Hukum cukur bulu kening

on 06 Jun 2012

Tadi pagi sedang aku minum aku terpandang wajah seorang budak perempuan dan kawan-kawannya sedang minum,aku perhatikan bulu keningnya seperti di cukur.Menurut hukum syara' adalah haram kepada seseorang perempuan mencukur bulu keningnya kerana beerti dia merubah ciptaan Allah SWT .Merubah ciptaan Allah ini adalah dilarang keras di dalam Al Quran.
Perbuatan ini juga menyerupai masyarakat bukan Islam sedangkan di dalam Islam  sudah pun mempunyai identiti tersendiri dalam soal perhiasan.Di dalam sebuah hadis sahih melarang keras seseorang perempuan itu menyambung rambut-rambutnya serta meminta orang lain menyambung rambutnya apalagi perbuatan mencukur bulu kening.
Kecuali bulu-bulu itu tumbuh di tempat yang tidak sepatutnya pada diri perempuan seperti tumbuh bulu di pipi,tumbuh misai dan janggut seperti lelaki ,maka perempuan itu wajib menghilangkannya kerana menjelekkan pemandangan sebagai seorang perempuan.
Bagi wanita haruslah dia mengetahui kaedah yang yang di galakkan dalam Islam tatkala berhias kerana dalam Islam  ada cara untuk menguruskan kehidupan baik dari segi makan ,pakaian dan sebagainya.

Adakah wanita ini berbogel?

 cuba perhatikan gambar ini adakah wanita ini berbogel???
|

|

|

|


|


|



|


|


|
cuba kita perhatiakan gambar penuh gambar ini...

ooo...rupanya kita tertipu.......

sumber : unic77.tk

Umur 14 tahun.buat bisnes pelacuran secara online

Dalam usianya yang masih 14 tahun, seorang gadis nekad membuat perniagaan pelacuran. Dia  menjadi germo dan merekrut gadis remaja menjadii pelacur secara online. Sebelum ini dia hanya menjual dirinya sendiri, namun berinisatif 'melebarkan sayap'.


Si gadis yang tidak dapat disebut namanya kerana usia yang masih sangat muda, tinggal di British Columbia, Kanada. Dia mengiklankan para gadis tersebut di Craigslist, website  dikecam kerana mempromosikan pelacuran.


 Perbuatan memperdagangkan seks perempuan di bawah umur jelas tidak dapat dibenarkan . Iklan pelacuran kini dihapuskan Craigslist, yang juga membantu penyiasatan polis.-sumber : Vancouver Sun

Inilah anak lembu mirip manusia

Desa Nyakaban Timur, Kecamatan Batang-Batang Sumenep, Madura dihebohkan dengan lahirnya anak lembu yang mirip manusia. Anak lembu itu lahir tanpa bulu dan mirip kulit bayi.

Kepala dan muka bayi pun bulat mirip manusia, bahkan dua kaki depan posisinya seperti lengan manusia. Anak lembu ini lahir tidak normal  dan ketika lahir mempunyai berat 2 kg dan panjang 50 cm.

Namun sayangnya, anak lembu ini hanya mampu bertahan hidup selama 17 minit. Uniknya, sang pemilik, Rasuki, mengaku akan menguburkannya seperti manusia dengan memberi kain kafan.

Rasuki menjelaskan selama 10 tahun memelihara lembu tersebut, tidak ada yang aneh yang ditemukan selama ini. 6 anak lembu sebelumnya lahir normal dan tidak ada yang aneh.“Baru kali ini terlihat aneh dan saya terkejut,” ungkapnya.

Sebelum anak lembu in lahir, Rasuki mengaku bermimpi aneh. “Ternyata, lembu saya lahir mirip manusia. Ini akan mendatangkan rezeki baik,” jelas Rasuki.

[Gila] Baru 21 tahun sudah ada 30 kereta mewah

Riyadh –Seorang pemuda yang baru berusia 21 tahun ini yang sudah mampu menyimpan sekitar 30 kereta mewah yang mahal di garaj rumahnya.

Mahasiswa bernama Dhiaa Al-Essa ini memiliki koleksi 30 kereta mewah yang antara lain terdiri dari 4 Ferrari, 5 Porsche, 3 Lamborghini, 2 Rolls-Royce dan sebuah Mercedes SLR McLaren.


Dan gilanya lagi, Dhiaa Al-Essa ternyata belum puas dan memesan sebuah Koenigsegg Agera lengkap dengan sebuah kunci berbahan emas dan sebuah Bugatti Veyron untuk ulang tahunnya yang ke-22.


Tapi tentu saja, semua koleksi itu dibeli bukan dari duit poketnya sendiri, melainkan dari poket ayahnya yang memang seorang taipan minyak.Semua koleksi peribadi si anak kaya ini pun memiliki plat nomor 070 .

Dhiaa Al-Essa pun kerap kali  terbang ke London, Montreal, Las Vegas hingga New York di musim panas hanya untuk berjalan-jalan memandu koleksinya ini.

“Aku cinta kecepatan tapi di Arab Saudi batas kecepatan hanya 120 km per jam, itu sangat pelahan. Ketika Bugatti tiba saya berharap untuk membawanya ke Jerman dimana Anda dapat memandu selaju yang mungkin,” tutur Al-Essa.

“Mercedes McLaren SLR adalah kesukaan. Saya suka tampilannya dan mengemudikannya,” tambah mahasiswa teknik di sebuah pusat pengajian tinggi di Riyadh, Arab Saudi ini.
Salah satu koleksi Al-Essa adalah sebuah Ferrari 458 Itali  yang bernasib malang dan terbakar tidak lama di Heathrow. Namun tidak pakai tunggu lama, Al-Essa langsung mengganti kereta itu yang kini sudah di recall Ferrari itu dengan sebuah Ferrari 599 Roadster yang memiliki siri produksi ke 70 dari 70 mobil yang dibuat.

Tapi uniknya, meski memiliki banyak mobil mahal, Al-Essa ternyata cukup low profile kerana lebih senang menggunakan penangkutan awam ketika pergi ke kampus. “Aku sebenarnya suka menggunakan pengangkutan awam ini” katanya.

Bebe Gloton, Boneka Bayi yang Boleh 'Menyusu'

Sebuah cara unik untuk memperkenalkan air susu ibu pada anak dibuat oleh sebuah perusahaan mainan di Sepanyol. Perusahaan tersebut mengeluarkan produk boneka bayi yang boleh 'menyusu'.

 'Bebe Gloton atau The Breast Milk Baby', itulah nama boneka yang dirilis oleh Berjuan Toys. Sama seperti bayi, boneka tersebut pun akan menangis ketika mereka minta disusui.

 Boneka itu dijual satu paket dengan puting ibu tiruan. Puting tersebut boleh membuat si boneka merespon saat ditempelkan ke dada pemiliknya. Setelah ditempelkan, boneka akan mengeluarkan suara seperti bayi sedang menghisap payudara ibu atau menyusu.

 Menurut pihak Berjuan Toys, tujuan dibuatnya boneka 'menyusu' itu adalah untuk menyebarkan pesan pada generasi muda bahawa proses menyusui adalah pilihan yang sihat untuk anak. Menurut mereka, pesan itu tidak pernah terlalu dini untuk disampaikan.

 "Boneka ini boleh membuat gadis kecil merasakan keindahan menjadi seorang ibu. Membuat anak-anak perempuan mengekspresikan kasih sayang dan cinta mereka  sama seperti ibu," begitu yang diungkapkan Berjuan Toys dalam situsnya seperti dilapor NY Daily Mail.

 Pro dan kontra pun mengiringi penjualan boneka 'menyusu' ini. Managing Health Editor FoxNews Dr Manny Alvarez misalnya, ia sebenarnya sangat mendukung pemberian ASI. Namun boneka 'menyusu' menurutnya boleh membuat anak-anak perempuan jadi lebih cepat dewasa.

 "Ini sama seperti memperkenalkan seks pada anak-anak kelas pertama, padahal seharusnya untuk anak kelas tujuh atau sembilan. Boneka ini juga boleh membuat gadis kecil trauma. Kita tidak tahu akan seperti apa efeknya sampai dia menjadi dewasa," tukas Alvarez.

 Sedangkan dukungan untuk boneka tersebut datang dari Medical Director untuk Mother's Milk Bank, Dr. Ronald Cohen. Menurut Cohen Bebe Golton boleh membuat gadis-gadis muda faham kalau tubuh mereka bermanfaat untuk hal lain, bukan hanya sebagai obyek seks.

Wow, Presenter TV Australia Meramas Bon**T Kim Kardashian untuk mengetahui original atau tidak


Sydney - Chrissie memang peminat fanatik model blasteran Amerika Armenia ini, kerana tidak percaya bontot Kim Kardashian asli, maka Chrissie meminta Kim mengizinkan dirinya untuk menyentuh. Sebenarnya bukan menyentuh tapi lebih tepatnya memegang kekenyalan bontot Kim.

Akhirnya, ketika dia melakukan tindakan meramas dengan tangannya, Swan berkata, "Ini seperti sebuah waterbomb!", kata Chrissie.

Kim Kardashian saat ini di Australia untuk mempromosikan telefon MotoBlur baru bagi Optus perusahaan telepon tempatan.

Selama perjalanannya di sekitar pelabuhan Sydney yang terkenal, Kardashian diwawancara untuk acara radio tempatan saat mengambil dalam pemandangan kota.





Rahsia menangkap ikan



Ada seorang nelayan yang selalu dapat banyak ikan bila dia ke laut...so crew TV3 interview dia untuk rahsia dia tangkap ikan. 


Crew TV3 : "Apa rahsia pakcik tangkap ikan?" 


Nelayan : "Pakcik tenguk cara isteri Pakcik tidur bila pakcik bangun pagi. 


Kalau dia mengereng ke kiri, pakcik tebar jala ke kiri. Kalau dia mengereng ke kanan pakcik tebar ke kanan." 


CrewTV3 : "Kalau isteri pakcik tidur terlentang?" 


Nelayan : "Rezeki depan mata, pakcik tak turun kelaut pagi tu..." 


CrewTV3 : "Oooooooooooo......."



Toilet trumpet yang pertama di dunia

Inilah design toilet paling unik dan aneh dengan konsep yang luar biasa iaitu konsep trumpet


Pelik..penderma boleh ramas payudara sebelum menderma

Pelik Meremas Payudara dimaksudkan tak lain mengumpul dana untuk AIDS. Caranya penderma boleh ramas payudara para model atau bisa disebut SPG sepuasnya. Beginilah aksi untuk mendapatkan wang banyak dalam waktu sekejap..mereka rela payudaranya diremas - remas calon penderma tanpa memperdulikan maruah diri...









Lelaki penipu nak kena langgar (pecah lubang)




LETAK MAKLUMAT IKLAN

Pelajar universiti ini rela dinikahi lelaki mana saja asal biayai pengubatan temannya

Seorang gadis di negara China bersedia menikah dengan lelaki mana saja asal mahu membiayai pengubatan teman sekelasnya yang sedang sakit. Berminat? Dan Dan, nama gadis berusia 22 tahun tersebut. Dia adalah mahasiswi sebuah universiti di Deshou, Shandong, China.


Melalui internet, dia mengumumkan Zhang Yuemei didiagnosa doktor mengidap encephalomyelitis, semacam radang otak. Yuemei juga menderita gangguan pada tulang belakang.


Menurut Dan Dan  , keluarga Yuemei tidak punya wang untuk berubat. Sementara kesihatan teman perempuannya itu semakin memburuk.


“Orang tuanya hanya seorang petani. Mereka tidak sanggup untuk membiayai kos pembedahan yang cukup tinggi dan biaya perawatan setelah pembedahan,” tutur Dan Dan.


Dan Dan pun ingin berbuat sesuatu agar nyawa temannya itu dapat diselamatkan. Dia akan menerima lamaran lelaki mana pun yang bersedia menanggung kos pengubatan Yuemei. Jumlahnya 15 ribu poundsterling .


Usaha yang dilakukan Dan Dan juga mendapat kritikkan. Dia dianggap memanfaatkan keadaan temannya untuk mencari lelaki kaya. Namun, pihak Jinan Qilu Hospital, tempat Yuemei dirawat, menyokongnya

Gamer Tercantik dari Jepun Ternyata Seorang Lelaki Dulunya


Kayo Satoh atau yang biasa dikenal dengan Kayo Police merupakan seorang model cantik sekaligus pemain Street Fighter terbaik di Jepun. Namun ternyata, dia bukanlah seorang wanita.

 

Dalam salah satu acara televisyen Jepun bertajuk Majotachi no 22ji, Satoh mengungkapkan bahawa dia terlahir sebagai seorang lelaki. Rahsia ini sengaja ia beritahu lantaran semakin marak gosip yang menyebut dirinya telah berganti jenis kelamin.

"Itu benar, saya adalah seorang lelaki," kata Satoh, seperti dilapor Kotaku dan dikutip detikINET.

Selama beberapa tahun Satoh bekerja sebagai model di suatu majalah fashion dengan identiti palsu. Tidak ada rakan model atau editor majalah tersebut yang mengeahui jenis kelamin asli Satoh.

Selain sebagai model dan presenter acara game, Satoh juga dikenal sebagai gamer terbaik pemain Street Fighter. Konon hingga saat ini belum ada yang mengalahkan kepiawaiannya memainkan game tersebut.

[LAWAK] Pemain Pertahanan Chile Tampar Muka Sendiri Gunakan Tangan Lawan


TRIBUNNEWS.COM, QUITO - Ada banyak cara untuk menipu pengadil di padang. Tetapi, cara yang satu ini benar-benar unik, menampar muka sendiri dengan tangan lawan!

Bek pasukan U-20 Chile, Bryan Carrasco, menggunakan tangan seorang pemain Equador untuk memukul mukanya sendiri dalam pertandingan kelayakan Piala Dunia U-20.

Ketika itu, dalam keadaan  1-0 untuk Ekuador, Carrasco mengawal seorang pemain lawan dengan posisi di belakang pemain tersebut.

Dengan tangan kirinya, dia kemudian memegang tangan kiri lawan dan menariknya ke belakang hingga tangan lawan mengenai mukanya sendiri sampai dia jatuh.

Pengadil menilai pemain Equador itu melakukan pelanggaran dan menghadiahkan tendangan bebas untuk Chile. Carrasco sendiri langsung bangkit dan berlari menuju posisinya.

Sayang, usaha Carrasco tak cukup untuk menghindarkan Chile dari kekalahan 0-1. Sementara mereka tersingkir, Equador masuk e pusinagan final.





Guru seksi bergaya bak model buat ibubapa pelajar rimas


Guru ini semasa remaja bercita-cita untuk menjadi seorang model,sesuai dengan ketinggiannya dan juga bentuk badan.Tetapi cara berpakaian yang seksi telah membuat ibu bapa pelajarnya merasa rimas dan mungkin anak-anak mereka terasa terganggu...

TEKAN OPEN UNTUK LIHAT GAMBAR DAN CERITA SELANJUTNYA:










It is understood that tall, she wanted to model an early age, although this dream can not be achieved, but she still hopes to take to show themselves. However, some parents worry that wearing such a hot teacher, students may be distracted. In this regard, Wu Yuting said, so students would be able to boost the spirit, we are less likely to doze off. Wu Yuting recruitment propaganda in the streets when sending low-cut dress, skirt, she is very hot. And hard to imagine that her identity is actually cram school English teacher. It is understood that Wu Yuting's English name is Winnie, Master of the American English language teaching, height 173 cm, weight 57 kg. Wu Yuting young man who wanted to model, but then select the tutorial classes as a teacher, because his body has been very confident, 6 years ago in her husband's consent, she began to hot dress up every day to cram with students. Moreover, Wu Yuting even their business cards and billboards have slogans such as "tall, beautiful teacher" as a slogan. Only teacher dressed so hot, not afraid of students do not concentrate on it? Wu Yuting said: "Look for a long time to get used to, (students) will be very excited the first time, students also can adapt." Parent said: "Learning is not something to wear, it is lively teaching, children can accept." There students pointed out that the singer looks like Wu Yuting Yang Lin, gestures are also very star posture. Wu Yuting said she did not worry about the outside world strange looks, because she felt it should be since there is a good figure to show up, not to mention hot body make her a dress circle can also be a teacher and model, who is also the dream.



Parah..budak sekolah 'beromen' ditepi laut lepas balik sekolah









sumber : stomp.com.sg

These secondary school students were caught behaving intimately at East Coast Park in their school uniform.

STOMPer Joan, who spotted the students, said:

"Two secondary school students were behaving intimately at East Coast Park after school."

Apa jantan ni cuba buat?







Selepas jatuh dari papan Wii Fit,ghairah seks meningkat 10 kali ganda

Malang  nasib seorang wanita dari Manchester ini. Setelah ia mengalami kemalangan, iaitu terjatuh dari papan Wii Fit konsol game  Nintendo, ghairah seksualnya memuncak sampai 10 kali dalam sehari.

Gairah tersebut bermula dengan denyutan di bahagian bawah sebelum menjalar ke seluruh tubuh dan kadang-kadang denyutan itu boleh membuat dia orgasme.

Tiada ubat untuk penyembuh, kata wanita dan, satu-satunya cara untuk meredakan hasrat tersebut adalah dengan menarik nafas panjang.

Menurut dokter, Flowers didiagnosa mengalami sindrom rangsangan seksual yang konstan. Diperkirakan, kecelakaan tersebut telah mengganggu salah satu saraf ketika dia terjatuh.

“Getaran kecil seperti handphone menerima panggilan, atau saat memegang food processor yang sedang bekerja, automatik menaikkan gairah,” kata Flowers.

Saat ini, Flowers menyebutkan, ia masih sendiri. Dia berharap  mendapatkan pasangan dalam waktu dekat.(link)

Bagaimana kalau anda terkena macam ni?

image
ngeri rasanya….

Oops, Rahsia Punggung Seksi Kim Kardashian Terungkap

Bintang reality show, Kim Kardashian memiliki bentuk tubuh yang membuat banyak wanita di dunia iri kepadanya. Meskipun tidak tinggi ataupun langsing, ia memiliki lekuk tubuh proporsional yang sensual.

Ternyata lekuk tubuh sensual tersebut menyimpan sebuah rahsia yang baru-baru ini terungkap secara tidak disengaja saat ia hendak masuk kekereta. Dirinya yang saat itu sedang meninggalkan Bandar Udara LAX, Los Angeles, tengah mengenakan terusan rajut strip hitam-putih yang tipis.

Saat ia berjalan, ia terlihat baik-baik saja, namun ketika ia membungkukkan badan dan kamera menangkap apa yang tersembunyi di balik busananya, terlihat sebuah pakaian dalam seperti Spanx. Bagi yang belum tahu, Spanx adalah pakaian dalam yang dirancang sedemikian rupa agar membentuk tubuh pemakainya.

Kim yang selama ini terkesan seksi, ternyata menggunakan pakaian dalam yang fungsinya menyerupai korset sehingga punggungnya terlihat lebih padat berisi. Iapun memadukan terusan tersebut dengan sandal dan model rambut kuncir kuda.

Gaun yang dipakai Kim ini juga mengungkap bra hitam yang dikenakannya sebagai dalaman. Model push-up bra dipilihnya untuk membuat payudaranya terlihat lebih penuh di bahagian tengah. Hairannya, gaun ini terlihat lebih pas saat dikenakan oleh pemiliknya, yakni sang adik, Khloe Kardashian.

Bukan pertama kalinya kakak beradik ini sering terlihat pinjam meminjam baju. Sudah cukup sering mereka melakukan hal ini untuk alasan penjimatan.

Sumber : http://wolipop.detik.com

OMG!!! China Menjadikan Loteri Sebagai Ilmu

Mungkin China menjadi satu-satunya negara yang menganggap loterI (yang sama dengan judi) menjadi sebuah ilmu. Bayangkan saja, dikalangan akademi negeri Tirai Bambu itu loterI menjadi semacam ilmu.

Seperti dikutip warta Xinhua, Universiti Beijing Normal menempatkan Institut Riset LoterI dalam pembelajarannya. Lembaga ini rasmi menjadi pihak yang meneliti pengembangan loteri sebagai salah satu industri andalan Negeri Tirai Bambu.

Pada tahun 2011, penjualan loteri di China menembus angka 221,5 miliar yuan, atau setara dengan 34,8 milion dollar AS. Dari jumlah itu, 63,4 milion yuan dipakai untuk dana kesejahteraan publik.

Sumber : http://www.langitberita.com

Lelaki Sadis Potong Buah Pelirnya dan Lemparkan ke Polis


TRIBUNNEWS.COM - Seorang pria bernama Wayne Carter (44) tiba-tiba membabi buta dengan melukai dirinya sendiri dengan memotong buah pelirnya dan melemparkannya ke polis. Demikian dilansirNorthJersey.com, minggu ini.
Lelaki asal Hackensack, New Jersey, Amerika Syarikat (AS) berteriak ke polis dengan mengatakan dirinya ingin mati dan siap-siap menuju ke syurga.
Carter menikam dirinya sendiri sebanyak 40 kali dan kemudian melempar buah pelirnya ke polis, Minggu,  lalu, dan kini sedang menjalani pemeriksaan kejiawaan.
Carter mengunci diri sendiri di dalam sebuah bilik di rumah ibunya ketika polisi datang dan berusaha masuk ke bilik. Ia menikam dirinya sendiri dengan sebuah pisau. Ketika polis mendekat, ia melemparkan buah pelirnya . Kini, ia dalam keadaan kritis di Hackensack University Medical Center.

Hamili Ibu Kandung, Simon Melarikan Diri


TRIBUNNEWS.COM - Seorang lelaki melarikan diri dari rumahnya, setelah ia didapati telah menghamili ibunya sendiri untuk kedua kalinya.
Simon Matsvara, melarikan diri dari rumahnya yang berada di Desa Pote, Mashonaland Central, bersama dengan ibunya, yang kini mengandung anaknya.
Ketua kampung Chinamhora mengatakan, masyarakat geram dengan kisah kasih terlarang pasangan sedarah itu. Untuk itu mereka kini memburu pasangan itu untuk memberikan mereka pelajaran.
"Kami akan memburu mereka berdua dan kami akan menghukum mereka untuk memberikan pesan yang jelas kepada calon pelanggar bahawa kita tidak menyukai tindakan seperti itu," ujarnya, seperti dikutip dari Dailymail,Isnin (5/6/2012).
Berdasarkan penuturan seorang penduduk desa, pasangan itu memulai hubungan incest mereka pada tahun 2008 setelah ketua keluarga mereka, yang merupakan ayah dari Simon, Agripah jatuh sakit akibat stroke, lalu kemudian meninggal.
Walau sudah ditinggal suaminya, Ethel Vhangare, mengandung, selidik punya selidik, ia diketahui melakukan hubungan suami isteri dengan anaknya, Simon.
Melihat tindakan amoral itu, ketua kampung memutuskan untuk mendenda keluarga itu dan memerintahkan pasangan itu untuk memutuskan tali cinta mereka.
Ethel baru-baru ini diketahui hamil lagi, hal itu diketahui penduduk desa, setelah Ethel sudah tidak nampak di gereja. Para penduduk desa mengunjungi rumahnya dan menemukan perut Ethel terlihat telah membulat.
Merasa terancam nyawanya, pasangan incest itu kemudian melarikan diri rumah mereka. (dailymail)

Remaja Tak Sengaja Tembak Kepala Sendiri Saat Chating


TRIBUNNEWS.COM - Seorang remaja di Nebraska, Amerika Syarikat (AS), secara tidak sengaja menembak kepalanya sendiri, saat berpose menggunakan senjata api di sebuah situs layanan chating.
Trevor George (19), yang tampil dalam ruang chating, tanpa pakaian itu, tiba-tiba mengangkat sepucuk pistol jenis revolver dan mengarahkan ke kepalanya, saat tengah terlibat percakapan di dunia maya. Sejurus, ia menekan pelatuknya, yang sekilat melepaskan peluru yang memuntahkan seluruh isi kepalanya.

Pemandangan mengerikan itu, terpampang dengan jelas di hadapan monitor teman chatingnya, yang segera melaporkannya ke pihak polis.
Polis dalam penyelidikan awal mereka, menduga, insiden yang terjadi di bulan March lalu itu merupakan aksi bunuh diri. Namun setelah tiga bulan melakukan penyelidikan mereka mengatakan, Trevor menekan pelatuk pistol tanpa disengaja. 

Mereka mengambil kesimpulan tersebut, setelah memeriksa saksi, dan rakaman video Trevor di dunia maya.
Sejumlah saksi yang melihat Trevor menghabisi dirinya sendiri mengatakan mahasiswa Universiti Bellevue tersebut mengacukan pistol ke kepalanya, saat mereka tengah asik bersenda gurau. 

"Ia sebelumnya sudah sering melakukan hal tersebut," ujar seorang anggota polis,Kapten David Stukenholtz seperti dikutip dari Dailymail, Selasa (5/6/2012).

"Kali ini, ternyata ada sebutir peluru di dalam pistol," lanjutnya.
George tinggal bersama orang tuanya di pinggiran Omaha dari Bellevue. Orang tuanya berada di dalam rumah saat insiden penembakan, namun tak menyedari, putranya menembak dirinya sendiri hingga seorang petugas polis datang ke kediaman mereka setelah menerima laporan dari seorang lelaki asal Florida. 

Pekerja digalak pakai seluar pendek


SEOUL, Korea Selatan - Kakitangan-kakitangan Dewan Bandar Raya Seoul disarankan memakai seluar pendek ke pejabat bagi menyesuaikan diri dengan cuaca panas dan menjimatkan penggunaan tenaga elektrik pada musim panas.
Kempen tersebut dirasmikan oleh Datuk Bandar Seoul, Park Won-Soon semalam yang turut memakai seluar pendek.
Dilaksanakan di Korea Selatan sejak empat tahun lalu, inisiatif itu bertujuan untuk menjimatkan kos elektrik ekoran penggunaan penyaman udara.
Menerusi kempen tersebut, suhu di dalam bangunan pentadbiran tidak boleh melebihi 28 darjah Celsius. - Agensi
sumber : kosmo online

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved