjing sempat meminta ganti rugi sebanyak 5.000 yuan .
Sang pemilik mengatakan 4.000 yuan  adalah kos pembelian anjing pudel, sementara tambahan 1.000 yuan untuk mengganti biaya rawatan.

Namun, pemilik anjing kemudian mendapati kedua lelaki ini tidak memiliki wang yang cukup untuk membayar ganti rugi. Maka, dia meminta mereka untuk berlutut selama satu jam di depan jasad anjingnya.
“Dia (pemilik anjing) menendang kaki salah seorang pelaku sehingga dia jatuh berlutut. Temannya kemudian mengikuti lelaki itu berlutut,” ujar saksi bernama Guan.

Petugas polisi juga sempat dipanggil, namun pemilik anjing dan kedua pelaku mengaku mereka sudah sepakat menyelesaikan masalah ini secara baik-baik.
Seorang saksi lain mengatakan cuaca pada ketika itu sangat dingin. Dia menyebut suaminya sempat meminta para pelaku yang masih berlutut untuk segera berdiri, namun mereka menolak.
Mereka baru mahu berdiri setelah pemilik anjing membawa jasad haiwan peliharaannya itu dari hadapan mereka.

Insiden ini terjadi di keramaian. “Seekor anjing pudel tiba-tiba muncul. Pada ketika kejadian, pengemudi van itu bahkan mungkin belum menyedari apa yang  sedang terjadi,” ujar saksi mata itu.
Beberapa pihak mengatakan pemilik anjing seharusnya ikut bertanggung jawab atas kematian anjingnya dan tidak hanya menimpakan kesalahan kepada kedua pemandu.

Kerana punggung ditepuk perempuan ini dapat duit US$1.4 juta


TRIBUNNEWS.COM - Seorang perempuan mendapatkan wang ganti rugi dari tempat kerjanya setelah punggungnya ditepuk oleh seorang rakan kerjanya di depan teman-temannya yang kemudian bersorak.

Janet Orlando berasal Clovis, California, Amerika Syarikat (AS), berhasil memperoleh 1,4 juta dollar AS.Orlando berhasil mendapatkan wang ini atas keputusan bersalah yang dibuat juri.

Awalnya Orlando mendapatkan 1,7 juta dollar AS  kerana dipermalukan di depan teman-temannya dalam kelompok pasukan penjualan di mana setiap pekerja menepuk punggung sebagai tanda kejayan. Tetapi, Orlando yang bekerja di sistem alarm ini tak pernah mendapatkan wangnya meskipun kes ini sudah dimenangkan pada tahun 2006

Pihal perusahaan mengatakan pihak insurans menolak membayar sejumlah wang tersebut kerana tidak terdapat dalam kontrak. Tetapi, juri di Pengadilan Tinggi Fresno County menyatakan pihak perusahaan telah melanggar kontrak dan Orlando berhak atas wang tersebut.

Sumber: fresnobee.com

Aksi ular yang gagal telan ikan















Semut Bermain Bola? (Foto)

Bermain bola dengan cara ini terutama untuk standard Euro 2012 memang tak masuk akal. Namun, seorang fotografer yang memiliki keahlian luar biasa bernama Andrey Pavlov menghabiskan waktu selama berjam-jam untuk menciptakan adegan ini. Pengambilan gambar ini menggunakan lensa khusus makro. Hasilnya? Sungguh luar biasa!






Apa yang dilakukan burung ini?

 





Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved