Bill Gates Berduka Atas Kematian Gadis Genius Komputer Dari Pakistan

on 17 Jun 2012


Seorang remaja yang pada usianya yang ke-sembilan tahun menjadi Microsoft Certified Professional termuda di dunia telah meninggal dunia pada Sabtu (14/01).


Arfa Karim Randhawa, seorang genius komputer berusia 16 tahun dari Faisalabad, Pakistan, menghembuskan nafas terakhirnya pada Sabtu malam setelah menderita komplikasi akibat stroke epilepsi.


 Diketahui, penghargaan Microsoft Certified Profesional adalah gelaran yang diberikan kepada mereka yang menguasai program-program perusahaan dan sering digunakan oleh orang dewasa untuk menunjang karier mereka di bidang teknologi.


Setelah diberikan sertifikasi, Arfa kemudian diundang untuk mengunjungi pejabat pusat Microsoft di Redmond, Washington, oleh pendiri perusahaan itu sendiri, yakni Bill Gates.


 Karim, yang saat itu berumur sepuluh tahun bertemu dengan Gates dan eksekutif Microsoft lainnya selama kunjungan, dan membuat mereka terkesan terhadap pengetahuannya tentang pemrograman pada usianya yang masih begitu muda.


Menurut Geo.TV, setelah Arfa dibawa ke hospital, Gates mengulurkan tangan untuk membantu keluarganya dan menawarkan untuk membayar untuk perawatan medis. Dilaporkan juga ia mengusulkan membawa Karim ke AS untuk perawatan lebih baik.




Ayahnya, Amjad Karim, mengungkapkan bahawa Gates berduka mengetahui kematian puterinya dan atas kehilangan gadis dengan bakat yang langka itu.


Arfa disemayamkan di Lahore pada hari Minggu sebelum tubuhnya dibawa ke desa Ram Dewali, Faisalabad, untuk dikebumikan.


Puluhan orang, termasuk Ketua Menteri Shahbaz Sharif, menteri, politisi, teman dan sesama teman sekolah Arfa berkumpul untuk mendukung keluarganya yang berduka selama prosesi.


Menurut laporan setempat, Arfa jatuh koma pada 22 Disember setelah mengalami serangan epilepsi dan serangan jantung.


 Dia kemudian dirawat di Hospital Militer Gabungan di Lahore dan menggunkan alat pendukung kehidupan di Unit Perawatan Intensif ketika ia mengalami komplikasi trakeostomi pada Sabtu malam, yang mengakibatkan pendarahan di tenggorokannya.




Meskipun pada laporan sebelumnya keadaan Arfa dikhabarkan mengalami kemajuannya dan telah membaik, namun dokter tidak mampu menyelamatkannya.


Arfa menjadi buah bibir internasional ketika ia menjadi MCP termuda pada usia sembilan tahun di tahun 2005 silam.


 Dikutip dari Mail Online, Arfa menerima Medali Emas Fatimah Jinnah di bidang Sains dan Teknologi, yang diserahkan oleh Perdana Menteri Pakistan pada tahun 2005, dan juga penerima Penghargaan Presiden atas prestasinya itu.


Menurut laporan media lokal, IT Media City di Karachi akan berganti nama untuk mengenang Arfa, dan sekarang akan dikenal sebagai Arfa Karim IT Media City, Karachi.


Hobi Simpan SMS, Wanita Ini Bukukan 100 Ribu SMS yang Dia Simpan


LONDON - Mungkin sebahagian dari kita suka menyimpan pesan-pesan ringkas (sms) yang ada di telefon genggam (handphone) kita, yang kita anggap special. Tetapi bagi Tracey Moberly, seluruh sms yang ada di handphone-nya adalah special.

Tracey yang mengaku bahawa dirinya adalah seorang pecandu teks ini sudah mulai mengabadikan pesan-pesan yang masuk ke handphone-nya sejak dia memiliki handphone untuk pertama kalinya, yakni tahun 1999. Dia bahkan selalu menulis ulang setiap sms yang diterima, dan kini kumpulan sms-sms yang pernah dia terima, dia dokumentasikan hingga menjadi sebuah buku. Total sms yang dia simpan hingga kini adalah sebanyak 100.000 pesan.

Obsesi Tracey semakin menggebu ketika sms pertama yang dia terima di handphone pertama yang dia miliki secara tidak sengaja terhapus. Sejak itulah dia berjanji tidak akan membiarkan sms-sms yang lainnya bernasib sama. Maka dari itulah, dia selalu menulis ulang sms-sms yang dia terima di sebuah kertas.

"Sebahagian orang mengganggap aku aneh kerana menulis ulang setiap percakapan melalui pesan yang aku terima, tetapi aku sangat suka melihat-lihat kembali pesan-pesan lama yang aku dapatkan," ujarnya sebagaimana dikutip Dailymail, Rabu (14/9/2011).

Dari hasil ketelatenannya menyimpan pesan-pesan tersebut, dia kini dapat memiliki sebuah dokumentasi yang menyimpan cerita-cerita di kehidupannya, mulai dari perceraiannya, hingga momen menyedihkan ketika ayahnya meninggal.

"Kebanyakan orang akan dapat lebih jujur mengungkapkan apa yang dirasakan melalui sebuah teks. Aku sangat menyukai hal itu. Jadi aku mendokumentasikan semua itu dan membiarkannya abadi," imbuh wanita yang kini mempublikasikan buku percakapan dari pesan-pesan yang diterimanya, seharga 20 poundsterling .

Beruntung pada tahun 2005, Tracey menemukan sebuah program komputer yang dapat menyimpan pesan-pesan ringkas dari handphone-nya langsung ke komputernya sehingga dia tidak perlu lagi menulis ulang di kertas.

Pertama kali Tracey mendapatkan sms dari handphone Sony Ericson kini dia mendapatkan seluruh sms yang masuk dari iPhone.(rhs)

[Gila]Sepasang muda-mudi lakukan hubungan seks di menara jam Sydney

Gambar yang luar biasa ini menunjukkan sepasang muda-mudi yang berani tertangkap sedang berhubungan seks di siang hari di bahagian atas menara jam Sydney yang Bersejarah.




Masih menjadi Misteri identiti pasangan itu, yang terlihat di balkoni di bawah jam raksasa di sudut Broadway dan Bay Street Sydney.

Ramai orang berkumpul di luar panggung wayang di seberang menara, di dekat University of Sydney, tapi itu nampaknya tidak menganggu “aksi” mereka..

Seorang saksi mengatakan: "Beberapa orang lain juga telah melihat dan aku mulai mengambil foto semua orang di daerah mulai melihat ke atas dan tertawa melihat aksi mereka. "

"Pasangan itu Nampaknya tahu aksi mereka boleh dilihat danmereka tidak memperdulikan."

Pasangan tersebut mungkin adalah siswa yang tinggal di UniLodge di bawah ini dan telah tahu selok belok  ke menara jam.
Meskipun tidak terkenal seperti Sydney Opera House, menara jam bersejarah adalah salah satu dari dua bekas bangunan Grace Brothers department store yang dibangun pada tahun 1904.

Cara membuat bentuk hati daripada telur rebus









Senang je kan...

Pemberita korek hidung semasa siaran berita

 Seorang pemberita wanita mengorek hidung di belakang seorang pembaca berita di pejabat stesen televisyen CBS di sini, Amerika Syarikat.


Kejadian berlaku semasa pembaca berita, Dorothy Tucker memberitahu kepada penonton mengenai pentingnya untuk memastikan pijat-pijat tidak berada di dalam rumah, baru-baru ini.

Namun, apa yang lebih menjijikkan lagi ialah pemberita wanita itu menjilat jarinya yang digunakan untuk mengorek hidung tanpa membasuh tangganya terlebih dahulu.

Pemberita wanita itu dengan selamba meneruskan tugasnya dengan menggunakan telefon seperti aksinya tidak dilihat oleh penonton.-




Ayo..uncle banyak panas ka?




sumber gambar : stomp.com.sg

Uniknya sanggul wanita ini

Ini akibat kemalangan atau mati di bunuh?

image
Daripada gambar nampak macam kemalangan tapi mati dibunuh pun ya...

Gila..orang meninggal di ucap selamat dan sukses

Gila..Google Street View rakam wanita bogel diluar rumah


MIAMI - Perkhidmatan Google Street View merakamkan seorang wanita yang berbogel di luar rumahnya di Florida, Amerika Syarikat, lapor sebuah akhbar semalam.

Wanita itu memegang sebotol air minuman semasa kelibatnya dirakamkan menerusi kamera tersebut.

Kelibat wanita tersebut dirakamkan menerusi kamera Google yang dipasang pada sebuah kereta yang melalui kawasan dekat dengan rumahnya.

Google Street View merupakan perkhidmatan yang menyediakan kemudahan kepada para pengunjung Internet untuk mengetahui sesuatu lokasi. - Agensi


Budak 7 tahun hampir terbeli pesawat pejuang Harrier

Seorang kanak-kanak berusia tujuh tahun hampir membeli sebuah pesawat jet Harrier asli berhargaharga 69,999 poundsterling.

Dia yang berasal daripada London tersebut menekan tombol "beli sekarang" di web lelong untuk membeli sebuah pesawat jet.

Ayahnya pun dengan cepat menghubungi pembeli dan menjelaskan bahawa anaknya tidak akan mampu membeli pesawat tersebut kerana tidak punya wang.

"Ayahnya menghubungi kami dan meminta maaf, jadi pesawatnya masih dijual. Kami juga menempatkannya di lelong, sehingga tidak akan terjadi lagi hal seperti itu," ujar juru bicara Jet Art Aviation, seperti dilansir Orange.

Pesawat buatan Inggris tersebut tadinya diperuntukkan untuk persenjataan nasional, tapi akhirnya pemerintah memberhentikan kegunaan pesawat tersebut pada tahun 1997.

Chris Wilson (33), salah seorang bekas mekanik RAF mengatakan bahawa sejarah ketenteraan Inggris ini boleh saja hilang.

"Pesawat ini bisa jadi keluar dari negeri ini dan dibeli sebuah perusahaan. Ada beberapa museum di Inggris yang menginginkan pesawat ini, tapi museum di negeri ini semua bangkrut," ujarnya.
© haxims.blogspot.com
Pesawat Harrier Jump Jet T-Bird Aircraft XW269 yang saat ini dijual terakhir berada di angkasa pada tahun 1997. Kini pesawat tersebut sudah tidak lagi mengudara dan mesinnya pun sudah dipindahkan.

Wilson mengatakan bahwa pesawat itu masih bisa digunakan kembali untuk terbang, tapi biayanya akan sangat mahal.

"Biayanya bisa mencapai miliaran pounds dan untuk alasan legal, kami tidak bisa menjual pesawat yang masih bisa terbang," ujarnya dengan menambahkan bahwa ini merupakan salah satu dari enam pesawat yang tersisa.

[Aneh] Selama 3 tahun gunting dalam perut

Betul-betul kejadian gila ni..


SAO PAULO, Brazil - Sebilah gunting besar tertinggal di dalam perut seorang wanita, Veronika Cruz selama tiga tahun selepas dia menjalani pembedahan, lapor sebuah akhbar kelmarin.

Gunting itu tertinggal semasa dia menjalani pembedahan untuk memindahkan ovarinya di sebuah hospital di sini.

Selepas pembedahan itu, dia mengadu terdapat sesuatu dalam perutnya sehingga mengakibatkan dia pengsan namun beberapa doktor menafikan dakwaan Cruz.

Namun, selepas ujian sinar X menunjukkan gunting tersebut, Majlis Perubatan Sao Paulo berjanji akan melakukan siasatan. - Agensi

Anjing kekasih sejati bintang porno Denmark

Bodil Joensen lahir pada 25 september disebuah desa dekat ibukota Copenhagen. Ayahnya jarang berada dirumah kerana bekerja sebagai askar dan ibu penganut kristian yang taat, yang mendidiknya secara keras, bahkan tak segan untuk memukulnya, mungkin inilah yg menyebabkan Bodil untuk memilih jalan hidup yang berbeza dari ibunya.


Apabila dewasa Bodil yang sedari kecil menyukai binatang, bekerja di sebuah pusat peternakan sampai akhirnya boleh membuka pusat peternakan sendiri.


Tetapi kerana kesulitan dalam menguruskan peternakannya dan akhirnya gagal, Bodil terjun dalam bidang filem pornografi di usia yang sangat muda.Bodil mengkhususkan dirinya dalam filem porno bergenre bestiality atau mengadakan hubunganseks dengan binatang, dalam film-filmnya Bodil berhubungan seks dengan berbagai jenis binatang seperti kuda, anjing dan babi.


Hingga akhirnya meninggal dunia, Bodil hanya memiliki harta sebuah kalung yang selalu dikenakannya hingga akhir hayat iaitu bandul bergambar seekor anjing jantan bernama "Lassie", yang menurutBodil dalam wawancara terakhirnya adalah cinta pertama, sekaligus cinta sejatinya.

Pembantu rumah bergambar seksi atas katil majikannya dan posting dalam Facebooknya





sumber : stomp.com.sg

A STOMPer was shocked to find a photo on her Filipino maid's Facebook page, showing her posing sexily on her bed. The STOMPer believes the maid had brought someone else into the house to take the photo.

Said the STOMPer:

"After reading a recent post of an Indonesian maid putting urine and placing blood-soaked napkins on her employer's food, I decided to check my maid's Facebook account out of curiosity.

"And there I found this picture of her posing obscenely on top of our bed in the master bedroom.

"What bothers me is that this shot was taken by another person, and that she must have let strangers into our house while we were at work.

"I also have a kid in her care and it's unnerving to know these things are happening in my own house.

"She is a transfer maid which I got only two months ago to care for my daughter.

"Employers beware. She might be transferred to you next.

"Be vigilant about these things.

"I already sent her back to the agency."

Earlier this year, there was another incident in which a maid posed in her employer's clothes and posted the sexy photos online.

Mukjizat Al Quran..gadis ini hafal seluruh Al Quran dalam masa 100 hari


JORDAN (voa-islam.com) – Satu lagi bukti kemukjizatan Al-Qur’an. Allah mempermudah umat-Nya untuk menghafal kitab suci Al-Qur’an. Hanya dalam waktu 100 hari, gadis Arab ini mampu menghafal seluruh isi Al-Qur’an yang terdiri dari 114 surat (bab), dengan lebih 6.300 ayat (kalimat) atau mencakup lebih 77.000 kata.

Aminah Said selalu bermimpi boleh menorehkan prestasi seputar kajian Islam yang didalaminya. Demi mewujudkan mimpinya, mahasiswi pengajian Islam dan Syariah Sharjah College ini memberanikan diri ikut pertandingan internasional menghafal Al-Qur’an di Jordan.

Pernah menjadi juara dua dan tiga dalam pertandingan tempatan, ia cukup percaya diri bertarung dalam pertandingan itu. Namun, ia tak pernah membayangkan, namanya akan muncul sebagai juara pertama mengalahkan seluruh peserta dari 15 negara.

”Saya mendapat posisi teratas dalam pertandingan di Jordan dan saya bangga untuk membuat prestasi ini untuk negara saya,” kata gadis berusia 19 tahun asal Uni Emirat Arab itu, kepada harian Emarat Al-Youm.

Motivasi menghafal kitab suci itu tak lepas dari pengaruh keluarga. Ia tak ingin kalah melihat 25 saudara laki-laki dan perempuannya boleh menghafal sebagian besar isi Al-Qur’an.

“Alhamdulillah, saya telah menghabiskan rata-rata 12 jam sehari untuk menghafal Al-Qur’an secara intensif, sampai aku hafal semua hanya dalam 100 hari,” ujarnya.

Tumbuh di lingkungan yang kuat dengan nilai-nilai agama, ia sudah terbiasa membaca Al-Qur’an sejak duduk di bangku sekolah. Beranjak usia 17 tahun, ia mulai merasa perlu menghafal isi kitab suci tersebut.

“Dan, aku berhasil melakukannya hanya dalam 100 hari,” ujarnya. Demi mempertahankan kemampuannya, ia selalu meluangkan waktu setiap hari untuk membaca Al-Qur’an. Itu penting demi mengendalikan setiap kata yang termuat dalam kitab suci yang berisi 114 surat (bab), dengan lebih 6.300 ayat (kalimat) atau mencakup lebih 77.000 kata.

Foto Ibu Dua Anak Berumur 46 Tahun Yang Penampilannya Beubah Menjadi Seperti Gadis Remaja

Jung Da Yeon adalah seorang ibu yang mempunyai 2 orang anak dari Korea Selatan yang pernah memiliki berat badan seberat 70 kg. Suatu hari dia membuat keputusan untuk mengubah hidupnya. Dia melakukan diet ketat dan rajin bersenam aerobik. Hanya dalam 3 bulan, dia berhasil membuang berat badannya sebanyak 20 kg.

Lihat  foto "perubahannya" :




Inilah penampilan sebelumnya:







Lihatlah penampilannya sekarang:

















Hal inilah yang membuatnya terkenal di Korea dengan sebutan momjjang ajumma atau seorang ibu dengan penampilan yang berubah drastik kerana perubahan fiziknya yang ekstrem dan membuatnya terlihat jauh lebih muda dari umurnya sekarang (46 tahun).

Kerana keberhasilannya ini, ia diundang wawancara oleh stesen televisyen Jepun, NHK setelah dia membuat “momjjang syndrome”  terkenal di Korea. Dan oleh kerana pencapaiannya ini, sekarang dia sudah menjadi instruktur fitness dan aerobik paling terkenal di Asia dan rajin menerbitkan buku dan video aerobik serta fitnessnya.

Benar-benar luar biasa, dan siapa yang mengira kalau dia sebenarnya berusia 46 tahun? 

Biodata:

Jung Da Yeon

27 November 1966

!62 cm/50 Kg

sumber

Gadis 15 tahun panah bapa kerana rampas telefon

Gila budak perempuan ni...


TAHUYA (Washington): Pihak berkuasa di sini semalam menahan seorang gadis belasan tahun kerana memanah bapanya selepas dia merampas telefon bimbitnya.

Detektif di Mason County, William Adam berkata, lelaki itu memberitahu pegawai, anak perempuannya yang berusia 15 tahun menggunakan panah untuk memburu untuk memanahnya awal semalam selepas dia merampas telefon bimbit remaja itu.


Komo-TV melaporkan, lelaki itu diangkut dengan helikopter dari kediamannya di Tahuya, sebuah kawasan hutan, ke Pusat Perubatan Harborview di Seattle. Keadaan mangsa dilapor parah. Menurut Adam, gadis itu melarikan diri ke kawasan hutan di belakang rumahnya bersama-sama senjata berkenaan. Bagaimanapun, anggota Swat berjaya mengepung dan menahannya. - Agensi

Seksinya uncle botak ni




sumber gambar : stomp.com.sg

seksi sangat sampai makcik sebelah pun naik segan nak
lihat keseksian uncle @ auntie botak ni....
gelang kakinya yang paling mahal

Cerita Atas Katil



Di suatu malam yang dingin,didalam sebuah bilik yang sederhana besar,di atas katil....sepasang suami isteri yang baru sahaja masuk untuk tidur.


Si suami pula sudah mengantuk tetapi si isteri gelisah keghairahan malam itu.....


Si isteri mula bersuara," Dulu-dulu tu...abang selalu pegang tangan saya ketika kita nak tido,"


Si suami dengan separuh sedar memegang tangan isterinya,lepas itu mengantuk semula.


Beberapa minit kemudian,si isteri bersuara lagi,"Kemudian abang selalu cium saya,"


Si suami dengan perasaan terganggu,mengangkat kepalanya dan menyentuh bibirnya ke pipi isterinya.


Lepas tu dia sambung balik tido.Selepas beberapa saat,si isteri bersuara lagi,''Selepas itu abang selalu gigit-gigit leher saya...."


Dengan perasaan marah dan geram,si suami melontarkan selimutnya dan bangun dari katil.
Si isteri bertanya,"Abang nak gi mana tu?"


Dengan marah suaminya menjawab,"Nak gi amik gigi la ni !!!"



Kalau iklan ubat gigi guna ikan yu sebagai model

Ikan Hiu Bergigi Lucu

Pasti gempak kalau ikan yu jadi model ilan ubat gigi..putih berseri-seri

Parah..pak cik ni selamba gesel 'anunya' pada penumpang wanita




pak cik oiii..dah tak de kerja ke????

Pria Ini Ditahan Kerana Berhubungan Seks Dengan Boneka Teddy Bear


Fantasi seks setiap orang mungkin berbeza-beza, namun bagaimana jika seseorang melampiaskan hasrat tersebut pada sebuah boneka?.
Contohnya adalah Charles Marshall, lelaki asal Cincinnati yang ditangkap pihak polis setempat, gara-gara berhubungan seks dengan boneka Teddy Bear.
Parahnya lagi, menurut the Smoking Gun, ini merupakan yang keempat kalinya Marshall ditangkap oleh pihak berwajib kerana melakukan perbuatan menyimpangnya tersebut dalam dua tahun terakhir.
Marshall ditangkap pada Rabu (13/06), setelah pekerja di sebuah klinik kesihatan melihatnya melakukan masturbasi dengan boneka beruang di sebuah gang, menurut laporan polis yang diperoleh The Smoking Gun.
Kali terakhir Marshall ditangkap, ia dijerat dengan tuduhan perilaku tidak tertib didepan umum.
Namun belum jelas apakah Marshall menggunakan boneka beruang yang sama pada setiap kesempatan ia melakukan masturbasi.
Diketahui, orang-orang yang terangsang oleh boneka beruang dapat didiagnosis sebagai penderita Ursusagalmatophilia.
Ini juga dikenal sebagai Plushophilia di beberapa kalangan, meskipun istilah ini mencakup semua boneka binatang dan tidak spesifik untuk boneka beruang..

Kreatif! Gadis Ini Membuat Gaun dari Kertas Kerja Sekolahnya


Mungkin kita akan berfikir bahawa membuat sebuah gaun dari kertas adalah hal yang mustahil. Namun, seorang pelajar adari Kanada bernama Kara Koskowich membuktikan bahawa tersebut adalah salah. Kerana ingin tampil beza di pesta perpisahan sekolahnya, gadis berumur berumur 17 tahun ini membuat gaun yang terbuat dari kertas pekerjaan rumahnya(kerja sekolah). Disaat hari kelulusan pelajar tidak ingin berusuan dengan pekerjaan rumah, Kara malahan mengumpulkan kertas-kertas yang berisikan pekerjaan rumahanya saat masih bersekolah.
Dirinya memulai membuat gaun tersebut dari bulan March, setalah melakukan proses, menggunting, serta menjahit kumpulan kertas tersebut hingga menjadi sebuah gaun. Kara telah menghabiskan 75 kertas pekerjaan rumahnya, dan menyelesaikannya tepat sehari sebelum malam kelulusannya.

Burung Camar Nakal Hinggap di Kepala Seorang Pelumba (Foto)



Burung camar nakal hingga di kepala seorang pelumba bernama Ian Hutchinson dari pasukan Yamaha. Ini merupakan acara perlumbaan  2012 Monster Energy Isle of Man TT. Untunglah, baik pelumba mahupun camar tersebut boleh selamat dari kecelakaan. Sang camar mengalami patah sayap dan dibawa ke RSPCA.

Gambar-gambar Barangan Dapur Ini Sungguh Lucu











Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved