Aksi menarik zebra terajang singa

on 06 Mei 2012

TEMPO Interaktif, Tanzania -Tak biasanya sasaran mangsa singa boleh lolos dari cengkraman si raja hutan itu. Namun, sebuah pemandangan luar biasa terlihat di Tanzania, Afrika, seekor zebra mampu membuat singa yang hendak memangsanya kecut setelah disepak dengan kaki belakangnya seperti yang dikutip dari Daily Mail.

Adalah Thomas Whetten yang mampu mengabadikan gambar bagaimana aksi seekor zebra menendang seekor singa yang ingin memangsanya. Thomas yang hobi dengan kehidupan liar itu sedang mengamati tindak-tanduk binatang liar di sebuah kawasan konservasi dari atas truknya.

Awalnya, ia melihat sekumpulan zebra sedang memakan rumput. Namun kumpulan kuda belang itu tidak sedar kalau mereka sedang diawasi secara diam-diam oleh singa yang sedang mencari menu makan siang. Singa itu bersembunyi dibalik semak-semak di kejauhan sambil mengintip zebra.

Setelah menentukan sasarannya, singa berlari menuju seekor zebra. Ia menerkam dari belakang, menggigit punggung si zebra. Zebra, berusaha melawan sekuat tenaga dari cengkraman predator. Zebra pun mengeluarkan tendangan mautnya, tepat di wajah singa hingga ia tersungkur ke tanah.

Terpaksa, singa membiarkan buruannya pergi setelah ia kesakitan ditendang oleh zebra. Ia pun pergi dengan lunglai meninggalkan zebra lari. “Ini adalah pemandangan luar biasa dan sangat jarang, seekor zebra bisa melepaskan diri tanpa dianiaya sama sekali,” kata Whetten.

[Hebat] Pemuda cipta kincir angin daripada bahan buang untuk jana elektrik di kampungnya

William Kamkwanba berumur 22 tahun telah membuat 5 kincir angin daripa bahan buangan untuk menjana elektrik dikampungnya.Idea ini datang selepas dia tamat persekolahan dan dia telah membuat kajian.Dia mengambil masa selam 3 bulan untuk untuk membuat  kincir angin pertamanya setinggi 5 meter untuk menjana elektrik dan untuk mengecas handphone,


















Gadis-gadis ini minta orang ramai isi bir dalam baldi mereka jika ingin melihat mereka telanjang

Gadis-gadis dalam aksi yang diselenggarakan di Moscow meminta orang ramai untuk mengisi baldi mereka dengan bir jika mereka ingin melihat mereka telanjang. 3 liter untuk membuka seluar pendek , sementara mencapai tanda dari 6 liter diikuti untuk membuka T-shirt. Jadi Berapa Liter BIR Untuk Buat Awek Ini Berbogel ?? Pandai betul tauke bir berniaga.Hanya menggunakan perempuan,barangan mereka laris.






sumber : arena photo

Patung disingkirkan kerana pyudarnya terlalu besar

 Sebuah kota kecil di Perancis,  Neuville-en-Ferrain heboh. Kota berpenduduk 10 ribu orang itu heboh gara-gara sebuah patung yang disingkirkan dari Dewan Bandaraya. Patung Marianne itu dipindah kerana payudaranya dinilai terlalu besar.
“Ini membuat orang-orang yang melihatnya berkata-kata,” kata seorang pegawai Bandar yang enggan disebutkan namanya. “Terutama ketika ada acara di sini, misalnya ketika ada orang yang menikah.”
Datuk Bandar Gerard Cordon pun geram akibat banyak cerita tentang patung ini. Dia menyingkirkan patung itu dan memujuk Dewan Kota untuk menyetujui dana 900 euro dalam anggaran tahun ini. Dana itu untuk membeli patung baru.  Gerard ingin payudara di patung Marianne yang baru tidak terlalu besar.
Marianne memang bukan tokoh sembarangan. Dia adalah simbol Republik Perancis. Patung Marianne ini dibuat dan diletakkan di Dewan Bandaraya pada 2007. Patung ini dibuat dengan harga 1.400 euro.
Artis yang membuat patung ini, Catherine Lamacque tak percaya patungnya disingkirkan. “Keputusan Datuk Bandar sangat absurd. Aku berharap dia tidak menghancurkannya,” kata Catherine seperti dikutip dari laman ABC, 2 April 2011.
Menurut seorang pegawai Balndaraya lainnya keputusan menyingkirkan patung ini sepenuhnya keputusan Datuk Bndar. “Ini bukan keputusan bersama, tapi keputusan dia sendiri,” kata pegawai yang tak mahu disebut namanya itu. “Padahal ini karya seni yang indah,” ujarnya.

Oops…Manequin “Manusia” Berbikini Diprotes


Liputan6.com, Milan: Anda tertarik melihat pakaian yang dikenakan sebuah manequin dalam ruang pameran kedai pakaian? Itu hal yang wajar. Di Itali, orang-orang yang lalu lalang melewati kedai pakaian ini pasti tidak akan ragu untuk melihat. Kerana patung pakaian ini adalah seorang wanita.

“Manequin hidup,” itulah yang dikatakan para pengguna jalan di sekitar kedaitersebut. Model yang menjadi patung ini mengenakan bikini dan berdiri di dalam kaca berlatar pantai buatan di sebuah kedai bernama The Coin di kawasan Milan, Itali.

Banyak terjadi pertentangan akan hal ini, persatuan buruh Itali pun menyatakan ketidaksetujuan mereka akan hal tersebut. “Patung versi manusia ini adalah hanya strategi bisnis yang tidak berbahaya,” kata penjaga kedai tersebut.

“Kami dipersalahkan atas mencari keuntungan melalui eksploitasi tubuh manusia,” ujar pemimpin kedaiThe Coin Stefano Beraldo kepada jurnalis. “Tetapi hal ini hanyalah bisnis, dan ini bukanlah penemuan kami, bahkan hal ini sudah pernah terjadi sebelumnya,” tambahnya.

Protes pun datang dari perserikatan perdagangan utama Itali. Mereka memprotes penggunaan model hidup yang diperlihatkan di jendela kaca pameran. Pasalnya, itu juga akan berpengaruh terhadap kecerdasan para pelanggan.

Para manequin itu berpose dengan bikini dengan latar pantai buatan dan memperjuangkan hak mereka dengan membawa tulisan “walaupun menjadi model adalah pekerjaan”.

Di balik itu Stefano pun mendapat dukungan dari para pengguna jalan yang tertarik akan penjualan produk pakaian musim panas yang menggunakan patung manusia itu.

Matteo Cuppeli 19 tahun, seorang model yang menjadi patung itu menceritakan perasaanya pada sebuah media. “Saya tidak melihat ada skandal di balik semua itu. Kami hanya melakukan pekerjaan sebagai alat untuk mengiklankan produk pakaian mereka.”

Dart Vader tuntuk sebidang tanah untuk parking pesawatnya di Ukraine

Seorang fans berat filem Star Wars dengan berpakaian Dart Vader mendatangi pejabat datuk bandar di kota Odessa, Ukraine, menuntut sebidang tanah untuk meletakkan pesawat ruang angkasa nya, dimana pihak berwenang setempat nampaknya akan memerlukan suatu solusi yang dramatik.



Fans yang berdandan bak penjahat di siri Star Wars ini mengutip undang-undang baru negara tersebut bahawa setiap warga negara memiliki hak tanah seluas 1.000 meter persegi.

“Aku Darth Vader, tangan kanan Kaisar Palpatine. Mengetahui bahawa banyak deputi dan dartuk bandar telah beralih ke sisi gelap …Aku datang untuk sebidang tanah … untuk pesawat ruang angkasa saya.’ kata lelaki tersebut.



Para pegawai setempat tak mampu menyembunyikan kegelian mereka saat menerima tuntutan lelaki tersebut sesetelah ia menunjukkan pasport dan membuka helmetnya.

“Permohonan ini telah terdaftar dan akan dipertimbangkan. Kami tidak berada pada sisi gelap, kita adalah orang-orang dalam terang.” kata seorang juru cakap pejabat datuk bandar.


Lelaki beli dan hadiah toilet kepada isterinya sebagai tanda cinta

Liputan6.com, Norfolk: Bagi segelintir orang, toilet mungkin tidak bererti apa-apa. Namun, bagi lelaki ini toilet adalah tanda kasihnya bagi sang isteri. Lelaki bernama Nick William itu mempersembahkan satu blok toilet kepada isterinya sebagai hadiah ulang tahun pernikahan mereka yang ke-30.

William membeli blok toliet yang terletak di Sheringham, Norfolk, Inggris, sebanyak 104 ribu Poundsterling. William merancang menukar blok toilet tersebut menjadi rumah pantai di mana ia dan keluarganya dapat bercuti. Ia juga merancang menambahkan tangga spiral dan jendela besar untuk menikmati pemandangan pantai dari rumah pantainya itu.

“Isteriku dan aku merancang untuk memiliki rumah pantai. Tempat di mana toilet ini berdiri adalah tempat sempurna untuk membangunnya. Ini akan menjadi hadiah ulang tahun pernikahan yang sempurna,” ungkap William.

Sebab Bill Gates Tak Suka Main Facebook


Bagi penggemar Facebook, menambah banyak teman di laman jejaring sosial itu merupakan sesuatu yang menyenangkan. Namun, suasana itu tidak lagi berlaku bagi Bill Gates.

Orang terkaya di dunia itu rupanya sudah risih dengan begitu banyaknya orang yang ingin menjadi temannya di laman Facebook.
Dia pun mengaku banyak yang tak kenal dengan orang-orang yang maHu menjadi friend. Akhirnya, Gates sudah tak tahan sehingga tak maHu lagi mengaktifkan akaun di Facebook.

Demikian curahan hati Gates dalam forum para peniagadi New Delhi, India. Gates mengaku pada awalnya dia tertarik bergabung masuk Facebook - laman jejaring sosial dan pertemanan yang didirkan Mark Zuckerberg pada 4 Februari 2004.

Namun, Gates kewalahan menampung permintaan banyak orang yang ingin menjadi teman di Facebook. "Bayangkan, lebih dari 10.000 orang mahu menjadi teman saya," tutur Gates seperti yang dikutip laman stesen televisyen NBC.

"Bagi saya itu sudah keterlaluan, akhirnya saya menyerah," lanjut Gates. Dia pun mengaku tidak begitu suka main SMS atau berlama-lama di depan layar komputer. "Saya bukan pengguna teknologi selama 24 jam penuh dan lebih suka membaca buku," tutur Gates, yang berada di India untuk menerima penghargaan atas perannya sebagai penderma lembaga amal.
Sumber : VIVAnews

Sweet ke kalau boyfriend tolong bawa kasut?


Sweet ke?Sampai kasut girlfriends pun tolong bawakan

sumber : stomp.com.sg

[Pengadil Brutal] Sanggup cucuk pemain dengan pisau yang buat bantahan

 Memang brutal pengadil ini. Dia sanggup menyucuk Da Silva dengan pisau di dada. Aksi brutal itu dilakukan di padang ketika dia mengadili  satu pertandingan bola sepak di Barriera, timur laut Brazil.


Pengadil yang bernama Gregorio Edio Francisco Chaves (26 tahun) menyerang Jose Ramos da Silva yang memprotes  keputusannya memberikan sepakan percuma kepada pasukan lawan.Pengadil itu berkata dia melakukan tindakan itu  untuk membela diri dari serangan Ramos dan abangnya, Francisco Chagas da Silva, turut campur dalam bantahan itu.

Menurut laporan polis, Chaves menyucuk Da Silva di dada. Dia juga menyucuk abang Da Silva yang berusia 28 tahun dengan pisau. Walupun sempat dirawat oleh doktor,  Da Silva tidak dapat diselamatkan. Abangnya selamat dan kini sedang pulih daripada kecederaan itu. (link)

Anjing lapar disuruh makan coli

Sepasukan doktor terpaksa membedah seekor anjing bagi menyelamatkan nyawanya selepas pemeriksaan x-ray mendapati ia telah memakan 12 helai coli.


Anak anjing jenis Rotweiler yang bernama Molly itu dirampas daripada tuannya  setelah mereka menghantar ke sebuah klinik dalam keadaan kurus kering akibat didera dan tidak di beru makan selama tiga bulan.




Doktor haiwan itu telah mengeluarkan sedozen pakaian dalam wanita termasuk coli dan seluar dalam seberat 5kg dari dalam perut anjing yang kebulur dan tinggal rangka.
Pemilik anjing itu telah didenda di mahkamah kerana cuai menjaga anjing dan tidak di benarkan membela haiwan selama 5 tahun.(link)



Resepi rumah daging

Sesekali buat resepi pelik-pelik ini bagus..
pastikan daging dan bahan-bahan dari sumber yang halal...





























bk-agak-agak boleh lawan resepi Cik Mat Gebu tak


Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved