Perempuan ni selamba panggang anjing hidup-hidup

on 28 Mei 2012






sumber : stomp.com.sg

While dog meat may be a common dish in some parts of the world, these pictures showing women in China roasting a puppy alive are nonetheless repulsive.

STOMPer MeatLover, who sent in these photos he found online, said:

"It's quite disturbing to see that they don't even bother to slaughter the animal first, or at least do it at home, instead of right in the middle of the street, with kids watching.

"Look at the poor little puppy. This is just sick!"

Demi Pertandingan Kecantikan,Kanak-kanak Lapan Tahun Dibotox oleh Ibunya sendiri

Liputan6.com, San Francisco: Eksploitasi terhadap anak boleh dilakukan dengan berbagai cara. Seorang anak di Amerika Syarikat harus memenuhi hasrat sang ibu yang menginginkannya menjadi terkenal. Demi pertandingan kecantikan, Britney Champbell pun harus menjadi dewasa sebelum waktunya dengan penggunaan botox.

Gadis yang baru berusia lapan tahun ini pun mendapatkan 1-2 ml suntikan botox (botulinum toksin) di dahi, bibir dan sekitar matanya untuk mencegah penuaan. Suntikan diberikan ibunya sendiri, Kerry, yang kebetulan seorang ahli kecantikan. Wanita berusia 34 tahun ini nampaknya sangat terobsesi dengan pertandingan kecantikan. Ia benar-benar berharap anaknya boleh meraih gelar tersebut ketika besar nanti.

Britney dicatat sebagai gadis termuda yang mendapatkan suntikan Botox sebagai alasan kosmetik.� Meski berbahaya, Kerry merasa melakukan sesuatu yang bermanfaat bagi Britney di masa mendatang. Kerry mulai menyuntikkan botox ke dalam tubuh Britney sejak Mei 2010 lalu. “Saya percaya, suatu hari nanti ia akan menjadi model, aktris atau penyanyi. Ia harus medapatkan perawatan dengan botoks sejak dini agar wajahnya tetap muda,” katanyanya.

Tidak hanya injeksi botox untuk mencegah kedut Britney juga melakukan waxing untuk mencegah pertumbuhan bulu-bulu halus, termasuk di sekitar alat kelaminnya. Hal ini dilakukan agar Britney tidak akan menemui masalah ketika melakukan pemotretan dengan bikini.

Lebih memprihatinkan, Britney menganggap apa yang dilakukan ibunya adalah hal yang normal. Ia bahkan mengaku lebih beruntung dari teman-temannya yang belum diizinkan untuk melakukan perawatan kecantikan oleh orang tua mereka. “Teman-teman saya merasa terkesan. Mereka malah ingin menjadi cantik seperti saya. Saya juga ingin menempatkan silikon untuk memperbesar payudara dan mengubah bentuk hidung, “kata Britney.

Berbagai prosedur kecantikan, baik invasif (melalui operasi) dan noninvasif (injeksi, laser, dll) tidak dianjurkan untuk wanita muda, khususnya remaja dan anak muda. Kecantikan buatan ini bersifat permanen, sehingga dikhuatirkan perubahan tidak wajar dan boleh mempengaruhi mental mereka.

Sayangnya di beberapa negara termasuk IBritain dan Amerika, tempat Britney dan orangtuanya tinggal, tidak ada aturan yang membatasi anak-anak menerima suntikan Botox.

Ayoo!!! pakcik dan makcik jangan buat kerja macam ni

 Pak cik dan mak cik buat projek...ada yang skodeng
pulak tu.....


agaknya sedang hangat bercinta....

Tentera Korea Ini masuk Islam setelah melihat pergerakkan Solat

Kapten San Jin-Gu adalah salah seorang komandan Brigade-11SF, pasukan pengaman PBB dari Korea Selatan yg ditugaskan di Iraq.

Kapten San dan pasukannya bertugas di wilayah Irbil, Iraq Utara. Ketika bertugas di wilayah tersebut, beliau sering mengamati orang-orang Muslim bersolat berjamaah di Masjid. Kebetulan markas pasukannya berada dekat dengan masjid. Dia sangat hairan dengan gerakan-gerakan solat tersebut.

Oleh kerana ingin tahu, beliau mencuba meniru seluruh gerakan solat dan mempraktikkan di biliknya secara sendirian. Ketika mempraktikan itulah dia merasakan ada ketenangan dan perasaan damai yang hadir dalam hatinya.


Kapten Son Jin-gu dari unit Zaitoon mengucapkan sumpah pada upacara untuk menandai masuk Islam di sebuah masjid di Hannam-dong, Seoul


Itulah sebabnya, pergerakan solat tersebut kemudiannya dijadikan program meditasi dalam pasukan yg dipimpinnya (disamping Yoga), dan ternyata sebahagian besar anggota-anggotanya setelah melakukan gerakan-gerakan solat tersebut, mereka merasakan perasaan yang sama, mereka juga merasa lebih tenang dan damai.

Sejak itu Kapten San berinisiatif mempelajari Islam untuk mengenalnya lebih dalam lagi, dan akhirnya dia memutuskan untuk memeluk Islam. Ketika niatnya ingin memeluk Islam disampaikan kepada anggota-anggotanya, beliau berkata : "Aku telah menemukan cahaya kehidupan yg sesungguhnya, aku ingin berada dalam cahaya tersebut, dan cahaya itu adalah Islam".

Tanpa di duga, secara spontan 37 anggota bawahan yang dipimpin olehya mengangkat tangan mereka, sebagai tanda ikut bersama komandan mereka - juga untuk memeluk Islam

Saya menjadi seorang Muslim kerana saya merasa Islam lebih humanistik dan damai ketimbang agama-agama lain Dan jika Anda agama dapat terhubung dengan penduduk setempat, saya pikir itu boleh menjadi bantuan besar dalam melaksanakan misi perdamaian rekonstruksi kita.


Para tentara, yang dibersihkan seluruh tubuh mereka sesuai dengan tradisi Islam, membuat konversi mereka selama kelompok sholat Jumat di masjid, dengan bantuan dari imam. Dengan pengecualian dari imam, semua Muslim dan para serdadu Korea berdiri dalam garis lurus untuk melambangkan bagaimana semua adalah sama di hadapan Allah dan mengambil profesi pada iman. Mereka telah hafal dua kalimat Syahadat, Asyhadu An-Laa Ilaaha Illallâh, Wa Asyhadu Anna Muhammadar Rasulullâh.," yang berarti, "Aku bersaksi bahwa tidak ada Tuhan selain Allah (bahasa Arab: Allah)., dan Muhammad adalah utusan Allah"




Cara brutal adik ni minta sedekah



sumber gambar : i-dus.com

Nenek pengsan lihat lembunya lahirkan anak berkepala dua

GAOYANG - Seorang nenek jatuh pengsan ketika mengetahui lembunya melahirkan anak yang memiliki dua kepala.

Dong Yubao (65), di Desa Gaoyang, daerah Hebei utara China, mengatakan isterinya Li Chunhua (60), membantu lembu melahirkan.

"Isteri dan tetangga saya pada saat itu berada di kandang membantu kelahiran lembu tersebut," ujar Dong.

"Ketika anak lembu itu lahir, kepalanya keluar terlebih dahulu, dan istri saya langsung pengsan ketika dia melihat anak sapi itu memiliki dua kepala dan empat mata," sambungnya, seperti dilapor Orange

Dong mengatakan, lembu tersebut sudah beberapa kali melahirkan. Tapi semua anaknya selama ini lahir dengan normal.

Kepala anak lembu ersebut menghadap arah yang berlawanan. Kedua kepalanya masing-masing memiliki mata, hidung dan mulut. Tetapi hanya memiliki tiga telinga.

Dong mengatakan, anak sapi tersebut tidak mampu berdiri tanpa adanya bantuan, sehingga cucunya, Jinfeg membantu anak sapi tersebut untuk memberikannya susu.(rhs)

Cara-Cara Gorilla jumpa member baru

Gelagat gorilla yang baru berjumpa buat pertama kali sungguh menghiburkan.
Johari 10 tahun dan Mbeli 6 tahun dipertemuka pertama kali di Zoo Melbourne.
Mereka kelihatan cukup mesra dan seronok.Mungkin inilah cara-cara gorilla jumpa member baru.

Pelik..Kuiz di Radio Hadiahnya Bayi


Ottawa, Hadiah yang diperoleh saat menang kuiz biasanya berupa barang, atau pakej bercuti ke suatu tempat. Namun di Kanada, sebuah radio swasta mengadakan kuiz yang sangat kontroversi kerana pemenangnya berpeluang mendapatkan seorang bayi.


Hadiah bayi itu diberikan dalam bentuk pakej bayi tabung, lengkap dengan fasiliti derma jika diperlukan. Maka tak hairan, peserta kuiz bukan hanya pasangan beza jenis yang susah mempunyai anak, tetapi juga pasangan sejenis yang ingin punya anak sendiri.

Hingga kini, kuiz yang dianjurkan oleh Radio HOT 89,9 FM di Kanada ini sudah dibanjiri sekitar 400 peserta. Iklannya juga heboh, kerana menampilkan gambar seorang bayi, memegang kertas dengan 2 versi tulisan yakni "Menangkan Saya!" dan "Andakah ibu saya?"

Dalam kuiz tersebut, para peserta hanya perlu menjelaskan motivasinya untuk ikut bayi tabung dalam 100 kata. Tulisan para peserta akan dinilai oleh para pakar kesuburan yang akan memilih 5 finalis, lalu seperti biasa pemenangnya akan ditentukan minggu depan melalui polling pendengar.

Dilihat dari konsepnya, kuiz ini memang agak berbau iklan bayi tabung dan ditujukan bagi para pasangan yang susah mendapatkan keturunan. Pasangan sejenis yang ingin punya anak sendiri tentunya juga berminat, kerana tidak mungkin punya anak sendiri kalau tidak lewat bayi tabung.

Namun sebahagian besar pakar kesuburan merasa keberatan dengan konsep tersebut dan menilainya sebagai kapitalisasi program bayi tabung. Radio dan para sponsornya memanfaatkan kebimbangan para pasangan yang susah punya anak, hanya untuk mendapatkan keuntungan komersial.

"Sudahkan mereka berhenti sejenak, untuk memikirkan bagaimana perasaan ratusan pesakit yang gagal memenangkan kuiz itu? Ini sama saja menjadikan bayi sebagai produk," ungkap Baverly Hanck, ahli kesuburan sekaligus direktur eksekutif Infertility Awareness Association seperti dikutip dari Guardian.

Selain program bayi tabung, berbagai tindakan medik lainnya juga sering dijadikan hadiah kuiz kerana peminatnya banyak namun harganya sangat mahal contohnya operasi plastik dan permak payudara. Dari sudut etika, kebanyakan ahli umumnya tidak sepakat jika tindakan medis dijadikan hadiah kuiz.


http://maskolis.blogspot.com

Pengantin Dengan Jumlah Pengiring Ratusan Orang




Jill Stapleton, pengantin wanita dari Ohio, Amerika Syarikat memecahkan rekod dunia, kerana diiringi oleh 110 pengiring pengantin wanita.

Jill yang menikah pada 11 Jun 2010 ini pemilik sekolah dansa Jill's Tumble World, ia meminta para muridnya untuk menjadi pengiring pengantin wanita.

Para murid mengenakan gaun warna ungu dan teal (biru kehijauan) yang merupakan warna sekolah dansa miliknya. Mereka masing-masing membawa setangkai bunga mawar.

Bekas pegawai Parti Komunis dituduh perkosa 10 remaja


BEIJING: Polis menahan bekas pegawai Parti Komunis kerana disyaki memperkosa sekurang-kurangnya 10 gadis bawah umur, kata pihak berkuasa dalam satu kes yang menyebabkan kemarahan di Internet.
Kenyataan pihak berkuasa berkata, bekas Timbalan Pengarah Jawatankuasa parti itu di bandar Yongcheng, wilayah Henan, Li Xingong, ditahan atas serangan seksual terhadap gadis bawah umur 18 tahun. 
Katanya, “Kes itu akan disiasat dengan serius tanpa kelonggaran dan mengikut undang-undang. Siasatan sedang dijalankan dan pengumuman akan dibuat sebaik saja ada kemajuan.”

Berita itu menyebabkan pengguna web China marah dan semakin ramai berani menyuarakan kemarahan mereka atas salah laku dibuat oleh pegawai parti pemerintah, Parti Komunis. - AFP



sumber : myMetro

Polis disangka pencuri dibelasah sampai mati


LA PAZ (Bolivia): Sekumpulan penduduk di kawasan miskin di Bolivia yang marah, tersalah anggap seorang anggota polis mabuk sebagai pencuri dan memukulnya hingga mati.
Rosmery Guarachi, adik kepada anggota polis Rolando Guarachi, 33 memberitahu stesen televisyen ATB, semalam, “Orang ramai tersalah anggap dia sebagai penyeluk saku sebelum mengelilinginya. Mereka membunuhnya dan saya mahukan keadilan.” 
Rosmery berkata, Guarachi, seorang anggota polis kastam berpangkat sarjan, berpakaian preman, mabuk apabila tersalah masuk ke sekolah yang disangka rumahnya, dan menyebabkan pengawal awam mengeluarkan amaran kepada penduduk, ada pencuri di kawasan mereka.

Katanya, dia dipukul selama dua jam di dataran awam di kawasan Achacicala.



Polis menahan empat suspek. - AFP



sumber : myMetro

Lapan tahun dilayan seperti haiwan


SARAJEVO: Polis menangkap sepasang warga Bosnia kerana didakwa menjadikan seorang gadis Jerman berusia 19 tahun sebagai hamba dan mengurungnya sejak lapan tahun lalu.
Pasangan berkenaan ditahan minggu lalu berikutan laporan bahawa gadis itu dikurung, didera dan diasingkan daripada orang ramai selama beberapa tahun.

“Mereka mengurungnya, tidak membenarkan dia berhubung dengan orang lain atau membenarkannya ke sekolah. Mangsa dilayani di luar peri kemanusiaan,” kata jurucakap polis, Admir Arnautovic kepada televisyen FTV.


Pasangan berkenaan, Milenko dan Slavojka Marinkovic ditangkap di kediaman mereka di Karavlasi, barat laut Tuzla.

Seorang jiran, Sead Makalic berkata, dia pernah melihat pasangan itu mendera gadis Jerman berkenaan seperti haiwan, memaksanya memakan makanan babi dan menarik kereta kuda ketika kedua-duanya duduk di atas.


Gadis itu yang kini mendapat perlindungan di pusat mangsa keganasan rumah tangga di Tuzla dikatakan tiba di Bosnia dari Jerman lapan tahun lalu bersama-sama ibunya yang hanya dikenali sebagai Kristina.



Kristina berada di situ untuk berkahwin dengan Milenko Marinkovic bagi membantunya mendapatkan permit pemastautin di Jerman.

Menurut laporan media, si ibu berada di kampung berkenaan ketika pasangan terbabit ditangkap Beberapa akhbar tempatan turut melaporkan dakwaan beberapa rakan dan keluarga yang melawat rumah pasangan itu mengenai pencabulan seks. Mereka mendakwa mendengar gadis itu menjerit dan menangis. - AFP



sumber : myMetro

Rebah sambil pegang dada


TAMPIN: Seorang tukang masak warga Indonesia yang mengalami sesak nafas ketika mengemas dapur kedai makan milik majikannya di Gemas, di sini, petang kelmarin, meninggal dunia ketika dihantar ke sebuah klinik swasta untuk rawatan kecemasan.
Dalam kejadian jam 5 petang, mangsa, Sri Vidi Muji Astutik, 39, ditemui majikannya terbaring atas lantai dapur itu dalam keadaan separuh sedar. 
Majikan mangsa, Tan Chin Kiat, 36, berkata dia melihat mangsa tiba-tiba menekap dadanya ketika mengemas dapur dipercayai akibat mengalami sesak nafas sebelum rebah.

“Tanpa berlengah saya berlari ke arah mangsa dan cuba mententeramkan dirinya yang menggelupur di bahagian dapur sambil menyapu minyak angin di hidung mangsa.



“Ketika itu, saya panik melihat mulut mangsa tercungap-cungap dan tidak boleh bercakap lalu memanggil beberapa rakan membantu,” katanya ketika ditemui di sini, semalam.



sumber : myMetro

‘Resah fikir hal sebenar’


PUTRAJAYA: “Saya resah tak tahu nak buat apa. Keluar masuk rumah, fikir banyak kali. Apa sebenarnya yang terjadi pada anak saya,” kata Shaari Bujang, 59, bapa Mohd Iskandar Rasiq, 20, iaitu mangsa kemalangan perlumbaan drag kereta, tengah malam, semalam.
Menurutnya, dia menerima panggilan memaklumkan anak bongsu dari tiga beradik itu terbabit kemalangan jam 1.30 pagi ketika dia berada di rumahnya di Felda Bukit Rokan Barat, Bahau, Negeri Sembilan. “Sebaik saya terima panggilan, saya dah tak tahu nak cakap apa. Tak dapat saya bayangkan macam mana keadaan anak ketika itu. “Saya tak boleh tidur. Asyik terfikir dan terkenang kemalangan itu sampai tak boleh nak lelap mata sehingga saya membuat keputusan pergi ke Putrajaya untuk melihat keadaan anak,” katanya ketika ditemui selepas menerima lawatan Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek di Hospital Putrajaya (HPJ), di sini, semalam.

Semalam, kemeriahan perlumbaan drag sempena Himpunan Jutaan Belia 2012 bertukar mimpi ngeri apabila sebuah kereta yang menjalani sesi ujian hilang kawalan dan terbabas ke sebelah kanan lalu merempuh sebahagian penonton. Difahamkan, kejadian yang berlaku sekelip mata itu menyebabkan 17 penonton yang berada tidak jauh dari situ cedera termasuk empat parah.


Mangsa parah ialah Mohd Iskandar Rasiq yang mengalami kecederaan organ dalaman serta menjalani pembedahan dan kini dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU), hospital berkenaan.

Ami Nakim, 27, pula patah kedua-dua kaki dan tangan kiri, manakala Mohammad Fairuz Jamaluddin, 27, yang menjalani pembedahan ketika Ahmad Shabery melawat mangsa.


Sementara, seorang lagi yang belum dikenal pasti identitinya sudah dipindahkan ke Hospital Kuala Pilah, Negeri Sembilan atas permintaan keluarga.



sumber : myMetro

Cinta tak kenal usia


BATU PAHAT: “Kami menggunakan panggilan ‘abang’ dan ‘sayang’ dan kehadirannya dalam hidup saya membuka buku baru dalam hidup ini.
“Saya berdoa perkahwinan ini berkekalan hingga ke akhir hayat dan menemaninya hingga hujung nyawa,” kata Salmah Saimon, 53, yang melangsungkan perkahwinan dengan warga emas, Mohd Hassim Ahsan, 76, semalam.

Pasangan yang menjalin hubungan cinta selama lima bulan sebelum dinikahkan, sebelum ini hanya melepaskan rindu melalui telefon bimbit berikutan Mohd Hassim berada di Beroleh di sini, manakala Salmah bekerja di Kuala Lumpur.


Cinta jarak jauh itu mendapat restu keluarga sebelum melangsungkan perkahwinan di Kampung Lubuk, Jalan Batu Putih di sini, semalam.

Mohd Hassim berkata, dia beruntung apabila disatukan dengan Salmah menerusi majlis pernikahan dan persandingan yang dihadiri lebih 1,000 ahli keluarga.


“Ini adalah ketentuan Allah dan siapa sangka pada usia begini, jodoh saya masih ada dan dikurniakan pasangan yang cukup memahami.



“Sepanjang tempoh perkenalan mulai awal tahun ini, kami hanya berhubung menerusi telefon dan mengenali hati budi,” katanya ketika ditemui pada majlis perkahwinan mereka, semalam.

Katanya, dia mempunyai enam anak dan 16 cucu, manakala Salmah, tiga anak dan tiga cucu.




Mengimbau detik perkenalan mereka awal Januari lalu, Hassim yang juga pesara guru berkata, dia diperkenalkan dengan Salmah menerusi saudaranya.

“Hasil perbualan menerusi telefon, saya dapati Salmah penyayang dan memahami diri saya.


“Sebaik mengetahui kami serasi bersama, kami mengambil keputusan bertunang tiga bulan lalu. “Alhamdulillah, tiga bulan kemudian (hari ini) kami sah menjadi suami isteri dan lebih bermakna semua ahli keluarga bersetuju dengan keputusan kami,” katanya. Pada majlis berkenaan, pasangan pengantin warga emas yang lengkap persalinan serba ungu jelas tersipu malu apabila diusik ahli keluarga.


“Saya berdoa perkahwinan ini berkekalan hingga ke akhir hayat dan menemaninya hingga hujung nyawa.


“Saya mengambil keputusan berhenti kerja dan menjadi suri rumah sepenuh masa bermula hari ini,” kata Salmah.


Harian Metro yang berkunjung ke kediaman keluarga perempuan mendapati, tetamu terutama keluarga dan jiran tidak melepaskan peluang menghadiri majlis pernikahan yang disambut penuh meriah itu.



sumber : myMetro

Upah samseng belasah suami


KUALA LUMPUR: Angkara cemburu buta, seorang wanita berusia lewat 20-an membelanjakan ribuan ringgit semata-mata untuk mengupah sekumpulan ‘samseng’ bagi memukul suami sendiri yang disyaki curang.
Difahamkan, wanita terbabit nekad berbuat demikian selepas terserempak suaminya berusia 31 tahun yang bergaul mesra dengan seorang wanita tidak dikenalinya berhampiran sebuah restoran di Jinjang, di sini, seminggu lalu.
Akibat tindakannya itu, mangsa cedera ringan di seluruh tubuh selepas dipukul dua lelaki diupah wanita terbabit dalam kejadian jam 10 malam berhampiran rumah mangsa di Jinjang, di sini, Jumaat lalu.

Sehubungan itu, mangsa membuat laporan di Balai Polis Jinjang, di sini, untuk siasatan dan tindakan lanjut.



sumber : myMetro

Wardina diganggu lelaki misteri


KUALA LUMPUR – Pengacara televisyen tidak asing lagi, Wardina Saffiyah Fadhlullah, 33, membuat laporan polis di Balai Polis Taman Melawati, Hulu Klang semalam selepas diganggu dengan panggilan lucah daripada seorang lelaki bernama Arif.
Lelaki itu membuat panggilan sebanyak dua kali kepada Wardina sambil mendakwa dia merupakan kakitangan sebuah stesen penyiaran dan mahu menemubualnya.
Menurutnya, lelaki itu membuat panggilan pada pukul 5 pagi dan diikuti pada pukuk 9.15 pagi.
“Saya tidak menjawab panggilan telefon yang pertama. Pada pukul 9.15 pagi, lelaki itu menghubungi saya sekali lagi tetapi apabila saya tanya dia dari stesen mana, dia kata tidak boleh beritahu.
“Selepas itu dia mula mengeluarkan perkataan-perkataan yang saya sendiri malu untuk sebut.
“Saya tidak faham kenapa ada orang yang sanggup melakukan perkara seperti itu,” katanya ketika ditemui Kosmo! semalam.
sumber : kosmo online

gambar awek 'dikerjakan' (SGXXXX)

Gila betul jantan-jantan ni..betul-betul punya binatang..betul kau tak ada fikiran...binatang...binatang....


Cara panggang daging yang paling brutal






















Nakal betul anjing ni

anjing-nakal
betul-betul nakal anjing ni…Malu sungguh perempuan tu di buatnya

Tergantung di tiang elektik

Beginilah keadaan mangsa yang terkena kejutan elektik yang tergantung di tiang...





Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved