Nenek Cantik Dipilih Jadi Cheerleader NFL

on 02 Mei 2012


VIVAnews – Banyak orang menjadikan usia 30 tahun sebagai batasan, menyerah untuk mewujudkan impian masa kecil mereka. Namun, takluk pada usia tidak berlaku pada Suzie Sanchez.

Umurnya sudah 37 tahun dan dia terpilih menjadi cheerleader — yang terkenal dengan sosok wanita cantik, ceria, lincah, dan muda.

Statusnya sebagai ibu tiga anak, dan nenek dari satu cucu tak membuat mimpinya sejak berusia lapan tahun — ketika mulai belajar menari, pupus.

Pasukan Oakland Raiders — salah satu pasukan yang bertanding dalam National Football League (NFL), liga sepakbola ala Amerika memilihnya untuk bersorak di pinggir lapangan selama musim pertandingan tahun 2011-2012.

Sanchez terpilih melalui audition ketat. Ia membuat hakim terpana dengan kemampuanya menari, keahlian, dan tampilannya. Dengan terpilihnya Sanchez, kini ia adalah yang tertua di antara para pemandu sorak Raiders.

“Saya hanya boleh menangis,” kata Sanchez setelah mendengar nombor nya, 45, disebutkan. “Emosi saya meluap, aku bersyukur tak pernah menyerah.”



Susie bukan nenek pertama yang menjadi pemandu sorak di Raiders. Pasukan itu sebelumnya juga memiliki Kathy Ferrin yang terus aktif meski jadi nenek di tahun 2003-2004. Bezanya, Ferrin sudah jadi cheerleader sejak muda.

Tapi apakah ini membuat Susie Sanchez cheerleader tertua di NFL? Sayangnya, tidak. Ada Laura Vikmanis, berusia 42, dan masih kuat melompat t dan berteriak memberi semangat.

Inilah pelajar sekolah rendah yang masuk final pertandingan model

August 16 evening, the Eleventh China Professional Model Contest Final in Shanxi Province was held in Taiyuan, The picture shows the youngest model Guo Xin in the contest, she is only 12-year-old girl in primary school.


sumber : chinawhisper.

Kasut lama Nike yang terjual dengan harga US$ 5,100

Nike adalahjenama kasut yang terkenal dan juga dikenal kerana terkenal "Swoosh " logo cap dagang logo dari Nike. Pembuat kasut ini bermula dari sebuah organisasi bernama Blue Ribbon Sports.

Awalnya digunakan untuk membuat Super Cortez, kasut untuk berlumba lari pada tahun 1970 dan baru-baru ini dalam satu lelong yang sangat aneh di eBay satu pasang kasut yang diproduksi pada tahun 1974 tersebut dijual dengan harga yang sangat tinggi iaitu US$5.100. Meskipun Super Cortez adalah kasut lari yang terkenal tapi ini harga yang aneh untuk sebuahkasut  tua. Lelong kasut kotor dan tua Nike dapat dipertimbangkan sebagai sebagai berita aneh kerana tidak ada yang memberi alasan harganya boleh begitu tinggi .



sumber : dunia-unik.com

Hebat..Meskipun Hidup Melarat, Datuk IniTetap Mahu Menderma


Sungguh sangat mulia hati lelaki tua veteran perang di Taiwan ini. Dia rela hidup melarat, makan dan berpakaian seadanya, bahkan tidak memperdulikan kesihatannya, demi menabung untuk disumbangkan ke fakir miskin. Hong Zhong Hai, 82 tahun yang pernah berlaga di perang saudara China, di masukkan ke dalam jajaran 46 orang paling dermawan se-Asia Tenggara versi majalah Forbes. Bukannya tidak beralasan dia rela berkorban demi kepentingan orang lain.


Tahun lalu, datuk kelahiran Anhui Huoqiu, China, ini menyumbangkan tabungannya sebesar NT$6 juta pada mereka yang memerlukan. Ia juga sering membantu menyokong hidup janda kawan-kawannya di medan perang.

Menurut kisah yang diungkapkan Peter Wey, seorang diplomat Taiwan 7 Julai 2011, Hong tidak pernah merasa cukup menyumbang. Dia berfikir bahawa wang yang sudah dikeluarkannya itu masih belum cukup besar. "Saya ingin hidup lebih lama lagi, sehingga saya boleh memberi lebih," kata Hong.

Keadaan Hong saat ini telah payah. Dia berjalan menggunakan skuter elektrik sejak jatuh dari basikal pada 2006 dan mengalami cedera tulang belakang pada 2011. Ia juga menderita penyakit pikun atau demensia dan mengalami kesulitan bicara. Namun, jika bicara soal sumbangan, dia boleh menjelaskan panjang lebar.

"Hidup saya sangat sederhana. Saya berjimat untuk diri sendiri, namun bersedia menyumbang." Kata Hong. Hong ikut wajib militer menggantikan abangnya tahun 1945, saat usianya baru 16 tahun dan baru enam bulan menikah. Ia pun terjun dalam perang saudara, perang bom tahun 1958, dan sederet perang lainnya.

Saat pulang kampung untuk pertama kalinya pada 1987, Hong mendapati isterinya telah menikah dengan orang lain. Sejak itu ia tidak menikah lagi dan memilih untuk hidup sendiri. Hong telah pencen dari dunia militer dan tinggal sendiri di kota Hualien, Taiwan timur, terpisah dari saudara-saudara kandungnya.

Kehidupannya yang sederhana di rumah ini mencengangkan seorang jururawat yang berkunjung ke rumahnya. "Saya melihat tuala yang sudah koyak seperti sarang laba-laba, tetapi dia tidak ingin menggantinya. Ada pula sayur kubis yang dimasukan kedalam penanak nasi elektrik sampai lunak, bersama ikan dalam tin dan roti kukus dimakannya yang selama seminggu. Setelah makan ia hanya memakan empat butir anggur." ujar si jururawat.

Jururawat tersebut mengatakan biaya hidup Hong setiap bulan ternyata kurang dari NT$ 1000 . Sebahagian besar wang pencen Hong ditabung untk disumbangkan di kemudian hari.

Pernah ada seorang ibu dan anak yang pernah menerima bantuan Hong, datang dari dusun Xiulin membawa sup ikan untuk Hong sebagai bentuk terima kasih. Ketika menyuapkan sesudu sup kemulutnya, dengan terharu Hong berkata, "Sup ini adalah makanan paling lezat yang pernah saya makan."

Hong menyatakan masih ingin menyumbangkan wangnya untuk membantu lebih banyak orang, namun pihak hospital menyarankan Hong agar menggunakannya untuk kepentingan rawatannya. "Hong Zhong Hai masih membutuhkan perawatan, menyewa perawat sehingga kami menyarankan untuk sementara menyimpan wangnya. Ia sendiri susah berjalan, tetapi tidak bersedia membeli kerusi roda elektrik," ujar pihak hospital.

sumber

Telan ikan hidup-hidup untuk hilangkan penyakit asma

HYDERABAD - Warga India menemukan metode penyembuhan penyakit asma yang sangat unik, mereka menelan ikan hidup-hidup. Bagi sebahagian orang metode ini mungkin sangat menjijikkan.

Ribuan pesakit nampak berbaris di wilayah selatan India untuk mengubati penyakit asma mereka. Para pesakit tersebut siap menelan hidup-hidup ikan sardin yang sudah dilumuri dengan ramuan ubat rahsia.

Ribuan orang berjalan menuju Hyderabad setiap bulan Jun untuk melakukan pengubatan yang ditawarkan oleh keluarga Goud secara gratis tepat di hari yang dipilih oleh para ahli perbintangan.

Keluarga Goud mengatakan bahawa mereka mendapatkan ramuan rahsia tersebut dari orang Suci Hindu sekira 170 tahun yang lalu. Mereka menolak permintaan doktor yang meminta ramuan tersebut, dengan alasan bahawa orang suci tersebut memperingatkan bahawa keajaiban ramuan tersebut boleh hilang jika diperjualbelikan.

Seperti dilapor Straits Times, Rabu (8/6/2011), setelah para pesakit menelan ikan tersebut, mereka diwajibkan untuk diet selama 45 hari.

Mereka dilarang memakan 25 jenis makanan, seperti daging kambing, gula putih, mangga kering dan bayam. Mereka juga tidak diperbolehkan makan makanan yang digoreng dan menjalankan perawatan selama dua tahun.

Sumber :okezone.com/

Doktor cantik jadi tukang sunat





Ternyata Orang Cacat Ini Malah Menyumbang Bukan Mengemis ... (Malukah Kita ?)






Ia berjalan di depan meja ‘donation’, kami berfikir: ‘dia akan melalui sahaja…’“Saya ingin menyumbang!” Ia menuang duit syiling dari mangkuknya. Para petugas mengulurkan tangan ingin membantu, tapi dia ingin melakukannya dengan tangannya sendiri.


Kami semua tak boleh berkata-kata, ia memberikan semua yang diperolehnya kepada Lembaga Amal dengan usahanya sendiri. “Saya masih punya wang.” Ia berkata sambil merogoh saku seluarnya. Ia mengambil beberapa lembar wang 10 dollar dan … menyumbang!






Rahsia Pendekar Shoalin Jalan Atas Air

Agaknya inilah cara pendekar shoalin boleh berjalan atas air....kalau macam ni tak payah belajar jurus pun tak ape.....













Macam-macam...Saiz payudara boleh tentukan kedudukan ekonomi negara

Betul ke?
saya petik dari Berita Harian Online

LONDON: Sebuah firma pemborong runcit Britain, Debenhams, mendakwa saiz payudara wanita boleh digunakan untuk menentukan kedudukan ekonomi negara.

Debenhams berkata saiz coli berubah seiring turun naik ekonomi Britain, selepas menjalankan kajian terperinci membabitkan sejarah payudara wanita Britain.
“Kini kita boleh melihat rekod ekonomi Britain hanya dengan mengikut peredaran zaman. Sejarah ekonomi negara berkembang bersama besar atau kecilnya saiz coli,” kata jurucakap Debenhams, Ed Watson.

Beliau berkata ahli sejarah seperti Simon Schama dan David Starkey kini tidak lagi menjalankan kajian di perpustakaan, sebaliknya hanya melihat saiz payudara wanita untuk menentukan situasi keseluruhan rakyat negara ini.

Awal abad ke-21 menyaksikan kadar inflasi meningkat dalam pelbagai cara dan wanita terpaksa menggunakan
segala aset yang ada termasuk payudara untuk keselesaan hidup mereka. – Agensi

Gara-Gara Bom Palsu, 4 Bayi Lahir Prematur

Seorang pengawalhospital di Britain terpaksa meringkuk di penjara setelah melayangkan ancaman bom palsu. Akibat perbuatannya, pihak hospital terpaksa menghentikan 80 proses pembedahan bahkan empat bayi harus lahir secara prematur.

Jeffrey Martin Horne menanam bom palsu tersebut beberapa minggu setelah dirinya bekerja di Hospital Good Hope, di Sutton Coldfield, West Midlands. Ulah Horne ini dianggap membahayakan dan keterlaluan yang dilakukan oleh seorang petugas keamanan.

"Ancaman bodoh sekaligus menakutkan, menyebabkan kekacauan di hospital. Bahkan empat bayi terpaksa lahir prematur akibatnya," ungkap pihak berkuasa Inggris seperti dikutip Daily Mail, Jumaat (24/6/2011).

Hakim menilai, perbuatan Horne yang juga menyebabkan 80 proses operasi dibatalkan, merupakan sebuah upaya untuk menarik perhatian. Namun hakim mempertanyakan aksinya yang memaksa pasukan pemusnah bom meledakan ancaman palsu tersebut di dekat hospital.

"Anda diperkerjakan sebagai pengawal keselamatan dan dipercayai untuk menjaga keamanan hospital. Tindakan ini jelas sebuah perbuatan yang melanggar peraturan keamanan," jelas hakim saat di persidangan.

Horne pun dinyatakan bersalah atas perbuatannya. Ia pun dijatuhkan hukuman penjara selama 15 bulan dan diharuskan membayar denda sebanyak 218 ribu poundsterling .

Kelakuan unik tentera Nazi





Gila..yang diseret patung ke manusia ni?





Wow, Koleksi Kasut Suri Anak Tom Cruise Ribuan Dollar

Walau baru berusia 5 tahun, suri Cruise sepertinya sangat mencintai dunia mode. Tidak hanya menjadi penasihat busana ibunya, Suri juga dikhabarkan memiliki koleksi kasut ribuan dollar

Anak dari Tom Cruise dan Katie Holmes ini memang dikenal senang bergonta-ganti sepatu. Mulai dari flat shoes, ugg boot hingga sepatu dengan hak kecil, pernah ia kenakan.

Seperti yang dikutip dari Dailymail, koleksi kasut Suri terdiri dari kasut designer ternama seperti Christian Louboutin dan Marc Jacobs. Bahkan Suri yang belakangan ini gemar mengenakan kasut dengan hak kecil, meminta para desainer membuatkan kasut khusus untuknya.

Kasut koleksi rekaan yang awalnya bermodel flat shoes, semuanya direka semula dengan menambahkan heels kecil. Tak hairan jika seluruh koleksi kasut Suri diberitakan mencapai harga yang begitu tinggi.

"Semakin besar ia, semakin jarang ia mengenakan sepatu tanpa heels kecil. Bahkan saat ia bermain atau berjalan di pantai. Jika sepatu itu tidak memiliki hak, Katie (Holmes) menyuruh mereka (desainer) untuk mereka semula. Ia bahkan menyuruh sepasang sepatu Louboutin untuk didesain ulang," ujar seorang sumber, seperti yang dikutip dari Dailymail.

Gol yang paling menyakitkan hati


Pelik..anjing gembala yang takut sama kambing biri-biri yang dijaganya

Seekor anjing berjenis Border Collie merupakan anjing gembala terburuk di Inggris. Anjing tersebut takut pada kawanan kambing biri-biri yang ia jaga.

Anjing bernama Ci ini, merupakan seekor anjing gembala yang menderita ovinophobia (takut pada kambing). Anjing berusia empat tahun tersebut ketakutan bila pemilknya Jane Lippington menempatkan Ci di lapangan.

Jane yang tinggal di Langridge menyatakan, anjingnya Ci ingin sekali bekerja selayaknya anjing gembala, namun dia penakut.

"Bila kambing itu lari darinya, Ci akan bertindak selayaknya anjing gembala, namun bila kambing itu mengejarnya, Ci justru lari," ujar Jane, seperti dikutip dari Orange, Senin (27/6/2011).

"Kambing biri-biri terkadang menjadi agressif bila mereka berkumpul. Mereka akan bertindak selayaknya sebuah pasukan," tambahnya.

Kambing yang dimiliki Jane mencapai 100 ekor. Sementara itu, suami Jane yang bernama Donald tentunya sangat berharap akan bantuan anjingnya dalam mengawal kambing-kambingnya.

"Dia mungkin anjing gembala yang terburuk di Inggris, meskipun demikian kami tidak dapat membayangkan bila Ci tidak membantu kami. Dia adalah sebahagian dari keluarga kami," ujar Jan

Hebat..wanita ni tak marah langsung walaupun leher tersepit dipintu bas

This unlucky woman had a bus ride she'll never forget after getting her neck trapped in the closing doors.

The unfortunate passenger was taking a trip in the town of Maanshan, in China's Anhui Province, when the impatient driver closed the doors while her head was still poking out.

She was left wincing in pain while the driver, who was oblivious to the situation, set off for the next stop.

Ouch: The woman's head is trapped as the bus doors slam shut on her neck


This still beats going on the Northern Line: Bemused passengers watch on as the woman winces in pain

Luckily her fellow passengers noticed her plight and shouted at the him to stop and open the doors, which he eventually did.

Freed: After the bus driver opened the doors she walked off rubbing her sore neck without making so much as a complaint.

bk-kalau aku mungkin dah kena maki pemandu bas tu....


Mahasiswi ini buat pameran bekas seluar dalam sebagai tugasan terakhirnya

TEMPO Interaktif, Pengumuman itu ditampal di asrama mahasiswa di Wuhan, Hubei, China. Bunyinya: “Yi Ci, jurusan ilmu filem, sedang mengumpulkan bekas pakaian dalam untuk pameran tugas akhir.

Yi Ci juga menulis, “Saya berharap kamu boleh menyumbangkan bekas pakaian dalam anda ke dalam kotak di bilik mandi umum. Sumbangan anda akan menjadi sebuah karya seni yang besar. Ayuh, bergabung dengan saya!

Dalam beberapa minggu, Yi Ci berhasil mengumpulkan ratusan bekas seluar dalam . Keinginan mahasiswi senior di Hubei Institute of Fine Arts akhirnya terwujud. Dia menggelar pameran bekas seluar dalam dengan tajuk “Privacy."

[Gila] Penumpang mabuk suruh pemandu teksi turun tangga curam guna kereta

QUANZHOU – Seorang pemandu taksi  terjebak di tangga jalan yang curam setelah penumpangnya yang mabuk memintanya untuk menuruni tangga tersebut.

Pemandu Xiao Cheng terjebak di tengah tangga di wilayah Quanzhou, selatan China, demikian laporan Orange

“Dia memaksa saya untuk menuruni tangga, kerana dia memberitahu rumahnya berada di bawah sana,” ujar Xiao.

“Anda tidak boleh membayangkan betapa takutnya saya. Lelaki yang memiliki tanda luka panjang di tangannya itu mengancam akan memukul saya jika saya tidak melakukannya,” lanjutnya.

Xiao akhirnya dengan hati-hati menuruni anak tangga, sementara sungai di bawah anak tangga semakin membuatnya ketakutan.

Walaupun akhirnya taksi tersebut tidak boleh turun, penumpang tersebut tetap memaksa meminta untuk dihantar.

“Dia meminta wangnya kerana saya tidak boleh menghantarkan ketujuannya. Saya pun terpaksa memberikan semua wang saya, setelah itu dia pergi,” keluhnya.

Orang ramaicuba membantu Xiao untuk menarik keretaya tetapi mereka sedar terlalu sulit melakukannya.

Demi Kekasih, Ibu Ini Videokan Puterinya Tanpa Pakaian

Ibu ini dipenjara lantaran memfilEmkan putErinya yang menanggalkan pakaian hingga bogel demi kekasihnya yang ditemukannya di Facebook memiliki kelainan Fedofilia.

Wanita berusia 42 tahun yang menolak namanya disebutkan tersebut tinggal di pemukiman dekat Cambridge, Inggris. Ia ternyata telah menandatangani sebuah perjanjian aneh dengan seorang pencen pemadam kebakaran yang kini menjadi kekasihnya.

Hidup dengan ketiga anaknya, ia diam-diam memfilemkan puterinya yang sedang ganti baju atau telanjang untuk memuaskan hasrat kekasihnya terhadap anak-anak, seperti yang diungkap dalam pengadilan Crown, seperti dilansir oleh Dailymail.

Kejadian ini terungkap setelah polisi menangkap lelaki yang menjadi kekasih wanita tersebut terkait dengan kejahatan lain. Lelaki 51 tahun asal Suffolk tersebut dinyatakan bersalah kerana mengambil gambar 51 foto anak-anak, menyimpan 1.269 foto lainnya dan men-download lebih dari 2.300 foto pornografi anak dari internet. Iapun dihukum tiga tahun penjara.

Kembali ke wanita yang menjadi kekasih lelaki tersebut, ia juga dihukum 15 bulan penjara kerana memfilemkan putrinya dalam bentuk pornografi dan menelantarkan kedua anaknya yang lain. Hakim Jonathan Haworth dari Pengadilan Cambridge Crown mengatakan dalam sidang: "Hasratmu untuk memuaskan nafsu kekasihmu telah mematikan perasaan keibuanmu." ujarnya kepada wanita tersebut.

Menghadapi kes ini, pengadilan juga menemukan kejadian serupa dimana seorang wanita menjual kisah tentang kekasihnya yang mengidap Fedofilia kepada surat khabar setempat. Kisah tersebut ternyata berasal dari wanita tersebut.

Bulan Ogos 2010 lampau, lelaki Fedofilia tersebut didiagnosa mengalami kelainan mental dan dilepaskan oleh polis. Setelah bebas, ia kembali menjalin hubungan dengan para wanita yang telah menjadi ibu agar boleh mendapatkan akses kepada putri-putri mereka. 

sumber

Pemuzik Wanita Ini Ciptakan Cincin Berbentuk Miss V

Kreativiti memang tidak mengenal batas. Semakin unik dan aneh sebuah karya, maka semakin cepat pencipta karya tersebut meraih populariti.

Seorang pemuzik wanita aliran indie bernama Grimes (nama aslinya adalah Claire Boucher) dikenal sebagai bakat muda di dunia muzik yang sedang naik daun. Kreativitinya tak hanya sebatas menciptakan muzik, namun juga dalam mendesain aksesori.

Musisi asal Kanada tersebut banyak dipuji sejak melancarkan single pertamanya bulan Februari lalu berjudul ''Oblivion. Kini memulai debut baru, ia bersama temannya, Morgan Black yang berprofesi sebagai pematung menciptakan sebuah lini perhiasan.

Perhiasan ini terlihat seperti mainan plastik berbentuk lonjong dalam warna pink neon, putih transparan hingga hitam. Namun, jika diperhatikan secara seksama, ada hal yang cukup mengejutkan, yakni bentuknya yang menyerupai alat kelamin wanita.

Lini ini dinamakan ''Pussy Rings'' dan Grimes menambahkan: "Ya, mereka terlihat persis seperti namanya: cincin berbentuk vulva. Kamu pakai. Di jarimu. Di muka umum. Merke hadir dalam tiga warna termasuk ahem, pink. Di luar itu, tak ada yang bisa dijelaskan lagi sampai teman-tenmanmu di bar bertanya kenapa kamu memakainya," seperti dilansir oleh NYmag.

Sumber : http://wolipop.detik.com

Heboh Bikini Melorot Artis Cantik Inggris

Model dan juga bintang reality show, Maria Fowler kembali menjadi sorotan. Saat berlcuti ke pantai Marbella, Fowler mempermalukan dirinya sendiri. Saat ia sedang berlari-lari kecil di pantai, tiba-tiba bikininya melorot.

Seperti dikutip dari Daily Mail, insiden ini membuat Fowler tampak terkejut. Wajahnya merah menahan malu. Apalagi, semua mata tertuju padanya. Beberapa paparazzi juga berhasil mengabadikan momen tersebut.
Sambil menutupi rasa malunya, Fowler berjalan pelan sambil membetulkan bikininya. Untuk menghilangkan rasa nervous, Fowler berusaha tetap tenang. Ia tampak tersenyum ke arah fotografer.
Setelah itu, foto-foto Fowler langsung menyebar luas di internet. Foto-foto tersebut menarik perhatian publik. Gambar-gambar itu pun menuai berbagai komen.
Ini bukan aksi memalukan pertama kali yang menimpa wanita asal Inggris ini. Sebelumnya, Fowler juga sempat mebuat heboh dengan berbagai aksinya. Beberapa waktu lalu, ia sempat menjadi pemberitaan lantaran jatuh di salji. Kemudian, beberapa gambarnya saat turun dari kereta dan memperlihatkan pakaian dalam, juga menghiasi berbagai situs setempat. 

Banyak yang berkomen, hal konyol dan memalukan sepertinya sudah menjadi langganan untuk artis yang sedang patah hati ini. 

Seperti diketahui, Fowler baru saja putus cinta. Kisah kasihnya dengan  Lee Croft kandas tiga minggu lalu. Kepergiannya ke pantai Marbella untuk menyembuhkan luka hatinya kerana kisah cintanya yang berakhir. 

"Ini adalah waktu yang harus saya gunakan dengan baik, agar saya boleh kuat menjalaninya. Saya telah merubah seluruh hidup saya dengan Lee dan pindah ke Scotland dengannya, kerana pada saat itu ia telah menandatangi perjanjian di St Johnson," kata Maria.

Sumber : http://showbiz.vivanews.com

Perempuan Ini Stress Saat Diintip Telanjang di Kamar Mandi


TRIBUNNEWS.COM - Seorang perempuan yang bekerja di angkatan laut Australia memberikan kesaksian terkait pelecehan seksual yang dilakukan seorang rakannya ketika kapal HMAS Parramatta berlabuh di Dubai, Uni Emirat Arab, 2 Januari lalu.
Seperti dilansir Sydney Morning Herald, Selasa (1/5/2012), perempuan yang identitinya dirahsiakan ini mengatakan saat sedang mengerikan tubuhnya yang telanjang di kamar mandi, ia melihat sebuah cermin mengintip di bawah sisi kamar mandi.
"Saya tidak tahu apa yang harus saya lakukan. Saya merasa lemah dan ingin segera keluar dari sana agar merasa aman," demikian kata perempuan itu dalam kesaksiannya.
Dalam kesaksian di pengadilan militer angkatan laut di Sydney, Isnin (30/4/2012), ia menjelaskan dirinya sedang menuju ke bilik mandi ketika Letnan James 'Jim' McLaren sedang bercukur di westafel.
Mereka sempat bertegur sapa sebelum akhirnya masing-masing masuk ke kamar mandi yang bersebelahan. Ketika menutup kran dan berjongkok untuk mengeringkan kakinya ia melihat cermin seukuran tangan mengarah kepadanya.
Ia kemudian berlari ke arah Letnan Christopher Andersen yang bertugas sebagai ketua kesihatan di atas kapal.
"Ia terlihat stress berat dan saya kira ia menyaksikan sesuatu yang sungguh menakutkan," ujar Andersen.
"Ia kata,Jim...Jim..Saya kira ia (Jim) bunuh diri," ujar Letnan Christopher Andersen, lagi.
Letnan McLaren menghadapi dua dakwaan di depan pengadilan militer yang dipimpin hakim Jennifer Woodward.

Inilah Foto Pemandangan Terbesar di Dunia, 272 Gigapixel! [Foto]

Mari kita saksikan sebuah foto dengan tingkat detail tergila yang pernah dibuat manusia.

Klik untuk melihat foto  ukuran sebenarnya

Fotografer Alfred Zhao mengambil foto ini menggunakan kamera Canon 7D, yang dilengkapi alat mounting GigaPan EPIC Pro, lensa 400mm f/5.6 dan 2x teleconventer. Perangkat tersebut bekerja dari pagi hingga petang mengambil 12.000 gambar berosolusi tinggi. Dan diperlukan waktu berbulan-bulan untuk menyelesaikan proses perajutan foto-foto tersebut menjadi satu file foto berukuran 1.09TB, dan menguploadnya ke server.
Berapa besar kamu kira jika foto ini dicetak ke dalam gambar aslinya? Kita perlukan banyak papan billboard, tepatnya 7000 papan billboard!



foto: Alfred Zhao        

Berbasikal Bogel Setelah Menelan Tanaman Harry Potter


TRIBUNNEWS.COM - Seorang remaja lelaki berusia 18 tahun, berbasikal sambil telanjang bulat di jalanan Brighton, Inggris, setelah memakan tanaman, bernama Harry Potter.

Menurut pemberitaan Today, Selasa (1/5/2012), remaja itu, menemukan tanaman itu tumbuh liar di tepi jalan, Sussex. Tanaman, yang menyerupai buah rambutan berwarna hijau itu, membuat ia berhalusinasi setelah memakannya.

Tak sedarkan diri, remaja yang namanya dirahsiakan ini, mulai menanggalkan pakaiannya, dan berbasikal dalam keadaan telanjang.
Hal itu membuat para pengguna jalan lainnya membunyikan hon, dan memaki ketika bertemu dengannya.

Polis yang segera merapat ke lokasi remaja itu terlihat di dekat Brighton, pertama kali menduga remaja itu bertingkah aneh setelah menelan hallucogen..
Namun setelah ditelusuri, akhir terkuak, remaja itu telah memakan tanaman yang dalam bahasa latin bernama Jerat Setan atau Datura Stramonium.

Tanaman itu juga sering digambarkan sebagai "perangkap ajaib" seperti yang ada di dalam buku Harry Potter, dimana di luar tampak menggiurkan, namun sangat pahit jika dimakan. Tanaman Harry Potter, dapat mudah ditemui di pinggiran jalan, Inggris tetapi hanya pada musim panas.

Remaja Kencingi 30 MacBook


TRIBUNNEWS.COM, JAKARTA - Entah apa maksudnya, seorang remaja berusia 11 tahun di Pennsylvania, Amerika Syarikat (AS) mengencingi 30 buah MacBook Apple, yang merupakan bahagian dari fasiliti sekolahnya, SMP Upper Allen Township.
Menurut tulisan di sebuah forum penggemar Mac di internet, Jabatan polis Upper Allen Township, menaksir kerugian yang diakibatkan perilaku remaja itu mencapai 36 ribu dolar AS, seperti diberitakan oleh MSN, Isnin (1/5/2012).
Hal itu untuk memperbaiki komponen laptop yang rosak akibat terkena air seni sang remaja nakal.
Belum diketahui apakah bocah itu akan dikenakan sanksi hukum atas perbuatannya atau tidak. Namun, seorang pengguna MacBook menyesalkan kejadian itu, menimbang mahalnya harga satu gadjet MacBook di pasaran. 

Beraksi Seronok di Pesta, Miley Cyrus Diangap Wanita Murahan Oleh Kekasihnya


infospesial.net -  Miley Cyrus tampil seksi itu bukan hal tabu lagi, bahkan artis remaja yang sukses dengan filmnya Hannah Montana tersebut juga sempat mencoreng imejnya sebagai gadis pendiam katika ia didapati merokok saat cuti di Hawaii.

Dan ulahnya tersebut ternyata tak berhenti hingga disitu saja, bahkan kini khabarnya Miley telah membuat sang kekasih Liam Hemsworth marah besar. 

Masalah berawal ketika Miley dan Liam datang ke sebuah pesta, minggu lalu. Miley tampil dengan seluar yang sangat pendek, tak hanya pakaiannya saja yang menarik perhatian banyak orang, namun dalam pesta tersebut Miley juga terus menunjukkan tarian ghairahsepanjang acara. Liam pun marah dengan tingkah Miley yang seperti wanita murahan.


"Miley menari di atas meja sepanjang malam. Liam pun sangat marah," kata seorang saksi mata, seperti dikutip Popeater, Minggu (29/4/2012).

Cawan pernah diguna Lady Gaga jadi rebutan


TOKYO - Beberapa peminat menawarkan lebih empat juta yen (RM151,350) untuk membeli sebiji cawan teh yang pernah digunakan oleh penyanyi terkenal, Lady Gaga dalam satu lelongan amal di Internet.
Lelongan itu bermula semalam dan berlangsung selama lima hari.
Set cawan dan piring buatan China itu pernah digunakan oleh Lady Gaga pada satu sidang media di Tokyo tiga bulan selepas tsunami melanda bahagian timur laut Jepun pada Mac tahun lalu.
Ketika itu, Lady Gaga memberitahu wartawan bahawa dia akan melelong cawan tersebut yang mempunyai tanda gincunya.
Cawan itu turut mengandungi autograf penyanyi itu.
Hasil jualan amal berkenaan akan digunakan bagi membantu membiayai artis muda Jepun yang berminat untuk menyambung pelajaran ke Amerika Syarikat.
Cawan tersebut dilelong di laman web Yahoo! Japan Auctions tengah hari kelmarin dengan harga permulaan ditetapkan pada satu yen (RM0.03).
Lelongan itu akan berakhir pada Ahad ini.
Sekitar 19,000 orang terkorban dalam bencana gempa bumi dan tsunami yang melanda Jepun pada tahun lalu. - AFP
sumber : kosmo online

Internet jadi medium utama jual barang tiruan


WASHINGTON: Penjualan barangan tiruan minyak wangi dan dompet berjenama di jalanan akan diambil alih oleh Internet tidak lama lagi, lapor laporan terbaru AS mengenai barangan cetak rompak, semalam.
Laporan tahunan Khas 301 Perwakilan Perdagangan AS berkata, terdapat “peningkatan berterusan” dalam kegiatan cetak rompak hakcipta “dalam semua format”.

Namun secara berterusan, Internet menjadi medium jualan, bukannya kedai di pusat beli-belah dan penjaja jalanan. Tindakan terhadap penjual di Internet di satu laman web hanya membuka peluang kepada yang lain.


“Peningkatan berterusan jualan di Internet terhadap barangan tiruan dan cetak rompak akan mengatasi kaedah jualan oleh penjaja jalanan dan pasaran fizikal lain,” kata laporan itu. - AFP


sumber : myMetro

Ketam gergasi terselamat daripada dimasak


WEYMOUTH: Ketam gergasi ini terselamat daripada dijadikan bahan makanan.
Sebaliknya, ia akan menjadi bahan pameran dalam sebuah akuarium. 
Raja Ketam Tasmania ini dibeli bersama-sama dua ketam lain dengan harga RM15,000 oleh pekerja SeaLife yang melancong ke Australia baru-baru ini.

Yang berada dalam gambar ialah Claude yang selebar 38 sentimeter dan berat tujuh kilogram.



Ia boleh membesar sehingga 14 kilogram dan boleh menghasilkan daging sebanyak sembilan kilogram atau 325 batang isi ketam.


Seekor akan dihantar ke Weymouth dan satu lagi ke Birmingham, sementara yang ketiga akan dihantar ke Berlin, Jerman.

Ketua Biologis Marin SeaLife, Rob Hicks berkata: “Ia haiwan yang menakjubkan dan kami berpendapat kos membeli dan menghantarnya ke negara lain adalah berbaloi supaya mereka boleh membesar dalam akuarium.

“Mereka singgah di Hong Kong sebelum tiba di sini kira-kira seminggu lalu.

“Mereka mengambil masa beberapa hari untuk berehat tetapi kini mereka boleh makan seperti biasa dan tidak kelihatan terjejas dengan perjalanan yang begitu jauh.”

Jemma Battrick, dari SeaLife Weymouth berkata: “Ketika mengetahui kami akan memperoleh ketam itu, saya begitu teruja.

“Kami sudah pun mempunyai akuarium untuk mereka di sini. Dengan itu, adalah mudah untuk memindahkan mereka dan mempamerkannya terus.

“Ketam itu tidak banyak makan walaupun besar. Bahan yang dimakan ialah udang dan sotong.” - The Sun



sumber : myMetro

Bilionair cair dalam pesawat


LONDON: Anda berada 9,800 meter di udara, mempunyai kelengkapan tidur mewah dan bersedia untuk menikmati minuman.
Tetapi kemudian, berlaku kejutan apabila anda melihat kepala Sir Richard Branson berada dalam minuman di sebalik potongan lemon.
Mimpi ngeri itu kini menjadi kenyataan bagi semua penumpang kelas satu Virgin Atlantic yang boleh menikmati beberapa kiub ais Branson dalam minuman mereka.

Kiub ais itu direka supaya ketua Virgin itu boleh menjelajah bersama-sama dengan penumpangnya dan mereka pula boleh menikmati pengalaman untuk minum bersama dengan usahawan bilionair itu.



Ia memerlukan enam minggu bagi pasukan empat pereka berkemahiran untuk menghasilkan acuan untuk membuat kiub ais itu.


Mereka memperoleh ukuran tepat bagi kepala Branson dengan menggunakan teknik fotografi terperinci dan teknologi pengimbasan laser.

Keputusannya sungguh menakjubkan. Kiub ais itu sungguh luar biasa, lengkap dengan janggut dan gigi pemilik syarikat penerbangan itu.

Kiub ais itu adalah satu daripada aspek ‘bar dalam pesawat’ syarikat berkenaan, yang paling panjang di udara.

Ketua Eksekutif Virgin Atlantic, Steve Ridgway berkata: “Benson sudah pasti gembira jika mempunyai peluang untuk duduk dan minum bersama dengan semua penumpang. Tetapi jadualnya tidak memungkinkan keadaan itu berlaku.

“Kini dia sudah boleh menyertai tetamu kami ‘menerusi semangat’ di kabin kelas pertama.”

Dan bagi mereka yang tidak berminat terhadap bilionair berusia 61 tahun itu, boleh melihat Branson cair dalam minuman masing-masing. - DM



sumber : myMetro

Mati kepala kena stereng


KUCHING: Kegembiraan empat sahabat karib menikmati makan malam sempena cuti Hari Pekerja berakhir dengan tragedi memilukan apabila seorang daripada mereka maut selepas kereta dinaiki bersama seorang lagi rakan terbabas lalu merempuh pembahagi jalan di Jalan Penrinssen, dekat Batu 3, pagi semalam.
Dalam kejadian jam 2 pagi, mangsa, Ng Wee Shian, 20, dari Taman Desa Moyan, Batu Kawa meninggal dunia di Hospital Umum Sarawak (HUS) selepas mengalami pendarahan teruk di kepala dipercayai akibat terhantuk pada stereng. 
Rakannya, Joseph Bau Quey Chyu, 16, terselamat dan hanya cedera ringan selepas merangkak keluar sebelum menghubungi rakan bagi mendapatkan bantuan.

Menurut sumber, sebelum kejadian, keempat-empat rakan yang menaiki dua kereta mengadakan pertemuan di sebuah restoran di Padungan.



“Ketika dalam perjalanan pulang, Ng yang memandu Perodua MyVi mengekori kereta dipandu rakannya sebelum hilang kawalan dan terbabas.



sumber : myMetro

Wanita bawa geng serang bekas rakan sekerja


KUALA LUMPUR: Tidak berpuas hati dengan bekas rakan sekerja, seorang wanita berusia 20-an membawa geng sebelum menyerang dan memukul mangsa yang bekerja di sebuah kedai serbaneka di Bukit Jalil, di sini, kelmarin.
Difahamkan, mangsa berusia 20 tahun diserang sekumpulan lelaki kerana dia berselisih faham dengan wanita itu mengenai masalah di tempat kerja.

Dalam kejadian jam 8 malam itu, mangsa cedera di kepala dan badan.


Menurut sumber, mangsa yang bekerja sendirian di kedai berkenaan dihampiri empat lelaki bersama bekas rakan sekerjanya itu.

“Sebaik masuk, empat lelaki itu memukul mangsa. Mangsa mendakwa ditampar, ditumbuk dan diterajang kumpulan terbabit,” katanya.


Sumber berkata, kumpulan terbabit meninggalkan kedai itu selepas melihat mangsa terjatuh di lantai dan berada dalam keadaan lemah.



“Mangsa menghubungi majikannya sebelum dibawa ke klinik berhampiran kawasan berkenaan,” katanya.

Mangsa kemudian membuat laporan di Balai Polis Sungai Besi, di sini.


Dalam laporannya, mangsa mendakwa mengenali seorang daripada mereka yang memukulnya.

Katanya, mangsa mengesyaki wanita itu tidak berpuas hati atau berdendam dengannya selepas berselisih faham ketika bekerja bersama beberapa bulan lalu sehingga membawa rakan menyerangnya.



sumber : myMetro

Upah samseng halau cikgu


PETALING JAYA: Seorang guru wanita yang mengajar di sebuah sekolah rendah jenis kebangsaan Cina di Damansara di sini, mendakwa hidup dalam trauma dan ketakutan selepas diganggu serta diugut sekumpulan samseng yang dipercayai diupah ibu bapa pelajar yang tidak berpuas hati mangsa mengajar di sekolah berkenaan.
Menurut sumber, guru berkenaan yang berusia 40 tahun menerima lima ugutan sejak 10 April lalu dan ugutan terbaru diterima ketika berada di tempat letak kereta rumahnya, jam 10 pagi, Sabtu lalu.

“Ketika kejadian itu, mangsa yang menuju keretanya dihampiri seorang lelaki tidak dikenali dan memarahinya kerana masih mengajar di sekolah itu walaupun beberapa kali diberi amaran supaya berpindah.


“Lelaki terbabit yang juga orang sama mengganggunya sebelum ini mengugut dengan mengeluarkan perkataan ‘esok akan mati jika kau berdegil’ dan berpindah dari sekolah berkenaan,” katanya, semalam.

Berikutan itu, mangsa membuat laporan di Balai Polis Damansara. Sumber berkata, sekumpulan samseng terbabit turut mengekori guru berkenaan ke mana saja mangsa pergi termasuk membuat gangguan di rumah pada waktu malam apabila pintu rumah diketuk berulang kali.


“Siri gangguan terhadap mangsa bermula selepas isu penggunaan bahasa Melayu di sekolah berkenaan ditimbulkan segelintir ibu bapa pelajar yang tidak sependapat dengan pentadbiran sekolah pada hujung tahun lalu.



“Mangsa yang mengajar subjek Bahasa Melayu menyediakan kertas ujian pelajar dalam bahasa itu dan tindakan itu menyebabkan ibu bapa pelajar terbabit tidak berpuas hati. “Mangsa yang tidak tahan dengan gangguan itu membuat laporan di Pejabat Pelajaran Daerah (PPD) Petaling Utama dan memohon untuk ditukarkan sekolah lain kerana bimbang berlaku perkara tidak diingini terhadapnya,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed mengesahkan menerima laporan kejadian berkenaan.



sumber : myMetro

Parah..benam bayi dalam baldi


SUNGAI PETANI: Seorang pelajar perempuan yang bakal menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) dipercayai mencekik dan melemaskan bayi lelaki yang dilahirkannya dalam baldi berisi air Ahad lalu, sehari sebelum menanam mayat bayi itu dalam semak berhampiran kawasan kilang di Taman Ria Jaya di sini, keesokannya dengan bantuan teman lelakinya berusia 17 tahun.
Dalam kejadian 6.30 petang Ahad lalu, pelajar terbabit yang melahirkan bayi lelaki cukup sifat, panik lalu mengambil tindakan membunuh bayinya bagi mengelak perbuatan kejinya diketahui.

Menurut sumber, pelajar terbabit mencekik dan melemaskan bayi itu dalam baldi berisi air sebelum menyimpan mayatnya dalam almari di biliknya.


“Bayi itu dipercayai hidup dan sempurna sifat ketika dilahirkan.

“Ibu bapa remaja perempuan itu tidak tahu anak mereka hamil mungkin kerana perutnya yang membesar tidak terlalu ketara,” katanya di sini, semalam.


Menurutnya, keesokannya kira-kira jam 6.30 pagi, remaja perempuan itu memasukkan bayi berkenaan ke dalam beg sekolah untuk dibawa ke sekolah dan membuat temu janji dengan teman lelakinya, bekas pelajar sekolah berkenaan yang sudah tidak bersekolah.



“Pelajar perempuan itu kemudian mengikut teman lelakinya yang datang ke sekolah dengan menunggang motosikal, membawa mayat bayi untuk ditanam di tanah kosong di Kawasan Perusahaan Taman Ria Jaya.

“Mereka menanamnya bersama beg sebelum menutup dengan batang kayu untuk mengelak dikesan,” katanya.


Menurutnya, perbuatan pasangan remaja berkenaan terbongkar selepas pelajar perempuan itu menceritakan kejadian kepada beberapa rakannya yang kemudian melaporkan kepada guru kaunseling di sekolah berkenaan. Beliau berkata, guru kaunseling berkenaan memaklumkan kejadian itu kepada seorang ahli jawatankuasa masjid berhampiran yang melaporkan kepada polis. Sementara itu, Ketua Bahagian Siasatan Jenayah (BSJ) Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuala Muda, Deputi Superintendan Ricky Tey ketika ditemui di tempat kejadian berkata, pihaknya sudah menahan pasangan berkenaan malam kelmarin untuk siasatan lanjut.

“Kes disiasat mengikut Seksyen 318 Kanun Keseksaan kerana menyembunyikan kelahiran dan menanam mayat bayi tanpa kebenaran. Polis akan menyiasat secara menyeluruh untuk mengetahui punca kematian bayi itu.


“Mayat bayi itu dipercayai ditanam lebih 24 jam lalu di Jalan PKNK 1/8, Kawasan Perusahaan Taman Ria Jaya dan ia dibawa ke Hospital Sultan Abdul Halim (HSAH) untuk dibedah siasat bagi mengetahui punca kematian,” katanya.



sumber : myMetro

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved