Mengapa lelaki mimpi basah

on 22 April 2012



Anak lelaki yang sudah masuk alam baligh,normalnya akan mengalami mimpi basah.Untuk pertama kali, ia mungkin terasa aneh tapi adalah perkara lumrah.Mengapa lelaki mengalami mimpi basah?


Mimpi basah (orgasma spontan) atau dalam dunia kedoktoran dikenali dengan emisi noktural,merupakan pengeluaran cairan semen (air mani) di waktu tidur yang biasanya terjadi ketika seorang lelaki sudah memasuki alam baligh.


Menurut YoungMensHealth Site,emisi noktural biasanya terjadi kerana adanya peningkatan hormon testosteron atau kelebihan cairan mani yang tidak dikeluarkan melalui hubungan seksual atau masturbasi.Ini terjadi kerana adanya tekanan atau rangsangan pada alat kelamin oleh bantal,mimpi erotik atau kenangan dari aktiviti atau fikiran seksual.


Mimpi basah ini terjadi pada saat seseorang mengalami tidur dalam gerakan mata cepat atau rapid eye movement iaitu tahap tidur yang mana mimpi terjadi.Yang kemudian laju respirasi dan aktiviti otak meningkat serta otot-otot menjadi lebih releks yang ditandai dengan gerakan bola mata yang cepat.


Pada ketika tidur dalam itu,lelaki biasanya mengalami ereksi sekitar 3-5 kali.Bila mengalami rangsangan kelamin atau mimpi erotik maka kemungkinanaterjadinya ejakulasi atau orgasma ketika tidur atau disebut mimpi basah.


Kebanyakkan lelaki mengalami emesi noktural ketika remaja atau dewasa muda sekitar umur 20-30-an tapi tak kurang juga lelaki dewasa tua mengalaminya.Seorang remaja mungkin memiliki kesulitan mengingati mimpi atau merasa binggung ketika mengalami mimpi basah.Ada yang bangun kerana merasa rimas saat tempat tidurnya basah tapi hal ini adalah normal dan tak perlu malu.



Bekas gengster skinhead ini ambil masa 20 bulan buang tatunya


PERUBAHAN muka Byron Widner yang menjalani proses rawatan membuat tatu pada muka dan lehernya


PASADENA, Amerika Syarikat (AS) - Seorang bekas gengster skinhead di AS, Byron Widner mengalami sakit kepala dan kesakitan lain selepas menjalani pembedahan untuk membuang tatu perkauman pada muka sehingga ke kakinya.

Menyentuh mengenai kesakitan itu, Widner berkata: "Ia merupakan harga yang kecil untuk dibayar bagi menjadi manusia semula."

Dia kini tinggal di sebuah lokasi rahsia bersama isterinya, Julie Larsen, dan anaknya untuk membina kehidupan baharu selepas berkahwin pada 2006.

Widner bergelumang dengan kumpulan gengster selama 16 tahun.

Dia merupakan pengasas bersama sebuah kumpulan perkauman kulit putih skinhead yang beroperasi di Indiana dan Ohio yang dikenali sebagai Kelab Sosial Vinlanders.

Namun, Widner kemudian insaf selepas menyedari dia tidak mahu membesarkan anaknya dalam budaya permusuhan dan keganasan yang melanggar batas undang-undang.

Dia menjalani proses membuang tatu selama 20 bulan dengan bantuan kewangan Pusat Undang-Undang Kemiskinan Selatan. - Agensi

Resepi Licik Cristiano Ronaldo Agar Boleh Tiduri Wanita


Cristiano Ronaldo dikenal sebagai penakluk wanita cantik, dan itu sudah terbukti. Ternyata CR9 memakai teknik jitu .Meski sebenarnya Ronaldo fasih berbahasa Inggris, namun demi mendapatkan kehangatan dia rela berpura-pura bodoh sama sekali tidak boleh berbahasa Inggris.

Resepi jitu ini, berlaku ketika Ronaldo berhasil meniduri seorang pelayan restoran di Amerika Syarikat, yang akhirnya melahirkan bayi Ronaldo.
Menurut teman Ronaldo, saat mendekati pelayan yang belum diketahui namanya tersebut, Ronaldo menggunakan bahasa isyarat, dengan menggambar lukisan hati di jendela, dan berkata, "Saya, kamu, berciuman."
Tanpa menunggu lama, Ronaldo, seperti dilansir dari Daily Mail, akhirnya boleh 'tidur' bersama pelayana tersebut di hotel keesokan harinya, dan setelah itu, pelayan itu akhirnya hamil, kemudian mengubungi agen Ronaldo Jorge Mendes.
Gelandang Real Madrid itu setuju melakukan ujian DNA dan hasilnya memang benar bayi yang dikandung pelayan itu anaknya.
"Mereka keluarga Katolik Roman, dan kehamilan merupakan suatu berkah jadi Ronaldo telah melakukan hal yang tepat," ujar teman Ronaldo.

Bahkan menariknya, Ronaldo mengatakan pada temannya, "Saya seperti Boris Becker, petenis Jerman yang akhirnya mendapatkan anak hasil 'tidur'-nya dengan model Angela Ermakova di sebuah restoran di London, yang akhirnya membuat dia bercerai dengan isterinya.
Bayi yang diberi nama Cristiano Ronaldo Junior ini lahir di Amerika, 17 Jun. Ronaldo akhirnya bertemu dengan anaknya di Algarve dimana keluarganya menyewa villa, setelah Portugal tergusur dari Piala Dunia, 29 Jun lalu. Kini anaknya diasuh oleh ibunya, Dolores Aveiro dan kakaknya, Katia serta Elma.[selebmedia.blogspot.com]

Hotel paling unik di Jepun





Plat Kenderaan: Saya Suka Seks (I LIKE SEXS)

Ikada News-Polis lalu lintas di selatan Kazakhstan mengeluh dengan semakin banyaknya pemilik kenderaan bermotor yang mengganti plat nomor kendaraan mereka dengan plat bertuliskan ”Saya Suka Seks”.
 Portal berita Mir, melaporkan, seorang dari mereka, pemuda berusia 19 tahun di Kyzyl-Orda, didenda 1.000 dollar AS kerana memasang plat provokatif itu di kenderaan SUV-nya. Portal itu juga memperlihatkan gambar kenderaan lain yang memasang plat bertuliskan ”Saya Cinta Aizat”.
 Kazakhstan dikenal sebagai negara berpenduduk majoriti Muslim, tetapi pandangan sosial dan perilaku soal seks mulai terbuka, terutama di kota besar. Namun, masih ada juga kelompok pemuda berpandangan konservatif yang memboikot filem porno dan peringatan hari Valentine. Sumber (KOMPAS)

Kerana YouTube, Pelajar Jepun Tahu Keluarganya Selamat

KOMPAS.com — Begitu gempa berkekuatan 9 di Jepun menggoncang, minggu lalu, jaringan telefon di Jepun terganggu. Semua sibuk mencuba menghubungi sanak saudara, temandi Jepun, ingin segera tahu khabarnya. Namun, apa daya, telefon tak jua tersambung.

Akiko Kosaka, pelajar asal Jepun yang sedang belajar di University of California di Riverside, Amerika Syarikat, sudah kehilangan harapan mengenai keselamatan keluarganya di Minami Sanriku. Apalagi, desa yang dihuni sekitar 17.000 kepala keluarga tersebut diberitakan telah hancur dan ramai korban jiwa akibat terjahan gelombang laut setinggi lebih dari 3 meter.

Tiga hari lamanya Kosaka berusaha mencari tahu keadaan keluarganya. Baru pada hari ke-4 pascabencana ia menerima e-mail bahwa adiknya, Yukiko, telah diselamatkan dan  berada di sebuah sekolah. Akan tetapi, apa yang terjadi pada kedua orangtuanya, datuk dan nenek, serta kakaknya yang sebelumnya tinggal satu rumah, ia belum tahu.

Hingga akhirnya ia mendapatkan khabar dari salah satu teman yang menghubunginya tentang keberadaan sebuah video berdurasi sekitar 45 minit di situs YouTube yang menunjukkan bahawa rumah keluarga Kosaka adalah satu-satunya rumah yang masih berdiri . Video tersebut dikhabarkan menunjukkan kakaknya sedang melambai-lambaikan tangan ke kamera wartawan sambil mengatakan, “Kami semua selamat.”

Kosaka panik ketika seharian mencari di internet, tapi tidak menemukan video yang dimaksud. Pertolongan akhirnya datang melalui sebuah e-mail yang melampirkan link dari video tersebut kepadanya.

“Saya pikir mereka tidak selamat. Saya menangis selama tiga hari ini, Jumaat, Sabtu, Minggu.” katanya sambil terisak-isak saat diwawancarai CNN,malam.

Ketika menyaksikan video itu untuk pertama kalinya di rumah kontrakannya di Riverside, California, reaksi Kosaka mengejutkan semua penghuni rumah. “Saya berteriak, membuat penjaga rumah terbangun dan membuat mereka mengira sesuatu yang buruk telah terjadi. Mereka bertanya apa yang terjadi, saya berkata, mereka selamat!” teriaknya.

Dalam video tersebut, kakak Kosaka, Shoko yang berusia 24 tahun, sedang berdiri di beranda lantai dua rumahnya, tepat di luar kamar Kosaka. Ia berusaha menarik perhatian media yang membawa kamera video dan berpesan tolong sampaikan kepada saudaranya di California bahwa keluarganya baik-baik saja.

Saat diwawancarai, Kosaka masih berusaha mengirimkan pesan melalui video dan media lainnya dengan tujuan menyampaikan pesan ke Jepun bahawa dia sudah menerima pesan yang dikirim keluarganya. Kosaka masih harus melihat video yang menampilkan keadaan ayahnya, Natsumi, ibunya, Noriko, serta kakek dan neneknya.

Rumah keluarga Kosaka menjadi satu-satunya yang bertahan di desa Minami kerana sekitar 5 tahun lalu ayahnya membangun rekonstruksi baru yang membahagi rumah menjadi dua bahagian lengkap dengan ruang bawah tanah. Rumah-rumah lain di desa itu sudah dimakan usia dan tidak diperbarui.

Dalam video YouTube yang melegakan tersebut tampak kakak Kosaka memegang papan bertuliskan “KELUARGA KOSAKA” lalu berteriak “Kerana adik kami sedang berada di Amerika, tolong sampaikan bahawa kami semua selamat.”(Kompasiana/Afandi Sido)

Kerana bulu dada dia dipenjara

Sungguh malang nasib Ryan Burke. Maksud hati ingin membalas dendam,tetapi lelaki berusia 27 tahun ini malah dimasukkan ke penjara. Burke yang merasa kesal dengan seorang polis di Evesham England ‘mengerjai’ makanan yang akan dipesan oleh polis tersebut, dengan menaruh beberapa helai rambut ke dalam makanannya.


Lelaki yang berkerja sebagai tukang masak ini akhirnya dinyatakan bersalah, setelah melakukan aksi nekad tersebut.Dia harus duduk di pemjara selama 15 hari. Dia juga dikenakan tuduhan melakukan pembalasan atas tindakan rasmi.

Rupanya Burke pernah ditahan kerana melakukan kesalahan lalu lintas oleh anggota polis Evesham, beberapa waktu lalu. Burke memutuskan untuk melakukan aksi balas dendamnya,ketika polis yang tidak ingin identitinya diketahui itu memesan makanan di tempat Burke bekerja. Burke mengakui, secara diam-diam dia telah memasukkan rambut dari bahagian paling peribadinya beserta bulu dadanya ke dalam masakan yang telah dipesan polis itu.

Selain  di tahanan, Burke pun kini  kehilangan pekerjaan akibat aksi nekadnya itu. Dia juga terancam mendapatkan dua tahun masa percubaan akibat penyerangan pada seorang petugas keselamatan.

Indahkah tubuh wanita ini?


TRIBUNNEWS.COM - Wanita bertato memang sudah biasa. Tapi bagaimana bila sekujur tubuh, dari wajah hingga kaki, dipenuhi tato?

Mungkin hanya satu wanita yang rela sekujur tubuhnya ditato. Dia adalah Jacqui Moore (41), yang bekerja di sebuah sekolah swasta terkenal di London.

Tato itu dibuat Jacqui sebagai perayaan perceraiannya tahun 2003 silam.

Selama lapan tahun Jacqui menghiasi tubuhnya dengan tato. Tangan, kaki, dan sebahagian besar wajahnya tertutupi tato.

"Aku membuat tato untuk melambangkan kebebasan dan menatap babak baru dalam hidup saya," kata Jacqui, seperti dilansir The Sun.

Jacqui menghiasi punggungnya dengan gambar segerombolan capung dan jaring laba-laba besar yang terukir hingga perut.

"Saya bangga dengan tubuh saya. Ini adalah karya seni. Banyak yang mengatakan tubuh saya yang dibaluti aneka gambar ini sangat indah," kata dia.(*)

Dua gadis dilenyek Patton tank



Patton tank chassis, 50 ton, 25 ton crawler 

Ibu sanggup cekik anak kerana mengganggu dia berehat selepas penat main games


SEOUL - Seorang wanita warga negara Korea Selatan menjadi tersangka pembunuhan anaknya sendiri, hanya kerana dirinya terlalu banyak bermain game di PC.

Ini merupakan kejadian sekian yang terjadi di Korea Selatan, negara dengan tingkat prestasi internet yang cukup tinggi. Sebelumnya beberapa kes juga sempat terjadi hanya kerana pelaku kecanduan bermain game.

Dilapor melalui Straits Times, wanita bernama Kim itu diketahui selalu bermain game di PC selama 10 jam setiap harinya. Bahkan tetangga mereka men-cap rumah Kim sebagai 'tempat sampah' yang berantakan dengan dua anak yang selalu dibiarkan menangis. Kedua anaknya adalah laki-laki berusia satu tahun dan tiga tahun.

Polis setempat mengungkapkan jika wanita berusia 27 tahun ini emosi ketika anaknya menangis dan mengotori lantai rumah,ketika dia sedangberehat setelah 10 jam bermain game di PC. Dalam keadaan emosi, Kim memarahi anaknya lalu mencekiknya hingga tidak lagi bernafas.

"Dia kata, dia sangat emosi terhadap anaknya kerana ketika itu dia sedang ingin berehat setelah penat bermain game selama berjam-jam sejak pagi," ujar juru cakap polis setempat.

Setelah menewaskan anaknya, Kim meninggalkan jasad anaknya di dalam rumah begitu saja. Adik iparlah yang melaporkan kejadian ini ke polis setelah ia menemukan jasad anak saudaranya berusia tiga tahun itu.

Ketagihan game ini merupakan permasalahan yang dialami Kim kerana wanita itu tidak memiliki cacat mental sama sekali. Kim lebih suka bermain poker dan juga sering memainkan game haiwan peliharaan virtual.

Sanggup lakukan ini demi tuhan

Pada akhir September dan awal Oktober di Thailand mengadakan festival vegetarian yang tidak biasa dan pelik. Dalam rangka Sembilan Dewa Kaisar memberikan mereka kesihatan yang baik dan ketenangan fikiran, orang-orang selama festival, yang berlangsung 9 hari, harus sesuai dengan banyak peraturan. Mereka tidak makan daging, minum alkohol, melakukan hubungan seks atau memakai pakaian putih, dan harus mempertahankan aksesoris di tubuhnya macam-macam alat kebersihan dan dapur ...Berbagai objek di cucuk melalui wajah seperti pisau, pedang, melihat, kacamata, tombak ... Setiap titik darah, dan bekas luka ialah hadiah untuk memurnikan jiwa. Ini ekspresi pengabdian dan kasih kepada para dewa selama upacara sering menjadi sangat menyeramkan dan aneh.









Anjing "Berbulu" Panda

TAIPEH, KOMPAS.com - Warga Taiwan dilanda trend baru. Anjing dicat supaya mirip haiwan lain. Ada anjing jenis chow chow yang dicat hitam dan putih sehingga mirip panda. Sementara anjing jenis golden retriever berbulu belang tak ubahnya harimau.




Anjing-anjing berpenampilan tak lazim itu pernah ditampilkan dalam sebuah pameran peliharaan yang diadakan di Taipeh, Taiwan beberapa waktu lalu.Trend itu kini merebak ke daratan China.

Sekitar 10 tahun lalu, masih banyak restoran atau kedai makan yang menyediakan hidangan dari daging anjing di Taiwan. Bahkan ada peternakan khusus untuk tujuan itu.

Kini makan daging anjing dipandang banyak orang sebagai sesuatu yang memalukan kerana mengingatkan orang pada kemiskinan.

5 Hal Bodoh yang Dilakukan Untuk Membesarkan Mr. P


Penis dianggap sebagai lambang kejantanan sejak zaman kuno, bahkan hingga era moden saat ini. Banyak laki-laki merasa lebih percaya diri dengan memiliki penis yang besar dan panjang. Tak jarang, lelaki sanggup dan berani melakukan berbagai cara untuk memenuhi harapan ini. 


Seperti dilansir TheSmokingJacket.com, berikut adalah beberapa hal-hal bodoh yang sering dilakukan laki-laki sepanjang sejarah demi mendapatkan penis yang lebih besar 


1. Selubung penis 
Selubung penis dikenakan di atas penis untuk memberikan ilusi ukuran. Para laki-laki telah melakukan ini selama berabad-abad, mulai dari penggunaan codpiece di abad ke-15 dan 16 di Eropah untuk menonjolkan penis, hingga pemasangan labu panjang pada penis dalam budaya suku di New Guinea. 


Codpiece adalah seperangkat alat yang dipasang di depan penis untuk menimbulkan kesan penis yang besar pada bangsawan Eropah di abad pertengahan. 


2. Pembesaran Penis Manual 
Kama Sutra memaparkan bahawa laki-laki boleh  membesarkan penisnya agar lebih lebar dan panjang dengan cara menyengatkan tawon. Tidak hanya dapat ini menyebabkan bisul dan kematian, tetapi tidak ada efeknya. 


Di AS, beberapa ahli bedah plastik melaporkan melihat laki-laki yang telah mencoba mengoperasi penisnya sendiri dengan cara menyuntiknya dengan berbagai bahan rumah tangga, mulai dari Vaseline hingga minyak tanah. 


Jabatan kesihatan di Thailand bahkan mengeluarkan suatu pengumuman rasmi pada tahun 2005, meminta agar para laki-laki berhenti menyuntikkan Vaseline dan minyak zaitun ke penisnya kerana dapat menyebabkan cacat. 


3. Spam 
Cara ini dilakukan dengan cara mengirim pesan berantai lewat email dengan menawarkan produk atau obat pembesar penis. Produk yang ditawarkan biasanya berupa krim pembesar penis yang dijamin oleh ahli atau tokoh tertentu. Kenyataannya, menggosok krim apapun pada penis tidak akan membuatnya bertambah besar. 


4. Pil dan Ramuan 
Tak satu pun dari obat ini bekerja dan tidak ada ahli urologi yang merekomendasikannya. Banyak pil ini justru berbahaya dan tidak efektif. 


Para peneliti dari Universiti Maryland menemukan sejumlah besar kotoran dalam sebagian besar produk pil pembesar penis yang berasal dari rakun atau binatang lain yang memakan 'bahan herbal'. Yang lebih berbahaya, ditemukan juga beberapa bahan beracun seperti jamur, ragi, E. coli, dan pestisida. 


5. Operasi bedah 
American Society for Aesthetic Plastic Surgery dan the American Society of Plastic Surgeons mengeluarkan peraturan yang melarang operasi penis untuk tujuan kosmetik. 


Tetapi masih ada banyak ahli bedah plastik yang bersedia melakukan operasi bedah asal bayarannya cukup menggiurkan. Penelitian telah menunjukkan bahwa kebanyakan laki-laki yang menjalani operasi ini tidak puas dengan hasilnya.  








sumber

Keluarkan susuk dari badan si mati


Bagi menyelesaikan  masalah kubur berasap dan jeritan mengerikan seorang pengamal perubatan yang dikenali sebagi Tok Rimau terpaksa berdialog dengan mayat tersebut.Melalui dialognya itu ,barulah diketahui puncanya adalah daripada susuk yang tidak sempat dikeluarkan sebelum si mati meninggal dunia.Oleh kerana susuk itu ditanam menggunakan ilmu hitam Tok Rimau serta gurunya mengambil masa selama 3 hari untuk mengeluarakan seluruh susuk.Satu haru hanya boleh mengeluarkan satu susuk.Selepas dikeluarkan semua susuk tiada lagi kedengaran  atau kejadian aneh yang berlaku di kampung itu.

Kanak-kanak 3 Tahun Ketagih Minuman Keras

TRIBUNNEWS.COM - Seorang kanak-kanak Inggris berumur tiga tahun sedang mendapat rawatan di hospital gara-gara gemar meneguk minuman keras. Dia tercatat sebagai pecandu alkohol termuda di negeri itu.

Kelakuan kanak-kanak itu dikhabarkan oleh seorang pegawai Layanan Kesihatan Nasional, di London, terkait dengan kes masalah kecanduan alkohol pada anak di bawah usia 12 tahun.

Pejabat itu, sebagaimana dikutip sebuah media setempat, tidak mahu menyebut identiti kanak-kanak tersebut dengan alasan kerahsiaan pesakit

Kanak-kanak tersebut, katanya, adalah salah satu dari 13 anak di bawah usia 12 tahun yang ketahuan kecanduan minuman beralkohol sepanjang tahun 2008 sampai 2010. Dia adalah yang termuda.

Sesuai dengan aturan, Layanan Kesihatan Nasional harus melakukan rawatan terhadap para remaja tersebut untuk menghilangkan ketagihan mereka pada alkohol.

Baca Buku Sambil Bogel Di New York



Penggemar Shakespeare dan Oscar Wilde bakal lebih menikmati karya-karya seni tersebut jika yang tampil tanpa busana seperti kelab ini.



Kombinasi ‘maut’ ini ditawarkan setiap sebulan sekali di New York, Amerika Syarikat (AS), oleh kelompok penghibur Naked Girls Reading.

Dalam sesi terbaru mereka, seperti diberitakan Straits Times, terdapat sekitar 30 orang yang sebahagian besar pasangan muda dan lelaki.

Mereka bertemu dalam sebuah ruangan kecil dengan atmosfer remang-remang di kawasan trendi Manhattan, Greenwich Village.

Para pembaca kali ini empat wanita yang mengenakan jubah bilik mandi dan kasut tinggi. Mereka naik ke pentas dan duduk di sofa besar.

Terdengar tepuk tangan para tamu, menyambut para pembaca. Termasuk dari seorang lelaki yang akhirnya mengangkat wajahnya dari suratkhabar yang ia baca sejak duduk dalam ruangan tersebut.

Kak jangan pakai macam tu nanti orang ingat akak tak pakai seluar


bahaya macam ni kak...

Tampil dengan Payudara Lebih Seksi, Kang Min Kyung Dituduh Operasi


infospesial.net -  Beredar rumor miring tentang Kang Min Kyung Davichi, ia dituduh telah melakukan operasi payudara. Hal tersebut mencul ketika Kang Min Kyung tampil menjadi seorang model dalam video klip Stupid Love dari Supernova.


Dalam video klip tersebut Kang Min Kyung terlihat mengenakan gaun pendek berwarna biru berlelahan dada rendah. Payudara Kang Min Kyung yang terlihat lebih seksi menimbulkan banyak presepsi mengenai operasi tersebut. 

Bahkan satu situs komuniti membandingkan foto dari masa lalu dengan fotonya sekarang. Foto tersebut dimuat naik dan diberi judul 'Tubuh Kang Min Kyung di masa lalu berbeza dengan sekarang'.

Hal ini pun tentunya langsung saja ditanggapi oleh agensi Kang Min Kyung, dengan mengatakan jika Kang Min Kyung sendiri merasa sakit hati mendengar rumor miring tentang dirinya itu.

"Baru-baru ini ada foto di internet yang membandingkan tubuhnya. Kebanyakan mereka memuji Kang Min Kyung, namun beberapa di antara mereka menyebutnya melakukan operasi payudara," ungkap agensi tersebut, Jumaat (20/04.

"Kang Min Kyung merasa tersakiti mendengar rumor tersebut. Ia tidak pernah menjalani operasi payudara. Tubuhnya terlihat berbeza tergantung dari angle fotonya," tambahnya kemudian.

Zac Efron Nonton Adegan Ranjang Bersama Ibu

Di filEm terbarunya The Lucky One, Zac Efron harus beradegan cinta dengan lawan mainnya, Taylor Schilling. Ini pertama kalinya bagi Efron beradegan ranjang secara aktor ini dikenal sebagai bintang remaja lewat film High School Musical. 

Ketika membawa sang ibu untuk menonton, Efron sangat malu ketika adegan tersebut terpampang di layar.Lelaki 24 tahun ini menceritakan momen-momen risih ketika menonton bersama ibunya.

"Kita nonton posisi kerusi saya dan ibu berjauhan. Ibu dua kursi di bawah saya. Tapi ketika adegan ranjang itu mulai muncul, saya lalu keluar ruangan. Saya malu sekali. Meskipun ini hanya akting, tapi ketika ibu dan semua keluarga menonton rasanya risih dan jengah," kata Efron.

Sang ibu, Starla yang menonton film tersebut tetap bangga dengan Efron. "Ibu hanya tertawa ketika menontonya. Dia malah berkata ''Itulah anakku!'' Dia malah bangga, meski dia juga risih. Ibu adalah pendukung terbesar dalam kariEr saya," kata aktor yang belum lama ini digosipkan sedang dekat dengan Rihanna.

Aktor yang mengaku masih single setelah putus dengan artis di High School Musical Vanessa Hudgens pada Disember 2010 ini mengaku selalu menceritakan tentang kehidupan peribadinya ke sang bunda.

"Ibu selalu memberikan saran. Ibu adalah juara soal mengajarkan aku bagaimana bersikap ke wanita.Ibu mengajarkan aku untuk bersikap sopan kepada wanita dan ikuti kata hati," kata Efron seperti dikutip oleh majalah People.

Sumber : http://www.tempo.co

Dicekup bogel dengan nelayan

KUALA DUNGUN – Perbuatan tidak bermoral seorang pelajar perempuan sebuah institut kemahiran tempatan yang memadu asmara bersama teman lelaki di hotel murah, menerima padah apabila dia didenda RM2,800, atau dua bulan penjara kerana berkhalwat.

Pelajar berkenaan, Nurul Akmal Aishah, 19, dari Besut Terengganu menghadapi pendakwaan mengikut Seksyen 29 Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Terengganu 2001.

Dia dicekup sepasukan pegawai penguat kuasa syariah, bersama teman lelakinya, di sebuah bilik di rumah tumpangan, dekat sini, kira-kira jam 1.30 pagi, 10 Februari lalu.

Ketika serbuan dilakukan, Nurul Akmal ditemui dalam keadaan terbaring tanpa pakaian dalam selimut.

Lelaki terbabit, dikenali sebagai Mohd Firdaud Wadu, 30, pula, hanya memakai jeans tanpa baju ketika membuka pintu bilik.

Soal siasat mendapati mereka tiada hubungan muhrim.

Pasangan terbabit juga mengaku telah melakukan persetubuhan sebelum itu.

Turut dirampas, pakaian dalam milik Nurul sebagai bahan kes.

Kedua-duanya yang mengaku bersalah selepas fakta kes dibacakan di hadapan Hakim Syarie, Shamsuddin Ngah kemudiannya menjelaskan denda masing-masing untuk mengelakkan dipenjara.

Dalam kes berasingan di Mahkamah Rendah Syariah, seorang pemandu lori, Md Zaid Abdullah, 33 dari Kuala Abang Dungun berhadapan satu waran tangkap kerana kegagalannya hadir untuk menghadapi pendakwaan pertudu­han khalwat.

Dia ditangkap pegawai penguatkuasa syariah ketika berada di sebuah bilik hotel di Jalan Baru Pak Sabah bersama seorang wanita bukan muhrim jam kira-kira 1.05 pagi, 10 Februari lalu.

Pasangannya, Noor Aishah Osman, 29, bagaimanapun hadir untuk mendengar pertuduhan lalu didenda RM2,700 atau dua bulan penjara setelah mengaku bersalah atas kesalahan mengikut Seksyen 31 (b) Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Takzir Negeri Terengganu 2001.

Pendakwaan akan dijalankan semula terhadap Md Zaid pada 11 Jun depan.



SUMBER : SINAR HARIAN

Pelajar perempuan Upsi maut terjun bangunan


TANJUNG MALIM -Tekanan perasaan dipercayai menjadi punca seorang pelajar perempuan tahun tiga Fakulti Pendidikan Awal Kanak-Kanak, Universiti Pendidikan Sultan Idris (Upsi) terjun dari tingkat empat bangunan E-Learning kampus universiti itu di sini, petang semalam.
Menurut sumber, pelajar berusia 23 tahun dan bakal menamatkan pengajiannya dalam dua semester itu, dipercayai telah mencederakan dirinya sebelum nekad terjun bangunan.
"Terdapat kesan darah pada dinding koridor di tingkat empat bangunan di mana pelajar terbabit dipercayai terjun.
"Kesan itu menunjukkan pelajar ini telah cedera dan nekad terjun bangunan," katanya ketika ditemui Sinar Harian.
Menurutnya, kejadian itu berlaku kira-kira jam 5.30 petang ketika kebanyakan pelajar tamat kuliah tambahan.
Kata sumber itu lagi, mangsa mati akibat kecederaan parah di kepala dan patah kaki.
Ketika kejadian, katanya, mangsa berpakaian muslimah, berseluar trek dan bertudung.
"Menurut rakan-rakannya, sebelum ini pelajar yang berasal dari Johor Bharu itu dilihat murung dan sering bercakap sendirian dan berkemungkinan menghadapi tekanan," katanya.
Sinar Harian cuba menjejaki rakannya, namun masih gagal kerana mangsa berkemungkinan tidak tinggal di kolej kediaman tetapi tinggal di kediaman luar kampus.
Dalam pada itu, seorang pembaca Sinar Harian Online dalam mesej Facebook menulis bahawa "seorang mahasiswi Upsi semester empat, minor Bahasa Arab terbunuh setelah terjatuh dari Bangunan E-Learning sekitar jam 5.30 - 6.00 petang tadi."
"Kami diberitahu dari tingkat empat dan identiti mangsa juga telah dikenal pasti dan akan disiarkan sebaik sahaja disahkan," kata pengunjung itu.
sumber : kosmo online

Ratusan ribu komputer berisiko hilang akses Internet Julai depan


WASHINGTON, Amerika Syarikat - Biro Siasatan Persekutuan (FBI) Amerika Syarikat (AS) memberi amaran lebih 570,000 ribu komputer di seluruh dunia akan kehilangan akses Internet pada Julai depan.
Menurut satu kenyataan FBI, masalah itu bermula apabila penggodam antarabangsa menjalankan aktiviti penipuan pengiklanan di Internet untuk mengawal komputer yang dijangkiti virus.
Bagi menghalang gangguan Internet berlaku ke atas komputer yang digodam atau sakit, FBI telah mewujudkan satu jaringan keselamatan atas talian beberapa bulan lalu melalui komputer pihak berkuasa AS.
Namun, sistem keselamatan berkenaan akan ditutup tidak lama lagi.
Buat masa ini, pihak FBI menggalakkan pengguna supaya melayari sebuah laman web yang dikendalikan oleh sebuah badan keselamatan AS, www.dcwg.org.
Laman web berkenaan akan memaklumkan sama ada komputer mereka telah dijangkiti virus dan menerangkan cara-cara bagi menyelesaikan masalah itu.
Selepas 9 Julai depan, komputer yang dijangkiti virus tidak dapat digunakan bagi mengakses Internet. - Agensi
sumber : kosmo online

Pasangan punk disebat


ACEH: Sepasang punk disebat sembilan kali setiap seorang selepas mereka didapati bersalah mengadakan seks di tempat awam.
Kira-kira 100 penduduk bandar Langsa yang menyaksikan pelaksanaan hukuman itu bersorak apabila polis Syariah menyebat wanita berusia 21 tahun itu, dan teman lelakinya berumur 23 tahun.

Sebelas orang yang didapati bersalah berjudi juga menjalani hukuman itu. Ketua Pendakwa Raya Langsa, Putra Masduri berkata, pasangan berkenaan yang sering berkeliaran dijalan raya dengan berpakaian ala punk. Mereka bagaimanapun dikenakan pakaian serba putih ketika menjalani hukuman itu.


Polis Syariah Aceh, satu-satunya wilayah Indonesia yang melaksanakan undang-undang Islam, melancarkan gerakan antipunk dengan menyerbu kafe dan taman bagi mencegah apa yang disifatkan oleh pihak berkuasa sebagai ‘wabak sosial.’ — Agensi


sumber : myMetro

Kepala pelakon masih tidak ditemui


MUMBAI: Polis masih mencari kepala aktres Bollywood, Meenakshi Thapa, yang dibunuh dengan kejam di Gorakhpur, utara India, bulan lalu.
Pelakon berusia 26 tahun itu didakwa diculik oleh pasangan Preeti Surin dan kekasihnya, Amit Jaiswal yang menuntut bayaran tebusan sebanyak 1.5 juta rupi (RM89,000).

Pasangan itu kemudian memberi amaran kepada ibu Meenakshi bahawa aktres itu akan dipaksa berlakon dalam filem porno jika wang tebusan itu tidak dibayar.


Ibu pelakon itu dilapor membayar 60,000 rupi (RM3,700) tetapi aktres berkenaan dibunuh dan dipenggal.

Anggota tubuhnya dibuang ke dalam tangki najis sementara kepalanya dicampak dari sebuah bas di jalan raya menuju ke Mumbai.


Meenakshi berkenalan dengan pasangan itu ketika berlakon dalam filem barunya, ‘Heroine.’ Jaiwal dan Surin ditangkap kerana menyimpan kad SIM telefon bimbit pelakon dan mereka mengaku membunuh Meenakshi. - Agensi



SUMBER : MYMETRO

Bapa tidur, bayi dibaham anjing


RIDGEVILLE: Seorang bayi berusia dua bulan mati selepas dibaham anjing peliharaan keluarganya ketika bapa nyenyak tidur dan ibu di klinik bersama-sama seorang anak yang lain.
Aiden Lee McGrew yang dilahirkan pada Hari Valentine, dibaham hingga satu anggota tubuhnya putus di rumahnya di Dorchester County.

Aiden berada di dalam buaian sementara bapanya lena bersama anaknya yang lain. Ibu bayi malang itu, Chantel McGrew memberitahu polis, dia pulang dari temujanji di klinik dan menemui bayinya yang berlumuran darah terbaring di lantai dengan kakinya terputus.


Polis berkata, anjing itu yang baru saja dipelihara oleh keluarga itu kini dikurung di balai polis sementara menanti hasil siasatan. - Agensi


SUMBER : MYMETRO

Lihat mayat kawan


MELAKA: “Saya lihat ada kemalangan ketika melintas jalan tadi (semalam) dan mangsa ditutup dengan kain putih. Tak sangka, rupa-rupanya rakan sekuliah saya yang jadi mangsa,” kata mahasiswa Universiti Teknikal Malaysia Melaka (UTeM), Mohd Farhaan Kamaruzaman, 23.
Dia berkata demikian ketika berada di sisi mayat rakannya, Muhammad Nabil Wazir, 20, yang terbunuh dalam kemalangan di Jalan Ayer Keroh Lama, dekat sini, petang kelmarin.

Dalam kejadian 3 petang, arwah dalam perjalanan ke Bank Simpanan Nasional (BSN) dari Kolej Kediaman UTeM Murni di Taman Bukit Beruang Murni, Bukit Beruang, dekat sini, sebelum motosikal ditungganginya terbabit kemalangan dengan sebuah kereta dipandu seorang wanita di selekoh berhampiran Pusat Dagangan Antarabangsa Melaka (MITC), dekat sini.


Menurut Mohd Farhaan, mangsa yang berasal dari Taman Rawang Perdana, Selangor mahu memasukkan wang untuk ibunya, namun hasratnya tidak kesampaian apabila terbunuh dalam kemalangan.

“Arwah sempat beritahu dia mahu ke BSN untuk masukkan wang ke dalam akaun ibunya dan mahu meminjam motosikal saya.


“Bagaimanapun, dia meminjam motosikal rakan lain dan keluar dari asrama kolej, jam 2.30 petang sendirian.



“Saya hanya mengetahui dia terbabit kemalangan apabila dihubungi rakan dan terus datang ke sini. Sebetulnya, saya perasan kemalangan ini dan sangkakan arwah berhenti melihatnya kerana saya lihat motosikalnya dalam keadaan bertongkat tegak dan tidak kelihatan seperti ada kerosakan,” katanya.

Menurutnya, dia cuba menghubungi nombor telefon arwah, namun dijawab oleh rakan lain kerana ia ditinggalkan di bilik asrama.


Menurutnya, penuntut tahun pertama semester jurusan Kejuruteraan Mekanikal (Rekabentuk dan Pembuatan) itu juga tidak menunjukkan perubahan pelik sebelum kejadian dan dia juga pelajar rajin, warak dan aktif dalam persatuan di universiti.


SUMBER : MYmETRO

Isteri cari lelaki muda selepas suami muflis


DISEBABKAN tuntutan tugas, Amran terpaksa hidup bersendirian di Johor Bahru dan berjauhan dengan isteri, Ena yang bertugas sebagai pegawai perhubungan awam sebuah syarikat di ibu kota.
Begitupun, Amran (bukan nama sebenar) tidak pernah mengabaikan tanggungjawab terhadap rumah tangga yang dibina sejak 18 tahun lalu. Setiap Sabtu dan Ahad, dia cuba pulang ke ibu kota untuk bertemu Ena (bukan nama sebenar).

Bagaimanapun, bergelar suami hujung minggu dan perpisahan sementara itu menjadi punca keruntuhan rumah tangganya yang kini retak menunggu belah.


Amran tidak menafikan sebelum itu hubungan dengan isteri bermasalah gara-gara dia diisytiharkan muflis apabila syarikat miliknya terpaksa menghentikan operasi dan menanggung hutang bank.

Ini berikutan perniagaan dijalankan bersama abang kandung dan menggunakan namanya sebagai peminjam tidak mampu menanggung beban hutang lebih RM600,000.


Sebaik diisytiharkan muflis, dia terpaksa memulakan hidup baru dengan serba kepayahan. Ini kerana undang-undang memperuntukkan orang yang diisytihar muflis hanya layak ‘memegang wang RM10’ sehari, tidak boleh memiliki kad bank dan banyak halangan lain.



Buat permulaan, dia cuba mencari kerja lain tetapi banyak syarikat tidak mahu menerimanya dengan memberi pelbagai alasan.

Sebenarnya, Amran memiliki ijazah dalam bidang perniagaan dari universiti luar negara, namun ketika memohon pekerjaan, dia hanya menggunakan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) supaya senang ditawarkan kerja.


Akhirnya permohonan menjadi pemandu peribadi kepada seorang usahawan diterima. Amran menunjukkan dedikasinya yang tidak berbelah bahagi.

Walaupun terpaksa berpisah dengan keluarga beberapa hari dan minggu kerana mengikut majikan yang sering memantau kilang di Johor Bahru, Amran menghubungi isteri dan anak hampir setiap hari.


Pada mulanya Ena tidak merungut, tetapi lama-kelamaan dia seolah-olah tidak suka kerjaya Amran dengan alasan penat menguruskan tiga anak sendirian kerana suami tiada di sisi.


Amran tetap meminta isteri memahami keadaan dirinya kerana bukan senang orang yang diisytiharkan muflis mendapatkan pekerjaan, sedangkan dulu dia memiliki segala-galanya — harta, banglo dan kereta mewah.


Semakin lama dia merasakan ada sesuatu disembunyikan isteri, apatah lagi Ena yang bekerja di syarikat konglomerat terkenal dinaikkan pangkat selepas hanya enam bulan bekerja.


“Seorang teman rapat kemudian memberitahu, dia kerap nampak isteri saya keluar dengan lelaki lain. Saya menyangkal tuduhannya kerana tidak mungkin isteri bersikap begitu.


“Mungkin rakan saya sengaja mereka-reka cerita kerana cemburu dengan kebahagiaan kami, tetapi dakwaannya mula mengganggu fikiran.


“Ini membuatkan saya tertekan kerana jauh di sudut hati, saya mula terfikir yang bukan-bukan. Tambahan pula, layanan isteri terhadap saya makin hambar,” katanya.


Ini menyebabkan dia mengambil keputusan menyiasat kelakuan isterinya kerana enggan mendengar cerita tanpa usul periksa.


Amran berkata, dia membuat perancangan sendiri apabila memberitahu mahu pulang ke Johor Bahru tetapi sebenarnya mengambil cuti kerana hendak mengintip perbuatan isteri.


Dia juga mengupah seorang pengawal di tempat kerja Ena untuk mengintip kegiatan hariannya.


“Saya tahu tugas isteri sebagai pegawai perhubungan awam sering menemukannya dengan pelanggan daripada pelbagai syarikat dan individu, namun daripada cerita didengar, dia menjalin hubungan dengan rakan sekerja, menyebabkan rasa ingin tahu saya memuncak,” katanya.


Amran mengaku pernah ternampak kelibat isterinya dengan lelaki yang jauh lebih muda bergandingan ke restoran mewah dalam keadaan sungguh mesra dan sering berdua-duaan di hotel.


Semua cerita itu menghantui dirinya hinggalah satu hari dia nekad menceroboh dan memasuki pejabat isteri yang kebetulan ketika itu berbual mesra dengan seorang lelaki.


Ketika itu berlaku pertengkaran hebat membabitkan mereka bertiga hingga isterinya secara terang-terangan mengakui rasa cinta terhadap Amran sudah lama pudar lalu meminta cerai sambil disaksikan rakan sekerja.


“Isteri juga mengaku hubungannya dengan lelaki bujang itu sudah intim dan meminta dilepaskan kerana tidak mahu lagi hidup bersama saya. Saat itu, hati saya hancur luluh dan sungguh tertekan serta terbayang anak kami.” “Walaupun berkali-kali memujuk hinggakan saya sanggup memaafkan kesilapannya, isteri tetap berkeras mahu bercerai.” “Sikap lelaki itu yang langsung tidak mengakui kesalahannya membuatkan saya naik angin lalu bertanya apakah dia benar-benar mencintai isteri saya. Dia dengan selamba mengakui mencintai Ena.


“Bayangkan betapa hinanya saya saat itu. Saya kemudian ke pejabat agama untuk mendapatkan kaunseling sebelum memfailkan perceraian sesudah berfikir panjang, tak guna terus menyayangi orang yang tidak menyintai kita lagi.


“Hampir setahun berulang-alik ke mahkamah syariah, akhirnya kami disahkan bercerai dan bekas isteri kemudian berkahwin dengan lelaki itu dan anak diletakkan di bawah jagaannya.


“Tak tahan dengan pengalaman pahit itu, saya membawa diri ke luar negara mengikut bapa saudara saya menetap di sana selama lima tahun,” katanya.


Kini Amran kembali ke tanah air dan membuka perniagaan kecil, tetapi tidak mungkin berkahwin lagi kerana serik dengan apa yang pernah dilaluinya



sumber : myMetro

Tersepit bawah treler


ENDAU: Seorang pemuda hampir maut apabila Proton Saga dipandunya terperosok di bawah treler dalam kemalangan di Kilometer 1 Jalan Tanjung Gemuk, Endau–Rompin, di sini, awal pagi semalam.
Dalam kejadian jam 3 pagi, Abu Neklah, 32, dikatakan keluar dari Simpang Kampung Pianggu sebelum merempuh treler berkenaan yang gerak dari arah Endau.

Akibatnya, kenderaan berkenaan diseret 50 meter dan dia cedera di badan manakala pemandu treler, Ridzuan Adnan, 24, bersama kelindan, Zulkarnain Arnain, 21, tidak cedera.


Menurut Ridzuan, mereka dalam perjalanan dari Kemaman, Terengganu, dan hanya menyedari kemalangan selepas terdengar dentuman kuat selain terasa treler mengheret sesuatu.

“Sebaik mendengar bunyi dentuman, saya menurunkan tingkap untuk melihat cermin pandang sisi dan terkejut apabila mendapati ada kereta di bawah treler.


“Kami kemudian turun dan cuba membantu mangsa tetapi gagal kerana dia tersepit di tempat duduk pemandu,” katanya.



Berikutan itu, katanya, mereka menghubungi pihak berkuasa sebelum sepasukan anggota Bomba dan Penyelamat Balai Bomba Endau dan Rompin tiba 20 minit kemudian.

“Mangsa berjaya dikeluarkan dan dihantar ke Hospital Mersing untuk menerima rawatan,” katanya





sumber : myMetro

Gelora isteri mingguan


KUALA LUMPUR: “Mana boleh tahan hidup macam tu... kalau setahun dua mungkin tak apa, tapi ini hampir lima tahun,” kata Shima, 29, yang mendakwa terseksa zahir dan batin kerana hanya bertemu suaminya sekali seminggu.
Bukan kerana suami mempunyai isteri atau kekasih lain, tetapi disebabkan terlalu sibuk dengan tugasnya sebagai jurutera yang memerlukannya sering ke luar daerah dan hanya pulang seminggu atau dua minggu sekali.
“Saya bagaikan isteri hujung minggu. Ada suami tapi hanya seminggu atau dua minggu sekali bertemu. Sehari selepas itu, saya ditinggalkan lagi. Begitulah rutin rumah tangga kami. Lama-kelamaan saya menjadi jemu dengan kehidupan sebegitu,” katanya kepada Metro Ahad.

Walaupun hidupnya dilimpahi kemewahan kerana pendapatan suaminya lumayan, ia tidak memadai buat Shima yang terperuk di rumah sendirian.



Selepas hampir lima tahun mendirikan rumah tangga, dia yang sering kesunyian disebabkan kesibukan suami dengan tugas, mula mencari keseronokan di luar.



sumber : myMetro

Budak cedera diketuk kekasih ibu


KUALA TERENGGANU: Seorang kanak-kanak lelaki berusia dua tahun cedera di kepala dan dirawat di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ), di sini, selepas dipercayai dipukul teman lelaki ibunya di sebuah kampung di Manir, kelmarin.
Dalam kejadian jam 9 malam, mangsa dipercayai dipukul suspek berusia 26 tahun ketika bersama ibunya berusia 22 tahun di kediaman lelaki terbabit.

“Suspek yang panas baran dipercayai memukul mangsa selepas berang dengan kanak-kanak terbabit yang dikatakan aktif.


“Mangsa yang cedera di kepala kemudian dikejarkan ke hospital untuk rawatan lanjut dan kini ditempatkan di wad kanak-kanak. Laporan kejadian dibuat di pondok polis HSNZ,” kata sumber kepada Metro Ahad.


sumber : myMetro

Telatah kanak-kanak sedang makan








Kerana tak tahan lihat tubuh molek perempuan ini terus saya rogol

 Seorang staf hotel memperkosa seorang tamu di hotel tersebut dan mengatakan kepada polis jika dirinya tak mampu menahan diri melihat kemolekan tubuh  perempuan itu.

Staf hotel berketurunan Asia itu bekerja di Bahrain dan memperkosa  tetamu setelah mengancamnya dengan pisau. Perempuan yang berusia dalam lingkungan 30-an sedang berbaring di atas katil hanya melihat lelaki itu melepaskan pakaiannya satu persatu kerana diancam dengan pisau.

Setelah selesai memperkosa perempuan itu ,dia kemudian meninggalkan hotel dan mengancam agar  perempuan tidak melapor kejadian itu kepada pengurus hotel.Namun perempuan tetap melaporkan kejadian tersebut. Staf hotel yang tidak dirahsiakan identitinya itu kemudian mengaku melakukannya kerana dia tak tahan melihat kemolekan tubuh  perempuan itu dan organ intimnya.

Sumber: Emirates247.com

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved