Rupanya akhbar ini telah meramalkan tentang telefon bimbit 111 tahun lalu

on 15 April 2012


PLYMOUTH, Britain - Edisi khas akhbar Daily Mail di Britain yang diterbitkan 111 tahun lalu meramalkan dengan tepat teknologi masa kini seperti penggunaan telefon bimbit, penerbangan pelancong dengan pesawat dan kereta api laju.

Wartawan-wartawan akhbar berkenaan turut meramalkan pembinaan Terowong Selat yang menghubungkan Britain dan Perancis seratus tahun sebelum pembinaan itu dijalankan.

Kesemua ramalan itu kembali mendapat liputan selepas edisi khas berkenaan berada dalam keadaan baik ditemui oleh seorang lelaki John Jenkins, 63, dan isterinya Joyce, 69, di dalam timbunan majalah lama di kediaman mereka di sini.

Ramalan itu diterbitkan dalam edisi cenderamata dikenali sebagai Golden Extra dan menggunakan dakwat emas.

Akhbar tersebut dibeli oleh datuk dan nenek Joyce di London sebelum ia diserahkan kepada mendiang ibunya, Amelia Fry.

Akhbar itu kemudian diserahkan kepada generasi ketiga keluarga berkenaan.

Edisi itu diterbitkan pada 31 Disember 1900 bagi meraikan ketibaan abad ke-20. - Agensi


[KERJA GILA] Sepasang remaja ditangkap sedang berzina di bilik mandi masjid

Selain di Tandas Masjid Mereka Juga Lakukan di Atas Kubur.

Sungguh Keterlaluan kelakuan dua remaja ini berulang kali membuat warga Tanjungpura mengucap. Betapa tidak. Sepasang kekasih, Sya (19) dan Jam (18), yang sedang dimabuk cinta tertangkap tengah berbuat zina di bilik mandi masjid. Kekesalan warga Kel. Pekan Tanjung Pura, Kec. Tanjung Pura, Langkat, Rabu (16/2) malam nyaris membakar keduanya. Beruntung kemarahan penduduk yang beberapa kali melayangkan pukulan cepat diredakan. Kedua remaja ini pun dibawa ke Polsek Tanjung Pura untuk ditahan.

gambar hiasan

Menurut keterangan yang berhasil dihimpun Pos Metro  mengungkapkan tertangkapnya kedua insan  tadi berawal dari kedatangan seorang warga yang singgah ke rumah ibadah ini untuk beribadah. Warga yang mengaku penduduk Kecamatan datang ke Mesjid terbesar di Tanjungpura itu sekira pukul 22.15 wib.

Sebelum masuk ke dalam untuk mengerjakan ibadah, lelaki ini lebih dulu membersihkan diri di bilik kecil, di bahagian belakang masjid. Waktu mendekati bilik kecil tadi, lelaki separuh baya ini melihat sebuah motosikal parking  tak jauh dari bilik mandi. Selain itu, dia melihat dua pasang selipar di depan pintu bilik mandi perempuan.

Merasa ada yang aneh, dia lantas mendekati pintu bilik mandi. Ketika berdiri di depan pintu bilikr mandi, dia mendengar suara meringit dari dalam bilik mandi tersebut. Yakin ada yang tak kena terjadi di dalam, lelaki ini lantas mendorong pintu bilk mandi. Tapi pintu bilik mandi terkunci dari dalam. Selanjutnya, lelaki yang mengaku ahli majlis taklim ini pun mendorong pintu bilik mandi yang bersebelahan dengan bilik mandi itu.

Kerana yang ini tidak terkunci, dia lalu masuk ke dalam bilik mandi tersebut. Bukan main terkejutnya dia begitu menyaksikan dua anak manusia tanpa pakaian berbuat hubungan seks. Malu dengan kelakuan keduanya, lelaki ini pun langsung menangkap keduanya.

Tanpa melawan Sya dan Jam, hanya boleh pasrah ketika ditangkap. Untuk mempertangung jawabkan perbuatanya, keduanya disuruh bersuci dan melakukan solat taubat.

Kemudian, penduduk sudah mendengar khabar tersebut dan berkerumun. Warga yang geram spontan melayangkan tamparan dan pukulan kepada pelaku. Selang tidak berapa lama kemudian, warga menghubungi salah seorang tokoh masyarakat H.Basyarudin. Oleh tokoh masyarakat ini kedua pelaku lalu dibawa ke balai Polis untuk dijauhkan dari amukan penduduk.

M.Addin (30), Ketua Persatuan Remaja (Prima), Tanjung Pura, mengaku kalau ketika ditahan kedua pasangan sejoli mengakui segala perbuatannya. Bahkan, mereka secara terang-terangan mengakui telah 6 kali melakukan perzina  serupa. “Kalau menurut pengakuan mereka, mereka telah melakukan hubungan intim sebanyak 6 kali di tempat yang berbeza. Tempat yang pernah dijadikan lokasi iaitu Perkuburan KristianTanjung Pura, Kuburan Cina, di rumah mereka dan yang terakhir di bilik mandi masjid ini,” ungkap Addin yang mengaku ikut mengiring keduanya ke balai polis malam itu.

Kedua orangtua pelaku pun dipanggil ke balai polis dan berjanji akan menikahkan keduanya. “Kedua orang tua pasangan sejoli itu, sudah datang ke balai polis dan berjanji akan menikahkan keduanya. Tapi perbuatan keduanya sudah sangat keterlaluan dan sulit dimaafkan,” sambung Addin lagi seraya mengaku yang telah dinodai oleh keduanya masjid terbesar kebanggaan warga Langkat.

Addin juga mendesak pihak berkuasa hukum agar menghukum keduanya dengan hukuman yang setimpal. “Saya meminta agar pihak berkuasa hukum dapat memproses keduanya sesuai hukum yang berlaku. Supaya, kejadian serupa tidak terulang lagi dikemudian hari. Sebab, ini sudah menyangkut harga diri, kenapa masjid dijadikan lokasi melakukan penzinaan,” kata Addin kesal.

Sementara Kanit Reskrim Aiptu Jamal ketika memberi kepastian perihal kejadian tadi membenarkan kalau pihaknya mengamankan dua pasangan mesum yang ditangkap warga dari rumah ibadah. “Kejadianya tadi malam itu. Warga yang menghantarkannya ke Polsek. Kerana kedua orang tua pelaku sepakat menyelesaikan masalah ini secara kekeluargaan. Makanya kedua pelaku kita lepas, katanya mereka akan segera dinikahkan. Mereka dijemput orang tua masing-masing disaksikan tokoh masyarakat di sini,” ujar Jamal mengaku keduanya masih tercatat sebagai pelajar .

Didenda Beri Makan Anak Yatim

Perbuatan kedua pelaku yang mencoreng nama baik keluarga dan warga ini. Pasangan sejoli yang ketangkap mesum itu langsung dinikahkan. Pernikahan mendadak tersebut digelar di pejabat urusan agama (KUA) Kecamatan Gebang, Rabu (16/2) petang. Pernikahan hanya dihadiri sanak saudara terdekat keduanya. Tuan Kadi yang menikahkan pasangan zina ini adalah Aman Syakban, petugas P3N.

Selain dinikahkan, kedua pasangan ini juga diwajibkan membayar denda yakni memberi makan 80 orang anak yatim piatu. “Setelah dinikahkan mereka didenda memberi makan anak yatim, sebanyak 80 orang. Mudah-mudahan semua ini boleh dijadikan pelajaran bagi kita semua,” ungkap salah seorang petugas KUA yang dihubungi wartawan. -ruang hati.com


bk-bila nafsu dah menguasai diri ,dah tak kenal mana satu masjid ,kubur...janji dapat puaskan nafsu



Hanya sedetik dari kematian [Video]


Seorang lelaki yang jatuh di stesen kereta api Madrid berhasil diselamatkan hanya sesaat setelah kereta sampai di stesen.



Mati kerana ketawakan keldai mabuk



Tak hanya baik untuk kesihatan, tertawa terbahak-bahak yang berlebihan juga boleh menyebabkan kematian. Hal ini terjadi pada Chrysippus, seorang filosufi Yunani yang menghabiskan saat terakhirnya di bumi setelah ketawa terbahak-bahak. Dia meninggal ketika tertawa melihat keldainya yang mabuk setelah diberi minum wine.


Kejadian ini disebut 'kegembiraan yang fatal' dan setidaknya ada dua kes yang tercatat dalam sejarah yang mati akibat tertawa. Kematian ini biasanya disebabkan oleh sesak nafas atau gagal jantung. Dalam beberapa kes, korban telah tertawa sepanjang malam, dan akhirnya meninggal pada hari berikutnya.






Jangan memasukkan sesuatu yang bukan makanan ke dalam mulut. Itulah peringatan untuk menghindari terjadinya peritonitis atau radang selaput perut. Peritonitis adalah peradangan membran serosa yang melapisi rongga perut, menyebabkan infeksi, pendarahan internal dan kematian yang panjang dan menyakitkan.


Ini terjadi pada Sherwood Anderson, seorang penulis yang menelan tusuk gigi di sebuah pesta makan malam pada tahun 1941. Tusuk gigi mengantarkannya pada kematian.






Lee Seung Seop, l 28 tahun berasal dari Korea ini meninggal kerana dehidrasi dan gagal jantung setelah 50 jam bermain game komputer 'World of Warcraft', game online multiplayer.


Selama bermain, dia hanya minum sedikit minuman dan tidak pernah makan. Dia akhirnya pengsan kerana kelelahan dan mati tak lama kemudian.

Berani tak anda bawak basikal cara macam ni?


skill otai @ orang lama

Inilah Supermodel Paling Legenda di Dunia


Awalnya supermodel pertama dunia,Twiggy dikira mengidap anorexia, namun berjalannya waktu terbukti bahawa badan kurusnya merupakan asli.


Twiggy adalah supermodel pertama di dunia, yang mempopularkan model berbadan kurus. Pada tahun 1966 dimana para model diwajibkan untuk mempunyai berat ideal atau plus size, namun, Twiggy berani tampil berbeza.
Perempuan 62 tahun itu, memiliki boyish hair cut dan bulu mata panjang dan tajam yang menjadi image Twiggy selama bertahun-tahun.

Pemilik nama lengkap Leslie Hornby itu menjadi idola bagi jutaan gadis remaja pada masa revolusi tahun 60an. Pada usia 17, Twiggy adalah salah satu wajah paling terkenal di planet ini, fotonya bahkan terbungkus dalam kapsul waktu dan dikirim ke ruang angkasa.

Seorang ikon yang wajahnya menghiasi sampul majalah Vogue, Tatler dan bahkan di Mod Teen World.

Selama bertahun-tahun berkarya sebagai model, Twiggy berpose untuk beberapa fotografer ternama seperti Barry Lategan, Melvin Sokolsky, Richard dan Bert Stern Avendon yang akan membuat tiga filem tentang perjalanan kariernya di Amerika Serikat pada tahun 1967.

Meskipun Twiggy resmi pencen dari dunia model pada tahun 1970, ia tetap terlibat dalam berbagai hal yang masih berhubungan dengan dunia modeling seperti menjadi cover album Ups Pin - David Bowie.

Kemudian pada tahun 2005, Twiggy telah bertindak sebagai wajah Marks And Spencer. Selain itu ia juga pernah menjadi juri dalam acara reality fashion America's next top model.

Aik..patung pun pandai tarik spender terselit

Heboh Ada Mayat Tak Boleh Diangkat Di Pontianak

Sudah beberapa hari ini warga Pontianak digegarkan dengan berita tentang mayat yang terjatuh ke parit di pekuburan Gang Kesturi Jeruju Pontianak dan tidak boleh diangkat lagi sehingga terpaksa dikubur di parit tersebut walaupun tak sesuai kerana dipenuhi air.




Warga Jeruju yang berada di Jalan Komyos Sudarso di kejutkan dengan susuk mayat tidak dapat diangkat selama empat hari. Warga setempat menemukan mayat perempuan yang sudah membusuk di samping rumah milik seorang penduduk.

Salah satu tokoh masyarakat jeruju, Kawi (40) mengatakan, mayat tersebut merupakan penduduk dari Gang Pisang yang meninggal beberapa waktu lalu dan dibawa ketempat perkuburan yang tidak jauh dari pasar. Namun ketika ditandu oleh orang ramainya, mayat tersebut jatuh kedasar tanah yang di penuhi oleh takungan air.

Setelah mayat itu jatuh dan ketika akan diangkat ternyata berat sehingga tidak dapat diangkat lagi lantaran susah. Akibatnya, dengan terpaksa mayat tersebut dibiarkan begitu saja oleh penduduk dari Gang Pisang.

Sumber

Tengok wayang 3D version of "Titanic macam ni gempak





Diet, Lady GaGa Dikritik

Lifestyle - Gara-gara menuliskan menu dietnya lewat twitter, Lady GaGa malah harus berurusan dengan The National Eating Disorder Association.

Seperti dilapor dari Dailymail, sebenarnya apa yang ditulis penyanyi 26 tahun ini bukanlah hal serius. Namun beberapa pihak meresponnya dengan serius lantaran segala hal yang berbau diet tak patut untuk dijadikan bahan candaan.

National Eating Disorder Association juga mengkritik gurauan itu lantaran beberapa waktu lalu GaGa justru menyerukan pada gadis-gadis untuk tidak lagi melakukan diet. Kerananya, perkumpulan tersebut menilai GaGa tidak konsisten dengan menulis kata-kata macam itu.

"Huh? Ini khan orang yang baru-baru ini meminta para gadis untuk menghentikan diet?" demikian balasan yang ditulis National Eating Disorder Association.

Tak hanya perkumpulan itu saja yang mengajukan protes atas tweet GaGa tersebut. Sejumlah fans juga sempat menyatakan ketidaksetujuannya pada kata-kata yang ditulis GaGa tersebut.

Betul ke kat kelas tayang filem ni,edit ke?

Betul ke kat kelas tayang filem ni,edit ke?

Madonna Lancarkan Parfume Dengan Pamer Seluar Dalam!

Meski sudah berusia setengah abad lebih, Madonna tak pernah kekeringan idea untuk membuat sensasi. Dalam acara pelancaran debut parfumenya, ratu pop dunia ini memberi bonus dengan mempamerkan seluar dalam di balik gaun transparan yang dia kenakan.

Dalam red carpet tersebut, Madonna memakai gaun renda hitam tipis. Meskipun pada bahagian atas mengenakan bodysuit, bahagian bawah dia biarkan memperlihatkan seluar dalam yang mengintip nakal.

Dalam pelancaran parfumenya bertajuk Truth & Dare, penyanyi Die Another Day ini terlihat tampak bersemangat. Tak lupa dia menyampaikan salam kepada sang ibu, Lourdes, untuk dukungan yang tak pernah berhenti.

Spesialis parfum, Coty Inc. baru-baru ini menandatangani perjanjian dengan Madonna dalam pelancaran parfumenya. Selain Madonna, Coty telah memiliki beberapa wewangian selebriti yang dikukuhkan dalam buku mereka seperti David dan Victoria Beckham, Halle Berry, Jennifer Lopez serta Beyonce.

Parfume Madonna ini ditujukan untuk perempuan berusia 25 sampai 45 tahun. Namun memilih kelompok umur 35-45 sebagai sasaran utama. 

Sumber : http://www.kapanlagi.com/

Tolak Ajakan Berhubungan seks, Nenek Dibunuh Datuk

Kartinah, seorang nenek berumur 60 tahun ditemukan tewas bersimbah darah di kediamannya, di Jalan H.Musa, RT 14 RW 02, Petukangan Selatan, Pesanggrahan, Jakarta Selatan dini hari tadi, Sabtu (14/04/2012).

Kapolsek Metro Pesanggrahan, Kompol Darmawan Situmorang, saat dihubungi Tribun menuturkan bahawa berdasarkan keterangan sejumlah saksi, pembunuhan itu dilakukan oleh suami korban sendiri, yakni Soleh (70).

"Dia dibunuh setelah bertengkar dengan suaminya, setelah menolak diajak berhubungan seks," katanya.

Kapolsek menuturkan, Soleh akhirnya marah atas penolakan itu. Sebuah tukul pun ia ambil, dan langsung dihentamkan beberapa kali ke kepala Kartinah, hingga perempuan itu tewas.

Setelah melakukan pembunuhan, Soleh sempat melarikan diri, dan akhirnya ditangkap petugas dini hari tadi, sekitar pukul 04.30 WIB, di terminal bas bayangan, Kebayoran Lama, Jakarta Selatan.

"Dia merancang melarikan diri ke Semarang, kampung halamannya," ujar Kapolsek.

Tukul yang digunakan untuk menghabisi nyawa Kartinah, juga sempat dibuang oleh pelaku. Kompol Darmawan menuturkan bahawa barang bukti tersebut ditemukan petugas di longkang, jaraknya sekitar 200 meter dari kediaman korban.

"Selain mengambil barang bukti, kita juga sudah memeriksa empat orang saksi, iaitu tetangga-tetangganya," katanya.

Pelaku kini meringkuk di Mapolsek Metro Pesanggrahan. Sedangkan jenazah korban saat ini berada di Rumah Sakit Cipto Mangunkusumo, Jakarta Pusat, untuk dibedah siasat.

Sumber : http://jakarta.tribunnews.com

Pencuri Ditangkap saat Mandi

CALIFORNIA - Seorang pencuri mengalami nasib malang setelah melakukan aksi perompakannya di sebuah rumah di California, Amerika Syarikat (AS). Pencuri itu ditangkap saat mandi di dalam rumah yang dicerobohinya.

Polis pun menangkapnya masih dalam keadaan bogel, setelah sesaat dirinya mandi. Pencuri yang diketahui bernama Michael Calvert itu, sempat meminum anggur dan menyantap makanan sebelum dirinya mandi. Demikian diberitakan Associated Press, Sabtu (14/4/2012).

Penangkapan terhadap lelaki berusia 25 tahun ini tidak lepas dari laporan pemilik rumah. Mereka menyedari ada seorang tak dikenal sedang mandi di rumah yang berada di wilayah Joshua Tree itu.

Setelah polis tiba di lokasi, pencuri amatur ini pun langsung ditahan. Segera, pemuda itu dijmasukkan ke dalam penjara yang sudah menantinya.

Calvert didakwa atas tuduhan memasuki pekarangan rumah tanpa izin. Belum ditentukan berapa lama pemuda itu akan menjalani hukumannya. Tetapi yang jelas, dirinya tidak boleh menikmati hasil kejahatannya.
(faj)

Lift Pertama di Dunia dengan Dinding Wallpaper yang Dapat Dijilat


Wow! Di London, Inggris, ada lift yang dindingnya dipenuhi oleh kek yang boleh dijilat. Ini adalah elevator pertama di dunia yang dapat "dirasakan" oleh manusia.
Ada 1.325 kek Jaffa Cakes yang ditempel di dinding lift yang disediakan bagi para pekerja untuk dijilati. Setiap kek Jaffa Cakes yang telah dijilat oleh satu orang, akan dilepaskan dari dinding dan diganti dengan yang baru.
Perusahaan pembuat Jaffa Cakes. McVitie's, mendapatkan inspirasi untuk membuat lift yang penuh kek ini dari filem Willy Wonka, Charlie and The Chocolate Factory. Diperlukan waktu selama 4 minggu bagi para seniman dan tekniksion untuk menyelesaikan projek ini.
Kempen iklan yang sangat unik dari Jaffa Cakes ini dapat ditemui di pejabat perusahaan telekomunikasi Engine di Jalan Great Portland, London.
Senior Brand Manager Jaffa Cakes McVitie's Philippa Tilley menjelaskan, "Kami hanya ingin membawa sedikit kesenangan dalam hidup dan ini adalah cara yang sempurna untuk mendapatkan sedikit kebahagiaan secara langsung bagi para pekerja yang mengalami stress."
The Sun

Lelaki Indonesia dan remaja perempuan dibunuh di pasar malam


KUALA LUMPUR - Kunjungan seorang remaja perempuan ke pasar malam Wira Damai di Gombak dekat sini malam ini, berkesudahan dengan kematian apabila dia menjadi mangsa serangan seorang lelaki dipercayai warga Indonesia.
Dalam kejadian kira-kira jam 8.15 malam itu, Noor Fathanah Misnawi, pelajar Tingkatan 1 di Sekolah Menengah Kebangsaan Sungai Kertas, Batu Caves meninggal
dunia di sebuah klinik swasta selepas cedera pada rusuk kanan akibat terkena tikaman senjata tajam suspek yang sedang mengejar seorang lelaki Indonesia lain.
Ketua Polis Daerah Gombak ACP Abdul Rahim Abdullah berkata, suspek kemudian dapat menikam Mohammad Hasir, 30, sebelum dia melarikan diri dari tempat
kejadian.
"Terdapat lima kesan tikaman pada tubuh Mohamad Hasir termasuk di leher, bahu kiri, dada kiri dan perut menyebabkan kecederaan parah. Dia mati ketika
dalam perjalanan ke Hospital Selayang," katanya menerusi khidmat pesanan ringkas kepadaBernama malam ini.
Abdul Rahim meminta orang ramai yang menyaksikan kejadian itu supaya tampil memberi maklumat kepada Ibu Pejabat Polis Daerah Gombak.
Beliau berkata kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh. - Bernama

sumber : sinar harian

Suami bunuh isteri kerana tolak keinginan seks


JAKARTA: Seorang lelaki berusia 70 tahun ditangkap kerana dituduh membunuh isterinya, 60, selepas wanita itu menolak untuk mengadakan hubungan kelamin.
Ketua Polis Persanggrahan di Jakarta Selatan, Kompol Darmawan Situmorang, mayat wanita terbabit, Kartinah, ditemui berlumuran darah di rumah pasangan berkenaan.

Menurutnya, polis melancarkan gerakan memburu lelaki itu, Soleh yang akhirnya ditemui di terminal bas di Kebayoran Lama.


Dia dipercayai cuba melarikan diri ke kampung asalnya di Semarang, Jawa Tengah.

“Selepas disoalsiasat, Soleh akhirnya mengaku dia membunuh isterinya selepas mereka bertengkar,” kata Darmawan.


Pertengkaran meletus antara pasangan itu yang sudah puluhan tahun berkahwin selepas Kartinah menolak ajakan suaminya untuk mengadakan hubungan suami isteri.




“Dia mengaku memukul isterinya dengan tukul berulang kali hingga Kartinah mati berlumpuran darah,” kata Darmawan.

Tukul berkenaan ditemui kira-kira 200 meter dari tempat kejadian. - Agensi



sumber : myMetro

Pakar karate makan mayat


PERNAMBUCO (Brazil): Seorang pakar karate dan dua wanita ditangkap kerana membunuh sekurang-kurangnya dua orang sebelum memakan daging mangsa untuk ‘membersihkan jiwa.’
Menurut polis, ketiga-tiga warga Brazil yang ditangkap di Pernambuco, timur laut negara itu, adalah anggota yang mempercayai fahaman ‘menyucikan dunia.’ Pakar karate, Jorge da Silveira, 51, ditangkap bersama-sama Isabel Pires, 51, dan Bruna da Silva, 25, kerana merancang membunuh tiga wanita setiap tahun.

Seorang jurucakap polis berkata, rancangan mereka terbongkar apabila polis menemui buku 50 muka milik da Silveira yang mengandungi lukisan dan maklumat mengenai memakan daging manusia.


Polis juga menemui dua mayat di laman rumah kumpulan terbabit.

Mereka percaya mayat itu milik Alexandra Falcao, 20, dan Gisele da Silva, 30, yang dilapor hilang di kawasan itu baru-baru ini.


Kedua-dua mangsa dilapor dilihat berhampiran rumah suspek sejurus sebelum hilang.




Jiran membakar rumah terbabit, tempat mayat itu ditemui Khamis lalu, menurut laporan media Brazil.

Pesuruhjaya Polis, Wesley Fernandes berkata, ketiga-tiga suspek merancang membunuh seorang lagi mangsa berhampiran bandar itu.


Dia percaya suspek sudah membunuh lebih ramai mangsa. - Agensi


sumber : myMetro

Pencuri kereta gembira cuma 30 minit


MELAKA: Seorang penjenayah hanya sempat bergaya memandu kenderaan utiliti sukan (SUV) berharga RM140,000 yang dicurinya selama 30 minit sebelum ditahan pasukan unit peronda polis di Jalan Taman Merdeka, Batu Berendam, dekat sini, kelmarin.
Malah, difahamkan, kenderaan Mitsubishi ASX 2.0 Mivec itu baru dibeli dan digunakan pemiliknya yang juga seorang pensyarah wanita di sebuah institusi pengajian tinggi di negeri ini selama lima hari.

Ketua Polis Daerah Melaka Tengah, Asisten Komisioner Salehhudin Abd Rahman berkata, kenderaan yang diletakkan di pakir rumah menantu mangsa di Taman Tasik Utama, Ayer Keroh disedari hilang selepas anak pemilik SUV itu terdengar bunyi enjin kenderaan dihidupkan jam 8.15 pagi.


“Menantu dan anak mangsa membuka pintu rumah sebelum mendapati kereta itu tiada. Pada masa sama, mereka mendapati kunci SUV yang disangkutkan di tempat letak kunci di dalam rumah juga tiada.

“Menantu mangsa kemudian membuat panggilan kepada 999 dan membuat laporan polis di Balai Polis Ayer Keroh sebelum polis melakukan hebahan dan pemantauan dijalankan unit kereta peronda Polis Daerah Melaka Tengah,” katanya pada sidang medianya di sini, kelmarin.


Menurutnya, kenderaan itu dikesan di Jalan Taman Merdeka, Batu Berendam, jam 8.45 pagi oleh sebuah kereta peronda polis dari Balai Polis Batu Berendam.



sumber : myMetro

Ijab kabul selepas koma seminggu


MELAKA: “Saya pada awalnya bercadang menunda hari pernikahan namun apabila suami sedar daripada koma selepas ditimpa kemalangan, kami memutuskan untuk meneruskannya walaupun dia masih menerima rawatan.
“Syukur dan lega kerana semuanya berjalan lancar, walaupun majlis terpaksa dilakukan di wad hospital yang turut diraikan keluarga dan sahabat handai.” Begitulah luahan kerani, Murni Osman, 33, yang selamat diijabkabulkan bersama pasangannya yang juga pembantu am rendah Majlis Bandaraya Melaka Bersejarah (MBMB), Izman Mohamad, 35, di Wad D2 Hospital Melaka, di sini, semalam.

Pasangan itu terpaksa melangsungkan majlis pernikahan mereka di hospital kerana Izman yang luka pada paru-paru, patah hidung dan bahu kiri, masih dirawat selepas terbabit kemalangan jam pada 6 April lalu.


Izman yang lengkap berbaju Melayu jingga muda dan bersongkok sambil duduk atas kerusi roda, selamat diijab kabul dengan dua kali lafaz oleh Imam 1 Masjid Fat’hur Rahman, Pengkalan Rama, Yunos Bidin, jam 10 pagi.

Wad itu penuh sesak berbanding kebiasaan dengan kehadiran saudara mara, sahabat handai kedua-dua pengantin, seklain wakil media. Menurut Murni, dia gusar dengan keadaan Izman yang koma seminggu sebelum hari pernikahan, namun bersyukur apabila suaminya kembali sedar dan majlis dijalankan seperti dirancang.


“Suami yang menunggang motosikal terbabit dalam kemalangan selepas berlanggar dengan sebuah kereta di Jalan Hang Tuah, Jumaat minggu lalu, ketika dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Tengkera,” katanya.



sumber : myMetro

Bayi dibuang atas but kereta


MUAR: ‘Nama Ayah, Khairulanam, nama ibu, Sri Susanti dan nama anak, Salamiah Hasanah’. Itu nota ditemui di dalam beg sukan mengandungi bayi perempuan baru dilahirkan yang diletak di atas but sebuah kereta milik Pengerusi Masjid Kampung Parit Pechah, Parit Jawa, Abdul Rashid Sirat, 72, di sini, semalam.
Menurut Rashid, nota berkenaan itu tertulis ‘Kami tak mampu untuk menguruskan dan akan menunggu dia di Jakarta kelak’.

“Saya baru selesai menunaikan solat Subuh dan mahu menghidupkan enjin kereta apabila terpandang kotak gabus diletakkan di atas but.


“Saya sangka ada orang tercicir kotak itu sebelum tergerak untuk membukanya. Apabila dibuka, ia mengandungi beg dan saya terdengar suara bayi menangis,” katanya.

Menurut Rashid, dia terus membuka zip beg dan menemui bayi perempuan cukup sifat yang dibersihkan dan dibalut tuala namun masih bertali pusat.


Katanya, sebelum itu, dia serta jemaah lain terdengar deruan enjin motosikal masuk ke kawasan masjid, namun menyangka ia penduduk yang mahu bersolat.




“Namun sejurus penemuan itu, kami terus menghubungi polis untuk memaklumkan kejadian,” katanya.

Bayi perempuan itu sempat diazankan jemaah masjid, Ustaz Sulaiman Sarip, 50-an, sebelum dibawa ke Hospital Pakar Sultanah Fatimah (HPSF) Muar untuk rawatan lanjut.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Muar, Asisten Komisioner Mohamad Nasir Ramli ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu.

“Kami masih mengesan ibu bapa bayi berkenaan dan pada masa sama meminta kerjasama orang ramai yang ada maklumat supaya tampil membantu siasatan,” katanya.



SUMBER : MYMETRO



Goyang Pak Arab,makanan atas badan


KUALA LUMPUR: Mereka berasal dari Timur Tengah dan memiliki wajah kacak dan bertubuh sasa serta bergaya. Malah, ada antaranya sudah berumah tangga, namun maruah mereka hanya RM600 kerana dengan bayaran sebanyak itu, apa saja boleh dilakukan terhadap mereka, termasuk melihat ‘anu’.
Bayaran untuk menonton lelaki Arab bernafsu songsang itu jauh lebih mahal berbanding caj dikenakan terhadap lelaki tempatan yang hanya bernilai RM75 seperti di pusat istirahat dan urut yang menyediakan tukang urut lelaki.
Sekali imbas, tiada kesalahan boleh disabitkan terhadap pusat rawatan itu kerana ia menyediakan kemudahan urutan sesama jantina, namun yang membezakannya ialah perkhidmatan urutan secara bogel dan badan ke badan (B2B) sesama lelaki.

Mendedahkan perkara itu, seorang pegawai perhubungan awam syarikat swasta di ibu negara yang mahu dikenali sebagai Harry, 28, berkata, dia pernah menonton pakej itu ketika menghadiri majlis hari jadi eksklusif seorang kenalan di sini bersama rakannya, beberapa bulan lalu.




“Ketika itu kami menempah 10 lelaki dari Timur Tengah dan semuanya dibaringkan dalam satu bilik tanpa seurat benang dengan makanan diletakkan di atas badan mereka.

“Saya tak tahu bagaimana mereka berada dalam majlis kami ketika itu. Mereka tak banyak bercakap, tapi saya mendapat tahu mereka dibawa khas kerana ditempah dengan bayaran RM600 seorang.

“Tiada adegan terlarang berlaku sepanjang majlis itu kecuali adegan pegang-pegang kerana kebanyakan lelaki berkenaan mendakwa bukan pengamal seks songsang, sebaliknya hadir sebagai pelayan kerana dibayar untuk ‘menghibur,” katanya kepada Metro Ahad.



sumber : myMetro

Sakit tiga jam dek cincin RM5


SEBERANG JAYA: Seorang ibu terpaksa menahan sakit hampir tiga jam selepas cincin dipakainya gagal dikeluarkan sehingga menyebabkan jari tangan kanannya membengkak di Hospital Seberang Jaya (HSJ), di sini, kelmarin.
Dalam kejadian jam 7 malam, A Devika, 22, menahan kesakitan selepas kakitangan hospital turut gagal membantunya sehingga mereka terpaksa minta bantuan Jabatan Bomba dan Penyelamat.

Devika berkata, dia memakai cincin itu sejak seminggu lalu sebelum jari telunjuknya membengkak empat hari kemudian.


“Selepas jari membengkak, saya cuba menanggalkan sendiri cincin itu dengan pelbagai cara tetapi gagal,” kata ibu kepada seorang cahaya mata itu.

Menurutnya, tidak mampu menanggung kesakitan, dia ke HSJ jam 4 petang kelmarin untuk mendapatkan rawatan, namun kakitangan hospital juga gagal menanggalkan cincin sehingga terpaksa meminta bantuan bomba.


Katanya, cincin berharga RM5 itu dibeli di pasar malam berhampiran rumahnya di Butterworth dan dia tidak menyangka kejadian itu berlaku akibat memakainya.




“Mula-mula pakai cincin ini, saya rasa selesa, jadi saya tidak sangka lama-kelamaan jari saya membengkak,” katanya.

Sementara itu, Pegawai Bomba Kanan II, Balai Bomba Perai, Ismail Ibrahim berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan jam 7.15 malam dan tiba beberapa minit kemudian.


“Kita terpaksa menggunakan ‘ring cutter’ untuk memotong cincin dan jari mangsa juga membengkak,” katanya.


sumber : myMetro

Budak sekolah perempuan bukak tudung main poker





Batu karang sebesar buah kelapa seberat 1.13kg



Batu karang terbesar kebanyakkan doktor pernah melihat bersaiz bola golf sahaja tetapi satu pembedahan di Hungary batu karang sebesar buah kelapa berukuran 17cm dan seberat 2.48kg .




Sandor Sarkadi telah menjalani pembedahan di bahagian perut di Debcrecen,timur Budapest.Dia telah dikejarkan ke bilik pembedahan di Hospital Kenez Gyula apabila keputusan X-RAY menunjukkan terdapat segumpal batu karang.




Disebabkan perkara ini beliau lebih berhati-hati dan menjaga rutin harian demi kesihatannya.(link)

Foto Dewasa sebelum waktunya

Istilah dewasa menggambarkan segala organisme yang telah matang, tapi lazimnya merujuk pada manusia: orang yang bukan lagi anak-anak dan telah menjadi lelaki atau wanita dewasa. kemudian, kata dewasa memiliki saingan iaitu dewasa sebelum waktunya,bagaimanakah hal itu boleh terjadi, dan bagaimana ciri-cirinya, mungkin gambar-gambar berikut boleh menunjukkan teori diatas.






Hanya tak buat kerja sekolah murid dicubit dan diputar pipi sehingga tersiat

Seorang murid berusia 10 tahun, bernama Chao Qun Zheng pergi kesekolah seperti biasanya di HeNan, China tanpa menyedari bahawa bahaya besar sedang menunggunya. Seorang guru kepadanya mengetahui bahawa Chao tidak menyelesaikan kerja rumahnya, guru perempuan itu pun menjadi marah.

“Dia sangat marah pada ketika itu,” kata Choa. “Dia mencubit dan memutar pipi saya dengan kedua tangan nya dan kemudian mengangkat saya dari tempat saya berpijak. Sang guru terus mengangkatnya diatas sampai satu pipi  tersiat dan berdarah banyak. Tanpa  perasaan bersalah, guru itu memungut kulit pipi Choa dan meletakkan kembali ke wajahnya, dan menyuruh Choa untuk pulang ke rumah ketika itu juga.

Ketika orang tuanya melihat keadaan Chao, mereka pun teus membawa nya ke hospital. Diperlukan 52 jahitan untuk menjahit kembali kulit (mungkin dagingnya) kembali ke wajah Choa.Ayahnya pun melaporkan kejadian ini kepada pihak polis dan berniat untuk membawa kes ini kemuka pengadilan.

bk-diharap cikgu-cikgu jangalah sampai berkelakuan begini,perbanyakkan besabar-selamat mengajar kembali

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved