Perubahan manusia setiap 15 tahun

on 20 April 2012

Beginilah perubahan manusia setiap 15 tahun sekali...


[Aneh] Lelaki telan chopsticks selama 28 tahun

Para ahli bedah di Shanghai telah berhasil membedah seorang lelaki China berusia 50 tahun untuk mengeluarkan chopsticks yang telah ditelannya 28 tahun yang lalu.


Lelaki yang bernama Zhang telah puluhan tahun lamanya tidak berusaha mengeluarkan chopsticks tersebut dari dalam perutnya kerana tidak merasakan adanya gangguan..

Zhang mengira bahawa dia telah benar-benar mencernakan hopsticks tersebut sampai dia mula mengalami masalah dalam perutnya. Kemudian dia meminta pertolongan setelah dia pengsan akibat sakit dalam perutnya.

Ketika itulah doktor melihat sisa-sisa chopsticks tersebut di dalam perut Zhang.

Ahli bedah secara perlahan mengeluarkan sisa-sisa chopsticks tersebut melalui sayatan kecil di perutnya.

Laporan dari hospital juga tidak menjelaskan mengapa Zhang menelan chopsticks, hanya disebutkan bahwa dia berada dalam "keadaan emosional gelisah" pada ketika itu.(link)

Gambar hukuman kepada bekas polis Nazi yang belum pernah dilihat

image

Beberapa hari setelah Paris, Perancis, lepas dari kekuasaan Jerman pada 1944, fotografer web LIFE mengabadikan momen runtuhnya kekuasaan Nazi itu.

Fotografer Carl Mydans beruntung boleh berada di lokasi yang menjadi titik penting dari sejarah bebasnya Eropah dari kependudukan Nazi yang kejam. LIFE pun memuatakan sejumlah foto eksekusi pada 2 September 1944 itu, yang belum pernah dipublikasikan sebelumnya.

Dalam kesempatan itu, fotografer LIFE Carl Mydans dan wartawan majalah TIME John Osborne sedang berada di Grenoble, French Alps. Foto-foto Mydan dan penjelasan Osborne mengenai peristiwa itu membuat ramai yang simpati. Seperti foto beberapa pemuda yang tangannya terikat di belakang. Mereka adalah anggota satuan polis yang bergabung dengan Nazi. "Tempat yang dipilih untuk hukuman legal pertama ini adalah sebidang tanah kosong sebelah kilaang bata di Perancis Selatan," demikian penjelasan Osborne.
Pada hari hukuman itu, terdapat enam tiang pancang berjajar. Tak jauh, terlihat warga sekitar berkumpul untuk menyaksikan meski hujan turun.Tak lama, para tahanan datang dengan kereta dan dikawal keluar menuju tiang-tiang itu. "Masyarkat seperti melihat sarkas saja, mereka tertawa-tawa dan gembira."
Enam orang polis Nazi berusia 19-26 tahun yang akan dihukum itu pasrah dengan takdir. Begitu tabahnya para tahanan itu, Osborne sampai merasa merekalah pahlawannya. "Mereka menentang negara sendiri tapi menghadapi kematian dengan baik sekali. Tak ada yang tertunduk lesu atau gementar."
Saat menyaksikan 10 orang tersangka di pengadilan, sebelum hukuman, Osborne mengaku sempat menangis. Sebab, mereka terlihat begitu muda dan mati kerana bergabung dengan Nazi . Ia mengagumi keberanian mereka ketika kematian menjemputnya.

"Dalam keadaan terikat, ia menengadahkan kepalanya ke arah langit dan memperhatikan Gunung Alpen. Tiba-tiba senjata ditembakkan ke arah dada atau jantung mereka. Ia sempat jatuh ke arah depan, kemudian bersandar di tiang dan tak lama kepalanya tertunduk. Ia tak bergerak lagi."
Untuk memastikan, mereka benar-benar sudah mati ,kepala mereka masih ditembak. Dari sepuluh tersangka itu hanya enam yang dihukum mati. Empat lainnya dibebaskan kerana kekurangan barang bukti.

Ditemukan Cokelat Berisi Cacing

SHARJAH - Nampaknya cacing tidak hanya betah berada di dalam tanah, di Sharjah, Arab Saudi, cacing ditemukan di dalam sebuah kotak cokelat.

Polis yang menerima laporan dari seorang lelaki itu dan langsung pergi kekedai yang menjual cokelat tersebut.

Penyiasat pun membenarkan laporan tersebut setelah mengambil sampel cokelat dan menemukan cacing dan telur di dalam cokelat tersebut.

“Inspektor kami pergi ke kedai tersebut dan mengambil sampel dari produk yang dilaporkan. Dia menemukan beberapa dari cokelat itu berisi cacing sehingga kami harus menarik semua produk itu,” ujar Ketua polis tempatan Sulan Al Mualla, seperti dilansir Emirat Alyoum.

Sang pelapor, Mohammed Shukri, sebelumnya membeli sekotak coklat untuk putrinya. Namun ketika membuka coklat tersebut, dia menemukan cacing-cacing di dalam coklat bundar itu.

Sushi pembungkusnya dibuat daripada emas

Seorang tukang masak dari Filipina telah menciptakan sushi yang paling mahal, bungkusannya daripada  emas dan berlian kecil Afrika .

Angelito Araneta Jr, seorang chef muda dari Manila, berhasil menciptakan makanan lazat untuk orang-orang kaya dan terkenal. Bahan yang digunakan dalam penyajian sushi nya tidak jauh berbeza dari  sushi biasa  kecuali untuk beberapa lembaran tipis dari emas 24 karat dan sejumlah 0,20 karat berlian Afrika.


 Lima keping emas dan berlian sushi berharga sekitar $ 2750 dan dapat ditemukan di sebuah restoran di Manila. Anda mungkin berfikir tidak ada yang membeli hidangan ini kerana sangat mahal, tetapi menurut Angelito Araneta Jr, sushi unik sering digunakan dalam majlis pernikahan dan makan bersama kekasih.



Kaki Lelaki Ini Terbesar Di dunia

TEMPO Interaktif, Sydney - Peter Iroga memiliki kelebihan pada kakinya. The Guinness World of Record bulan ini mencatat nama warga asli di Kepulauan Solomon Australia ini sebagai manusia dengan kaki terbesar didunia.

Iroga memang bertubuh tinggi. Tinggi badannya mencapai 2,23 meter. Wajar jika kaki remaja ini sepanjang 38 sentimeter. “Saya biasa membuat orang tercengang, tapi saya juga kesulitan mencari ukuran kasut,” katanya dalam msnbc.com.

Kaki jumbo Iroga ini memecahkan rekod sebelumnya yang disandang Sultan Korsen dari Turki. Korsen memiliki ukuran kaki yang berbeza. Panjang kaki kiri 36,5 sentimeter dan 35,5 sentimeter pada kaki kanan.

Kini, Iroga menggunakan kasut berukuran 26 yang dibuat khusus oleh pembuat kasut bernama Karl-Heinz Scott. “Ini sungguh kaki yang sangat besar,” kata Scott takjub.Kasut raksasa itu membantunya berlatih basketball agar kelak boleh bermain sebagai bintang NBA.





Cinta Lelaki..Pelik dan Aneh



Cinta lelaki memang pelik dan aneh tetapi unik.Ia pelik kerana hadir di jiwa seorang lelaki yang sebelumnya keras,kasar dan kurang romantis.Aneh apabila dia sudah lembut dan romantis,mudah pula berasa sayu pilu dan sensitif hanya dengan kata-kata orang dicintainya.Semua ini melambangkan keunikan hati lelaki yang sukar difahami,ada kala lunak tetapi selalu keras dan kurang simpati.
Lelaki tidak berupaya hidup tanpa wanita di sisi tetapi tatkala sudah memiliki jarang pula hendak menghargainya sepanjang usia.Lelaki yang benar-benar lelaki.disenangi pasangan sama ada kekasih mahupun sudah bergelar isteri.


Kesungguhan cinta lelaki terpancar melalui :

  • Kesungguhan  dalam melakukan sesuatu buat kekasih atau isteri tanpa paksaan.Semua ini dilakukan degan rela,ceria dan penuh bahagia
  • Puas apabila dapat menghiburkan pasangannya
  • Lebih banyak menasihati kerana amat menyayangi kekasih atau isterinya
  • Mencemburui kekasih atau isteri,lantas akan mengongkong kebebasan mereka.Kongkongan semata-mata perasaan sayang dan cemburu yang meluap-luap
  • Kerap menyatakan ketakutan jika kehilangan kekasih atau isteri
  • Mudah merajuk dan sensitif apabila sidia tidak menumpukan perhatian penuh padanya
  • Kadangkala seperti anak kecil untuk mendapatkan layanan terbaik daripada pasangan
  • Kerajinannya ketara melalui kesungguhan melakukan apa saja asalkan dapat membahagiakan kekasih atau isterinya.
  • Mudah merajuk kerna mahukan kata-kata lembut daripada kekasih atau isteri
  • Lega apabila pasangan memujuknya
  • Gelisah apabila berjauhan dengan kekasih atau isteri
  • Kerap menelefon dan menghantar sistem pesanan ringkas





Cinta itu buta


Seorang lelaki buta memasuki sebuah restoran. Amin pemilik restoran itu juga berperanan sebagai pelayan melayannya dan menghulurkan menu.

"Saya orang buta dan saya tak boleh baca menu.Tolong bawakan saya sudu kotor yang telah dipakai pengunjung sebelumnya dan saya akan menciumnya.Dari situ nanti saya tahu masakan apa yang sedap untuk dipesan,"kata lelaki buta itu.

Amin mengumpulkan beberapa sudu dan memberikan kepada lelaki buta itu.Dia menciym satu persatu dan akhirnya..."Saya pesan ikan pais dan sayur masak asam bang...".Amin terperanjat kerana menu yang di minta memang menjadi kegemaran pengunjung.

Lelaki buta itu akan membuat perkara yang sama setiap kali mengunjungi restoran Amin.Pada suatu hari lelaki buta itu datang awal.Belum ada  pelanggan yamg datang makan.Amin tidak tahu macam mana cara untuk memberikan sudu untuk di hidu.Entah dari mana datangnya,sifat bodoh Amin muncul.

Dia menghampiri isterinya yang berperanan sebagi tukang masak didapur.Diberikan satu sudu dan berkata,

"Yati kamu usapkan sudu itu di ketiak kamu."

"Apa-apalah abang ni?"tanya Yati tak faham.

"Sudah ikut sahaja." Yati pun menurut suruhan suaminya dan mengusap sudu itu dibawah ketiaknya.

Amin pun membawa sudu itu dan dibaginya kepada lelaki buta itu untuk dihidu.Lelaki buta itu pun berkata...

"Aku tidak menyangka makwe lama ku Yati bekerja di sini...boleh saya jumpa dia?"

Amin : ????????(bengang)

Sesungguhnya cinta itu buta....


Wanita jahit bibir sendiri setelah bertengkar dengan menantu


TRIBUNNEWS.COM - Seorang perempuan berusia 57 tahun dan hanya diketahui memiliki nama Lin menjahit bibirnya sendiri setelah ia bertengkar dengan menantunya di rumah mereka di Taiwan. Demikian diberitakan China Times.

Lin mengaku penat mendengar keluhan menantunya yang mengatakan dirinya terlalu cerewet. Minggu lalu, setelah sebuah perdebatan yang hebat dengan menantunya berasal dari Vietnam, sang menantu bernama Chen menelefon polis dan mengatakan jika Lin menghidap kelainan jiwa tapi menolak pergi berubat.

Polis tak boleh melakukan apapun kerana Lin mengunci diri di dalam bilik dan meninggalkan rumah mereka di Taoyuan. Dua jam kemudian, dia kembali dan Chen menelefon polis dan mereka menemukan kepala Chen berdarah dan menurut Chen ini disebabkan kerana Lin menyerangnya dengan seterika.

Pada petang harinya, Lin ditemukan jalan-jalan di dekat taman dan bibirnya dijahit. Ia kemudian dibawa ke hospital agar jahitan tersebut dilepas.

Lin mengatakan jika ia menjahit bibirnya sendiri kerana Chen selalu marah jika ia terlalu cerewet. Tetapi doktor tidak percaya kerana jahitan itu terlalu rapi dan kemungkinan dilakukan orang lain.

Billboard ini boleh menangis (air mata darah) jika hujan turun

Di New Zealand ada papan iklan atau billboard bergambar seorang anak kecil yang dapat mengeluarkan darah bila hujan.

Darah mengalir dari berbagai tempat dari wajah tersebut seperti mengalir dari mata, alis, telinga dan lain-lain.

Billboard Berdarah (Bleeding Billboard) ini sengaja dibuat untuk mengingatkan pemandu kendaraan agar berhati-hati pada ketika hujan sedang turun di Papakura, New Zealand.


Masalahnya, dinegara tersebut sering terjadi kemalangan dijalan tol yang membawa maut pada ketika musim hujan tiba setelah melewati  musim panas

Papan iklan atau billboard yang cukup mengerikan bila dilihat dan mungkin agak mengganggu pemandu ketika sedang hujan, namun ternyata cara ini diinformasikan cukup effektif untuk mencegah terjadinya kecelakaan dan sejak dipasangnya iklan tersebut, hampir tidak ada kecelakaan dilokasi tersebut.






Berloghat Cina selepas terkena migrain

Seorang perempuan Inggris tiba-tiba berbicara dengan loghat China, setelah dia menderita migrain berat.

Sarah Coldwill, perempuan itu, sebagaimana diberitakan media, percaya bahawa dia mengalami Sidrom Logat Asing (FAS/Foreign Accent Syndrome), yang telah membuat cara berbicara “West Country”-nya berubah jadi loghat sengau China, sekalipun dia tak pernah mengunjungi negaraChina.

Perempuan berusia 35 tahun dari Plymouth, England barat-daya, itu sekarang menjalani terapi kemampuan berbicara, setelah menderita sakit kepala sebelah akut. yang dilaporkan membuat dia mengalami sejenis kerosakan otak. “Saya pindah ke Plymouth ketika saya berusia 18 bulan, jadi saya sejak dulu selalu berbicara seperti orang tempatan. Namun setelah satu serangann mereka mengatakan saya bercakap seperti orang China,” katanya.

“Saya bercakap dengan anak tiri saya melalui telefon dari hospital dan dia tak mengenali suara saya. Dia mengatakan suara saya terdengar seperti suara orang China. Sejak itu, teman-teman saya meletakkan telefon  kerana mereka mengira saya membuat panggilan palsu.”


FAS telah didokumentasikan di seluruh dunia dan biasanya berkaitan dengan stroke atau cedera otak traumatis. Sindrom tersebut pertama kali dicatat pada awal Abad XX dan ada pendapat penyakit itu hanya menyerang sebanyak 24 orang sahaja di seluruh dunia.

sumber: kompas.com






Kelawar paling cute,warna putih

Sudah menjadi rahsia umum, bahwasanya tidak sedikit orang, yang sangat phobia dengan kelelawar. Tapi bagaimana dengan kelelawar "cute" satu ini.


Dengan panjang hanya berkisar 37-47 mm, kelelawar kecil ini sedikit mirip makanan bulat berwarna putih yang sangat empuk.



"Little Marshmallow" ini bernama asli Honduran White Tent Bat. Hobi mereka adalah memotong urat tanaman Heliconia, sehingga menyebabkan daunnya terlipat ke bawah dan membentuk tenda untuk mereka tinggal. Mereka menempati bahagian atas "tenda" tsb bersama koloni kecil mereka, dimana hanya ada satu jantan dan beberapa betina.


Lelaki mati bangkit kembali ketika di autopsi

Seorang lelaki India yang telah diumumkan meninggal dunia telah mengejutkan kakitangan hospital apabila bangun ketika autopsi dijalankan ke atasnya.

Para doktor melakukan bedah mayat ke atas Manas Deo  selepas dia dilanggar kereta, laporan akhbar Orissa Sambad.

Deo telah mengalami luka parah pada hari Krismas lalu dirempuh oleh sebuah kenderaan berhampiran perkampungan Baragadia, Jajpur di pantai timur India.

Polis telah menghantarnya ke hospital tempatan di mana doktor menyatakan dia telah mati. Walaubagaimana pun sangkaan dokotor itu meleset sama sekali.

"Ini adalah kejutan bagi kakitangan hospital dan ahli keluarga selepas Manas terbangun ketika para doktor memulakan autopsi," akhbar itu melaporkan.

Setelah bangun, Deo dibawa ke hospital di bandar berdekatan Cuttack untuk rawatan. Dia ketika ini sudah pulih dan dilaporkan akan dibenarkan keluar dari hospital dalam satu atau dua minggu. Ini bukan pertama kalinya seseorang telah terbangun setelah dinyatakan meninggal.

Pada tahun 2007, seorang lelaki bernama Carlos Venezuela Camejo dibawa ke bilik mayat, juga terlibat dalam kemalangan kereta. Ketika doktor mulai memotong wajah mangsa, mereka terkejut melihat dia mulai berdarah dan cepat-cepat menjahit kembali luka itu.


Via - NY Daily News

Astaga, Lubang Hidung Bayi Ini Sebesar Telur Ayam

DEMAK – Seorang bayi di Demak Jawa Tengah memiliki lubang hidung sebesar telur ayam. Akibatnya, selain kesulitan makan dan mengucapkan kata-kata, bayi ini juga sering menangis kesakitan.

Dwi Zahrotul Sito, bayi berusia 7 bulan ini tidak memiliki sekat pembatas di antara dua hidung dan mulut. Sehingga lubang berfungsi ganda untuk makan dan bernafas sekaligus.

Hanya seonggok daging kecil menyerupai bibir bahagian atas yang menempel pada hujung hidung. Sementara langit-langit atau gusi bahagian atas tidak nampak sama sekali.

Akibat kelainan tersebut, anak pasangan Sukari dan Dewi Nur Aini, warga Desa Kalianyar, Kecamatan Wonosalam, ini sukar beraktiviti terutama makan.

Setiap kali makan, Zahra harus didalam keadaan tidur terlentang agar tidak tersedak. Selain itu, makanannya juga harus benar-benar halus dan cair, kerana bayi yang baru belajar berjalan itu tidak dapat mengunyah.

Sementara ibu bayi, Dewi Nur Aini, Senin (7/3/2011) mengatakan, Zahra selalu menderita sakit panas dan batuk hingga dua kali dalam sebulan. Diduga, penyebab sakitnya kerana udara yang dihirup tanpa melalui proses penyaringan di hidung.

Sukari hanya bekerja  dengan penghasilan tak menentu. Kerana itu, Zahra tidak pernah menjalani perawatan perubatan. Apalagi, mereka tidak memiliki kad Jamkesmas untuk berubat.

Dewi berharap, pemerintah dapat membantu membiaya pembedahan untuk membentuk hidung anaknya, agar dapat hidup normal sebagaimana anak-anak kecil yang lainnya.

Sumber : http://www.okezone.com

Oops…Dilanggar Lari, Seorang Wanita Berbogel di Tengah Jalan

GUANGDONG – Seorang wanita yang dilanggar sebuah kereta ketika menaiki basikal bogel di tengah jalan kerana mahu pemandu yang melanggarnya dipertanggungjawabkan.

Kejadian tersebut  membuat jalan menjadi sesak kerana wanita tersebut tidak mahu beredar dari jalan di Guangdong, China, sebelum pemandu yang melanggarnya memberi ganti rugi.

Sayangnya pemandu kereta tersebut sudah melarikan diri, tapi wanita itu tetap tidak mhau mengenakan pakaiannya dan beredar dari jalanan.

Walaupun tidak mengalami cedera sedikitpun, wanita yang berusia 40 tahunan ini sangat kesal dengan pemandu tersebut yang lari tidak bertanggung jawab kerana telah melanggarnya.

“Ganti rugi saya, jika tidak saya tidak akanberedarr,” ujar wanita yang diketahui sedang tertekan tersebut.

Lalu lintas jalanan pun menjadi sesak, bahkan menyebabkan empat kereta berlanggar.

“Saya fikir dia memiliki masalah mental,” ujar seorang saksi, seperti dilapor Global Times.

Polis pun datang setelah dia berdiri telanjang selama setengah jam dan mencuba berkali-kali untuk menutupinya dengan selimut, tapi gagal.

Setengah jam kemudian, wanita itu mengenakan pakaiannya dan pergi begitu saja.

Sumber : http://www.okezone.com

3 Jam Tanpa Denyut Jantung, Lelaki Ini Masih Bertahan Hidup

Jantung seorang lelaki  Inggris berusia 53 tahun sempat berhenti selama 3,5 jam. Namun nyawanya boleh tertolong setelah pasukan doktor melakukan chest compression.

Arun Bhasin, ditemukan tak sedarkan diri setelah dia pengsan di jalan raya yang licin dalam  keadaan suhu yang beku akhir Desember lalu. Dia diketahui tergelincir dan mengalami luka di bahagian kepala. Ketika dilarikan ke hospital baru diketahui bahawa dia mengalami serangan jantung.

Beruntung dia dibawa ke Cyroydon University Hospital, di London Selatan, yang merupakan hospital terbaik kedua di England dalam menangani kes penyakit jantung.

Pasukan doktor yang menanganginya dengan melakukan usaha tekanan dada menggunakan mesin CPR terkini, AutoPulse, yang bertujuan untuk mengembalikan fungsi paru-paru dan jantung.

"Dia sudah tiada harapan kerana tidak ada denyut jantung atau nadi selama 3-3,5 jam. Karena itu sebuah keajaiban melihatnya sedar kembali,' kata Dr.Nigel Raghunath yang menanganinya.

Resusitasi jantung paru (cardiopulmonary resuscitation/CPR) merupakan prosedur standard untuk menangani kes orang yang berhenti bernafas. Tanpa CPR, seseorang yang henti nafas hanya mampu bertahan hidup selama beberapa minit saja. Setiap tahunnya, jutaan orang meninggal kerana terlambat mendapat bantuan perubatan akibat serangan jantung.

Sementara itu Bhasin  mengaku sangat bersyukur diberi kesempatan untuk hidup lagi. "Saya orang yang sangat beruntung kerana saya dirawati oleh doktor-doktor hebat," katanya.(link)

Ini dia selipar berharga $20,000


Bagaimana jika selipar ini ditabur berlian yang sangat mahal ??

Moszkito membuat selipar ini dengan dukungan lengkungan yang dimaksudkan untuk lebih dari sekadar selipar ke pantai. Ular Charmer flip-flop fitur 24 putaran, penuh-potong, berlian berkualiti tinggi (6 karat jumlahnya) . Moszkito Arch Sandal menawarkan dukungan lebih dari tradisional flip-flop dan datang dalam berbagai rentang harga, gaya dan warna. Versi dihiasi berlian dijual seharga $ 20.000.

Wow! Rihanna Taburkan Ganja Diatas Kepala Pengawalnya ?


infospesial.net -  Rihanna mengejutkan seluruh penggemarnya, setelah ia meng up load foto dirinya yang terlihat menuangkan serbuk berwarna putih di kepala pengawalnya. Benarkah Rihanna pecandu Ganja ?

Saat ia menikmati suasana gembira dalam festival musik Coachella di Los Angeles, Rihanna terlihat sangat bersemangat dengan wajah riang. Ia pun terlihat merokok, tak hanya itu ia juga melakukan hal kontroversi dengan menunggangi bahu pengawalnya.

Rihanna @The Sun
Dan yang mengejutkan lagi saat ia berada diatas kepala pengawalnya, Rihanna mendadak menaburkan serbuk putih diatas kepala pengawal prianya tersebut. Mengenai serbuk itu sendiri hingga kini masih menjadi sebuah misteri, sebenarnya serbuk apakah itu ?

Rihanna @The Sun
Seperti dilansir dari The Sun, Khamis (9/4/2012) Rihanna memposting foto kontroversi tersebut dengan menambahkan keterangan : ". Kenangan tidak hidup seperti orang"

Dalam beberapa minit setelah foto tersebut diposting, lebih dari 1.000 fans langsung memberikan komen terhadap foto tersebut dengan asumsi bahawa serbuk putih tersebut adalah ganja. Namun sebagian penggemarnya juga menduka jika serbuk tersebut adalah kokai.

"Yap mengambil kokai! kamu akan mati. " komen salah seorang penggemar Rihanna.

Perampok Anggap Aksinya Sebuah Lawak

Ada-ada saja tingkah laku dua perampok dari Uni Emirat Arab ini. Setelah menjalankan aksinya, dua perampok ini tiba-tiba saja mengklaim kejahatan yang mereka lakukan itu hanya sekadar sebuah lawak.

Perampokan yang mereka sebut sebagai sebuah lawak ini, berawal ketika dua lelaki tersebut menghentikan sebuah kereta di daerah Fujeirah.

"Dua perampok itu awalnya memberhentikan seorang pemandu keturunan India di Fujeirah. Mereka pun mengakui diri mereka sebagai detektif sebelum akhirnya berhasil membawa lari wang lelaki tersebut," tulis Suratkabar Alkhaleej dalam laporannya seperti dikutip Emirates247 Khamis, (19/4/2012).

Namun ketika polis berhasil menangkap kedua lelaki itu, mereka pun mengatakan, perampokan yang mereka lakukan hanyalah sebuah lawak saja.

"Ketika mereka berhasil ditangkap, mereka mengaku sangat menikmati lawak dengan pemilik kereta tersebut," tulis Suratkabar Alkhaleej.

Sumber : http://international.okezone.com

Ibu kejam tikam 2 anak sampai mati


JAKARTA - Seorang ibu tunggal berumur 31 tahun ditahan di Tulung Agung, Jawa Timur, kelmarin selepas didakwa menikam dua anak perempuannya sehingga mati.
 
Bekas pembantu rumah di Singapura dikenali sebagai Yahmi itu dilaporkan membunuh kedua-dua anak kandungnya yang berumur tiga dan lima tahun di rumah ibunya pada Isnin lalu.
 
Menurut ibunya, Yahmi berkelakuan ganjil sejak bekas suaminya datang melawat mereka pada minggu lalu.
 
Polis kini sedang menunggu keputusan­ hasil pemeriksaan pihak hospital sama ada dia mengalami gangguan mental atau tidak semasa melakukan pembunuhan­ kejam tersebut.

sumber : SINAR HARIAN

Dijual suami dengan harga RM130


KUALA LUMPUR – Seorang wanita kini terpaksa hidup dalam keadaan tertekan apabila dia dihujani berpuluh-puluh panggilan telefon daripada lelaki yang tidak dikenalinya setiap hari kerana menyangka dirinya menawarkan perkhidmatan seks sejak 18 Mei tahun lalu.
Mangsa, yang hanya mahu dikenali sebagai Too, 42, mendakwa, panggilan yang diterimanya itu adalah berpunca daripada tindakan suaminya yang menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS) kepada kawan-kawannya dengan menyatakan dirinya menawarkan perkhidmatan seks dengan bayaran RM130.
“Saya ingatkan pemanggil tersebut tersalah nombor tetapi setelah beberapa kali menerima beberapa panggilan yang sama tujuannya, saya mula mengesyaki sesuatu.
“Perbuatan suaminya terbongkar apabila seorang rakannya memberitahu telah menerima SMS daripada suami saya yang menyatakan saya menyediakan perkhidmatan seks dan sesiapa yang berminat boleh menghubungi saya,” dakwanya pada sidang akhbar di Menara Parti Gerakan Rakyat Malaysia di sini semalam. Turut serta Pengerusi Biro Pengaduan Awam Gerakan, Wilson Lau.
Too yang hidup bersama tiga orang anaknya setelah ditinggalkan suami sejak tahun 2009 berkata, keadaan itu telah membuatkan dia hidup tertekan apabila ramai jiran turut bertanyakan mengenai perkara tersebut.
sumber : kosmo online

Ahli Parlimen dakwa gambar erotik dihantar ke Facebook miliknya


BANGKOK: Seorang ahli Parlimen yang aksinya dirakam oleh seorang jurugambar semasa sedang melihat foto erotik di telefon bimbitnya ketika sidang dewan kelmarin, menjelaskan gambar itu dihantar ke akaun media sosial miliknya.
“Ada orang meghantar gambar ke akaun Facebook saya dan saya hanya membuka fail untuk melihatnya,” kata ahli Parlimen Demokrat, Nutt Bantadtan, semalam. Ahli Parlimen pembangkang itu berkata, dia telah membuang foto itu daripada akaunnya sebaik melihatnya.

Nutt adalah anak lelaki penasihat Parti Demokrat Banyat Bantadtan.


Dalam sidang dewan semalam, satu gambar perempuan separuh bogel turut muncul di skrin gergasi ketika anggota Parlimen mempertimbangkan pindaan perlembagaan dalam pembacaan kedua. - Bangkok Post


sumber : myMetro

Bogel bantah pemeriksaan keselamatan


PORTLAND: Kerana terlalu bosan dengan pemeriksaan keselamatan, seorang lelaki berusia 49 tahun bertindak berbogel di lapangan terbang bandar raya ini, semalam.
Tindakan lelaki dari Oregon itu menyebabkan beberapa penumpang menutup mata mereka sementara sebahagian lagi keluar dari laluan keselamatan untuk melihat, ketawa dan mengambil gambar, menurut laporan Polis Port of Portland.

Pegawai berulang kali mengarah John Brennan memakai semula pakaiannya tetapi dia menolak, menyebabkan dia ditahan.


Apabila diwawancara mengenai tindakannya, Brennan berkata, dia berbogel kerana membantah pemeriksaan Pentadbiran Keselamatan Pengangkutan yang dia dakwa mengganggunya. - Reuters


sumber : myMetro

Polis pakar forensik jilat rambut wanita dalam restoran diberkas


TOKYO: Pihak berkuasa menahan seorang anggota polis kerana menjilat rambut wanita dalam sebuah restoran, semalam.
Pakar forensik, Tatsuya Ichikawa, 50, berada dalam sebuah restoran makanan segera di Shizuoka apabila dilihat menjilat rambut wanita terbabit.

Jurucakap polis berkata, wanita berkenaan tidak menyedari perbuatan Ichikawa itu.


Ketika ini, katanya, Ichikawa tidak bertugas kerana diberi cuti sakit.

“Bidang kepakarannya bukan menganalisis rambut manusia,” katanya.


Ketika disoal siasat, Ichikawa berkata dia tidak ada alasan mengapa menjilat rambut berkenaan.



“Saya rasa mahu jilat, justeru saya menjilatnya,” katanya. - AFP


sumber : myMetro

Budak mati ketika bermain bola sepak di sekolah


WARRINGTON: Seorang kanak-kanak berusia tujuh tahun meninggal dunia secara mengejut ketika bermain bola sepak dengan rakan di sekolah.
Ciaran Geddes dilapor sedang berseronok bermain di Sekolah Rendah Locking Stump di Birchwood, di daerah Warrington, Cheshire apabila dia tiba-tiba rebah dan tidak sedarkan diri.

Dia dibawa ke hospital tetapi meninggal dunia tidak lama kemudian.


Setakat ini, belum dapat dipastikan punca kematiannya. - DM


sumber : myMetro

Parah dibaham anjing jiran


CARDIFF: Seorang kanak-kanak berusia enam tahun mengerang kesakitan sejurus selepas dibaham seekor anjing bernama Tyson, semalam.
Erfan Ali dikejarkan ke hospital selepas dibaham anjing berkenaan yang melompat pagar setinggi 1.3 meter untuk memasuki perkarangan rumahnya di Cardiff ketika kanak-kanak itu membantu ibunya, Monowara dan kakaknya, Masudah, mengangkat kain jemuran.
Monowara, 37, lari bersama-sama anaknya ke dalam rumah tetapi gagal menyekat anjing itu daripada memasuki dapur dan meneruskan serangan.

Anjing baka Rhodesian Ridgeback itu membaham kedua-dua pipi dan tangan kirinya.



Pemilik haiwan itu, Kevin Large, 27, bergegas untuk menyelamatkan kanak-kanak berkenaan.


Anjing itu kemudian ditembak mati.

Anjing baka Rhodesian Ridgeback terkenal kerana keberaniannya dan pernah digunakan untuk memburu singa di Afrika.

Seorang hakim memberitahu Large, dia boleh dipenjarakan atas kesalahan gagal mengawal haiwan peliharaannya itu.

Hukuman akan dibacakan pada perbicaraan bulan depan.

Sehubungan itu, Erfan sudah menjalani beberapa pembedahan plastik.



Bapanya, Dilwar berkata: “Parut akibat serangan itu bukan saja berbentuk fizikal. Erfan sentiasa menangis sebelah malam dan tidak mahu tidur bersendirian. Dia kini begitu takut dengan anjing.” - Agensi


sumber : myMetro

Budak terlampau perkosa jiran


PADANG BESAR: Baru berusia 13 tahun, tetapi seorang budak lelaki sudah berani merogol seorang budak perempuan berusia lapan tahun yang juga jirannya dalam sebuah tandas dewan orang ramai di sini, Selasa lalu.
Dalam kejadian kira-kira jam 5.30 petang itu, budak lelaki berkenaan yang tinggal berdekatan rumah mangsa di Kampung Tersusun Padang Besar, di sini, memanggil budak perempuan itu datang ke kawasan dewan berkenaan, kononnya ada urusan.

Budak lelaki itu kemudian membawa membawa kanak-kanak perempuan malang itu ke dalam sebuah tandas di situ sebelum merogolnya.


Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Perlis, Superintendan Nashir Ya berkata, mangsa yang takut selepas kejadian itu, pulang ke rumahnya tergesa-gesa sebelum memberitahu kakaknya yang berada di rumah sebelum membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Padang Besar, kelmarin,” katanya.

Menurutnya, kakak mangsa kemudian membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Padang Besar kira-kira jam 12 tengah malam kelmarin.


Budak lelaki itu ditahan polis di rumahnya dan kini ditahan bagi siasatan selanjutnya.



sumber : myMetro

Seru tujuh roh


JOHOR BAHRU: Rumah yang pernah dihuni tujuh beranak yang kemudiannya mati serentak akibat dibunuh 11 tahun lalu, kini menjadi tumpuan kaki judi yang menjadikan premis di Johor Jaya di sini itu sebagai pusat pemujaan bagi mendapat nombor ekor.
Harian Metro diberitahu, penghuni rumah itu membabitkan sepasang suami isteri dengan lima anak mereka, satu lelaki dan empat perempuan menjadi mangsa pembunuhan kejam dalam satu kejadian 11 tahun lalu.
Ketika tinjauan ke rumah itu selepas mendapat aduan daripada orang ramai, didapati kediaman itu sudah berubah wajah dan kelihatan seperti pusat ibadat dan golongan kaki judi dikatakan banyak berada di situ bagi melakukan pemujaan pada waktu malam.

Pemujaan terhadap roh semua mangsa yang mati akibat ditetak dengan kejam itu dilakukan dengan menyembah gambar mereka mangsa yang masih berada di dalam rumah berkenaan.



Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Johor Jaya, Tan Cher Puk berkata, tindakan golongan kaki judi itu menjejaskan keselesaan masyarakat yang tinggal berhampiran kediaman berkenaan.



sumber : myMetro

Malang berganda isteri kedua


DUNGUN: Derita seorang wanita yang dua tahun ditinggalkan suami bertambah perit apabila dia kehilangan anak bongsunya dalam kemalangan maut di Kilometer 73.9, Jalan Kuala Terengganu-Kuantan, depan Sekolah Menengah Teknik Dungun, di sini, semalam.
Maimun Tahir, 54, yang sebelum ini diselubungi kesedihan selepas suaminya, Zaharudin Mamat, 56, hilang tanpa khabar sekali lagi menerima ujian getir apabila anaknya, Ahmad Zikri Zaharudin, 16, maut selepas motosikal ditunggangnya dirempuh sebuah kereta Perodua Kancil dari arah belakang pada jam 7.20 pagi.

Sebelum kejadian mangsa sempat menghantar rakannya, Muhammad Faizal Yusri Mohd Shazali, 16, ke sekolah berkenaan sebelum dia yang tidak sihat membuat pusingan U untuk pulang ke rumah dan dirempuh kereta terbabit.


Maimun yang bertugas sebagai kerani kanan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dungun, di sini, berkata anaknya tidak ke sekolah kerana mengadu demam dan sakit kepala.

“Tetapi pada pagi kejadian, dia meminta wang RM10 untuk mengisi minyak motosikalnya sebelum meminta izin menghantar rakannya ke sekolah,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian, semalam.


Menurutnya, arwah mengadu sakit kepala dan lenguh badan serta kurang selera makan selain banyak termenung sejak beberapa hari lalu.



“Malam tadi (kelmarin) saya masak nasi goreng untuknya tetapi dia makan tak habis. Saya juga minta dia tukar kad pengenalannya yang sudah koyak tetapi dia jawab tak payah,” katanya yang memberitahu dia merasakan sikap arwah agak pelik ketika itu.

Maimun berkata, hatinya bertambah sedih berikutan kehilangan anak tanpa sokongan suami di sisi kerana lelaki berkenaan sudah dua tahun menghilangkan diri tanpa khabar berita dan sehingga hari ini usaha mencari menemui jalan buntu.


“Saya ada mendapat berita suami bersama isteri pertamanya di Pengkalan Chepa, Kelantan. Saya sudah meminta rakan mencarinya namun sehingga hari ini dia gagal ditemui,” katanya.

Menurutnya, sepanjang ketiadaan suaminya itu, segala urusan rumah tangga dipikulnya sendiri termasuk membiayai persekolahan dua anaknya termasuk arwah.


“Saya harap suami terbaca berita kemalangan ini untuk dia mengetahui anak bongsu kesayangannya itu sudah dijemput Ilahi,” katanya.


Rakan mangsa, Muhammad Faizal berkata, dia sempat melihat jenazah arwah bergolek di atas jalan raya selepas terdengar bunyi rempuhan kuat.


“Saya meminta arwah meninggalkan saya di perhentian bas depan sekolah untuk menunggu rakan lain dan sebaik menoleh selepas terdengar bunyi rempuhan kuat, saya dapati arwah sudah bergolek di atas jalan,” katanya.


Dia berkata, seorang pengguna jalan raya yang memberhentikan kenderaannya meluru ke arah arwah dan memangkunya sebelum mengajar arwah mengucap.


“Saya tak dapat berbuat apa-apa kecuali menangis selepas melihat arwah berhadapan maut dalam keadaan mulutnya beberapa kali menyemburkan darah sebaik cuba mengucap,” katanya



sumber : myMetro

Jumpa isteri secara sulit


GOMBAK: “Sudahlah mereka ugut nak bunuh anak saya, nak berjumpa dengan isteri saya pun, saya terpaksa lakukan secara sulit sedangkan sebelum ini saya yang membesarkan mereka.”
Itu keluhan seorang lelaki yang kecewa dengan tindakan dua anak tiri perempuannya berusia 17 dan 20 tahun yang didakwanya turut pernah mengancam mencederakannya dengan parang serta merosakkan motosikalnya.
Dia yang mahu dikenali sebagai Dollah, 48, yang cacat di kaki akibat kemalangan jalan raya pada 2010, kini hanya berpeluang berjumpa dengan isteri keduanya itu seminggu sekali secara sulit, sama ada di restoran ataupun tempat kerja wanita itu.

Dollah berkata, selepas perkahwinan dengan isteri keduanya itu pada 2005 dia mengambil tanggungjawab membesarkan empat anak tirinya iaitu seorang lelaki dan tiga perempuan.



“Hasil perkahwinan ini saya dianugerahkan seorang cahaya mata perempuan berusia tiga tahun, tetapi sejak empat bulan lalu saya langsung tidak dapat berjumpa anak saya itu kerana dihalang dua kakak tirinya.



SUMBER : MYmetro

Sehati sejiwa lemas dalam kereta


SUBANG JAYA: Sepasang kekasih ditemui mati di dalam kereta dipercayai akibat lemas selepas terhidu gas penyaman udara dalam kejadian di sebuah bengkel kereta di Bandar Bukit Puchong, di sini, semalam.
Kejadian itu disedari bapa mangsa pada jam 1 tengah hari, selepas mendengar bunyi enjin kereta di dalam bengkel milik anak lelakinya yang juga mangsa berusia 32 tahun.

Seorang ahli keluarga yang enggan dikenali berkata, ketika bapa mangsa sampai di bengkel dia mendengar bunyi enjin kereta dan radio sebelum mengetuk pintu.


“Selepas panggilan tidak disahut, ayah mangsa membuka pintu bengkel dan mendapati anaknya bersama seorang wanita berusia 26 tahun tidak sedarkan diri dalam kereta yang enjinnya masih hidup.

“Bapa mangsa meminta bantuan ahli keluarga lain dan membawa mereka ke Hospital Serdang untuk rawatan lanjut, namun pihak hospital mengesahkan kedua-duanya sudah meninggal dunia,” katanya di sini, semalam.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Subang Jaya, Asisten Komisioner Yahaya Ramli mengesahkan menerima laporan kejadian dan siasatan lanjut dijalankan bagi mengesahkan punca kematian mereka.



sumber : myMetro

[Aneh] Kenapalah budak digantung?

aneh1
Agaknya apalah salah budak ini sehingga dibuat begitu rupa…tengok wajahnya tak kesian ke?

Gambar bogel yang tak pernah di protes

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved