Mobile phone ala India

on 23 April 2012


unik...kreatif

Cara mudah memakan cokelat tanpa harus khuatir gemuk.


SAN FRANSISCO - Seorang professor di University of Harvard berhasil menemukan cara mudah memakan cokelat tanpa harus khuatir gemuk.

Penemuan yang dikatakan penciptanya sebagai makanan hirup pertama di dunia, memungkinkan pengguna memakan cokelat atau kopi dengan cara menyedutnya. Sang penemu mengungkapkan jika tabung seukuran lipstik bernama Le Whif itu dapat mengeluarkan makanan berukuran kecil, cukup kecil untuk menjadi udara, tapi terlalu besar untuk masuk ke paru-paru.

Le Whif ang yang mirip dengan inhaler itu mengandung cukup rasa untuk dinikmati selama sekitar lapan sampai sepuluh semburan.

Inhaler tersebut tersedia dalam rasa cokelat, raspberry cokelat, cokelat mint serta rasa kopi, lengkap dengan satu dosis kafein, setara dengan suntikan kecil espresso.

Temuan ini diciptakan oleh David Edwards, profesor teknik biomedis di Harvard University, dengan bantuan koki penilai dari Michelin bernama Thierry Marx.

"Le Whif tidak dirancang untuk menggantikan makanan, tetapi dapat digunakan untuk meningkatkan pengalaman makan, misalnya memungkinkan orang untuk men rasaberbagai masakan dari menu restoran sebelum memesan makanan mereka," ujar Edwards.

Produk ini dirilis di Paris pada tahun 2009 dengan harapan 25.000 inhaler terjual dalam waktu satu bulan. Inhaler ini telah didistribusikan di Perancis, Inggris, dan di Amerika Syarikat. (srn)

[Kesian] Bayi Lahir dengan Otak Terburai


GROBOGAN- Seorang bayi laki-laki lahir dengan keadaan otak terburai di Hospital Umum Doktor Soedjati, Grobogan, Jawa Tengah. Keluarga bingung kerana tidak memiliki wang untuk membiayai pembedahan  Buah Hati mereka.

Bayi  yang baru berusia 13 hari ini masih berada di ruang perawatan Cempaka RSU Dokter Soedjati Purwodadi. Anak pasangan Paryadi dan Susilowati, warga Desa Randu Kecamatan Geyer, Kabupaten Grobogan, ini mengalami kelainan di kepala.

Susilowati hanya boleh menangis ketika melihat kepala anaknya yang sangat meyedihkan. Menurut Susilowati, ketika berada dalam kandungan keadaan janin sihat dan tidak ada tanda-tanda aneh. Bahkan dia rutin membuat pemeriksaan ke bidan.

Orangtua bayi yang hanya bekerja sebagai buruh kini dihantui ketakutan kebingungan kerana tidak mampu membiaya untuk pembedahan anaknya.

“Saya sudah habis-habisan dan tiak punya biaya lagi untuk mengubati anak sayaagar sembuh normal. Sudah 13 hari saya di hospital, sementara suami hanya buruh yang penghasilanya tidak cukup untuk makan,” keluh Susilowati.

Menurut doktor pakar kanak-kanak RSU Soedjati, Muhadjir, kelainan pada kepala bayi tersebut merupakan bawaan sejak lahir dan disebabkan beberapa faktor seperti lingkungan yang tidak sihat dan pola hidup ibunya.

“Biasanya penyebab terjadinya kelainan pada kepala bayi tersebut adalah faktor lingkungan dan adanya faktor genetik. Satu satunya jalan untuk penyembuhan  harus dengan pembedahan,” terang Muhadjir kepada wartawan.

Susilowati berharap agar pemerintah dan dermawan membatu meringankan beban biaya pembedahan anaknnya meski sudah memiliki kad Jamkesda.

Sumber : http://www.okezone.com

Inginkan kulit wajah seperti pelakon Korea?

Ramai diantara penduduk dinegara kita menginginkan raut wajah seperti  pelakon Korea.Kini ada satu produk skincare yang boleh mencantikkan wajah iaitu :

DERMAGLOW DAN DERMASHINE - PENYELESAI MASALAH KULIT BERJERAWAT, BERJERAGAT, KULIT KUSAM DAN TIDAK SEKATA


Kedua-dua produk DermaGlow Gel & DermaShine Daycare ini dilancarkan sekali di bawah penjenamaan AESTHETIC4SKIN (aesthetic bermaksud ilmu tertinggi dalam bidang kecantikan). Kedua-dua produk ini mempunyai fungsi yang berlainan dan sangat berkualiti tinggi, setanding dengan produk kecantikan ternama SK-II, tapi pada harga yang jauh lebih murah.

Produk Aesthetic4Skin ini sesuai dengan semua jenis kulit, kerana ramuannya yang 100% dari bahan semulajadi (chemical-free).


Apakah maksud aesthetic ?Untuk mengetahui apakah produk ini anda boleh layari website mereka di http://aesthetic4skin4u.blogspot.com dan disamping itu anda juga boleh menjanakan pendapatan melalui produk ini.Untuk keterangan lanjut sila klik SINI

Parah..kecik lagi dah berani pegang-pegang

Pakaian yang tak sepatutnya dipakai ke majlis pengkebumian




[Gila] Seorang Bapak Sanggup Jual Keperawanan Anak Kerana Kemiskinan

Surabaya – Entah setan apa yang menghasut fikiran Hariono (39), warga Gunung Anyar, Surabaya. Kerana kemiskinan dan beban hidup yang  begitu sulit, Hariono sanggup menjual keperawanan anaknya, yang berusia 16 tahun.

Mahkota Wulan dijual hanya seharga Rp 8 juta kepada seorang lelaki hidung belang di sebuah hotel di Jalan Dinoyo.

Hariono sama sekali tidak memikirkan nasib dan masa depan Wulan dengan perbuatannya itu. Nasib baik perbuatan bapak tiga anak itu dapat digagalkan polis. Wulan dapat diselamatkan dan Hariono dibawa ke balai polis.

“Selain ayah mangsa, kami juga menangkap dua orang yang bertugas sebagai makelar dan penjaga ,” kata Plt kanit Perlindungan Perempuan dan Anak (PPA) Polrestabes Surabaya, Iptu Yenny Qomariyah, kepada wartawan di mapolrestabes, Jalan Taman Sikatan.

Dua orang itu, kata Yenny, adalah Santoso (23), warga Gunung Anyar dan Erwin (26), warga Jalan Menur. Ironisnya, Santoso adalah pak cik Wulan sendiri. Jadi, Wulan yang tbersekolah setakat SMP itu dijual oleh dua orang yang masih ada hubungan keluarga dengannya.

“Kami menrampaswang sebanyak RP 900 ribu dari tangan tersangka. Wang itu merupakan wang muka untuk boleh meggunakan mangsa,” tambah Yenny.

Kes ini, kata Yenny, berawal saat Erwin yang dikenal sebagai germo, mendapat pesanan dari pelangganannya untuk mencarikan seorang gadis remajayang masih perawan. Pesanan itu kemudian diteruskan kepada Santoso. Baik Erwin dan Santoso terus mencari yang diinginkan pelanggan, tetapi tak juga ketemu.

Pada suatu hari, kedua tersangka berkunjung ke rumah Hariono. Saat berbincang-bincang, Santoso mengungkapkan bahwa dirinya sedang mencari seorang gadis remaja tetapi mereka bingung kerana permintaan itu tidak boleh dipenuhi.

“Saat bertamu itulah, kedua tersangka melihat mangsa. Kedua tersangka kemudian menawari ayah mangsa bagaimana jika anaknya saja yang ditawarkan ke pelanggan,” ujar Yenny.

Kerana akal fikirannya sudah dipengaruhi setan, Hariono setuju saja saat ditawari. Rupanya Hariono tergiur dengan jumlah wang yang disebutkan Santoso jika bersedia menjual anaknya. Dari harga Rp 8 juta yang dijanjikan, Hariono akan mendapatkan Rp 6 juta sedangkan Rp 2 juta masing-masing akan dibahagi antara Erwin dan Santoso.

Setelah terjadi kesepakatan, Wulan pun dengan dihantar ketiga tersangka menuju ke hotel yang sudah disepakati. Untunglah niat busuk itu terhidu polis, Wulan pun dapat diselamatkan sebelum menjadi pelampiasan lelaki hidung belang.

Polis pun menjerat ketiga tersangka dengan pasal 2 jo 17 UU RI No.23 tahun 2007 tentang pemberantasan Tindak Pidana Perdagangan Manusia dan pasal 88 UU RI No.23 tahun 2002 tetang perlindungan anak.

Kesepian, Isteri Pengusaha Berlaku Curang Melalui Facebook

Hobi facebook di internet, isteri pengusaha , berlaku curang dengan lelaki bujang juga yang juga seorang pengusaha di bidang komputer. Namun, sepandai-pandainya menutup  perbuatan akhirnya cinta segitiga yang dijalani Lara di ketahui juga oleh suaminya, bernama San,40. Merasa direndahkan martabat dan harga dirinya sebagai suami, Osa langsung melaporkan kepada Sentra Pelayanan Kepolisian (SPK) Polda Metro Jaya. Dikutip ruanghati.com dari Pos Kota Online Pengaduan tersebut didaftar dalam surat pengaduannya     LP/3073/K/X/2009/SPK Unit 1, Lara dituduh telah melakukan perzinahan sesuai pasal 284 KUHP.


Facebook sangat berpotensi membuat seseorang curang, setujukah?

Terbongkarnya cinta segita itu ketika  suaminya yang baru pulang dari luar kota Lampung mendapati SMS di handphone isterinya dari seorang laki-laki. Dalam pesan singkat itu, menyebutkan nama seorang lelaki Win yang berniat ingin meminjam buku kepada Lara. Melihat itu, San curiga. Pengusaha kontraktor itu lalu menanyakan pada isterinya  siapa  pengirim pesan tersebut. Semula Lara, tidak mahu bercakap jujur, namun kerana terus didesak akhirnya wanita yang dinikahi 4 tahun lalu itu mengakui kalau laki-laki tersebut kekasih gelapnya. Sambil menanggis, Lara menceritakan kecurangannya dengan Win.

Kepada suaminya, Lara mengaku mengenal Win sejak dirinya suka melayari jejaring facebook. Kerana seringnya chatting kedua insan berlainan jenis itu pun bercinta. Bahkan keduanya juga mengaku sering bertemu.Dari pertemuan itulah keduanya lalu menjalin hubungan seperti layaknya suami isteri di sebuah apartment di kawasan Kemayoran Jakarta Pusat. Dia mengaku sebelum melakukan hubungan tersebut wanita yang belum dikurniakan anak mengaku dihidangkan minuman oleh Win hingga mabuk. Hubungan badan dirinya dengan Win katanya baru sekali dilakukan. (Pos Kota)-ruanghati.com

Atok ni meraba ke tidak?




sumber : stomp.com.sg

Gila..anjing peliharaan kini boleh jadi saksi pernikahan di Jepun

TOKYO – Calon pengantin di Jepun kini boleh mendaftarkan anjing peliharaan mereka sebagai saksi dalam pernikahan.

Yokohama Kokusai Hotel yang terletak tidak jauh dari Tokyo menawarkan pakej pernikahan yang memungkinkan pasangan calon pengantin menyertakan anjing mereka mendapat peranan utama dalam pernikahan mereka.

Anjing pasangan pengantin dapat membawakan cincin pernikahan ke altar dan juga menandatangani dokumen pernikahan dengan cakar mereka sebagai bahagian dari pernikahan yang melibatkan haiwan peliharaan.

Selain itu, anjing peliharaan juga boleh menikmati ritual perawatan sebelum pernikahan, dengan penawaran memandikan dan memberikan sampoo pada anjing, serta rancangan busana pernikahan yang disesuaikan dengan busana pengantin si pemilik anjing.

Seorang pelatih anjing profesional juga disediakan untuk menjaga anjing selama upacara pernikahan berlangsung, yang diatur bekerja sama dengan perusahaan penyelenggara acara haiwan peliharaan lokal.

“Kami membuka layanan ini kerana merasa bahawa haiwan peliharaan merupakan bahagian yang paling penting bagi kebanyakan keluarag di Jepun. Kami mencintai anjing dan memelihara anjing adalah hal yang sangat popular bagi kebanyakan wanita muda Jepun,” tutur juru bicara hotel seperti dikutipTelegraph, Khamis (12/5/2011).

Kecintaan warga Jepun terhadap kucing dan anjing telah terdokumentasi dengan baik, dengan adanya industri haiwan peliharaan yang meraup keuntungan jutaan yen dan populasi haiwan peliharaan di Jepun melebihi jumlah anak-anak di bawah usia 12 tahun.

Dari yoga dan pijat aromaterapi hingga kelas menari dan fashion show, hampir tidak ada bahagian dari kehidupan manusia yang tersedia juga untuk haiwan peliharaan di Jepun,

Pernikahan tradisional Jepunyang dilaksanakan berdasarkan adat Shinto semakin ditinggalkan oleh generasi muda yang lebih memiliki gaya pernikahan Barat yang mewah.

Sumber ;http://www.okezone.com/

LELAKI TERANGSANG PADA WANITA BERBAJU MERAH


Merah sering diasosiasikan dengan sifat berani. Namun tidak semua orang berani memakai pakaian berwarna merah, kerana warna yang membara ini membuat orang lebih cepat memperhatikan Anda.

Namun memang inilah kunci untuk membuat lelaki tertarik pada Anda. Menurut penelitian, perempuan berpakaian merah tak hanya terlihat lebih menarik, tetapi juga membuat lelaki di sekitarnya menjadi lebih perhatian, lebih genit, dan ingin mengenal Anda lebih jauh.

Kesimpulan ini didapatkan setelah para peneliti menunjukkan foto perempuan yang wajahnya lumayan menarik, dengan atasan berwarna merah, kepada sekelompok mahasiswa. Kelompok yang lain ditunjukkan foto perempuan tersebut mengenakan baju biru. Para responden kemudian ditanya, jika bertemu perempuan itu, pertanyaan apa yang ingin mereka ajukan.

Ternyata, mereka yang ditunjukkan foto saat perempuan itu memakai baju merah, cenderung memilih pertanyaan yang lebih menggoda, demikian dilaporkan The European Journal of Social Psychology.

Dalam pengujian kedua, para lelaki ditunjukkan foto-foto, dan diberi kesempatan untuk berbicara dengan perempuan di dalam foto ketika mereka berada di ruangan peribadi. Masing-masing lelaki diminta untuk mengambil satu dari dua kerusi, dan duduk di hadapan perempuan itu bila ia datang..Lelaki yang telah melihat foto dimana perempuan itu mengenakan pakaian merah, ternyata meletakkan kerusinya lebih dekat ke kerusi dimana perempuan itu diperkirakan akan duduk. Dengan kata lain, para lelaki itu ingin mendekat lebih jauh.

Para peneliti meyakini bahawa fenomena ini berakar dari evolusi, dimana merah menunjukkan peluang untuk mencari pasangan. Dalam dunia haiwan, merah seringkali merupakan signal bahwa si betina berada dalam keadaan paling subur. Contohnya, babon dan chimpanze betina memerah dengan jelas ketika mendekati masa ovulasi.

Kerana itu, Niesta Kayser, peneliti dari University of Rochester di New York menyarankan kaum perempuan untuk mengenakan atasan atau gaun merah bila hendak berdating dengan lelaki yang disukainya. "Perempuan juga lebih mungkin untuk berhasil dalam dating online, ketika mereka mengupload foto mereka dalam pakaian merah," katanya.

Nah, meskipun Anda sudah berusaha maksima dengan pakaian merah Anda, lebih baik Anda tetap berhati-hati. Jangan sampai Anda mengorbankan identiti Anda hanya demi mendapatkan lelaki. Anda tetap harus mengenal lelakiini lebih jauh. Atau, kenakan saja pakaian merah ketika suami sedang berulang tahun. Dijamin dia bakal makin cinta!

Tampilkan Bayi Sedang Menyusu, Iklan Oreo Jadi Kontroversi

Menyusui bayi di depan umum sayangnya masih dianggap tabu oleh sejumlah masyarakat. Iklan biskuit Oreo yang menampilkan bayi sedang menyusu pun kini jadi kontroversi.

Iklan tersebut dirilis oleh sebuah agensi iklan di Korea Selatan, Cheil Worldwide. Iklan bertemakan 'Basic Instinct' itu disertai tagline Milk's favorite cookie'.

Pihak Kraft  mengatakan kalau iklan itu dibuat bukan untuk dipublikasikan. Iklan yang kini jadi perbincangan di dunia maya tersebut dibuat hanya untuk forum periklanan.

"Iklan ini dibuat oleh agensi kami untuk satu kali penggunaan di forum periklanan. Tidak pernah dibuat untuk publik atau dilihat konsumen. Iklan ini juga tidak pernah dipublikasikan di Korea atau di pasar manapun," jelas juru bicara Kraft.

Terlanjur bocor di internet, iklan Oreo tersebut mendatangkan komen baik pro mahupun kontra. Mereka yang tidak setuju merasa iklan tersebut kurang etis.

"Ada perbezaan antara kebebasan berkreatif dan etika. Ini adalah sebuah kegagalan," ujar salah seorang pengguna internet yang tidak setuju. "Ini sama sekali tidak bagus. Atau menggoda," tulis seorang lainnya yang juga tidak setuju.

Sementara mereka yang setuju, menganggap iklan tersebut cukup bagus. "Sebagai penggemar Oreo, aku melihat iklan ini sangat fantastik," ujar seorang dengan nama 'Thenikcreative' di situs adsoftheworld, seperti dikutip Daily Mail.

Komentar positif juga diberikan mereka yang mendukung pemberian ASI untuk bayi. Menurut mereka, iklan tersebut menunjukkan kalau menyusui memang sudah menjadi bagian dari keseharian dan wajib dilakukan para ibu.

"Gambar menyusui seharusnya disebarkan dan tidak menjadi kontroversi," tulis seorang pendukung ASI di Twitternya @Nat_Rea.

Kempen untuk membuat aktiviti menyusui di depan umum bukan lagi hal tabu kini memang makin gencar dilakukan. Semakin banyak para ibu tak segan lagi menyusui bayi mereka ketika berada di area publik. Penyanyi Beyonce misalnya yang belum lama ini tampak menyusui bayinya, Blue Ivy saat makan di sebuah restoran di New York.

sumber 

Calon pengantin lelaki lambat datang,wanita nikah dengan lelaki lain



Wanita mana yang tak kesal ketika calon pasangannya lambat datang ke acara pernikahan sendiri? Kekesalan ini dialami oleh calon pengantin wanita India yang meresponsnya dengan menikahi lelaki lain dan memberi sedikit kejutan ke mantan kekasihnya.

Lambat sejam dua jam okelah, mungkin masih boleh dimaafkan, tapi calon pengantin lelaki dari Nagma, iaitu Jameel, telat datang ke pesta pernikahannya sendiri selama tujuh setengah jam. Acara yang seharusnya dimulai pukul sebelas setengah  siang, menjadi kacau balau kerana pengantin lelaki beserta rombongannya baru datang pukul enam petang. Karuan saja keluarga Nagma kesal .

Akhirnya polis datang untuk menenangkan acara pernikahan yang berubah menjadi acara perbincangan antara keluarga calon besan. Tapi pernikahan tetap terus berlangsung, walaupun kali ini dengan pengantin lelaki yang berbeza.

sumber 

Syarat untuk jadi kekasih Agnes Monica

Jangan berkecil hati bila Anda merasa tidak kacak, tetapi sangat tergila-gila dengan Agnes Monica. Penyanyi cantik ini, dalam mencari kekasih ternyata bukan melihatnya dari segi fisik atau wajah ganteng, melainkan lebih melihat pada karakter si lelaki idamannya. 


Agnes memang sekarang tengah sibuk mengejar karier untuk ke internasional. Dia pun untuk sementara ini menombor duakan kehidupan cintanya. Namun, ini bukan bererti menutup hatinya rapat-rapat bagi kaum lelaki. Untuk itu ia pun menuntut beberapa syarat untuk calon pendamping hidupnya kelak.


Biasanya, menurut bocoran, Agnes akan mencari tahu maksud dari si lelaki yang sedang mencuba mendekatinya. Ia secara pelan-pelan akan melakukan penilaian terhadap para lelaki yang mendekatinya itu. 


Pada suatu ketika, Agnes pernah berkata, "Aku mahu tahu motivasinya dia mendekatiku kerana apa. Apakah kaerana Agnes yang artis atau kerana Agnes yang sebenarnya." 


Agnes memang terkesan wanita yang sangat selektif dalam urusan memilih pendamping hidup. Namun, ia menegaskan dirinya selalu terbuka untuk berteman dengan siapa saja. Lantas, apakah saat ini ia telah menemukan lelaki yang sesuai dengan kriterianya itu? Yang pasti masih ada kemungkinan Anda b merebut hati si cantik berwajah oriental ini. 


sumber 

Simon Cowell Tiduri Model 11 Kali dalam Satu Malam

LONDON- Skandal seks Simon Cowell terus dibuka oleh orang yang pernah dekat dengan dirinya. Kali ini seorang model asal Inggris mengaku pernah bercinta dengan Simon sebelas kali dalam satu malam. 

Model asal Inggris itu bernama Alicia Douvall. Menurut Alicia, mantan juri American Idol itu sangat suka dia memakai pakaian seksi kemudian Simon menilainya layaknya sedang menjadi juri. 

Alicia merupakan salah satu dari wanita yang ditiduri oleh Simon. Alicia mengungkapkan dirinya berhubungan dengan Simon selama enam bulan. Simon selalu menelefon Alicia jika sedang sendiri. Alicia menganggap Simon bukan tipe lelaki setia.

"Aku tahu Simon tidak akan pernah menikah bahkan meski dia sudah bertunangan. Ketika aku pertama kali bertemu dengannya, dia berkata dia bukan tipe orang yang menikah," kata Alicia seperti dikutip The Sun, Minggu (22/4/2012). 

Petualangan cinta Simon juga tertulis dalam buku biografinya yang akan dirilis bulan depan. Di buku berjudul Sweet Revenge - The Intimate Life of Simon Cowell itu menceritakan hubungan Simon bersama sejumlah wanita cantik.

Salah satu yang terkenal adalah hubungan gelap Simon dengan adik kandung Kylie Minogue, Danni Minogue. Diam-diam, Simon menjalin kisah cinta dengan rakannya sesama juri di X Factoritu.

Bapak Cabuli Anak Sendiri Hingga Punya Anak


TRIBUNNEWS.COM - Seorang bapa di Wales, Eropa, sanggup mencabuli puterinya. Kini, wanita malang itu mempunyai tiga orang anak, dari hubungan asmara terlarang dengan ayahnya.
Lelaki berusia 47 tahun, asal Kota Conwy, Utara Wales tersebut, di hukuman penjara selama lima tahun, 10 bulan, oleh Pengadilan Caernarfon.
Menurut Merfyn Hughes, Hakim yang menyidangkan perkara bapa laknat itu, terdakwa bersalah melakukan tindak  kejahatan seksual.
"Ia adalah seorang gadis muda yang sangat rentan ketika Anda mulai melecehkannya," ujarnya, seperti dikutip dari Dailymail, Minggu (22/4/2012).
"Anda telah memegang kendali dalam hidupnya sejak saat itu. Anda merupakan risiko yang cukup besar untuk seseorang seperti dia," lanjutnya.
Hakim Merfyn, juga mengatakan, akibat perubatannya, akan berimpak terhadap komplikasi genetik, terhadap tiga puteri hasil hubungan mereka.
Pengadilan, juga melarang terdakwa berkomunikasi dengan tiga orang anak tersebut, kecuali disetujui oleh Dinas Pelayanan Sosial. Selain itu, terdakwa juga dilarang untuk memiliki hubungan intim dengan ketiga orang anaknya.
Menurut Jaksa Penuntut, Kate MeredithJones, korban masih berusia 15 tahun ketika ayahnya mengatakan ia jatuh cinta padanya. "Ia dibuat merasa istimewa olehnya," terang Kate.
Terdakwa ungkapnya, terus berupaya untuk menggaghi putrinya sejak itu. "Lelaki itu mulai menciumi puterinya, namun korban menolak dan mengatakan, tidak boleh berhubungan kerana terdakwa adalah ayahnya," tuturnya.
Namun korban tidak berdaya menolak keinginan terdakwa, kerana ia adalah ayahnya

Sewa Kekasih Online Hanya $5

Kini telah hadir situs dating baru yang menawarkan berbagai jasa unik dan berbeda dari situs yang biasanya. Ingin dikirimi surat cinta? Ingin membuat kekasihmu cemburu? Atau apa saj? Semuanya ada, dan harganya serba 5$!






Situs GirlfriendHire.com adalah situs yang ditujukan buat kamu yang ingin punya kekasih sewaan dengan harga murah. Disana kamu boleh memesan berbagai layanan yang disediakan oleh member situs tersebut. Minta dikirim sms cinta. Minta awek cantik menuhin halaman depan Facebookmu dengan kalimat-kalimat pujian, tak masalah. Ingin seseorang jadi kekasihmu di Facebook, ada. Bahkan mencari awek yang mahu membuat kerja rumah matematikamu disini juga ada. Masih banyak lagi layanan-layanan menarik dan aneh lainnya yang boleh kamu pesan dari situs tersebut. Dan semuanya cukup ditebus dengan wang 5$ (untuk setiap layanan).

Padah palsu surat istana


BANDAR SERI BEGAWAN: Mahkamah Tinggi semalam menjatuhi hukuman penjara terhadap seorang kakitangan Pejabat Istana dan rakannya selepas mereka mengaku bersalah memalsukan surat rasmi Istana Nurul Iman dengan niat untuk menipu.
Ak Ya'akub bin Pangeran Abu Bakar, 40, dipenjara dua tahun sementara Rahimah binti Niman, 20 bulan.

Ak Ya'akub bekerja dengan pejabat istana sejak 18 tahun lalu manakala Rahimah ialah juruaudit di Kementerian Pertahanan.


Mereka dituduh memalsukan surat yang ditulis pada kertas surat rasmi Istana Nurul Iman dengan kepala surat bertarikh 21 Februari 2012.

Ia kononnya ditulis oleh Pehin Orang Kaya Shahbandar Dato Seri Paduka Hj Awg Mohd Nawawi bin Pehin Orang Kaya Shahbandar Hj Awg Mohd Taha dan dialamatkan kepada Setiausaha Majlis Agama Islam dengan menyatakan Ak Ya'akub berhak menerima ‘Zakat Asnaf’ berjumlah B$140,000 (RM308,000).


Seperti yang dinyatakan di depan Hakim Dato Paduka Steven Chong, Ak Ya'akub mengambil lima kertas surat dan dua sampul dengan logo ‘Istana Nurul Iman, Negara Brunei Darussalam’ daripada pejabat Hj Awg Mohd Nawawi, Setiausaha Sulit Sultan Brunei, pada Februari 2012.



Dia kemudian merangka surat itu di rumahnya sebelum menyerahkan kepada Rahimah untuk ditaip.

Rahimah menaip dan mencetak surat berkenaan dengan menggunakan kompuer abangnya.


Surat palsu itu menyatakan, permohonan Ak Ya’akub untuk mendapatkan wang B$140,000 bagi melunaskan hutang, membiayai perbelanjaan harian dan rawatan perubatan di India, sudah diluluskan.

Dalam kenyataannya, Rahimah berkata, dia bersetuju meniru tanda tangan Nawawi memandangkan permohonan itu sudah diluluskan.


Wanita itu menyerahkan semula surat berkenaan kepada Ak Ya’akub yang kemudian meminta Dato Bakar di Istana Nurul Iman menaip nama penerima, Setiausaha Majlis Agama Islam, pada sampul yang mempunyai logo istana.


Ak Ya'akub memberitahu Bakar, dia diminta berbuat demikian oleh seseorang daripada istana berkenaan.


Pada 25 Mac lalu, Ak Ya'akub mengemukakan surat palsu itu dengan dokumen sokongan kepada pegawai agama di istana terbabit dan memintanya menyampaikannya kepada majlis.


Ketika dipanggil oleh Hj Awg Mohd Nawawi pada 5 April mengenai surat berkenaan, Ak Ya'akub serta-merta mengaku surat itu palsu. - BT



sumber : myMetro

Jururawat palsu kebas barang kemas


BANDAR SERI BEGAWAN: Pihak berkuasa mengesan satu lagi kes penipuan yang menjadikan orang awam mangsa.
Kejadian terbaru membabitkan wanita yang mendakwa dirinya jururawat dan bekerja dengan Kementerian Kesihatan.

Memo kerajaan yang diposkan dalam Facebook menyatakan, jururawat palsu itu memperdaya seorang wanita tua di Mentiri. Mangsa dikatakan menyerahkan barang kemas selepas jururawat palsu itu meyakinkannya bahawa barang kemas itu yang menjadi punca dia sakit.


Sehubungan itu, Kementerian berkenaan menasihati orang ramai memastikan pengamal perubatan yang datang ke kampung mereka berpakaian seragam dan mempunyai kad nama sebelum bersetuju untuk dirawat. - BT


sumber : myMetro

2 mencuri dalam pesawat ditangkap


SINGAPURA: Polis semalam menahan dua lelaki warga China kerana disyaki mencuri ketika dalam dua penerbangan Singapore Airlnes yang berlainan.
Dalam kenyataan kepada media, seorang jurucakap polis berkata, penangkapan itu adalah hasil pengawasan mengenai kejadian mencuri dalam penerbangan. Barangan yang dicuri termasuk barang berharga milik penumpang, khususnya wang tunai dalam beg yang disimpan dalam kompartmen atas tempat duduk.

Dalam kes pertama yang berlaku dalam penerbangan dari Hong Kong ke Singapura, seorang kakitangan pesawat melihat seorang penumpang mengambil beg komputer riba dari komparmen yang terletak jauh dari tempat duduknya.


Suspek kemudian kembali ke tempat duduknya dan menyelongkar beg itu.

Tidak lama kemudian dia dilihat meletakkan semula beg itu di tempat asal.


Kakitangan itu kemudian memaklumkan kepada tuanpunya beg sebelum menahan suspek berusia 38 tahun itu.



sumber : myMetro

Ketam berwarna ungu ditemui


MANILA - Empat spesies baharu ketam yang berwarna ungu ditemui di kawasan terpencil di Kepulauan Palawan, Filipina, menurut kajian yang disiarkan dalam buletin The Raffles Bulletin of Zoology.
Ketam itu ditemui oleh satu pasukan yang diketuai oleh penyelidik Hendrik Freitag dari Muzium Zoologi Senckenberg, Jerman.
Menurut kajian yang disiarkan buletin itu, ketam tersebut bersembunyi dalam lubang tanah di tepi sungai.
Ia kerap dijumpai di bawah batu dan akar pokok.
Sekumpulan saintis mula melakukan penyelidikan tentang ketam di kawasan yang sama pada tahun 1980-an. - AFP
sumber : kosmo online

Lalok dalam pesta liar


ALOR GAJAH: Tiga pelajar sekolah menengah dan seorang jururawat antara 23 yang ditahan ketika menyertai pesta liar membabitkan minuman keras dan dadah di banglo dua tingkat sebuah resort dekat sini yang disewa bagi meraikan majlis sambutan hari jadi, pagi semalam.
Ketika sepasukan anggota Cawangan Narkotik Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Alor Gajah diketuai Inspektor Sobri Zakaria melakukan serbuan pada jam 2.30 pagi, difahamkan ramai peserta pesta sedang berhibur dalam keadaan khayal. 
Sebahagian mereka berada di ruang tamu banglo berkenaan manakala sebahagian lagi di tingkat atas berpasangan tanpa menyedari kehadiran polis yang datang mengejut.

Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superintendan Umar Ali Shaifudin Saharudin berkata, antara 23 yang ditahan itu termasuk seorang pelajar tingkatan empat dan dua pelajar tingkatan lima serta seorang jururawat pelatih di sebuah hospital di Kuala Lumpur.



“Ada yang datang dari Kuala Lumpur, Johor, Negeri Sembilan dan negeri ini atas pelawaan untuk meraikan majlis hari jadi seorang rakan yang bermula jam 9 malam diiringi muzik dikendalikan deejay.



sumber : myMetro

Tangan hancur dibaham ungka


BENTONG: Seorang kanak-kanak perempuan berusia enam tahun nyaris maut apabila tangan kanannya hancur dibaham ungka yang tiba-tiba terjun dari pokok lalu menerkamnya ketika bersiar-siar di sebuah resort di Bukit Tinggi, di sini, kelmarin.
Dalam kejadian jam 10.30 pagi itu, mangsa, Afiah Nadia Nor Azlan, cedera parah apabila daging tangan kanannya itu hancur hingga menampakkan tulang.

Ketika kejadian, mangsa bersama ibunya, Dr Nahariah Jaafar, 42, dan kakaknya, Afiah Nasuha, 16, serta seorang abangnya, Anuar Nazzif, 14, dari Bandar Baru Bangi, Selangor, berjalan menuruni tangga di sebuah taman di kawasan peranginan itu apabila dia diterkam haiwan liar berkenaan.


Menceritakan detik cemas itu, Dr Nahariah berkata, ketika kejadian dia berjalan di depan tiga anaknya sebelum terdengar bunyi seperti benda jatuh di belakangnya.

Pensyarah Kanan Universiti Multimedia Malaysia, Cyberjaya, Selangor itu berkata, sebaik menoleh ke belakang, dia terkejut melihat anak bongsunya yang berada di tengah antara dua lagi anaknya ditindih ungka yang agak besar.


“Saya menghayun beg tangan bertubi-tubi ke arah ungka itu yang ketika itu ganas menggigit tangan kanan Afiah Nadia sambil meraung meminta tolong.



“Pukulan saya menghalang ungka itu daripada terus menggigit tangan kanan Afiah Nadia, namun dia enggan melepaskan anak saya yang ketika itu berlumuran darah sebaliknya merenung tajam dengan muka bengis ke arah kami,” katanya, semalam.

Katanya, ungka yang marah itu kemudian melangkah ke depan menuju ke arahnya namun melarikan diri apabila dihayun sekali lagi dengan beg tangan dan terpandang kelibat orang awam yang bergegas ke kawasan itu.


“Berderau darah apabila melihat kecederaan dialami anak saya begitu serius sehingga tangan kanannya itu hancur dan nampak tulang,” katanya.

Dr Nahariah berkata, dia kemudian menghubungi suami, Dr Nor Azlan Alias, 44, yang ketika itu sedang berkursus di resort berkenaan memaklumkan kejadian itu sebelum membawa anak mereka ke Hospital Bentong.


Menurutnya, Afiah Nadia diberi rawatan awal di hospital berkenaan sebelum dipindahkan ke Hospital Sultan Haji Ahmad Shah (Hoshas), Temerloh untuk rawatan lanjut kerana kecederaan dialaminya parah,



sumber : myMetro

Pelajar maut gangguan makhluk halus


TANJUNG MALIM: Seorang penuntut Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) yang dikatakan mengalami masalah gangguan makhluk halus, maut selepas terjatuh dari sebuah bangunan lima tingkat di universiti itu kelmarin.
Timbalan Naib Canselor Hal Ehwal Pelajar dan Alumni UPSI, Datuk Dr Junaidi Abu Bakar berkata, dalam siasatan awal, pihaknya mendapati mangsa, Fatimah Mina Md Juferi, 22, mengalami masalah itu sebelum mengikuti kursus di UPSI dan masih menjalani rawatan tradisional bagi mengatasi gangguan itu.
Sehubungan itu, beliau tidak menolak kemungkinan unsur mistik menyebabkan mangsa terjatuh dari bangunan E-Learning kira-kira jam 5.30 petang kelmarin.

“Malah, saya dimaklumkan rakan serumah mangsa yang dia berkelakuan pelik sebelum ini termasuk bercakap sendirian dan menangis,” katanya yang dihubungi semalam.

Fatimah, pelajar tahun dua Ijazah Sarjana Muda Pendidikan Awal Kanak-Kanak yang berasal dari Bakri, Muar, Johor, ditemui terbaring di bawah bangunan berkenaan dengan kecederaan parah di beberapa bahagian badan, termasuk patah rusuk kiri dan kanan, kaki kanan serta kedua-dua bahunya

sumber : myMetrp

Pengantin berdarah


JOHOR BAHRU: Cuma tinggal beberapa jam untuk diijabkabulkan. Namun, nasibnya sangat malang apabila mati ditikam bertubi-tubi di hadapan bakal isteri dalam kejadian di depan rumah sewanya di Jalan Dedap 23, Taman Johor Jaya, di sini, kelmarin.
Lebih menyedihkan, sebelum kejadian jam 10.40 malam itu, mangsa, Indra Asrul Abdul Rahim, 29, baru saja meraikan hari ulang tahun kelahirannya bersama tunang yang hanya mahu dikenali sebagai Sabrina, 26.
Tiga suspek dalam kejadian itu dipercayai rakan serumah Indra membabitkan dua lelaki dan seorang wanita warga Myanmar.

Menceritakan kejadian terbabit, Sabrina berkata, Indra yang juga operator pengeluaran di sebuah kilang di Taman Desa Cemerlang, di sini, parah dan meninggal dunia di depannya.



“Kami sepatutnya bernikah pada Ahad ini (semalam). Sebelum kejadian, kami baru keluar bersama meraikan hari jadinya. Kini, kenduri pernikahan yang sudah diatur ditukar majlis tahlil,” katanya.



sumber : myMetro

Peragut diikat dibelasah


KUANTAN: Cubaan seorang lelaki meragut beg tangan seorang wanita warga emas bukan saja gagal, malah dia bermandi darah akibat dibelasah orang ramai selepas diikat pada tiang telefon, di Permatang Badak, di sini, tengah hari, kelmarin.
Dalam kejadian jam 12.30 tengah hari, peragut yang berusia 20-an dan tinggal di Kampung Chendering, di sini, cedera di muka akibat dibelasah.

Difahamkan, sebelum kejadian, lelaki terbabit yang menunggang motosikal Yamaha Nouvo berhenti di tepi jalan dan mematikan enjin sebelum berjalan menuju ke arah mangsa yang berusia 60-an. Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kuantan, Asisten Komisioner Mohd Jasmani Yusoff mengesahkan lelaki terbabit sudah ditangkap dan diserahkan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) untuk siasatan.


Menurutnya, siasatan awal mendapati, lelaki terbabit tidak sempat melarikan diri kerana gagal menghidupkan enjin motosikal sebelum diberkas orang ramai yang berada di tempat kejadian.

Katanya, polis menghargai kerjasama orang ramai dan berharap tindakan berani sedemikian diteruskan pada masa akan datang bagi membanteras kegiatan jenayah.


“Bagaimanapun, polis masih meneruskan siasatan berhubung kejadian itu mengikut Seksyen 379 Kanun Keseksaan kerana curi,” katanya di sini, semalam.



sumber : myMetro

Aksi gila lelaki benci orang kaya

Gara-gara membenci orang kaya, seorang lelaki melanggar kereta mewah di barisan kedai  mewah di daerah Daejeon, Seoul, Korea Selatan.

Lelaki yang hanya disebutkan bernama Cho itu merosak jendela dan pintu 15 gerai mewah.Dia juga dengan sengaja melanggar kereta -kereta import yang diparking di sebuah tempat parking bawah tanah.

 Sebelumnya, pemuda berusia 29 tahun itu memukul seorang pelajar China tanpa alasan yang jelas. Polis sedang menyelidiki kes ini.

 “Kereta import adalah kek di langit untuk orang miskin. Saya benci orang kaya,” ujarnya kepada polis saat soal siasat berlangsung.
sumber

Wah! Ada Kondom Khusus untuk yang Lemah Syahwat

Setelah hadir dalam bir Viagra, ramuan pembangkit ereksi bagi lelaki-lelaki impoten kini hadir lagi dalam bentuk lain yang sama-sama unik. Ubat lemah syahwat itu akan dipakai untuk melapisi kondom khusus yang boleh membangkitkan penis .

Kondom khusus tersebut akan dibuat dan dipasarkan oleh perusahaan terbesar di dunia yakni Durex. Proses izin untuk menghadirkan ubat antiimpotensi dalam kondom kini tengah diurus dan diharapkan akhir tahun ini sudah boleh dijual bebas di pasaran.

Dibandingkan Viagra (Sildenafil) yang harus ditebus dengan surat doktor, kondom ini lebih praktik. Lelaki yang tidak ingin ketahuan identiti tidak perlu datang ke doktor terlebih dahulu untuk mendapatkan ubat, cukup datang ke farmasi dan membeli kondom ini.

Lapisan ubat pada kondom ini berupa gel yang berisi vasodilatator, yakni ubat untuk melebarkan pembuluh darah. Makin lebar pembuluh darah di penis, makin lancar aliran darah yang akan membantu proses ereksi pada lelaki lemah syhawatdan penderita ejakulasi dini.

Belum dipastikan apa jenis vasodilatator yang akan digunakan, namun dipastikan bukan Viagra yang sesungguhnya. Meski begitu, khasiatnya dikatakan tidak kalah dahsyat dengan Viagra yang melancarkan peredaran darah di penis dengan cara menghambat enzym PDE-5.

Laboratorium yang memegang paten untuk design kondom unik ini, Futura Medical PLC tengah mengurus izin edarnya di Eropah dan diperkirakan selesai pertengahan tahun 2011. Jika tidak ada halangan, akhir tahun ini kondom berwarna hijau terang itu sudah mulai boleh dipasarkan.

“Kondom ini memberikan 2 manfaat, yakni mencegah penularan infeksi kelamin sekaligus mengatasi gangguan ereksi pada lelaki, Ungkap direktur Futura Medical PLC, James Barder seperti dikutip dari Foxnews, Jumaat (21/4/2011).

Sumber :http://www.detik.com/

Nenek 104 tahun punyai 55 ribu followers di Twitter

Pengguna twitter terdiri dari berbagai kalangan. Dengan usia yang sudah menginjak 104 tahun, nampaknya cukup sahih menobatkan Ivy Bean sebagai pengguna Twitter tertua di dunia. Bean yang tinggal di Bradford, Britain ini punya ramai follower, sekitar 55 ribu.

Meski sudah lanjut usia, ia memang akrab dengan dunia IT, terbukti sebelumnya Bean disebut-sebut pula sebagai pemakai Facebook tertua sejagat.


Kerana itulah, Bean tahun lalu diundang oleh Perdana Menteri Britain, Gordon Brown. Bean diundang untuk jamuan makan di pejabat Brown, Downing Street.

Dan tentu saja, ia memposting tulisan ke Twitter di account Ivybean104 mengenai kunjungan istimewa tersebut.

“Hallo semuanya, aku mengalami waktu yang menyenangkan di Downing Street, aku sangat menyukainya, perjalanan ke sana memang panjang tapi berharga untuk dilakukan,” tulisnya di Twitter.

“Gordon Brown sangat baik, dia berbicara dengan baik padaku, rumahnya sangat cantik,” tambahnya.

Bean lahir pada tahun 1905 ketika teknologi masih sangat sederhana jika dibandingkan dengan zaman sekarang. Ketika itu, telekomunikasi tercepat adalah dengan telegram.

Sumber :detikinet.com

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved