Panduan kamasutra untuk pencipta IT

on 30 Mei 2012

kamasutra_it

8 Kali Operasi Payudara Kerana Terobsesi Pamela Anderson


London, Demi boleh tampil semenawan idolanya Pamela Anderson, seorang model melakukan 8 kali operasi payudara dan kecanduan suntik kulit cokelat sejak kecil. Ia bahkan tak peduli meskipun harus menggunakan ubat ilegal yang mengancam kesihatan.

Carolyn Arrowsmith sangat tergila-gila boleh memiliki tubuh seperti Pamela Anderson, dengan payudara yang seksi dan kulit kecokelatan. Ia pun rela melakukan apa saja demi boleh memiliki tubuh seperti Pamela Anderson.

Pada tahun 2004, Carolyn telah menghabiskan 4.000 poundsterling untuk memperbesar payudaranya yang semula berukuran C menjadi DD.

"Saya suka dengan payudaraku yang besar. Saya fikir payudara ini luar biasa tapi saya tidak ingin sebesar Pam kerana akan nampak konyol pada tubuhku yang kecil. Saya ingin terlihat semulajadi bukan palsu," jelas Carolyn, seperti dilapor mirror.co.uk.

Setelah operasi, Carolyn justru menderita kerana payudaranya yang menjadi lebih besar. Kedua implan payudaranya pecah, yang membuatnya harus menjalani 7 operasi lanjutan.

"Kedua implan saya pecah dan saya memerlukan tujuh operasi lebih lanjut untuk memperbaikinya. Saya merasa sangat sakit. Tapi saya masih belum bahagia dan sedang menyimpan wang untuk memperbesar payudara lagi menjadi ukuran E dalam enam bulan ini," jelasnya.

Selain memperbesar payudara, Carolyn juga menggunakan ubat suntik untuk mengubah warna kulitnya menjadi cokelat. Selama 26 tahun ia secara rutin telah menyuntikkan Melanotan II, ubat ilegal yang dapat mengubah warna kulit menjadi cokelat. Ia juga tanning dan sunbed dua kali seminggu.

Meski risiko kesihatan dari ubat suntik ilegal dan sunbed mengancamnya, tapi bagi Carolyn terlihat seperti Pamela Anderson jauh lebih penting. Ia percaya dengan memiliki tubuh mirip Pamela boleh membuatnya menjadi sukses.

Carolyn bahkan sudah ketagihan menggunakan suntik kulit cokelat. Bahkan ia sudah melakukan tanning sejak berusia 10 tahun demi memiliki kulit berwarna coklat.

"Saya akui, saya ketagihan. Mereka menyebutnya tanorexic (ketagihan tanning). Tapi saya tidak boleh hidup tanpa tanning, itu sebahagian dari saya. Dan saya tidak akan meninggalkan rumah tanpa terlihat cantik. Saya telah menggunakan sunbed sejak usia 10 tahun dan sejak itu saya selalu punya kulit kecokelatan. Itu membuat saya terlihat lebih baik," jelasnya.

Carolyn mulai memesan Melanotan II dari internet dua tahun lalu. Ubat ini tergolong ilegal di Inggris, kerana itu ia tak dapat membelinya di kedai ubat. Dia menemukan ubat ini ketika mencari alternatif untuk sunbed, kerana ia pfikir sunbed tidak cukup membuat kulitnya menjadi cokelat.

"Ini melibatkan suntikan setiap hari selama seminggu. Saya belum pernah menggunakan jarum suntik sebelum pengguna steroid menunjukkan pada saya bagaimana menggunakan jarum untuk memastikan tidak ada gelembung udara didalamnya, yang boleh membuatku mengalami stroke atau serangan jantung," ujar Carolyn.

Rata-rata Carolyn menggunakan tiga program setahun, meskipun dia terbaring di tempat tidur kerana gejala seperti flu. Kerana dia memiliki lemak sangat sedikit, dia memastikan hanya menyuntikkan ubat pada lapisan atas kulit.

"Melanotan II membantu kerana saya telah menggunakan sunbed begitu sering, saya tidak boleh duduk kerana saya begitu sakit. Saya menjadi tidak sensitif dan harus menghabiskan banyak waktu di kerusi berjemur untuk mendapatkan kulit lebih gelap," kata Carolyn.

Tapi Carolyn nampaknya tidak khuatir dengan potensi efek samping dari Melanotan II. Ubat ini dilaporkan memiliki efek samping seperti tekanan darah tinggi, serangan panik, depresi, kehilangan nafsu makan bahkan kanker kulit.

"Ini bukan sesuatu yang membuat saya khuatir. Saya hanya hidup untuk hari ini. Ini adalah harga kecil untuk membayar kulit cokelat yang mempesona," jelas Carolyn.

Bahkan, Carolyn juga telah mengecat rambut perangnya pertama kali di usia 12 tahun. Ia melakukan botox di dahi untuk mengangkat alisnya. Ia juga telah menghabiskan banyak wang untuk ekstensi rambut, botox, operasi bibir, merawat kuku, facial, pijat dan body wrap. Carolyn benar-benar ingin nampak seperti Pamela Anderson, bahkan ia mengganti namanya menjadi Pamela Anderson pada tahun 2009 melalui polling.

Hebat..blogger makanan cipta set sarapan Inggeris hanya dengan gula

Sekilas kita melihat ini merupakan sepiring sarapan lengkap ala Inggris, namun siapa yang menyangka bahawa sebenarnya sarapan yang antara lain terdiri dari telur mata lembu, kacang panggang, kembang tahu dan sosej tersebut sepenuhnya terbuat dari gula.

Ini adalah hasil kerja keras selama berminggu-minggu oleh blogger makanan kreatif Vicky McDonald dari Stasty.com.








Sumber : dailymail

Budak nak sunat dirinya sendiri

Gila betul budak ni...jangan buat pasal..nanti bukan setakat hilang sikit...hilang semua baru tahu.....









Duh,Wajah Kanak-kanak Ini Dikoyak Anjing


INILAH.COM, Monterrey – Kanak-kanak berusia tujuh tahun ini wajahnya terkoyak akibat gigitan anjing pitbull. Ia sukses menjalani operasi untuk menyatukan kembali bahagian yang terkoyak.

“Ini implan wajah pertama yang sukses dilakukan di Mexico,” ujar Jubir Social Security Institute Mexico Juan Francisco Salazar di Negara Bahagian Nuevo Leon, dilansir Straits Times.

Raul Carrizales (7) diserang seekor anjing berjenis pitbull , di Kota Monterrey. Anjing liar itu membuat robekan besar pada bahagian bawah wajahnya.

Seorang tetangga yang melihat kejadiannya, memungkut kulit kanak-kanak ini dan meletakkan di dalam beg plastik. Ia kemudian memasukkan ke dalam bekas berisi ais

Berkat tindakan cepat si tetangga, doktor boleh mengimplan kembali bahagian wajah si kanak-kanak beruntung itu.

Haiwan di zoo Romania Dilarang adakan hubungan seks

ROMANIA – Penjaga zoo di Romania mengatakan mereka harus melarang binatang-binatangnya berhubungan seks.

Hal ini dikarenakan fasiliti yang dimiliki kebun binatang tersebut, yakni Zoo Oradea, tidak memenuhi standard  Eropah.

Sehingga putusan Komisi Eropa memerintahkan pengurusan zoo untuk memastikan tidak ada haiwan baru sampai kualiti sarana dan prasarana kebun bintang itu mengalami peningkatan secara kualiti mahupun kuantiti.

“Jika kami sudah memenuhi standard yang diminta, kami akan kembali membuka zoo dan juga memperbolehkan para haiwan untuk kembali bereproduksi,” ujar juru bicara kebun binatang, seperti dilansirOrange.

Oradea Zoo pun memutuskan untuk menutup kebunnya untuk beberapa saat dalam rangka meng-upgrade fasilitas.

Pihak yang dirugikan dalam hal ini tentu saja para haiwan yang ada di sana.Haiwan-haiwan ditempatkan secara terpisah, antara yang jantan dan yang betina. Sehingga tidak ada proses reproduksi hingga taman selesai di renovasi.

Wow..kini giliran gambar 'budak kecik' ramas payudara Nikita Mirzani beredar di dunia maya


JAKARTA - Belum selesai masalah foto bogelnya yang beredar di internet, Nikita Mirzani kembali tersangkut foto ghairahnya. Kali ini, foto Daus Mini yang sedang memegang payudara Nikita tersebar di dunia maya.


Dalam foto tersebut, Nikita dan Daus Mini terlihat berfoto bersama. Nikita yang mengenakan pakaian dalam berpose sedikit menunduk sehingga dada bahagian atasnya terlihat jelas.


Entah diarahkan atau sengaja, tangan Daus terlihat meremas payudara bintang filem Drakula Cinta itu. Sedangkan di foto lainnya, Daus terlihat dipangku Nikita. Belum jelas bila foto-foto itu diambil dan siapa yang menyebarkan.




Mencuatnya foto-foto Nikita kali ini membuat bekas kekasih Kiki 'The Potters' itu makin identik dengan foto-foto ghairah. Sebelumnya, foto bogel Nikita beredar di dunia maya. Ada dua foto baru yang beredar luas di dunia maya.


Kedua foto itu mempamerkan pose Nikita tanpa pakaian, sehingga payudaranya terlihat jelas dari samping. Bedanya, foto yang kedua Nikita ikut memegang tangan lelaki yang sedang meramas payudaranya.(rik)

Gila..pengecas telefon bimbit terpacak dibelakang kapala bayi



QUINGYUAN: Sebuah pengecas telefon bimbit terpacak di belakang kepala seorang bayi selepas dia terjatuh dari katil dan menghempap alat itu.
Bayi berusia setahun itu kini semakin pulih selepas pakar bedah mencabut pengecas itu dalam pembedahan selama enam jam.

Mereka terpaksa menanggalkan satu persatu pengecas itu hingga tinggal dua rod logam.

Pakar kemudian terpaksa menggerudi tengkorak bayi itu bagi mencabut bahagian terakhir di sebuah hospital di Quingyuan, China.

Ketua pakar bedah, Li Guofeng berkata: “Sebuah pengecas telefon bimbit hitam terpacak di belakang kepalanya. Ini kali pertama saya berdepan dengan kes seumpama ini.” Menurutnya, bayi itu bernasib baik kerana terselamat. “Jika ia terkena pada saluran darah, dia mungkin mati serta-merta,” katanya. - DM

Awas! Racun Bersarang di Baju Berjenama Terkenal


INILAH.COM, Beijing – Greenpeace menemukan, terdapat jejak bahan kimia beracun yang berbahaya bagi lingkungan dan kesihatan manusia. Bahan beracun ini ada di 14 jenama baju terkenal. Apa saja?

Sampel baju dari jenama ternama tersebut termasuk Adidas, Uniqlo, Calvin Klein, H&M, Abercrombie & Fitch, Lacoste, Converse dan Ralph Lauren. Pada sampel baju tersebut ditemukan bahan kimia yang disebut nonylphenol ethoxylates(NPEs).

Pengkampanye Greenpeace Li Yifang mengatakan, bahan kimia ini biasa digunakan pada detergen dalam industri termasuk produksi tekstil alami dan sintetis. Pada jenama baju terkenal itu sebanyak dua pertiga sampel ditemukan NPEs ini.

“NPEs merupakan turunan dari bentuk nonylphenol yang memiliki racun, membandel dan memiliki properti menggangu hormon,” ujar Li seperti dilaporkan Strait Times.

Kisah duka chimpanze meratapi ketika kematian anak

Ilmuwan terkejut ketika melihat adegan mengharukan dari seekor ibu chimpanze yang sedang berduka. Gambar-gambar mengejutkan yang menunjukkan bagaimana ia berduka sama seperti manusia ketika anak yang dicintainya itu menghembuskan nafas terakhir.

Ilmuwan sudah tahu bahawa ibu chimpanze membangun hubungan fizik yang dekat dengan anak-anak mereka. Ibu simpanse membawa anak mereka dalam pelukannya sampai dua tahun. Mereka menyusui anaknya sampai berusia enam tahun.

Tapi, sekarang ilmuwan tahu bahawa chimpanze ternyata juga bersedih ketika anaknya mati. Ilmuwan berhasil memfilemkan bagaimana kesedihan seorang ibu simpanse yang ditinggal mati oleh anaknya yang baru berusia 16 bulan. Chimpanze itu meratapi kepergian anaknya dengan caranya sendiri.

Ia itu terus membawa jasad anaknya untuk lebih dari 24 jam. Setelah itu, ibu simpanse lembut meletakkan jasad anaknya di tanah. Kemudian dari jarak dekat, dia memandangi wajah anaknya.

Secara berkala ia kembali ke tubuh anaknya. Si ibu chimpanze itu menyentuh lembut wajah dan leher anaknya dengan jari-jarinya untuk memastikan apakah anaknya memang benar-benar telah tiada.

Dia kemudian memanggil satu chimpanze dari kelompoknya untuk meminta pendapat kedua soal kematian anaknya. "Pada hari berikutnya, chimpanze telah meninggalkan tubuh anaknya," tulis laporan Institut Psikolinguistik Max Planck.


Wawasan Unik

Dr Katherine Cronin dan Edwin Van Leeuwen bersama Prof Mark Bodamer dari Universitas Gonzaga (Washington) dan Innocent Chitalu Mulenga mengambil gambar ibu chimpanze itu di Chimfunshi, Zambia.

Cronin mengatakan penelitian ini memberikan wawasan unik mengenal bagaimana chimpanze meratapi kesedihannya.

"Setelah menggendong mayat bayinya selama lebih dari satu hari, ibu simpanse meletakkan tubuh anaknya di tanah," kata Cronin. "Dia berulang kali mendekati tubuh anaknya. Jari-jarinya menempel pada wajah dan leher bayi selama beberapa detik."

Ibu chimpanze tetap dekat dengan tubuh anaknya selama hampir satu jam. Dia kemudian membawa jasad anaknya ke kelompok chimpanze.

Ibu chimpanze meminta kelompoknya untuk menyelidiki tubuh anaknya. "Pada hari berikutnya, ibu itu tidak lagi membawa tubuh bayi," terang Cronin.

Laporan yang dipublikasikan dalam American Journal of Primatologi ini memberikan gambaran bagaimana haiwan ini bereaksi terhadap kematian orang dekat. Apakah mereka mengerti tentang kematian. Apakah mereka berkabung.

Peneliti percaya bahawa chimpanze mengalami masa transisi yang unik. Sebagai ibu, chimpanze belajar tentang kematian bayinya. Suatu proses yang belum pernah dilaporkan secara rinci.

"Video ini sangat berharga keraa si ibu chimpanze memaksa seseorang untuk berhenti dan berfikir tentang apa yang mungkin terjadi dalam benak haiwan lainnya," kata Cronin.

Video awek dilempang dalam lif

Dahsyat gila balak dia.Berani pukul perempuan.Kira dia dah terrorlah tu??? Beb setakat lu belasah perempuan itu kira 'pondan' beb.Awek dah sah-sah balak macam tu baik blah je tak guna.Belum kahwin dia dah pandai nak sepak terajang.....






Doktor tak sangka lelaki ada rahim


BHOPAL, KOMPAS.com — Seorang lelaki India, yang identitinya hanya disebut sebagai Ryalu, diketahui memiliki alat reproduksi perempuan setelah dilarikan ke hospital dekat Bhopal, Madhya Pradesh, akibat rasa sakit hebat pada perut.

Awalnya doktor mengira Ryalu menderita hernia biasa. Namun ketika operasi berlangsung, dokter terkejut kerana menemukan rahim, saluran indung telur, ovarium, mulut rahim, dan jaringan vagina yang tidak berkembang. Rupanya itulah yang menyebabkan rasa sakit hebat tersebut.

Ahli bedah di hospital di distrik Chhindwara itu, dr Pramod Kumar Shrivastava, mengatakan bahawa pesakitnya memiliki organ kelamin lelaki eksternal. Ryalu juga dikenal sebagai lelaki yang sihat dan bekerja keras di ladang, serta menjalani kehidupan normal lainnya.

"Biasanya kantung hernia adalah organ perut seperti usus besar dan usus kecil. Kami terkejut kerana menemukan organ reproduksi wanita di dalam rongga perutnya. Kami sudah membuangnya melalui prosedur histerektomi dan membenahi hernianya," ucap Shrivastava.

"Kantung Ryalu berisi rahim yang cukup berkembang. Terdapat ovarium dan saluran indung telur, serta mulut rahimnya, dan jaringan yang mirip jaringan vagina," paparnya.

Selama ini, Ryalu tidak pernah mengalami masalah kesihatan sampai dia merasakan sakit yang luar biasa pada perutnya sehingga dia harus dibawa ke hospital. Menurut dr Shrivastava, secara medis lelaki itu disebut hermafrodit, tetapi hormon dan seksualitasnya jelas laki-laki.

"Organ reproduksi eksternalnya maskulin. Dia juga tidak memiliki masalah seksual. Alat kelamin lelakinya berfungsi normal. Payudaranya tidak berkembang. Yang terjadi adalah kecelakaan embrio pada saat pembentukan," papar dr Shrivastava.

Pesakit itu tak kalah terkejut ketika diberi tahu tentang kondisi yang dialaminya. Kini dia dalam masa pemulihan dan mendapat dokongan penuh dari keluarganya.
Sumber :
The Telegrap

JRM BUNDLE COLLECTION

JRM BUNDLE COLLECTION adalah satu tempat bagi mereka yang meminati jeans vintage.Terdapat berbagai jenama jeans vintage yang di jual disini antaranya Evisu,Denim,Warehouse,Samurai dan bermacam-macam lagi,
Selain daripada jeans terdapat juga koleksi pakaian vintage serta kasut daripada bermacam-macam jenama.Kasut jenis Asic Tiger serta barangan  Harley Davidson juga terdapat disini,
Bagi mereka yang berminat boleh kunjungi kedai JRM BUNDLE COLLECTION di alamat 8C Jalan Raja Muda Abdul Aziz 50300 Kuala Lumpur atau boleh juga melawat blog mereka di http://jrmbundle.blogspot.com

Inilah gadis Bali yang sanggup dirinya dilukis dalam keadaan bogel

Keindahan tubuh wanita seringkali menjadi inspirasi kepada jiwa seni. Begitu juga dalam dunia seni lukis, wanita kerap menjadi objek yang boleh menghasilkan karya yang begitu tinggi nilainya

Dalam dunia seni lukis Idonesia, ekploitasi tubuh wanita masih dianggap sebagai karya seni, beza dengan dunia fotografi. Meski itu lukisan wanita telanjang mahupun setengah telanjang nampaknya masih dimaafkan.

Lukisan wanita telanjang, tidak sekadar hasil dari imajinasi si pelukis. Namun, para pelukis menunjukkan kreatifivitinya  dengan model wanita yang betul-betul telanjang dan Bali lah syurganya seni lukis seperti yang anda inginkan.



ini semua dilakukan kerana wang...wang mengaburi mata wanita ini..
kesian...


Bulan Madu, Isteri Mark Zuckerberg Malah Muram


infospesial.net -  Seperti halnya pasangan pengantin baru lainnya, pasangan pengantin baru CEO Facebook Mark Zuckerberg dan Priscilla Chan juga pergi menikmati masa bulan madunya di Rome. Namun Pricilla malah memperlihatkan ekspresi wajah muramnya. Kenapa ya ?

Seperti dilansir dari Dailymail, Selasa (29/5/2012) pasangan ini nampak menikmati makan malam di salah satu sudut kota Rome. Namun diantara keramaian restoran terlihat raut muka Priscilla yang terkesan seperti kurang antusias. Gambar ini sendiri diambil oleh warga disekitar mereka.

Wajah ekspresi raut muka mura Pricilla ini beredar pertama kali di micro blogging, namun kini foto ini sudah tersebar luas ke Twitter. Pasangan ini sendiri baru saja menikah sekitar seminggu yang dengan perayaan yang sangat sederhana dengan dihadiri hanya 100 orang.

Wanita Terseksi Ingin Nikahi Justin Bieber

LOS ANGELES- Bar Refaeli memiliki impian terpendam. Wanita yang baru terpilih menjadi wanita terseksi versi majalah lelaki dewasa itu ingin menikahi Justin Bieber.

"Justin Bieber dan aku akan menikah suatu hari nanti," harap Bar seperti dilapor Aceshowbiz, Selasa (29/5/2012).

Selain menikah dengan Bieber, Bar juga mengatakan sangat tertarik dengan Tom Cruise. Sementara itu, dia memilih Jennifer Lawrence sebagai wanita ideal kerana memiliki sifat rendah hati.

"Dia (Jennifer) adalah tipe yang seharusnya dimiliki semua wanita. Dia natural, dia rendah hati. Aku fikir dia seperti itu," puji mantan kekasih Leonardo DiCaprio tersebut.

Wow!! Telur Dadar Ini Berharga $1000


Telur dadar satu ini diyakini sebagai telur dadar termahal sedunia dengan harga $1000 bernama , The Zillion Dollar Lobster Frittata.


Adapun telur dadar ini jadi yang termahal lantaran bahan-bahan yang ada didalamnya - 6 butir telur, lobster, krim, lokio (daun bawang)  dan caviar sevruga (telur ikan) 10 oz (283.5 gram) - dimana per ons bernilai $65 -  yang menghiasi bahagian atas telur dadar itu.


Telur dadar ini tersedia di sebuah hotel mewah di New York, Le Parker Meridien atau tepatnya di restoran Norma.


Telur dadar termahal ini juga menyediakan versi yang lebih kecil, dimana telur dadar versi mini itu dihargai $100.




"Sejak kami tahu telur dadar ini menjadi hidangan yang sangat mahal, kami memutuskan untuk bersenang-senang dengannya. 


Meski begitu itu bukan tipu muslihat. Telur dadar itu rasanya enak," ujar general manager restoran itu.


Beberapa restoran lain juga pernah mencuba menghidangkan telur dadar termahal sedunia seperti Bosidale, restoran di London yang menghargai telur dadar mereka dengan $140 ( 90 Poundsterling) yang terdiri dari telur, lobster, kepiting dan truffle.

Lelaki Ceraikan Isterinya Kerana Pelihara 550 Kucing


Seorang lelaki Israel menceraikan isterinya setelah sang isteri bawa masuk kucing ke rumah mereka yang berjumlah 550 ekor.


Seperti yang dilapor dari situs Femalefirst, si suami bukanlah pencinta kucing dan mengatakan kepada pengadilan Rabbinical Court di Beersheba, Israel selatan kalau kucing-kucing itu membuatnya tak boleh tidur di biliknya, dan kucing-kucing itu membuatnya tak boleh menyiapkan makanan di dapur.


Lelaki itu juga mengeluh kalau kucing-kucing itu menghalangi jalannya ke bilik mandi dan juga mencuri makanannya jika dirinya berusaha makan.


Meskipun usaha berbincang sudah dicuba, namun sang isteri lebih tertarik tinggal dengan kucing-kucingnya itu, sehingga keduanya pun bercerai.

Wow, Ada Lampu yang Hanya akan Menyala Jika Diberi Darah


Sinar berwarna biru memancar indah dari lampu karya Mike Thompson. Sulit untuk mempercayai bahawa keindahan tersebut berasal dari suatu cairan yang sedikit menyeramkan di mata kita semua.
Setelah waktu yang lalu kita sudah melihat lampu bertenaga alga, kita akan melihat sebuah lampu unik lainnya yang juga tidak memerlukan elektrik untuk menyala. Inilah bola lampu karya seorang desainer dari Amerika Syarikat yang untuk menyalakannya, iaitu darah.

Wanita Mabuk Curi Ambulans


TRIBUNNEWS.COM, JAKARTA - Polis Chicago, Amerika Syarikat (AS) menangkap seorang wanita yang diduga mencuri ambulans, dan melanggarnya ke dua kendaraan yang sedang diparking.
Seorang penyiasat polis mengatakan, Cassie Weathersby (30) mencuri ambulans di Hospital Saint Bernard, Chicago, Minggu (27/5/2012) sekitar pukul 22.45 waktu setempat.
Setelah berhasil masuk ke dalam ambulans, Cassie membawa lari kendaraan itu. Tak lama, ia menghalakannya ke arah dua kendaraan yang diparking di dekat sebuah apartemen blok 6700, Selatan Indiana, Chicago.
Cassie tidak terluka dalam insiden itu, namun ia ditangkap oleh polisi dan harus mempertanggung jawabkan perbuatannya. Ia dituduh melakukan pencurian ambulans, dan memandu di bawah pengaruh alkohol. (*)

Ugut pesta ratah isteri


KUALA LUMPUR: Dua tangannya diikat manakala mulutnya ditutup. Mangsa kemudian dipaksa menghidu serbuk putih dipercayai dadah sebelum dipukul suaminya yang juga penagih dadah.
Itu penderitaan dilalui seorang wanita berusia 22 tahun yang diperlakukan tidak ubah seperti binatang oleh suaminya berusia awal 20-an yang naik angin apabila mengesyaki isterinya berlaku curang. 
Dalam kejadian jam 12.30 tengah malam di rumah mereka di Cheras, di sini, kelmarin, suami mangsa turut mengugut untuk memanggil rakannya bagi merogol mangsa.

Bagaimanapun, mangsa terselamat apabila berjaya melarikan diri ketika suaminya itu keluar rumah untuk memanggil rakannya sebelum bergegas membuat laporan di Balai Polis Salak Selatan, di sini.



Menurut sumber, suami mangsa yang pulang ke rumah dalam keadaan marah memaki hamun isterinya itu sebelum menuduhnya curang.



sumber : myMetro

Tetak budak 2 tahun


SEREMBAN: Seorang lelaki bersenjatakan pedang samurai tidak berhati perut apabila tergamak melibas kanak-kanak perempuan berusia dua tahun hingga cedera parah di beberapa anggota badan dalam serangan di sebuah rumah di Batu 9, Labu, di sini, Ahad lalu.
Selain kanak-kanak malang itu, empat sekeluarga turut menimpa nasib sama dipercayai akibat dendam.

Dalam kejadian kira-kira jam 6 petang itu, lima mangsa termasuk kanak-kanak perempuan itu parah di tangan, kepala dan badan dan kini dirawat di Hospital Tuanku Jaafar Seremban (HTJS) serta Hospital Mawar, di sini. Mangsa, K Suthenthran, 25, berkata, dalam kejadian itu, dia sekeluarga di ruang tamu sebelum didatangi dua lelaki menaiki motosikal masing-masing bersenjatakan pedang samurai dan sabit. “Tanpa perikemanusiaan, lelaki bersenjatakan pedang itu kemudian melibas anak saudara perempuan saya berusia dua tahun yang berada berhampiran pintu sebelum menyerang empat ahli keluarga termasuk saya dan dua abang.


“Ketika itu, dua lelaki berkenaan seperti dirasuk hantu dan melibas secara membabi buta hingga terkena anak saudara masih kecil,” katanya kepada Harian Metro. Katanya, seorang lagi rakan suspek yang memakai topi keledar turut melibas senjatanya menyebabkan mereka sekeluarga mengalami kecederaan pada muka, kepala dan tangan sebelum penjenayah itu melarikan diri menaiki dua motosikal diletakkan di depan rumah. “Saya tahu serangan itu bermotifkan dendam lama, namun biar menjadi rahsia antara kami. Bagaimanapun saya tidak sangka lelaki itu sanggup mencederakan kanak-kanak masih kecil,” katanya. Beliau berkata, anak saudaranya yang cedera pada muka serta mata dirawat di HTJS manakala yang lain dirawat di Hospital Mawar di sini.

Suthenthran mendakwa, mereka mengenali seorang daripada suspek dan menyerahkan perkara itu kepada polis untuk tindakan lanjut.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Nilai, Superintendan Yusoff Awang, mengesahkan kejadian itu dan berkata pihaknya masih menyiasat lanjut kes berkenaan. “Orang ramai mempunyai sebarang maklumat mengenai kejadian itu diminta menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Nilai di talian 06-7991222 atau balai polis berdekatan,” katanya.



sumber : myMetro

Aktres Ziyi nafi skandal seks dengan pemimpin China

BEIJING - Aktres popular China, Zhang Ziyi menafikan laporan media bahawa dia terlibat dalam skandal pelacuran membabitkan Bo Xilai, bekas pemimpin Parti Komunis China bagi bandar  Chongqing City.

Xilai, antara pemimpin yang meningkat naik, dipecat baru-baru ini.

Menerusi mikroblognya, Ziyi, yang kini terlibat dalam sesi penggambaran filem di selatan China berkata, "orang boleh menerima angin sebagai hujan" dengan menggunakan imaginasi mereka.

Media-media China melihat kenyataan beliau itu sebagai satu penafian dakwaan dia terlibat dalam skandal seks untuk mendapatkan wang.

Dia antara berlakon dalam filem Crouching Tiger Hidden Dragon, Rush Hour 2, Hero, dan Memoirs of a Geisha.

Laporan portal Boxun, yang berpangkalan di Amerika Syarikat, Apple Daily yang diterbitkan di Hong Kong dan Taiwan, dan beberapa media China yang lain melaporkan bahawa aktres berusia 33 tahun itu tidur dengan pemimpin itu sebanyak 10 kali antara 2007 dan 2011.

Pelakon itu juga kini diletakkan dalam siasatan polis dan didakwa dilarang meninggalkan China.

Apple Daily dan beberapa media lain melaporkan bahawa kedua-dua pasangan itu diperkenalkan oleh pembantu Bo, Xu Ming, 41, pengasas dan pengerusi Dalian Shide Group.

Sumber-sumber berkata Ming telah mengaku membayar Ziyi enam juta yuan untuk mengadakan hubungan seks buat kali pertama.

Dia kemudian berunding untuk bayaran sebanyak 10 juta yuan.

Media China juga melaporkan bahawa transkasi seks Ziyi dengan individu-individu kaya dan berpengaruh mencecah 700 juta yuan sepanjang 10 tahun lalu.

Ini termasuk wang tunai 180 juta yuan daripada Ming.

Ming juga didakwa memperkenalkan aktres itu kepada dua lagi pegawai berkedudukan tinggi.

Spekulasi media juga berkata siasatan kes ini kemungkinan sebab Ziyi tidak menghadiri festival filem Cannes baru-baru ini.

Filemnnya, Dangerous Liaisons telah dipertontonkan pada festival itu.

Ziyi mendakwa dia sibuk dengan penggambaran filem The Grandmasters dan pernah dikaitkan dengan skandal-skandal lain sebelum ini.

Pada 2010, dia didakwa memperbesar-besarkan kutipan dana untuk mangsa gempa bumi Sichuan. Dia hanya mampu mengutip AS$400,000 tetapi mendakwa telah berjaya mengumpulkan AS$1 juta.

Setahun sebelum itu, Ziyi dituduh menipu seorang ahli perniagaan yang sudah berkahwin tetapi ketika itu dilaporkan telah bertunang dengan jutawan Israel, Vivi Nevo.

Nevo dan Ziyi berpisah pada 2010.


sumber : sinar harian

Budak 10 tahun pandu kereta selepas bergaduh


NORTHAMPTONSHIRE: Sebuah kereta curi yang musnah tersadai di tepi pokok selepas seorang kanak-kanak lelaki berusia 10 tahun memandunya sejauh 3.2 kilometer, semalam.
Pemandu dan pejalan kaki terkejut melihat kenderaan itu “bergerak tidak menentu” di jalan raya yang sibuk, tanpa pemandu kerana kanak-kanak itu sukar dapat dilihat berada di stereng.
Kereta Suzuki Alto itu dikatakan diambil daripada ibu bapa angkatnya selepas satu pergaduhan, akhirnya merempuh kereta lain ketika ia dipandu secara bertentangan arah di laluan sehala.

Kanak-kanak lelaki itu yang mengalami kecederaan ringan cuba melarikan diri. Dia memberitahu penduduk tempatan yang menangkapnya di Bellinge, Northants: “Jangan hubungi polis, beritahu bapa saya.” Sementara itu, polis masih menyiasat kejadian itu.



sumber : myMetro

Abang tertembak dahi adik


MIRI: Seorang budak perempuan berusia lapan tahun kritikal akibat terkena tembakan di dahi yang dilepaskan abang berusia 10 tahun menggunakan senapang buatan sendiri ketika mereka bermain dengan senjata itu di kuarters pekerja kilang di Kampung Muhibah, Kuala Baram, dekat sini, semalam.
Dalam kejadian kira-kira jam 10 pagi itu, Nurul Afifah Maderon, dipercayai terkena tembakan yang dilepaskan abangnya, Mohd Nur Aznul, ketika mereka bermain senjata milik seorang jiran yang ditinggalkan di tepi tangki air kuarters berkenaan.
Difahamkan, senapang itu diletakkan jiran berusia 20-an di situ kerana menyangka ia tidak lagi dapat digunakan selepas gagal berfungsi ketika dia cuba menembak burung beberapa hari lalu.

Menurut ibu mangsa, Janiah Assan, 31, ketika kejadian dia baru selesai membasuh pakaian manakala kedua-dua anaknya itu sedang bermain di luar rumah.



SUMBER : MYMETRO

Anak dara mengamuk


MUAR: “Dia (suspek) bagaikan dirasuk. Walaupun melihat suami tidak berdaya dan berlumuran darah, dia terus menetak hingga kakaknya dan beberapa jiran datang menghalangnya.
“Ketika itu, mak cik tak dapat buat apa-apa kerana ditetak di kepala dan badan menyebabkan mak cik merangkak ke depan pintu dan menjerit minta tolong,” kata warga emas, Juriah Dimiyati@Demyati, 61, menceritakan kejadian menyayat hati di rumahnya di Kampung Parit Kerinchi, di sini, semalam.
Dalam kejadian jam 10.41 pagi itu, Juriah dan suaminya, Revuan@Reduan Harun, 73, hanya berdua di rumah sebelum tiba-tiba pintu depan rumah mereka ditendang suspek, wanita berusia 22 tahun yang juga jiran mangsa.

“Ketika itu, mak cik sibuk menyiapkan bahan untuk memasak di dapur, manakala arwah (suami) berehat di ruang depan sebelum kami terdengar pintu depan ditendang kuat.




“Sejurus kemudian, seorang wanita dalam keadaan tidak terurus meluru masuk dan menjerit meminta tolong.

“Saya dan suami memarahi kelakuannya kerana menyebabkan kami terkejut, namun dia tidak mengendahkannya lalu mencapai parang di kawasan berhampiran dan menyerang kami bertubi-tubi,” katanya ketika ditemui selepas mendapat rawatan di Hospital Pakar Sultanah Fatimah (HPSF) di sini, semalam.



sumber :myMetro

Pelawak lelaki ditahan


TAIPING: Seorang artis lelaki yang juga pelawak terkenal tanah air ditahan polis selepas disyaki terbabit dengan kes tipu orang ramai dan Majlis Perbandaran Taiping (MPT) berjumlah hampir RM80,000.
Suspek yang berusia 40-an itu ditahan pegawai Bahagian Siasatan Jenayah Komersial, Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Taiping sebaik artis itu datang untuk memberi keterangan pada jam 4 petang kelmarin.

Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Yusuf Mohd Diah berkata, lelaki berkenaan ditahan kerana disyaki terbabit dengan kes tipu membabitkan acara penganjuran Taiping Fest 1 Malaysia, Sempena Tahun Melawat Perak 2012 awal Mac lalu.



sumber : myMetro

Tomok dikurnia cahaya mata lelaki,comelnya


KUALA LUMPUR - Isteri kepada penyanyi Tomok selamat melahirkan bayi lelaki di Pusat Perubatan Prince Court, Jalan Tun Razak di sini petang semalam.
Menurut Tomok atau nama sebenarnya Shah Indrawan Ismail, 28, bayi sulungnya itu selamat dilahirkan secara normal tanpa sebarang komplikasi.
"Alhamdulillah, perasaan saya tidak boleh digambarkan dan saya sangat gembira apabila dikurniakan kehadiran orang baharu dalam keluarga.
"Saya menyaksikan sendiri dari awal hingga akhir proses kelahiran cahaya mata sulung saya dan ini merupakan pengalaman yang paling berharga buat saya.
"Syukur semuanya berjalan lancar dan bayi serta isteri saya pun sihat walafiat," ujarnya ketika dihubungi di sini semalam.

sumber : kosmo online

Wanita berjaya lolos diri daripada penculik


PETALING JAYA: Seorang pereka aplikasi telefon pintar bernasib baik selepas berjaya melepaskan diri dalam kejadian samun dan cubaan culik di tempat letak kereta sebuah pusat beli-belah terkenal di Mutiara Damansara, di sini, Ahad lalu.
Dalam satu kenyataan di laman sosial, facebook yang dikeluarkan wanita berusia 20-an itu semalam, dia menyatakan rasa bersyukur kerana berjaya melepaskan diri walaupun berdepan dua lelaki bersenjatakan pisau dalam kejadian jam 5.30 petang itu.

Menceritakan semula kejadian, mangsa yang dikenali sebagai Chin berkata, dia yang baru selesai membeli-belah seorang diri meletakkan barangan dibelinya dalam kereta milik teman lelakinya apabila didatangi seorang lelaki meletakkan pisau di leher dan menutup mulutnya.


“Saya menunggu masa sesuai untuk membuka pintu sebelum melompat keluar. Lelaki yang duduk di sebelah saya berjaya menarik saya masuk ke dalam semula.

“Bagaimanapun, pintu kereta yang terbuka memberikan saya peluang untuk terus keluar sambil bergelut dengan lelaki terbabit.


“Ketika itu, saya terdengar jeritan pemandu supaya rakannya itu melepaskan saya dan membiarkan saya melarikan diri,” katanya.




Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Superintendan Meor Hamdan Meor Mohamed ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian.

Katanya, kes disiasat mengikut Seksyen 394 Kanun Keseksaan.



SUMBER : MYmetro

Gila..Setelah anak,mak pulak yang berfoto bogel

infospesial.net -  Setelah mempamerkan tubuh puterinya 'Gan Lulu' untuk promosi dalam pencarian jodoh anaknya, kini giliran Lei Bingxia, ibu Gan Lulu sendiri yang berpose bogel dengan pamerkan bahagian dadanya. Nampak sangat tak sedar diri meskipun dirinya sedar usianya tak lagi muda.


Nampak dalam foto tersebut Lei Bingxia ibu Lulu bertelanjang dada dengan hanya ditutupi satu lengannya dan mengenakan kacamata hitam besar berpose dengan selamba di depan kamera, foto tersebut diambilnya saat berada di sebuah bilik hotel pada hari Selasa. (Maydaily)

Gambar ..wanita marah pelajar kerana terlalu bising







sumber : stomp.com .sg

his auntie became upset that students were playing basketball at their school's court at 2pm in the afternoon. She ranted at the security guard, hurling vulgarities as she stormed off.

STOMPer QZ wrote:

"This happened outside Swiss Cottage Secondary School's basketball court, right after school.

"We were having some fun at the basketball court, in the middle of the day, at 2pm.

"This old lady just comes out of nowhere screaming vulgarities and all.
"Aren't we allowed to be using these facilities?

"I understand that she's old and that we may be making some noise, but was there a really need for this?"

Wanita..janganlah anda buat alis mata macam ni





Syak suaminya curang,isteri minta berhubungan seks setiap hari,sampai suami lari ke balai polis

Suami (kiri) dan istrinya (kanan) saat menuju ke balai polis

TRIBUNNEWS.COM - Seorang lelaki yang tak tahan desakan seks dari sang isteri terpaksa lari ke balai polis untuk meminta pertolongan.

Dengan hanya mengenakan baju t-shrit dan seluar dalam dia meminta polis menolongnya. Beberapa minit kemudian sang isteri masuk ke balai polis dengan hanya mengenakan bra seksi dan seluar dalam merah.

Sang istri mengatakan kepada polis di wilayah Kaohsiung, Taiwan, menjelaskan jika dia curiga sang suami curang dengan perempuan lain tetapi dia tak memiliki bukti.

Kerana itu, ia menerapkan saran temannya agar berhubungan seks dengan suaminya setiap hari sehingga dia tak ada waktu dan tenaga buat wanita lain.

Baru-baru ini, dia meminta berhubungan seks lagi dengan sang suami untuk putaran kedua namun kerana kelelahan sang suami menolak. Untuk membangkitkan hasratnya, dia kemudian melakukan oral seks ke suaminya selama sejam. Kerana kelelahan, suami kemudian lari dan menuju ke balai polis. Atas saran polisi, pasangan itu kemudian kembali ke rumah.

Sumber: Apple Daily

Seorang ibu sanggup mati demi anaknya

Ini adalah kisah pahit yang muncul dari tragedi gempa bumi Sichuan yang berlaku pada 12 Mei. Kejadian rumah roboh berlaku keatas seorang ibu dan bayinya yang berumur 3-4 bulan, bayi dilindungi ibu dengan tubuh miliknya berlutut sujud di atas bayi. Ketika pasukan penyelamat datang 5 hari kemudian mereka menemukan si ibu telah hancur mati, tetapi bayi itu tidur nyenyak - hidup. Tak lama kemudian mereka menemukan handphone si ibu, tempat dia menulis pesan teks untuk bayinya,Teks yang ditulisnya ialah


"Bayiku sayang, jika kamu dapat bertahan hidup, selalu ingat bahawa aku mencintaimu."



inilah bayinya.....

bukan setakat itu sahaja pengorbanan ibu dalam membesar dan melindungi
anaknya....Cuba perhatikan gambar-gamabar ini...











semua ini dilakukan atas nama kasih sayang....


Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved