Lelaki ini berjaya turunkan berat badan sehingga 95kg dengan makan cokelat hitam

on 10 Mei 2012

KOMPAS.com- Peter Ajello lelaki dari Florida, Amerika Syarikat, ini sukses mewujudkan impiannya menurunkan hampir 95 kilogram beratnya berkat menjalani diet cokelat hitam (dark chocolate).

Peter, yang sebelumnya berbadan gempal dan masuk kategori obesitas terlampau berhasil melangsingkan badannya hanya dalam 16 bulan. Tekad kuat lelaki penggemar makanan manis dalam menjalani program diet telah menolongnya dari ancaman kematian akibat diabetes dan panyakit gout yang menyerang kakinya.

Sebelumnya, Peter memiliki berat sekitar 203 kilogram dan rutin menggunakan 24.000 kalori dalam sehari atau hampir 1.000 kalori per jam! Seorang lelaki sihat saja hanya memerlukan rata-rata 2.500 kalori per hari untuk mempertahankan berat idealnya.

Setelah sempat mengalami serangan stroke dan dirawat di hospital Peter mulai sedar kalau dirinya harus melakukan perubahan besar. Namun, tak mudah bagi Peter untuk menghilangkan kebiasaannya menyantap makanan manis berkalori tinggi.

Lalu, ia pun menemukan strategi unik, yakni memilih cokelat hitam sebagai teman barunya. Peter juga membuang semua jenis junk food dari daftar menunya dan meninggalkan kebiasaan meminum alkohol.

Setiap kali godaan dan nafsu datang menghampiri, Peter meneutralkannya dengan sepotong cokelat hitam yang terbukti mampu memuaskan hasratnya menyantap makanan manis. Ia pun tak lupa mengkombinasikan dietnya dengan program latihan senaman yang ketat dan teratur.

Sebulan setelah meninggalkan rumah sakit, dia mampu menurunkan beratnya sehingga 22 kg berkat diet cokelat. Satu-satunya yang menjadi penolong Peter dari kecanduan makanan manis adalah sekotak persegi cokelat hitam dengan cap TRU Chocolate.

Tanda - tanda anda harus diet

Cuba anda lihat gambar-gambar ini dan anda lihat sendiri...
bila sudah ada tanda-tanda begini..anda seharusnya
segera berdiet....agar tubuh lebih sihat...











Kesian kepala budak tersangkut dipalang di tingkat 3

BEIJING - Kepala seorang budak perempuan berumur empat tahun tersangkut di celah palang besi di bawah tingkap di tingkat tiga sebuah apartmen di Tengzhou, utara China, lapor sebuah akhbar semalam.

Dalam kejadian yang berlaku baru-baru ini, budak itu tersangkut selama 20 minit sebelum dia diselamatkan oleh beberapa anggota polis.

Pada mulanya, seorang anggota polis itu berdiri di atas alat pendingin hawa dekat dengan budak tersebut selepas dia memanjatnya dengan menggunakan tangga.

Namun, anggota polis itu, Zhao Liancheng gagal untuk menariknya keluar.

Liancheng berkata: "Pihak kami (polis) menghubungi ibu bapa budak itu untuk pulang ke rumah dengan serta- merta."

Ibu bapa budak itu tiba 10 minit kemudian dan beberapa anggota polis memasuki apartmen untuk menarik dia dari tingkap.

Bapa budak itu menyatakan dia dan isterinya keluar rumah untuk bekerja menyebabkan anaknya tinggal berseorangan.

Menurutnya, anaknya bertuah kerana jiran-jiran dapat mengetahui kejadian itu.

Budak itu dipercayai terjatuh selepas dia melihat pemandangan dari tingkap tersebut. - Agensi


Mahu tahu siapa pemakai seluar dalam pertama kali masuk sini

Pemakai seluar dalam pertama kali ialah Raja Mesir Tutankhamun ( 1341 SM - 1323 SM ) telah ditemukan terkubur dengan banyak cawat gan. kain dibungkus sekitar pinggul beberapa kali dan kemudian diikat dengan korset. ni gambarnya

Melihat Galeri Foto Ala Minority Report di Gigalinc Exhibition [Video]


Dengan menggunakan gambar berukuran gigapixel, layar bioskop, suara surround dan kontroler Kinect milik Xbox, kamu boleh meniru apa yang dilakukan oleh Tom Cruise di Minority Report.


sumber: Gigalinc via Peta Pixel

Kanak-kanak 6 tahun guna badannya untuk melindungi adiknya dari gigitan anjing

Seorang kanak-kanak berumur 6 tahun di Florida sudah mulai pulih setelah diagigit oleh gerombolan anjing saat melindungi adiknya yg berumur 4 tahun dan anak-anak lain

 Pada ketika itu Timo Peres dan adiknya Carlos yang berumur 4 tahun serta tetangganya sedang bermain belakang rumah mereka pada hari Khamis di Homestead, Florida, ketika itu tiba-tiba gerombolan anjing lari dari sebuah halaman di seberang jalan

 Gerombolan anjing itu menyerang, dan Timo langsung menyembunyikan adik dan temannya di bawah trak diparking dan menggunakan tubuhnya sebagai perisai.

 "Aku ingin menyelamatkan adikku,"kata pahlawan kecil ini. "Kemudian ia mulai menyerang saya."

 Gerombolan anjing langsung m menggigit dia di kepala dan bahu, melihat hal itu ayahnya berlari dan memukul binatang itu dengan skop, mengejar dia pergi.

 Dia dilarikan ke hospital terdekat, di mana doktor harus merawat luka di kepalanya, lengan dan bahu tertutup. .Para penyelamat  mengatakan, serangan itu tidak kanak-kanak itu  takut anjing.

Wow..kata laluan (password) kini dijadikan wasiat


KELLY...banyak simpan dokumen digital.

LONDON: Amalan menuntut pusaka dengan mendaftar masuk ke sistem komputer bakal menjadi amalan lazim apabila semakin banyak kata laluan Internet dimasukkan ke surat wasiat.

Hasil kajian itu diterbitkan ketika ramai pengguna menyimpan pelbagai barangan berharga, termasuk filem, video dan muzik, dalam dunia maya melalui pelbagai perkhidmatan seperti Hotmail, Facebook, iCloud dan Flikr.


Kajian menunjukkan, 25 peratus daripada 2,000 orang dewasa menyimpan harta mereka yang bernilai lebih 200 (RM986) di dalam talian.


Hampir satu pertiga menganggap, nilai itu memadai untuk diwariskan kepada orang tersayang dan 11 peratus pula sudah menuliskan kata laluan Internet dalam wasiat masing-masing.


Tanpa kata laluan dalam wasiat, semua harta berkenaan akan hilang.


Kajian itu - dilakukan syarikat komputer Rackspace - mendapati 53 peratus responden menyimpan “harta” dalam perkhidmatan Internet.



Rackspace menganggarkan warga Britain mengumpulkan kira-kira RM11.3 bilion wasiat digital setakat ini.


Jumlah itu diperoleh dengan mendarabkan 24 peratus daripada 11,568,000 populasi Britain berusia lebih 18 tahun dengan �200, iaitu nilai purata fail yang ada dalam talian.


Satu pertiga responden berkata, mereka menyimpan “gambar istimewa” dalam talian.


Seorang daripada 10 responden menyimpan video mereka dalam Internet, selain jumlah sama menggunakan perkhidmatan itu bagi menyimpan e-mel daripada orang disayangi.


Sementara itu, peguam berkata, amalan mewariskan kata laluan itu sebagai perubahan besar dalam penulisan wasiat.


Peguam, Matthew Strain, berkata timbul persoalan apa akan berlaku kepada pelbagai barang bernilai itu di masa depan.


“Pemilikan secara dalam talian - daripada gambar dan video digital - memiliki nilai wang dan emosi kepada pemiliknya.


“Orang ramai belum menghargai harta digital ini dan ia mungkin hilang apabila pemiliknya mati, malah mungkin menjadi bebanan,” katanya.


Tukang masak dari Hitchin, Hertfordshire Kelly Harmer, berkata aset digitalnya kini bernilai hampir RM50,000 dan ia dimasukkan ke wasiatnya.


“Saya menyimpan banyak kenangan berharga dalam talian, termasuk gambar digital.


“Biasanya saya tidak memiliki salinan cetak untuk gambar itu.


“Saya mahu pastikan - jika ada sesuatu berlaku ke atas saya - keluarga dan rakan boleh memiliki akses kepada harta digital itu,” katanya. - DM


Hebat...Hunan girl yang bawa adiknya kesekolah


October 21, a photo named “younger brother is going to sleep” was forwarded by many netizens, many said they were moved to tears, some even tried to provide financial aid to the girl. The photographer Lu Qixing said this group of photos was shot on July29 ina primary school classroom on Shanjiang Town,Fenghuang County,HunanProvince, central of China.

Because the younger brother was sleepy so the older sister quickly picked up him. Lu said the girl’s parents have gone out and worked in other places, and grandparents had to do farm work, so this girl took his brother to school, because of poor nutrition, the little boy’s head looks big.

According to Wu Jianhui, the local contact teacher for assistance to improve schooling in backward areas, the girl was in her second grade, situations like her were common in Jiangshan Town, a Miao Minority town.

Making Love di Ruang Menunggu Hospital, 2 Penunggu Pesakit Di tahan


Perbuatan Sawi (25) warga asal Desa Palenga'an Daya dan Nuraini (21) asal Desa Gro'om, Kecamatan Proppo,  ini ini tak patut ditiru. Lantaran tak mampu mengendalikan hawa nafsu, Sawi memaksa Nuraini yang baru dikenal saat menunggu pesakit di Ruang Menunggu RSD Pamekasan, berbuat cabul.


 Meski Nuraini berkeras menolak ajakan Sawi, tapi rayuan maut yang dilancarkan Sawi akhirnya melemahkan mental gadis yang sedang menunggu keluarganya yang sedang dirawat.


 Selain itu, lingkungan di sekitar tempat menunggu agaknya mendukung perbuatan cabul itu terjadi. Lokasi ruang itu yang berada terpisah di halaman paling belakang komplek hospital, ikut mendukung Sawi untuk berbuat nekad.


 Apalagi halaman ruang itu minim lampu penerangan. Cuaca di tengah malam yang sejuk, ikut membangkitkan libido Sawi. Ditambah lagi seluruh pesakit dan penunggu pesakit sudah dibuai mimpi.


 Kerana banyak formula yang mendukung, Sawi nekad memaksa Nuraini "making love" alias ML di selasar teras ruang menunggu itu. Saat Sawi sedang bergulat dengan Nuraini, datanglah Andi, petugas parking yang sedang meronda .


 Melihat itu, Andi langsung menegur Sawi dan Nuraini. Seketika itu juga, Andi menghubungi rakan sekerjanya. Andi dan kawannya menahan Sawi dan Nuraini ke pos keselamatan hospital. Polis yang datang ke hospital memeriksa Nuraini.


 "Ternyata Nuraini sedang datang haid," kata Ketua Polis Tlanakan, AKP Bambang,


 Setelah melidik, AKP Bambang akhirnya melepas Sawi dan Nuraini dan melarang keduanya mengulang perbuatan tak patut itu. "Kejadiannya sendiri terjadi pada Rabu tengah malam dan diselidiki pada Khamis dini hari kelmarin," jelas Bambang.


 Menurut Bambang, kedua pelaku cabul itu mengaku baru kenal saat sama-sama menjaga keluarganya yang sedang sakit. Keraa ruangannya berdekatan, maka keduanyberbual dan bercanda. Keduanya masih berstatus bujang.


 Kini, kes "ML" di selasar ruang itu menjadi bahan gosip paramedik di RSD Pamekasan. "Mestinya pengunjung hospital boleh menjaga sopan santun dan menjauhi perbuatan cabul," sesal Plt Direktor RSD Pamekasan, dr Iri Agus Zubaiidi.

Lampu merah maknanya berhenti


inilah akibat tidak menghiraukan undang-undang lalulintas....

Ngeri..berkecai kepala kana shotgun

ngeri betul...

Rezeki jurugambar dapat merakam aksi buaya kudung melompat


DARWIN: Seorang jurugambar sangat bertuah apabila berjaya merakamkan aksi yang jarang dapat diabadikan melalui lensa - seekor buaya besar melompat di Sungai Adelaide.

Sepanjang 5.5 meter, Brutus ialah seekor buaya air masin yang hidup di sungai berkenaan dan menjadi perhatian di kalangan pelancong di Wilayah Utara Australia kerana keunikannya yang kudung.


Brutus kehilangan kaki kanan depan dipercayai selepas bertarung dengan jerung di kawasan muara Sungai Adelaide.


Ketika gambar ini dirakamkan, Brutus cuba mencapai daging kerbau yang dihulurkan bersebelahan bot sarat berisi pelancong.


Jurugambar terbabit, Katrina Bridgeford, berkata dia tidak menyangka dapat mengambil aksi Brutus dalam keadaan istimewa begitu.


“Ia sangat hampir dengan pelancong dan anda boleh menyentuh Brutus jika menghulurkan tangan ke arahnya,” katanya.



Aktiviti melihat aksi buaya melompat dari sungai adalah tarikan utama aktiviti pelancongan di kawasan berkenaan. - TS

Video wanita tersungkur kerana SMS


 Aktiviti SMS yang dilakukan sambil melakukan kegiatan apapun sangat berbahaya. Jangan pernah memperlekehkan hal tersebut. Dan tindakan ini dibuktikan oleh wanita  Ontario, Kanada. Seorang wanita yang diketahui berprofesi sebagai pengusaha, tersungkur saat berjalan ketika sedang asyik ber-SMS. Dan  peristiwa tersebut terakam oleh salah satu stesen televisyen.


 Pada video yang dimuat naik di Youtube ini, nampak wanita tersebut menggenakan jaket hitam dan memegang beg di bahunya. Matanya fokus pada layar telefon. Bukan Ia tidak melihat jalan yang dilalui. Wanita ini hanya fokus pada layar telefonnya. Akibatnya, ia tersungkur. Orang di sekitarnya cuba untuk menolongnya. Namun wanita tersebut nampaknya mengalami cedera kepala. Ia nampak khayal sesasat setelah berdiri.


 Insiden ini tertangkap kamera oleh reporter dan kameramen Stesen TV CBC Kanada saat melakukan liputan di luar Bangunan Ontario. Dan akhirnya video tersebut dimuat naik di Youtube yang mendapatkan respon lebih dari 3,5 juta penayangan.


 Kecelakaan dalam bentuk apapun akibat ber-SMS sering terjadi di negara Kanada. Dan ini menjadi perhatian serius pemerintah. Dan bahkan anggota parlemen di New York, Amerika Syarikat, berencana untuk mengeluarkan RUU larangan ber-SMS sambil berjalan . Namun sayangnya tidak mendapatkan sokongan luas.






Tumbuk pekerja kerana tak ada McNuggets



Seorang wanita Melodi Dushane telah menumbuk dua orang pekerja sebuah Restoran McDonalad's kerana hidangan Chicken McNuggets tidak dijual.Perbuatannya itu telah dirakamkan oleh CCTV.


Dia yang dipercayai berada dibawah pengaruh alkohol kemudaian mengambil sebuah botol dari keretanya dan membaling ke arah tingkap sebelum beredar.
Wanita itu dihukum penjara 60 hari dan diperintah membayar ganti rugi kerana memecahkan tingkap restoran.(link)






Kesian..karangan bunga jatuh atas kepala presiden ini


Mungkin kerana angin kencang, saat presiden Ukraine menunduk menghormati...tiba-tiba karangan bunga jatuh betul-betul atas kepalanya.

LETAK MAKLUMAT IKLAN

Ajaib...Mr P Tumbuh di Antara Miss V

TASIKMALAYA- Seorang perempuan warga Kampung Sindanggalih,, Jawa Barat, hidup dengan keadaan fizik berbeza.

Perempuan yang kemudian menjadi laki-laki itu, hidup normal bahkan memiliki seorang isteri dan hubungan mereka sudah menghasilkan anak berusia 1.5 tahun.

Yayan Syahdan, perempuan berambut pendek dengan perawakan seperti laki-laki ini tinggal bersama Risyeu Rismawati (19), isteri yang sudah 3 tahun dinikahinya, serta anaknya Risya.

Jika dilihat secara sepintas, Yayan terlihat seperti laki-laki dengan bahagian dada rata, tumbuh bulu di kaki, serta rambutnya pendek Namun Yayan tidak memiliki tonjolan di leher atau halkum, seperti laki-laki pada umumnya.

Ketika dilahirkan, Yayan merupakan seorang perempuan asli dan memiliki alat kelamin perempuan. Ketika berumur 14 tahun dia pernah mengalami kedatangan haid yang pertama sekaligus yang terakhir.

Ketika berusia 18 tahun perubahan mulai terjadi. Selain alat kelamin perempuan, juga muncul alat kelamin laki-laki. Yayan pun mulai menyukai perempuan seperti laki-laki normal.

Saat itu dirinya merasa terangsang dan ingin berhubungan badan dengan perempuan disertai rasa pusing dan mual-mual.

Saat usianya 30 tahun, Yayan akhirnya bertemu Risyeu hingga akhirnya mereka menikah.

Tak hanya itu, beberapa waktu lalu Yayan hampir memiliki anak keduanya. Namun ketika usia kandungan 3 bulan, sang isteri mengalami keguguran.

Sementara itu Risyeu mengaku menerima suaminya apa adanya. Ketika berpacaran pun suaminya berterus terang kepadanya. Awalnya, Risyeu sempat terkejut, namun dia boleh  menerima keadaan suaminya. Cinta, perhatian, dan tanggung jawab dibuktikan Yayan sehingga tidak ada keraguan sedikit pun dari Risyeu saat menerima lamaran.

Meski memiliki kelamin ganda, namun tidak membuat Yayan dan Risyeu malu. Bahkan mereka berencana akan terus memiliki anak yang banyak untuk membuktikan kepada masyarakat bahawa dirinya boleh memiliki anak meski berkelamin ganda.

Sumber :http://www.okezone.com/

Aksi kakak merayu kekasihnya




Mak cik ni kutip sampah guna bag LV





Mahasiswa Ditangkap Karena "Mengembalikan"Lesen Memandu Curian Milik Petugas Keamanan


Seorang mahasiswa dari Universiti Iowa ditahan polis ketika ia hendak memasuki bangunan untuk sebuah acara kampus,kad identii yang ia tunjukan kepada petugas keamanan adalah milik petugas itu sendiri yang dulu hilang kerana dicuri.



Ketika petugas yang tak disebutkan namanya itu melihat lesen memandu milik Fiorella, 19, ia langsung 'terkejut' bahawa lesen itu adalah lesen miliknya yang hilang dicuri pada bulan Februari lalu. Ia segera menghubungi polis yang segera datang menahan mahasiswa asal Chicago itu atas tuduhan pencurian dan penggunaan identiti orang lain tanpa izin.


Fiorella mengaku membeli lesen palsu itu seharga $20 pada sebuah pesta.


ShinQ - Kedai dengan Toilet Termewah di Jepun [Foto]


Biasanya kita mengunjungi pusat perbelanjaan kerana ingin menikmati makan siang di restoran, memanjakan diri dengan pergi ke salon, berbelanja, ataupun hanya sekadar cuci mata. Namun, niat kamu akan berubah begitu melihat toilet di kedai ShinQ di kompleks perbelanjaan Shibuya Hikarie di Jepun.
ShinQ memiliki banyak kedai yang terletak di ltingkat B3 sampai dengan tingkat 5. Pada setiap tingkatnya, ShinQ menyediakan toilet mewah bagi para pelanggannya. Bahkan, saking istimewanya mereka tidak mahu menyebutnya sebagai toilet, tetapi "switch room" atau bilik ganti.
Menurut panduan direktori rasmi dari Shibuya Hikarie, bilik ganti ini merupakan "ruang serba guna yang lebih dari sekadar toilet biasa". Mereka ingin menyediakan ruang khusus dimana kita bisa mengubah suasana hati menjadi lebih nyaman dan membuat kita merasa segar.
Istimewanya lagi, setiap bilikganti ShinQ memiliki konsep yang berbeza pada tiap tingkatnya. Bilik ganti di B3 memiliki tampilan dengan tema nuansa pasar di Perancis, B2 lebih diperuntukkan bagi para ibu yang ingin memperbaiki make-up mereka dan bersantai sejenak dengan anak mereka, B1 bertemakan kecantikan serta mempamerkan produk kecantikan terbaru dari ShinQ, tingkat 3 dihiasi dengan berbagai karya seni, tingkat 4 memiliki lampu gantung mewah dan masing-masing bilik toilet memiliki desain yang unik. Kamar ganti terakhir di tingkat 5 memiliki bilik khusus yang hanya dapat diakses secara ekslusif oleh para anggota pemilik kad TOP & ClubQ.
Semua bilik ganti di setiap tingkat mendapatkan akses WiFi dan juga 3D surround music sehingga menciptakan suasana yang nyaman bagi para pelanggannya. Dijamin sekali masuk ke toilet, tidak akan keluar lagi.




Taeyeon, Tiffany & Seohyun 'SNSD' Tetap Cantik Meski Tanpa Make-Up


infospesial.net -  Menurut majoriti selebriti make up adalah senjata penting untuk mendukung penampilan sempurna mereka. Namun nampaknya hal tersebut tak berlaku untuk tiga personel SNSD Taeyeon, Tiffany, dan Seohyun, mereka pun tampil percaya dengan kecantikan alami mereka.

Ketiga personel SNSD yang tergabung dalam sub-unit TaeTiSeo, memilih tampil polos saat menghadiri sebuah acara radio MBC 'Jung Oh's Request Line Sweet Sorrow'.

Seperti dilansir Soompi, Rabu (9/5/2012) foto itu di-posting melalui akaun Twitter program radio tersebut. Terlihat TaeTiSeo tanpa bulu mata palsu dan eyeliner yang biasanya melingkar tebal.

Baru Dinyatakan Hamil, 5 Jam Kemudian Melahirkan

Sepasang suami isteri di Tennessee, Amanda dan Billy Prentice telah menunggu selama empat tahun untuk hamil. Ketika doktor menyatakan bahawa Amanda sedang mengandung, 5 jam berikutnya, Amanda langsung melahirkan seorang bayi perempuan.

Beberapa hari sebelumnya Amanda mengalami kejang, kemudian Billi bergegas membawanya ke rumah sakit. Amanda tidak sedarkan diri selama dua hari dan ketika dirinya bangun, doktor mengatakan bahwa Amanda menderita komplikasi di bulan-bulan terakhir kehamilannya.

Kehamilan tersebut menjadi berita yang menggembirakan sekaligus mengejutkan kerana Amanda tidak mengalami gejala kehamilan yang biasa sama sekali.

"Saya tidak pernah merasa ada sesuatu bergerak dalam perut bahkan saya memakai baju yang sama selama dua tahun tanpa mengalami perubahan ukuran pakaian," kata Amanda seperti dilansir huffingtonpost, Rabu (9/5/2012).

Amanda telah hamil selama beberapa bulan tanpa disedarinya dan sampai pada waktu melahirkan 5 jam setelah mengetahui dirinya hamil. Bayinya, Allie McKinley Rose, lahir sehat dengan berat 5,5 pounds.

"Di antara perempuan hamil, 1 dari 450 wanita tidak tahu atau terlambat mengetahui status kehamilannya sampai minggu ke-20 dan 1 dari 2.500 wanita tidak sedar sampai mendekati masa kehamilan" kata Jena Pincott penulis buku Do Chocolate Lovers Have Sweeter Babies? dan The Surprising Science of Pregnancy.

Setelah menggali fenomena tersebut yang dikenal dengan kehamilan samar, Pincott menemukan bahawa penyakit mental tidak sesuai untuk menjelaskan mengapa kehamilan tidak diketahui.

Beberapa wanita kadang benar-benar tidak mengalami gejala kehamilan, bahkan ada yang masih mengalami menstruasi pada awal-awal kehamilannya.

Singkatnya, Pincott menemukan bahawa kehamilan samar terkait dengan tingkat stres seorang ibu. Dalam kes Amanda, satu-satunya tanda kehamilan yang dialaminya adalah kaki bengkak.

Meskipun kelahiran yang mendadak itu begitu mengejutkan, tetapi baik ibu mahupun bayi dalam keadaan sihat.



Sumber : http://health.detik.com

Aduh..beli roti ada plaster berdarah didalamnya

RIYADH - Roti umumnya berisi cokelat atau daging. Namun, di Arab Saudi ternyata ada roti yang berisikan plaster. 

Roti ini secara tidak sengaja ditemukan oleh seorang perempuan di sebuah restoran popular di Arab Saudi.

Cerita berawal ketika sekelompok guru di sebuah sekolah perempuan mendatangi sebuah restoran popular di Arab Saudi. Salah satu dari mereka pun diketahui memesan roti.

"Namun, ketika perempuan itu menggigit rotinya ia terkejut dengan apa yang dilihatnya. Ternyata roti yang dipesannya itu berisikan plaster yang masih berlumuran darah," tulis Daily Kabar dalam laporannya yang dikutip Emirates247 Rabu, (9/5/2012).

Sekelompok perempuan itu pun mengeluhkan kejadian itu kepada pengelola restoran. 

Manajer restoran itu khabarnya cuba berdamai dengan memberikan mereka sejumlah juga makanan percuma. Namun, upaya damai itu ditolak oleh sekelompok guru tersebut.

"Para guru tetap berkeinginan untuk melaporkan kejadian ini kepada pihak berkuasa. Mereka sangat menyayangkan adanya kejadian ini. Mereka juga berharap agar restoran itu segera ditutup kerana kejadian ceroboh itu dapat menyebabkan terancamnya nyawa seseorang," muat Daily Kabar dalam laporannya.

Tidak dijelaskan lebih lanjut bagaimana plaster yang masih berlumuran darah itu boleh berada di dalam roti.(rhs)

Televisyen Unik dengan Tenaga Basikal

BROCKENHURST - Program ramah lingkungan yang diterapkan oleh penginapan Cottage Lodge amat menarik. Penginapan itu menyediakan televisyen yang elektriknya berasal bertenaga basikal. 

Para tamu diruangan masing-masing boleh menonton televisyen dengan menjaga kesihatan tubuh dengan cara berbasikal. Mereka harus mengayuh pedal basikal untuk menghasilkan energi agar televisyen itu tetap menyala.

Penginapan yang terletak di desa Brockenhurst, Inggris ini juga dilengkapi dengan panel surya dan kompor pembakaran kayu untuk menghasilkan air panas dan shower untuk menjimat penggunaan air. Sementara itu, tempat tidur, meja rias, almari pakaian dan cermin dibuat dari pohon lokal yang sudah tumbang.

Christina Simons, pemilik hotel, telah menghabiskan waktu hampir lapan tahun untuk mengubahnya menjadi bangunan yang ramah lingkungan. Dia juga menjelaskan bagaimana dia boleh mengubah bangunan yang sudah ada itu sejak 360 tahun yang lalu. 

"Bangunan ini sudah ada sejak tahun 1650 yang dikenal sebagai bangunan kapal reklamasi. Saya hanya fokus pada tiga hal ketika mendirikan sebuah bangunan, yakni mengurangi limbah, meminimalkan polusi dan menggunakan sumber daya dengan impak serendah mungkin," ujar Simons, seperti dikutip dari The Telegraph, Rabu (9/5/2012) 

"Saya juga ingin menunjukkan bahawa pola ramah lingkungan sangat menarik dan ternyata para tamu senang berbasial," imbuhnya.

Penginapan itu telah memenangkan beberapa penghargaan untuk penerapan pola ramah lingkungan, termasuk penghargaan dari Visit Britain dan AA. Penginapan itu dihargai per malam  129 per poundsterling .

Lukis Ferrari pada garaj untuk hilangkan kecewa


LONDON: Peminat kereta, Chris Smart tidak mampu membeli sebuah Ferrari idamannya yang berharga �15 juta (RM75 juta).
Untuk mengubati kekecewaannya, dia melukis gambar kereta berkenaan di pintu garajnya.

Smart, 32, menghabiskan masa dua minggu melakar dan mengecat gambar Ferrari 250 GTO yang dikeluarkan pada 1962 dengan cat kalis cuaca. Kereta itu kini sukar diperoleh. Jiran dan orang ramai yang melintasi depan garajnya boleh dimaafkan sekiranya beranggapan pekerja perkhidmatan sokongan pelanggan itu menjual BMW 1 Seriesnya untuk mendapatkan kereta sport klasik itu.


Beberapa pemandu dikatakan brek mengejut untuk melihat ‘kereta’ itu ketika melintasi garaj Smart di Bishopstoke, berhampiran Eastleigh, Hants.

Chris yang sudah berumah tangga dan pernah belajar melukis di sebuah kolej berkata: ‘Sebelum ini saya benci melihat pintu garaj itu kerana ia membosankan.


“Saya melihat pintu depan garaj yang menarik di Internet dan mahukan sesuatu yang unik,” katanya. - TS



sumber : myMetro

Lelaki kedua dakwa dicabul Travolta


LOS ANGELES: Seorang lagi tukang urut tampil mengemukakan tuntutan saman bernilai AS$2 juta (RM6 juta) ke atas John Travolta, semalam.
Menurut lelaki itu, aktor terbabit melakukan serangan seksual dalam dua kejadian berasingan ketika dia memberikan perkhidmatan kepadanya.

Dakwaan itu terkandung dalam dokumen mahkamah difailkan semalam.


Lelaki kedua - yang tidak didedahkan identitinya itu - hanya dirujuk sebagai John Doe No 2 dan menetap di Georgia. Menurutnya, Travolta meraba kakinya, menyentuh kemaluan dan cuba memulakan aksi seks dalam temu janji di bilik hotel disewa aktor terbabit di Atlanta pada 28 Januari lalu. Dakwaan itu selari dengan kenyataan John Doe No 1, seorang tukang urut di Texas, yang memfailkan aduan awal pada minggu lalu.

Kata lelaki terbabit, Travolta melakukan serangan seksual ketika dia mengurutnya di Hotel Beverly Hills pada 16 Januari.


Peguam Travolta, Martin Singer, berkata dakwaan kedua itu sama mengelirukan dan mengarut seperti tuduhan pertama.




“Pelanggan kami akan membuktikan dia tidak bersalah di mahkamah,” katanya.

Jurucakap Travolta pula menganggap saman itu “rekaan semata-mata.” Sementara itu, peguam plaintif, Okorie Okorocha, berkata sejak aduan awal difailkan minggu lalu, dia dihubungi ramai individu yang mengadu berdepan masalah sama.


“Saya akan failkan aduan bagi setiap mangsa.

“Travolta sebelum ini berjaya mengelak diadili dan dia akan mencabar saya, tetapi saya tak gentar dan akan menghadapinya,” katanya.


Menurut Okorcha, kes itu tidak dirujuk kepada polis kerana mereka tidak yakin pihak berkuasa itu akan mempercayainya.


Nama Travolta, 58, menjulang pada 1970-an melalui siri komedi Welcome Back Kotter sebelum muncul dalam pelbagai filem, termasuk Saturday Night Fever, Grease dan Pulp Fiction. - Reuters



sumber : myMetro

Tawar isteri rakan untuk dimakan


LONDON: Seorang ahli politik sadis menawarkan isteri dan anak rakannya untuk dimakan menyelamatkan rakannya daripada berdepan dengan kes perceraian yang rumit.
Hans Ulrich Rudel, 53, yang didapati bersalah kerana membunuh, dituduh menyiarkan iklan dengan menggunakan nama wanita itu dan anak perempuannya berusia 12 tahun.

Dia menulis dalam iklan itu: “Mencari orang yang tegas dan berpengalaman atau sadis yang boleh mengubah menjadi haiwan tanpa kerelaan sendiri.” Kandungan iklan itu seterusnya berbunyi: “Juga berminat untuk menemui lelaki yang bersedia untuk menyembelih dan ‘dolce’ serta suka untuk memanggang kami pada pencucuk.” Rudel didakwa menyiarkan iklan itu menerusi Internet untuk membantu rakannya, anggota polis, Peter Joachim, 50, yang berdepan dengan kes perceraian bersama isteri, Patricia, 27.


Rudel yang menggunakan nama Marquis el Diablo di kelab S&M miliknya, memberitahu polis: “Saya berharap Patricia akan hilang dari radar dan Joachim mendapat hak memelihara anak mereka.” Rudel yang berasal dari Winterthur, Switzerland, kemudian memberitahu polis, ‘dolce’, yang bererti makanan pembasuh mulut dalam bahasa Itali, adalah perkataan yang digunakannya untuk kegiatan kanibal.

Dia ditahan selepas seorang ejen polis menjadi seorang daripada 20 orang yang memberi reaksi terhadap iklannya.


Rudel ditahan pada 2010 kerana disyaki menyebabkan satu pembunuhan.




Joachim yang mengasaskan cawangan tempatan untuk Parti Konservatif Switzerland, BDP, bersama-sama Rudel, ditahan berhubung iklan itu dan dipenjara selama beberapa minggu sebelum polis menyedari dia tidak tahu menahu mengenai rancangan jahat itu.

Rudel yang bekerja di pejabat perancang bandar memberitahu polis, dia memasukkan iklan itu dengan harapan ada orang yang akan membunuh Patricia.


Katanya, dia yakin wanita itu akan terdorong untuk menyertai permainan seks sadis tanpa menyedari ia akan menyebabkan kematiannya.

“Saya berharap Patricia akan diambil oleh seorang penyembelih dan tidak muncul lagi.’ Rudel yang akan dibicarakan hari ini, sudah menjalani hukuman penjara selama 10 tahun kerana terbabit dalam pembunuhan ritual seorang wanita muda pada 1998.


Dia menembak mangsa sebelum memaku mayat itu pada dahan pokok.


Kes itu dijangka mendedahkan lebih banyak fantasi kanibal di Eropah yang mula terbongkar pada perbicaraan kanibal Jerman, Armin Meiwes pada 2003. - TS



sumber : myMetro


Lelaki ‘buta’ ilmu farmasi menyamar pakar ubat


TANJUNG MALIM: Biarpun ‘buta’ pengetahuan berhubung ubat-ubatan dan farmasi, seorang lelaki dikesan berani menyamar sebagai pakar perubatan moden untuk memperdaya orang ramai sejak sekian lama.
Lelaki berusia 42 tahun itu dikesan licik menjalankan kegiatan di sebuah kedai ubat di bandar Tanjung Malim, di sini, dengan berlakon kononnya mempunyai kelayakan sah untuk menjualnya kepada orang ramai.

Penipuan itu bagaimanapun terbongkar selepas beberapa pegawai Bahagian Penguat kuasa Farmasi (BPF) Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM), cawangan Perak melakukan penyamaran sebelum berpura-pura memasuki premis itu untuk membeli ubat-ubatan.


Sumber BPF berkata, hasil bukti diperoleh itu, pihak BPF kemudian melakukan serbuan sebelum menyoal siasat suspek lelaki warga tempatan itu dalam operasi dilakukan kira-kira jam 12 tengah hari semalam.

Menurutnya, lelaki terbabit yang disoal siasat gagal menunjukkan bukti kelayakannya sebagai ahli farmasi bertauliah, selain gagal menunjukkan Mykad miliknya kepada pegawai BPF.


“Lelaki itu memberi pelbagai alasan kononnya Mykad miliknya hilang, manakala lesen memandu turut didakwa lesap entah ke mana.



“Lelaki itu memberitahu kedai ubat itu adalah milik adiknya yang berusia 38 tahun,” katanya.

Menurutnya, adik lelaki suspek didakwa menyerahkan tugas menjaga kedai ubat itu kepada suspek sementara dia berurusan di luar negara.



SUMBER : MYmetro

Anak hilang di pusat jagaan


KUALA LUMPUR: “Saya risaukan keselamatan anak saya yang hilang sejak 25 Mac lalu di pusat jagaan dan sehingga kini tiada khabar mengenainya dan apa membimbangkan adalah dia mengalami penyakit hilang ingatan,” kata Mohd Masrokhin Masruri.
Mohd Masrokhin, 55, berkata anaknya, Muhammad Izzuddin atau Din, 21, hilang ketika masih dalam pengawasan di Pusat Jagaan Darul Atiq selepas sepuluh hari berada di pusat berkenaan.

“Saya dan isteri masing-masing bekerja dan adik-beradiknya yang lain pula sibuk bekerja dan bersekolah. Saya menghantarnya ke pusat jagaan dengan harapan kebajikan serta keselamatannya lebih terjamin,” katanya ketika ditemui Harian Metro, di sini, semalam.


Masrokhin berkata, dia diberitahu penjaga pusat terbabit bahawa anaknya hilang sejak jam lapan pagi apabila datang ke pusat itu untuk menjenguk Muhammad Izzuddin.

Katanya, anak keempat daripada lima beradik itu mengalami masalah hilang ingatan sejak 2007 dan pernah hilang dari rumahnya pada April 2009 sebelum ditemui anggota polis peronda berhampiran sebuah restoran di Bukit Jelutong.


“Dia seorang yang tidak pandai berdikari dan ini yang sangat merisaukan kami sekeluarga dan sudah sebulan lebih dia belum ditemui,” katanya.



Sehubungan itu, dia meminta orang ramai yang menemui Din segera menghubunginya di talian 019- 3313225, 013-3595916 atau mana-mana balai polis berhampiran.


sumber : myMetro

Dimamah mesin


MERSING: Seorang penyelenggara mesin di sebuah kilang sawit di sini, Mohd Sharil Sidik, 21, putus pergelangan tangan kanannya yang terperosok ke dalam mesin pengangkut ketika melakukan kerja pembersihan.
Dalam kejadian kira-kira jam 9.30 pagi Ahad lalu, mangsa dikatakan sedang bertugas seorang diri dan berada di atas mesin berkenaan sebelum tangannya dipercayai tersangkut pada mesin itu menyebabkan pergelangan tangannya terputus dan tercampak ke lantai. 
Jeritan kuat mangsa menyebabkan rakannya dikenali sebagai Wan, 20-an yang berada di stor kilang berkenaan bergegas ke tempat kejadian sebelum menemui pergelangan tangan mangsa yang terputus.

Wan berkata, melihatkan kecederaan parah dialami mangsa, dia menghubungi pengurus kilang memaklumkan kejadian itu sebelum membawa mangsa serta bahagian tangan yang putus ke Hospital Mersing (HM).



Sebaik mangsa tiba di HM, pengurusan kilang itu menghubungi Hospital Sultanah Aminah (HSA), Hospital Tengku Ampuan Afzan, Kuantan serta Hospital Sultan Ismail, Johor Bahru untuk mendapatkan rawatan kecemasan.



sumber : myMetro

Ibu dan siksa suami bergilir-gilir


LIMBANG: Siasatan polis berhubung kes seorang warga emas terlantar sakit yang didera isteri dan anak lelakinya di Kampung Tanggung Unggar, di sini, membawa kepada penemuan mengejutkan apabila dua beranak itu didapati turut merakam perbuatan zalim mereka menggunakan kamera telefon bimbit.
Tindakan wanita dan anak lelakinya yang berusia 15 tahun itu terbongkar selepas polis menemui tiga rakaman video memaparkan perbuatan keji mereka dalam komputer riba 1Malaysia milik pelajar berkenaan di rumah mereka, semalam.
Lebih mengejutkan, rakaman video itu memaparkan wanita berkenaan yang berusia 50 tahun memukul suaminya dengan rotan manakala anak lelakinya ‘tumpang sekaki’ mendera bapanya, termasuk menarik alat sulit lelaki berusia 64 tahun itu.

Ketua Polis Daerah Limbang, Superintendan Mohd Bukhori Saffai berkata, jiran keluarga terbabit menghubungi Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Khamis lalu, melaporkan perbuatan kejam dua beranak itu.



“Keesokannya, pegawai JKM bersama polis pergi ke rumah mereka yang mengambil masa sejam perjalanan dengan bot dari sini,” katanya ketika dihubungi, semalam.



sumber :  myMetro

Pencuri motor lambai tangan langgar pasu bunga


ALOR GAJAH: Seorang pencuri motosikal sempat melambai tangan kepada pemilik motosikal yang cuba mengejarnya sebelum suspek diberkas dengan bantuan polis selepas merempuh pasu bunga dalam kejadian di Kuala Sungai Baru, dekat sini, malam kelmarin.
Dalam kejadian jam 8.25 malam, pemilik motosikal berkenaan, Lim Chuan Kai, 20, dari Kampung Lubok Redan, di sini, datang ke sebuah kedai runcit di sebuah taman perumahan untuk membaiki kereta rakannya yang rosak.

Katanya, dia meletakkan motosikal Honda EX5 miliknya di hadapan kedai runcit dalam keadaan kuncinya masih terlekat pada kenderaan itu.


“Tiba-tiba saya dengar enjin motosikal dihidupkan dan seorang lelaki cuba melarikannya lalu saya mengejar suspek dengan menaiki kereta rakan.

“Setibanya di pekan Kuala Sungai Baru, saya meminta bantuan anggota polis trafik yang melakukan sekatan jalan di situ untuk mengejar lelaki terbabit,” katanya.


Katanya, ketika memecut motosikalnya suspek melambai tangan ke arahnya sebelum lelaki itu membuat satu pusingan di hadapannya dan menuju Kuala Sungai Baru.



“Lelaki terbabit berpatah balik dan membuat satu pusingan di hadapan kami tanpa memakai topi keledar sebelum memecut ke pekan sebelum kami mengejarnya,” katanya.

Menurut Lim, lelaki itu tiba di jalan mati di kawasan perumahan penduduk kampung sebelum merempuh beberapa pasu bunga di hadapan rumah penduduk dan tersungkur.


“Melihatkan suspek terjatuh, saya bersama tiga rakan yang mengejarnya cuba mengepung, tetapi dia bertindak agresif sebelum seorang anggota polis menahannya dan dibawa ke Balai Polis Kuala Sungai Baru,” katanya ketika di temui.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superintendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin mengesahkan laporan berhubung tangkapan seorang suspek ketika cuba melarikan motosikal curi.


Katanya, ketika kejadian empat anggota polis diketuai Inspektor Marzooki Abd Fatah serta tiga anggota Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (Rela) melakukan sekatan.


“Selepas menerima maklumat awam berhubung kejadian, sebuah kereta peronda polis membuat rondaan di kawasan sekitar sebelum terserempak suspek yang menunggang motosikal curi.


“Ketika diarahkan berhenti, suspek melarikan diri sebelum terperangkap di jalan mati.


“Berlaku pergelutan antara suspek dan anggota polis sebelum orang awam datang membantu dan dia mengalami kecederaan,” katanya ketika ditemui semalam.


Katanya, suspek warga tempatan berusia 22 tahun itu direman empat hari bermula hari ini (semalam) untuk membantu siasatan mengikut Seksyen 379A Kanun Keseksaan



sumber : myMetro

Lima Bedah Plastik Paling Aneh

Bedah plastik adalah usaha untuk mempercantik Penampilan tubuh dan wajah. Sebenarnya, banyak prosedur bedah plastik yang unik dan berfungsi memperbaiki penampilan bahagian tubuh lain.

Prosedur ini memang tidak umum dan tidak diketahui ramai orang. Seperti lima jenis bedah plastik berikut, yang dilansir dari Foxnews.

1. Voice Lift
Anda mungkin sudah biasa mendengar metodeface lift atau eye lift dalam operasi plastik. Seperti dua jenis operasi plastik tersebut, voice lift merupakan metode bedah untuk memperbaiki suara dengan menghilangkan suara serak. Biasanya prosedur ini dilakukan untuk para penyanyi.

Tetapi saat ini orang biasa juga mulai  tertarik melakukannya demi mendapatkan suara yang indah. Dalam beberapa kes, implan pita suara juga dimasukkan melalui sayatan di leher. Dokter juga menyuntikkan lemak atau kolagen ke dalam pita suara untuk membuatnya lebih bulat dan lentur dan menghasilkan suara yang terdengar lebih muda.

2. Toe Tuck
Sulit untuk mendapatkan saiz di kaki? Operasi toe tuck mungkin boleh jadi solusi. Dalam prosedur ini bahagian ibu jari kaki sedikit dipotong, sehingga menimbulkan efek kaki yang lebih kecil dan cantik.

Operasi ini disebut-sebut sebagai jenis operasi kaki yang paling sakit. Tetapi banyak wanita yang melakukannya demi tampil maksima saat menggunakan kasut tumit tinggi.

3. Ear Pointing
Prosedur ini bisa dikatakan yang paling aneh. Iaitu sedikit bahagian daun telinga atas akan dipotong, kemudian hujungnya dijahit. Hasilnya, daun telinga bahagian atas terlihat lebih runcing.

4. Tongue Patch
Jika diet anda tak berhasil, mungkin boleh mencuba tongue patch. Prosedur operasi ini adalah alternatif cara untuk menurunkan berat badan dan hanya boleh dilakukan oleh segelintir ahli bedah di Amerika Syarikat.

Iaitu dengan sedikit mematikan rasa di lidah dengan menjahit selembar plastik, tipis bertekstur kasar seukuran setem pada lidah. Hasilnya, pesakit akan merasa tidak nyaman dan tidak ingin memakani makanan padat, serta melakukan diet cairan sampai 30 hari.

5. Knee Lift
Prosedur knee lift popular setelah Demi Moore dikhabarkan melakukannya. Tujuannya adalah membuat kulit sekitar lutut tetap cantik. Caranya dengan menghilangkan kulit lutut yang kendur di atas tempurung lutut.

Kekenduran kulit di sekitar lutut memang akan terjadi seiring bertambahnya usia atau ketika berat badan turun secara drastis. Efek sampingnya adalah kemungkinan timbulnya parut dan waktu penyembuhan yang panjang kerana kulit dipotong di bahagian persendian yang aktif bergerak.

Usia 10 Tahun, Anak Cindy Crawford jadi Model Versace


Anak dari super model Cindy Crawford, Kaia Gerber sepertinya memiliki bakat yang sama dengan sang ibu. Baru berusia 10 tahun, ia pun menjadi model untuk rumah mode ternama Versace.


Dalam sebuah foto, Kaia nampak berpose dengan mengenakan jaket kulit, atasan putih serta skirt lipit karya Donatella Versace. Foto tersebut merupakan kempen iklan untuk debut Young Versace, lini busana dan aksesori untuk anak-anak berusia hingga 12 tahun.


Pada akhir tahun 90-an, Cindy Crawford sendiri merupakan muse untuk Gianni Versace. Oleh kerana itu, tak hairan jika Kaia dipilih menjadi model dalam kempen iklan rumah mode asal Itali tersebut. Hal itu juga membuat Crawford merasa bangga, kerana puterinya mahu mengikuti jejaknya.


"Saya sangat senang Kaia dipilih untuk menjadi sebahagian dari kempen pertama Young Versace. Saya punya banyak kenangan indah yang dihabiskan bersama Gianni dan Donatella. Ada sesuatu yang spesial tentang Versace," ujar model yang kini berusia 45 tahun itu, seperti yang dikutip dari Daily Mail.


"Seperti ibunya, Kaia memiliki bakat yang spesial. Kamera benar-benar mencintainya. Kehadiran Cindy membawa saya kembali ke masa lalu yang luar biasa, saat kita bekerja bersama. Sangat senang melihat Kaia berjalan mengikuti jejak ibunya," terang Donatella, direktur kreatif rumah mode Versace.




Sumber : http://www.wolipop.com

Manusia kalau dah mabuk

Beginilah aksi-aksi manusia kalau dah mabuk.Dah tak kira tempat untuk nak 'landing'.....













Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved