Ini agaknya sayur yang paling mahal

on 19 April 2012

Masak makanan daripada daging suami sendiri


 Katherine Knight wanita yang berasal dari Australia ini sanggup membunuh suaminya John Charles Thomas Price.Dia telah menikam suaminya itu sebanyak 37 kali tikaman dengan menggunakan pisau pemotong daging.Kemudian dia melapah daging badan suaminya itu sebelum menyembunyikannya di ruang rehat rumahnya.Dia memenggal kepalanya untuk dimasak serta memanggang dagingnya untuk di hidangkan kepada anak Mr.Price.Polis telah menjumpai masakan itu sebelum anaknya pulang.

Ada ke gelongsor macam ni ?

Melihat kepada gelongsor macam ni...
tak dapat nak bayangkan apa yang akan terjadi kepada
kanak-kanak ini apabila sampai dibawah..

 gila betul....

Mahasisiwi mati di tusuk sebanyak 20 kali

Memang hidup mati itu  ditangan Tuhan, seseorang tidak akan pernah tahu bila maut akan datang menjemputnya. Seperti yang terjadi terhadap sorang mahasiswi di Wuhan University of Technology, China.


Pada  20 Oktober, Xia Jie, sedang  belajar di tingkat 5 perpustakaan, tempat yang selalu didatanginya ketika ujian hampir tiba .Pada pagi hari saat gadis malang ini sedang belajar, tiba-tiba dirinya diserang oleh pegawai perpustakaan yang di katakan menderita penyakit jiwa.


Yang menghairankan petugas perpustakaan tersebut sudah bekerja disana selama 10 tahun dan pihak sekolah mengatakan kalau mereka selalu melakukan medical check-up setiap tahun. Jika benar demikian, kenapa tidak diketahui kalau petugas ini menderita penyakit jiwa?


Apapun penyebabnya, gadis malang ini ditusuk 20 tusukan dan mati ditempat kejadian.


Foto-foto dibawah ini memperlihatkan darah bertaburan di kerusi, buku, lantai, dan kaca perpustakaan.












Menarik...Bingkai iPhone berbentuk makanan


TOKYO - Bingkai telefon iPhone kini berbentuk pelbagai jenis makanan seperti mi, telur, sushi dan coklat, lapor sebuah akhbar semalam.

Ia kini menjadi kegilaan terbaharu di Jepun.

Namun, terdapat sedikit masalah pada bingkai tersebut kerana ia menghalang lubang kamera pada telefon bimbit itu. - Agensi

sumber : kosmo online

Seorang Ibu Usir Sepasukan Fans Counter Strike


Bakal mempelai wanita Lee Su dan calon suaminya Ming awalnya menjangka jika mereka hanya sendirian ketika mereka sedang dalam sesi pengambaran foto pre wedding di sebuah hutan yang bernuansa romantis. Foto-foto tersebut rencananya akan diabadikan untuk kenangan seumur hidup pernikahan mereka.

Namun, dalam beberapa minit kemudian,mereka dikejutkan dengan datangnya ratusan penggemar permainan komputer terkemuka Counter Strike yang sedang memainkan rekonstruksi kehidupan games tersebut di Forest Park, Nanjing, Joangsu, China timur.


Hal tersebut membuat sesi pengambaran menjadi kecoh.

"Satu minit kami semua sendirian dengan suasana romantis dan bahagia, berikutnya sekumpulan orang berseragam mengepung kami sekaligus menghancurkan hari bahagia kami," kata Su (26).



Hal ini mengundang kemarahan dari ibu mempelai wanita yang bernama Yip Mei. Mei segera mengusir pasukan tersebut tanpa menggunakan senjata yang membuat pasukan tersebut lari kelam kabut meninggalkan area pengambaran tersebut.

"Mereka mungkin memiliki senjata tetapi mereka tidak dapat menakutkan saya. Saya mengatakan kepada mereka apa yang saya fikirkan tentang mereka dan mereka kemudian lari," Kata Mei (47).

Gila sebuah perusahaan berikan senapang AK-47 secara percuma untuk pembukaan account baru



Apakah Anda kebetulan memerlukan sebuah senapang AK-47, serta perusahaan untuk memproses transaksi kad kredit?. Jika anda berada di Florida, ini merupakan hari keberuntungan anda.

Gunslot.com

MerchantService.com, sebuah perusahaan yang terletak diSarasota menyediakan peralatan dan pemprosesan untuk transaksi kad kredit dalam bisnis mengumumkan program baru mereka yakni memberikan senapang AK-47 secara percuma untuk pembukaan account baru, berdasarkan seberapa banyak volume kad kredit yang dimasukkan pebisnis melalui perusahaan tersebut.

Perusahaan tersebut tidak secara persis memiliki AK-47, namun mereka memberikan Anda sebuah voucher bagi para pelanggannya untuk ditukar dengan senapang tersebut.

“Perlu diingat kita tidak membahagikan senapang AK-47 bagi sesiapa saja yang membuka akaun. Sebaliknya, Anda akan menerima voucher yang dapat digunakan untuk pembelian senjata api di setiap kedai senjata ternama di mana Anda harus melalui pemeriksaan latar belakang yang tepat, serta menunggu proses hukum yang diharuskan. Jika anda tidak suka, voucher tersebut juga dapat diganti dengan wang tunai. ” jelas perusahaan.

Di bawah banner di situsnya yang berbunyi “Tuhan, Senjata & Keberanian” sebagai sebahagian dari kempenya perusahaan mempromosikan layanan untuk melindungi terhadap perompakan dan semacamnya, dan nampaknya menurut mereka senapang serbu ini sesuai dengan keperluan.

Menurut sebuah kajian yang dilakukan oleh Profesor James D. Wright dan Peter H. Rossi, 56% dari penjahat yang dikaji mengatakan bahawa, seorang penjenayah tidak akan berani macam-macam dengan mangsa yang ia tahu dipersenjatai dengan senapang.

Melihat semua kekerasan dan kejahatan di Amerika Syarikat, dengan mempunyai sebuah senapang seperti Ak-47, para pebisnis dapat melindungi mereka terhadap kejahatan di masa depan.

Sumber : blogs.browardpalmbeach.com

Polis guna helikopter cari remaja yang menendang bola ke jendela sebuah rumah kaca

OXFORD - Polis di Chalgrove,Britain dianggap terlalu berlebihan dengan mengirim helikopter untuk memburu seorang remaja yang menendang bola ke arah jendela sebuah rumah kaca.

Remaja berusia 15 tahun ini menghancurkan kaca jendela rumah kaca tersebut ketika bermain dengan temannya di balik taman sebuah pub di Chalgrove, dekat Oxford. Namun anehnya, polis mengerahkan helikopter untuk menangkap budak ini.

Dalam waktu 30 minit, helikopter sudah tiba dilokasi kejadian dari tugas lain. Mereka ditugaskan untuk mencari tahu keberadaan remaja-remaja tersebut, dengan bantuan dua orang polis yang ada di darat.

Polis menilai tindakan remaja ini sebagai kejahatan yang menyebabkan kerosakan. Pihak polis membela diri pengerahan helikopter tersebut kerana berada tidak jauh dari lokasi kejadian.

Tindakan polisi ini diejek oleh pemiliki pub. "Tindakan mereka (polis) terlalu berlebihan, yang dilakukan remaja tersebut hanyalah sebuah insiden ketidaksengajaan. Mereka menendang bola dan mengenai jendela rumah kaca tersebut," ucap Emma Arnold seperti dikutip Orange.

Sementara juru bicara kepolisian Rebecca Webber membela diri bahwa pihak Kepolisian Thames Valley tidak mungkin mengerahkan helikopter untuk mengatasi kejahatan kecil. (faj)(rhs)

Mengusir Setan, Ibu Sanggup Beri Anak Minuman Beracun

TEMPO Interaktif, Seorang ibu di hukuman penjara 45 tahun setelah terbukti membunuh anak kandungnya dengan minuman beracun. Alasan si ibu, untuk mengusir setan.

Jezaih King, kanak-kanak malang berusia dua tahun, tewas di tangan ibu kandungnya sendiri setelah sang Ibu, Latisha Lawson, meminumkannya dengan minuman beracun.

Kisah pilu itu bermula ketika kanak-kanak yang baru boleh berlari-lari kecil itu merengek terus tanpa alasan jelas. Tangisan anak yang semestinya mendapat belaian kasih sayang justru dibalas dengan racun yang dimasukkan ke dalam tubuhnya oleh perempuan yang melahirkannya sendiri.

Perempuan 31 tahun itu beralasan tangisan Jezaih bukan kerana sakit, melainkan kerasukan setan. Untuk itu, dia memberi minuman yang terdiri dari minyak zaitun bercampur cuka. Minuman ini, jelasnya, untuk mengusir setan yang ada dalam tubuh anak. Akibat  minuman tersebut, Jezaih muntah-muntah, bahkan lehernya pecah hingga mati.

Menurut polis yang menangani kes ini, sesungguhnya pembunuhan yang dilakukan oleh Lawson berlangsung setahun lalu.Setelah membunuh,  Lawson menyimpan mayat Jezaih ke dalam beg plastik selama kurang lebih setahun di rumahnya di Fort Wayne, Indiana, setelah kematiannya .

 Lawson beralasan bahawa pembunuhan itu dilakukan kerana perilaku anaknya berubah sejak dirasuki setan.

“Saya tahu dan percaya, ketika itu saya sedang berinteraksi dengan setan,” ujarnya.

Pelik...pasangan sorok identiti kelamin anak

TORONTO – Orangtua pasti menginginkan yang terbaik bagi anak-anaknya, tapi bagaimana jika orangtua memutuskan menyembunyikan status kelamin anaknya?

Sepasang orangtua dari Toronto, Amerika Syarikat (AS) mempertahankan untuk menyembunyikan identiti jenis kelamin anaknya agar nantinya boleh mengembangkan identiti jenis kelaminnya sendiri.

Kathy Witterick dan David Stocker dikritik kerana telah memaksakan ideologi mereka kepada anaknya yang baru berusia empat bulan, bernama Storm.

Keduanya pun dikritik kerana telah membesarkan kedua anaknya yang lainnya Jazz (5) dan Kio (2) dengan pola yang aneh.

Kedua anak laki-lakinya didorong untuk memilih menggunakan baju dan gaya rambut mereka sendiri meskipun baju dan gaya rambut yang mereka kenakan milik anak perempuan.

Hingga kini, datuk dan nenek Storm pun tidak mengetahui apa jenis kelamin cucu mereka tersebut. Mereka pun bingung bagaimana menjelaskan situasi ini.

Seperti dilapor dari Associated Press, Witterick mengatakan bahawa bayinya kini tengah mengenal dirinya sendiri dan katanya sangat tidak pantut untuk memaksakan identiti jenis kelamin kepada seorang anak.

Sumber :http://www.okezone.com/

Pasangan suami isteri tembak menembak dirumah ala filem Mr and Mrs Smith's

REPUBLIKA.CO.ID, FLORIDA – Bila mulut tak bioleh menyelesaikan persoalan, biarkan peluru yang berkata. Inilah “hukum” yang dianuti pasangan suami isteri berasal Florida, Amerika Syarikat. Bak Angelina Jollie dan Brad Pitt dalam filmMr & Mrs Smith, keduanya saling tembak . Ketika polis datang ke kediaman mereka, kelongsong peluru bersepah dan rumah penuh dengan air.

Air? Rupanya sang isteri tersalah sasaran dan menembak mesin cuci yang tengah beroperasi. Kekecohan itulah yang membuat tetangga mereka segera menghubungi polis.

Dalam waktu singkat, Deputi Sheriff wilayah Hesperia, St Lucie County, tempat pasangan ini tinggal, datang ke lokasi. Kedua pasangan diamankan, dan senjata mereka dirampas.

Rupanya, sang isteri 21 tahun, dan suami 33 tahun, sedang dalam proses perceraian. Namun di akhir minggu, mereka diizinkanebertemu untuk melakukan perbincangan.

Awalnya, mereka melewatkan “malam yang indah”. Tetapi suasana semakin panas ketika suaminya mennetahui gelagat isterinya menjalin percintaan dengan lelaki lain.

Isterinya meradang dan segera mengambil senapang AR-15 milik suaminya. Rupanya, sang suami juga punya senjata lain. Maka jadilah kejadian tembak menembak.

Kini, keduanya meringkuk di tahanan. Polis akan melakukan investigasi bagaimana dua senjata boleh ditemukan di rumah.

Di China ada sekolah khas untuk belajar pikat dan mengahwini jutawan

Sebuah sekolah di Beijing, akan mengajarkan  bagaimana menjadi orang kaya. Bukan dengan cara biasa seperti belajar kewangan, bisnis atau pelaburan. Melainkan dengan satu teknik yang hanya mungkin dikuasai oleh kaum hawa: Teknik memikat seorang jutawan.

 Pada dasarnya, sekolah ini adalah tempat dimana murid-muridnya belajar bagaimana menggunakan make-up dan berpakaian dengan baik. Namun tujuan utama dari semua pelajaran disini adalah bagaimana membentuk dirimu sebagai pemikat jutawan sejati.

 Semenjak dibuka 10 bulan yang lalu, sudah ada 2800 wanita yang mendaftar ke sekolah ini. Dan sekolah ini juga sudah berhasil menikahkan hampir seramai 30 pasangan.

 "Saya fikir ketika suami saya berbisnis, maka kami melewati masa-masa yang sulit. Setiap bisnis harus melewati tempoh yang sulit hingga akhirnya boleh sukses. Jadi dalam waktu itu, kami berjuang sangat keras sehingga saya bertanya kepada diri saya sendiri, mengapa saya harus mengalami ini? Ketika anak saya akan terlihat berbeza dengan anak lainnya. Jadi saya berfikir apabila saya menikahi lelaki yang lebih kaya, paling tidak saya tidak akan terlalu memiliki banyak kekhuatiran." Ujar salah seorang peserta sekolah ini.

 Sekolah ini juga mengajarkan bagaimana menilai karakter dan keperibadian seorang lelaki dari tingkah laku dan ekpresi wajahnya. Untuk lihat video sila kilk SINI

Lelaki terhodoh pilihan wanita

Juara Mr Ugly Austrin Mbewe (tengah) berfoto dengan juara ke-3 Chitova Chezhira (kiri) dan juara ke-2 Kudakwashe Chiramba

HARARE, KOMPAS.com — Pertandingan mencari orang tercantik atau paling kacak sudah biasa. Namun, orang Zimbabwe mengadakan pertandingan orang terhodoh. Tahun ini mahkota orang terjelek itu jatuh kepada Austin Mbewe (30).

Saya merasa sangat terhormat dinobatkan menjadi Mr Ugly. Sejak kecil saya sering diejek orang dan kini semua menyedari ada sisi indah di balik kehodohan saya.


Pada kontes yang diadakan hari Sabtu (28/5/2011), Mbewe mengalahkan dua lawan terberatnya, yakni Kudakwashe Chiramaba (45) yang akhirnya menjadi pemenang kedua dan Chitova Chezhira (39) sebagai pemenang ketiga.

Jumlah peserta untuk memperebutkan gelar Mr Ugly itu sebanyak 15 orang. Mereka dinilai panel juri yang semuanya perempuan.

Pertandingan Mr Ugly 2011 ini merupakan yang ketiga, tetapi jumlah pesertanya menurun kerana tahun lalu pertandingan ini diikuti 30 peserta. Pemilihan lelaki terjelek se-Zimbabwe itu mendapat restu dari Dewan Kesenian Nasional dan Pelancungan Zimbabwe.

"Saya sangat percaya diri dengan penampilan asli saya.Pertandingan ini sangat ketat, tetapi akhirnya hasil kerja saya mendapat hadiah," katanya bangga. Sebagai Mr Ugly, dia berhak atas hadiah sebesar 173 dollar AS serta selimut.

Puncak acara pemilihan digelar di Pagomo Height Leisure Centre di Beitbridge, sebuah kota di perbatasan dengan Afrika Selatan. Acara itu dihadiri ratusan penonton.

Menurut urusetia, awalnya sekitar 15 orang mendaftar untuk memperebutkan gelar Mr Ugly. Namun, beberapa peserta menarik diri kerana merasa tidak percaya diri.

"Pada dasarnya, pertandingan ini hanya untuk fun dan setiap tahun penyelenggaraannya makin besar saja," kata Lovemore Chonzi,jurucakap pertandingan.

Chonzi merasa optimistis lomba tahun depan bakal lebih sukses. "Kami menyediakan banyak hadiah," ujarnya.

Menurut The Herald, nilai Mbewe sangat tinggi. Ketika dia tampil di panggung, majoriti penonton mendukungnya dan yakin bahawa mahkota orang terhodoh bakal direbutnya.

[hebat] Cara orang tua di Korea Selatan mengatasi anak suka main game dan tengok tv

Kalangan orang tua di Korea Selatan (Korsel) punya pendekatan unik untuk mendidik anak-anak mereka yang terlampau suka bermain game komputer dan menonton televisyen. Supaya tidak malas,remaja  ini dikirim ke kem tentera.


Menurut stesen televisyen ABC News, anak-anak yang rata-rata mula memasuki kelompok usia remaja ini menjalani suatu program yang sangat berat, yang dibuka pada akhir Desember lalu. Selama sepuluh jam setiap hari, sekitar lebih dari 180 peserta harus menjalani gerak badan dan ketahanan fizik ala tentara.

Bahkan, mereka harus membuka baju untuk merasakan dinginnya cuaca di luar. Apalagi cuaca di Korea Selatan tengah bersalju. Suhu di Kota Ansan, yang menjadi lokasi pelatihan, mencapai minus 8 darjah celcius.


“Orang tua mengirim saya ke kem ini kerana saya suka bermain game komputer,” kata seorang anak berusia 15 tahun bernama Kang Han-sol. Dengan menjalani pelatihan ala tentara itu, menurut Kang, dia berharap dia akan menjadi disiplin dan giat belajar serta tidak terlalu asyik bermain.

“Akhir-akhir ini, banyak murid yang sudah jadi egois dan kurang cergas serta pemalas,” kata seorang pelatih bernama Park Tea-joon.






sumber: vivanews.com

Patung-patung yang mirip betul dengan manusia












Haiya!!! Ada restoran khas untuk anjing

 Makanan segar  tak hanya baik buat manusia, tetapi juga bagi haiwan peliharaan. Itu sebabnya, sepasang suami isteri di Rio de Janeiro, Brazil, membuka restoran makan khas untuk anjing peliharaan.

”Begitu anda memiliki haiwan peliharaan ini kasih sayang sama seperti kepada anak atau orangtua, Anda ingin memberi yang terbaik buat mereka,” tutur Rachel Zanardi (49), pengacara yang mengaku bahawa kesihatan dua anjingnya, Julyane dan Davyd, makin baik setelah diajak makan di Pet Delicia, nama restoran makanan itu.

Meski begitu, pemiliknya  itu menolak menyebut tempat usahanya sebagai restoran. ”Kami lebih memilih menyebutnya ’tempat untuk anjing’ daripada restoran kerana masih ramai orang kelaparan di negara seperti Brazil ini,” kata Roberta Camara.








bk-dah disamakan pulak kasih sayang kepada anjing dengan kasih sayang kepada anak dan orang tua

Tangan Nyaris Hilang Digigit Laba-Laba

Jangan remehkan laba-laba, ia boleh saja mengandung racun mematikan, atau paling tidak boleh membuat korbannya kehilangan anggota tubuh. Kisah yang dialami Catherine Coombs boleh jadi peringatan.
Perempuan 48 tahun itu bangun tidur dalam keadaan kesakitan, gara-gara bahagian belakang tangannya digigit laba-laba jenis false widow. 

Laba-laba hitam, kerabat dekat laba-laba mematikan jenis black widow, melepaskan racun saat mengigit, membuat tangan Coomb membengkak secara dramatis. 

Korban harus dibawa ke rumah sakit dan menjalani tiga kali operasi, untuk mengeluarkan racun dan melepaskan daging di tangannya yang membusuk, mencegah racun menyebar ke lengannya. Keadaannya kala itu sangat buruk, doktor bahkah khuatir harus mengamputasi tangannya itu. 

Suhu badan Coombs menurun drastik akibat infeksi kulit selulitis. Radang yang ditemukan di salah satu kakinya bahkan sempat membuat kekhuatiran, racun laba-laba itu telah menyebar lewat jantung dan aliran darah korban. 

Gigitan kecil itu memaksa Coombs tinggal di rumah sakit selama enam minggu. Kini, ia menunggu infeksi meninggalkan tubuhnya, sebelum boleh memulihkan otot tendonnya, yang dilumpuhkan oleh racun. 

Coombs yang pernah menjadi fotografer medis dari Lytchett Matravers, dekat Poole, Dorset, Inggris, mengaku trauma. "Sepanjang hidupku, aku bakal takut laba-laba. Orang menyebut, itu fobia bodoh kerana mereka tak akan menyakitimu. Sekarang aku tahu, laba-laba boleh membuat sakit luar biasa," kata dia, seperti dimuat Telegraph. 

Coombs makin ngeri kerana dokter mengaku khuatir tangannya harus dibuang. "Aku menandatngani pernyataan bersedia diamputasi sebelum menjalani operasi, di bawah pengaruh anestesi," kata dia. 

Di setiap operasi yang dilakukan, doktor selalu menemukan lebih banyak daging yang terinfeksi, yang harus segera disingkirkan. " Doktor menemukan daging yang ter-nekrotisasi (necrotised flesh), tiap kali bangun aku harus memastikan tanganku masih ada, belum diamputasi" kata dia. 

Seminggu pertama adalah yang paling menderita. Suhunya badannya tinggi, lebih sakit daripada terkena flu parah. "Rasa sakit di tanganku tak tertahankan, doktor melakukan operasi tiga kali dalam waktu tujuh sampai lapan hari," kata dia. "Saat itu aku merasa, penderitaanku tak akan berakhir," kata dia. 

Laba-laba jenis false widow atau dalam Bahasa Latin, Steatoda nobilis ukurannya tak seberapa besar, namun gigitannya paling beracun di antaranya laba-laba lainnya di seluruh Inggris . 

Binatang itu bernawa gelap berkilat, dengan motif lebih pucat di bahgian abdomen atau perut. Mereka biasa ditemukan di luar bangunan. 

Diperkirakan, laba-laba ini datang ke Inggris dari Canary Islands, sekitar 100 tahun lalu. Kini, ia menyebar ke seluruh negeri, salah satunya didorong perubahan iklim. 

Biasanya, mereka hanya menggigit saat merasa terprovokasi. Bagi korbannya, gigitan false widow mirip sengatan lebah, namun beberapa orang boleh merasakan sakit lebih dari tersengat lebah. 

Februari lalu, seorang ayah bernama Chris Galton (31), juga menjadi korbannya. Ia kolaps setelah digigit 10 kali di bagian leher dan punggung. Galton sempat dibawa ke rumah sakit dan dipulangkan setelah diberi ubat penghilang rasa sakit. 

Dokter Tom McKinstry, dari the British Medical Association mengatakan, orang boleh meninggal gara-gara gigitan false widow, hanya jika mereka menderita reaksi alergi dan tak mendapatkan perawatan. "Racunnya boleh membuat korban kesakitan selama 12 sampai 14 jam," kata dia.

Sumber : http://dunia.vivanews.com

Pulau XXXX, Pulau Khusus Lelaki Dewasa 18 Tahun ke Atas

Sebuah perusahan bir ternama di Australia XXXX menyewa Sebuah pulau di Great Barrier Reef sebuah pulau khusus yang di tujukan bagi lelaki dewasa di mana pulau ini nantinya akan menjadi tempat pelancungan dan hiburan bagi lelaki yang sudah dewasa. Selama tiga tahun mendatang, pulau itu akan bernama Pulau XXXX. Sebelumnya pulau ini bernama Pumpkin yang merupakan syurga yang tersembunyi di Queensland, Australia.

XXXX juga akan mengadakan pertandingan dengan hadiah bercuti di pulau ini secara percuma sambil menikmati fasiliti di dalamnya, seperti bermain golf, berlayar di kapal mewah, memancing, serta kegiatan pelancungan lainnya.

"Dalam beberapa bulan ke depan, kami akan memperlihatkan bagaimana sebuah pulau dapat menjadi tempat hiburan khusus lelaki," tulis perusahaan bir tersebut dalam situsnya, seperti dikutip dari IBTimes, Selasa (17/4/2012).

Marketing Manager XXXX, Anna McMillan, mengatakan konsep pulau ini adalah untuk menginspirasi warga Australia tentang momen bersenang-senang.

"Kebanyakan mereka terlalu sibuk dengan pekerjaannya. Kami ingin membuat sesuatu yang besar, yang dapat memberikan mereka kesempatan untuk berlibur dan bersenang-senang," tuturnya. "Riset kami menunjukkan, para konsumen lelaki produk kami senang bercuti atau bersenang-senang bersama teman lelakinya. Kami berharap pulau XXXX dapat menjadi inspirasi," ucapnya.

Sebelum tahun 2003, Pulau Pumpkin hanyalah sebuah dataran mungil yang berada di selatan Great Barrier Reef, Queensland, Australia. Hingga akhirnya pasangan suami isteri asal Afrika Selatan membelinya seharga US$ 1,3 juta. Pulau itu kemudian menjadi hadiah ulang tahun anaknya, Wayne Rumble, yang ke-27.

Sumber : http://palingseru.com

Masih Muda, Artis Ini Sudah Tiduri 500 Wanita

Usia Mario Falcone tergolong masih muda, 24 tahun. Tapi bintang The Only Way is Essex ini punya pengalaman dalam hal meniduri wanita. Dia mengaku sudah meniduri lebih dari 500 wanita. 

Mario mengaku pernah meniduri lima wanita sekaligus dalam satu malam. Bahkan, ketika perjalanan selama dua minggu ke Malta, Mario mengaku tidur dengan 28 wanita. 

"Lebih dari 500 perempuan. Orang mungkin akan mengerutkan dahinyam tapi aku lelaki muda yang single. Jadi aku fikir hal itu masih boleh diterima," kata Mario seperti dikutip Dailymail, Rabu (18/4/2012). 

Sepanjang hidupnya, Mario mengaku baru dua kali menjalin hubungan serius dan lama. Hubungan Mario dan Lucy Mecklenburgh sendiri putus menyambung dan pernah diwarnai perselingkuhan Lucy dengan lelaki lain.

Meski begitu, Mario berjanji akan setia dengan Lucy. Menurut Mario, mereka rutin melakukan seks agar hubungan mereka menjadi hidup. 

"Yang terbaik yang pernah aku lakukan adalah lima wanita dalam satu malam, tapi semuanya aku lakukan secara individu. Aku punya dua kekasih yang serius, aku bersama mereka selama dua tahun," katanya.

Sumber : http://celebrity.okezone.com

Bisu Selama 33 Tahun Wanita Ini Kini Dapat Bercakap Lagi

Nasib malang yang menimpa seorang wanita asal Amerika, Jan Christian membuatnya terpaksa kehilangan suaranya 33 tahun. Ia menjadi  bisu akibat kemalangan kereta.

Baru-baru ini Jan berhasil sembuh dan mendapatkan suaranya kembali. Namun suaminya malah berkata ia lebih baik tidak boleh bercakap.

Jan terpaksa kehilangan suaranya saat ia berusia 17 tahun akibat kemalangan yang membuat lehernya patah di empat bahagian. Tumbuh besar tanpa suara, Jan kemudian menikahi suaminya, Randy Christian 35 tahun lalu. Mereka pun saling berkomunikasi dengan bahasa tangan.

Namun nampaknya Jan yang kini boleh bicara jadi hal yang mengganggu bagi suaminya. Ia yang kini bahagia boleh bicara kembali, mulai sering membicarakan kemahuannya dan mengeluh jika dibebankan pekerjaan rumah yang terlalu banyak.

Suaminyapun sering melontarkan lawak: "Aku dulu punya isteri yang sempurna - isetri yang tidak boleh bercakap." Walaupun demikian, Jan tahu bahawa suaminya bahagia ia boleh bicara. Jan pun mengatakan pada Fox19, "Dia sangat senang. Kadang aku berfikir mungkin ia ingin aku tidak bicara lagi."

Jan sembuh berkat seorang teman yang menyarankan untuk menjalankan operasi dengan seorang doktor dari University Hospital of Cincinnati, Dr Sid Khosla. Setelah menjalani tujuh operasi di bahagian pita suara, kini ia memperoleh suaranya kembali secara perlahan tapi pasti seiring berjalannya waktu.

Sumber : http://wolipop.detik.com

Gila...Seksi tak salah


JAKARTA: Aktres filem Perempuan-Perempuan Liar, Nikita Mirzani, berpendapat seseorang wanita wajar mempamerkan tubuhnya yang cantik kepada umum selagi ia tidak melanggar norma agama.
Kata Nikita, 26, selain bentuk tubuh menggiurkan, seseorang wanita tidak sepatutnya bermasalah jika mahu mempamerkan tatu pada tubuh masing-masing.

“Kelihatan seksi dan mendedahkan anggota tubuh tak boleh dijadikan masalah.


“Jika ada tubuh yang indah, mengapa tidak diperlihatkan?” katanya ketika ditemui media, semalam.

Pendirian Nikita itu dikukuhkan lagi apabila dia bakal muncul dengan filem terbarunya, Pocong Kuntilanak Roxy, tidak lama lagi.


Dalam filem terbarunya itu, Nikita sekali lagi tampil dengan gaya seksi dan dia ternyata tidak keberatan jika diminta mendedahkan tubuhnya lagi pada masa depan.



“Muncul dengan imej seksi adalah pengorbanan dalam lakonan,” katanya.

Ditanya mengenai tubuhnya, Nikita berkata, dia menganggap mata dan bibirnya adalah aset paling seksi dimilikinya ketika ini.


“Mata dan bibir seperti Angelina Jolie,” katanya.

Nikita juga mengakui tatu yang dicacah pada payu daranya kini dipadam untuk disesuaikan dengan peranannya dalam lakonan.


Namun, selebriti yang pernah memiliki 17 tatu itu memutuskan akan memilih tempat baru untuk menggantikan gambar yang dipadam. “Di mana? Saya bercadang di punggung supaya hanya orang tertentu dapat melihatnya nanti.


“Saya memilih gambar sepasang ikan lumba-lumba,” katanya. - DH



sumber : myMetro

Tipu diculik untuk jumpa kekasih


AVONDALE (Arizona): Polis berkata, seorang wanita dari bandar Phoenix mengaku dia menipu diculik supaya dapat bertemu dengan teman lelakinya di Mexico.
Polis Avondale berkata, keluarga Jessica Rodriguez memberitahu polis pada 30 Mac lalu Jessica menelefon daripada nombor yang tidak dapat dikesan menyatakan dia ditahan tanpa kerelaannya.

Keluarga Jessica percaya teman lelakinya, Jesus Antonio Araque Mondragon yang berusia 19 tahun merancang penculikan itu selepas melarikan diri ke Mexico. Mondragon adalah orang buruan yang dikaitkan dengan satu kes bunuh Januari lalu.


Jabatan polis Nogales Sabtu lalu memberitahu polis Avondale bahawa Jessica berada di stesen sempadan.

Polis Avondale berkata, Jessica kelmarin memberitahu pihak berkuasa dia menipu keluarganya mengenai penculikan dirinya kerana dia tahu ibunya tidak akan membenarkan dia bertemu Mondragon. - AP



sumber : myMetro

Ibu ditembak, bayi diculik


SPRING (Texas): Seorang bayi yang baru dilahirkan diculik daripada ibunya selepas wanita itu ditembak berulang kali di luar sebuah hospital di sini, semalam.
Menurut penyiasat, penembak berkenaan melarikan diri dengan sebuah kereta Lexus.

Syerif di Montgomery County berkata, Kayla Marie Golden, 28, terbunuh dalam kejadian itu.


Kayla dilapor berjalan ke kenderaannya selepas pemeriksaan anaknya, Keegan yang baru berusia tiga hari apabila dia bertengkar dengan seorang wanita yang meletakkan kereta di sebelah kenderaannya, kata syerif, Lt Dan Norris.

Menurut saksi, wanita itu kemudian menembak Kay- la berulang kali sebelum mengambil bayi itu dan melarikan diri, melanggar mangsa yang menjerit “Anak Saya.” Saksi berkata, mereka mendengar kira-kira tujuh das tembakan dilepaskan wanita itu. - AP



sumber : myMetro

Wanita rebah 20 kali sehari


ASHFORD (Kent): Seorang wanita yang menghidap penyakit ganjil iaitu dia rebah setiap kali ketawa bimbang dia mungkin menurunkan sakit aneh itu kepada anak lelakinya.
Kelly Timson, 25, tidak boleh menyaksikan pertunjukan jenaka atau malah pergi ke pub bersama temannya kerana setiap kali dia ketawa, dia akan rebah. Kelly mengalami keadaan neurologi yang jarang berlaku dipanggil Cataplexy bermaksud tubuhnya mencapai tahap lumpuh sepenuhnya akibat tindak balas emosi seperti geli hati, terkejut, marah dan malah, sayang.

Hanya merenung dengan penuh kasih sayang kepada dua anaknya, Charlie, lima dan Ronnie, dua tahun menyebabkan Kelly tidak dapat bergerak atau bercakap. Dia sering rebah di lantai dan mencederakan dirinya. Pada satu ketika dia hampir lemas selepas jatuh dengan muka tersembam di sofa. Kelly mengalami hingga 20 serangan cataplexy dalam sehari dan memerlukan ibu atau adik lelaki di sampingnya setiap masa seandainya dia rebah. Kelly juga mengalami keadaan berkaitan dengan penyakitnya narcolepsy yang bermakna dia akan terlelap sepanjang hari, tanpa mengira apa yang sedang dilakukannya.


Kelly yang berasal dari Ashford, Kent berkata: “Saya tidak dapat menghitung berapa kali saya terlelap ketika makan malam. Malah, saya tidak boleh berkunjung ke restoran dengan teman lelaki kerana bimbang saya akan tersengguk di meja makan. Ia pasti memalukan.

“Pernah sekali, saya mendapat serangan cataplexy di pasar raya dan kemudian beberapa kali lagi. Saya mungkin mendapat serangan 20 kali dan saya rasa mungkin orang ramai memikirkan saya mengambil dadah atau mabuk. Setiap kali saya berdiri, saya rebah lagi.


“Ketika saya mendapat serangan saya boleh melihat dan mendengar tetapi saya tidak dapat bergerak atau bertutur langsung. Ia boleh hilang beberapa saat atau ia mungkin berakhir selama sejam,” katanya. - DM



sumber : myMetro

Diseksa kekasih warga Nigeria


SUBANG JAYA: Hanya kerana silap memasukkan kad mesin juruwang automatik (ATM) sehingga kad itu disekat, seorang wanita mendakwa diseksa teman lelakinya yang berasal dari Nigeria selama lebih 24 jam di sebuah kondominium di USJ 1, di sini.
Dalam kejadian kira-kira jam 7 malam Isnin lalu, mangsa yang juga pelajar kolej swasta berusia 25 tahun mendakwa kepalanya dihantuk ke dinding, badannya dihempas ke sinki dan mukanya dicucuh dengan rokok oleh teman lelakinya yang berusia 26 tahun.
Sumber berkata, kejadian berlaku sejurus mangsa pulang dari tempat kerja sambilannya apabila dia tiba-tiba diserang suspek yang menunggunya di dalam rumah.

Menurutnya, pada mulanya mangsa dipukul menggunakan botol plastik sebelum kepala wanita malang itu dihantuk ke dinding beberapa kali.



“Selepas puas menghantukkan kepala mangsa, suspek kemudian mengangkat wanita terbabit sebelum menghempasnya ke atas sinki bilik air dan perbuatan kejam itu berterusan sehingga kira-kira tiga jam.



sumber : myMetro

Budak Tersepit Jari,Tahan sakit 30 minit


KOTA BHARU: Seorang kanak-kanak berusia tiga tahun hanya mampu menangis dan menahan sakit selama setengah jam selepas tangan kanannya tersepit di dalam mesin permainan di sebuah kedai runcit di Kedai Mulong, di sini, kelmarin.
Dalam kejadian jam 5.30 petang itu, mangsa, Mohd Asyraf Mohd Huzaini dari Kampung Batu Lapan, Kadok, dekat sini, yang berkunjung ke kedai runcit itu bersama bapanya, Huzaini Yahya, 32, pada mulanya memasukkan syiling ke dalam sebuah mesin permainan, tetapi barang permainan tidak keluar menyebabkan dia memasukkan tangan kanannya di lubang mesin permainan itu.
Bagaimanapun, cubaannya mengeluarkan semula tangan gagal sehingga terpaksa ditenangkan ibunya, Rosnita Wahab, 28, dan dibantu anggota bomba.

Huzaini berkata, dia terkejut mendengar anaknya menangis ketika berada di kaunter pembayaran.


 
sumber : myMetro

Jual bayi di bar


KUALA LUMPUR: Seorang bayi lelaki berusia empat bulan diselamatkan polis ketika dalam proses untuk dijual dengan harga RM4,000 oleh seorang lelaki Myanmar kepada seorang wanita tempatan di sebuah bar di Jalan Hang Kasturi, di sini, semalam.
Dalam kejadian jam 4.45 petang itu, polis menahan lelaki Myanmar terbabit yang berusia 30-an untuk siasatan lanjut.
Sumber polis berkata, sebelum serbuan ke bar itu dilakukan, polis mendapat maklumat daripada seorang lelaki tempatan yang menerima tawaran untuk membeli bayi berusia empat bulan daripada lelaki Myanmar terbabit.

Menurutnya, sepasukan anggota daripada Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kuala Lumpur melakukan serbuan ke bar yang dikenal pasti pada waktu ‘urus niaga’ dirancang iaitu pada jam 4.30 petang.



“Sebaik tiba di tempat kejadian, polis menemui seorang lelaki Myanmar mendukung seorang bayi lelaki berusia empat bulan dan berunding dengan seorang wanita tempatan.



sumber : myMetro

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved