[Heboh] SEX GAMES versi 3D akan dilancarkan (pengguna boleh merasakan)

on 29 April 2012

Kini, muncul game yang memungkinkan pengguna merasakan cybersex menakjubkan.Pernyataan ini diungkapkan oleh Wakil presiden Business Development Brad Adam. Sebelumnya, sudah ada game dewasa di bawah label perusahaan game ThriXXX.

“Ini lebih nakal, seksi, sosial, mencakup beragam usia, gila dan dapat meningkatkan pengawalan virtual pengguna,” ujar Abram yang juga memproduksi game 3D SexVilla, Fetish 3D dan 3D Slut.

Dalam sebuah video yang dipamerkan perusahan di YouTube, meskipun video ini telah dihapus, nampak pengguna Kinect mampu meraba-raba perempuan animasi. Sensor Kinecet, yang baru saja diluncurkan kurang dari dua bulan, dapat merasakan gerakan dari keseluruhan gerak tubuh virtual. Perangkat juga sangat baik dalam membaca gerakan tangan dan bererti sentuhan virtual dapat terasa nyata.

ThriXXX juga mengatakan layanan ini baru tahap awal. Pengguna nantinya dapat merasakan keseluruhan, tidak hanya tubuh tetapi juga perintah suara bahkan objek mainan seks lain seperti vibrator yang ikut serta dalam permainan atau penggunaan berpasangan.Mereka mengatakan permainan ini boleh dilancarkan pada tahun 2011.

bk-kalau benar games macam ni akan dilancarkan makin rosak jiwa remaja....

Mengerikan Perubahan Wajah dan Payudara Penari ini Sebelum dan Sesudah Operasi

Penari dalam acara Dancing With the Stars Lacey Schwimmer memperlihatkan wajah dan payudara yang berbeza sebelum dan sesudah operasi, mana yang lebih cantik, sebelum atau sesudah. Mengerikan juga ya, kelihatana lebih tua padahal usianya baru sahaja 23 tahun.

Isteri memukul suami

Isteri solehan adalah mematuhi segala perintah suami dengan penuh taat,selagi suami tidak mengajak isteri kepada perbuatan maksiat atau mempersekutukan Allah,Seorang isteri telah berani memukul suami apakah salah atau tidak itu merupakan sifat kederhakaan yang dikutuk oleh Allah SWT.Sebab keredhaan Allah terhadap seorang isteri itu tergantung kepada keredhaan suami.Seandainya suami tidak rehda maka isteri akan menerima seksaan Allah yang berat di akhirat nanti.-Wallahu A'lam

Canggih...Seni daripada bahan komputer terbuang












Dulu calon suami wanita ini seorang perempuan

Pada awal pertemuan tak terduga. Di suatu pesta, Stacy Pierce tak boleh melepaskan pandangannya pada seorang lelaki tampan.. Dia  melemparkan senyum pada lelaki bernama Dylan McCabe dan dia pun menghampiri Stacy.

Setelah berkenalan Dylan terus memberitahu siapa dirinya dan ternyata, Dylan adalah salah seorang rakan dekat Stacy sekolah menengah dulu. Ketika mereka sama-sama berusia 15 tahun, Dylan adalah remaja perempuan yang dikenal dengan nama Genna.

"Dylan bercerita kalau dulu kami dulu sering bermain bersama di sekolah. Dia memintaku mengingat seseorang bernama Genna. Aku pun mengingatnya," kata Stacy.

Meskipun terkejut mendengar hal itu, Stacy tidak langsung menjauhi Dylan. "Kami memiliki banyak persamaan  dari segi muzik, filem dan banyak hal lain. Aku mengatakan padanya bahawa gembira bertemu lagi dengannya dan dia boleh membuatku tertawa.," kata Stacy seperti dikutip dari The Sun.

Dulu Stacy dan Genna sering bermain bersama, dan terpisah ketika berumur 16 tahun. Ketika ini usia Stacy dan Dylan 27 tahun.

Setelah sebulan menghabiskan waktu berdua, Dylan pun mengungkapkan keinginannya untuk boleh menjadi kekasih Stacy. Ternyata, Stacy pun memiliki perasaan sama. "Dylan sangat perhatian dan tahu cara menghargai aku. Caranya mencintai aku lebih baik daripada lelaki lain yang pernah dekat denganku. Bagiku, dia adalah lelaki sejati."

Dylan membedah payudara agar keadaan tubuhnya seperti lain. Dylan juga melakukan terapi hormon testosteron agar suaranya mirip lelaki, dan agar tumbuh bulu-bulu.. Namun, Dylan belum berniat menggantikan kelaminnya, kerana dia belum menemukan doktor yang sesuai untuk membedahnya. "Jika sudah waktunya, aku akan melakukan pembedahan ini," ujar Dylan.

Meskipun tubuh Dylan tak sepenuhnya seperti lelaki namun Stacy tidak peduli. "Aku menerima Dylan sebagai lelaki dan kami saling terbuka. Aku tidak menganggap diriku lesbian dan memang tidak pernah berhubungan dengan sesama wanita. Kini kami sudah tinggal bersama, dan aku merasa sangat gembira dengannya. Kami merancang akan merasmikan hubungan ini dalam ikatan pernikahan," kata Stacy.

Dylan pun mengatakan kalau dirinya memang merasa sebagai seorang lelaki sejak ldulu lagi. "Saat aku berumur 18 tahun dan mengalami depresi, aku adalah lelaki yang terperangkap dalam tubuh wanita. Lalu aku berganti kelamin. Saat aku melihat Stacy lagi, aku merasa telah menemukan 'the one' dan tidak ada yang boleh memisahkan kami," kata Dylan.

Bila pengacara mencarut



Gara-Gara Guna Wajah Jelek Sebagai Brand Ambbasador Pekerja Berdemo




SHANGHAI- Rancangan perusahaan shampoo ternama China mennggunakan Sister Phoenix sebagai brand ambbasador, ditentang keras pekerjanya. Mereka pun melakukan aksi demo.


 Phoenix oleh Fa Sheng Yuang, rencananya akan mendapat bayaran mahal selama dua tahun menjadi bintang iklan serta juru bicara sampo, dengan slogan 'At least let men crave you from behind' (setidaknya biarkan orang mendambakan Anda dari belakang). Demikian seperti dilansir dari Sina.


 Para pekerja memboikot rancangan tersebut dengan membawa baliho bertuliskan 'Demi menjaga jenama, boikot Sister Phoniex.' Kemudian aksi demo itu diambil gambarnya, dan diposting ke berbagai forum internet.


 Selain itu, para pekerja juga meminta para eksekutif perusahaan memeriksa komen netizen serta mempertimbangkan kembali keputusan mennggunakan Phoniex sebagai ikonnya.


 "Kita semua tahu, wajah Sister Phoniex jelek, namun dia memiliki rambut yang indah. Tapi apakah perusahaan tidak boleh menyewa juru cakap yang lebih cantik," keluh salah satu karyawan. (dgs) 


sumber

Awas, Kopi Buat Wanita Sulit Hamil!

Minum kopi membuat wanita lebih sulit hamil, sebuah penelitian menyebutkannya.Ini kerana Kafein, yang terkandung dalam kopi merosak transportasi telur dari ovarium ke rahim, kata para ilmuwan dari Amerika. Penelitian yang melibatkan 9.000 wanita ini menemukan bahawa minum lebih dari empat cawan kopi sehari memotong kemungkinan hamil hingga seperempat kali.

 Penyelidikan terbaru yang dilakukan menunjukkan bahawa kafein menghambat hubungan saluran tuba yang diperlukankan untuk membawa telur ke rahim.
 Kafein mengaktifkan sel-sel alat pam jantung khusus di dinding tabung. Sel-sel gelombang koordinasi kontraksi tabung yang bergerak membawa telur menuju rahim.

Ketua kajian Sean Ward, dari University of Nevada di Reno, AS, mengatakan penemuan ini memberikan penjelasan menarik tentang mengapa wanita dengan meminum kafein tinggi seringkali memakan waktu lebih lama untuk hamil daripada wanita yang tidak meminum kafein.

35 tahun tak mandi untuk mendapatkan anak lelaki

Berbagai cara dilakukan untuk mencapai keinginan. Seperti yang dilakukan seorang lelaki di India yang rela tidak mandi, demi mendapatkan seorang anak laki-laki. Tujuh orang anak perempuan belum memuaskan hati lelaki yang berusia 63 tahun ini.

Kailash "Kalau'" Singh, sudah tidak mandi semenjak 35 tahun. Dia mengganti mandi dan menggosok gigi dengan "mandi api" setiap siang. Caranya, dia berdiri dengan satu kaki di samping api unggun, menghisap mariyuana, dan berdoa kepada Dewa Shiwa.Mandi api dapat membunuh kuman dan infeksi di tubuh alasan yang diberikannya.

Kalau (63), yang tinggal di luar kota suci Varanasi, telah menolak ritual mandi di Sungai Gangga saat saudara lelakinya meninggal dunia lima tahun lalu.

Kebanyakan masyarakat India menginginkan anak laki-laki  untuk menyambung hidup dan mencari nafkah. Sementara anak perempuan kerap dianggap sebagai beban.

Nak tahu kesan daripada terkena tembakkan water canon,kesian atuk ini

121410-water-cannon-eyes

121410-water-cannon-eyes1
inilah kesan akibat tembakkan air daripada water canon…silap-silap boleh buta….kesian atuk ni…..

Lelaki ini keluarkan bulu dari kemaluannya ketika buang air kecil


Seorang pengusaha dari India mengalami malpraktek ketika ia menjalani operasi untuk menyembuhkan uretra (saluran yang menghubungkan kandung kemih dengan lingkungan luar tubuh) yang mengalami penyempitan.

Murad Mulla, 48 tahun, merupakan pengusaha dari India yang menderita keadaan aneh, setiap kali dia buang air kecil, air kencingnya mengeluarkan bulu kemaluan. Selama 7 tahun dia mencari doktor yang dapat menyembuhkan penyakitnya dan 6 kali pembedahan telah dia jalani untuk memperbaiki daerah kemaluannya.

Dulu Mulla merupakan pengusaha yang memiliki isteri dan 3 orang anak, tetapi sekarang dia mempertahankan hidupnya dari hasil pinjaman dan tidur dengan perut kelaparan. Penyakit yang dideritanya membuat Mulla tidak mampu bekerja.

Semua bencana ini bermula ketika doktor melakukan urethroplasty (prosedur bedah untuk membuat uretra) menggunakan sepotong kulit dari skrotum (buah zakar) untuk mengatasi masalah penyempitan uretra yang dialaminya, sehingga rambut kemaluan mulai tumbuh di dalam tubuhnya.

Rasa gatal yang terus-menerus menyerang bahagian peribadinya membuat Mulla menderita dan tidak bisa tidur. "Pil tidur memberi saya kekuatan. Setiap kali rasa sakit menjadi tak tertahankan, saya merasa bahawa saya memiliki sesuatu untuk mengakhirinya," kata Mulla.

Sebenarnya, beberapa bahagian tertentu dari skrotum tidak memiliki pertumbuhan rambut, jadi boleh digunakan untuk tindakan urethroplasty, tetapi pada kes Mulla, yang terjadi sebaliknya.

Beberapa doktor juga menganggap prosedur tersebut sudah kuno. Seorang ahli mengatakan, di masa sekarang doktor menghindari menggunakan kulit dari skrotum dan menggunakan mukosa bukal (kulit mulut) untuk menghindari terjadinya komplikasi.

"Hal yang mengerikan adalah ketika saya mengetahui rambut kemaluan mulai tumbuh di dalam tubuh saya. Doktor menyuntikkan bahan kimia ke dalam tubuh saya melalui penis dan mengatakan itu dapat menyelesaikan masalah. Tapi itu hanyalah solusi sementara," ujar Mulla.

Pada akhirnya, masalah Mulla pun teratasi setelah dia kembali berubat ke Hospital St George. Oleh doktor yang sama, Mulla dioperasi kembali - yang kali ini menggunakan kulit dari mulutnya. "Tidak sekalipun dokter menyesali keputusannya. Saya bahkan juga dikenakan bayaran untuk operasi yang kedua."



sumber: The Times of India
Foto: Barstool Sports

Lelaki Sotong Sara Keluarga







Dia di gelar Lelaki Sotong(Octoman) oleh masyarakat dunia terutama peminatnya di Filipina kerana keunikan yang luar biasa seperti sotong yang mempunyai banyak lengan.Gelaran itu berdasarkan fizikal yang mempunyai empat lengan dan tiga kaki yang melekat dihadapannya dari paras perut hingga kepinggang.

Rudy Santos 55 tahun kini banyak menghabiskan masanya bersama keluarga kerana keadaan fizikalnya yang menghalang.Sewaktu remaja,dia banyak melibatkan diri dalam pertunjukkan sarkas dengan mendapat bayaran yang berpatutan bagi menyara keluarganya yang susah.Sepanjang 10 tahun dia melibatkan diri dalam pertunjukkan sarkas sehingga Octoman dikenali oelh para peminatnya.Kemana saja dia pergi orang akan mengenalinya.Semua pendapatannya di simpan untuk menyara adik-adik yang kecil.
Kini segala pengorbannanya telah dibalas oleh adik -beradiknya dengan menyara kehidupannya serta kos rawatan kesihatannya.







Pihak pakar tidak berani melakukan pembedahan untuk membuang 'ketumbuhan' kerana anggota lebihan itu melekat pada organ lain.Di samping itu kos pembedahan juga sangat tinggi dan boleh membahayakan nyawa Rudy.Namun begitu dia reda dengan apa yang berlaku keatas nasibnya itu.

Hebat..Hasilkan baju dengan gentian susu



HANOVER, Jerman - Seorang pereka fesyen yang juga merupakan pakar mikrobiologi, Anke Domaske mengejutkan dunia fesyen apabila berjaya mencipta baju daripada gentian susu. Domaske, 28, menemui cara menggabungkan susu tepung dengan bahan lain untuk menghasilkan sejenis fabrik istimewa. Rekaan pakaiannya diberi nama Qmilch.

ANKE DOMASKE bergambar bersama model dan pakaian yang dihasilkan daripada gentian susu.



"Fabrik susu ini mengandungi protein yang berperanan memastikan kulit anda berada dalam keadaan sihat. Pakaian bio merupakan satu trend baharu yang akan bermula dalam industri fesyen dan kami kini berada di hadapan," kata Domaske yang membangunkan gentian susu tersebut dalam tempoh hanya dua tahun.

Dia juga percaya teknik yang dibangunkan dengan kerjasama Institut Fiber Bremen itu boleh diaplikasikan ke dalam industri lain termasuklah ubat-ubatan.

Sebelum ini, beberapa buah syarikat Eropah seperti H&M dan C&A telah menghasilkan pakaian yang diperbuat daripada kain kapas organik. Tetapi kebanyakan material organik adalah mahal untuk dipasarkan ke pasaran antarabangsa.

Gentian susu tersebut mengandungi 18 asid amino yang memberi faedah kepada kesihatan. Untuk menghasilkan sehelai baju, Domaske memerlukan sehingga enam liter susu. - Agensi


Betul ke merokok boleh kuruskan badan?

Ini satu lagi  mitos yang aku rasa tak masuk akal lansung.Ramai kaum wanita beranggapan dengan merokok mereka boleh menguruskan badan.Kalau dah boleh menguruskan badan baik tulis aje kat kotak rokok "ROKOK PENYEBAB BADAN KURUS". Semua orang boleh beli tak payah ada larangan untuk budak sekolah membeli rokok.
Ini semua fikiran orang yang kurang akal.Aku tengok banyak orang yang hisap rokok makin bertambah gemuk adalah.'Mitos' yang tak masuk akal inilah agaknya penyebab ramai kaum wanita yang menghisap rokok.Agaknya dia orang ni tengok ramai model-model yang hisap rokok mereka pun ikut sama.Alamak model tu memang dah tentu kurus...kalau gemuk pasti dah kena reject....mereka tu kurus bukan pasal rokok ada yang makan ubat atau memang mereka diet.
Tapi yang pasti rokok tak boleh menyebabkan kita kurus tetapi merbahayakan kesihatan.Orang yang kurus kerana merokok selalunya orang yang kena penyakit TIBI yang punca utama penyakit ini daripada tabiat merokok yang berlebihan.Bahaya hisap rokok berlebihan ini.

Trent, Kambing Jantan yang Hobinya Melukis


TEXAS - Ada yang unik dari Houston Zoo kerana seekor kambing jantan di zoo yang terletak di Hermann Park, Texas, memiliki hobi melukis.

Haiwan berjiwa seni itu bernama Trent. Trent senang sekali menggigit berus cat sebelum membuat sebuah draf gambar berupa goresan-goresan yang abstrak, namun memiliki kombinasi warna-warna yang indah dan mampu membuat para pengunjung yang melihatnya terkagum-kagum. Demikian sebagaimana dilapor Dailymail.

Para pekerja di Houston Zoo berharap kemampuan Trent yang luar biasa ini tidak hanya dapat menggambarkan kesuksesan Trent setiap melukis di atas kanvas, tapi juga dapat membuatnya terkenal di masyarakat nantinya.

"Dia menangkap idea sangat cepat, sehingga membantunya melukis bukanlah perkara yang sulit, kerana tidak memakan waktu hingga sebulan untuk menyelesaikan satu lukisan," ujar Amber Zelmer, petugas zoo yang merawat Trent.(rhs)

sumber : http://international.okezone.com

Mahasiswi Terjebak di Gantungan Baju Ketika Jatuh dari Tempat Tidur

Entah apa yang terjadi pada Danielle Morgan, seorang mahasiswi universiti Derby, yang tiba-tiba saja terperangkap dalam sebuah tempat gantung pakaian setelah ia jatuh dari tempat tidur.


Bahu dan leher mahasiswi berusia 18 tahun ini terjepit erat diantara kawat gantungan baju yang sempit, sehingga petugas pemadam kebakaran harus turun tangan untuk membebaskannya dengan pemotong besi.

Diketahui, sebelumnya Danielle bermain-main dengan teman seflat-nya Lisa Smith (18) ketika kecelakaan itu terjadi. Rakaman video menunjukkan dia muncul dari pintu bilik Lisa dengan tubuh yang terjebak di gantungan pakaian.

Teman-temannya cuba untuk membebaskannya, namun tetap tidak berhasil, sehingga mereka menghubungi pemadam kebakaran sekitar pukul 21:25 waktu setempat, yang akhirnya dapat membebaskan Danielle dengan menggunakan pemotong besi.

Mahasiswa tahun pertama, dari utara Wales itu, menderita luka di leher dan bahunya. Selain itu, Danielle nampaknya harus melihat sisi lucu dari kejadian ini, meskipun teman-temannya memposting video kecelakaan ini secara online.

“Teman-temanku berfikir kejadian itu lucu. Aku menelefon salah satu teman saya dari rumah ketika aku terjebak dan dia berfikir saya sedang mabuk.” tutur Danielle yang dikutip mail online.



Polis Cantik Ber-Roller-Blade siap Menangkap Penyeluk Saku


Satu pasuakan sukarelawan polis wanita ber-roller-blading kini disiagakan di tiap sudut keramaian. Mereka - bukan polisi tapi dipembantu polis - mempunyai tugas khusus: melakukan pengejaran terhadap pelaku kejahatan jalanan.


Di pusat perbelanjaan mewah Tianfu Square di Chengdu, misalnya, lapan petugas patroli bersepatu roda meronda. Di kawasan ini, belakangan banyak kejadian pencopet dan pemabuk yang memangsa pelancung.

Mereka akan berputar di lokasi yang mereka awasi dengan sepatu rodanya.Selesai bertugas, mereka kembali mengenakan kasut tinggi.

Salah seorang dari mereka,Fengyu Chen, menyatakan suka menonton polis wanita dalam serial TV Hong Kong. "Jadi ketika saya melihat iklan untuk polis berkasut roda, aku mencubanya. Ini sangat hebat."
Salah satu penggagasnya, Song Bin mengaku puas dengan kerja polis wanita berkasut roda ini. "Sangat efisien, efektif dan lebih ramah lingkungan dibandingkan meronda dengan kereta peronda," katanya.

Facedrink minuman yang terinspirasi daripada Facebook


London – Merasa lelah memandangi Facebook di komputer?

Mengapa tak mencuba meminumnya? Kini ada minuman ‘rasa persahabatan’.
Seperti apa?



Minuman bernama ‘Facedrink’ dilancarkan dengan janji memberi Anda ‘rasa persahabatan’ dan tambahan ‘energi sosial’. Minuman 75ml ini nampaknya dirancang sedemikian rupa agar menyerupai jejaring sosial itu, bahkan terdapat kalimat ‘Add as friend’.



Minuman ‘energi dengan rasa buah tropikal’ ini khabarnya mampu meningkatkan fokus mental. Menurut situs pembuat minuman ini, Facedrink LLC, minuman ini hanya memiliki tiga kalori dan tak menggunakan gula melainkan taurine seperti dikutip DM.



“Facedrink merupakan suplemen energi revolusioner dengan rasa unik dan memberi energi untuk mengatur semua kegiatan dalam hidup Anda,” tulis Amazon.com di situsnya.
Minuman ini dijual seharga US$18  dan saat ini baru ada di situs tersebut.




Selain skema warna biru dan putih yang sudah menjadi ciri khas Facebook, produk tersebut terkesan tidak terlalu Facebook-ish. Tapi tampaknya saat ini marketing boleh menjual apa saja, meski mungkin tidak akan terlalu lama, sampai Facebook mengetahui dan mengajukan gugatan hukum untuk menghilangkan produk tersebut dari peredaran.

Pemandu Lori Tak Sedar Kehilangan Roda Depan

PRAHA - Entah tengah serius memandu atau dalam keadaan mengantuk, seorang pemandu lori tidak sedar lori yang dikendarainya kehilangan satu roda depannya. Hal itu pun membuatnya diberhentikan oleh seorang polis.

Ales Stastna, mengaku terlalu lelah saat dirinya tidak menyedari salah satu roda depan hilang. Tentunya hal ini amat membahayakan dirinya sendiri, saat menyusuri jalan di Republik Chezko.

"Sumpah, saya melihat sendiri roda itu ketika saya berangkat," ujar Stasna kepada polis, seperti dikutipOrange, Sabtu (28/4/2012).

Beruntung pemandu berusia 38 tahun tersebut tidak mengalami kemalangan ketika memandu lori itu. "Dia beruntung tidak membunuh dirinya sendiri, ataupun menyebabkan kemalangan serius," tutur juru cakap Polis Gabriel Holcakova.

Akibat kelalainnya, Stastna diberikan saman. Sementara lorinya disita oleh polis, mengingat dirinya sudah pernah disaman sebanyak tiga sebelumnya.
(faj)

Mati kebuluran akibat diet rohani


GENEVA - Akhbar Switzerland, Tages-Anzeiger, kelmarin melaporkan seorang wanita di Wolfhalden mati kebuluran gara-gara mengamalkan diet rohani( tidak makan atau minum dan hanya mendapat bekalan nutrien daripada cahaya matahari) pada tahun lalu.
 
Wanita malang berumur dalam lingkungan 50-an itu dipercayai terpengaruh dengan dokumentari dari Austria memaparkan gaya hidup seorang sami India yang mengamalkan diet rohani tersebut selama 70 tahun.
 
Akhbar tersebut juga mendedahkan beberapa kes sama melibatkan beberapa individu turut dilaporkan di Jerman, Britain dan Australia.

sumber : sinar harian

Lelaki 20 isteri tinggal 658 waris

KAMPALA - Seorang lelaki di Uganda meninggal dunia pada umur 103, November lalu, sememangnya bertuah kerana dikurniakan 158 anak serta kira-kira 500 cucu.

Veteran Perang Dunia Kedua, Jack Kigongo dari kampung Kateera di daerah Kiboga didakwa mempunyai anak seramai itu, hasil perkahwinannya bersama 20 isteri.

Menurut salah seorang anaknya, Patrick Bulira Kigongo, keluarga mereka kini berhadapan masalah kesempitan hidup selepas bapanya meninggal dunia.

“Adik-beradik saya terpaksa menjual buah-buahan di kampung. Kami masih tinggal di dua rumah agam usang tinggalan bapa yang dibahagikan mengikut ibu masing-masing,” menurutnya lagi.

Pada 1997, kisah Kigongo yang pada ketika itu berumur 80 tahun dan baru berkahwin dengan isteri termuda berumur 18 tahun pernah dipaparkan di media tempatan.

Difahamkan, anak sulung Kigongo berumur 60 tahun, manakala, bongsu berumur 15 tahun.



sumber : sinar harian

Air 'sirap' telaga Pasir Puteh berbahaya


KOTA BHARU - Jabatan Mineral dan Geosains Kelantan semalam mengingatkan orang ramai supaya jangan meminum air daripada sebuah telaga di Kampung Pintu Gerbang, Pasir Puteh kerana dipercayai mengandungi kandungan besi yang berlebihan dan boleh mendatangkan komplikasi buah pinggang.
Timbalan Pengarahnya, Abd. Rashid Ahmad berkata, fenomena air bertukar merah itu bukan peristiwa aneh khususnya di negeri ini memandangkan bentuk buminya mempunyai banyak kandungan mineral termasuk besi.
Menurutnya, mengikut Standard Kualiti Air Minuman 2009 Kementerian Kesihatan, kadar kandungan besi dalam air yang selamat diminum hanya 0.3 miligram seliter.

sumber : kosmo online

Surat ketua kumpulan muzik atas kapal Titanic dilelong


LITTLETON, Colorado, Amerika Syarikat (AS) - Sekeping surat yang ditulis oleh seorang ketua kumpulan muzik dari Britain di atas kapal Titanic kepada ibu bapanya di England lima hari sebelum kapal itu tenggelam dijual pada harga mencecah AS$155,000 (RM471,432) dalam satu bidaan dalam talian kelmarin.
Sebuah syarikat pelaburan AS membeli surat yang ditulis oleh Wallace Hartley, 33. Hartley dikatakan bermain muzik untuk menenangkan para penumpang ketika kapal itu mulai tenggelam.
"Surat ini adalah sebahagian kecil daripada tragedi Titanic," kata eksekutif firma lelongan RR Auction yang berpangkalan di New Hampshire, England, Bobby Livingston.
Hartley menghantar surat itu pada 11 April 1912 ketika Titanic berlabuh di Queenstown, Ireland. Titanic karam pada pagi 15 April dalam pelayaran sulungnya yang mengorbankan 1,517 nyawa.
"Kami ada kumpulan muzik yang bagus. Kapal ini cantik dan kami dapat banyak duit selepas membuat persembahan di sini," tulis Hartley di atas sekeping kertas dengan kepala surat bertulis "On board R.M.S. Titanic."
Menurut Livingston, duit tip adalah sumber pendapatan utama Hartley dan pemuzik lain di atas Titanic. Banyak mata wang ditemui di dalam poket Hartley ketika mayatnya ditemui terapung di lautan Atlantik dua minggu selepas tragedi itu berlaku. - Reuters
sumber : kosmo online

Pembunuh ibu, anak bakal didakwa hari ini


LAS VEGAS: Polis menahan seorang lelaki disyaki terbabit dalam serangan ganas menyebabkan seorang wanita dan anak perempuannya mati, manakala suami mangsa kritikal.
Menurut polis, Bryan Clay, 22, ditangkap atas kesalahan mendera kanak-kanak dan dijangka didakwa secara rasmi atas tuduhan membunuh hari ini.

Clay dituduh membunuh Ignacia Martinez, 38, dan anaknya, Karla Martinez, 10.


Pembunuhan itu diketahui polis pada 16 April lalu apabila anak lelaki Ignacia yang berusia sembilan tahun bercerita mengenai kematian ibunya di sekolah.

Suami Ignacia, Arturo Martinez, 39, masih dirawat di hospital sehingga kini.


Polis percaya, Clay turut terbabit dalam serangan seksual ke atas seorang wanita berusia 50 tahun pada 15 April lalu. - AP



SUMBER : MYmetro

Rihanna ‘meratap’ dalam lagu


LOS ANGELES: Penyanyi seksi, Rihanna, berkata sebahagian daripada lagunya bersifat lucah apabila dia tidak mendapat kepuasan seks.
Menurut penyanyi berusia 24 tahun itu, dia memang mengalami masalah mendapatkan kepuasan di ranjang.

Justeru, kata Rihanna, dia mengalihkan rasa tidak puas itu dengan menyanyikan lagu lucah untuk dikongsi bersama peminatnya.


Katanya, dia menganggap dirinya sebagai “kekasih yang tidak takut apa-apa” dan sifat itu antara lain dapat dilihat pada karya seninya.

“Album terbaru saya, Talk That Talk, adalah lagu yang jujur bercerita mengenai apa yang ada dalam fikiran.


“Malah, semua album terdahulu saya dihasilkan begitu,” katanya.



Dilahirkan di Barbados, Rihanna pernah menjalin hubungan cinta dengan ramai selebriti, termasuk Chris Brown, Jay Z, Ne-Yo, Eminem, Kanye West dan Drake.

Kekasih terkininya ialah petinju Britain, Dudley O’Shaughnessy, 22, yang muncul dalam klip video We Found Love.


Ketika berpacaran dengan Brown, Rihanna pernah menarik perhatian ramai apabila menjadi mangsa serangan fizikal artis terbabit.

Rihanna dianggap antara penyanyi paling berani dalam persembahan dan pada tahun lalu, lagunya, Red Lipstick, menarik perhatian kerana liriknya yang lucah.


Kata Rihanna, dia mempunyai banyak fikiran nakal tetapi sering kecewa untuk menjadikannya kenyataan.


“Akhirnya kekecewaan itu dilahirkan dalam muzik,” katanya.


Rihanna berkata, biasanya seseorang hanya memberi perhatian untuk menggembirakan pasangan masing-masing sehingga melupakan hak diri sendrii.


“Saya fikir, kualiti terbaik yang ada pada saya adalah sifat spontan, berani mengambil risiko dan tak tahu takut.


“Ia memberi anda kekuatan apabila bersikap begitu.


“Bagi saya, seks adalah kuasa,” katanya. - TS



SUMBER : MYMETRO

Rancang dapat anak cantik


KUALA LUMPUR: Perancangan dalam kehamilan dapat membantu ibu bapa mendapatkan bayi sihat, sekali gus boleh membesar sebagai anak cantik.
Pakar Perunding Kanak-Kanak dan Pakar Genetik Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM), Kubang Kerian, Prof Dr Zilfalil Alwi berkata, perancangan kehamilan bermakna wanita tahu bila mereka akan hamil dan membantu mereka lebih bersedia untuk menjaga kandungan.

“Dalam kehamilan, tempoh tiga bulan pertama adalah kritikal kerana waktu itu berlaku pembentukan mata, anggota badan dan jantung bayi. Jika kandungan tidak dirancang, ada wanita tidak tahu mereka hamil walaupun kandungan mencecah dua bulan.


“Dalam tempoh itu, wanita yang tidak menyedari mereka hamil mungkin tidak menjaga kandungan, terutama membabitkan pemakanan dan kawasan persekitaran yang boleh menjejaskan pembentukan bayi. Lebih teruk jika wanita itu perokok dan mengambil alkohol,” katanya ketika dihubungi.

Dr Zilfalil berkata, faktor genetik turut memainkan peranan kerana wujud gen tertentu yang boleh menentukan pembentukan bayi, termasuk wajahnya. “Setiap manusia memiliki kira-kira 25,000 gen dan beberapa ribu daripadanya terbabit dalam pembentukan bentuk badan. Gen juga ditentukan faktor ibu dan bapa atau keturunan.


“Jika bayi dilahirkan tidak normal, mungkin ia berpunca daripada ibu atau bapa sebagai pembawa dan kita tidak boleh mengawalnya,” katanya.



Beliau berkata, kejadian bayi dilahirkan tidak sempurna seperti lelangit sumbing atau berpenyakit kemungkinan berpunca daripada gen tidak normal dibawa ibu bapa.

Menurutnya, pembentukan setiap bayi itu diwarisi, jika ibu bapa berhidung penyek, bermata sepet atau berkulit gelap, ia akan turun kepada anak mereka.


“Maksud cantik itu juga subjektif. Sesetengah orang mungkin melihat bangsa dari benua Afrika yang berkulit hitam, bibir tebal dan berambut kerinting halus tidak cantik, tetapi di kalangan mereka ia tetap cantik,” katanya.


sumber : myMetro

Tak guna kalau tiada iman


KUALA LUMPUR: “Semua orang suka kecantikan dan mahukan anak cantik. Namun, apa gunanya berwajah cantik dan tampan tapi melawan ibu bapa. Jadi kecantikan dalaman sebenarnya lebih penting,” kata perunding motivasi, Datuk Mohd Zawawi Yusoh.
Mohd Zawawi berkata, manusia boleh berusaha bagi mendapatkan keturunan cantik, namun ia ditentukan Allah.

Katanya, pembentukan muka, anggota badan dan pembesaran ditentukan Allah.


Beliau berkata, antara usaha yang boleh dilakukan ialah ibu mengandung digalakkan membaca surah Yusuf untuk mendapatkan anak cantik, surah Luqman bagi anak bijak dan surah Maryam untuk mendapatkan anak soleh.

Ini termasuk menjaga pemakanan dan kandungan supaya anak yang bakal dilahirkan sihat.


“Jika mahukan keturunan cantik, mungkin boleh memilih pasangan cantik seperti orang kulit putih yang berhidung mancung, berambut perang dan berbibir nipis.



“Namun, kecantikan itu tidak ada gunanya jika ia tidak seiring dengan sikap kita, lebih-lebih lagi jika langsung tidak beriman kepada Allah.

“Ambil contoh sahabat Rasulullah SAW iaitu Bilal bin Rabah. Bilal adalah hamba daripada bangsa kulit hitam dan kerap diejek kerana keadaan itu,” katanya.


“Namun Bilal antara individu terawal memeluk Islam dan diakui sebagai seorang yang patuh dan rajin terhadap tanggungjawabnya, ikhlas, amanah, berani, tabah, dan sanggup menghadapi risiko demi mempertahankan kebenaran hingga dilantik sebagai juruazan oleh Rasulullah SAW,” katanya.


sumber : myMetro

Jumpa selepas 30 tahun


KUALA TERENGGANU: “Yang lepas tu, biarlah berlalu... perasaan saya kini bercampur-baur antara sedih dan gembira apabila bertemu semula dengan bapa selepas hampir 30 tahun berpisah,” kata Abd Wahab Omar, 49, yang menemui bapanya, Omar Muhammad, 82, di Hentian Bas Majlis Bandaraya Kuala Terengganu (MBKT), di sini, awal pagi semalam.
Abd Wahab berkata, sejak ibu bapanya bercerai ketika dia berusia enam tahun, mereka sekeluarga tidak pernah bertemu kerana ibu dan bapanya masing-masing berkahwin lain.

Dia yang dilahirkan di Segamat, Johor dan dibesarkan di Tawau, Sabah sebelum menetap di Puncak Alam, Kuala Selangor berkata, perpisahan keluarga yang memeritkan terjadi ketika dia dan seorang adiknya yang sudah meninggal dunia, masih kecil serta memerlukan tempat bergantung.


Katanya, sukar untuk dia menceritakan perselisihan faham yang berlaku sehingga menyebabkan keluarganya berpisah dan tidak menyangka rutin hariannya membaca Harian Metro kelmarin membawa khabar gembira apabila melihat wajah seorang lelaki yang hidup merempat di hentian bas mirip bapanya.

“Sebaik membaca berita disiarkan, terdetik di hati, lelaki itu bapa saya dan terus menelefon pejabat Harian Metro untuk mendapatkan maklumat lanjut sebelum mengenal pasti dia ayah saya selepas bercakap dengannya menerusi telefon.


“Tanpa berlengah, saya terus menaiki kereta bersama dua anak ke Kuala Terengganu untuk bertemu bapa dan tidak menyangka pertemuan ini berlaku pada awal pagi selepas azan Subuh, menjadikan lidah saya kelu untuk berkata-kata ketika memeluk bapa sehingga menitiskan air mata,” katanya yang bekerja sebagai pemandu bas.



Menurut bapa kepada enam anak itu, dia berterima kasih kepada Harian Metro kerana membantu mempertemukan semula bapanya yang terputus hubungan sejak 30 tahun lalu.

Katanya, dalam tempoh itu dia pernah mencuba mencari bapanya tetapi tiada maklumat sama ada masih hidup atau mati kerana sering berpindah, menyebabkan usaha mereka terbantut.


“Selepas bapa bercerai dengan ibu, saya dibesarkan bapa tiri dan hanya bertemu dengannya ketika melawat bapa di Kampung Gong Pak Jin, Mengabang Telipot ketika berusia 19 tahun.

“Bagaimanapun, bapa tidak terus menetap di situ serta merantau semula ke beberapa negeri dan sejak itu kami terputus hubungan serta tidak pernah berjumpa lagi,” katanya sambil menyifatkan pertemuan itu sebagai hadiah awal sempena ulang tahun ke-10 anak bongsunya, Mohd Ashraf esok.


Sementara itu, Omar yang kelihatan ceria ketika bergurau dengan dua cucunya, Asrul Safuan, 23, dan Mohd Ashraf berkata, dia terharu apabila mendengar cucunya memanggil dia ‘atuk’.


Menurutnya, dia tidak menduga hidupnya yang terpaksa mengemis untuk mengisi perut sejak empat bulan lalu itu kini berubah selepas anak sulungnya menawarkan untuk tinggal bersama.


“Lidah saya kelu dan sukar meluahkan perasaan terharu apabila melihat Abd Wahab sudah besar dan membawa anaknya untuk menjemput saya ke rumah mereka,” katanya sambil mengesat air mata dan saling bermaafan antara mereka berdua.


Kelmarin, Harian Metro melaporkan kisah penderitaan seorang warga emas yang terpaksa mengemis dan mengumpul kotak untuk mengisi perut serta menjadikan hentian bas sebagai tempat kediamannya.


Lebih malang, Omar berkata, rumahnya terpaksa dirobohkan akhir tahun lalu kerana didirikan atas tanah milik orang lain, menyebabkan dia hilang tempat berlindung.


Dia yang pernah bekerja sebagai nelayan mendakwa hanya membawa sehelai selimut, tikar, tuala, sejadah dan beberapa helai pakaian ke hentian bas berkenaan selepas keluar dari rumahnya, empat bulan lalu.


Menurutnya, segala makan minumnya setiap hari adalah daripada belas ihsan orang ramai yang simpati dengan nasibnya.



sumber : myMetro

Mak lawa,anak cun


BUKAN calang-calang wanita yang masih disunting agensi model untuk menjadi peragawati pada usia mencecah 32 tahun dan sudah punya lima anak.
Itulah pengalaman dilalui Noor Kartini Noor Mohamed, 46, yang dikatakan memiliki kecantikan luar biasa dan menjadi buah mulut masyarakat, terutama di Pasir Mas, Kelantan, satu ketika dulu.
Malah, dalam tempoh lima tahun aktif sebagai peragawati, ibu kepada 10 cahaya mata itu beberapa kali menjadi penghias kulit muka depan majalah wanita terkemuka tempatan.

Legasi kecantikan dimiliki Kartini kemudian diwarisi anaknya, Noor Neelofa Mohd Noor, 24, atau lebih mesra disapa Lofa, malah jika dilihat gambar pada waktu muda, ternyata wajah dua beranak ini tidak banyak berbeza.



Menceritakan kecantikan dimiliki, Kartini berkata, dia mensyukuri kelebihan diberikan Allah kepadanya serta keluarga dan ia diwarisi turun-temurun.


“Saya tidak pernah berasakan diri cantik, namun apabila orang memuji, saya bersyukur. Maklumlah, kalau hendak kata cantik, ada di kalangan ahli keluarga lain mahupun saudara-mara juga tidak kurang cantiknya. Bagaimanapun, kata orang, kecantikan itu subjektif dan orang luar yang menilainya,” katanya kepada Metro Ahad.



sumber : myMetro

Tersepit pembajak


ALOR SETAR: Seorang lelaki terbunuh apabila tersepit antara jentera pembajak kecil dengan lantai kayu rumah selepas mesin itu terjungkit secara tiba-tiba ketika cuba dikeluarkan dari ruang bawah rumah neneknya, kelmarin.
Difahamkan, kejadian berlaku jam 4.20 petang di Simpang Empat Kangkung, di sini, ketika Mohd Hishammudin Yusoff, 22, mahu mengeluarkan mesin itu bagi menggantikan minyak hitam untuk kerja-kerja membajak sawah.

Bapa mangsa, Yusoff Ayob, 59, berkata, dia yang berada berhampiran terkejut apabila mendapati jentera itu terjungkit menyebabkan mangsa yang berada di tempat duduk terangkat lalu tersepit antara lantai kayu dan jentera itu.


Menurutnya, dia mendapati dada anaknya dihimpit besi jentera dan belakangnya tersepit pada kayu lantai lalu cuba menurunkan jentera itu, tetapi gagal kerana berat.

“Saya bergegas meminta bantuan jiran dan jentera hanya berjaya diturunkan tidak lama kemudian dan arwah tidak sedarkan diri.


“Arwah sebenarnya mahu keluar berniaga di pasar malam berhampiran, tetapi dia tetap mahu membantu mengeluarkan jentera pembajak berkenaan kerana ingin membantu saya,” katanya.



sumber : myMetro

Mangsa simbah asid kini jadi model menawan

Seorang model dan hos televisyen, Katie Piper berusia 27 tahun yang mengalami kecacatan muka akibat disimbah asid kini tampil menawan dalam sesi fotografi majalah Reveal.


Sebelum ini, dia dirogol, dipukul dan ditikam beberapa kali di lengannya oleh bekas kekasihnya yang cemburu, Daniel Lynch pada Mac 2008.


Dia kemudian menjalani lebih 40 pembedahan dan memakai topeng 23 jam sehari untuk mengurangkan parut di wajahnya.


"Ia merupakan satu perasaan yang mengagumkan untuk menjadi model dan saya mempunyai perasaan seperti seorang gadis yang normal semula.


"Saya sepatutnya menjadi seorang mangsa serangan asid tetapi akhirnya saya menjadi diri saya yang sebenar," kata Piper.


Menurutnya, dia berharap wanita lain yang wajah mereka mengalami kecacatan akan melihat wajahnya supaya mereka berasa yakin pada diri sendiri.


Piper yang telah menubuhkan sebuah yayasan untuk membantu wanita lain yang menjadi mangsa melecur dan kecacatan wajah berkata, dia kini berasa gembira dengan kehidupannya.-

Parah..Kerana Keasyikan Bermain, Kepala Lelaki ini Tersangkut di Toilet


Freaky News- Seorang lelaki 26 tahun dari Britain harus menanggung malu saat pemadam kebakaran harus mengunjungi dirinya setelah kejadian aneh menimpanya Khamis lalu.

Entah apa yang telah diperbuat oleh lelaki ini sehingga kepalanya tersangkut kedalam toilet, menurut informasi lelaki ini bersama dengan teman-temanya memainkan sebuah permainan aneh yang mengharuskan pemain memuat sebuah objek diatas kepala, dan kemungkinan besar lelaki ini memilih objek yang salah iaitu lubang toilet.

Pemadam kebakaran harus memerlukan sekitar 2 jam untuk melepaskan kepala sang korban dari toilet dengan memotong toilet tersebut.
Sebagai kenang-kenangan lelaki tersebut membawa potongan toilet tersebut untuk dia simpan dirumahnya.(rm)

Inilah Mulut Tiruan yang Boleh Bercakap


INILAH.COM. Jepun – Mulut ini bukan betul. Tapi boleh bercakap seperti mulut manusia.

Profesor Sawada dari Universiti Kawaga, Jepun menciptakan robot mulut yang boleh bercakap. Ia mempertunjukan hasil karyanya itu pada pameran Robotech 2011, baru-baru ini.

Robot buatannya tidak hanya menghasilkan suara yang diputar dari hasil rakaman, melainkan juga menciptakan gerak mulut yang alami, seperti mulut manusia.

Robot ini boleh melakukan gerak mulut berdasarkan suaranya, kerana dibuat dari organ tiruan yang dibangun di dalamnya. Organ tiruan itu antara lain paru-paru, tenggorokan, serta sistem pita suara tiruan.

Saat ini, robot ciptaannya baru berbentuk mulut saja, jadi agak menyeramkan. Menurut ubergizmo, hasil akhir robot ini adalah figure wajah . Mungkin akan bagus jika robot mulut ini dipadukan dengan robot Showa Hanako 2.

Kesian..pemuda termasuk ke lubang saluran kerana penutupnya dicuri


Terjadi kejadian aneh di China, sebuah motor sedang laju mengalami kecelakan yang unik,motor tersebut masuk ke lubang Saluran!! ternyata lubang menuju saluran bawah tanah itu kehilangan penutup yang dibuat dari besi kerana dicuri...


Penunggang motor bernama Zhang Bo tidak melihat kalau tutup lubang tersebut tidak ada, ketika dia menyedarinya itu semua sudah terlambat..

Zhang dibawa kehospital setelah menderita patah rahang dan retak akibat kejadian itu

Motor tersebut terlihat "terperosok" , sadis namun lucu.. walaupun zhang terluka parah namun warga sekitar prihatin sekaligus geli melihat kemalangan yang unik itu

Polis setempat menyatakan bahawa tutup lubang saluran itu dicuri untuk dijual ke tempat pengumpulan besi buruk.

Pelik...Ini Dia Terapi Kereta Api Berbahaya




Meskipun mungkin terlihat seperti mereka memprotes sesuatu atau aksi bunuh diri beramai-ramai yang mengerikan tetapi sebenarnya orang-orang Rawa Buaya benar-benar mencari untuk menyembuhkan penyakit mereka dengan meletakkan di atas rel kereta api.

Di negara-negara Barat, kebanyakan orang berfikir tingkat tinggi menyebabkan kanser energi elektrik, tetapi untuk penduduk Rawa Buaya, di Indonesia itu Jawa Barat,elektrik adalah ubat utama. Dari anak-anak untuk orang-orang tua, mereka semua berbaring di rel kereta api yang melewati pemukiman mereka, berharap energi elektrik dari mereka akan menyembuhkan penyakit masing-masing.

[Gila] Seluar jeans tidak dicuci 15 Bulan dipakai untuk kuliah setiap hari

Josh Le, seorang mahasiswa di University of Alberta, menggunakan seluar jeans ketat dari bulan September 2009 sampai Desember 2010, tanpa mencucinya sama sekali, hanya untuk melihat seberapa banyak bakteria yang boleh hidup di seluar jeans itu.



Sebagaimana dikutip dari odditycentral.com, bahawa seluar itu terbuat dari seluar jeans yang tidak menggunakan bahan kimia apapun, sehingga Le fpikir ini akan membuat sarang yang “nyaman” bagi bakteria selama 15 bulan. Dia menyatakan dia mengenakan seluar jeans hampir setiap hari. Dan yang cukup menakjubkan, celana jeans itu katanya tetap nampak tetap bersih dan mempesona. Wah..

[Hot] Bra untuk orang yang suka main golf

Triumph International, Jepun telah mengeluarkan bra yang aneh dan kali ini disebut dengan Triumph Golf Bra.

Ada yang memikir mungkin bra ini didisegin khusus untuk para pemain golf wanita tetapi ramai yang salah tekaan.

Golf Bra ini adalah sebuah bra yang juga boleh berubah fungsinya menjadi lapangan hijau ukuran kecil untuk bermain golf.
Anda tinggal buka bra kemudian buka gulungan yang ada di bahagian dalam dan bra siap menjadi lapangan hijau. Sedangkan lubang untuk bola golf sendiri itu ada di kedua "lubang" yang ada di bra.

Sebelumnya Triumph International Jepun juga telah mengeluarkan bra yang aneh-aneh, mulai dari Jury System Bra, Solar Bra, No! Eco Shopping Bag Bra dan My Chopstick Bra.




Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved