Perompak bank ditangkap kerana air kencing

on 13 Mei 2012

COPENHAGEN – . Begitulah nasib sekumpulan perampok yang memasuki sebuah bank of Swedia. Gara-gara lupa menghapus jejak, mereka gagal menggunakn ratusan juta dolar Amerika dan perhiasan bertahta berlian.

Penyebabnya, mereka lupa mengambil tiga botol air kencing  setelah bersembunyi selama tiga hari di dalam almari besi bank yang beroperasi di Copenhagen tersebut.

Lelaki yang berusia 27 tahun serta rakannya menggunakan botol untuk membuang air kencingnya selama mereka bermalam di dalam almari itu.. Modus yang digunakan adalah mereka bermalam pada hujung minggu mulai Jumat petang, ketika bank tutup hingga Isnin pagi, ketika bank tersebut kembali beroperasi.

Selama itu, mereka telah membongkar 140 kotak peti deposit, dengan wang minimum di dalamnya sebanyak USD500 ribu dan perhiasan.

“ Setelah itu mereka melarikan diri sehingga mereka lupa untuk mengambil air kencing ketika mereka meninggalkan tempat persembunyian. Sehingga kami boleh mendapatkan sampel DNA mereka dari botol,” ungkap Jaksa Frederik Larsen, seperti dikutip Straitstimes.

Menggunakan alat bukti berupa botol yang berbau hancing itu, polis pun dengan mudah mengheret pelaku ke muka pengadilan. Hakim pun menjatuhi hukuman penjara selama 21 bulan.

Sumber : http://www.okezone.com

Lelaki pasang iklan billboard besar kerana kecewa terhadap pasangannya yang menggugurkan bayi mereka


SANTA FE - Seorang lelaki di Mexico memasang iklan billboard besar di jalan raya kerana kecewa terhadap pasangannya yang diduga menggugurkan bayi mereka.

Billboard yang terletak di selatan New Mexico ini menunjukkan gambar Greg Fultz (35) seolah-olah memegang bayi. Billboard tersebut bertuliskan "Ini Mungkin Menjadi Gambar Bayi Saya Berusia 2 Bulan Jika Ibunya Tidak Memutuskan Untuk MEMBUNUH BAYI KAMI!"

Namun bekas kekasih Fultz mengatakan bahawa billboard tersebut merupakan penghinaan dan juga pembajakan privasinya.

Kisah keduanya dimulai saat Fultz dan kekasihnya yang masih berusia 18 tahun memiliki bayi, sang kekasih meminta Fultz untuk menikahinya, namun Fultz menolak untuk menikah. Kekasihnya tersebut mengancam jika tidak dinikahi maka dia tidak mahu mengandung bayi tersebut.

Sang kekasih akhirnya memutuskan bekerja di Wisconsin, dan ketika dia kembali sudah tidak hamil lagi, Fultz menduga bahwa dia telah melakukan pengguguran.

Seperti dilapor Reuters, Kominiti Hak Hidup New Mexico sebelumnya memberikan dukungan terhadap billboard itu, namun akhirnya sokongan tersebut ditarik setelah banyaknya surat elektronik yang masuk dan mengatakan bahawa bekas kekasih Fultz tidak menggugurkan bayinya melainkan keguguran.(rhs)

Kemaluan lelaki ini ereksi selama 7 hari kerana tato kemaluan


Keputusan untuk membuat tato sebaiknya sudah difikirkan secdalam-dalamnya apalagi bila menato bahagian tubuh yang vital. Seorang lelaki Iran harus mengalami ereksi semi permanen yang berlangsung lama gara-gara keputusannya menato organ kelamin.


Lelaki Iran berusia 21 tahun yang tidak disebutkan identitinya memutuskan untuk menato organ kelaminnya dengan huruf ‘M’, yang merupakan inisial dari nama belakang kekasihnya.


Tak disangka seminggu setelah menato penis, lelaki tersebut mengalami ereksi priapism 24 jam selama 7 hari. Priapism adalah keadaan ereksi yang berlangsung selama lebih dari 4 jam tanpa adanya rangsangan seksual dan biasanya bersifat menyakitkan.


Tato penis boleh  merosak organ kelamin lelaki bila dilakukan secara tradisional. Alasannya terdapat pada jarum yang digunakan dan tidak adanya kawalan dari kedalaman jarum.


“Henna, abu dan pigmen alami lainnya sering digunakan oleh penato tradisional. Mereka pertama menggunakan jarum untuk menembus kulit, kemudian menerapkan bahan pewarna pada permukaan kulit yang berlubang,” jelas urolog Iran dalam laporanJournal of Sexual Medicine edisi terbaru, seperti dilapor MSNBC.


Tentu saja tindakan tersebut dapat menyakitkan bagi organ kelamin lelaki, termasuk yang dirasakan lelaki Iran tersebut. Setelah beberapa hari, rasa sakit yang dirasakannya memang mereda. Tapi segera setelah itu, lelaki tersebut menyedari bahawa penisnya mulai mengalami ereksi malam yang berlangsung cukup lama. Seminggu kemudian, ia mengalami ereksi priapism 24 jam selama 7 hari.


Seperti iklan ubat kuat, kelaminnya memang dapat ereksi sangat lama. Tapi ereksi non-seks yang berlangsung selama lebih dari 4 jam boleh berbahaya bagi penis. Kurangnya aliran darah dapat membuat jaringan kekurangan oksigen, yang bila dibiarkan boleh menghancurkan jaringan dan akhirnya menyebabkan impotensi.


Seperti dikutip dari Webmd, ereksi priapism terjadi jika darah di penis terjebak dan tidak mampu mengalir. Keadaan ini dapat terjadi pada semua kelompok umur termasuk bayi yang baru lahir. Jika tidak segera diubati maka boleh menyebabkan jaringan parut dan disfungsi ereksi permanen.


Terdapat dua kategori dari priapism, iaitu:


Low-flow


 Sering terjadi pada pria yang sihat tanpa diketahui sebabnya, tapi biasanya mempengaruhi orang yang memiliki penyakit sickle-cell, leukemia atau malaria.


High-flow


 Disebabkan oleh arteri yang pecah akibat cedera pada penis atau perineum (daerah antara skrotum dan anus) sehingga mencegah sirkulasi di penis berlangsung normal.


Sekitar 42 peratus penyebab priapism akibat penyakit sickle-cell. Namun penyebab lainnya diduga akibat pengubatan terutama ubat untuk penyakit mental tertentu, trauma pada saraf tulang belakang atau daerah genital, gigitan laba-laba hitam, keracunan karbon monoksida, penggunaan obat terlarang seperti kokain atau ganja dan pada kes yang jarang terjadi akibat kanser yang dapat mempengaruhi aliran darah di penis.


Sumber :http://www.detik.com/

Rape Abuse Against Women ( Foto Penderaan Wanita )

This image is an example of violence in women, when he was robbed and taken to the brackets and the belt so that the woman is helpless, really cruel.













sumber : dhaniels.com

Ketampanan Lelaki Pengaruhi Peluang Kehamilan Pasangannya


Siapa bilang penampilan fizik seorang lelaki tidak penting bagi perempuan? Faktanya, sebuah penelitian mengungkap bahawa lelaki tampan cenderung lebih mampu memuaskan pasangannya dalam bercinta serta meningkatkan peluang kehamilannya.


Tidak diketahui bagaimana tingkat kepuasan bercinta mempengaruhi peluang kehamilan, namun penelitian yang dilakukan di Pennsylvania State University ini menunjukkan keduanya saling berkaitan. Salah satu faktor yang mempengaruhinya adalah daya tarik laki-laki secara fisik.


Hal itu dibuktikan melalui pengamatan yang dilakukan terhadap 110 pasangan heteroseksual dari berbagai penjuru Amerika Syarikat. Para laki-laki diambil gambarnya, lalu diukur dan dinilai bentuk tubuhnya berdasarkan standard bentuk tubuh ideal.


Kerana tidak ada yang baku, standard bentuk tubuh laki-laki ideal disusun berdasarkan kuesioner yang diisi oleh responden perempuan. Kuisioner itu juga menanyakan tingkat kepuasan responden perempuan saat bercinta, yang dilihat berdasarkan frekuensi orgasmenya.


Hasil pengamatan menunjukkan, perempuan lebih sering orgasme atau dengan kata lain lebih terpuaskan ketika pasangannya punya tubuh dan wajah yang dianggap menarik. Terkait peluang kehamilan, responden perempuan yang memiliki pasangan tampan juga cenderung punya lebih banyak anak.


Namun hasil penelitian ini diyakni akan memicu kontroversi, kerana boleh membuat arogansi para lelaki berwajah tampan. Salah satu kritikan datang dari Robyn Salisbury, ahli kesihatan di Sex Therapy New Zealand yang meragukan adanya hubungan antara orgasme dengan peluang kehamilan.


"Mungkin saja ketampanan menjadi salah satu faktor yang mempengaruhi kehamilan, tetapi jelas bukan faktor utama. Kita-kita yang memiliki penampilan kurang menarik tidak boleh putus asa," kata Dr Salisbury.


sumber

Remaja buta ini menjadi penterjemah termuda di Parlimen Eropah

TEMPO Interaktif, Seorang pelajar buta yang menguasai empat bahasa menjadi penterjemah termuda yang bekerja di Parlimen Eropah.

Alexua Sloane, dari Cambridge, Inggris, kehilangan penglihatannya ketika berusia dua tahun setelah didiagnosis mengidap tumor otak ketika bercuti di Perancis.

Meski cacat, gadis kecil ini unggul dalam bahasa. Dalam usia 10 tahun, dia sudah lancar berbahasa Inggris, Perancis, Sepanyol, dan Mandarin. Saat ini, dia tengah belajar bahasa Jerman.

Sekarang dia telah menggapai mimpinya dengan bekerja sebagai penterjemah setelah Robert Sturdy, anggota Parlimen Eropah, mengundangnya ke Parlimen Eropah di Brussel, Kanada.

“Biasanya syarat usia minimum untuk masuk ke Parliemen Eropah iaitu 14 tahun, sehingga untuk Alexia yang sudah menerjemahkan pada usia 10 tahun sangat mengagumkan,” ujar Isabelle, ibu Alexia, seperti dikutip dari Orange.

Sejak lahir Alexia telah biasa berbicara dalam tiga bahasa lantaran ibunya keturunan Perancis dan Sepanyol, dan ayahnya Richard keturunan Inggris.

“Dia sangat bagus dalam berbahasa dan menunjukkan minatnya sejak usia sangat muda,” Isabelle menambahkan.

Alexia bercita-cita menjadi penterjemah sejak usia enam tahun. Dia memilih ke Parlimen Eropah sebagai hadiah atas kemenangannya meraih penghargaan Young Achiever Community of the Year.

Dia bertanya apakah dia boleh menjadi penterjemah bayangan, dan anggota Parlimen Eropah Robert Sturdy setuju untuk membawanya.

“Ini sangat luar biasa dan saya sekarang benar-benar bertekad untuk menjadi penterjemah,” kata Alexia. “Tak ada yang dapat menghentikan saya”.

Video: Gol Bunuh Diri Paling Spektakuler di Dunia


 Rasa bangga sekaligus malu mungkin dirasakan pemain bolasepak dari liga Hong Kong, Festus Baise. Malu kerana menjaringkan gol bunuh diri, bangga kerana itu ia lakukan dengan spektakuler.


 Peristiwa itu terjadi dalam pertandingan Citizen AA, yang dibela Baise, melawan Sun Hei SC di  divisyen satu Hong Kong.


Gol bunuh diri nan luar biasa itu sendiri lahir saat Baise, yang merupakan pemain pertahanan, hendak berusaha membuang bola umpan silang yang dilukan pemain Sun, Jack Sealy, ke kotak penalti.


 Dengan posisinya yang sudah berada di depan posisi jatuhnya bola, Baise niscaya kesulitan menendang bola dengan cara biasa. Tapi ia menolak menyerah.


 Pemain kelahiran Nigeria 31 tahun lalu itu justru memilih cara membuang bola, yang sebenarnya jauh lebih sulit. Mencondongkan tubuh ke depan sehingga membelakangi bola, ia mengangkat kaki dan menyepak  dengan tumitnya.


 Sepakan seperti itu acap disebut sebagai tendangan kalajengking, mengacu kepada penyelamatan yang dilakukan kiper Colombia Rene Higuita di bawah gawangnya pada tahun 1995 lalu.


 Cara menendang bola secara spektakuler seperti yang dilakukan Higuita 16 tahun silam, bola justu melambung dan masuk ke gawang pasukannya sendiri dengan penjaga gol kesulitan menangkapnya.


 Pertandingan itu sendiri dicatat Metro.co.uk berakhir dengan skor 3-2 untuk kemenangan Citizen,pasukanya Baise, sehingga ia pun mungkin boleh sedikit lega.


 Nah, laga itu sebenarnya dihelat pada akhir minggun lalu. Tetapi baru beberapa hari kemudian menuai sorotan luas menyusul munculnya video di Youtube aksi Baise dengan gol spektakuler, meski ke dalam gawang pasukannya sendiri.


Betapa kurang ajarnya pakcik-pakcik ni


Nak tahu kenapa ada poket kecil di setiap seluar jeans

Jeans pertama kali dibuat di Genoa, Itali tahun 1560-an. Jeans biasa dipakai oleh angkatan laut. Seluar yang biasa disebut orang Perancis dengan “bleu de GĂ©nes“, yang bererti biru Genoa ini, meski pertama kali diproduksi dan dipakai di Eropah, tetapi sebagai fashion, jeans dipopularkan di AS oleh Levi Strauss, lelaki yang mencuba mencari nasib di San Francisco sebagai pedagang pakaian. Ketika itu, AS sedang dilanda demam emas.

Akan tetapi, sampai di California semua barangnya habis terjual, kecuali sebuah tenda yang terbuat dari kain kanvas. Kain  ini dipotongnya dan dibuatnya menjadi beberapa seluar dan dijual kepada para pekerja lombong emas. Ternyata mereka menyukainya kerana tahan lama dan tak mudah koyak. Kemudian Strauss menyempurnakan jeansnya dengan memesan bahan dari Genoa yang disebut “Genes”, yang oleh Strauss diubah menjadi “Blue Jeans“.

Akhirnya kerana para pekerja sangat menyukai jeans buatannya ini, mereka menobatkan seluar ini sebagai seluar rasmi mereka. Para pekerja emas itu menyebut seluar Strauss dengan sebutan “those pants of Levi`s” atau “seluar Si Levi”. Sebutan inilah yang mengawali cap dagang pertama seluar jeans pertama di dunia.
Naluri bisnes Strauss yang tajam membuatnya mengajak pengusaha sukses Jakob Davis untuk bekerja sama, dan pada tahun 1880 kerja sama itu melahirkan fabrik seluar jeans pertama. Dan produk design mereka yang pertama adalah “Levi’s 501“.
Alasannya:

Produk design pertama memang dikhususkan bagi para pelombong emas. Seluar ini memiliki 5 saku, 2 di belakang dan 2 di depan, dan 1 saku kecil dalam saku depan sebelah kanan.
Kerana diperuntukkan bagi para pelombong, saku ini tentu bukan untuk bergaya. Tetapi saku kecil ini dirancang untuk menyimpan butiran-butiran emas yang berukuran kecil. Meski kini jeans diproduksi dalam berbagai cap dan bukan hanya untuk para pelombongg, tetapi saku kecil itu masih tetap ada. Tentu saja sekarang fungsinya sekarang tidak lagi digunakan sebagai tempat menyimpan butiran emas.

sumber : ceriwis.u

Aksi pelik dalam bas





Menantu Hantu


Ada satu keluarga .Satu hari sedang menantu lelaki menonton TV lalu bapa mertuanya di hadapannya.Tiba-tiba bapa mertua rebah sambil memegang dada.Apa lagi kelam kabutlah menantu melihat situasi bapa mertuanya.Isteri dan emak mertuanya pun menerkam ke arah bapa mertuanya sambil memegang dada bapa mertuanya.
Bapa mertuanya tidak bergerak,senyap saja.Bertambah gelisahlah mereka sekeluarga.Emak mertuanya pun menyuruh anak menantunya mengajar bapanya tadi mengucap.Dia gabra,dia pula menyuruh isterinya tapi isterinya menolak bahu suaminya suruh cepat lakukan.Emak mertua pun berkata,"Man cepat ajar ayah mengucap."
Dalam keadaan gabra itu dia pun dekatakn mulutnya ke telinga bapa mertuanya sambil berkata : " MA RABBUKA! (siapa Tuhan kamu)...?' kuat juga dia sebut sehingga mak mertuanya terkejut bila mendengarnya.
Tiba -tiba bapa mertuanya tersedar dan terus berkata " Bila masa kau jadi malaikat ni ...Aku belum mati lagi la.."

Didenda gara-gara Boncengkan Anak di Basikal


BURTON, KOMPAs.com - Malang betul nasib Ghulam Murtza (26 tahun). Gara-gara memboncengkan anaknya di atas basikal, ia terkena hukuman denda 200 poundsterling .

Pengadilan di Burton, Staffordshire, di Inggris tengah memutuskan Murtza bersalah kerana membawa lebih dari satu penumpang di atas basikal. Pengadilan memerintahkannya untuk membayar 100 poundsterling atas pelanggaran berbasikal, 85 poundsterling untuk biaya pengadilan, dan biaya tambahan sebesar 15 poundsterling untuk perlindungan mangsa.

Murtza sengaja memodifikasi basikal gunungnya agar ia boleh berbasikal sambil membawa Armaan, putranya yang masih berusia 2 tahun. Ia memasang dudukan kecil pada kerangka di depan galang basikal dan mengikatnya dengan lakban. Sudah lebih dari satu tahun ia memboncengkan putranya dengan cara seperti itu.

Polis yang menahannya segera bertindak dan memberinya kertas saman. Namun, Murtza justru menngoyak dan membuangnya ke tanah sehingga ia pun dikenai hukuman tambahan meskipun ia segera memungut kertas saman tadi.

"Ini gila Saya rasa ini bukan keputusan yang adil. Mereka tidak boleh berbuat lebih baik selain menghentikan saya menikmati waktu bersama putra saya," kata Murtza sebagaimana dikutip Daily Mail.

"Ketika anak saya tumbuh dewasa, setidaknya saya boleh kata kepadanya, 'Saya disaman kerana memboncengkanmu di atas basikal. Itu menggelikan.'"

Di pengadilan, Murtza membela diri dengan menyatakan bahawa tindakannya sudah umum dilakukan. "Mengapa orang menjual kerusi basikal jika Anda tidak membawa dua orang di atasnya?" katanya.

Juru bicara komuniti berbasikal setempat tidak mahu komen atas masalah tersebut. Namun, mereka mendukung penduduk untuk berbasikal berboncengan dengan putra-putri mereka. Kelab tersebut juga menuliskan artikel soal hal itu di majalah nasional setempat.

Membawa anak kecil berbasikal bersama orangtuanya diyakini dapat melatih anak untuk berani mengayuh basikalnya sendiri di kemudian hari. Cara itu dilakukan dengan menyediakan kerusi khusus untuk anak-anak di atas basikal, bukan dengan meletakkannya begitu saja di atas kerangka basikal

Ketua polis daerah setempat, Phil Fortun, menegaskan, polis sudah berbuat benar dengan menunaikan tugas melindungi orang dan menjamin keselamatannya. Fortun mengatakan, meskipun Murtza memiliki niat baik memboncengkan anak, tetapi dia mengabaikan faktor keselamatan si anak.

"Basikal tidak dibuat untuk membawa anak dengan cara seperti itu dan petugas mengambil tindakan untuk melindungi anak kecil dari potensi cedera atau lebih buruk, jika basikal berlanggar," katanya.

Sumber :Daily Mail

Wah..Nenek 83 Tahun Lakukan Implant Payudara


Marie Kolstad dari Santa Ana, California mengatakan dirinya menghabiskan wang 5 ribu Poundsterling untuk implant payudara dengan alasan asetnya sudah termakan usia.

“Payudaramu pergi ke satu arah dan otakmu pergi ke arah yang lain,” ujar Marie kepada New York Times.

Marie sendiri masih nampak sihat dan mampu berfikir,” kenapa tak mengambil keuntungan dari keadaannya itu?”

Dia juga mengatakan ibunya hidup lama dan dia mengharapkan hal yang sama.

Marie menjadi headline di beberapa media kerana operasi tersebut.

Seorang ahli bedah plastik mengatakan pada ABC News kalau dia lebih suka mengoperasi wanita lanjut usia sihat berusia 70 hingga 75 tahun daripada pesakit 40 tahun tapi tak sihat.

Bra Pengecil Payudara Laris di Jepun

Jepun memang kita kenal sebagai negara yang memiliki berbagai kebiasaan dan hal-hal unik. Tapi seaneh-anehnya masyarakat di sana, larisnya penjualan bra pengecil ukuran payudara jelas suatu hal yang lebih dari sekadar "aneh."


 Saat kebanyakan wanita menginginkan ukuran payudaranya terlihat besar, sebagian wanita Jepun punya selera yang berlainan Bagi segolongan wanita ini, ukuran payudara yang lebih kecil adalah sebuah kelebihan.


 Semenjak dijual secara online dari April 2010, dan kemudian berlanjut dipasarkan secara retail, Wacoal, produsen dari bra bernama "Bra Yang Membuat Payudara Besar Terlihat Kecil" ini telah menjual sebanyak 76,000 unit hingga September 2011.


Dan meningkat pesat menjadi 86,000 unit hingga sekarang. Menurut survei yang mereka adakan sendiri di September lalu, 10 % wanita Jepun berusia 20-40 tahun menginginkan produk bra yang dapat membuat mereka lebih terlihat langsing.


Dengan beberapa menekankan bahawa payudara besar membuat mereka terlihat gemuk. Mereka juga membuat desain baru yang dilepas mulai bulan September. Model yang baru dijual melalui internet ini dikatakan dapat menjangkau seluruh permukaan payudara sehingga efeknya lebih sempurna.




Tupai yang melindungi kawan yang dah mati daripada di makan gagak



Gila..Variety show Jepun,raba payudara untuk kenal seseorang

Variety show Jepun selalu berani dan berbeza dari apresiasi masyarakat biasanya Baru-baru ini, sebuah acara  beredar di internet dan tv tempatan tema variety show ini adalah "menyentuh dada untuk mengenal orang-orang," wooow hebat  pastinya...





Letak mee atas meja walaupun ada pinggan

Pelik sungguh manusia ni....
meletakkan mee yang hendak dimakan di atas meja 
walaupun ada pinggan...
pelik sungguh kelakuan mereka ni....


apa misteri disebalik kelakuan ni???


Suami pergi belayar,Isteri 'belayar' dengan lelaki lain di rumah

Sidoarjo - Kerap ditinggal suami berlayar, Yuli Asri (40), warga Perumahan Kahuripan Nirwana Village (KNV) Blok BD-X/3A Kelurahan Sumput Sidoarjo, Jawa Timur sanggup berzina dengan lelaki lain.

Dia sanggup  berzina dengan Ahmad Tursudi (40), seorang pengusaha kontraktor berasal Desa Grogolan, Kecamatan Dukuh Seti, Pati, Jawa Tengah.

Cinta Yuli yang berhubung sejak lapan bulan lalu dengan lelaki yang bukan suaminya itu akhirnya perbuatan mereka terbongkar. Beberapa penduduk bersama Edi (41), suaminya, menangkap keduanya ketika berduan ' di dalam billik.

Kes itu terungkap, bermula dari kedatangan Tursudi bertemuYuli yang sendirian di waktu itu. Saat itu, ketiga anak Yuli juga tidak ada di rumah. Edi  suaminya sudah mencium kedatangan tamu tak diundang itu. Dia pun sengaja tak pergi berlayar untuk memerangkap perbuatan isterinya.

Edi kemudian bersama-sama anggota (Hansip) dan penduduk yang jumlahnya sekitar 15 orang untuk  menangkap keduanya. Sebelum menangkap, Edi sengaja membiarkan keduanya bercumbu di dalam bilik. Begitu mendengar desahan seperti sedang 'kepedasan', Edi bersama warga mulai mendekat ke teres rumah.

Begitu keduanya ke bilik mandi untuk membersihkan diri, Edi bersama warga masuk dan mendapatinya keduanya sedang memakai pakaian setengah telanjang.

Warga kesal dengan Tursudi, langsung menghadiahkan penumbuk ke arah mukanya. Keduanya juga langsung diseret keluar rumah. Beruntung Tursudi diamankan oleh polis dan dibawa ke Mapolsekta Sidoarjo.

Di hadapan polis, keduanya mengakui mereka telah berzina. Keduanya menceritakan bahawa hubungan mereka bermula sejak lapan bulan lalu. Keduanya saling kenal di saat rumah Yuli sedang direnovasi oleh Tursudi.

Dari situlah kedekatan keduanya tidak semakin merenggang dan bahkan beberapa kali melakukan zina ketika Edi pergi berlayar.

"Kami mulai kenal sejak membuat renovation rumah. Kami berdua ternyata sesuai dan  anak-anaknya juga akrab hingga memanggil Tursudi Ayah," kata Yuli, Selasa (29/3/2011) malam di depan petugas seperti tak merasa  berdosa.

Tengkorak Bayi Berhiaskan 8000 Berlian

Sebuah tengkorak bayi dijadikan karya seni bertahtakan berlian. Akibat menggunakan kerangka bayi sebagai media seninya, seniman dari England ini hingga dicap tidak berperikemanusiaan Seperti diwartakanTelegraph.co.uk, Damien Hirst menjadikan fosil kerangka bayi dari koleksi patologi abad ke-19 sebagai rekaan barunya, menghiasinya dengan lapan ribu berlian berwarna pink dan putih.


Sebelum dihiasi dengan ribuan berlian, kerangka itu dilapisi dengan platinum terlebih dulu. Seluruh berlian tersebut juga dipesan secara khusus dari tbutik perhiasan Bentley & Skinner. Meskipun kerangka ini belum diketahui harganya, namun diperkirakan harganya mencapai 50 juta Poundsterling.Tengkorak bayi berhiaskan berlian ini akan dipamerkan di Galeri Gagosian, Hongkong.

Damein menamakan karyanya ini dengan ‘Demi Keindahan Surgawi’. Ia mengangkat kerangka sebagai karya seni kerana terinspirasi oleh kegunaan tengkorak untuk kesenian oleh suku Aztek. “Ketika Anda melihat sebuah tengkorak, Anda akan berfikir tentang kematian. Namun, ketika Anda melihat kematian boleh begitu indah, Anda akan mendapatkan sebuah harapan,” ungkapnya seperti dilansir web aol.

Meskipun kerangka itu merupakan hasil karya seni yang harganya sangat mahal. Nyatanya, para orang tua di disana mengaggap hasil karya Damien sangat mengganggu dan tidak beradab.

Sally Russell, perwakilan dari kelompok orang tua, mengatakan, “Dengan menjadikan kerangka sebagai media seni, Damien sangat tidak berperasaan. Ia tidak tahu karyanya itu bioleh melukai beberapa orang tua yang kehilangan anaknya.”

Perempuan mengandung dibogelkan kerana curi iPhone






A woman, who was apparently pregnant, was stripped in public after she was caught stealing an iPhone from an apparel shop at a shopping mall in China.

According to the shop owner, the woman took his black iPhone while he was busy serving the customers and then attempted to run away.

Nearby store owners caught her and started cutting her hair and clothes until she was almost naked from the waist up, even though the woman kept begging that she was pregnant and had financial difficulties.

The local police were called in and took away the woman. Since the phone was not found on her body, police said there was insufficient evidence of a crime and she was released.

STOMPer Apple wrote:

"Can't they just leave the matter to the police??

"I think their act of abusing the woman is worse than a thief!"



sumber : stomp.com.sg

Follower Meningkat, Lady GaGa Tunjuk Payudara di Twitter


infospesial.net -  Lady GaGa memang termasuk selebriti yang tak takut dengan kontroversi yang ada. Hal ini dibuktikannya dengan memposting foto vulgarnya ke akaun twitternya yang baru-baru ini kembali memecahkan rekor dengan jumlah followernya yang mencapai 24 juta.


Seperti dilansir dari Dailymail, dalam foto tersebut GaGa terlihat berfoto bersama fotografer ternama Terry Richardson. Dan GaGa pun berpose vulgar dengan mengeluarkan payudara sebelah kirinya dari balik baju hitam yang dikenakannya dengan menunjukan ekspresi nakalnya. Foto tersebut dibuat berwarna hitam putih.

Pelajar Nakal Rakam Seluar Dalam Guru dan Sebar di Internet


TRIBUNNEWS.COM - Polis menangkap dua pelajar lelaki di sebuah SMA di  Louisville, Kentucky, Amerika Syarikat (AS) setelah mengambil rakaman video seluar dalam guru menggunakan telefon dan menyebarkannya di internet. Demikian diberitakan Fox News, Sabtu (12/5/2012).
Dalam surat perintah penangkapan disebutkan, dua pelajar di SMA Louisville's Doss High School, masing-masing bernama Eugene Cain (18)dan Devon Ewing (18), merakam video itu pada Rabu lalu.
Polis mengatakan, Ewing meminta bantuan sang guru dan ketika ia membongkok Cain memegang telefon Ewing dan merakam seluar dalam guru perempuan tersebut. Dua hari kemudian, video itu menyebar di YouTube dan menggemparkan sekolah. Video pengintipan seperti ini masuk kategori kejahatan kelas D dengan ancaman hukuman satu hingga lima tahun penjara.

Percayakah Kamu Lukisan "Minimalis" Ini Berharga $86,9 juta

Orange, red, yellow, nama lukisan karya Mark Rothko yang hanya terdiri dari tiga warna seperti judulnya dan memiliki desain super minimalis ini akan membuat kita semua menyesal mengapa dulu tidak mengambil karier sebagai seorang pelukis.



Kerana dilihat berkali-kalipun pasti ita tak mengerti mengapa lukisan diatas yang rupanya seperti tembok setengah siap ini boleh laku dilelong  $86,9 juta di sebuah acara pelelongan seni kontempore. Itulah seni. Terkadang seni memang lebih sulit diprediksi dibandingkan seorang wanita. Bagaimana menurutmu, apakah harga setinggi itu cukup layak untuk lukisan tahun 1961 ini?

Beraksi ghairah: Nora Danish dikritik!


HAMPIR dua minggu berada di Tanah Suci bagi mengerjakan umrah, akhirnya aktres jelita, Nora Danish selamat tiba di tanah air, 10 Mei lalu.
Rasanya ramai yang mencari Nora kerana sepanjang pemergiannya di Tanah Suci, gambar pelakon drama Tentang Dhiya ini beraksi seksi di sebuah majalah menjadi perbualan hangat.
Penampilan Nora mengejutkan peminatnya kerana biarpun sering tampil dengan imej seksi, namun Nora kelihatan lebih ‘berani’ dalam majalah itu.
Zass cuba menghubungi Nora bagi mendapatkan kenyataannya berkenaan perkara itu tetapi gagal. Mungkin Nora masih mahu berehat selepas pulang ke tanah air.
Apa pun, sama-samalah kita tunggu Nora memberikan kenyataannya dalam masa terdekat.
sumber : sinar harian

Kamera Leica termahal di dunia



VIENNA, Austria – Sebuah kamera prototaip Leica buatan 1923 dijual pada harga 2.16 juta euro (RM8.57 juta) dalam satu lelongan di sini sekali gus mencatat rekod baharu kamera paling mahal di dunia.
Kamera prototaip Leica siri O berkenaan dibeli oleh seorang pembida misteri semalam.
Cuma 25 buah kamera siri O dihasilkan bagi menguji pasaran kamera lensa 35 milimeter sebelum pengeluaran secara besar-besaran dibuat pada 1925.
Rekod sebelum ini dicatat pada tahun lalu juga oleh sebuah kamera siri O.
Kamera berkenaan dijual pada harga 1.32 juta euro (RM4.05 juta) manakala lelongan pertama kamera siri O pada 2007 cuma meraih 336,000 euro (RM1.03 juta). – AFP
sumber : kosmo online

Lelaki dagang wanita ditangkap


BANGKOK: Seorang lelaki ditahan kerana terlibat dalam rangkaian pemerdagangan manusia dengan menghantar tiga wanita Thai ke Jepun, tahun lalu.
Tiga wanita yang diselamatkan polis wilayah Nagano September lalu memberitahu, Chakraphan Wacharaphin, 55, membantu menguruskan dokumen perjalanan dan tiket kapal terbang untuk mereka bekerja di restoran di Jepun. 
Ketua Divisyen Antipemerdagangan Manusia, Polis Diraja Thailand berkata, apabila tiba di Jepun, mereka dipaksa melacur.

Chakraphan tidak mengaku terlibat dalam pemerdagangan manusia ketika ditangkap kelmarin, tetapi mengaku menerima antara 20,000 dan 40,000 baht (RM2,000 dan RM4,000) daripada setiap wanita untuk menguruskan visa mereka ke Jepun.



Katanya, ibu bapa mereka setuju dengan urusan visa itu. - Agensi



sumber : myMetro

Pembuat kereta Mustang meninggal dunia


WASHINGTON: Pemandu kereta lumba dan pembuat kereta, Carroll Shelby meninggal dunia pada usia 89 tahun, semalam.
Shelby yang terkenal dengan kereta sukan di era 60-an, AC Cobra dan Shelby Mustang, meninggal dunia di Hospital Baylor di Dallas, Texas. - Agensi


SUMBER : MYMETRO

Abang baling kasut


OSLO: Abang kepada seorang mangsa yang ditembak mati dengan kejam oleh Anders Behring Breivik, membaling kasut di perbicaraan pembunuh itu di mahkamah sambil menjerit “Pergi jahanam! Kau bunuh adik aku!”
Kejadian itu berlaku selepas beberapa hari saksi memberi keterangan dalam kes pembunuhan beramai-ramai paling ganas di Norway.
Kasut yang dibaling itu tidak mengenai Breivik, sebaliknya mengenai seorang daripada peguamnya, Vibeke Hein Baera, yang duduk paling dekat dengan galeri awam ketika laporan bedah siasat dibacakan.

Polis berkata, “penyerang” yang dibawa keluar dari mahkamah, adalah abang seorang daripada 69 mangsa yang ditembak mati oleh Breivik di sebuah pulau kecil di Utoeya ketika perkhemahan belia yang dianjurkan oleh Parti Buruh, Julai lalu.



Breivik mengaku membunuh semua mangsa tetapi tidak kepada tanggungjawab jenayah atas alasan dia melindungi keaslian penduduk Norway daripada penghijrahan orang Islam dan polisi multikulturalisme oleh parti pemerintah, Parti Buruh.


Akhbar Aftenposten menamakan lelaki yang membaling kasut itu sebagai Hayder Mustafa Qasim, abang kepada pencari suaka dari Iraq yang dibunuh Breivik.

Hayder memberitahu akhbar itu, “Saya buka kasut dan berdiri, menjerit kepada si pembunuh, pandang matanya dan baling kasut itu.”

Katanya, “Saya jerit “Pergi jahanam!” Dia pandang tepat ke mata saya. Saya rasa dia faham maksud saya.”

Kejadian itu serupa dengan kejadian di mana seorang wartawan Iraq membaling kasut ke arah bekas Presiden Amerika Syarikat, George W. Bush pada 2008.

Membaling kasut ke arah seseorang adalah perbuatan paling menghina di Timur Tengah kerana kasut dianggap objek tidak bersih.

Akhbar tempatan melaporkan, Brejvik, 33, berkata selepas insiden itu, “Kalau ada sesiapa mahu baling sesuatu ke arah saya, buatlah ketika saya masuk atau tinggalkan mahkamah. Jangan baling apa-apa ke peguam.”

Kejadian yang berlaku kelmarin adalah yang pertama dalam perbicaraan itu. Kebanyakan pemerhati terkejut dengan sikap Breivik yang tenang ketika di mahkamah.

Polis cuba untuk tidak membesarkan kejadian itu.

Pegawai polis yang bertanggungjawab dalam operasi di mahkamah berkata, “Kami menganggap ini sebagai kejadian spontan akibat rasa emosi yang tidak boleh ditahan.” - Reuters



sumber : myMETRO

Terminum darah


SEREMBAN: “Sebaik terjaga dari tidur, saya tersentak dan berasa seolah-olah terminum darah sendiri sebaik melihat ia memenuhi tudung,” kata Nurfarahim Abdullah, 21, mangsa kemalangan membabitkan dua bas dan sebuah treler di Kilometer 258.8 Lebuhraya Utara-Selatan (Plus) arah selatan berhampiran Plaza Tol Port Dickson, di sini, awal pagi semalam.
Perjalanan lebih 80 peserta rombongan yang selesai menghadiri Majlis Perhimpunan Ulang Tahun Umno ke-66 di Stadium Nasional Bukit Jalil, Kuala Lumpur bertukar tragedi dua bas mereka kemalangan menyebabkan seorang penumpang warga emas maut manakala 77 lagi cedera.

Difahamkan, dalam kejadian jam 2.58 pagi, kedua-dua bas membawa rombongan dari Terengganu dan Johor menuju ke Melaka dan Batu Pahat.


Sejurus tiba di lokasi kejadian, bas membawa peserta dari Terengganu dikatakan hilang kawalan lalu melanggar belakang sebuah treler sebelum dirempuh pula bas membawa peserta dari Johor dari arah belakang.

Kejadian itu menyebabkan wanita warga emas, Roa Dol, 79, dari Batu Pahat, Johor, dipercayai tercampak keluar manakala 77 lagi penumpang, rata-ratanya wanita, termasuk pemandu bas, cedera.


Roa yang dikejarkan ke Hospital Tuanku Jaafar Seremban (HTJS) disahkan meninggal dunia lebih dua jam kemudian di hospital terbabit.



Menurut Nurfarahim dari Kampung Langgor, Hulu Terengganu yang juga anggota rombongan dari Dewan Undangan Negeri (DUN) Kuala Berang, Terengganu itu, mereka dalam perjalanan ke Bukit Katil, Melaka selepas menghadiri sambutan berkenaan.

“Ketika kejadian, semua peserta rombongan lena tidur dan sejurus mendengar dentuman kuat, ramai penumpang dilihat meraung kesakitan,” katanya.



sumber : myMetro

Jalan sambil pegang pisto


PETALING JAYA: “Saya terdengar bunyi letupan kuat dan menjenguk ke luar tingkap untuk melihat apa yang berlaku sebelum ternampak seorang lelaki yang memakai topi keledar berjalan sambil memegang pistol di tangannya,” kata saksi kejadian cubaan samun satu kedai pengurup wang di Jalan SS2/60 Sea Park, di sini, semalam.
Dalam kejadian kira-kira jam 10 pagi itu, seorang pekerja lelaki warga India berusia 32 tahun cedera di pinggang kiri akibat terkena tembakan ketika cuba menyelamatkan abangnya dan dibawa ke Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) untuk rawatan lanjut.

Saksi yang hanya mahu dikenali sebagai Cindy, 28, dan bekerja di premis berhampiran berkata, ketika kejadian dia berada di tingkat atas kedai pengurup wang itu sebelum terdengar bunyi letupan.


“Saya terkejut melihat lelaki terbabit memegang pistol dan memikirkan mungkin berlaku rompakan sebelum cepat-cepat beralih dari tingkap itu kerana bimbang dilihat lelaki itu.

“Tidak lama kemudian saya dengar kekecohan lagi di tingkat bawah dan turun sebelum terkejut apabila mendapati seorang lelaki terbaring berlumuran darah,” katanya.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed, berkata kejadian berlaku ketika seorang pekerja kedai pengurup wang sedang membuka pintu premis yang turut dikongsi dengan beberapa peniaga lain apabila tiba-tiba dihampiri dua lelaki bermotosikal “Suspek pertama cuba memasuki premis itu tapi dihalang pekerja kedai pengurup wang berkenaan dan berlaku pergelutan antara mereka.



“Ini menyebabkan suspek pertama melepaskan tembakan ke arah pekerja itu tapi tersasar dan mengenai peralatan dalam kedai,” katanya.

Menurutnya, melihat keadaan semakin genting suspek kedua pula muncul menyebabkan adik pekerja kedai pengurup wang itu cuba membantu abangnya. “Lelaki itu yang juga bekerja kedai sama cuba menghalang suspek kedua mendekati abangnya. Malangnya, dia pula ditembak suspek kedua dan terkena di bahagian kiri pinggang.


“Panik melihat mangsa rebah dan berlumuran darah, kedua-dua suspek segera beredar dari tempat kejadian dan meninggalkan motosikal mereka di depan premis berkenaan,” katanya.


sumber : myMetro

Sukat dosa guna lilin


SHAH ALAM – Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) kini memantau penyebaran satu ajaran sesat yang dipercayai mengenakan bayaran kepada para pengikut untuk mengukur tahap keimanan masing-masing serta menghapuskan dosa dengan sekadar membakar lilin.
Ajaran sesat ini yang dipanggil Ajaran Ibu Puteri dipercayai didalangi oleh seorang individu bergelar Datuk sejak tahun 2007.
Lelaki itu bagaimanapun telah meninggal dunia tahun lalu, namun ajarannya terus berkembang.
Pihak berkuasa setakat ini mengesan kewujudan ajaran tersebut di beberapa kawasan sekitar Lembah Klang seperti Shah Alam, Puchong dan Petaling Jaya.
Apa yang mengejutkan, ajaran sesat ini turut disertai imam, jemaah haji dan umrah.
Seorang bekas pengikut ajaran itu yang dikenali sebagai Pak Ungku, 50, menceritakan, mereka kebiasaannya membakar lilin di dalam pinggan berisi air.
Katanya, jika kesan cairan lilin itu banyak, maka individu tersebut didakwa mempunyai banyak dosa.
Seterusnya, nama individu itu akan dimasukkan dalam satu senarai untuk upacara berasingan bagi menghapuskan dosa dan sesi pengampunan yang dilakukan oleh pengikut kanan ajaran berkenaan.
sumber : kosmo online

Ibuku isteriku,bapaku suamiku


ULU BARAM: Mungkin pelik bagi kita, tetapi satu kumpulan suku kaum Penan di sebuah perkampungan di sini masih mengamalkan perkahwinan sesama ahli keluarga, termasuk anak dengan ibu, bapa atau sesama saudara kandung.
Siasatan dan tinjauan Metro Ahad mendapati, kira-kira 15 keluarga yang mendiami kawasan itu secara berpindah-randah walaupun disediakan rumah panjang, mempunyai pertalian darah, malah 10 pasangan berkahwin dengan darah daging sendiri.
Ia dipercayai menjadi antara faktor kebanyakan remaja dan kanak-kanak di situ tidak memiliki kad pengenalan kerana mereka biasanya tidak mendaftarkan kelahiran hasil perkahwinan cacamarba itu, selain tidak sempat ke klinik.

Bagi masyarakat tempatan, terutama pada zaman dulu, ia perkara biasa kerana mereka yang hidup nomad dalam jumlah kecil tidak banyak pilihan untuk mencari pasangan hidup, namun ia janggal bagi masyarakat luar.



Walaupun perkahwinan sesama mahram, termasuk antara dua beranak, semakin terhakis selepas mereka mula mendiami rumah panjang, komuniti yang mendiami kediaman itu sebenarnya masih adik-beradik.



sumber : myMetro

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved