Inilah hasilnya bila Megan Fox dan Mike Tyson bergabung dalam iklan

on 01 Jun 2012



Yang satunya terkenal sebagai bekas bintang Transformers, dan satunya lagi terkenal sebagai bekas bintang  tinju dunia. Ketika dua orang yang terkenal  ini bersama-sama menjadi bintang iklan dalam sebuah iklan kursus bahasa Inggris di Brazil, iklan seperti apa  yang akan terjadi?




Gila..Doktor Menemukan Seekor Lintah Hidup di Batang Tenggorokan (tekak) Seorang Remaja [Video]


Adakah hal yang lebih menyeramkan daripada menemukan seekor lintah sepanjang 10 cm hinggap di atas kulitmu? Ada, iaitu lintah berukuran sama yang hinggap di dalam batang tenggorokanmu (tekak).

Dua bulan lalu, Tao Jiayuan, 16, mulai merasa sakit dan suaranya berubah menjadi serak. Ibunya mengira ia terkena sakit flu dan memberinya obat, penyakitnya tidak berhenti.

Semakin lama keadaannya semakin memburuk. Hingga suatu ketika, Jiayuan mengeluhkan nafasnya menjadi sesak dan ia segera dibawa ke sebuah hospital di daerah Yibin, provinsi Sichuan.

Disanalah kenyataan yang mengejutkan itu terkuak, doktor menemukan lintah sepanjang 10 sentimeter tinggal dan memenuhi batang tenggorokan Jiayuan. Operasi dilakukan dan untungnya lintah itu berhasil diangkat.

Doktor yang menangani operasi itu, Dokter Chen Bing, mengatakan bahawa meskipun sangat jarang, bukan hal yang mustahil jika seekor lintah dapat menyusup kedalam tubuh seseorang.

"Lintah dapat tinggal di rongga hidung atau tenggorokan," ujarnya.

Ayah dari Jiayuan, Tao Chuanhua, percaya jika lintah ini tanpa sengaja tertelan oleh anaknya dari air sungai ditempat sang anak bekerja.






sumber: 3news.co.nz

[Tabik] Nenek ini sanggup belajar lagi

Sungguh luar biasa. nenek ini walaupun berusia 102 tahun masih lagi minat untuk belajar

Nenek Ma, yang berusia 102 tahun berbaur bersama teman sekelasnya

Dialah  Ma Xiuxian, dari kota Jinan, Daerah Shandong China, yang menjadi salah seorang murid di Sekolah rendah setempat.  Dikatakan bahawa  semasa kecil nenek Ma memang tidak memiliki kesempatan untuk belajar kerana keadaan ekonomi keluarga yang ketika itu amat miskin. Pada usia 13 tahun  Ma sudah menghabiskan masa kanak-kanaknya menjadi pekerja di perusahaan pemital benang kapas.

Suasana belajar murid bersama nenek Ma yang sudah tua tapi bersemangat

Cerita  nenek Ma yang berusia 102 tahun ini boleh menginspirasikan pada kita betapa sangat berharganya ilmu bahkan walaupun umur di akhir usia.  Walaupun idea ke Sekolah tersebut muncul dari anak bongsunya bernama Yi Fengxin yang berusia 58 tahun, tetapi tanpa semangat kuat dari Nenek Ma tidak akan semua ini terjadi. Ertinya semangat dan kemahuan menyebabkan dia sanggup untuk belajar semula.-ruang hati.com

Bagaimana orang Belanda pasang batu blok di jalanraya?

Begitu tinggi teknologi mereka...
Belanda memang dikenali sebuah negara yang maju teknologinya...
Salah satu contoh cara mereka memasang batu blok untuk buat jalan...








sumber : unic77.tk

Dahsyat taktik pakcik ini minta sedekah





Sampai macam ni sekali untuk meraih simpati orang ramai....

Gila, Profesor Mengajar Pakai Sex Toy!

Image: corbis.com

NEW YORK - Seorang profesor psikologi di Northwestern University membuat gegar dikampusnya kerana memperagakan aktiviti seksual dengan alat bantu sebagai sebahagian dari kuliah tambahannya.

Profesor tersebut, J Michael Bailey, mengajar mata pelajaran Seksualitas Manusia yang diminati sekira 600 mahasiswa. Baru-baru ini, semasa mengajar tentang rangsangan seksual, Bailey membawa seorang lelaki yang dia undang untuk berbincang tentang ‘orang-orang aneh (kinky)’.

Bailey kemudian menuliskan penjelasan tentang kuliahnya yang dalam surat elektronik yang dia tujukan kepada para mahasiswanya. Surat elektronik tersebut lalu dicetak ulang oleh surat khabar setempat The Daily Northwestern, dan dilaporkan The New York Times, Minggu.

Dia menulis, lelaki itu Ken Melvoin-Berg adalah rakan kenalan pemilik sebuah bisnes bernama Weird Chicago Tours. Ketika itu, Melvoin-Berg bertanya pada Bailey, apakah akan tidak apa-apa jika salah seorang wanita yang ikut bersamanya mendemonstrasikan ejakulasi pada wanita dengan menggunakan alat bantu yang mereka bawa.

Setelah Bailey telah memberi ‘peringatan ’ kepada para mahasiswanya tentang apa yang akan mereka lihat, sekira 100 mahasiswa menyaksikan kemasukan alat tersebut ke kelamin si wanita.

Lelaki yang telah dua dekad mengajar di Northwestern itu menulis dalam surat elektroniknya, bahawa presentasi tersebut merupakan sebahagian dari kelas informal yang dia sajikan. Kuliah tambahan tersebut, kata Bailey, tidak akan diujikan dan tidak bersifat wajib. Sebelumnya, Bailey pernah mengundang kalangan transeksual, dua pesalah pelaku pelecehan seksual, dan pasangan swinger, yakni orang yang terbuka dengan pertukaran partner seksual.

Rektor Northwestern University Morton Schapiro mengaku kecewa atas tindakan Bailey. Dalam pernyataan rasminya, Schapiro mengatakan, meski aksi tersebut dilakukan semasa waktu kuliah dan para mahasiswa tidak diwajibkan mengikutinya, serta telah diperingatkan berulang kali tentang apa yang akan mereka saksikan, dia merasa kelas tambahan Bailey sebagai sesuatu yang merendahkan martabatnya.

“Pihak kampus akan menyelidiki insiden ini secara spesifik. Dan juga, mengklarifikasikan apa saja yang menjadi sistem pengajaran yang tepat, baik dalam hal ini mahupun hal lain di masa datang,” ujar Schapiro.

Dalam surat elektronik kepada para mahasiswanya, Bailey mengaku tidak menyesal. “Sebahagian besar mahasiswa memberi reaksi positif atas presentasi ini,” kata Bailey.

Sumber : http://www.okezone.com

Aksi gang perempuan belasah orang








Pak Cik ini orang yang paling bernasib baik

Frane Selak: Terselamat dari sebuah kecelakaan kereta api yang tergelincir pintu pesawat yang terbuka, dilanggar bus, keretanya yang terbakar , 2 kemalngan keretal lainnya, kemudian menangkan loteri jutaan Dollar.

Keberuntungan selalu ada disisinya atau sebaliknya untuk guru musik Crotia Frane Selak (lahir tahhun 1929), yang terkenal diseluruh dunia kerana terselamat dari banyak kemalangan ngeri. Yang pertama adalah pengalaman mati kerana kedinginan dimulai pada Januari 1962, ketika berada didalam kereta api menuju DuBovnik tiba-tiba kereta tergelincir ke dalam sungai yang dingin menewaskan 17 penumpang. Dia hanya cedera dengan lengan yang patah, sedikit goresan dan kebas. Setahun kemudian Selak terbang dari Zagreb ke Rijeka, ketika tiba-tiba angin bertiup dari cockpit pesawat, dan menerbangkan pintu pesawat, dia jatuh dari pesawat. Kemalangan itu menewaskan 19 orang, tetapi Selak berunutung mendarat ditumpukan jerami dan bangun beberapa hari kemudian dirumah sakit dangan luka ringan. Pada tahun 1966 dia mengalami kemalangan ketiganya ketika didalam bus yang kemalangan dan terjun kedalam sebuah sungai. Ada empat orang yang tewas. Yang menghairankan, Selak berhasil selamat lagi tanpa terluka.

 Pada tahun 1970, Selak memandu kereta ketika tiba-tiba keretanya terbakar. Beruntungnya lagi dia berhasil meninggalkan kereta sebelum tangki bahan bakarnya meledak. Tiga tahun kemudian kereta Selak kembali terbakar, api yang tertiup dari ventilasi udara. Ini merupakan kecemasan yang paling hebat, dia kehilangan sebagian besar rambutnya. Pada tahun 1995, Selak berada di Zagreb ketikadia dilanggar bas, dia hanya mengalami luka ringan. Tahun berikutnya ketika dia melalui jalan gunung, Selak melanggar pagar pembatas untuk menghindari sebuah trak yang mendekat dan mendarat di pohon dan keretanya meledak 300 kaki dibawahnya.
Dalam peristiwa  mengejutkan pada tahun 2003, Selak memenangkan jutaan dollar loteri Croatia.

Kerana cantik dibuli rakan sekolah,lalu gantung diri

Seorang gadis berusia 13 ditemukan tergantung di bilikya. Hal ini dilakukannya kerana tak tahan dengan siksaan yang dilakukan rakan-rakannya di sekolah. Sebab, dia dianggap cantik dan membahayakan.
Poppy Bracey ditemukan tergantung di bilik tidurnya setelah kembali ke rumah dari sekolahnya di Manchester. Remaja itu sempat dilarikan ke hospital, namun nyawanyatidak dapat diselamatkan lagi.


Pasukan penyiasat menduga Poppy melakukan hal itu kerana merasa tersiksa akibat tekanan yang diterimanya di sekolah. Hal ini mengundang perbincangan lebih 1000 pelajar sekolahLowton, Leigh, di internet. Mereka menyebut Poppy korban cemburu beberapa rakannya yang merasa tidak senang dengan kecantikan gadis itu.

"Mengapa seseorang ingin mengganggu dia?? Selain cemburu," tulis salah seorang siswa. Ada juga seseorang bernama Kayleigh Midgley yang menulis,"Kamu mengejutkan dan membuat mereka malu. Aku berharap para b******s itu merasa sangat bersalah."


Poppy  tinggal di Leigh pada saat kematiannya. Nick Hudson dari Children and Young People's Services mengatakan kematian Poppy yang sebelum waktunya itu sungguh tragis. "Hal ini mengejutkan dan ramai yang bersedih," ucapnya.

Sementara Emma-Jane Cross, dari badan pencegahan kekerasan remaja (Beatbullying) mengatakan kematian Poppy merupakan kenyataan tragis atas buli Sehingga hal ini menjadi perhatian bahagia pihak yang memiliki keluarga atau kerabat yang masih remaja.

"Ini sangat penting bagi remaja yang sering diganggu, untuk mengetahui bahawa mereka tidak sendirian. Ada orang-orang di sekitar mereka yang dapat diajak bicara. Ada yang boleh memberi bantuan serta tindakan yang dapat diambil untuk mendukung mereka," paparnya.

Pemerintah harus memasukkan secara mendesak program pencegahan buli di setiap sekolah. "Harus ada pemberian penjelasan kepada guru, remaja, dan keluarga untuk memberi dukungan mengalahkan buli," imbuhnya.

Seorang Miskin Membangun Masjid Paling Aneh di Dunia



Bentuknya sederhana, namun jamaahnya datang dari penjuru desa sebelum waktu solat masuk


Mungkin kita tak percaya seorang yang tidak kaya, bahkan tergolong miskin, namun mampu membangun sebuah Masjid di Turki. Nama masjidnya pun paling aneh di dunia, iaitu “Shanke Yadem” (Anggap Saja Sudah Makan). Sangat aneh bukan? Dibalik Masjid yang namanya paling aneh tersebut ada cerita yang sangat menarik dan mengandung pelajaran yang sangat berharga bagi kita.




Di sebuah kawasan Al-Fateh, di pinggiran kota Istanbul ada seorang yang wara’ dan sangat sederhana, namanya Khairuddin Afandi. Setiap kali ke pasar dia tidak membeli apa-apa. Saat merasa lapar dan ingin makan atau membeli sesuatu, seperti buah, daging atau manisan, dia berkata pada dirinya “ Shanke Yadem” yang bermaksud anggap sahaja sudah makan .


Wang yang seharusnya digunakan untuk membeli keperluan makanannya itu dimasukkan ke dalam kotak.Begitulah yang dia lakukan setiap bulan dan sepanjang tahun. Dia mampu menahan dirinya untuk tidak makan dan belanja kecuali untuk keperluan hidupnya sahaja.


Hari berganti hari, bulan berganti bulan, tahun berganti tahun Khairuddin Afandi konsisten dengan amal dan niatnya yang kuat untuk mewujudkan impiannya membangun sebuah masjid. Akhirnya Khairuddin Afandi mampu mengumpulkan dana untuk membangun sebuah masjid kecil di daerah tempat tinggalnya. Bentuknyapun sangat sederhana, sebuah pagar empat segit, ditanda dengan dua menara di sebelah kiri dan kanannya, sedangkan di sebelah arah kiblat ditengahnya dibuat seperti mihrab.


Akhirnya, Khairuddin berhasil mewujudkan cita-ciatanya yang amat mulia itu dan masyarakat di sekitarnyapun merasa hairan,  Khairuddin yang miskin itu di dalam dirinya tertanam sebuah cita-cita mulia, yakni membangun sebuah masjid dan berhasil mewujudkannya. Tidak bayak orang yang menyangka bahawa Khairud ternyata orang yang sangat luar biasa dan banyak orang yang kaya yang tidak boleh berbuat kebaikan seperti Khairuddin Afandi.


Setelah masjid tersebut berdiri, masyarakat tertanya apa gyang dilakukan oleh  Khiruddin Afandi. Mereka bertanya bagaimana  seorang yang miskin boleh membangun masjid. Setelah mereka mendengar cerita yang sangat menakjubkan itu, merekapun sepakat memberi namanya dengan: “Shanke yadem” (Angap Saja Saya Sudah Makan).


Subhanallah! Sekiranya orang-orang kaya di dunia ini berfikir seperti Khairuddin, berapa banyak dana yang akan terkumpul untuk kaum fakir miskin? Berapa banyak masjid, sekolah, rumah sakit dan fasiliti hidup lainnya yang dapat dibangun? Berapa banyak infra struktur yang dapat kita realisasikan, tanpa harus meminjam ke bank dan Negara yang memusuhi Islam dan umatnya?

Remaja 12 tahun temukan kelemahan firefox, dapat hadiah USD 3.000.

Remaja pintar yang baru berusia 12 tahun, telah berhasil menemukan bug (celah) di browser Firefox sehingga diberi ganjaran USD 3.000 dari Mozilla selaku pembuat Firefox.



Remaja bernama Alex Miller asal California ini berhasil menemukan sebuah bug yang berhubung dengan isu buffer overflow dan memory corruption di Firefox.

Alex  menghabiskan waktu 90 minit  sehari selama 10 hari untuk menemukan bug dimaksud. Dia memang memiliki skill di bidan pemograman.

Bug berkaitan lalu dilaporkan kepada pihak Mozilla. Sejak bulan Juli, Mozilla memang menawarkan wang bagi mereka yang berhasil menemukan cacat di produk Mozilla.

Ramai yang meragukan kebolehan Alex mencapai prestasi, terutama teman sebayanya. Namun setelah ia menunjukkan cek dari Mozilla, baru mereka percaya. Sebahagian wang hadiah itu disumbangkan ke lembaga sosial dan untuk membeli hadiah dan selebihnya di simpan.

"Hanya sedikit orang yang mampu berbuat demikian," kata Brandon Stone, Security Program Manager Mozilla.

Dengan demikian, apa yang dilakukan Alex memang tidak sembarangan dan wajar dia diberi penghargaan wang  dari Mozilla.

Hukuman untuk kanak-kanak curi roti di Iran

Daripada yang dikatakan dari sumber,budak ini
hanya mencuri roti tapi hukumannya..
lihat gambarnya...



nak kata hukum cara hudud pun bukan..
ini hukum cara apa ni......


Kerana payudara isteri yang besar buat suaminya tertangkap polis


TRIBUNNEWS.COM - Seorang penjual kokain tertangkap setelah tetangganya curiga dia menggunakan wang penjualan narkoba untuk operasi perbesaran payudara isteri. Demikian dilapor Daily Mail.

Polis menyerbu ke rumah pasangan Julie Coyne dan George Kelly di Lobley Hill, Gateshead, Inggris, setelah sejumlah tetangga mereka mengatakan bahawa pasangan suami isteri ini hidup di atas rata-rata standard.

Pasangan ini hidup dengan menggunakan tunjangan sosial pemerintah dan ketika polis menyerbu rumah pasangan itu, mereka menemukan kokain senilai 30 ribu poundsterling dan bukti tanda bayar operasi plastik dan pemutihan gigi.

Tetangga rumah mereka memberikan informasi ke polis setelah melihat payudara sang isteri tetangga tiba-tiba membesar. Selain menemukan ubat-ubatan terlarang dan bukti pembayaran operasi payudara, polis juga menemukan seutas jam tangan mewah Rolex termasuk sejumlah replika mahal tali pinggang kejuaraan.

Pasangan yang masing-masing berusia 39 tahun ini ditangkap bersama seseorang lainnya bernama Brian Hall (50) yang tinggal di jalan yang sama. Di pengadilan Newcastle Crown Court, Kelly dijatuhi hukuman dua setengah tahun penjara sementara Hall dipenjara tiga tahun enam bulan. Sedangkan, Coyne diberi hukuman melakukan kegiatan sosial dan harus bekerja untuk masyarakat selama 100 jam tanpa dibayar.

Gara-Gara Sakit Pinggang, Badan Datuk Ini Boleh Di Lentur


ZHANGZHOU – Kalau biasanya golongan tua mengalami kesakitan pada otot-ototnya kerana faktor usia. Tidak demikian yang terjadi pada Chen Daorong (80) dari Zhangzhou, Dareah Fujian, China Selatan.

Datuk pencen ini memiliki tubuh yang sangat lentur. Ia dapat melingkarkan kedua kakinya ke lehernya.

Kemampuannya ini ia dapatkan tanpa latihankan khusus. Kemampuannya melipat tubuh dikerana ketidaksengajaan,da menjadi seorang yang amat lentur melipat tubuh kerana sakit pinggang dan punggung sejak 12 tahun lalu. Demikian lanpor Orange.

“Saya menderita sakit pinggang dan punggung yang sudah lama akibat saya sering kurang tidur di malam hari. Tetapi saya tidak melakukan perawatan seperti akupuntur, urut refleksi, atau pun memakan ubat-ubatan.”

Chen memiliki cara tersendiri untuk menghilangkan rasa sakitnya ketika sedang dialaminya.

Terinspirasi dari sebuah penayangan akrobatik, ia pun berlatih sendiri melakukan hal serupa sembari melemaskan otot pinggang dan punggungnya.

Setelah beberapa tahun melakukan latihan akrobatik secara rutin, akhirnya perlahan rasa sakitpada pinggang dan punggungnya hilang.

“Kini saya merasa sehat dan bertenaga. Saya merasa dapat bertahan hidup hingga 100 tahun.” tegasnya.

Sumber :http://www.okezone.com/

Cara Didik Anak Genius Termuda di China Mendapat Kecaman di Internet


Wawancara seorang anak genius termuda di China telah menuai kontroversi mengenai penerapan sistem pendidikan yang terlalu dipaksakan oleh kedua orang tua anak itu.

Zhang Xingyang, dinobatkan sebagai anak termuda paling genius di China. Di usianya yang masih belia, 10 tahun, Zhang sudah melangkahkan kakinya di bangku universiti. Tiga tahun kemudian ia telah melanjutkan pendidikan S2-nya di Universiti Teknologi Beijing. Sebulan yang lalu, Zhang yang kini telah berusia 16 tahun baru saja mengambil program doktoralnya di bidang matematik di Universiti Beihang.

Tak diragukan lagi, anak ini memang benar-benar genius. Tapi apakah Zhang benar-benar berdedikasi dengan pendidikannya dan menikmati semua aktiviti pembelajarannya tersebut? Wawancaranya di sebuah stesen televisyen telah menunjukan bahawa di balik kegeniusannya tersebut, Zhang hanyalah anak kecil biasa yang secara emosi masih sangat labil.

Dalam wawancara tersebut, Zhang mengakui bahawa dirinya beberapa kali mengancam orangtuanya untuk berhenti sekolah jika mereka tidak membelikannya sebuah apartment di Beijing.

Peryataannya ini mengundang debat panjang di Internet yang sebahagian dari mereka berpendapat bahawa Zhang tidak semestinya memaksa orang tuanya yang berpenghasilan sederhana untuk membelikan apartment.

Di sisi lain, banyak netter juga mengomentari bagaimana orangtua Zhang telah menerapkan sistem pendidikan yang salah dan terlalu ambisius kepada anaknya ini.

Ayah Zhang, Huixiang pernah bercerita mengenai pola pembelajaran aktif yang ia terapkan pada anaknya telah meningkatkan agresifitas belajar pada anaknya itu. Sedari kecil Zhang, sudah tertarik membaca topik serius seperti perang di Irak dan seringkali berdebat dengan ayahnya dalam berbagai hal.

Ia, yang juga telah menerbitkan buku tentang belajar anak, Keajaiban dari Belajar, juga bercerita tentang bagaimana ia dan isterinya mendidik Zhang, dimana anaknya sangat suka sekali membaca buku-buku miliknya, mengikuti ujian berasrama teman sekolahnya yang lebih tua dan melompati berbagai jenjang pendidikan. Tapi dalam wawancara itu kemudian telah diketahui bahwa Zhang sama sekali tidak menikmati cara didik orangtuanya tersebut.

Zhang mengatakan bahawa ketika ia bosan belajar dan mencuba menghabiskan waktu dengan bermain game, ayahnya akan segera menghukumnya.

Ia juga mengatakan bahawa ayahnya lebih menderita daripada orang lain ketika hasil belajar dirinya tidak terlalu bagus.

"Ayah ingin memberi saya susu selamanya, tapi hal itu tidak akan terjadi."

"Semakin lama ayah melepas tekanan terhadap saya, hasilnya akan semakin bertolak belakang," ujar Zhang.

Dengan tekanan yang kuat dari orang tuanya dan ekpektasi tinggi terhadap dirinya sendiri, Zhang mengalami kegagalan dalam beberapa subjek ketika menempuh S2 dan beberapa kali mengalami masa-masa bahaya ketika studinya akan gagal. Ia bahkan pernah berfikir untuk bunuh diri.

Huixiang mengatakan bahawa anaknya berubah semenjak ia pindah ke Beijing dan membaur dengan kehidupan perkotaan.

"Ia hanya mengejar uang. Ia mengenal hal-hal seperti itu terlalu dini dan berpikir bahwa akan sangat sulit untuk hidup tanpa wang meskipun ia mempunyai ilmu pengetahuan dan keahlian," tambahnya.

Untuk hal ini Zhang beralasan bahawa ia berusaha membuat orang tuanya mengerti bahawa jika mereka tidak membeli sebuah apartemen sekarang, maka harganya akan terus naik.

Zhang juga menyadari bahwa saat ini di Internet tengah banyak orang yang mendiskusikan mengenai kehidupan dirinya.

"Saya memilih untuk terus berfikiran positif. Saat ini saya hanya ingin melupakan masa-masa itu, tetap bersahaja dan melanjutkan studi saya."


via: edvantage

Lahirkan ANAK sewaktu PERSIDANGAN DIJALANKAN

Seorang Anggota Dewan perwakilan Bolivia ,Maria Ines Villarroel yang hamil mendapat kejutan.Dia yang menghadri sidang mersa sakit hendak melahirkan anak semasa sesi berbahas sedang berlangsung.Dia yang merupakan anggota Parti Pengerak Sosialisme pimpinan Presiden Eva Morales.
Oleh kerana tidak sempat ke hospital beberapa orang wanita membantunya melahirkan anak perempuan.Mereka kemudian di hantar kehospital dan akibat sidang dewan terpaksa di tangguh.

sumber-kompas online

Kanak-kanak jumpa nenek di syurga hidup kembali

Seorang kanak-kanak berusia tiga tahun secara ajaib hidup kembali setelah dinyatakan meninggal selama lebih dari tiga jam. Kanak-kanak itu mengaku bertemu  neneknya di syurga ketika dirinya sedang kritikal.

Kanak-kanak bernama Paul dibawa melalui udara ke hospital di Berlin, Jerman, setelah dirinya terjatuh ke dalam gaung di rumah neneknya di Lychen, sebelah Utara Berlin. Doktor yang itu menangani kes, sempat menyerah untuk menyelamatkannya.

Namun setelah tiga jam dan 18 minit, jantung Paul kembali berdetik dan dia pun hidup kembali. Seorang doktor yang menyaksikan kejadian itu mengaku takjub dan tidak percaya dengan apa yang dilihatnya ketika itu.

“Saya tidak pernah mengalami hal seperti ini,” menurut doktor yang menangani kes anak ajaib itu, Lothar Schweigerer. “Normalnya ketika anak kecil tenggelam di dalam air selama beberapa menit, tipis kemungkinannya untuk selamat,”kata doktor itu.

Sementara kanak-kanak tersebut mengaku dirinya bertemu dengan  neneknya yang sudah lama meninggal, ketika ditanya oleh kedua orang tuanya. “Aku bertemu dengan nenek Emmi di syurga. Dia menyuruhku kembali secepatnya,” kata anak tersebut.(link)

Dapat banyak duit kerana gelas


LONDON - Seorang wanita terkejut apabila mendapati tiga gelas yang dibelinya pada satu jualan but kereta dengan harga 40 pence (RM1.92) satu gelas di Portsmouth berjaya dilelong pada harga £18,880 (RM90,779), lapor sebuah akhbar semalam.

Selepas dia membeli gelas itu, wanita tersebut membawanya ke sebuah firma lelongan di Chichester, Sussex Barat untuk mendapatkan pandangan pakar mengenai nilainya.

Wanita itu meminta maaf kepada beberapa kakitangan firma itu jika tindakannya membawa gelas murah tersebut akan merugikan masa mereka.

Namun, kakitangan itu mendapati, gelas itu bernilai tinggi kerana ia dihasilkan oleh pembuat gelas terkenal pada abad ke-18, William Beilby.

Ia dilelong oleh firma Stride and Son pada harga pada harga £18,880 termasuk yuran yang dibeli oleh seorang pembeli. - Agensi


Sedih! Baru Lahir 2 Jam, Bayi Ini Sudah Menghidap Kanser

Suasana ruang persalinan boleh menjadi momen mengerikan bagi setiap ibu yang baru melahirkan. Meskipun demikian, hal tersebut langsung berubah saat persalinan lancar dan sang ibu melihat sang bayi telah lahir dengan sihat.

Hal ini juga dirasakan oleh Lorraine Wilson yang melahirkan puteranya, Evan Wilson di Princess Royal Maternity Hospital, Glasgow, Inggris. Momen bahagia ini juga begitu dinantikan oleh sang suami, Scott (41 tahun) dan anak pertamanya, Jorja (6 tahun).

Sayangnya momen bahagia ini tidak berlangsung lama, tepatnya ketika Lorraine menemukan adanya bengkak aneh di perut bayinya. Evan langsung diperiksa oleh doktor spesialis dan ditemukan bahawa ia menghidap kanser liver. Hal ini menjadikannya sebagai pesakit kanser termuda di Inggris. Malangnya nasib bayi kecil itu…

Para doktor baru boleh memberikan perawatan kemoterapi setelah ia menginjak usia 12 hari. Bayi tak berdosa ini diberikan sejumlah pengubatan lainnya dalam jumlah yang sangat diperhatikan, mengingat tubuhnya yang masih sangat kecil, seperti dikutip dari Dailymail.

Pengubatan ini berlangsung dengan baik, kerana kini Evan yang berusia enam bulan berhasil melawan hepatoblastoma, sebuah bentuk kanker liver yang langka setelah dipindahkan ke Rumah Sakit Anak, Yorkhill Royal. Kesembuhan Evan tak terlepas dari ketelitian ibunya saat kelahiran, kerana jika terlambat ditangani, mungkin kansernya akan menyebar.

Mengingat kejadian tersebut, Lorraine berkata: "Aku baru memegang Evan beberapa minit sebelum mereka mengambilnya dariku dan segalanya dimulai. Aku meraung. Terlalu mengerikan untuk melanjutkan hidup," ujarnya meratap mengingat masa kelahiran Evan.

Setelah menjalani tujuh sesi kemoterapi, Evan juga menjalani operasi saluran kencing dan setengah liver di Rumah Sakit Anak Birmingham, April lalu. Dr Jairam Sastry mengatakan: "Hasil Ultrasound tinggal menunggu hasil dan Evan masih dalam remisi. Ia menjalaninya dengan sangat baik."
sumber

Pasangan Misteri Tertangkap Kamera Berhubungan seks di Pejabat


TRIBUNNEWS.COM - Seorang lelaki terkejut ketika sedang melihat ke luar jendela dan menangkap basah pasangan asyik berhubungan seks di pejabat yang berseberangan dengan apartment tempatnya tinggal. Demikian dilansir Daily Mail, Khamis (31/5/2012).
Pasangan, yang tidak diketahui identitinya itu, tidak menutup langsir di sebuah gbangynan pejabat di kawasan Nottingham, Inggris. Lelaki yang tak ingin disebutkan namanya itu kemudian merakam adegan percintaan tersebut.
Ia mengaku, tetangga di tempatnya tinggal menyaksikan adegan percintaan yang digambarkannya sangat panas. "Perempuan itu sungguh cantik. Ia berjalan masuk ke dalam pejabat dan kemudian melepas pakaiannya satu persatu dan melepas pakaian si lelaki lalu melakukan adegan seks dengan lelaki tersebut," ujar si pria.
"Mereka kemudian melakukan adegan seks yang panas di  meja kerja," ujarnya sembari mengatakan adegan seks itu berlangsung selama 20 minit dan pasangan itu sepertinya tak peduli jika orang-orang di apartment yang bersebelahan  itu melihat mereka.
Di dalam video, pakaian lelaki itu terlihat tergantung di kerusi. Beberapa kali lelaki itu melihat ke arah jendela dan sepertinya tak peduli jika ada banyak orang yang menyaksikan adegan itu.

Ciuman Bibir dengan Ibu, Show Luo Dikatakan Incest

infospesial.net -  
Penyanyi dan aktor Taiwan Show Luo tak kuasa menahan amarahnya ketika ia tiba di Shanghai belum lama ini. Kegeraman Show dipicu oleh acungan jari tengah dan perkataan bahawa dirinya incest.
Ketika baru mendarat di lapangan terbang, penyanyi Lian Ai Da Ren ini harus menghadapi beberapa lelaki yang mengacungkan jari tengah ke arahnya dan mengatainya; “Show incest!”.
Menurut Maydaily, Rabu (30/5), ketika Minggu (27/5) Show Luo bertandang ke Shanghai, China, kawanan lelaki yang terdiri dari 3 sampai 4 orang ini menjuluki Show incest kerana Show mencium bibir ibu kandungnya saat menggadakan konsert beberapa waktu lalu.
Show yang tak terima dengan tingkah dari tiga lelaki yang diduga fans dari Jay Chou saingannya itu langsung mengejarnya dan dengan marah Show meneriakinya ; “Sini kamu! Apa maksudmu mengacungkan jari?”
Dikepung penggemar Show, salah seorang lelaki akhirnya langsung minta maaf. Setelah dimintai maaf, Show meninggalkan mereka. Bahkan video pertengkaran itu pun kini telah beredar luas di internet.

Ikan Hidup Masuk ke Paru-Paru Remaja Ini

MADHYA PRADESH - Para doktor diminta untuk mengambil ikan hidup yang ada di dalam paru-paru remaja lelaki berusia 12 tahun di India. Doktor-doktor itu pun langsung menggelar operasi.

Remaja bernama Anil Barela menelan ikan sepanjang 9 centimeter di tepi sungai saat sedang bermain dengan temannya. Setelah menelan ikan hidup itu, lama kelamaan Anil merasa sulit bernafas. Kadar oksigen di darah remaja India itu semakin menurun.

Menurut salah satu media India, remaja-remaja di Negeri Bollywood seringkali menelan ikan saat bermain. Namun kes yang menimpa Anil disebut cukup langka, kerana ikan yang ditelannya masuk ke paru-paru.

"Ikan ini hidup, namun akhirnya mati ketika bronkospi selesai dilakukan. Ikan itu mengganggu fungsi dua paru-paru dan menyebabkan kurangnya asupan oksigen," ujar Dr Pramod Jhawar, seperti dikutip Orange,Kamis (31/5/2012).

Doktor spesialis itu berhasil mengambil ikan yang tersangkut di dalam paru-paru Anil. Jhawar pun mengatakan, ini adalah kes pertama yang muncul setelah 20 tahun lalu.(AUL)

Perempuan Ini Cekik Bayinya dengan Seluar Dalam

ABU DHABI - Kehadiran seorang buah hati seharusnya menjadi sebuah anugerah yang tidak ternilai harganya. Namun,ungkapan ini tidak berlaku bagi seorang wanita asal Filipina yang sanggup membunuh bayi yang baru saja dilahirkannya.

Perempuan yang bekerja sebagai pembantu rumah tangga di Uni Emirat Arab (UEA) ini dilaporkan membunuh bayi yang baru saja dilahirkannya dengan seluar dalam miliknya. 

Setelah dipastikan sang bayi tewas, perempuan itu pun memasukkan jasadnya ke dalam sebuah kantung plastik hitam dan menyembunyikannya di dalam lemari pakaiannya. Demikian diberitakan sebuah media lokal yang dikutip Emirates247, Khamis, (1/6/2012).

Demi menutupi kejahatan keji yang dilakukannya, dia lantas pergi ke rumah sakit untuk mendapatkan perawatan. Perempuan itu mengaku baru saja mengalami keguguran dan membuang janinnya ke dalam tempat sampah. 

Sang majikan yang curiga, kemudian menggeledah bilik perempuan itu dan didapati sebuah beg plastik hitam berisi mayat bayi di dalam almari pakaian pembantunya itu.

Kepada polis, perempuan itu mengaku bahawa dia tidak bermaksud membunuh bayinya melainkan mencuba membersihkan sang bayi dengan pakaian dalam miliknya. Berdasarkan bukti-bukti yang ada, pernyataan perempuan itu dengan cepat dibantah oleh pasukan medik yang mencuba menyelidiki penyebab kematian bayi tersebut.

Berdasarkan hasil temuan pasukan medik di pergelangan leher bayi malang itu terdapat selembar kain yang diketahui merupakan seluar dalam. Pasukan medik pun berkesimpulan bahawa bayi dibunuh dengan sengaja mengingat mereka harus berusaha keras melepaskan lilitan pakaian dalam dari leher sang bayi.

Di pengadilan, sang pembantu akhirnya mengakui seluruh perbuatannya. Menurutnya bayi tersebut merupakan hasil hubungan di luar nikah antara dirinya dan sang kekasih yang berada di Filipina. Pengadilan di Abu Dhabi pun kabarnya baru akan menjatuhkan vonis pada 12 Juni mendatang.(rhs)

Pasangan Hindu & Islam berkahwin di bawah satu bumbung

NEW DELHI -  Untuk julung kalinya di India, pasangan daripada latar belakang agama dan kehidupan yang berbeza, mengadakan majlis perkahwinan di tempat yang sama di Jaipur, yang lebih dikenali sebagai Pink City.
   
"Samu Vivah Sammelan" atau majlis perkahwinan beramai-ramai itu, dianjurkan sebuah pertubuhan bukan kerajaan, Help People Foundatireon.
   
"Saya berpendapat, kalaulah orang mengikut trend ini, tak akan ada diskriminasi kerana kasta atau keturunan," kata pengerusi pertubuhan itu Afreen Ritu Rajwat dalam kenyataan di sini.
   
Kenyataan itu menyebut bahawa ramai selebriti Bollywood, termasuk Devshi Khanduri (heroin filem Chargesheet)dan penyanyi-pemuzik Anup Jalotia, menghadiri majlis berkenaan serta meraikan pasangan pengantin baharu yang menyertainya. - Bernama


sumber : sinar harian

Lelaki bunuh 5 orang tembak diri sendiri


SEATTLE, Amerika Syarikat (AS) – Seorang lelaki bersenjata membunuh lima orang dalam satu insiden tembakan di bandar raya ini kelmarin.
Lelaki berkenaan menembak mati empat orang di sebuah kafe di sini, sementara seorang lagi mangsa dalam satu kejadian rampasan kereta. Dia kemudian menembak dirinya sendiri selepas dikepung oleh pasukan polis.
Seorang jurucakap hospital, Susan Gregg berkata, suspek meninggal dunia di Pusat Perubatan Harborview lewat kelmarin.
Polis yang melancarkan operasi memburu suspek di sekitar kafe berkenaan, dekat Universiti Washington, bergegas ke lokasi kejadian selepas mereka dikejutkan dengan satu lagi kejadian tembakan.
Polis berkata, seorang lelaki membunuh seorang wanita yang menaiki sebuah kenderaan utiliti sukan (SUV) dan merampas kereta mangsa.
Menurut polis, mereka percaya lelaki yang sama bertanggungjawab melakukan kedua-dua serangan kejam itu.
“Ketika itu, kami yakin akan dapat menangkap suspek,” kata Timbalan Ketua Polis Seattle, Nick Metz.
Menurutnya, suspek memandu SUV berkenaan ke bahagian barat Seattle, sebelum meninggalkan kenderaan tersebut.
Selepas polis menemui kenderaan curi itu, mereka mengadakan operasi besar-besaran untuk memburu suspek di sekitar lokasi berkenaan.
Suspek yang ditemui tidak lama kemudian bertindak mengacukan sepucuk pistol dan melepaskan tembakan pada kepalanya.
Akhbar Seattle Times melaporkan bahawa suspek ialah penduduk tempatan yang dikenali sebagai Ian Lee Stawicki, 40, berdasarkan sumber pihak berkuasa.
Seorang lelaki, Andrew Stawicki, 29, memberitahu akhbar tempatan, Times bahawa penyerang tersebut ialah abangnya, Ian yang mengalami sakit mental.
“Saya tidak terkejut dengan kejadian ini. Kami sekeluarga sudah menjangka perkara seperti ini akan berlaku. Perkara tidak baik akan berlaku apabila diri anda penuh dengan kemarahan,” kata Andrew.
– Agensi
sumber : myMetro

Anjing ada peguam, simpanan RM5,693


ALBUQUERQUE, Amerika Syarikat (AS) - Seekor anjing tidak bertuan di negeri New Mexico, memiliki simpanan bank sebanyak AS$1,800 (RM5,693), laman Facebook dan sebuah kandang anjing berhawa dingin.
Sebuah akhbar AS melaporkan anjing jantan tersebut, Blue turut mempunyai seorang peguam yang berusaha supaya haiwan tersebut tidak diikat dan boleh terus berkeliaran di sebuah kawasan tasik di sini setelah ditinggalkan sedekad lalu.
Majlis Perbandaran Albuquerque dijadualkan bertemu para penyokong Blue pada 13 Jun depan bagi menentukan nasib anjing tersebut.
Pemilik bersama sebuah pasar raya di sini, Janice Conner berkata, kisah Blue bermula sekitar 10 tahun lalu.
Anjing tersebut yang ditinggalkan di sini katanya, telah dipelihara oleh seorang individu sehingga 'tuannya' meninggal dunia dua tahun lalu.
Selepas itu, Blue berkeliaran di pasar raya berkenaan dengan anjing tersebut diberi makan dan hidup bersama komuniti tempatan hingga musim bunga lalu apabila seorang wanita berusia 48 tahun dilaporkan mati digigit beberapa ekor anjing pitbull dekat pasar raya tersebut.
Menurut Connor, seorang wanita telah membuat aduan bahawa Blue pernah menderam terhadapnya selepas insiden tersebut.
Seorang peguam di sini Hilary Noskin, memberitahu, dia sedang berusaha supaya Blue dibenarkan tinggal berhampiran pasar raya tersebut tanpa diikat.
"Anjing ini ialah klien kesayangan saya, Blue seekor anjing yang baik dan tidak ganas," katanya.
Conner berkata, penduduk di sini mendermakan lebih AS$1,800 untuk kos perubatan dan perundangan Blue selain membina sebuah kandang lengkap dengan pendingin hawa dan alat pemanas untuk anjing tersebut.
Menurutnya, dia juga mengumpulkan lebih 1,100 tandatangan sokongan terhadap Blue di akaun Facebook Bluedog EB-Mascot untuk anjing berkenaan, - Agensi

Kerat, makan bibir isteri


STOCKHOLM: Seorang profesor yang percaya isteri mudanya ada hubungan sulit, dikatakan memotong bibir isterinya dan memakannya kerana cemburu.
Akhbar Sweden, Aftonbladet memetik sumber terdekat dalam kes itu sebagai berkata, “dia memotong bibir isterinya dan memakannya.” 
Kata sumber itu, “ Dia tidak menyesal dengan perbuatannya. Dia fikir isterinya itu yang menyakiti hatinya.”

Laporan itu berkata, lelaki itu, yang namanya tidak didedahkan, seorang profesor madya di Institut Karolinska yang terkenal, dilaporkan ditahan kerana disyaki cuba membunuh.




Peguam wanita itu, Ingela Ekman Hessius berkata, “Sudah tentu wanita itu tidak dalam keadaan baik sama ada secara psikologi ataupun fizikal.”

Peguam itu yang berada di mahkamah semalam, memberitahu akhbar itu kliennya mengalami “kecederaan parah. Doktor belum memberitahu sama ada mereka boleh memulihkannya atau tidak.”

Penyerangnya yang kini diarahkan melakukan ujian psikiatrik, dilaporkan mempunyai beberapa orang anak dengan isteri pertama tetapi perkahwinan mereka berakhir beberapa minggu sebelum dia mengahwini isteri keduanya yang jauh lebih muda.

Akhbar Aftonbladet berkata, baru-baru ini dia mengesyaki isterinya menjalinkan hubungan dan dikatakan membuat keputusan untuk menghukumnya dengan mencacatkannya.

Sumber itu menerangkan mengapa lelaki itu memakan bibir isterinya, “Dia tidak mahu bibir isterinya dipulihkan.” - AFP



sumber : myMetro

Pemuda gergasi ingin berteman


LAHORE: Seorang pemuda yang mengalami penyakit pelik apabila dia mempunyai kepala, kaki dan tangan gergasi terdesak untuk mencari penawar supaya dia boleh mendapat jodoh.
Sain Mumtaz, 22, mengalami kecacatan teruk akibat sindrom Proteus menyebabkan beberapa bahagian tubuhnya terus membesar. 
Dia sudah diterima oleh penduduk setempat di kawasan kejiranannya di pinggir bandar raya Lahore, di Pakistan tetapi penyakitnya menyebabkan dia perlu menerima rawatan secara berterusan dan menyukarkannya bergerak.

Sain dikatakan mengalami sindrom Proteus - yang turut menyerang “Lelaki Gajah” Joseph Merrick berikutan kecacatan simetri pada wajah dan tengkorak kepalanya.




Sain sebelum ini percaya nasib malangnya itu adalah laknat Tuhan, menyebabkan dia kecewa dan murung.

Namun, teman dan keluarga memberinya semangat dan dia kini berazam untuk terus hidup dengan baik.

Penduduk setempat merujuk kepadanya sebagai “kawan gergasi” mereka dan berazam untuk mencari penawar buat Sain yang mengimpikan akan bertemu dengan wanita idamannya.

Sain berkata: “Saya kelihatan seperti ini sejak lahir. Wajah, lengan dan kaki saya semuanya berbeza saiz dan orang menyangka saya tidak seperti manusia biasa yang lain.

“Tetapi akal saya sihat dan memahami semuanya. Saya menjalani kehidupan seperti orang lain walaupun semua anggota keluarga saya termasuk ibu, bapa, abang dan kakak saya dilahirkan tidak dengan keadaan begini.

“Sebelum ini, orang melarikan diri daripada saya, tetapi kini mereka melayan saya secara normal dan duduk serta berbual dengan saya ketika saya berada di luar.

“Mereka memanggil saya kawan mereka. Satu hari kelak, saya harap dapat sembuh dan bertemu dengan wanita yang akan mencintai saya,” katanya.

Sain tidak pernah berjumpa doktor sejak dia kanak-kanak apabila diberitahu dia menghidap sindrom Proteus dan tiada apa dapat dilakukan untuk membantunya.

Sekiranya Proteus adalah diagnosis betul atas penyakit dialami mungkin tiada apa dapat dilakukan untuk mengurangkan berat kaki dan tangannya yang besar itu.

Namun, keluarganya masih berharap Sain menderita penyakit ketumbuhan lain dan jika ia benar mungkin ada rawatan yang dapat menyembuhkannya.

Bapanya, Wazir Ali berkata: “Kami mahu tahu apa yang tak kena dengannya dan sama ada terdapat sesuatu yang dapat dilakukan bagi memperbaiki kehidupan sehariannya.

“Dia menaruh harapan untuk masa depan, satu hari kelak dia akan menjalankan perniagaan beca dan mendapat isteri,” katanya. - DM



sumber : myMetro

Pencuri bakar rumah


KAMPAR: Sekumpulan anggota geng pecah rumah bukan saja melarikan barangan berharga dari rumah mangsa, malah tergamak membakar rumah berkenaan hingga hangus, awal pagi semalam.
Dalam kejadian itu, penjenayah dikatakan mengumpil jeriji besi pada tingkap dapur rumah mangsa di Taman Bandar Baru Kampar, di sini, sebelum menceroboh masuk ke rumah teres satu tingkat itu.

Ketika kejadian, pemiliknya, Zulkifli Mohd Yusof, 60, seorang pesara polis tiada di rumah kerana berada di Kuala Lumpur.


Zulkifli yang ditemui berkata, dia mengetahui kejadian itu selepas dimaklumkan jirannya, kira-kira jam 8 pagi.

Menurutnya, dia yang menghabiskan cuti sekolah di rumah anaknya di ibu negara terkejut apabila menerima berita kebakaran yang memusnahkan hampir semua barang berharga dan dokumen penting di kediamannya itu.


“Saya tidak mengesyaki sesiapa, cuma sedih kerana kebakaran itu mengakibatkan semua barang berharga dan dokumen penting hangus.




“Sebelum ini, jarang berlaku kejadian pecah rumah atau kebakaran di kawasan ini. Kebakaran itu menyebabkan saya kerugian lebih RM100,000,” katanya.

Jiran mangsa, Lop Shoib, 62, berkata, dia menyedari kebakaran itu selepas terhidu bau asap dari rumah mangsa.


“Saya dapat lihat asap hitam berkepul keluar dari tingkap rumah mangsa sebelum segera menghubungi anggota bomba dan penyelamat,” katanya.

Sementara itu, Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Kampar, Zainuddin Mat Daud berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan jam 7.56 pagi sebelum tiba di lokasi kejadian 12 minit kemudian.


Menurutnya, seramai 22 anggota berjaya mengawal kebakaran dalam masa empat minit.


“Ketika tiba di lokasi kejadian, asap hitam keluar berkepul dari bilik tidur rumah berkenaan. Anggota kita terpaksa memecah pintu belakang rumah mangsa untuk memadamkan kebakaran.


“Siasatan awal mendapati jeriji besi di tingkap belakang rumah mangsa diumpil dipercayai dilakukan individu yang memecah masuk kediaman berkenaan,” katanya.


Beliau berkata, kebakaran dipercayai berpunca dari almari yang terbakar di bilik tidur utama serta katil dan perkakas yang turut terbakar di bilik tidur kedua.



sumber : myMetro

Anak cedera digilis forklif


KUALA TERENGGANU: “Saya terkejut dan cepat-cepat menghentikan jentera pengangkut barang (forklif), selepas terdengar teriakan anak meminta tolong.
“Remuk hati saya apabila suara itu datang daripada anak yang berada di bawah jentera yang saya pandu,” kata seorang wanita berusia 29 tahun yang enggan dikenali menceritakan detik cemas apabila dia tergilis anaknya ketika membersihkan ruang kedai barangan logam miliknya di Kampung Merchang, Marang petang Selasa lalu. 
Dalam kejadian kira-kira jam 7.30 malam itu, mangsa, Mohd Aiman Abd Rahman, 7, bersama dua adiknya meluru ke depan jentera pengangkut dipandu ibunya yang sedang mengundur.

Tindakan pelajar tahun satu Sekolah Kebangsaan Gong Balai, Marang itu membawa padah apabila dia tersembam ke bawah dan digilis jentera berkenaan ketika ibunya cuba memandu ke depan.



SUMBER : MYmetro

Bunuh isteri baru kahwin


BUKIT MERTAJAM: Akibat tidak puas hati dengan hasil jualan gerai makan didakwa dibolot sepenuhnya oleh isteri, seorang lelaki warga Myanmar tergamak mencekik hingga mati wanita yang baru dikahwininya itu, baru-baru ini.
Dalam kejadian kira-kira jam 6 petang di sebuah rumah kampung di Perai, dekat sini, Ahad lalu, suspek berusia 20 tahun didakwa membunuh isterinya dikenali sebagai Hema, 22, selepas mendakwa mangsa membolot kesemua hasil jualan perniagaan dan kemudian menghantar kepada keluarganya di Myanmar.
Difahamkan, walaupun masih dalam tempoh ‘berbulan madu’ selepas pasangan berkenaan dikatakan mendirikan rumah tangga dua bulan lalu, kemarahan melampau akibat tidak diberikan wang hasil jualan mendorong suspek bertindak demikian.

Sejurus mencekik isterinya, suspek terbabit dikatakan menghantar mayat mangsa ke Hospital Seberang Jaya (HSJ) dengan mendakwa isterinya membunuh diri dengan menggantung diri.



SUMBER : MYMETRO

Jurutera Tanggang,buang bapa nyanyuk ke pusat jagaan


JOHOR BAHRU: Seorang lelaki berusia 40-an tergamak menghantar bapa kandungnya berusia 70 tahun yang diserang angin ahmar ke Pusat Jagaan Nur Ehsan, Kempas, di sini, dan enggan mengaku dia anak warga emas itu, sebaliknya mendakwa dia hanya jiran yang prihatin terhadap nasib lelaki tua berkenaan.
Bagaimanapun, tembelang lelaki terbabit yang juga jurutera di sebuah syarikat swasta di bandar raya ini terbongkar apabila pengurusan pusat jagaan berkenaan membuat semakan dengan beberapa pihak.
Ketika mendedahkan perkara itu, Pengurus Pusat Jagaan Nur Ehsan, Norijah Bidin berkata, jurutera terbabit yang juga anak tunggal warga emas berkenaan menghubungi pihaknya dan bertanya mengenai kemudahan di pusat itu bermula bulan lalu.

“Lelaki terbabit mengaku jiran warga emas berkenaan dan dalam perbualan telefon, dia menyatakan simpati terhadap nasib lelaki tua itu.




“Lelaki itu turut mendakwa warga emas berkenaan hidup sebatang kara, justeru, dia berhasrat menghantarnya ke pusat jagaan kami.

“Pada masa sama, warga emas itu juga mengalami kesulitan untuk berkomunikasi selain nyanyuk dan gagal memberikan maklumat berkaitan warisnya,” katanya di sini, semalam.



sumber : myMetro

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved