Hebat..kasut tinggi dibuat daripada rambut manusia

on 25 April 2012

Pemilik sebuah salon rambut kecil di kota kecil Taichung Taiwan, Tsai Shiou-ying baru-baru ini menarik perhatian media dengan serangkaian karya seni yang asli dibuat dengan rambut manusia.


Setelah memenangkan berbagai penghargaan dan hadiah untuk keahlian rambut, wanita yang berusia 54 tahun memutuskan untuk mengeksplorasi sisi artistik dengan menggunakan rambut dibuang untuk membuat berbagai karya seni. Dia baru-baru ini mempamerkan beberapa kreasi, termasuk brooch indah, nenas terbuat dari rambut, patung tikus, dan kebanggaan dan sukacita - sepasang kasut tumit tinggi. "Saya peribadi suka kasut tinggi ini. Aku hanya boleh melihat mereka dan mencubanya, tetapi jika saya membeli mereka, mereka hanya akan disimpan jauh . Saya tidak oleh memakainya, jadi saya ingin membuat sepasang kasut yang aku suka. Dengan cara ini, jika aku tidak boleh memakainya, setidaknya saya membuat sebuah karya seni, "kata Tsai Reuters.

Sepasang kasut tinggi ini mengambil masa sebulan penuh untuk membuat, dan Tsai Shiou-ying memerlukan rambut dari tiga orang, biasanya teman dan tetangga. Dia mengatakan hanya rambut asli dapat digunakan untuk menciptakan karya seni yang tidak luar biasa ini, sebagai artifcial rambut dia menggunakan gam super. Tsai kini merancang untuk membuat gaun rambut dan korset. videonya klik SINI

Inilah model yang digelar ' si wajah malaikat berbody setan'

Bianca Bai adalah model Taiwan super Hot yang perna ada di Taiwan.Bianca Bai Xin Hui, adalah salah seorang artis dan model terpanas di Taiwan saat ini. Kecantikan dan kemolekan tubuhnya membuatnya dijuluki si wajah malaikat berbody setan. Wajah dan tubuh Bianca dengan mudah ditemukan di majalah-majalah terbitan Taiwan. Ia banyak membintangi iklan pakaian dalam dan bra, bahkan telefon jenama Nokia.Biodatanya :



* Name: Bai Xin Hui

* English name: Bianca Bai

* Nicknames: (Angel’s face, Devil’s body)
* Date of birth: October 10, 1982
* Birthplace: Taiwan
* Height: 176cm
* Profession: Model, Actress
* Modeling Agency: Catwalk Modeling Agency
* Horoscope: Scorpio
* Blood type: O



Di lenyek traktor





Beginilah keadaan seorang pekerja yang di lenyek traktor.....








Kisah seorang anak yang menilai pengorbanannya dengan wang ringgit

 Seorang anak yang mendapatkan ibunya sedang sibuk menyediakan makan malam di dapur. Kemudian dia menghulurkan sekeping kertas yang bertulis sesuatu.  Ibunya segera membersihkan tangan dan lalu menerima kertas yang dihulurkan oleh si anak dan membacanya.Di dalam kertas itu dia menyediakan upah yang patut dibayar oleh ibunya setiap kali diduruh melakukan sesuatu....

Senarai upah membantu ibu:
1) Membantu pergi ke kekedai : RM 2.00
2) Menjaga adik : RM 2.00
3) Membuang sampah : RM 0.50
4) Mengemaskan Tempat Tidur : RM 2.00
5) menyiram bunga : RM 2.00
6) Menyapu Halaman : RM 2.50

Jumlah Keseluruhan : RM 11.00


Selesai membaca, si ibu tersenyum memandang si anak.Si ibu mengambil pen dan menulis sesuatu dibelakang kertas yang sama.

1) Upah mengandungkanmu selama 9bulan – tiada harga
2) Upah berjaga malam karena menjagamu -tiada harga
3) Upah air mata yang menetes karenamu – tiada harga
4)Upah khuatir kerana selalu memikirkan keadaanmu- tiada harga
5) Upah menyediakan makan minum, pakaian dan keperluanmu – tiada harga
6) Upah mencuci pakaian, gelas, piring dan keperluanmu – tiada harga

Jumlah Keseluruhan Nilai Kasihku –  tiada tanda harga yang boleh menilai kasih sayangku kepada mu wahai anak ku.Syukurlah kau selamat membesar atas keringat dan perih aku.Bagi ku kau adalah harta yang bernilai yang tiada tanda harganya...

Air mata si anak berlinang setelah membaca. Si anak menyesal akan kebodohannya menilai sesuatu pengorbanan itu melalui wang ringgit.Baru kini dia tahu betapa bernilainya kasih seorang ibu kepada seorang anak.Kasih yang tidak dapat di beli dengan wang ringgit......

[Pelik] Psikolog China Ini Guna Model Separuh Bogel Untuk Cari Pelanggan

Seorang psikologi dengan gelar Doktor telah mengejutkan warga China setelah dia muncul di jalan-jalan Kota Shenzen, China, dengan seorang wanita yang memakai pakaian dalam, yang membantunya mengiklankan perkhidmatannya.
Ini bukan cara yang paling umum untuk mencari pelanggan, tetapi anda harus mengerti orang ini adalah seorang psikologi, dia tahu bagaimana otak manusia bekerja jadi , dia memutuskan pendekatan yang mengejutkan adalah cara termudah untuk meraih perhatian yang diperlukannya.Dia membayarseorang gadis untuk berdiri di sampingnya di jalan, hanya mengenakan pakaian dalam dan membawa tanda yang mengatakan "" harta Nasional, Pakar Penyakit Mental, 10 juta gaji tahunan, mencari pelanggan". Sementara itu dia hanya duduk diam di kerusinya , menunggu untuk media dan menonton orang ramai berkumpul untuk mengambil foto dengan handphone mereka.
Sangat mudah strategi pemasarannya, tetapi  gadis ini nampak membenci setiap minit dari penampilannya. Meskipun dia mungkin dibayar, melakukan hal itu pada hari musim dingin bukan sesuatu yang mudah Saksi mengatakan wanita itu kulitnya merah  tanda bahawa dia kedinginan, dan dia mengenakan pakaian kembali setelah sekitar 20 minit. Tapi itu sudah lebih dari cukup bagi doktor untuk mencapai tujuannya.






Apakah psikologi aneh mendapat pelanggan atau tidak, tapi dia tentu menimbulkan kehebohan di China, sebagai masyarakat tentu tidak bioleh berhenti berdebat tentang strategi pemasaran nya.

Gila..kanak-kanak dikelar


SHANGHAI: Seorang pekerja mengelar kanak-kanak di sebuat pusat jagaan untuk pekerja pendatang di timur Chna, menyebabkan lapan orang cedera.

Serangan berlaku tengah hari di daerah Minhang, pinggir bandar raya Shanghai, pusat tumpuan ramai pekerja pendatang.


Penyerang wanita itu kini dalam tahanan polis untuk disoalsiasat, kata Zhuang Liqiang, pegawai Biro Keselamatan Awam Shanghai.


Daripada lapan kanak-kanak itu, empat dihantar ke hospital untuk dirawat sementara empat lagi hanya cedera ringan. Penyerang dipercayai mengalami sakit jiwa. - AP


Dari Jutaan Anak Kembar Hanya Satu Ini yang Kembar Beza Ayah


Dikurnikan anak kembar sudah bukan hal yang aneh meski tak semua orang beruntung mengalaminya. Namun yang ini benar-benar beza dan hanya terjadi pada 1 dari 1 juta kelahiran anak kembar, kerana keduanya berasal dari ayah yang berbeza.

Charlotte Hilbrandt, 36 tahun asal Aalbaek, Denmark cukup beruntung dikunai anak kembar yang kini sudah berusia 6 tahun. Keduanya yakni Marcus dan Lucas sama-sama lahir pada 23 Ogos 2005 dan hanya terpisah 48 minit.

Meski lahir nyaris bersamaan, kedua anak kecil ini tidak kembar identik atau memiliki perbezaan fisik dan mental yang nyata. Marcus yang lahir lebih dulu pada pukul 01.35 berperawakan pendek dan gemuk namun energetik dan berambut merah, sedangkan Lucas yang lahir pukul 02.23 lebih cengkung, berambut perang dan agak gelap.

Tak hairan jika sifat kedua anak kembar ini bagaikan bumi dan langit, sebab hasil ujian DNA (Deoxyribo Nucleic Acid) mengungkap sebuah fakta yang sangat menakjubkan. Marcus dan Lucas adalah saudara kembar dari satu ibu, namun dipastikan 100 peratus keduanya berasal dari 2 ayah yang berbeza!

Sebelum mengandung anak kembar, Charlotte berstatus sebagai isteri kepada Michael dan telah memiliki 2 anak yakni Philips (12 tahun) dan Victor (8 tahun). Namun pada Ogos 2004, pasangan suami isteri ini bercerai kerana merasa ada yang tak sesuai yang tidak mungkin lagi dipertahankan.

Kerana tidak ingin terlalu lama menjanda, Charlotte segera bertemu kekasih barunya bernama Tommy di sebuah bar di Aalbaek. Singkat cerita, 2 sejoli ini langsung akrab hingga suatu ketika keduanya tidak boleh menahan diri untuk berhubungan intim.

Tak disangka, bekas suami Charlotte, Michael masih berharap boleh rujuk dan pada suatu ketika berhasil meluluhkan hati bekas isterinya. Mungkin kerana terhanyut romantisme masa lalu, pasangan ini terlibat hubungan intim hanya dalam beza 48 jam sejak Charlotte melakukan hal yang sama dengan Tommy.

Skandal itu akhirnya terungkap juga sehingga Michael dan Tommy sama-sama menuntut kejelasan status siapa ayah kandung dari kedua anak kembar tersebut. Meski penasaran, Charlotte dan kedua lelaki tersebut belum melakukan ujian DNA hingga Marcus dan Lucas berusia 1 tahun.

Kebenaran akhirnya terungkap dan anehnya, tidak ada satupun pihak yang dikecewakan oleh hasil ujian DNA. Charlotte dan kedua lelaki ini sama-sama berhak menjadi orangtua kandung, kerana Marcus memiliki kecocokan DNA dengan Michael sedangkan Lucas mewarisi DNA Tommy.

Kes kembar dari 2 ayah yang berbeza seperti yang dialami Charlotte terbilang sangat aneh. Dikutip dari Mirror.co.uk, Minggu (28/8/2011), kejadian ini hanya terjadi pada 1 dari 1 juta kes kelahiran bayi kembar.

Adei..kenapa nenek berperangai begini?


sumber gambar : bestoneoffour.wordpress.com

Pelik..Daging Era Perang Dunia II Ini Masih Boleh Dimakan


STOCKHOLM – Seorang lelaki memakan daging yang diyakini berasal dari era Perang Dunia II. Namun, dia mengaku kalau daging itu tidak menyebabkanya keracunan.

“Daging itu tidak bau, bahkan tidak berbau busuk sama sekali. Malah daging ini seperti daging yang sudah disimpan selama seminggu. Tetapi rasanya memang tidak enak,” ungkap Eskil Carlsson kepada Surat Khabar The Local, Selasa .

Carlsson menjelaskan daging itu berasal dari tahun 1939 atau 1940, di saat Sweden dilanda bencana kelaparan dan Perang Dunia II membuat keadaan menjadi lebih sulit.

“Mertua saya punya kenalan di sebuah peternakan dan membeli tiga kilogram daging sapi dan meletakannya di dalam toples yang memiliki penutup getah. Toples itu kedap udara,” jelas Carlsson.

Toples yang terbuat dari kaca itu dibiarkan saja setelah perang berakhir. Keluarga Carlsson saat itu sengaja menyimpan toples berisi daging tersebut, kerana khuatir perang seperti Perang Dunia II kembali terjadi.

Carlsson menjelaskan toples kaca itu kemudian dipindahkan ke rumah keluarganya saat mereka pindah ke kota Eskiltuna, di sebelah timur Sweden. Ketika isterinya meninggal, Carlsoon memutuskan untuk melihat isi toples tersebut setelah lebih dari 70 tahun disimpan.

”Saya kira waktu 70 tahun sudah cukup untuk menyimpang isi toples itu. Bila bocor, tentunya isinya akan rusak, untuk membukanya dan mengundang tetangga saat membuka toples itu,” ucapnya.

Meski sudah mendapat jaminan dari petugas medik bahawa daging tersebut tidak beracun, Carlsson tetap waspada. Dirinya pun menjadikan kucingnya sebagai percubaan. Untung saja, kucing itu selamat setelah memakan daging tersebut.

Ketika tidak terjadi apa-apa atas kucingnya, Carlsson pun langsung memakan daging bersama dengan para tetangga.
(faj)

Gempak..Adik beradik tiri 6 dan 7 tahun curi kambing dari zoo


MANKATO: Semuanya berjalan lancar untuk dua kanak-kanak yang hanya memakai baju tidur ketika membawa seekor kambing yang diambil dari Zoo Minnesota, bersiar-siar di waktu malam.

Tapi nasib bertukar malang apabila mereka memberitahu seorang pegawai polis yang menahan mereka pada jam 11.30 malam kelmarin, yang kambing itu tinggal dalam almari baju mereka.

Adik beradik tiri yang berusia enam dan tujuh tahun itu berkata, mereka selalu membawa kambing itu keluar berjalan di waktu malam kerana ibu mereka membeli kambing itu dua minggu lalu tanpa pengetahuan ayah mereka.

Pegawai polis yang tidak percaya dengan cerita mereka, membawa dua beradik itu pulang.



Ibu mereka memberitahu yang mereka telah menghadiri sebuah jamuan hari jadi di Zoo Sibley Park.


Dibogelkan dan disebat kerana mencuri

Tak pasti apa yang dicuri tapi rasanya mungkin duit. Tu baru curi duit dah mengamok sakan laki pompuan ni kalau curi hati bininya, mau rasanya mamat ni kena sembelih. Yang tak masuk akal mengapa pulaklah sampai bogelkan mamat ni. Pelik pulak nak memikirkannya…



sumber : bestoneoffour.wordpress.com

Alhamdulillah...Islam Kini Tumbuh Subur di 'Negera Bikini'


RIO DE JANEIRO - Mendengar kata Brazil, maka yang terbayang adalah meriahnya aneka karnival dan pantainya yang eksotis...plus bikini yang menjadi kostum 'wajib' pelancung asing dan domestik.

Namun di negeri yang bertabur perempuan berpakaian minim itu, makin banyak saja warga Brazil dari berbagai latar belakang menyebut diri mereka Muslim. Mereka tak segan menampilkan identiti keislaman mereka di negeri dengan penduduk terbesar beragama Katolik ini.

Memang, Islam bukan agama baru di sini. Selama beberapa dekad, hanya terutama keluarga keturunan Libya, Palestina, dan Syria yang mempraktikkan Islam di Brazil. Namun sekarang, penduduk setempatpun banyak yang menjadi mualaf.

Omar salah satunya. Lelaki yang kini aktif dalam aktiviti dakwah di Mesquita da Luz, masjid pertama di Rio de Janeiro, yang empat tahun lalu diangkat sebagai pastor di gereja setempat. "Apa yang saya cari ada pada Islam. Dalam Islam, saya bertemu Tuhan seperti apa adanya Dia," ujar lelaku berusia 34 tahun ini.

Mengenakan jubah panjang, ia menolak menyebutkan nama aslinya. Ia lebih bangga dipanggil dengan nama barunya: Omar Israfil Dawud bin Ibrahim.

"Di seminari, Anda akan belajar bahawa Islam adalah salah satu agama monoteisme. Tak ada prasangka atas agama ini," katanya yang saat wawancara didampingi Alessandra Faria, yang berubah nama menjadi Fatima setelah menjadi Muslim.

Alessandra mengubah penampilan setelah bersyahadat. Kini, ia mengenakan jilbab. "Pada awalnya ibu saya malu berjalan dengan saya.Namun saya tetap memutuskan mengenakannya, untuk menunjukkan saya kini adalah seorang Muslim," katanya.

Pakaian Alessandra memang kerap membuat sebahagian warga mengangkat alisnya. Namun, ia bangga menjadi sebahagian dari Muslim dan orang-oarng seperti dirinya mulai diterima masyarakatnya. "Brazil dibangun atas campuran aneka budaya yang berbeza. Inilah yang membuat kami sangat gampang beradaptasi dan toleran," katanya.

Di masjid Mesquita da Luz, kaum Muslim Brazil menimba ilmu agama. Masjid yang terletak di kawasan Tijuca ini dibangun dari hasil derma, baik Muslim lama maupun mualaf. Empat tahun lamanya mereka mengumpulkan derma untuk membangun pasaranana ibadah yang mampu menampung 400 jamaah itu.

"Jumlah Muslim di Brazil terus bertambah, terutama di kalangan penduduk asli. Kami berdakwah melalui internet," kata Sami Isbelle, juru bicara Beneficent Muslim Society (SBMRJ), salah satu organisasi Muslim Brazil.

"Di Rio sendiri, ada sekitar 500 keluarga Muslim, 85 persennya merupakan Mualaf yang tak ada kaitan dengan Arab," katanya.

Keadaan di Rio beza dengan Sao Paulo di wilayah selatan. Di sini, kebanyakan Muslim adalah keturunan Arab dan telah menjadi Muslim sejak lahir.

Sejauh ini, pemerintah belum melakukan sensus penduduk terkait agama. Agama Islam, juga belum diakui negara. Dalam data kependudukan, Muslim masuk dalam katagori 'agama lainnya'.

Menurut pakar keislaman Paulo Pinto dari Fuminense Federal University, jutaan umat Islam kini hidup di Brazil. Salah satu indikasinya, katanya, adalah terus bertambahnya masjid dan mushala. Hingga hari ini, terdapat 127 masjid di seluruh Brazil, meningkat empat kali gamda jumlahnya dari tahun 2000.

Ia mengakui, tumbuh suburnya Islam di Brazil sedikit 'keluar dari pakem'. "Ada kecenderungan untuk menyimpulkan budaya Brazil adalah liberal dan sensual, tang bertentangan dengan Islam. Namun faktanya, aturan-aturan konservatif menjadi sebahagian dari kawalan moral dan seksual. Lihatlah betapa sebelumnya penginjil sukses di negeri ini," katanya.

Yang menarik, bertambahnya jumlah Muslimin justru makin pesat setelah Tragedi 11 September. "Setelah itu, banyak orang yang menaruh perhatian pada Islam, dan banyak yang kemudian memutuskan untuk menjadi mualaf," katanya. "Islam dilihat sebagai bentuk baru perlawanan."

Baca selengkapnya di sumber

Bapa belasah anak perempuan

Tak dapat dipastikan kesalahan apa yang dilakukan oleh budak tu sehingga teruk kena belasah oleh bapaknya. Atau mungkin bapaknya seorang yang panas baran, salah sikit belasah… belasah bagai nak bunuh anak. Macam tak ada otak. Kejadian berlaku di Brazil.



sumber : bestoneoffour.wordpress.com



Nilaikan diri kita????



gambar atas manusia yang di berikan fikiran dan akal tetapi sanggup menikam kawan dan sanggup menipu orang lain.Mereka ini hanya mementingkan kepuasan dan keegoaan masing -masing.




 gambar satu lagi binatang yang tak di beri akal tapi tahu menilai persahabatan


Kalau di nilai erti persahabatan yang mana satukah kita nak ikuti?Jenis yang kawan makan kawan atau setia kepada persahabatan?Nilaikan gambar di atas..cuba renungkan...adakah kita seperti mereka?






Dituduh menghalang tugas polis kerana keluarkan 'gas busuk'


Awalnya Jose Cruz dihentikan polis kerana ketika itu dia sedang berada dalam pengaruh alcohol alias mabuk di jalan sambil memandu kereta.

Kemudian polis membawa, Jose ke balai polis untuk pemeriksaan lebih lanjut. Saat berada di disana itulah kemudian Jose melakukan hal yang memperburuk situasinya.



Ketika memberikan cap jarinya, Jose malahan mendekati polis yang bertugas saat itu dan mengeluarkan ‘gas busuk’ disana.

Menurut polis yang bertugas berada ditempat itu mengaku kalau bau kentut yang dikeluarkan Jose itu sangat busuk.

Gara-gara peristiwa itu, Jose tak cuma dituduh berada dalam pengaruh alkohol saat memandu, namun ia juga dituduh melakukan tindak jenayah lainnya, yaitu menghalang polis menyelesaikan tugas.

Bila jurulatih renang dah mengantuk





LETAK MAKLUMAT IKLAN

Bagaimana Jika Seekor Chmpanze Diajarkan Menggosok Gigi oleh Pelawak?


Teori Darwin mengatakan bahawa monyet adalah asal muasal dari nenek moyang manusia. Kamu percaya? Saya tidak, tapi kita tahu mereka punya banyak kesamaan dengan kita.

Para penonton sebuah acara hiburan di Jepun tertawa melihat seekor chimpanze pintar bernama Pan-kun ketika dia sedang diajarkan menggosok gigi oleh Ken Shimura, seorang pelawak dan aktor asal Jepun.

Selain menggosok gigi, dia juga berkumur, dan mencuci muka layaknya manusia.kita lihat video di bawah ini





Sumber: japanprobe

Apa kes ni?






Aksi lembu cuba untuk membelasah seorang wanita


image

image
Gila betul lembu ini sampai dia nak belasah perempuan .Mungkin dia geram pasal perempuan itu pakai baju warna merah

Gila ..remaja bunuh ibubapanya dan kemudian adakan pesta


REPUBLIKA.CO.ID, FLORIDA – Seorang remaja laki-laki berumur 17 tahun diduga melakukan tindak kekerasan dengan menggunakan penukul yang mengakibatkan kedua orangtuanya meninggal dunia. Tanpa rasa bersalah, anak tersebut langsung mengikuti pesta dan membiarkan jenazah kedua orangtuanya itu terbaring di bilik tidur.

Demikian disampaikan pihak berkuasa setempat Sabtu minggu lalu. Remaja tersebut bernama Tyler Hadley. Ia berasal dari Florida, Amerika Syarikat (AS). Atas tindakannya itu, dia didakwa dengan tuduhan pembunuhan .

Ia langsung ditahan di penjara remaja tanpa penangguhan. Kedua orang tuanya, Blake dan Mary-Jo Hadley, mengalami tindakan kekerasan dengan menggunakan penukul di kepala dan beberapa titik di dada. Kekerasan terhadap kedua orangtuanya itu dilakukan Hadley setelah dia mem-posting sebuah acara pesta sekitar 1.15 pm (waktu setempat) Sabtu kepada teman-temannya, di rumahnya di utara West Palm Beach.

Penyiasat setempat percaya bahawa kedua orangtuanya diserang di luar blik tidur utama dan mayat mereka dipindahkan ke bilik dan pintu kamar dikunci. Sekitar 60 orang menghadiri pesta malam itu, menurut Jurucakap Polis Port St Lucie Tom Nichols.

Pesta tersebut begitu meriah, sehingga membuat bising para tetangga dan melaporkannya ke polis. Tak lama polis tiba pada pukul 1.30 (waktu setempat) untuk memastikan acara pesta tersebut berjalan normal. Ketika polis datang, pesta tengah berlangsung meriah, ujar Nichols.

Polis lalu pergi. Namun kembali pada pukul 04.20 dan menemukan tubuh kedua orangtua Hadley ditutupi dengan tuala, file, buku dan barang-barang rumah tangga lainnya. Selain itu terdapat tukul besi yang berada di antara kedua orangtua Hadley. Sang ibu, yang berumur 47, adalah seorang guru sekolah rendah Sementara sang ayah, (54) bekerja untuk sebuah perusahaan elektrik.

Polis setempat tengah melakukan otopsi terhadap mayat kedua orangtua Hadley. Namun pihak polis percaya bahawa orangtua Hadley meninggal kerana pukulan benda tumpul. Menurut polis, Hadley saat ini tengah mengikuti ujian untuk masuk sekolah menengah keatas, namun tidak lulus.

Tinggi ilmu kakak ni


Wanita 28 Tahun Cuba Cari Lelaki Yang Menghamilinya Melalui Situs Online


Seorang wanita menggunakan situs online untuk mencari seorang lelaki yang membuatnya hamil di toilet.

Wanita berusia 28 tahun itu mempostkan sebuah iklan yang mana dirinya meminta si lelaki misteri itu - yang membuatnya hamil di toilet di concert Motorhead di Chicago - agar boleh menghubunginya jika ingin menjadi bahagian dalam hidup anaknya.

Adapun wanita itu menulis : "Aku hamil. (Bayi) itu adalah milikmu. Kontak aku jika kamu ingin menjadi bagian dalam hidup anakmu."

Wanita hamil itu menggambarkan baju yang dikenakannya di  malam itu, yaitu  stoking jaring ikan, tube payudara warna perak, dan kasut boots, dan dirinya juga menggabarkan lebih detail tentang apa yang terjadi di toilet itu.

CIUMAN MAUT ... ada yang berani berciuman seperti ini? ??




Begini Kalau Banduan Wanita Lagi Fashion Show







Kendarai Basikal, Anak Kecil 2 Tahun Jenguk Nenek

HAMELN - Noah Joel, anak kecil yang baru berusia dua tahun, menyandang beg dan mengayuh basikalnya melintasi jalan kota. Niatnya hanya satu, menjenguk neneknya yang dirawat di rumah sakit.

Dia ditemukan sekitar tiga km dari rumahnya, setelah polis menerima laporan bahwaa ada anak hilang dengan ciri-ciri sama persis dengan Noah. Laporan ini pun sempat membuat polis Hameln, Jerman sibuk.

"Dia terlihat bingung dan tidak tahu jalan. Dia berbasikal seorang diri," ujar seorang juru bicara polis Jerman, seperti dikutip dari Orange, Selasa (24/4/2012).

Noah dikembalikan kepada ibunya yang sangat panik saat menelefon polis setelah menyedari anak dan basikalnya hilang. Sebelumnya dia berfikir bahawa Noah sedang bermain di bilik.

"Dia adalah seorang anak yang sangat berani dan percaya diri. Dia khuatir tentang neneknya dan selalu ingin melakukan sesuatu tentang hal baru yang ia tahu," jelas ibunya.
(faj)

Download Porno Via BlackBerry, Polis Dipecat

Inggris - Seorang pegawai tinggi polis terpaksa kena pecat kerana bertindak tidak profesional.Dia kedapatan menyalahgunakan BlackBerry dan iPhone fasiliti pejabat untuk men-download konten pornografi.

Ketua inspektur polis Mark Brew tidak hanya mendown load pornografi di telefonnya, namun juga berkirim pesan porno dengan polis wanita juniornya. Brew sudah mengakui perbuatannya tersebut.

Jabatan tinggi Brew membuatnya menjadi ketua 100 polis. Sayang, dia memang kerap bertindak tidak disiplin, seperti meninggalkan tugas untuk berhubungan intim dengan kekasihnya yang sudah bersuami.

Semua tindakan tersebut akhirnya membuat Brew dipecat dengan tidak hormat. Polis Merseyside di Inggris, wilayah tempatnya bertugas memberi konfirmasi pemecatannya.

"Polis wilayah Merseyside sungguh berkomitmen terhadap integriti tertinggi dan standard profesional dari polisnya," demikian alasan pemecatan Brew yang dikutip detikINET dari Liverpool Echo, Selasa (24/4/2012).

Sebahagian polis di Inggris memang dibekali fasiliti smartphone seperti BlackBerry untuk melancarkan tugasnya melindungi masyarakat. Bukan untuk dipakai mendownload konten mesum seperti yang dilakukan oleh Brew.

Sumber : http://inet.detik.com

La Pascualita - Mitos Boneka Manequin dari Mayat Perempuan yang Diawetkan


Ada satu mitos di Mexico yang dikenal dengan nama La Pascualita atau Pascuala Kecil. Apa yang menarik dari mitos ini? La Pascualita adalah manquin yang mengenakan busana pengantin yang telah menempati etalase sebuah kedai di Chihuahua, Mexico, sejak 75 tahun silam. Banyak gosip beredar yang mengatakan bahawa sebenarnya La Pascualita bukanlah boneka manequin, tetapi mayat anak perempuan pemilik kedai sebelumnya yang diawetkan dengan sempurna.
Selama bertahun-tahun pengunjung La Pascualita semakin banyak. Tidak hanya dari Mexico saja, tetapi para pelancung luar negeri pun tertarik untuk melihat manequin tersebut. Mereka ingin memastikan dengan mata sendiri apakah La Pascualita hanya boneka manequin atau mayat yang diawetkan. Melihat tampilannya yang begitu "manusiawi", banyak orang yang pulang dengan kesimpulan La Pascualita adalah mayat yang diawetkan.
La Pascualita pertama kali dipamer di etalase kedai pada bulan March 1930 dengan mengenakan gaun pengantin musim semi. Tidak perlu waktu lama bagi La Pascualita untuk menarik perhatian. Dengan mata, rambut, dan kulit yang nampak seperti orang sungguhan, orang-orang tidak boleh melepaskan pandangan darinya. Kerana kemiripan manequin tersebut dengan pemilik kedai pada saat itu, Pascuala Esparza, mereka pun menyimpulkan bahawa La Pascualita adalah mumi anak pemilik kedai yang meninggal ketika hari pernikahannya kerana digigit oleh laba-laba Black Widow. Pascuala pun menyangkal rumor tersebut, tetapi saat itu sudah terlambat. Tidak ada lagi yang mahu mempercayai perkataannya.
Ada beberapa cerita yang buat kita sedikit merinding mengenai manequin ini. Ada yang mengatakan mata La Pascualita bergerak dan mengikuti orang di sekitar kedai. Ada juga yang mengatakan pada malam hari dia akan menggeser posisinya di etalase.
Pakaian yang dikenakan La Pascualita akan diganti 2 kali dalam seminggu di balik tirai tertutup. Sonia Burciaga, seorang pekerja kedai, berkata, "Setiap kali saya berada dekat La Pascualita tangan saya berkeringat. Tangannya sangat realistis dan ia bahkan memiliki varises di kakinya. Saya percaya dia adalah orang sungguhan."

Wanita Terkena Serangan Jantung Setelah Menyantap Burger di Restoran "Serangan Jantung"


Menu dari sebuah restoran bernama Heart Attack Grill (Panggangan Serangan Jantung) lagi-lagi memakan korban dengan membuat pengunjungnya terkena serangan jantung. Kenapa?
Wanita tersebut tengah memakan burger besar bernama "Double Bypass" (diambil dari salah satu istilah dalam operasi serangan jantung) ketika tiba-tiba dirinya menunjukan gejala serangan jantung dan segera dilarikan ke rumah . Untungnya setelah dirawat sebentar keadaan wanita itu beransur pulih.
Ini bukan kes pertama ketika restoran yang memiliki motto "Taste worth dying for" itu memakan korban dari menu mereka yang memang sengaja dibuat dengan sangat tidak sihat kerana mengandung kalori yang sangat tinggi. Februari lalu, seorang lelaki tiba-tiba merasakan tubuhnya bergetar dan berkeringat setelah memakan burger "Triple Bypsass", dan langsung dilarikan ke rumah sakit.
Bagaimanapun, restoran yang pelayannya memakai kostum jururawat tersebut sudah memasang tulisan peringatan di dalam restoran yang berbunyi: "Perhatian: Apa yang disajikan disini buruk untuk kesihatan anda." Dan sebuah ambulan selalu siap sedia terletak di halaman."

Ajaib, Dilienyek Trak Anak Ini Tak Alami Patah Tulang


TRIBUNNEWS.COM - Seorang anak bernama Leo Cope dilenyek trak perkebunan setelah skuter yang dinikinya masuk ke bawah trak yang melanggarnya itu. Demikian dilansir The Sun, Selasa (24/4/2012).
Sang ayah,Tony Cope (48), yang menyaksikan langsung kejadian itu segera membawa anak lelakinya itu ke RS Nottingham’s Queen’s Medical Centre, Inggris, untuk mendapatkan tindakan medik berupa operasi untuk memperbaiki otot serta bahagian kanan kakinya yang terperangkap di bawah trak. Leo juga harus kehilangan daging tubuh di bahagian kiri pergelangan kaki.
Namun ajaibnya, Leo yang kakinya terperangkap di bawah tayar trak yang besar itu, tak mengalami patah tulang sedikitpun meski doktor mengira ia akan mengalami retak tulang pelvis.
"Tayar itu menghentam kakinya dan masuk ke Tarmac. Doktor khuatir akan meretakkan tulang pelvisnya. Puji syukur, kedua kakinya tak mengalami patah," kata sang ayah. Tony juga mengatakan Leo memang tak boleh berjalan tetapi sekarang sang anak boleh ke mana-mana menggunakan kerusi roda.
"Kami tidak tahu kemungkinan jangka panjang yang terjadi," jelasnya, lagi. Cope mengatakan kemungkinan anaknya tak mengalami patah tulang kerana mengenakan boot tebal Wellington dan jaket tebal yang menjadi bantal di bahagian punggungnya saat jatuh.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved