Dibelasah kerana mencuri

on 23 Mei 2012

Lelaki ini dibelasah kerana mencuri....
nasibnya tidak baik kerana tindakannya di ketahui...






Gila..penanyi rap sengaja posting foto telanjangnya untuk membuktikan alat kemaluannya lebih besar dari Chris Brown


Ada-ada saja perangai burik penyanyi rap dari Britain, Dappy. Dia sengaja memposting foto telanjangnya untuk membuktikan alat vitalnya lebih besar dari Chris Brown.

Sebelumnya, sebuah foto telanjang Chris Brown sedang berdiri di depan cermin muncul di internet. Dappy sepertinya tak mahu kalah dengan bekas kekasih Rihanna itu.

Dappy dituduh sengaja menyebar foto telanjangnya itu untuk mencari sensasi dan mendapat publikasi menjelang album barunya. Namun, dia buru-buru menepis spekulasi itu.

"Hei, aku punya banyak penggemar wanita sekarang. Aku harus memberitahu mereka kesenangan," ujar Dappy seperti dikutip dari contactmusic.

"Aku melihat Chris brown telah melakukan foto telanjang dan dia punya sesuatu yang sedikit kecil. Jadi aku fikir aku boleh melakukannya juga tapi saya tidak kecil," sindir Dappy.

Gempak Habis!! Senjata Api Dari Daging Mentah

Seniman Russia bernama Dimitry Tsykalov mampu mengubah potongan daging mentah menjadi benda seperti pistol dan senjata api lainnya.

Bahkan senjata-senjata api itu boleh dilengkapi dengan beberapa peluru.

Namun senjata-senjata api buatan Dimitri ini pastinya tak berbahaya kerana ketika dipegang (diremas) senjata itu malah mengeluarkan air / jus dari daging mentah tersebut dan peluru-pelurunya pun terbuat dari jamur, dan sayuran lainnya.

Adapun model-model yang dibuat Dimitri antara lain pistol klasik, revolver klasik, senjata Nazi Walther P38, pelancar roket, high power rifle, dan senjata api duduk anti pesawat.



Oops…Ajarkan Etika Bisnis, Pensyarah Undang Penari Bogel

TEMPO Interaktif, Philadelphia –Seorang pensyarah mengundang sejumlah penari bogel untuk tampil di ruang kuliah di kelasnya di Universitas La Salle, Philadelphia, Amerika Syarikat. Jika mahasiswa tertarik, pensyarah bernama Jack Rappapor memungut bayaran US$ 150.

Dalam kelas yang mengajarkan mata kuliah etika bisnis itu, penari memakai bikini dan menari di atas pangkuan mahasiswa yang majoritinya lelaki. “Saya terkejut ketika penari menari di atas pangkuan,” kata salah seorang mahasiswa, seperti yang dikutip oleh Daily Mail.

Para penari itu diminta mempertunjukkan tarian erotik baik kepada pensyarah mahupun muridnya. Jack yang telah mengajar selama 22 tahun di kampus La Salle, memang dikenal suka memberikan kelas yang aneh.

Ia pernah mengajak mahasiswanya bertaruh dalam lumba kuda untuk mendemonstrasikan mata kuliah statistik.

Sedangkan pertunjukan penari striptis dimaksudkan untuk mempresentasikan teori filsul Yunani Plato tentang platonik dalam mata kuliah etika bisnis.

Namun, kelas itu dibubarkan setelah dekan sekolah bisnis Paul Brazina memasuki kelasnya. Pihak kampus pun segera melakukan siasatan tentang apa yang sebenarnya terjadi dan siapa yang bertanggungjawab. Pihak kampus juga segera mengganti Jack dengan pensyarah lain.

wanita ibarat epal



Indah sungguh cuaca pagi itu.Angin bertiup tenang.Sinaran mentari lembut menerangi alam.Tapi sayang, itu semua tidak dapat memadam kegundahan hati sebiji epal yang berada nun di pucuk.Sejak seminggu lalu epal itu asyik berfikir, kenapa aku tidak dipetik orang? Kulitku licin mulus. Warnaku merah bersinar. Sesiapa yang melihat pasti terbakar seleranya. Pasti mereka terbayang betapa manisnya rasaku.Tapi kenapa aku tidak dipetik orang?


Epal tersebut memandang ke bawah.Hairan, kenapa manusia memilih kawan-kawannya yang berada di bawah sana.Bukankah mereka tidak mendapat angin paling bersih dan cahaya paling murni seperti aku yang berada di puncak paling murni ini? Bukankah rakan-rakanku itu ada yang sudah buruk dirosakkan seranggga?


Epal tersebut bingung memikirkan kenapa rakan-rakannya yang telah pun disentuh dan dibelek-belek menjadi pilihan, bukan dirinya yang belum tercemar dan dicuit orang.Apa kurang dirinya ini? Perasaan rendah diri mula bertandang. Makin lama makin menebal, diselangi rasa kecewa dan bimbang Murungnya tidak terganggu lagi. Lalu, pada pagi yang damai dan indah itu, epal tersebut menggugurkan dirinya ke tanah.Apabila sudah berada dibawah,hatinya gembira bukan kepalang. Sedetik lagi aku akan dipilih manusia.Warna merahku yang berkilau dan kulitku yang licin mulus ini pasti mencairkan liur mereka.


Epal menanti manusia bertuah itu.Malangnya sampai ke malam, tiada seorang pun datang mengambilnya.Buahan-buahan yang tergantung mudah dicapai tangan juga menjadi pilihan orang.Yang sudah dibelek-belek, dicuit-cuit dan disentuh-sentuh juga menjadi buruan.Rasa gembira bertukar menjadi risau.Daripada risau menjadi sedih.


Siang berganti malam, hari berganti minggu.Kasihan..akhirnya epal tersebut busuk ditanah menjadi habuan ulat dan serangga perosak….


Wanita itu ibarat epal. Buah yang tidak berkualiti amat mudah dipetik.Ia beguguran di tanah.Tapi epal yang tidak mampu dibeli, berada dipuncak.Susah dipetik susah digapai.Mahkota seorang gadis adalah sifat malu.Apabila hilang sifat malu,hancurlah maruahnya.Mereka sanggup jatuhkan martabat tingginya supaya dijamah orang lain.



Courtney Love posts provocative photos of herself on Facebook

Courtney Love bekas bini Kurt Cobain telah meletakkan gambar provokatif dirinya didalam facebook.
Dia yang terkenal dengan ketagihan dadahnya.Gambar -gambar aksi begini begitu memeranjatkan. 
Aku dapat gambar ini dalam satu artikel surat khabar on line dan tajuk nya "Courtney Love posts provocative of herself on facebook. 
Gambar -gambar inilah yang di letakannya di dalam Facebooknya.Aksi-aksi begini boleh mempengaruhi minda generasi muda kita kalau tak di bendung.
cript src="http://synad2.nuffnang.com.my/j.js" type="text/javascript">

Gara-gara mabuk platform keretapi disangka tempat letak kereta

Orang mabuk memang banyak berbuat perkara pelik, seperti yang dibuat oleh lelaki  ini yang menceroboh sebuah platform keretapi yang dia kira sebagai tempat parkir di Switzerland.

Gerald Bacher membuat kecoh kota Martigny dengan memandu keretanya hingga menceroboh sebuah platform stesen keretapi dan menyebabkan kekacauan jadual keretapi setempat. Selama hampir 5 jam para pengguna keretapi terpaksa bersabar kerana gelagat Gerald.

Bacher diketahui memandu dalam keadaan mabuk. Polis yang memeriksa lelaki 67 tahun tersebut, mengetahui jika Bacher terlampau banyak meminum minuman keras tiga kali lebih banyak.

“Dia mengira platform itu sebagai tempat parking dan membelok ditempat yang salah. Ketika itu baru pukul 6 pagi, tidak ada yang tahu mengapa dia mabuk pada pagi itu,” ungkap seorang saksi.(link) 

Tidak ada yang terluka akibat insiden ini. Polis melakukan interogasi terhadap pemabuk tua tersebut atas tindakan berbahaya yang ia lakukan.

Lukisan perempuan separuh bogel yang termahal didunia

Lukisan bergambar wanita telanjang karya pelukis Italia Amadeo Modigliani ini mungkin lukisan termahal. Meski gambarnya hanya seorang perempuan setengah bugil, lukisan tersebut terjual 68,96 juta dollar AS dalam lelong di balai lelong Sotheby, New York, AS.

Nilai lelongan tersebut tergolong mengejutkan kerana lukisan yang sama pada lelongan terakhir sebelumnya hanya terjual 16,8 juta dollar AS. Umur lukisan berjudul Nu Assis sur un Divan  itu memang cukup tua hampir 100 tahun. Ini merupakan salah satu lukisan-lukisan perempuan telanjang yang dibuat Modigliani tahun 1917.


"Ini merupakan karya yang luar biasa, melihat minat peserta lelong yang belum pernah sebesar sekarang ini dalam lelongan selama beberapa tahun terakhir," kata Simon Shaw, senior vice president Sotheby.

Ketika lelong dimulakan, suasana peserta dalam ruangan sebenarnya dilaporkan tak terlalu ghairah. Namun, ketika lukisan perempuan telanjang tersebut diperebutkan lima orang dari Asia dan Russia, lelongan itu jadi lebih hidup. Walupun seperempat lukisan yang dilelong gagal terjual, total Sotheby berhasil memungut 227 juta dollar AS dari lelong sejumlah lukisan. Empat buah lukisan terjual lebih daripada harga 19 juta dollar AS.

Kini lukisan-lukisan Modigliano memang berharga tinggi. Namun, ironisnya sang pelukis meninggal saat keadaan miskin pada usia 36 tahun pada 1920 kerana serangan TB dan meningitis

Kemaluan di masuki ular sawa

Walaupun sudah biasa bergaul dengan ular sawa yang menemani setiap pertunjukannya, penjaga ular ini tiba tiba terkejut bila haiwan yang membantunya untuk mencari nafkah tersebut tiba-tiba menyusup ke bahagian kemaluannya secara tiba-tiba.Nampak macam panik gila dia....




Lelaki tak tahu pisau tertanam di wajahnya selama 4 tahun


BEIJING – Seorang pesakit di China yang mengeluhkan rasa sakit kepala dan indera perasanya terganggu. Setelah diperiksa ternyata dirinya menyimpan pisau sepanjang empat inci atau sekira 10 centimeter, tertanam di wajahnya.

Ketika diselidiki, ternyata Li Fu tidak menyedari ada pisau tersebut tertanam selama empat tahun di wajahnya. Diperkirakan pisau itu tertanam ketika dirinya mengalami insiden rompakan,ketika bekerja menjadi pemandu teksi.

Dokter Xu Wen yang memeriksa keadaan Li Fu di hospital Yu Xi City menyatakan, “kami terkejut melihat pisau sepanjang itu tertanam di wajahnya.”
“Bahkan kami lebih terkejut mengetahui pisau tersebut telah tertanam di pisau selama empat tahun. Melihat dirinya hidup dengan selamat amatlah mengagumkan,” ungkap Dr Xu seperti dikutip Orange.

Setelah menjalani proses pembedahan, kesihatan Li bertambah baik.. Pisau itu diketahui telah menekan akar lidahnya, otot dan bagian kecil dari otaknya.Pembedahn itu  berlangsung  selama empat jam.

Sumber : http://www.okezone.com

Lelaki Ini Baru Merasakan Pesta Hari Jadi Ter-Hot Sepanjang Hidupnya [Video]


Ternyata ada sebuah cara mudah yang akan merubah pesta harijadi menjadi "hot" dalam seketika.



Tertangkap budak kecik projek ditepi bangunan aksi mengalahkan orang dewasa


Akibat Slip Gaji Tertukar, Pekerja kilang kain Terima Gaji 2 juta poundsterling

REPUBLIKA.CO.ID,LONDON – Ini benar-benar gaji ‘gila’ bagi seorang pekerja kilang kain ini. Ketika membuka slip gajinya, dia sangat terkejut mendapati nilai gajinya sebesar 2 juta poundsterling .  Besarnya 1.000 kali ganda dari gaji normalnya.

Bagi orang kaya mungkin tidak akan berkedip mata ketika melihat wang dalam jumlah besar tersebut. Tapi bagi pekerja kilang tersebut, dia perlu bekerja selama 83 tahun untuk mendapatkan wang sebanyak itu.

Tapi, dia tidak kelabu mata. Pekerja yang gaji bulanannya sebesar 2.000 poundsterling  itu langsung memberitahu bosnya dan mengembalikan wang tersebut.

Pemimpin Uni Pekerja, Andy Murray, mengatakan: “Sudah ada pembicaraan di pabrik. Dia sangat terkejut ketika mendapati gajinya sebesar itu. Aku pun pasti akan demikian.’’

Howmet Alcoa, perusahan pembuat turbin pesawat, membayar  1,4 juta poundsterling langsung ke  bank karyawan misteri itu. Sementara bakinya 600 ribu poundsterling untuk pembayaran pajak penghasilan.

Juru bicara perusahaan, Jasper van Zon, mengatakan: “Kami telah mengakui dia kerana kejujurannya”.

Artis cantik dari Korea ini dipaksa melayan 31 orang lelaki

Meski telah dua tahun berlalu, orang ramai masih tertanya-tanya dengan apa yang menjadi penyebab aktris Korea, Jang Ja Yeon, memutuskan mengakhiri hidupnya dengan bunuh diri. Perlahan-lahan penyebab kematian aktris tersebut memang kini mulai terbongkar. Pada 6 March lalu ‘The 8 O’Clock News’ yang ditayangkan SBS mengungkapkan jika selama ini Jang Ja Yeon dipaksa untuk melayani nafsu berahi 31 orang lelaki. Fakta itu terungkap setelah adanya dokumen yang ditulis tangan sendiri oleh Jang Ja Yeon.

Jang Ja Yeon, meninggal dengan tragik gantung diri kerana dijadikan budak seks lelaki

Hal itu ternyata membuat artis cantik ini merasa lelah dan kecewa kerana dijadikan budak seks bagi  orang-orang penting yang memiliki pengaruh di dunia hiburan di negeri Ginseng tersebut. Diyakini hal itulah yang membuat Jang memutuskan untuk mengakhiri hidupnya dengan penuh tragik. Dia seperti sudah tak sanggup lagi menanggung beban hidup yang pahit ini. Apalagi, selama ini, dia juga harus menjalani kehidupan yang berat dan menyedihkan kerana kematian orang tuanya.

Orangtua Jang meninggal dunia kerana kemalangan kereta yang terjadi pada tahun 1999 lalu. Sejak ditinggal orangtuanya, artis yang lahir pada 8 Disember 1982 ini hidup bersama dengan adik dan kakaknya. Jang memang memiliki keinginan yang kuat untuk maju di dunia entertainment. Dia mulai cuba untuk bersaingan di industri hiburan di negaranya.

Dengan berbekal keinginan yang keras, usaha Jang Ja Yeon tak sia-sia. Dia memulakan kariernya sebagai artis dengan membintangi iklan di televisyen. Wajahnya yang cantik membuat dia mendapatkan tawaran untuk membintangi siri drama. Anjakan terbesar dalam kariernya adalah ketika dia mendapatkan peranan di drama ‘Boys Before Flowers’ yang turut dilakonkan Lee Min Ho sebagai watak utama. Drama bersiri yang dibuat berdasarkan cerita dari Jepang ‘Hana Yori Dango’ ini, Jang berperanan sebagai Sunny. Sunny adalah salah satu trio yang selalu memusuhi dan iri dengan heroin didalam siri drama itu.


Setelah itu, artis yang meninggal dunia pada usia 26 tahun ini kembali mendapatkan tawaran untuk membintangi filem.  Jang mendapatkan dua filem sekaligus. Pada hari kematiannya, sebenarnya Jang sedang menunggu dua filemnya yang akan segera dirilis. Dia berlakon untuk filem ‘They Are Coming’ dan ‘Penthouse Elephant’.

Dari tulisan yang dibuatnya sebelum dia bunuh diri diketahui jika kerjasamanya dengan managervartis yang menaungi Jang tidak berjalan dengan betul. Diketahui Jang menghadapi kesulitan ketika merintis kariernya sebagai artis. Managernya diduga telah memanfaatkan dan menuntut Jang untuk melayani para lelaki yang memiliki pengaruh dalam industri hiburan Korea dengan alasan untuk memudahkan kariernya sebagai artis. Dia dipaksa tunduk pada peraturan tersebut.

Sebelum kematiannya, artis ini diketahui menderita tekanan sampai harus mendapatkan rawatan perubatan selama satu tahun. Sebelum ditemukan bunuh diri di biliknya, di rumahnya di kawasan Bundang Seongnam, pada 7 March 2009 lalu, kakaknya mengatakan adiknya itu sempat mengeluh jika dia mengalami stres berat dan ingin mati. Ia mengatakan hal tersebut kepada kakaknya melalui telefon.

Setelah tidak dapat di hubungi, kakaknya memutuskan untuk pulang ke rumah dan menemukan tubuh Jang yang telah tergantung di biliknya.  Kematian Jang dipercaya kerana bunuh diri. Tetapi, catatan yang dibuat Jang membuat polis melakukan penyiasatan di pejabat managernya. Polis menangkap bekas manager Jang, Kim Sung Hoon di Jepun.  Kim Sung Hoon membantahnya. Tetapi polisi tetap menjalani proses penyiasatan. Dan dia dihukum percobaan penjara selama 2 tahun dan harus menjalani kerja kemasyarakatan selama 160 jam. -ruanghati.com

Gila..awek cantik mandi telanjang tepi jalan






sampai macam ni sekali nak lakukan barang...
wanita jadi mangsa....

Foto Bogel Guru Ini Disebarkan Oleh Murid-muridnya



berita2.com:Seorang guru Joanne Salley bekas miss Ireland Utara,pernah menjadi host sebuah acara televisyen dan bintang iklan peugeot 106 sepertinya harus menanggung malu kerana foto-foto telanjangnya beredar luas kerana kelakuan nakal murid-muridnya.

Foto-fotonya diambil oleh fotografer profesional dan sesama rakan pengajar seni,Fiona Corthine, untuk keperluan peribadi. Foto-Foto ini ditemukan oleh sejumlah murid di tempat penyimpanan foto di laboratorium fotografi dan kemudian disebarluaskan.

Atas kejadian ini Salley sempat mengutarakan pada sebuah majalah bulan lalu bahawa: "Saya merasa di bawah tekanan untuk membuktikan sekali lagi saya serius untuk mengajar," katanya seperti dilapor dailymail 9 Oktober 2011.



Sementara pihak sekolah menolak untuk memberi komen foto-foto yang beredar, mereka hanya mengatakan: "Hal ini merupakan hal yang tidak pantas." Dan atas komentar ini Salley tidak dapat ditemui untuk diminta komenya.

Pelik...Ibu ini Menyuruh Anaknya Menikah dengan Suaminya


Pelajar yang hanya dikenali T (15), warga Jl Ki Balqi, Palembang, Sumatera Selatan mengaku disetubuhi oleh ayah tirinya, Muhammad Rasman (50), hingga hamil empat bulan.

Ironisnya, ibu kandung T, Nurlela (36), hanya diam saja. Ia malah menyarankan agar suaminya menikahi pelajar tersebut dan menceraikan dirinya.

Nurlela yang bertemu dengan anaknya Polresta Palembang malah naik pitam.

"Itulah kau nih. Ngapo pulok melapor. Jadi malu samo guru dan kawan-kawan kau," teriaknya kepada T yang duduk di sofa. Pelajar tersebut hanya diam saja dan menangis.

Saat diwawancarai wartawan, Nurlela berhelah kalau anaknya itu diperkosa.

"Dia itu melakukannya suka sama suka. Aku jugo dak tahu cakmano ceritanyo. Dio dak ngomong kalu ditodong pisau. Ngapo kau dak ngomong kalu diancam, ," ujarnya kembali kepada T yang semakin beruraian air mata.

Entah apa yang difikirkan oleh Nurlela, dia pernah meminta agar suaminya menikahi T dan menceraikan dirinya.

"Aku sudah pernah ke rumah neneknya di Jalur Banyuasin, kalau dia dihamili oleh laki aku dan disuruh dikawinke, tapi neneknya tak mahu. Aku nih jugo bingung. Kalau dia melahirkan harus ado bapaknya. Kalau enggak ada kan berarti anak haram," jelasnya.

bk-sampai macam tu cetek pemikiran seorang ibu..

Tangan putus tapi disambung di betis

Ming Li yang berumur sembilan tahun kehilangan tangannya dalam satu kemalangan. Remaja yang  lucu ini dilanggar traktor ketika hendak ke sekolah. Lengannya rosak teruk untuk dipasang kembali, tetapi  doktor tetap berusaha untuk menyambungkan tangan tersebut, jadi mereka menyambung sementara ke kakinya.


Ketika Ming Li tiba di hospital Zhengzhou, Daerah Henan, China setelah digilis traktor , tangan kirinya putus dari tubuhnya dan lengannya hancur. Untuk menjaga tangannya supaya 'hidup', doktor melekatkan tangannya ke betis kanannya.




Setelah tiga bulan, lengan Ming mulai sembuh dan tangannya dipasangkan kembali. Dia sekarang boleh menggerakkan pergelangan tangannya, dan akan ada lagi dua pembedahan untuk meningkatkan fungsi tangan dan mencegah jaringan parut.


Ketika  ini Ming Li sudah boleh menggerakkan pergelangan tangannya kembali. “Tangan kirinya telah berwana merah muda, menandakan darah telah mengalir dengan baik di lengannya,” kata doktor.


Keadaan Ming Li akan bertambah baik dan tangannya boleh berfungsi normal setelah menjalani terapi fisik.


“Kami tidak bisa memberikan prediksi tepat berapa peratus pergerakan tangannya boleh kembali normal. Namun dia akan boleh melakukan semuanya sendiri seperti memandu kereta,” katanya.


Sementara itu, ahli bedah tulang  Australia, Profesor Jegan Krishnan menilai prosedur pembedahan yang dilakukan pada Ming Li sangat jarang dilakukan di dunia. Menurut Krishnan, doktor di Australia akan memilih menyambungkan langsung lengan yang putus itu. Dia menduga, doktor di China memilih cara itu kerana j lengan Ming Li tidak dalam keadaan sihat untuk disambungkan pada ketika  itu.


“Doktor di China memindahkan letak lengan tersebut ke kaki sehingga bioleh mendapatkan aliran darah dan sembuh,” terang Krishnan.


Namun, masih ada lagi risiko jika dibuat begini kerana lengan Ming Li boleh“mati” jika pembuluh darah antara lengan dan kakinya tertutup. Tak hanya itu, infeksi boleh terjadi dan menghancurkan  lengan. Nasib baik situasi buruk itu tidak dialami Ming Li. Remaja itu pun kini kembali boleh hidup bergelak ketawa.


sumber : ngobrolaja.com

Uncle ni sengaja rapat dengan penumpang perempuan walaupun penumpang tak penuh


STOMPer Coffee warns women of this 'pervert uncle', who stood very close to female passengers even though the train was not crowded.

The STOMPer wrote:

"Ladies!! Beware of this pervert uncle. 

"The train is not crowded yet this uncle will purposely stand real close to them."



sumber : stomp.com.sg

Tengok cara mamat ni mengendap perempuan



STOMPer Scouser saw this mentally unstable man getting into a prone position in an arcade at Plaza Singapura to get an upskirt view of a woman in a short skirt. 

Said the STOMPer:

"My cousin and I were in an arcade in Plaza Singapura when we spotted this guy wiggling on the floor. 

"Whenever the guy saw women in short skirt, he would wiggle closer to them and the women would usually ignore him. 

"We told the staff about him but they didn't do anything about it. They claimed that this guy had some mental disorder. 

"Then, a couple came and he attempted to get closer to the girl in short skirt. The boyfriend of the girl went to complain to the staff but again, they claimed that the guy was mentally unstable and didn't do anything about it.

"Beware girls! I know that you love your short skirts/pants, but I think your dignity is a tad more important than that."



sumber : stomp.com.sg

Bono Jadi Rock Star Terkaya di Dunia Berkat Facebook

Vokalis U2, Bono, menjadi penyanyi rock terkaya di dunia pada JumAat (17/5) (hari yang sama ketika saham Facebook dijual ke publik) kerana dia memiliki saham sebesar 2,3 peratus di situs jejaring sosial tersebut.

Pada 2009, perusahaan milik Bono, Elevation Partners, melabur $ 90 juta  di situs tersebut, dan kini tiga tahun kemudian, jumlah tersebut meningkat 16 kali ganda.

Laba tersebut membuat Bono (52), lebih kaya $ 500 juta daripada Sir Paul McCartney, yang mengantongi hak cipta lagu The Beatles, band terlaris sepanjang masa. Paul mungkin akan lebih kaya, jika Michael Jackson tidak membeli hak cipta separuh katalog The Beatles pada 1984.

Sebagai perbandingan, kekayaan pengusaha musik Bruce Springsteen dan Madonna jika digabungkan hanya bernilai $ 800 juta.

Apa yang akan Bono lakukan dengan wang sebanyak itu? Kerana dia seorang dermawan, kemungkinan dia akan memberikannya ke banyak badan amal yang dia pimpin, seperti Product Red (untuk penanggulangan AIDS di Afrika) dan One Campaign (untuk kemiskinan di seluruh dunia).

Namun Bono tampaknya masih setia bermusik. U2 akan kembali ke bilik rakaman untuk menggarap album ke-13 mereka. Menurut NME, mereka sedang mengerjakan materi baru bersama dengan penulis lagu untuk One Direction dan Lady Gaga, RedOne, dan juga akan kembali bekerja sama dengan will.i.am dari Black Eyed Peas (will memproduseri 'I'll Go Crazy if I Don't Go Crazy Tonight' pada album 2009 mereka, �No Line on the Horizon�).

Bono � yang kekayaannya hanya $ 350 juta pada 2010 � bukanlah satu-satunya orang yang kaya berkat penjualan saham Facebook. Pendirinya, Mark Zuckerberg, meraup jutaan dollar hanya untuk dirinya sendiri. 

Sumber : http://id.omg.yahoo.com

Remaja Genius Pimpin Orkestra

CARACAS - Jose Angel Salazar adalah remaja berusia 14 tahun yang menjadi konduktor termuda di dunia. Remaja asal Venezuela itu memimpin sebuah orkestra bernama El Sistema yang tergabung dari 70 hingga 80 pemuzik.

Hampir separuh dari anggota orkestra itu, usianya lebih tua dari Salazar. Orkestra El Sistema sebelumnya pernah dipimpin oleh konduktor terkenal, yakni Gustavo Dudamel dan Edicson Ruiz. 

Konduktor Dudamel pernah dinobatkan sebagai salah satu dari 100 orang paling berpengaruh di dunia versi Majalah Time pada tahun 2008-2009. Sementara Edicson Ruiz menjadi pemuzik termuda yang pernah bergabung dengan Berlin Philharmonic di usianya ke 17 tahun.

Salazar bergabung El Sistema saat berusia 8 tahun. Dia berasal dari keluarga yang tidak memiliki pengalaman dalam musik klasik. Ia merancang untuk belajar muzik di universiti, tetapi juga bermaksud untuk belajar bahasa Jerman untuk membantu dia dengan pemahaman kanon klasik.

"Saya senang menjadi konduktor, tapi di sisi lain saya merasa kesulitan kerana harus menemukan cara untuk berkomunikasi dalam bermusik dengan anak-anak seusia saya, atau bahkan orang yang jauh lebih tua dari saya," kata Salazar, seperti dikutip Daily Mail, Selasa (22/5/2012).

El Sistema didirikan 37 tahun yang lalu oleh Jose Antonio Abreu, seorang pencen ekonomi dan politikus pencen yang juga seorang konduktor dan pianis. Dia sekarang dikenal sebagai seorang Maestro. Abreu terpicu mendirikan orkestra untuk anak dan pemuda di negerinya dan kini sudah lebih dari 400 anak yang sedang belajar untuk menjadi konduktor.

"Musik harus diakui sebagai agen pembangunan sosial dalam erti tertinggi kerana mentransmisikan nilai-nilai solidaritas, harmoni dan kasih sayang bersama. Saya sudah berhasil membawa musik, yang biasanya merupakan barang mewah menjadi warisan budaya yang diakses oleh semua orang," ujar Abreu. 

Haiyaa..ini macam pun ada kaa?


Gambar-gambar 'asal boleh' di China

Asal boleh je.....










Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved