Inilah askar yang paling berani mati

on 31 Mei 2012

14_bezopastnost_truda
Agaknya siapa yang seberani dia????

Cara paling jimat untuk mengelakkan tayar kereta di curi

Pelbagai cara di gunakan untuk mengelakkan kecurian tayar kereta.Cara yang paling jimat sila rujuk gambar di bawah-

                      dan kalau dah sesak boleh lah melepaskak sini


                                                 atau kat sini



p/s macamana pun cari toilet yg bersih....

Gila! Budak tadika bawa pedang ke sekolah

image
Dahsyat adik ni siap bawa pedang kesekolah.Jangan digunakan untuk hantam orang sudah

Aku juga tertipu,ingatkan kereta rupanya ???




Inatkan kereta tapi rupanya......

v



v


v


v


v


v


v


v


v

Gadis 17 tahun meninggal dunia kerana cuba menyelamatkan kekasih rahsianya


LONDON - Seorang gadis remaja yang hubungan percintaannya dengan kekasihnya tidak disetujui oleh orangtuanya, tewas disaat tengah menyelamatkan kekasihnya. Sementara sang kekasih pun turut tewas kerana gagal diselamatkan.

Sara Rylance cuba menyelamatkan kekasihnya Fayz Uddin. Hubungan kedua sejoli ini memang tidak disetujui oleh keluarga Rylance, kerana Uddin berasal dari imigran Muslim Bangladesh. Meski tidak disetujui, keduanya tetap bercinta diam-diam tanpa sepengetahuan orangtua Rylance.

Tragedi ini terjadi di saat keduanya baru saja kembali dari merayakan upacara Diwali atau perayaan festival cahaya umat Hindu di rumah temannya di Smethwick, West Midlands, Birmingham.

Saat keduanya pulang sambil menyusuri terusan Birmingham, tiba-tiba saja Uddin terpeleset dan jatuh ke dalam terusan. Sedar kekasihnya dalam bahaya, Rylance pun langsung terjun menyelamatkannya. Uddin diyakini jatuh ke wilayah yang berarus deras di terusan tersebut.

Derasnya arus, tidak membuat gadis berusia 17 tahun tersebut berhasil menyelamatkan kekasihnya. Pasukan pemadam kebakaran dan pasukan medis yang tiba di lokasi kejadian berhasil mengangkat keduanya.

Kedua pasangan remaja itu diangkut sudah dalam keadaan pengsan. Tetapi, beberapa lama kemudian, keduanya pun akhirnya meninggal setelah mendapatkan perawatan.

"Dia (Uddin) keluar sekira pukul 18:30 waktu setempat bersama dengan temannya, yang tentunya tidak biasa. Kami berusaha menghubunginya tetapi telefonnya tidak pernah diangkat," jelas Ayah Uddin, Gias Uddin seperti dikutip Daily Mail.

Sementara kematian Rylance pun disesalkan oleh pihak keluarga. Sang ayah Anthony mengatakan, "saya benar-benar hancur. Seluruh keluarga saat ini benar-benar terguncang".

Teman-teman gadis pemalu tetapi dikenal di sekolahnya pun turut merasa sedih atas kehilangannya. "Kematianmu begitu cepat. Tetapi kami bangga kerana upayamu yang mencoba menyelamatkan seorang yang kamu cintai," ungkap Sarah Louise Handley, teman dari Sara Reylance.

Saat ini, Polis West Midlands tengah menyelediki lokasi kejadian. Mereka terus mencari tahu kejadian sebenarnya, namun sepertinya polisi menilai kejadian tersebut sebagai sebuah kecelakaan tragik.
(faj)

WOW!! Kereta Polis Salah Parking Dikunci..

Kereta polis dikunci di salah satu pusat perbelanjaan di Beijing. hebat bukan.. polis kunci kereta polis.Betul-betul memegang teguh  undang-undang.




Pemerintah China ketika ini sedang melakukan penegakan hukum di segala aspek kehidupan politik pemerintahan dan sosial kemasyarakatan. Saman akan diberikan kepada sesiapapun yang melanggar,  termasuk pejabat publik dan  penegak hukum.
sumber : kaskus

Perkara yang dilarang apabila menaiki teksi di Thailand






Sebuah kilang di China akan buat robot seks yang boleh bercakap secara besar-besaran

BEIJING, RIMANEWS – Sebuah perusahaan di China mulai membuka tabir tentang robot seks ciptaan mereka. Menurut Love Sex Company, nama perusahaan itu,kilang mereka akan mulai memproduksi robot yang dikatakan boleh bercakap-cakap dengan pemiliknya secara besar-besaran.

Robot setinggi 5 kaki dan 1 inci ini memiliki kulit dan otot yang mirip dengan manusia. bahan dasar kulit terbuat dari gel silikon dan metal skeleton. Manager perusahaan, Li Jian menyatakan robot akan dijual seharga 3.000 pounsterling Pemasarannya menyasar kaum eksekutif yang terlalu sibuk untuk bertemu wanita sebenarnya.

Pembeli boleh memilih wajah dan figur robot sesuai selera dan memprogramnya untuk boleh senantiasa melakukan hubungan mata dan berbincang-bincang. Bahasa percakapanpun, boleh diprogram, katanya.

Pengoperasian robot, katanya, boleh menggunakan remote control. Robot itu kini dipamerkan di pameran Sex Culture Exhibition di Xi’an, ibu kota daerah Shaanxi.

Bapa rayu anak kembarnya dibenarkan untuk dimatikan

PATNA, India - Tidak tahan melihat penderitaan anak kembar siamnya yang melekat di kepala, seorang bapa dari India memohon supaya membenarkan anaknya mati jika tiada bantuan kewangan untuk membolehkan mereka menjalani rawatan.

Saba dan Farah Shakeel, 15, menderita sakit kepala yang teruk, sakit sendi dan kesukaran untuk bertutur sepanjang mereka membesar.

Dua gadis itu sebelum ini pernah menerima bantuan hasil campur tangan daripada Putera Mahkota Abu Dhabi tetapi bapa mereka Mohammed yang bekerja di gerai teh di Patna kini tidak lagi mampu membiayai kos rawatan anaknya yang tinggi.

Pasukan pakar kembar siam yang diketuai oleh Benjamin Carson dari Amerika Syarikat mendapati kembar tersebut berkongsi saluran darah utama di otak dan mempunyai dua buah ginjal. - Agensi


Garaj bernilai 1.25 juta paun,, ??

Kerana kedudukannya yang terletak dikawasan emas membuat satu garaj yang kelihatan buruk bernilai 1.25 juta paun.
Chef tv Jamie Oliver dan Jude Law merupakan antara seleberiti yang tinggal  berhampiran dengan garaj ini.

Hebat betul presiden yang seorang ini

Memang hebat presiden yang satu ini.Pemimpin sebuah negara yang punya kuasa nuklear dan digeruni. Dia juga sanggup menjual kereta peugeot-nya 504  untuk mengumpul dana negara. Tak ada perasaan segan walaupun baju di bahagian ketiaknya koyak semasa meyambut pemimpin lain.Sanggup tidur di mana sahaja...tak ada protokol sangat....Presiden negara Iran



Di sihir sampai telanjang bulat

"Kita akur jika lamaran kita di tolak tapi kata -kata nista tu yang tak boleh tahan."kata lelaki yang gembira kerana perempuan yang menolak pinangannya telah disihir sehingga bertelanjang bulat dan memanjat pokok kekabu yang berduri dihadapan rumahnya.Kejadian ini berlaku di desa Wanungan Jawa Indonesia.Gara -gara mulut badan binasa.Inilah akibat yang berlaku akibat dendam yang tak putus-putus dan kerana sikap yang suka mencaci.
Apabila kita menolak sesuatu tawaran atau ajakan tolak lah dengan baik apa lagi menolak lamaran seseorang untuk di ajak berkahwin.Jangan di cai ,jangan di maki jika tak bersetuju malah tolak dengan sopan -santun.Ramai orang akan hilang sabar jika maruah diri dihina dan di cabar.Selagi penghinaan itu masih bermain di fikiran selagi itulah dendam tak berkesudahan.
Elakkan dari mengeji atau menghina orang lain kerana mulut badan binasa.

Lelaki nakal dipenjara kerana masukkkan tangan kedalam skrit pelancung

TRIBUNNEWS.COM - Ini bukan kejadian pertama kali seorang pembantu kedai di Singapura melakukannya, Pertama kali dia melakukan terhadap seorang pelancung Britain berumur 26 tahun ketika berada di The Central, pada 15 Januari.

Kurang dari sebulan, lelaki nakal bernama Jorge Ngoo Chang Chong (22) kembali mengulangi perbuatannya. Kali ini, ia melakukan hal itu kepada pelancung dari Kanada berusia 31 tahun ketika sedang menuju ke teksi di George Stree pada pukul 2 petang. Chong, meraba punggung si perempuan sebelum memasukkan tangannya ke dalam skrit si perempuan.

Atas dua kejadian ini dan dia juga sempat melakukan pelecehan seksual terhadap seorang pembantu pada tahun lalu, Ngoo dijatuhi hukuman penjara sembilan bulan oleh pengadilan d di Singapura.

Dalam sidang itu terungkap bahawa teksi tiba pada waktunya dan si perempuan Kanada ini berhasil lari dari aksi nakal Chong.

Hal siasatan menyebutkan jika Ngoo melakukan hal yang sama terhadap seorang pembantu berasal Indonesia berumur 23 tahun di sebuah tangga di apartment di Tanjong Pagar. Hasil laporan pskiatrik menyebutkan jika si terdakwa masih muda dan tidak ada gangguan jiwa.

Sumber: The Straits Times

Mahu tahu kenapa ular ni segan nak gigit tikus


Kenapa boleh jadi begini?Biasa ular pantang nampak tikus...
agaknya kenapa?


v




v




v





v





v

ooo..rupanya gigi kena repair....

Di China telur pun di palsukan

Dinegara China ini terdapat banyak barang yang di tiru seperti handphone ,pakaian dan sebagainya termasuk juga telur.

China memang terkenal sebagai negara peniru barang paling terkenal.Berbagai barang elektronik boleh di tiru seperti yang asli.Bagaimana mereka membuat telur palsu?:



Sebenarnya yang dibuat palsu hanya kuning telurnya saja.Mereka menggunakan berbagai zat kimia sehingga terlihat asli.
Kuning telur palsu yang telah selesai dibuat dicampur dengan putih telur asli.

Pembuatan telur palsu adalah kerana harga telur asli yang sangat mahal.Pembuatan telur palsu sangat murah sehingga para peniaga boleh mendapat keuntugan besar.


Soal rasa,telur palsu sangat serupa dengan yang asli dan sangat sulit untuk dibezakanl. Menurut para ilmuwan China,telur palsu yang ditemukan ini sangat berbahaya untuk kesihatan.Memakannya dalam jangka masa yang panjang akan menyebabkan berbagai masalah kesihatan..

Gila..sebuah perusahaan gaji gadis muda bertelanjang bulat depan orang ramai untuk promosi gel mandi


Sebuah perusahaan China mempekerjakan tiga wanita muda untuk tampil telanjang bulat untuk mempromosikan produk-produk gel Mandi.


Seperti di kutip dari dailymail, Dengan hanya tuala melilit kepala mereka, mereka mempertontonkan keindahan tubuhnya tanpa malu sama sekali.


Sebaliknya, mereka malah mengundang anggota penonton laki-laki untuk membantu menerapkan produknya di tubuh mereka.


Aksi pemasaran hanya berlaku sekali, setelah perusahaan yang menyedari bahawa cara promosi  sebegini mungkin itu tidak tepat. 

Bentuk buah yang pelik


Kadang -kadang bentuk buah yang terjadi kalau di fikirkan tak masuk akal.Tapi kuasa Tuhan mengatasi segala-galanya.Cuba perhatikan gambar buah-buahan yang bentuknya agak pelik.

























Beginilah Wajah Katy Perry Tanpa Make-Up


infospesial.net -  Jika sebelumnya kita selalu melihat Katy Perry dengan penampilannya yang cukup meriah dengan kostum dan rambut warna-warni dipadu dengan make-up tebal, kini kita disuguhi pemandangan langka dimana Katy menanggalkan segala make-up nya dan tampil dengan wajah naturalnya.


Mantan isteri Russel Brand ini tampil alami saat ia menyiapkan kostum untuk tournya yang juga menjadi sebahagian dari set filmnya Part Of Me. Katy terlihat cantik meski dengan wajah segar tanpa perang warna make-up.

Foto langa dari Katy ini merupakan sebahagian dari sebuah trailer untuk filemnya yang mengungkapkan mengenai dokumentasi kehidupannya mulai awal merintis kariernya hingga pernikahan singkatnya juga bersama dengan Russel Brand.

Anjing Dijadikan Pengiring Pengantin Perempuan Ini

LONDON - Seorang gadis bernama Chelsea Mansell menjadikan anjing peliharaannya sebagai pengiring pada hari pernikahannya. Gadis itu mengaku dirinya memang tahu bahawa hanya satu teman setia yang layak berada di sisinya untuk menjadi seorang pengiring.

"Setiap gadis memimpikan pernikahan yang sempurna. Dan bagi saya hal yang paling penting adalah pengiring pengantin," ujar Chelsea Mansell, seperti dikutip dari The Sun, Rabu (30/5/2012).

"Saya menginginkan seseorang yang dapat diandalkan, yang selalu ada untuk saya dan berbahagia tentang pernikahan saya dan Colin. Namanya Coco dan dia adalah anjing yang indah," imbuhnya.

Gadis yang pernah bekerja sebagai petugas kesihatan di pos tentara itu, memang tidak boleh dipisahkan dari anjingnya. Ia pun berencana untuk membawa Coco untuk berbulan madu bersama sang suami di Paris, Prancis.

"Yang paling saya ingat adalah  ketika Colin melamar diriku, saya hanya boleh terdiam. Tapi coco melompat-lompat kegirangan. Itulah yang membuat Saya sangat sayang pada Coco," tambahnya.


Gara-gara Mabuk Bunuh Anak Sendiri

TRIBUNNEWS.COM - Seorang ibu yang tak sengaja membunuh bayinya, saat sedang tidur terlelap, di dalam keretanya, dihukum penjara selama lebih dari dua tahun, oleh Pengadilan Tinggi Rotorua, New Zealand,kerana bertindak lalai yang berhujung pada kematian.
Hakim Pengadilan Tinggi Rotorua, GrahamLang mengatakan, Ngaire Kura Tukiwaho, telah gagal menyediakan keselamatan terhadap anaknya, sehingga layak dijatuhi hukuman penjara dua tahun satu bulan. 

"Dia dipercayai dalam perlindungan anda dan anda telah gagal memberikannya keamanandan harga yang dia bayar adalah kematian," ujarnya, seperti dilansir oleh Channelnewsasia, Rabu (30/5/2012).


Ngaire
 Kura Tukiwaho,
 menerima hukumannya tersebut, dan telah mengakui kesalahannya. 

Dalam sidang sebelumnya diketahui, 
insiden itu terjadi pada Januari 2010, saat itu Ngairese habis pesta dan meminum-minuman keras. Ia tertidur di kerusi belakang keretanya, dan meletakkan putranya yang masih berusia dua bulanTahiElvis Edwards di dadanya.

Ketika ia terbangun, wanita berusia 31 tahun tersebut, menemukan bayi itu sudah berada diketiaknya dalam keadaan tidak bergerak. Kulit bayi itu berwarna biru, yang menandakan bayi itu telah mati akibat kekurangan oksigen.

Berlian merah jambu dijual RM55 juta


HONG KONG - Sebutir berlian merah jambu, Martian Pink dijual pada harga AS$17.4 juta (RM55 juta) iaitu dua kali ganda melebihi harga anggaran dalam satu lelongan pada minggu ini.
Dikategori sebagai berlian merah jambu berbentuk bulat terbesar yang pernah dilelong, Martian Pink merupakan kemuncak lelongan firma Christies' kelmarin.
Lelongan barangan kemas tersebut berjaya mengutip AS$80 juta (RM253 juta).
"Muncul dalam pasaran buat kali pertama sejak 36 tahun lalu, Martian Pink yang dijual oleh Harry Winston pada 1976 dan mencetuskan sensasi pada pameran di seluruh dunia, dibeli pada harga AS$17.4 juta (RM55 juta) selepas perang bidaan selama 10 minit," kata seorang eksekutif Christie's, Vickie Sek.
Menurutnya, berlian tersebut dibeli oleh seorang pembeli misteri. - AFP

sumber : kosmo online

Kaki manusia dipos ke ibu pejabat


OTTAWA: Polis Kanada semalam melakukan siasatan selepas kaki manusia yang reput dikirim kepada parti pemerintah Parti Konservatif di ibu pejabatnya di bandar raya ini.
Bungkusan itu sebahagiannya dibuka oleh penyambut tetamu yang menghubungi polis selepas melihat kesan darah dan terhidu bau busuk.

“Unit Hazmat dan Seksyen Operasi Kecemasan dihubungi dan selepas siasatan lanjut terhadap bungkusan itu, didapati mungkin ada kaki manusia dalam kotak itu,” kata polis Ottawa dalam satu kenyataan.


Kotak itu kemudian di X-ray dan diserahkan kepada koroner tempatan yang mengesahkan memang bungkusan itu mengandungi kaki manusia. - AFP


sumber : myMetro

Simpan mayat isteri dalam peti sejuk 10 tahun


TOKYO: Seorang lelaki berusia 80 tahun semalam disoal siasat di Jepun kerana disyaki mencekik isterinya dan menyimpan mayat mangsa dalam peti sejuk hingga 10 tahun, lapor media dan polis.
Masaichi Yamada yang mempunyai syarikat memproses ikan ditahan di pelabuhan Kushiro di utara negara itu awal pagi kelmarin apabila mayat mangsa yang beku dan masih berpakaian ditemui.

“Suspek mencekik mangsa dengan objek seperti tali di kediaman mereka dan membiarkan mayat mangsa dalam peti sejuk di tempat kerjanya,” kata jurucakap polis Hokkaido kepada media melalui telefon. Tidak diketahui bila pembunuhan itu berlaku, kata polis sambil menambah mangsa mungkin berusia 71 tahun jika dia masih hidup hari ini. Yamada dilaporkan mengaku kepada polis bahawa dia membunuh isterinya ketika bertengkar di kediaman mereka “antara 2002 dan 2006” dan membawa mayat mangsa dengan kereta ke kilang. Polis melakukan pemeriksaan di kilang itu selepas abang wanita itu berkata, dia tidak dapat menghubungi adiknya selama beberapa tahun. - AFP



sumber : myMetro

Pemain bola rompak, culik


SEOUL: Seorang bekas pemain bola sepak kebangsaan Korea Selatan yang terdesak untuk mendapatkan wang selepas diharamkan bermain bola sepak seumur hidup kerana mengatur perlawanan, ditahan kerana merompak dan menculik, kata polis, semalam.
Kim Dong-Hyun, 28, dan bekas pemain besbol profesional, Yoon Chan-Soo, 26, dituduh menculik seorang wanita dan merampas kereta Mercedes milik mangsa di daerah mewah Gangnam di bandar raya ini. Pasangan itu mencuri sebuah van malam Jumaat lalu dan merayau-rayau di kawasan kejiranan berkenaan selama berjam-jam lamanya untuk mencari mangsa, kata pegawai kanan balai polis Gangnam kepada media.

Mereka mengekori seorang wanita ke arah kawasan parkir apartmennya di mana Kim mengancam mangsa dengan pisau dan memaksanya duduk di tempat duduk penumpang dalam kenderaannya. Dia memandu kereta mangsa sebelum diekori oleh Yoon dengan van. Masalah timbul apabila wanita yang berusia 45 tahun terbabit melompat keluar dari kereta Mercedes itu ketika ia bergerak perlahan. Dia kemudian menahan teksi dan meminta pemandunya mengekori Kim dan Yoon sebelum menghubungi polis.


Menurut akhbar Korea JoongAng Daily, pasangan itu memberitahu polis mereka merancang mencuri barang kemas mangsa dan memaksanya mengeluarkan wang daripada akaun banknya. Kim adalah seorang daripada 10 pemain yang diharamkan bermain bola sepak seumur hidup oleh Persatuan Bola Sepak Korea kerana peranannya mengatur perlawanan yang mengejutkan negara itu tahun lalu. - AFP


sumber : myMetro

Lelaki baru kahwin diburu ratah adik angkat


SUBANG JAYA: Seorang lelaki tergamak meratah tubuh adik angkatnya yang masih di bawah umur sehingga gadis terbabit yang masih bersekolah hamil lapan bulan menyebabkan keluarga mangsa membuat laporan polis, kelmarin.
Ketua Polis Daerah Subang Jaya, Asisten Komisioner Yahaya Ramli berkata, gadis berusia 14 tahun itu dirogol suspek berusia 25 tahun pada Ogos tahun lalu di rumahnya di Kampung Tengah, Batu 14, Puchong, dekat sini.

Menurutnya, siasatan mendapati walaupun kejadian berlaku sekali, tetapi gadis terbabit hamil. Mangsa tidak memberitahu perkara itu kepada sesiapa termasuk keluarganya kerana bimbang dimarahi.


“Suspek yang tinggal di Batu 13, Puchong, anak angkat kepada keluarga mangsa dan dia sering datang ke rumah mangsa termasuk bermalam di situ.

“Ini menyebabkan keluarga mangsa tidak mengesyaki perbuatan terkutuk dilakukan lelaki terbabit dan suspek merogol mangsa pada waktu malam ketika tiada sesiapa di rumah,” katanya.


Katanya, kejadian disedari keluarga mangsa selepas melihat perut gadis itu yang semakin membesar di samping perubahan sikapnya.



“Mangsa menceritakan kejadian rogol itu selepas dia tidak dapat berselindung dan keluarganya membuat laporan polis.

“Suspek terbabit yang baru melangsungkan perkahwinan dua bulan lalu kini diburu polis dan kes disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan,” katanya.



sumber : myMetro

Amukan lelaki separuh bogel


KUALA LUMPUR: “Kami semua ketakutan dan terpaksa menyorok dalam kedai serta mengunci pintu, apabila seorang lelaki separuh bogel tiba-tiba mengamuk bersenjatakan sebatang besi panjang selain dua pisau dengan mengejar sesiapa saja yang lalu depannya,” kata Kenny Lee, 29, saksi kejadian seorang lelaki dipercayai mengalami masalah mental mengamuk di Jalan Wangsa Utama, Taman Wangsa Permai, Kepong, di sini pagi semalam.
Dalam kejadian jam 11 pagi berhampiran Pejabat Kutipan Hasil, cawangan Wangsa Permai itu, lelaki berkenaan turut memecahkan pasu bunga, membaling kerusi aluminium ke arah peniaga dan orang ramai serta menghayun batang besi ke kenderaan yang berhenti di kawasan itu. 
Menurut Kenny yang juga pekerja salun di kawasan itu, pada mulanya lelaki tidak dikenali itu dilihat berkeliaran tanpa memakai seluar dan hanya mengacah untuk memukul beberapa kereta diletakkan di situ hingga membuatkan beberapa pelanggan ingin ke kedai di kawasan itu tidak berani berhenti.

“Beberapa minit kemudian, lelaki itu semakin ganas dengan bertindak memecahkan pasu bunga dan membaling kerusi aluminium milik sebuah restoran yang masih belum dibuka.



“Risau kejadian lebih buruk berlaku, majikan saya bertindak menghubungi polis kira-kira jam 11.15 pagi dan kami serta beberapa peniaga lain tidak berani keluar dari kedai kerana bimbang dicederakan,” katanya yang ditemui di lokasi kejadian.



sumber : myMetro

Guru miang melampau


KUALA LUMPUR: Seorang guru wanita kini trauma dan mengalami tekanan perasaan serius sehingga mahu membunuh diri selepas mendakwa mengalami gangguan seksual serta dicabul guru lelaki di sekolahnya di sekitar Bangsar, di sini.
Gangguan seksual itu didakwa berlarutan sejak lebih tiga tahun lalu dan guru lelaki berusia 50-an yang bercucu itu pernah meluahkan perasaan cinta kepada mangsa.
Guru berkenaan yang mahu dikenali sebagai Ayu, 32, berkata, kemuncak gangguan itu ialah pada 30 April lalu apabila guru lelaki terbabit memegang kemaluannya selepas sering menghantar SMS lucah kepadanya.

“Saya mengalami tekanan seperti mahu membunuh diri. Tiada siapa yang menghulurkan tangan membantu menyelesaikan masalah, sebaliknya menuding jari kepada saya seperti saya pula yang bersalah.



“Sedangkan lelaki yang melakukan pencabulan ke atas saya tidak dikenakan sebarang tindakan. Setiap hari di sekolah saya perlu berdepan dengan lelaki miang itu menyebabkan saya mengalami tekanan perasaan teruk,” katanya ketika ditemui Harian Metro.



sumber : myMetro

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved