Muka pemain bola sepak muncul fi Foto scan bayi

on 07 Mei 2012



Nah, ini baru aneh tapi nyata, muka Robbie Savage, bekas pemain bola untuk Manchester United muncul di foto scan bayi seorang pasangan di Brasil.

Kejadian aneh ini terjadi di Sao Paulo, kota terbesar di Brazil, dimana penduduknya terkenal gandrung dengan bolasepak. Fabio Cabral, seorang pekerja kontrak sangat terkejut ketika dipanggil jururawatr untuk melihat foto scan bayi-nya.

Di foto bayi-nya terlihat wajah seorang lelaki. Awalnya ia mengira itu adalah muka Yesus. Namun, setelah diperiksa, ia tahu itu bukan muka Yesus, melainkan muka seorang bekas pemain bola yang pernah memperkuat Manchester United dan Blackburn, Robbie Savage.

Adalah doktornya yang mengenali muka itu, kerana doktor itu suka menonton liga Inggris. Kerana kejadian ini, pasangan ini memutuskan untuk menamakan anak itu Robbie, dari Robbie Savage.

Model kereta yang dibuat daripada 200,000 batang rokok sempena hari tanpa tembakau

Dalam peringatan Hari Tanpa Tembakau, dalam kempenye di Mumbai, India, telah menciptakan model kereta yang sangat mengesankan dari 200.000 batang rokok. Kereta buatan dari rokok ini ditempatkan dipamerkan di pusat perbelanjaan Mumbai, di mana dapat menarik perhatian setiap orang yang melalui.

India ketika ini oengeluar kedua dan pengguna tembakau, setelah China. Setidaknya satu dari lima penduduk India (sekitar 241 juta orang) menggunakan tembakau dalam bentuk tertentu.



Brain Torture!! (pening den...)

                                Your brain needs time to understand this.

 p/s  dah naik penat memikirkannya ...apakah benda ni...confuse

Seram..penampakan hantu 'bon**t' di Mall



Berfesyen atau bergaya satu yang menjadi kemestian bagi lelaki dan wanita.Lebih-lebih lagi wanita setiap masa ada sahaja gaya terbaru dan terkini yang akan di cipta atau direka.Tetapi kalau terlebih bergaya atau berfesyen sampai mengadaikan maruah atau harga diri untuk apa?Seperti wanita gambar diatas adakah patut berpakaian begini semata-mata untuk nampak lebih kehadapan....

[Gila]Sebilah Pisau Bedah Sepanjang 30cm Tertinggal Di Perut

Seorang staf medis di Republik Chez dikenakan tindakan disiplin setelah satu alat bedah sepanjang 30 cm ditemukan dalam perut seorang perempuan yang dioperasi lima bulan lalu.

Pesakit tersebut, Zdenka Kopeckova (66), berulangkali mengeluhkan sakit perut parah setelah operasi ginekologi di sebuah rumah sakit sakit di kota Ivancice, bahagian tenggara negeri itu.

"Saya mengatakan tak ada orang yang menolong saya dan saya tak tak dapat hidup seperi ini sampai akhir hayat saya. Saya akan meminum pil, menengguk segelas alkohol dan gantung diri," kata perempuan tersebut, setelah alat mirip kape ditemukan pekan lalu dan berhasil dikeluarkan.

Kopeckova akan menuntut ganti rugi atas kekhilafan tersebut dan menyatakan staf hospital mulanya berusaha menutupi kesalahan itu dengan mengatakan tak ada yang dapat mereka lakukan selain menyarankan Kopeckova meminum penghilang rasa sakit.

"Saya memberi tahu kepala doktor bedah bahawa seandainya saya tak merasa sakit, saya takkan mengeluh. Saya bukan seorang hypochondria," katanya.

Ditambahkannya, ia telah meminta pemeriksaan dengan sinar-X tapi diberi tahu ia tak perlu terpapar radiasi. Ia bahkan dikatakan mengidap hypochondriasis atau hypochondria, yang seringkali dirujuk sebagai fobia kesihatan. Yakni merujuk pada perasaan khuatir berlebihan mengenai sakit serius.

Pengarah hospital Ivancice, Jaromir Hruber mengatakan prosedur operasi ketat mestinya telah dilakukan oleh staf medis. Seorang staf hospital yang tak disebutkan jatidirinya mengatakan kepada Reuters Television bahawa mereka yang terlibat dikenakan tindakan disiplin.

"Prosedur medis di Ivancice kelihatannya sempurna jika dilihat sepintas, ada dokumentasi dan daftar alat yang digunakan. Tapi orang yang melakukan pemeriksaan, tak melaporkan ada benda yang hilang," tandas Hrubes

Inilah video ayah langgar anak yang dikritik hebat oleh para warga internet


Recently, a video speculated on main Chinese websites, the video is shot by the monitor and no sound recorded, but it still lifts people’s heart to throat. Because the video record the whole process of a young child is run over by careless father. How terrible! the father’s negligence led to this tragedy.

Some netizens criticized where the father’s eyes had gone, how he could be so careless, this lesson paid for with blood warns us that we must look around before driving! Start the car when make sure it’s safe and no body around.

A little neglect may breed great mischief!

Video from 56.com:





sumber : chinawhisper.com

Ada ulat di mee dalam cawan

Bagaimana perasaan kita bila kita membuka mee segera
ddalam cawan,kita terjumpa ada bahan tambahan seperti didalam 
gambar ini...agaknya berapa lama dan disimpan mee ini???




Sadis..pembantu rumah disuruh tidur dikandang anjing dan kaki di ikat

Agaknya pekerjaan sebagai pembantu rumah tangga oleh sebahagian orang benar-benar tidak dihargai bahkan ada yang disiksa.

Nasib Marlina (Ena) usia 17 tahun merubah peruntungannya dari desa kecil di Kabupaten Tuban hijrah ke Surabaya mencari nafkah, malah menerima siksaan dari majikan yang tidak berperikemanusian. Setiap berbuat kesalahan, Marlina menerima perlakuan kasar dari seluruh majikan dan gajinya dipotong. Bahkan, Ena disuruh bekerja dengan keadaan kakinya dirantai hingga disuruh tidur bersama anjing di kandang anjing berukuran 2 x 3 meter.

“Korban sering dihukum, tidak diberi makan selama berhari-hari dan sering dipaksa makan makanan membusuk dan dipaksa minum air bekas cucian,” kata Kasat Reskrim Polrestabes Surabaya AKBP Anom Wibowo kepada wartawan di mapolrestabes, Jalan Sikatan, Ahad (22/5/2011).


Selama 3 tahun, Ena bekerja di rumah majikannya, Tan Fang May (47), Eddie Budianto (50), Ezra Tantoro Suryaputra (27), Rony Agustian Hutri (32) di Jalan Darmo Permai Selatan. Selama bekerja, hak mangsa mendapatkan gaji tidak dibayar penuh.

Perilaku keluarga satu ini keterlaluan dan tidak berperikemanusian. Empat tersangka mulai dari menantu, anak dan mertua yang berprofesi sebagai pengusaha, doktor dan baru lulus S1 ini menganiayanya

Mereka dianiaya dengan cara dikurung, dirantai, dipukuli dengan sapu lidi hingga disiram air panas.

“ Kalau mangsa melakukan kesalahan seperti mencuci pakaiannya dan luntur, gajinya langsung dipotong. Peti sejuk rosak dan diservice, tapi biaya service diklaim ke mangsa kerana tersangka menuduh peti sejuk itu dirosakkan korban. Pokoknya setiap membuat kesalahan, langsung dipotong dan akibat kesalahannya itu korban dihitung masih mempunyai hutang Rp 9 juta,” tuturnya.

“Mangsa sering disiksa, dipukuli dengan sapu, alat penggorengan yang masih panas, dipijak, disiram air panas, dicubit, ditendang dan dirantai yang dilakukan tersangka pada waktu berurutan dan disiksa secara perorangan kadang kala bersama-sama diantara tersangka,” katanya.

Perilaku keluarga majikan korban ini sangat sadis dan menganggap korban sama dengan anjing. Bukan ruang dan tempat tidur yang layak, korban yang pernah dikurung dan tidak diberikan makan dan minum selama seminggu itu, disuruh tidur bersama anjing dengan keadaan kaki di ikat. Kandang anjing itu juga kotor dan busuk. Korban hanya tidur beralaskan bekas daun pintu ..

“Dengan keadaan kaki dirantai, mangsa disuruh mengemop lantai mulai pagi sampai malam hari. Kalau salah, langsung ditendang dan injak-injak,” tuturnya. Meski ada menantu majikannya yang menjadi doktor, bukan memberikan perawatan, malah doktor tersebut turut membantu mertua dan isterinya menganiaya korban. Luka lebam dan lecet bahkan, kaki mangsa mengalami luka cukup parah yakni pembekuan darah. Jika tidak dioperasi, kaki mangsa harus diamputasi.

“Mangsa sudah kita bawa ke rumah sakit untuk mendapatkan perawatan. Pada 20 Mei, mangsa telah menjalani operasi pada kakinya,” jelasnya. (sumber)

Gila babi..orang ini hobinya anal seks dengan kuda sampai ususnya rosak


Kenneth Pinyan (June 22, 1960 – July 2, 2005) adalah seorangpegawai di Boeing yang bermarkas di Washington. Kes Kenneth ini menghebohkan kerana dia suka melakukan anal seks dengan kuda di sebuah peternakan kuda di dekat Enumclaw.

Lebih gila lagi hubungan seks menyimpang itu divideokannya, kemudian rakamannya didistribusikan diam-diam dengan nama Mr Hands. Tidak dijelaskan lebih lanjut, namun diberitakan bahawa Kenneth menderita penyakit usus kronik.

Apakah hal ini disebabkan dia berhubungan anal seks dengan kuda atau kerana sebab lain. Namun sekalipun dia sakit tapi masih tetap melakukan hubungan seks gila itu dan dirakam oleh temannya. Sampai kematiannya pada Julai 2005, ia pun masih melakukan penyimpangan itu.
Teman-temannya menyarankan Kenneth berubat kerana luka-luka yang dideritanya sangat tidak biasa, namun dia menolak ke doktor, sampai akhirnya meninggal. Kisah ini kemudian dilaporkan oleh The Seattle Times, yang kemudian menjadi cerita terlaris dan paling banyak dibaca pada 2005.

Demi Suami Tidak Curang Isteri Rela Disetubuhi Dukun Cabul


Mengaku boleh menyembuhkan dan memperbaiki hubungan rumah tangga agar suami tak selingkuh @ curang, Nono Endin (55), warga Bengkong Dalam, menipu mangsanya, Juli (30). Nono tak hanya meminta bayaran Rp1,6 juta, tapi juga menyetubuhi Juli. Aksi dukun cabul itu dilakukan Khamis,  pukul 14.00 WIB, di penginapan wisma Wisatama, Jodoh. Mangsanya pun, Juli, saat itu mahu saja menuruti apa yang disyaratkan oleh datuk yang punya dua cucu ini, karena mengaku suaminya, Ismail, sudah lama tak pulang ke rumah mereka di perumahan Beverly Park Batam Kota.

“Awalnya Juli menelepon saya. Saat itu, Juli berada di dekat hotel Oasis Jodoh. Ia tahu nombor saya kerana diberi sama kenalannya yang juga kawan saya. Juli sendiri yang minta bantu untuk berubat,” ujar Nono. Setelah keduanya sepakat dengan syarat mahupun tarif mahar, Nono pergi ke penginapan Wisatama Jodoh. Disana Nono menunggu Juli dalam bilik penginapan. Tak lama, Juli datang dan langsung masuk bilik.

Dalam bilik tersebut, Nono, berpura-pura membaca mantra. Setelah selesai baca mantra, Nono meniup rambut, jidad serta leher Juli. Dari situlah Nono, beraksi dengan meraba sampai melucuti pakaian mangsanya satu persatu dan terjadilah persetubuhan. Selesai menggauli mangsanya, Nono memberikan bungkusan warna hitam yang dalamnya berisi batu yang katanya azimat sebagai penangkal supaya suami mangsa tak berselingkuh dengan perempuan lainnya. Saat memberi bungkusan itulah, Nono minta wang mahar sebanyak Rp1,6 juta. Alasannya wang itu akan dibuang kelaut untuk syarat penutup.

Besoknya, kebetulan sekali, Ismail, suami mangsa pulang ke rumah. Kerana merasa bersalah, Juli menceritakan kejadian tersebut kepada suaminya. Ismail marah dan mengajak isterinya menjumpai Nono. Setelah berjumpa, Ismail langsung membawa Nono dan menyerahkannya ke Balai polis Batuampar untuk mempertanggungjawabkan perbuatannya.

Polisi mengambil barang bukti seperti wang pembayaran mahar yang masih tersisa, empat buah batu yang katanya untuk azimat. Nono pun memberikan daun kelor dan jarum yang diikat untuk ditanam di halaman rumah mangsa. Nono, akan dijerat pasal 378 KUH-jenayah tentang penipuan dan perzinaan yang ancaman hukuman penjaranya tujuh tahun. Sementara didepan penyiasat, Nono mengaku baru sekali berlaku sebagai dukun cabul. (Sumber)

[Pelik] Penari bogel minta doktor bedah plastik buat payudara ketiga

Doktor Sinisa Glumicic 

Seorang doktor bedah plastik di Croatia telah mendedahkan bahawa dia menolak untuk melakukan pembedahan terhadap seorang penari bogel yang ingin untuk membuat payudara ketiga untuknya.

Doktor Sinisa Glumicic mengatakan kepada tabloid 24 Sata, pelanggannya berfikir bahawa dia akan lebih menarik jika dia mempunyai tiga payudara.

Doktor bedah itu mengatakan beliau telah terkejut oleh ideanya dan menolak untuk melakukan pembedahan.

Macam ni rupanya kalau ada tiga payudara (gambar hiasan)

"Dia sudah bersedia untuk membuat tatoo bentuk puting pada payudaranya yang ketiga", doktor dari ibukota Croatia iaitu Zagreb berkata.Penari bogel yang aneh, pelik dan ganjil  itu bekerja di Milan, Itali.

Agaknya dia nak lain daripada yang lain dan mungkin akan dapat tip yang banyak........

sumber : unikversiti.blogspot.com

Kanak-kanak IniMampu Hidup Normal Meski Setengah Otaknya Telah Dibuang

Kanak-kanak bernama Cameron Mott (9) mendapat jolokan kanak-kanak ajaib. Dia menjalani bedah otak radikal dan berhasil sembuh.





"Untuk menyelamatkan Cameron dari sidrom penyakit Rassmussen, setengah dari otaknya dikeluarkan dari tempurung tengkoraknya. Mukjizat datang. Selepas operasi, Cameron terus bangun dan sedar," ucap Shelly Mott, ibunya.


Tidak hanya ibunya, bahkan pasukan doktor bedah pun juga terkejut. Mereka tidak menyangka Cameron boleh secara ajaib sembuh dari pembedahan radikal tersebut.

Cameron menderita penyakit sindrom Rassmussen, penyakit gangguan otak yang diderita sejak dia berusia tiga tahun. "Menurut doktor ahli otak, penyakit Cameron ini menyerang sisi kanan otaknya," kata ibunya.


Setiap kali bangun pagi, penyakit ini menyerang. Cameron akan mengalami kejang-kejang dan itu terjadi hingga beberapa menit.

Dokter  mengatakan bahawa penyakit Cameron boleh disembuhkan apabila setengah dari otaknya di sisi kanan dibuang. Namun, ini adalah solusi ekstrem.

"Benar-benar berita yang sangat menakutkan. Anda tidak akan boleh membayangkan apa yang akan terjadi pada anak Anda setelah setengah otaknya dibuang? Saya benar-benar pasrah, apabila operasi tersebut merupakan jalan keluarnya," kata Shelly Mott kepada Ann Curry dari NBC's Today Show.

Awalnya, pasangan yang tinggal di Jamestown, North Carolina, ini masih tidak percaya, Cameron, anaknya, berhasil menjalani operasi otak.

"Saya tidak menyangka. Cameron masih terlihat seperti anak yang belum dioperasi. Awalnya, dengan hilangnya sisi otak kanan, Cameron akan menderita lumpuh badan bagian kiri. Namun, itu tidak terjadi," katanya.

Kini, Cameron memulai hidup barunya, meski hidup dengan otak setengah. Namun, ternyata hal itu tidak mengganggu gadis cilik ini. Cameron harus menyelesaikan program fisioterapinya agar perlahan-lahan boleh kembali menjadi anak yang normal.

Kini setelah dua bulan menjalani fisioterapi, Cameron sudah bisa berlari dan bermain meskipun masih sedikit pincang.

Cameron juga sudah mulai aktif kembali di sekolah, hanya penglihatan gadis ini sedikit hilang pada sisi tepi.

"Ini merupakan sebuah risiko besar. Anda tahu bahawa mengambil sisi kanan otak— yang mengontrol sisi kiri tubuh—berarti dia akan lumpuh ketika terbangun setelah operasi," kata dokter.

Namun, pada kasus yang berbeda, otak anak-anak juga mampu beradaptasi dan mengambil alih pekerjaan otak lain, saat sebagian dari otak tersebut hilang.

Cameron mampu berjalan keluar dari rumah sakit empat minggu pascaoperasi. Saat ditanya, bagaimana rasanya setelah operasi pengambilan setengah otaknya, Cameron mengatakan tidak ada perbedaan.

"Saya tidak merasakan perbedaan setelah dioperasi. Saya tidak sakit lagi, dan saya ingin menjadi seorang balerina ketika besar nanti," kata Cameron.

Lihat..aksi kurang ajar pak cik ni



tengok cara dia mengambil kesempatan....

Aksi perempuan belasah perempuan








Pelik betul awek-awek ni

 yang pakai baju bukan main jarang...

yang ni tak pedulikan orang lain....

Bilik Bersalin Mewah Milik Jessica Simpson Seharga $4,000 per hari


Jessica Simpson mempunyai seorang bayi perempuan dan lahirnya di sebuah rumah sakit yang sangat super mewah. Jika Anda melahirkan di rumah sakit ini, dijamin Anda harus merogoh kocek lebih banyak lagi hanya untuk melahirkan .
Di dalam ruangan yang super mewah ini tersedia 3 bilik mandi, 2 bilikr mandi peribadi, dan itu semua dihargai $ 3,784 per hari. Ini lebih mahal dari harga saat Beyonce melahirkan yang menghabiskan wang hingga mencapai $ 3,200 dalam satu malam, tempat Beyonce ini termasuk mewah dan di dalamnya ada 4 bilik tidur mewah untuk melahirkan.
Di sini semuanya serba hijau, ada TV layar datar, sofa, ruang makan, dan sebagainya. Benar-benar seperti sebuah rumah.
Menurut sebuah khabar, bayi dari Jessica Simpson ini sudah lahir dan nama bayi itu adalah Maxwell Drew Johnson, yang lahir pada pagi hari, dengan berat 9 pounds 13 ons.
Menurut Anda mana yang bagus di antara dua bilik bersalin ini? Punya Beyonce atau punya Jessica Simpson?

 bilik bersalin Beyonce

 bilik bersalin Jessica Simpson

Jacko ‘Kembali’ dalam Kemasan Pepsi Cola


Perusahaan pepsi cola raksasa memasang gambar dari ‘The King of Pop’ yang diambil dari tahun 1980, iklan ini akan tayang di TV dan ini adalah edisi tin khusus.
Rambut Jacko sempat terkenal kerana pernah terbakar ketika dirinya shooting iklan Pepsi tahun 1984, dan dia sangat khuatir kalau-kalau dirinya tidak boleh pulih dari luka bakar itu.
Banyak fans yang menyalahkan bahawa Jacko meninggal kerana kecanduan ubat penghilang rasa sakit yang pada akhirnya membunuhnya pada tahun 2009, saat dirinya umur 50 tahun. 

Inilah Rumah Anjing Termewah


Mungkin sekarang ini taraf kehidupan seekor anjing sudah setara dengan layaknya seorang manusia. Antaralain, anjing mempunyai baju, aksesoris, bahkan rumah sekalipun. Seperti rumah anjing milik salah satu artis seksi , Paris Hilton.
Artis yang terkenal pecinta anjing ini membeli sebuah rumah anjing yang mewah bagi peliharannya. Rumah anjing tersebut mempunyai dua ltingkat, lengkap dengan desain interior mewah hingga ruang tamu dan juga toilet mewah bak rumah manusia pada umumnya.
Rumah anjing milik Paris ini didesain oleh salah satu desainer ternama, Faye Resnick, yang turut mendesain rumah Paris sendiri. Rumah ini memakan biaya sebanyak $325,000 .



Lelaki Ini Menulis Kaligrafi dengan Menggunakan Air Matanya


Seorang pelari berumur 56 tahun dari China, Ru Anting, dikurniakan sebuah bakat yang luar biasa dan unik. Cuba Anda bayangkan, dirinya boleh membuat sebuah tulisan kaligrafi dengan menyemprotkan air dari matanya. Awalnya Ia menghisap air menggunakan hidungnya, setelah itu air tersebut disemprotkannya melalui kelopak mata. OMG!!!
Ru menemukan bakat uniknya ini ketika dirinya masih kecil. Saat itu dirinya sedang berenang, Ia seringkali terminum air sungai tersebut. Setelah itu, secara tiba-tibat tidak sengaja air keluar dari matanya dan membuat teman-temannya terkejut.
Setelah kehilangan pekerjaan di sebuah kilang selama 20 tahun lamanya, Ru mulai mengembangkan bakat uniknya tersebut. Setelah berlatih secara intensif, Ia pun boleh menyemburkan air dari matanya dari jarak 10 meter.


Pasangan Ini Bertemu di Dunia Maya dan Mempunyai Nama yang Sama


Sudah menjadi hal yang biasa apabila mendengar cerita sepasang kekasih bertemu melalui situs jejaring sosial. Namun hal yang luar biasa adalah, apabila sepasang kekasih bertemu di dunia maya dan mempunyai nama yang sama. Cerita ini benar nyatanya, seorang pemuda asal Texas bernama, Kelly Hildebrandt, mempunyai kekasih yang namanya sama dengan dirinya.
Kisah ini berawal dari Kelly Hildebrandt versi perempuan yang penasaran, adakah seseorang diluar sana yang mempunyai nama sama dengan dirinya. Lalu, melalui akaun Facebook peribadinya, Ia menulis namanya, dan setelah dicari yang keluar hanyalah Kelly Hildebrandt versi pemuda tersebut.
Setelah mereka berdua menjadi teman di situs jejaring tersebut, mulailah mereka saling bertegur sapa. Kedua pasangan tersebut merasa nyaman dengan semua  yang mereka bicarakan. Lapan bulan kemudian, Kelly versi pemuda melamar Kelly versi perempuan dan segera mungkin mereka akan melangsungkan pernikahannya.

Datuk Dan Nenek Mabuk Menarik Kereta Mainan yang Dinaiki Cucunya dengan Kereta SUVnya


Sarasota, Florida – Seorang datuk dan nenek terjerat masalah hukum kerana menarik kereta mainan plastik yang dinaiki cucunya dengan kereta SUV mereka. Menurut laporan, seorang polis yang sedang meronda melihat SUV sedang menarik mobil ‘Hot Wheels’ plastik kecil yang dinaiki gadis kecil berusia 7 tahun. Mobil mainan tersebut diikat ke SUV dengan rantai anjing.
Kendaraan itu berjalan sekitar lima sampai 10 km per jam, dan seorang wanita di belakang kereta itu, bersorak pada anak gadis kecil itu. Sang gadis hanya mengenakan baju renang dan tidak ada alat pelindung sama sekali.
Polisi tersebut tak ambil pikir panjang dan langsung menangkap penmandu SUV, 49 tahun yang bernama Paul Berloni, Saat ditanyai lelaki itu dalam keadaan mabuk berat dengan bau alkohol yang menyengat sekali.
Lesen memandu Berloni telah mati sejak 10 tahun yang lalu dan Ia pun hanya mengaku bahawa Ia tidak mabuk, Ia hanya minum dua sampai tiga gelas saja. Ia pun menolak untuk ujian alkohol dan akhirnya Ia ditempatkan di dalam tahanan.

Paul & Belinda Berloni
Wanita yang naik di belakang, 47 tahun bernama Belinda Berloni, juga dilaporkan mabuk dan menurut keterangan polis, dia tahu bahawa hal itu berbahaya, tetapi Ia berkata bahawa, “hal tersebut hanya untuk bersenang-senang.”
Ayah si anak dipanggil ke tempat kejadian dan nampak sangat marah ketika Ia mengetahui apa yang terjadi. Dia sempat mengatakan kata-kata kotor kepada ibunya, Belinda.
Sang ayah pun telah lama menyedari bahawa kedua datuk dan nenek ini memiliki masalah ketergantungan dengan alkohol yang cukup berat, dan semenjak itu Ia merasa menyesal sekali telah menitipkan anaknya kepada mereka. Syukurnya sang anak tidak terluka dalam insiden itu.
Akhirnya sang datuk, Paulus Berloni didakwa dengan pelanggaran memandu tanpa lesen dan penelantaran/membahayakan anak. Sedangkan sang nenek, Belinda Berloni didakwa dengan pelanggaran mengabaikan/membahayakan anak.
..

Lelaki Lulusan Sekolah Rendah Boleh Jadi Doktor Gigi


Seorang lelaki  Long Island (US) dengan latar belakang pendidikan darjah enam SD telah dituduh mempraktikkan tindakan medis. Ia membuka klinik dokter gigi di rumahnya tanpa memiliki pelatihan medis atau gigi formal sedikitpun, kata polis.
Seorang Detektif pergi ke rumah Manuel Carranza, sang dokter gigi, pada hari Rabu setelah Ia menerima panggilan bahawa lelaki berusia 46 tahun itu diduga mengoperasikan kilinik gigi tanpa izin dari lingkungan tempat tinggalnya. Carranza konon membeli peralatan praktik gigi-nya di Internet dan tidak menyimpannya secara steril.
Detektif Letnan Ray Cote berkata bahawa, “Ia akan sangat khuatir dengan kesihatan seseorang jika benar-benar berubat dengan lelaki lulusan SD tersebut.”
Carranza diduga membersihkan peralatannya hanya dengan sabun untuk mencuci piring dan menggunakan leburan perhiasan emas untuk digunakan sebagai material penambal gigi.
peralatan gigi Carranza
Polis pun terkejut bahawa Carranza telah merawat lebih dari 100 orang selama satu setengah tahun. Hal itulah yang membuat peguamnya berkeras bahawa Carranza tidak bersalah. Hmm.. mungkin seratus orang itu adalah pesakit yang beruntung .

Awek ni suka boyfriendnya buat macam tu



Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved