Aksi datuk brutal,langgar kereta yang menghalangnya

on 13 April 2012

Datuk yang bernama Ronald Pemberton, 83,telah melanggar kereta
yang menghalang keretanya untuk keluar daripada garaj keretanya...
Malangnya kejadian ini telah berjaya di Rakam CCTV serta orang ramai..dan dia telah
dihadapkan ke Makhamah....





Lelaki Singapura Diadili Kerana Pecahkan Telur di Dada Perempuan


REPUBLIKA.CO.ID, SINGAPURA – Kurang kerja agaknya, demikian komen orang ramai di Singapura pada Misti Talimin, 51 tahun. Lelaki itu kini harus duduk di kerusi roda dengan tuduhan melakukan pelecehan seksual. Ia dituduh dengan sengaja meramas dada seorang perempuan sambil memecahkan telur di atasnya.

Kejadian berlaku di sebuah flat di Woodlands pada akhir tahun lalu. Wanita yang disembunyikan identitinya tak terima dengan perbuatannya dan melaporkan pada pihak berwajib.

Misti yang selama persidangan diwakili peguamnya, akan menghadapi tuntutan penjara selama dua tahun jika terbukti bersalah. Ia juga kemungkinan harus membayar sejumlah denda. Sedang mangsanya, seorang agen properti, sudah memberikan keterangan pada pengadilan.

Bila pengadilan berjalan lancar, hukuman akan segera dibacakan .

Wanita Pakai Gaun Pengantin 76 Kg Bikin Heboh di London

Wanita ini tiba-tiba saja muncul di keramaian kota London. Ia membuat heboh dan jadi pusat perhatian kerana mengenakan gaun pengantin berwarna pink yang beratnya mencapai 76 kg.

 Tentu bukan tanpa tujuan wanita bernama Gem Allen itu berada di keramaian London dengan mengenakan gaun pengantin. Ia melakoni hal tersebut untuk mempromosikan serial reality show terbaru 'Big Fat Gypsy Weddings' yang tayang di Channel 4, Inggris.

 Channel 4 memang sengaja mengirim Gem ke pusat-pusat keramaian di London dengan memakai gaun pengantin yang sangat berat. Gaun tersebut dirancang oleh Thelma Madine, desainer yang membuat sebagian besar gaun untuk para mempelai wanita di reality show 'Big Fat Gypsy Wedding'.

 Gaun yang dipakai Gem cukup berat kerana gaun tersebut dihiasi kristal Swarovski di seluruh bahagiannya. Ada enam dalaman rok yang dijahit untuk melengkapi gaun tersebut.

 Tentunya gaun yang berat itu menyulitkan Gem. Dia harus berjuang untuk masuk dan keluar dari limousine yang membawanya mengelilingi pusat keramaian di London, salah satunya adalah Istana Buckingham.

 "Perlu lima minit untuk membuatnya keluar dari limo dan lima minit juga untuk memasukkan. Dia juga tidak boleh duduk di kerusi, tapi di lantai kereta," ujar salah seorang pekerja yang membantu Gem keliling London. Dikisahkannya lagi, gaun tersebut juga benar-benar membuat pinggang sang model pegal.

Saat keliling kota dengan gaun tersebut, tentu saja Gem jadi pusat perhatian. "Ramai orang ingin foto bareng dengannya dan dia banyak sekali dilamar. Banyak sekali kereta yang mengklaksonnya," tutur seorang pekerja yang ikut mendampingi Gem.

 Seperti dikutip dari Daily Mail, untuk para wanita gypsy, menikah dengan gaun yang berat memang sebuah keharusan. Malah semakin berat gaun tersebut makin bagus. Gaun pengantin wanita gypsy bahkan ada yang dilengkapi dengan 24 skirt dalaman, sehingga membuat gaun tersebut jadi sangat lebar.

Gambar lelaki terjun bangunan



Rambut pun kena curi

CHICAGO – Polis Chicago baru saja mendapati sebuah kes pencurian yang membuat mereka merasa hairan kerana mereka harus mengurus pencurian rambut manusia dari sebuah perusahaan pusat kecantikan.

Polis merasa hairan apa yang dianggap berharga dari segumpal rambut yang telah dicuri oleh para pelaku pencurian itu.

“Para pelaku pencurian itu memecahkan pintu yang telah dikunci dengan dua kunci gerendel. Lalu mereka mengambil rambut-rambut manusia yang tak ada nilai di dalamnya,” ujar seorang polis, seperti dilapor Associated Press.

Sarjan polis berkata, bahawa dirinya banyak menangani kes perampokan, tetapi tidak pernah satu dari perampokan tersebut yang melibatkan rambut.

Tidak jelas kerugian yang disebabkan dari perompakan ini. Belum diketahui apa motif membuat mereka mencuri bekas rambut ini.(rhs)

Orang India ini Mengangkat Tangan Kanannya Selama 38 Tahun,kenapa Ya?

Sadhu Amar Bharati adalah orang suci India yang mengaku telah membuat tangan kanannya membesar di udara sejak tahun 1973. Sekarang, 38 tahun kemudian, tangannya hanya tinggal kulit dan tulang, namun telah menjadi simbol bagi umatnya Shiva di India.

Sampai tahun 1970, Amar Bharati adalah lelaki kelas menengah yang tinggal hidup normal. Dia punya pekerjaan, rumah, isteri dan tiga anak, tapi tidak ada yang penting ketika dia bangun suatu pagi dan memutuskan untuk meninggalkan semuanya di belakang dan mengabdikan hidupnya untuk melayani dewa Hindu Siwa. Dia mulai berkeliaran di jalan-jalan India mengenakan pakaian yang sederhana dan tercatat hanya Sadhu Trishula terpercaya nya (a trisula logam). Setelah tiga tahun, pada tahun 1973, Amar menyedari bahwa dia masih terlalu berhubungan dengan mewah memudar dan kenikmatan hidup fana, dan memutuskan untuk memisahkan diri dari mereka dengan mengangkat tangan kanannya dan menjaganya agar tetap terangkat. 38 tahun kemudian, dia tidak boleh menggunakan lengannya.


Sumber-sumber lain mengatakan Amar Bharati merasa kecewa dengan semua pertempuran terjadi di dunia, dan memutuskan untuk mengangkat lengan kanannya untuk perdamaian. Seorang Sadhu dihormati di Mela Kumbh, di Haridwar, Amar telah menginspirasi Sadhus lain untuk mengangkat tangan mereka untuk perdamaian dan harmoni, dan beberapa dari mereka telah menyimpan mereka dibangkitkan untuk tujuh, terakhir tiga belas, bahkan 25 tahun. Tapi melakukan hal seperti ini tidak hanya bererti menyerah fungsi bahagian tubuh yang penting, itu juga bererti berurusan dengan banyak kesakitan. Bharati sendiri mengatakan ia melewati sakit luar biasa untuk waktu yang lama, tapi sekarang tidak lagi kerana lengannya benar-benar berhenti berkembang dan terjebak dalam posisi, aneh semi vertikal, struktur bertulang tidak berguna lagi, kuku bengkok bahawa ia tidak boleh digerakkan lagi

Hitler Punya Satu Buah Zakar

Laporan Kesihatan tentara Jerman membenarkan bahawa Hitler hanya mempunyai satu buah zakar pada testisnya. Hal ini sama dengan lagu yang populer dinyanyikan orang-orang Inggris pada saat perang dunia ke II untuk mengejek Hitler. 'Hitler hanya punya sebuah bola'.

 Hal ini berdasarkan pengakuan veteran perang Johan Jambor pada tahun 1960an, seperti ditulis The Sun. Jambor menjelaskan bagaimana ia menolong Hitler saat perang dunia I dan menjelaskan Hitler kehilangan testikelnya. Fakta ini akhirnya menjadi jelas 23 tahun setelah kematian Jambor.

 Jambor meninggal pada tahun 1985 dalam usia 94 tahun. Namun sebelum meninggal dia sempat bercerita pada seorang pendeta Franciszek Pawlar. Blassius Hanczuch, rakan Jambor menceritakan kisah tersebut sesuai dengan perkataan sang pendeta.

 "Pada tahun 1916 mereka bertempur di Somme," jelas Hanczuch seperti ditulis www.ananova.com, . Pada saat itu Jambor dan rakan-rakannya menyelamatkan pasukan yang tercedera. Jambor mengingat Hitler kerana Hitler saat itu sangat bising, berteriak-teriak minta diselamatkan. "Tolong...tolong," jerit Hitler.

 Pada saat itu Johan melihat perut Hitler terluka, dan 'bolanya' hilang satu. Begitu diselamatkan doktor, Hitler langsung bertanya, "Apakah aku masih boleh punya anak,?"

 Setelah ditolong dan akhirnya berkuasa, Hitler tidak tahu terima kasih. Ia malah membuat Jambor menderita kerana mengetahui rahsianya.

 Beberapa orang terkenal lainnya yang terlahir dengan satu testis antara lain, Lance Armstrong, Tom Green, Mark Latham, Frank Church, Napoleon Bonaparte, Arnold Schwarzenegger, Hans Lippershey dan John Kruk.

Kulit Tangan dan Kaki Lelaki China Ini Mendadak Berubah Seperti Kulit Limau

REPUBLIKA.CO.ID, BEIJING – Doktor di China sedang mencuba untuk mengubati seorang lelaki 51 tahun yang tangan dan kaki tiba-tiba membengkak. Tak hanya itu, empat anggota tubuh itu juga berubah tekstur menjadi serupa  kulit limau.

Gejala yang dialami Yang Bing, nama lelaki itu, menurut doktor adalah contoh ekstrim namun klasik myxedema pretibial, komplikasi jarang penyakit Graves.

Dia didiagnosis dengan penyakit Graves enam tahun yang lalu dan memakai ubat-ubatan tanpa batas.

Namun, Yang mengeluh ubat tidak meredakan gejala aslinya dan berhenti memakannya setelah dua tahun.

Saat itulah tangan dan kaki mulai membengkak dan – akhirnya – ia pergi ke Hospital  Xin Qiao di Chongqing untuk mencari bantuan.

Yang berkata penyakitnya itu dimulai dengan ruam berair yang muncul di bahagian belakang tangan dan kaki. Makin hari, ruam itu berubah menjadi lepuhan yang kain membesar.

“Mereka akhirnya membentuk cengkerang keras dan sekarang saya tidak dapat berbuat apa-apa dengan tangan kiriku, tidak bahkan membuat kepalan,” katanya.

“Dan aku harus memakai kasut terbesar yang ketika membukanya, harus digunting.”

Blogger Indonesia Dituntut Oleh Facebook Kerana Themes Blognya Yang mirip tampilan facebook.


Themes Yang mirip tampilan facebook.

Seorang blogger Indonesia yang bernama Ainun Nazieb menghadapi masalah dengan raksasa penguasa jejaring sosial Facebook. Perusahaan tersebut melayangkan surat tuntutan terhadap Nazieb.

Apa masalahnya?
Surat tuntutan ini bermula ketika Nazieb membuat blog peribadi yang beralamat di nazieb.com dan membuat tema blog bernama 'Smells Like Facebook' yang mirip dengan tampilan Facebook versi pertama.
Berawal dari untuk membuat tema blog peribadi yang mirip tampilan Facebook, akhirnya ada beberapa teman yang meminta dia menyediakannya sebagai tema yang boleh dipakai oleh orang banyak kerana dinilai menarik.

"Jujur saya tidak berniat mencari keuntungan, kerana saat itu saya hanya berniat share saja," tutur Nazieb, ketika dihubungi okezone.

Tema blog tersebut memang sudah distop untuk dimuat dari blog peribadinya, namun peredarannya belum tentu berhenti. Orang lain masih mungkin boleh melakukan share melalui blog mereka.



Upaya yang sedang dilakukan Nazeib saat ini ialah berbincang dengan kuasa hukumnya yang disediakan oleh pimpinan perusahaan di mana dia bekerja sekarang. Bersama kuasa hukumnya dia akan memenuhi panggilan pihak Facebook Indonesia untuk mengetahui apa yang sebenarnya dituntut pihak Facebook.

Apa yang dilakukan Ainun Nazieb memang lebih dari sebuah kreatifiviti biasa. Memanfaatkan ilmu untuk sebuah karya memang sangat diharapkan ada di setiap individu generasi penerus bangsa, namun sebaiknya memperhatikan juga karya orang lain. Jangan sampai menimbulkan masalah yang lebih besar kerana masalah hak cipta.

Kiranya kejadian ini menjadi pelajaran bagi kita yang bergelut di dunia digital, khususnya sebagai blogger atau web desainer / developer. Karya orang wajib untuk dihargai. Kebiasaan buruk yang sering dilakukan beberapa blogger adalah menghapus credit / copyrigth yang biasanya terletak di footer setiap template.

CEO Agensi : Wajah 2NE1 Tanpa Make Up Jelek! (Foto)


infospesial.net -  CEO agensi 2NE1 Yang Hyun Suk berulang kali mengatakan jika girlband 2NE1 terlihat jelek jika tak ber make-up. Dan kini beredar luas foto para personel 2NE1 tanpa memakai make-up di dunia maya. Benarkah mereka jelek ?

Foto 2NE1 tanpa makeup tersebut beredar di sebuah forum online ternama. Di foto itu terlihat leader CL, Minzy, dan Bom dengan pakaian sehari-hari dan tanpa make up. Mereka terlihat sangat berbeza dari penampilan biasanya diatas pentas Foto ini sendiri diambil pada tahun 2009 lalu.

Seperti dilansir Soompi, Khamis (12/4/2012) melihat foto polos para personel 2NE1 ini, netizen pun memberikan bermacam komen. Topik 2NE1 tanpa make up sebelumnya mencuat setelah leader CL mengeluh di program variety show 'Strong Heart'. Ia mengeluhkan CEO yang selalu mengkritiknya jelek tiap kali mereka tampil tanpa make up.

"Ia terus-menerus mengatakan kalau aku jelek. CEO datang saat kami berlatih untuk konsert. Aku tak memakai make up apapun saat itu dan ketika ia melihatku, ia bilang sekali lagi 'kau sangat jelek'," ujar CL saat itu.

Personel Pussycat Dolls Bogel di Karpet Merah


infospesial.net -  Selama bergabung dengan Pussycat Dolls, Melody Thornton memang sudah tidak asing terlihat mengenakan pakaian yang sangat berani. Dan tampaknya hal tersebut terbukti saat ia menghadiri acara Elle's Women In Music dengan baju tembus pandangnya.


Penyanyi yang berusia 27 tahun itu berhasil menarik perhatian ramAI orang dengan mengenakan gaun yang tembus pandang. Seperti dilansir dari Dailymail, gaun Melody berwarna cokelat mirip seperti kulitnya, dan gaun tersbuut sangat tipis seperti ia terlihat seolah tengah bugil ketika berdiri di red carpet.

Gadis 15 tahun Terobsesi Jadi Boneka

LONDON - Gadis bernama Venus Palermo tidak mempunyai cita-cita seperti gadis pada umumnya. Dia justru ingin menjadi sebuah boneka.

Venus tidak ingin menjadi artis atau model, dirinya amat terobsesi untuk menjadi boneka. Ini terlihat dari cara dia berjalan dan berbicara. Bahkan penampilannya baik busana mahupun riasan di wajahnya selalu mencontohi gaya boneka. 

Pergaulan remaja berusia 15 tahun ini pun amat terbatas. Dia hanya menjalani hidupnya di rumah, baik untuk bersekolah ataupun mencari teman yang hanya dilakukannya di dunia maya. 

Foto-foto Venus ternyata menarik perhatian banyak orang. Internet pun sudah menjadikan dirinya begitu terkenal. Terbukti dengan 30 ribu responden yang melihatnya melalui YouTube. Dirinya pun mendapat teman hingga 20 ribu orang di Twitter dan Facebook.     

"Saya akan selalu bergaya dan berpakaian seperti boneka. Tidak peduli berapa usia saya saat ini," ujar Venus seperti dikutip dari The Sun, Khamis (12/4/2012).

Venus dikhabarkan sudah menghabiskan 120 poundsterling  tiap bulannya.  Remaja yang memiliki kulit pucat ini, menghabiskan wangnya untuk selalu mengenakan pakaian berwarna pastel dan berdandan.

Anehnya, sang ibu tidak merasa khuatir atas gaya hidup anaknya yang meniru boneka. Dia hanya boleh mendukung apa yang dipilih puterinya saat ini.

"Saya mendukung dia. Saya akan lebih khuatir jika dia bergaul dengan orang yang tidak jelas dan pulang dalam keadaan mabuk lalu hamil. Dia hanya seorang gadis cantik yang senang terlihat manis," ujar  Venus, Margaret.  

Roti Selamatkan Nyawa Seorang Datuk

CONVENTRY - Seorang datuk tua jatuh pingsan ketika memasukan barang belanjaan ke keretanya. Beruntung saat itu ada seorang petugas pemadam kebakaran berada di lokasi kejadian, yang kemudian membantunya dengan roti.

Jack Edwards didapati pengsan saat dirinya ditemukan oleh seorang petugas pemadam kebakaran, John Bird. Datuk berusia 89 tahun itu diketahui terkena serangan jantung.

Bird pun langsung bergegas menolong orang tua itu. Ketika melihat roti yang jatuh dari tumpukan belanjaan, dengan segera dia menjadikan enam bungkus roti itu sebagai pengganjal kepala Jack agar saluran nafas lancar. Saat bersamaan Bird menekan dadanya. 

"Ketika saya berada di tempat parking sebuah kedai, pria tua itu terlihat lemas lalu pengsan. Nafasnya pendek dan saya hampir tidak boleh menemukan denyut nadi," ujar Bird, seperti dikutip dari Mirror, Kamis (12/4/2012).

"Saya harus membuka saluran nafasnya, tetapi tidak ada benda yang boleh menopang kepalanya di lantai. Saya melihat bungkus roti yang jatuh dari belanja dan dari situlah muncul idea seperti itu," imbuhnya. 

Saat  ambulans datang, denyut nadi Jack mulai berdetik. John yang mengunjungi Jack ke rumah sakit untuk mencari tahu khabarnya, merasa senang melihat datuk tua itu memakan roti yang telah menyelamatkannya.

Cara Jang Nara Mempertahankan Wajah Remaja

Artis dan penyanyi Korea Selatan Jang Nara yang memiliki wajah imut itu mengungkapkan rahsia di balik foto wajahnya yang tanpa riasan. Saat menjadi tamu di program Strong Heart di stesen SBS pada Selasa, 10 April 2012, selebriti berusia 31 tahun ini menjawab pertanyaan host program itu, Lee Dong-wook. 

Lee menanyakan resepinya menjaga kecantikan wajahnya agar selalu tampil seperti anak gadis. Jang yang beberapa kali membintangi drama dan menyanyikan lagu Cina ini memberikan jawabannya. "Saya merias wajah sangat cermat." 

Jang menjelaskan bahawa wajah bayinya sebenarnya hanya keberhasilan dia merias muka. "Ketika saya pergi keluar, ada perbezaan besar antara saat saya memakai make-up dan saat tidak. Impak dari make-up itu sangat besar."

Jawaban itu memancing Lee untuk bertanya selanjutnya. "Foto polos wajah Anda di Twitter itu membuat mengundang banyak perhatian. Meskipun tidak ber-make-up, wajah Anda masih terlihat cantik dan awet muda." 

Artis yang membintangi siri Wedding dan Baby-Faced Beauty ini menjawab secara jujur. "Sebenarnya saya enggak difoto tanpa riasan. Meskipun, wajah saya tidak polos, orang-orang terus saja bilang kalau saya tak ber-make-up. Jadi ya, aku diam saja. Di foto itu, saya memakai krim BB (krim penghalus), eyeliner, dan bahkan menarik alis mata saya," katanya.

Sumber : http://www.tempo.com

Perempuan Ini Telanjang di Depan Petugas di Lapangan Terbang


TRIBUNNEWS.COM - Seorang perempuan tertangkap kamera penumpang di lapangan terbang dengan melepas pakaiannya di depan petugas di  Denver International Airport, Amerika Syarikat (AS), Selasa (10/4/2012). Demikian dilansir Daily Mail, Khamis (12/4/2012).
Insiden itu terjadi sekitar pukul 8.45 pagi waktu setempat setelah perempuan bersangkutan ketahuan oleh petugas merokok di ruang berlepas. Petugas lapangan meminta perempuan itu membuang rokoknya. Namun, tak berapa lama kemudian perempuan itu malah melepas pakaiannya.
Ia kemudian hanya berdiri saja dalam keadaan telanjang ketika petugas memintanya untuk mencetak ulang boarding pass miliknya. Tidak jelas mengapa ia melepas pakaiannya namun polis mengatakan ini tak terkait dengan pelanggaran merokok di ruang keberangkatan yang dilakukan perempuan ini.
Perempuan ini mengatakan kepada petugas jika dirinya sangat lelah dan kurang tidur. "Ini sepertinya ada masalah dengan gangguan mental," demikian disampaikan juru bicara polis Denver, Sonny Jackson.
Seorang saksi mata mengatakan jika penumpang terkejut atas aksi yang dilakukan perempuan ini. Orangtua menutupi mata anak-anak mereka. Setelah 20 minit berdiri, perempuan yang identitiya tak diketahui ini segera dibawa ke RS. Ia tak ditangkap atau mendapatkan tuduhan serius atas apa yang dilakukannya.

KFC Thailand mohon maaf


BANGKOK - Pengendali restoran makanan segera Kentucky Fried Chicken (KFC) Thailand mengeluarkan permohonan maaf selepas rakyat negara itu mengkritik satu mesej yang ditulis di laman sosial Facebook miliknya.
Mesej itu menggesa orang ramai supaya orang ramai pulang ke rumah dan memesan ayam KFC. Ia ditulis ketika orang ramai panik dan bergegas pulang berikutan berlaku dua gegaran di Aceh, Indonesia yang mencecah kekuatan 8.6 pada skala Richter semalam.
Syarikat itu menulis mesej yang berbunyi: "Cepat pulang ke rumah dan ikuti perkembangan terkini berita gempa bumi dan jangan lupa untuk memesan menu KFC kegemaran anda."
Ia nyata mengundang komen-komen marah yang menyifatkan KFC Thailand tidak sensitif dan mementingkan diri sendiri. Mesej itu kemudian dibuang dan digantikan dengan permohonan maaf. - Agensi
sumber : kosmo online

Joy jadi lelaki


JAKARTA: Muhammad Prawirodijoyo, yang selama 19 tahun dianggap wanita kerana keabnormalan kongenital atau kemaluannya, akhirnya sah menjadi lelaki selepas menjalani pembedahan penyesuaian kelamin, semalam.
Pembedahan itu membabitkan 24 pakar perubatan, diketuai oleh Dr Kariadi di Hospital Besar Semarang.
Jurucakap hospital, Darwito, berkata Muhammad yang selama ini dikenali sebagai Siti Maimunah dan juga Joy, menghadapi masalah keabnormalan kongenital iaitu lubang kencing berada jauh di belakang.

“Ia menyebabkan air kencingnya meleleh sedikit demi sedikit dari kemaluannya setiap kali dia membuang air kecil,” kata Darwito.



Menurutnya, pemeriksaan yang dijalankan pakar perubatan itu mendapati Joy mempunyai zakar.


“Pemeriksaan ultrasound juga menunjukkan dia mempunyai testikel tetapi tidak normal,” katanya.

Pembedahan itu dijalankan dalam dua peringkat.
Semalam, pakar bedah melakukan uretroplasti untuk membuat saluran kencing baru di bahagian bawah zakarnya.

Pembedahan kedua akan dilakukan enam bulan selepas pembedahan pertama dengan pakar bedah berharap dapat mencantumkan saluran kencing baru pada hujung zakar Joy.

Dia menjadi tajuk akhbar apabila mengemukakan petisyen untuk menukar jantinanya dari wanita kepada lelaki tahun lalu.

Mahkamah Semarang meluluskan permohonannya 27 Disember lalu, apabila usianya genap 19 tahun. - JP

Pencuri bunuh diri, dua mayat reput ditemui dirumahnya


TOKYO: Seorang lelaki yang disyaki pencuri, membunuh diri dengan melompat dari bumbung apartmennya apabila polis menyerbu rumahnya untuk mencari dua mayat yang dikatakan disumbat di dalam almari baju.
Fuji TV dan media lain melaporkan, anggota polis menghentikan pencarian mayat di rumah Isao Takahashi, 62, apabila lelaki itu terjun dari bumbung bangunan enam tingkat setelah memberitahu mereka dia perlu membatalkan temujanji.

Dua hari kemudian, pemilik rumah Takahashi, menemui dua mayat reput yang dibalut surat khabar dan plastik ketika melakukan pembersihan di apartmen itu di Fukushima.


Anggota polis dipetik oleh akhbar tempatan Kahoku Shimpo sebagai berkata: “Suspek membunuh diri kira-kira 10 minit selepas kami memulakan kerja mencari. Kami kemudian menghentikan kerja mencari apabila tidak menemui mayat itu.

Polis Fukushima bagaimanapun berkata mereka tidak dapat mengesahkan laporan itu. - AFP



sumber : myMetro

Remaja ‘patung’ popular di internet


LONDON: Sambil bergaya di hadapan kamera komputer, dengan bibir seperti kudup mawar dan kulit wajah yang licin, Venus Palermo bercerita di hadapan berjuta peminatnya.
Venus bukanlah bintang pop atau model. Dia yang berusia 15 tahun, berasal dari London dan berpakaian seperti patung.

Mekap dan bedak berwarna putih menjadikan warna kulitnya seperti porselin dan matanya kelihatan seperti anak patung kerana dia memakai kanta lekap berbintik berwarna coklat dan bulu mata palsu.


Dia memilih warna pastel untuk pakaiannya dan sering dilihat mengenakan gaun yang biasanya sesuai untuk kanak-kanak perempuan.

Penampilannya menjadikan remaja Britain itu terkenal di internet. Lebih 30,000 orang melanggan saluran Youtube rasminya, ditambah lagi 20,000 pengikut di laman sosial Twitter dan Facebook.


Dia mempunyai 85 video tutorial di laman Youtube, VenusAngelic, dan ditonton 10 juta kali. Satu videonya mengajar sesiapa yang mahu kelihatan seperti patung, ditonton 1.6 juta kali. - Agensi



sumber : myMetro

Hilang ingatan kena belasah


KUALA LUMPUR: Seorang lelaki cedera parah di kepala dan mengalami hilang ingatan manakala rakannya cedera ringan selepas ditumbuk dengan buku lima dalam kejadian samun kereta mewah di Lebuhraya Metramac, arah Cheras berhampiran Bandar Sri Permaisuri, di sini, awal semalam.
Dalam kejadian kira-kira jam 4.50 pagi itu, mangsa, Mariss Khan Mer Amanullah Khan, 32, dan Ahmad Azraf Azman, 26, dalam perjalanan pulang ke rumah selepas bermain badminton apabila kereta Honda Civic dinaiki mereka dilanggar sebuah kereta BMW dari arah belakang di tempat kejadian.
Ahmad Azraf berkata, sejurus dilanggar, dia memberhentikan keretanya di tepi jalan sebelum keluar dari kereta bersama Mariss Khan untuk melihat kerosakan.

Menurutnya, tiga lelaki kemudian turun dari kereta BMW berkenaan, namun dia terkejut selepas mendapati dua daripada mereka bersenjatakan buku lima manakala seorang lagi membawa parang berlari ke arah kereta mereka.



“Lelaki yang membawa parang itu menyerang dengan senjatanya, namun saya sempat mengelak, tetapi saya tetap ditumbuk lelaki itu beberapa kali.


“Mariss tidak sempat mengelak kerana dua lelaki itu sudah menumbuknya bertubi-tubi dengan buku lima di muka dan kepala hingga pengsan,” katanya ketika ditemui Harian Metro, semalam.


sumber : myMetro

Sri Wani dakwa diganggu


KUALA LUMPUR: “Ramai wartawan mengekori, saya tak boleh keluar (rumah),” begitu kata Sri Wani Choo Abdullah, isteri yang didakwa lelaki oleh suaminya di Mahkamah Tinggi Syariah, di sini, semalam.
Sri Wani berkata demikian selepas Hakim Syarie Abdul Walid Abu Hassan membenarkan permohonannya untuk memasukkan pindaan dalam permohonan injunksi untuk menghalang madu-madunya daripada menyebarkan fitnah terhadapnya. Mahkamah kemudian mengarahkan Sri Wani membuat pindaan itu segera dan menyerahkannya kepada responden.

Prosiding semalam sepatutnya ditetapkan untuk Sri Wani, 37, menyerahkan permohonan injunksi, namun dia memohon kebenaran mahkamah untuk membuat pindaan dan mahkamah membenarkannya.


“Saya mohon untuk membuat pindaan terhadap permohonan injunksi ini kerana saya ingin masukkan terma supaya responden tidak menyebarkan dan tidak memberi sebarang kenyataan,” katanya.

Sri Wani memberitahu mahkamah, sebelum ini suaminya, bekas dekan sebuah institusi pengajian tinggi awam, Dr Bahrom Sanugi, 61, yang diwakili peguam syarie, Muhammad Hafiz pernah berjumpa dan berbincang untuk menyelesaikan kes itu secara baik, namun Sri Wani mendakwa lelaki itu bertindak sebaliknya.


“Sebelum ini pihak sebelah sana (Bahrom) cakap tak nak jatuhkan maruah sesiapa, tetapi mereka memberikan maklumat saya kepada media.



“Media siarkan tempat tinggal dan tempat saya berniaga hingga membahayakan keselamatan saya,” katanya.

Dia turut memaklumkan sudah membuat laporan polis berhubung gangguan dihadapinya dan berhasrat memasukkan laporan itu dalam pindaan permohonan injunksi berkenaan.



sumber : myMetro

Isteri durjana duit mahu, suami tak mahu


PASIR GUDANG: Suami yang separuh lumpuh dan dua anak masih kecil ditinggalkannya tanpa penjagaan, namun dia pulang ke rumah sebulan sekali semata-mata mengambil wang bantuan persekolahan anaknya sebanyak RM300 yang diberikan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM).
Begitu sikap seorang isteri durjana yang menyebabkan suaminya berusia lewat 50-an dan dua anak perempuan berusia sembilan dan 13 tahun hidup melarat serta bergantung kepada keprihatinan jiran untuk makan dan minum setiap hari.
Pegawai JKM Daerah Johor Bahru, Manayi Ibrahim yang mendedahkan sikap isteri berusia 30-an itu berkata, kejadian itu berlarutan lebih setahun lalu, sebelum dikesan pihaknya, baru-baru ini.

Menurutnya, siasatan pihaknya mendapati wanita terbabit membiarkan suaminya yang uzur akibat angin ahmar dan mengalami jangkitan kuman pada kaki kiri kerana diabetes terlantar di pondok usang bersama dua anak mereka.



Selepas menerima maklumat mengenai nasib tiga beranak itu yang tinggal di pondok yang hampir roboh di sebuah kampung di sini, Manayi berkunjung ke situ semalam untuk melihat nasib mereka sambil ditemani Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Johor Jaya, Tan Cher Puk.



sumber : myMetro

Ditikam ‘goda’ isteri rakan niaga


GOMBAK: Hanya dikatakan sering menggoda isterinya, seorang peniaga parah dibelasah rakan niaga selain ditikam dengan pisau di belakang badan dalam kejadian di Selayang Baru, kelmarin.
Dalam kejadian jam 5.30 petang itu, mangsa yang berusia 42 tahun menaiki van datang ke gerai makan miliknya bersama isteri berusia 38 tahun untuk menghantar bekalan makanan sebelum berjumpa rakan niaga itu.

Menurut sumber, mangsa menyapa lelaki terbabit sambil memberi senyuman, namun tidak dibalas sebaliknya bertukar tegang apabila dia dimarahi dan dihamburkan dengan kata-kata kesat.


“Pelik dengan sikap lelaki terbabit yang tiba-tiba naik angin, mangsa cuba meminta penjelasan, namun terkejut apabila lelaki itu mendakwa dia sering mengacau dan cuba menggoda isterinya.

“Bagaimanapun, mangsa menafikan dan memberitahu semua itu salah faham dan dia tidak pernah menggoda isteri lelaki itu tambahan dia sudah berkahwin,” katanya.


Sumber berkata, lelaki itu enggan mempercayainya dan menumbuk muka mangsa beberapa kali menyebabkan berlaku pergaduhan sebelum kejadian itu disedari isteri mangsa yang datang membantu.



“Namun, niat wanita terbabit yang ingin meleraikan pertengkaran gagal sebaliknya dia ditumbuk di muka beberapa kali.

“Tidak tahan dipukul mangsa dan isterinya cuba melarikan diri untuk mendapatkan bantuan menyebabkan lelaki terbabit bertambah berang sebelum mengambil pisau dan menikam belakang badan mangsa menyebabkan dia mengerang kesakitan,” katanya.




Menurutnya, lelaki terbabit yang panik melihat mangsa berlumuran darah melarikan diri sementara isteri mangsa yang ketakutan menjerit meminta tolong sebelum ia disedari rakan mangsa lain yang datang membantu dan menghantarnya ke Hospital Selayang.

Isteri mangsa yang bimbang dengan keselamatan diri dan suami membuat laporan di Balai Polis Selayang.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Abdul Rahim Abdullah mengesahkan menerima laporan dan kes disiasat mengikut Seksyen 324 Kanun Keseksaan.



sumber : myMetro

Walah,Vokalis Band Metal Ganti Kelamin Jadi Perempuan


VIVAnews - Sejumlah orang melakukan operasi penyesuaian kelamin atau transeksual, kerana merasa terperangkap dalam raga yang salah. Tapi siapa sangka, vokalis band metal, Life of Agony, Keith Caputo, yang berperawakan macho itu juga hendak melakukannya.

Seperti dikutip dari laman NME.com, Keith Caputo menyatakan diri ingin melakukan operasi untuk menjadi seorang wanita, setelah merasakan penderitaan hidup yang mendalam.

Di website rasminya Keithcaputo.com, penyanyi yang tengah menjalani agenda tour perpisahan dengan band metalnya tersebut mulai menyebut dirinya sebagai ‘wanita’. Ia pun telah mengumumkan perubahan jenis kelaminnya melalui akaun Twitter-nya.

“Perubahan gender laki-laki menjadi perempuan seperti saya adalah perempuan yang melepaskan hak istimewa kelaki-lakiannya untuk feminin!” demikian penggalan tweet-nya melalui akaun @KeithMinaCaputo.

Dia juga menjawab pertanyaan dari para penggemarnya soal khabar runtuhnya band metalnya dengan tweet, “Life of Agony sedang pergi dalam kevakuman dan itu tidak ada hubungannya dengan perubahan diri saya untuk menjadi seorang wanita.”

Life of Agony, telah merilis empat album studio dan lebih dari 22 tahun berkarier. Karya-karya mereka telah dikutip oleh banyak band-band metal saat ini dan mampu memberikan pengaruh utama pada suara mereka.

Caputo, yang kini berusia 37 tahun juga telah menikmati karier solonya yang panjang, dengan merilis empat album solo. Dia akan tour ke Inggris pada musim gugur. Caputo merupakan musisi aliran metal pertama yang merubah profil dirinya menjadi seorang wanita dan siap menjalani operasi perubahan kelamin.

Dalam dunia medik, apa yang dilakukan Caputo disebut transseksual, yakni orang yang meyakini bahwa tubuhnya tidak merefleksikan identiti seksual atau jenis kelamin yang sebenarnya. Otak atau fikiran seksualnya (brainsex) tidak sinkron dengan alat kelamin yang dimiliki. Kerananya, muncul niat untuk melakukan operasi penyesuaian kelamin.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved