Kontoversi! Model Remaja Dakota Fanning Muncul di Cover Cosmopolitan dengan Headline Seks

on 12 April 2012


infospesial.net -Dakota Fanning terlihat seksi, ia dirombak menjadi dewasa untuk cover majalah Cosmopolitan, tetapi tidak semua orang berfikir itu terlihat lebih baik. Model 17 tahun itu tampil bersemangat untuk edisi Februari Cosmo, dan ternyata artis The Runaways itu ternyata akan meningjak usia 18 tahun pada akhir bulan depan ini. Namun dengan umur yang masih belasan, ia terlihat jauh lebih tua dari usianya saat tampil di majalah tersebut, dengan make-up mata, rambut panjang perang, dan gaun ketat pada tubuhnya.


Tetapi beberapa kritikan membidik majalah itu dan mengatakan jika Dakota muncul keluar di sampul depan majalah Cosmopolitan dengan dikelilingi oleh serangkaian keterangan cabul termasuk 'Best Ever Sex' dan 'Too Naughty To Say Here: But You Have to Try This Sex Trick!'.


Banyak pembaca untuk mengekspresikan kemarahan mereka di Twitter. Salah satu pengguna dengan nama @ phaniepack menulis Tweet: 'Dakota Fanning masih 17 tahun dan pada sampul Cosmo. Apakah aku satu-satunya yang melihat masalah dengan ini? ". Dan beberapa pengguna lain seperti Darkduck64 menulis 'Ok, DakotaFanning dan gadis di depan TIDAK terlihat Cosmo sama. Jika itu dia, saya fikir mereka menggunakan sedikit Photoshop ... '


Tapi Cosmo tidak mundur dari pilihannya menjadikan Dakota seorang gadis sampul remaja. "Kami senang untuk fitur Dakota Fanning di sampul majalah Cosmopolitan Februari dan ia terlihat menakjubkan". "Dakota, yang ternyata 18 tahun ini, adalah seorang wanita, dewasa muda tak kenal takut dan kami bangga untuk menghormati dia sebagai Fun Fearless Female kami tahun ini," kata juru bicara Fox News Cosmopolitan. (Dailymail)

Atuk 71 tahun akan minum coca-cola sampai mati

Pero Ajtman, 71 tahun, pernah berjanji kepada ibunya akan menghentikan kebiasaan meminum minuman beralkohol empat puluh tahun lalu. Kini benar-benar berhenti dan hanya minum Coca-Cola .

Ibunya tidak suka dia meminuma minuman keras itu kerana faktor agama.Dan kerana rasa coca-cola sesedap buah anggur dia kemudian meminumnya serta mulai ketagih.

Dia meminum minuman itu diwaktu pagi,sebelum dan sesudah makan tengahari,selepas makan malam dan segelas sebelum tidur.Dia juga tidak pernah minum minuman lain selain daripada Coca -cola.

Persara yang kini tinggal di desa Karanac, dekat kota Osijek, Croatia timur itu mengatakan ia tidak pernah berniat meninggalkan kebiasaan tersebut walaupun ibunya sudah tiada untuk melarang dia meminum minuman beralkohol.Dia meganggap coca-cola sebagai ubat dan kan meminumnya sampai mati.

Sungguh Aneh, Gula-gula ini Sengaja Dibuat Mengandung Virus Cacar Air


Mengalami cacar air di masa dewasa memang menyiksa. Selain memerlukan penyembuhan lebih lama, infeksi cacar di masa dewasa juga berpotensi meninggalkan bekas di kulit yang sulit hilang.

Tak hairan jika banyak orang suka terkena cacar air saat kecil dibandingkan ketika sudah dewasa. Sebab, mereka yang sudah pernah mengalami cacar air di masa kecil umumnya akan memiliki imuniti terhadap virus cacar air, sehingga risiko terkena kembali sangat kecil.

Namun, kelakar itu agaknya ditanggapi serius oleh Wendy Werkit, seorang warga asal Nashville, Amerika Syarikat. Werkit sengaja menciptakan gula-gula yang terpapar virus untuk para orangtua yang menghendaki anaknya segera mengalami cacar air di usia dini.

Ia mengatakan, terinspirasi menjual produk tersebut kerana melihat sejumlah orangtua frustasi melihat anaknya tak kunjung mengalami cacar air. "Mereka kesulitan membuat anaknya cacar air dengan cara normal," katanya kepada stesen televisyen lokal, seperti dikutip dari Telegraph.

Menempatkan iklan produknya di Facebook, wanita itu menjajakan dagangannya seharga US$50 melalui transaksi online PayPal. Ia menekankan niatnya untuk membantu anak-anak 'menjemput' virus itu segera, kerana jika mengalaminya di usia dewasa lebih berbahaya.

Jerry Martin, jaksa untuk distrik tengah Tennessee, mengutuk perdagangan tersebut. Ia mengatakan bahawa itu adalah kejahatan federal dengan mengirim penyakit atau virus lintas negara.

"Jika Anda terlibat dalam praktik semacam ini, Anda tidak hanya berpotensi membuat orang tak bersalah terpapar virus berbahaya dan tertular penyakit, tapi Anda juga berpotensi terancam tuntutan jenayah " katanya. "Cara itu haram."

Luna Maya Hamil kerana Seks Bebas


JAKARTA - Zona Malam - Luna Maya berperanan sebagai wanita hamil akibat seks bebas di filem My Blackberry Girlfriend. Kekasih Ariel merasa tercabar dengan peranannya itu.


 "Sebenarnya tak sampai hamil besar, tapi dia tahu hamil sampai dua bulanan gitu, lebih banyak harus berimajinasi saja," kata Luna ditemui di FX, Senayan, Jakarta Pusat .


 Menurutnya, karakter yang dia peranankan di kehidupan sebenarnya banyak terjadi seperti hal itu.


 "Bagaimana karakter ini sering  kita lihat dalam kehidupan sehari-hari yang hamil by accident juga banyak, yang aborsi by accident juga banyak," tegassnya.(rik)


http://celebrity.okezone.com

Gempak ..Nenek 68 tahun pernah kahwin selama 36 jam sahaja

Tak kalah dengan artis-artis yang di zamannya Nikah-Cerai-nikah-cerai..Seorang Nenek berusia 68 tahun rasmi menjadi wanita pemecah rekod melakukan paling banyak perkahwinan sepanjang sejarah. Linda Wolfe nama wanita tersebut telah melakukan pernikahan sebanyak 23 kali , dan pernikahan pertama yang dia lakukan, iaitu pada saat berumur 16 tahun.


Tujuh perkahwinan awalnya berjalan cukup lama, iaitu setiap masing-masing berlangsung selama tujuh tahun.
Namun dia juga pernah melakukan pernikahan yang sangat singkat iaitu hanya selama 36 jam saja.

Nama Linda saat ini telah tercatat di Guiness Book of world Records sebagai wanita yang melakukan paling banyak pernikahan.





sumber :http://www.kaskus.us

Seksi gila pengacara TV ini

Ini mengacarakan rancngan atau acara pertunjukkan badan...
seksi gila pengacara ini...terbeleliak biji mata penonton...
sayang rupa cantik akhlak rendah...



harapan jangan selebriti di negara kita tidak meniru
cara pemakaian pengacara ini....

Belum ajal..Payung Terjun Gagal Terbuka, Penerjun Selamat dari Kematian Setelah Jatuh dari Ketinggian 900 Kaki (video)

Penonton yang terkejut, menyaksikan dengan ngeri detik-detik saat seorang penerjun jatuh dari ketinggian 876 kaki (270 meter), setelah payung terjunnya gagal terbuka.

Christopher Brewer (27) dari Pensacola, Florida, secara ajaib selamat dari kematian, meskipun jatuh dari ketinggian 270 meter dan menghentam air dengan kecepatan 130 km/jam, saat melakukan aksi skydiving di sebuah jembatan di Fayetteville, Virginia Barat.



Menurut Jeff West, ketua Ranger untuk New River Gorge National River, Brewer menderita patah tulang pinggul, luka pada paru-parunya serta cedera tulang belakang.




Sumber : dailymail

Kesian nenek ni meninggal akibat doktor tak tahu bezakan ginjal dan hati


Newport, Inggris, Nyawa seorang pesakit di Inggris harus melayang gara-gara seorang doktor bedah salah mengenali organ. Ketika harus mengeluarkan ginjal yang rosak kerana digerogoti kanser, yang terpotong justru hatinya yang sebenarnya baik-baik saja.


Nasib malang ini dialami oleh Amy Francis (77 tahun), seorang janda asal Newport, Inggris. Ia didiagnosis mengalami kanser ganas pada ginjal sebelah kanan, sehingga harus menjalani operasi pembuangan untuk menyelamatkan nyawanya pada Julai 2011.


Operasi yang dilakukan di Royal Gwent Hospital ini seharusnya tidak terlalu sulit dilakukan. Namun yang terjadi, tak lama setelah operasi nyawa Francis tidak tertolong dan langsung dinyatakan meninggal akibat perdarahan parah yang terjadi di organ dalam tubuh.


Konsultan urologi yang bertanggung jawab dalam operasi tersebut, Dr Adam Carter mengakui adanya kesalahan prosedur. Dalam oeprasi tersebut, ia mengizinkan seorang dokter baru untuk membuang ginjal namun akhirnya salah membezakan ginjal dengan hati.


Kerana belum cukup percaya diri, doktor itu sempat meminta Dr Carter untuk mengambil alih operasi. Dalam pergantian itulah terjadi salah koordinasi, lalu tiba-tiba ahli anestesi mengatakan bahawa tekanan darah pesakit mendadak turun drastik.


Sedikitnya 2 orang ahli bedah senior langsung dipanggil untuk mengatasi keadaan ini, namun hasilnya sia-sia. Darah yang keluar dari hati yang sudah sobek terlalu banyak sehingga Francis harus meregang nyawa dan dinyatakan meninggal beberapa saat kemudian.


Namun untungnya, kesalahan ini boleh diterima oleh keluarga peasakit. Anak Francis, Alan (52 tahun) menghargai kejujuran Dr Carter yang langsung menginformasikan kesalahan tersebut berikut upaya-upaya yang telah dilakukan untuk mengatasinya meski akhirnya gagal.


"Kami telah menyetujui tindakan tersebut dan menghargainya sebagai upaya untuk menyelamatkan nyawa ibu saya. Saya menghargai kejujurannya dan berharap semoga di masa mendatang ia boleh  melakukan lebih banyak operasi yang berhasil," kata Alan seperti dikutip dari Dailymail, Jumaat (13/1/2012).


Di seluruh dunia, jumlah penderita kanser ginjal seperti halnya Francis cenderung meningkat. Pada laki-laki, jumlah penderitanya naik 100 peratus dalam 40 tahun terakhir sementara pada perempuan jumlahnya mengalami peningkatan lebih besar yakni 130 peratus.


sumber

Lagi..!! Seorang Lelaki Di China Jatuh Dari Jambatan Dan Tak Ada Orang Yang Menolong (Video)


Mungkin di China ketidakpedulian adalah sebuah budaya, setelah beredar video web yang menunjukkan bagaimana seorang lelaki jatuh dari jembatan dan tak ada siapa yang mahu menolongi mangsa tersebut.




Seperti yang ditunjukkan di rakaman ini, seorang lelaki jatuh dari jambatan di jalan raya dan dibiarkan di sana. Sebuah kereta hampir melanggar, tapi sempat menghentikan keretanya.

Namun, tidak ada yang berhenti untuk membantu, begitu juga orang yang merakam kejadian ini. Lelaki itu terluka parah dengan darah di sekelilingnya.

Sumber

Pernah lihat kedai macam ni?

Ini adalah salah satu kedai grand yang pernah ada, terletak di dalam gedung yang dibuat dari kontainer pengiriman. Bangunan Zurich terbuat dari 17 kontainer dan 85 kaki tinggi. Ini adalah Eco-friendly dan dilihat cukup mengagumkan.









Bila dah mabuk

 Peter James berdepan hukuman penjara setelah dia didapati memandu dalam keadaan mabuk semasa seorang rakannya bergayut pada bonet keretanya, lapor sebuah akhbar semalam.


Rakaman kamera litar tertutup (CCTV) menunjukkan seorang rakan James memanjat bonet keretanya di sini sebelum dia melompat semula ke jalan raya.






Pegawai pihak berkuasa yang memeriksa Peter mendapati terdapat 62 mikrogram alkohol pada skala 100 militer nafas pada masa kejadian.


 James diberitahu dia akan dihukum penjara selepas membuat pengakuan memandu dalam keadaan mabuk di Mahkamah Majistret Gloucester.(link)



Foto Bogel Mirip Huang Xiaoming Beredar, Netizen Ngamuk



Aktor China Huang Xiaoming sedang ditimpa masalah. Foto-foto bogel mirip dirinya yang terakam kamera webcam, beredar luas di dunia maya.


Banyak yang mempercayai kalau lelaki dalam foto itu adalah Huang. Dalam gambar itu, terlihat lelaki tersebut tidak mengenakan pakaian, dan seperti menahan sesuatu di dadanya. Dengan ekspresi melotot, matanya tampak memerah. Demikian seperti dilansir Ifeng.


Banyak netizen percaya kalau lelaki dalam gambar itu Huang. Sehingga, membuat penggemar setianya mengamuk dan memastikan kalau lelaki di gambar itu bukan Huang.


"Lihatlah ekspresi matanya yang merah kusam. Siapapun dapat mengatakan ini adalah versi shanzhai (tiruan) yang tidak senonoh,!," imbuh fans Huang.


Meski ramai memperbincangkan di forum internet, namun management Huang memilih untuk diam.


Sumber : http://celebrity.okezone.com

Budak Tadika Bawa Heroin ke Sekolah Dan Dipamerkan ke Teman-teman

Seorang anak Tadika membawa 50 peket heroin ke sekolah dan mempamerkannya ke teman-temannya.Setelah diselidiki, ternyata paket heroin tersebut dimiliki oleh ayah tirinya, yang akhirnya ditangkap oleh polis terkait kes narkoba.

Sang ayah tiri, Santos Roman (35) pergi ke sekolah anaknya di TK Barnum di Connecticut, Amerika Serikat (AS), untuk mengambil kembali peket heroin miliknya yang dibawa sang anak. Namun ternyata polis telah menunggunya dan kemudian menangkapnya.

Roman dikenai dakwaan risiko melukai anak kecil,  menjual dan memiliki narkoba di wilayah yang hanya berjarak 450 km dari sekolahan. Demikian seperti diberitakan oleh Connecticut Post dan dilapor oleh Daily Mail, Rabu (11/4/2012).

Menurut polis Bridgeport yang menangani kes ini, anak berumur 5 tahun tersebut pergi ke sekolah dengan mengenakan jaket Roman pada Isnin (9/4) waktu setempat. Begitu tiba di sekolah, anak laki-laki ini mengeluarkan bungkusan-bungkusan yang ternyata berisi heroin dan menunjukkannya kepada teman-teman sekelasnya.

Sang guru yang mencurigai bungkusan tersebut berisi narkoba lantas menyitanya. Guru tersebut kemudian memberi tahu ketua sekolah dan kemudian menelefon polis.

Roman yang merasa paket miliknya terbawa oleh sang anak lantas datang ke sekolah. Setibanya di sekolah, Roman langsung mencari-cari anak tirinya. Namun dia hanya menemukan jaket miliknya dan kemudian memeriksa kantong jaket tersebut.

Ketika menyedari bahawa paket heroin bernilai sekitar US$ 500  telah lenyap, dia pun berniat kabur dari sekolah. Namun polis langsung menahan Roman. Sementara sang anak untuk sementara diasuh otoritas setempat sembari menunggu keluarganya ditemukan.

Sumber : http://news.detik.com

Anak Angelina Jolie Tergila-Gila Pada Jennifer Aniston

Angelina Jolie hingga kini tidak habis fikir tentang apa yang ada di dalam fikiran anaknya, Maddox Chivan Jolie-Pitt. Pasalnya, anaknya tersebut malah tergila-gila pada musuhnya, Jennifer Aniston.

Dilansir dari One India, putra Angelina tersebut rupanya mulai tergila-gila dengan Jennifer sejak melihat film, MARLEY AND ME bersama pengasuhnya. Sejak itu, Maddox dikhabarkan terus mengoleksi benda-benda yang berhubungan dengan mantan isteri Brad Pitt itu.

Bahkan menurut keterangan salah satu sumber, Angelina sempat dibuat geram lantaran putranya tersebut meminta poster Jennifer dipasang di biliknya. Sepertinya, Maddox memang benar-benar tidak tahu menahu soal persaingan ibunya dengan mantan isteri ayahnya tersebut.

"Putra angkat Angelina dan Brad itu berencana mendekorasi biliknya dengan poster-poster Aniston. Dan Angelina pun langsung marah," ungkap sumber tersebut.

Angelina sendiri memang disinyalir sebagai penyebab utama perceraian Jennifer dan Brad Pitt 8 tahun lalu. Tak lama setelah bercerai dengan Jennifer, Brad langsung menggaambil Angelina sebagai kekasih baru.

Sumber : http://www.kapanlagi.com

Ini Klarifikasi Nikita Willy Soal Foto Tidur Dengan Diego Michiels

Belakangan heboh beredar foto mirip pelakon Nikita Willy yang sedang berpelukan di sebuah bilik tidur dengan lelaki yang juga kebetulan mirip dengan pemain bola nasional Diego Michels. Tak ingin berpolemik lama-lama, Nikita pun mengklarifikasi mengenai foto tersebut.

"Aku tahu berita kayak gitu di Twitter, pas aku buka aku langsung ketawa aja dan ketahuan banget ada orang iseng karena dari jauh juga pas dilihat itu bukan aku," ujar Nikita saat ditemui wartawan di studio Persari, Ciganjur, Jakarta Selatan, Selasa (10/4).

Bintang sinetron Puteri yang Ditukar itu pun lantas mengeluarkan beberapa buah foto dalam sebuah amplop yang ada di depannya. Dengan tenang, Nikita pun menjelaskan mengenai kejanggalan dalam foto-foto tersebut.

"Dan kalau ingin pembuktian ini foto yang ada di internet, di sini tangan saya nggak sepanjang ini. Dan saya minta Diego untuk foto, ini tangan kanannya Diego banyak banget tattonya, sedangkan yang di foto nggak ada tatonya," ujar Nikita.

Sebelumnya, foto mirip Nikita dan Diego Michels memang sempat beredar di internet. Dalam foto itu terlihat Nikita yang sedang tiduran terlihat dipeluk dari belakang oleh seorang lelaki yang diduga Diego. "Coba lihat deh, dari jauh juga ini kelihatan bukan aku," pungkasnya.

Sumber : http://www.kapanlagi.com

Ribuan Pengguna Twitter Bekerjasama Menyelamatkan Seorang mangsa rompakan


Seorang lelaki di Johannesburg, Afrika Selatan, didatangi dua perampok bersenjata yang merampas keretanya dan menaruh tubuhnya di belakang bagasi kereta, untungnya para perampok lupa mengambil satu barang yang sangat penting: Telefon genggam.
Dari dalam bagasi, si mangsa segera menggunakan telefon genggamnya untuk menghubungi Lynn Peters, kekasihnya, melalui Twitter. Dari sinilah reaksi penyelamatan berantai dimulai.
Peters segera men-tweet pesan: "Tolong cari (nombor kendaraan) DSS041GP, kereta kekasih saya baru saja dicuri dan saat ini lagi berada di bagasi," kepada 71 followernya.
Dengan fitur re-tweet yang ada di Twitter, pesan tersebut segera meluas secara berantai, ribuan orang menerima pesan tersebut dan mengopernya ke ribuan orang yang lain. Pesan terus beredar hingga salah satu anggota dari perusahaan yang bergerak di bidang pengamanan swasta membaca pesan tersebut.
Drama penyelamatan berlanjut menjadi lebih serius, perusahaan pengamanan tersebut berhasil mencari dimana lokasi telefon genggam mangsa berada. Merekapun secara terus menerus melaporkan posisi mangsa yang terus berubah-rubah kerana masih berada di dalam bagasi kereta yang berjalan.
Drama ala filem spionase ini baru berhenti 2 jam kemudian, setelah polis memblokjalan kereta curi tersebut. Mangsa yang tidak disebutkan namanya dinyatakan dalam keadaan terkejut, tapi tidak terluka.
gambar: psd tuts+

Gara-gara si kecil Baloy terlupa sorok Playboy

BANDARAYA MEXICO: Pemain pertahanan Santos Laguna, Felipe Baloy, 31, (kanan) gemar bergambar dengan peminat daripada semua peringkat umur walaupun ketika berhenti seketika di sebuah kedai untuk membeli majalah Playboy edisi terbaru. 

Apabila seorang peminat kecil dengan memakai kasut Velcros dan pakaian seragam pasukan Santos mahu bergambar dengan Baloy, pemain antarabangsa Panama itu terus berlutut, tersenyum lalu memeluk si kecil dan terlupa bahawa dia sedang memegang beg plastik berisi majalah Playboy.



Sikap baik Baloy menyebabkan peminat kecilnya gembira dan tersenyum sebaik gambar dirakam, namun apabila gambar itu disiarkan media, pembaca pastinya mengangkat kening apabila terpandang majalah di dalam beg yang dipegangnya.


Baloy, anak keenam daripada tujuh beradik dan membesar di sebuah kawasan sesak Cerro Batea di daerah San Miguelito selepas berpindah dari daerah St Martin.

Pipe mula tertarik dengan sukan bola sepak selepas bermain di jalanan bersama rakannya.

Baloy tamat belajar di sekolah rendah dan menengah tetapi tidak pernah ke universiti selepas memutuskan untuk menjadi pemain bola sepak sepenuh masa.
Beliau juga mempunyai hubungan baik dengan rakannya Blas Perez dan Gabriel Gomez yang menganggotai skuad kebangsaan Panama.
Baloy sudah berkahwin dan mempunyai dua orang anak dan tinggal di Mexico bersama keluarganya.

Kelab Santos kini berada di tempat teratas liga Mexican Clausura dan bermain di Kelab Amerika di Estadio Azteca Sabtu depan. – Agensi



sumber : berita harian

Lelaki boleh jadi pemenang Ratu Cantik Universe Dunia


NEW YORK - Penganjur pertandingan Ratu Cantik Universe kelmarin membenarkan lelaki yang telah menjalani pembedahan pertukaran jantina menjadi peserta sekali gus berpeluang dimahkotakan sebagai wanita paling cantik di dunia.
Pertubuhan Hak Gay dan Transgender (GLAAD) menyatakan, lelaki yang menukar jantina akan dibenarkan membuktikan kebolehan mereka dalam pertandingan ratu cantik antarabangsa itu bermula pada tahun 2013.
Sebelum ini, seorang lelaki yang telah menjalani pembedahan pertukaran jantina, Jenna Talackova telah dibenarkan untuk bertanding dalam pertandingan Ratu Cantik Universe Kanada.
Lelaki yang menukar jantina menjadi perempuan dibenarkan bertanding selepas Talackova mempertikaikan keputusan pihak penganjur pertandingan itu membatalkan penyertaannya.
Penganjur pertandingan Ratu Cantik Universe yang dimiliki oleh bilionair terkenal Amerika Syarikat, Donald Trump sebelum ini menetapkan hanya peserta yang lahir sebagai wanita sahaja dibenarkan bertanding.
Talackova, 23, menjalani enam pembedahan untuk menukar jantina.
Dia mula menjalani pembedahan itu semasa berusia 19 tahun.
Maklumat dalam pasportnya menyatakan bahawa dia seorang wanita.
Kemasukan peserta lelaki yang telah menukar jantina itu akan menyebabkan pemenang pertandingan Ratu Cantik Universe tidak lagi terdiri daripada wanita tulen.
Pertandingan Ratu Cantik Universe diadakan di beberapa buah negara bagi memilih wakil untuk bertanding pada peringkat dunia. - Agensi
sumber : kosmo online

Cacat teruk selepas muka terbakar


BEIJING: Seorang kanak-kanak lelaki cacat teruk akibat melecur kerana disambar api.
Wang Xiaopeng kini hampir tidak mempunyai muka akibat kejadian yang menimpanya dua tahun lalu. 
Kanak-kanak berusia enam tahun itu melecur apabila cuba membakar longgokan jerami jagung menggunakan pemetik api rokok.

Tetapi api yang marak dengan cepat, membakarnya.



Wang yang berasal dari Yinchuan di wilayah Ningxia, kehilangan rambut, bibir, kelopak mata dan jari akibat kejadian itu.



Dia tidak ke sekolah kerana tiada sekolah yang mahu menerimanya dan dia hanya mempunyai beberapa kawan yang sudah biasa melihat keadaan wajahnya itu.

Keluarga Wang membelanjakan semua wang simpanan mereka, hampir RM72,900, untuk membayar bil hospital bagi menyelamatkannya.

Mereka terpaksa berhenti merawatnya kerana kehabisan wang.

Ibu bapa Wang telah menjual rumah mereka dan kini tinggal di tanah kecil seluas 0.2 hektar. - Agensi



sumber : myMetro

Bayi ‘mati’ hidup semula


BUENOS AIRES: Seorang bayi ditemui hidup di sebuah rumah mayat, 12 jam selepas dilaporkan mati oleh doktor di sebuah hospital di Argentina.
Analia Bouter bersama suaminya mengunjungi rumah mayat untuk melihat bayi tidak cukup bulan yang dilahirkannya di Hospital Perrando.

Bagaimanapun, mereka terkejut apabila membuka keranda dan melihat bayi itu masih hidup.


“Saya tiba-tiba mendengar suara dan melihat dia bergerak,” kata wanita itu kepada akhbar TN.com.

Menurut Analia, bayi itu hampir beku selepas 12 jam berada dalam bilik sejuk rumah mayat itu.


Seorang pekerja hospital yang bergegas membawa bayi itu ke doktor menyifatkan dia seperti membawa sebotol ais.



Sehubungan itu, pasangan berkenaan menamakan anak mereka itu Luz Milagros yang bermakna ‘keajaiban.’ Menurut Analia, dia ke rumah mayat itu semata-mata untuk mengucapkan selamat tinggal kepada bayinya, tetapi berakhir dengan menyelamatkannya.

“Setiap anggota pasukan yang terbabit mempunyai tanggungjawab masing-masing,” kata Setiausaha Rendah Kesihatan wilayah Chaco, Rafael Sabatinelli, kepada wartawan ketika mengumumkan mengenai siasatan terhadap salah laporan berhubung kematian bayi itu.




Dalam pada itu, Analia berkata, dia merancang menyaman pihak terbabit.

Bayi itu yang masih menerima rawatan di hospital dilahirkan tiga bulan lebih awal. - Agensi



sumber : myMetro

Duit kutu dikebas tiga peragut


KOTA BHARU – Hasrat seorang peniaga sayur untuk pergi ke pejabat peguam bagi menguruskan tuntutan insurans kemalangan melibatkan anaknya terbantut apabila dia kerugian RM20,000 selepas diragut tiga lelaki di hadapan sebuah klinik berhampiran Balai Islam, Lundang, dekat sini kelmarin.
Kejadian pukul 4.30 petang itu berlaku ketika Rahana Majid, 44, yang menunggang motosikal bersama anaknya, Siti Nazirah Fauzi, 16, berhenti untuk menghubungi peguam berkenaan bagi mengetahui lokasi tepat pejabatnya.
Mengimbau semula kejadian itu, Rahana memberitahu, semasa membuat panggilan, dia meletakkan beg yang mengandungi wang kutipan kutu RM9,700; wang miliknya, RM5,000 dan seutas rantai bernilai RM4,700 yang baru dibeli Sabtu lalu di dalam raga motosikal.
Katanya, tidak lama kemudian, tiga lelaki yang menaiki sebuah kereta Proton Wira berhenti berhampirannya sebelum salah seorang keluar dan terus melarikan begnya.
“Lelaki itu kemudian masuk semula ke dalam kereta dan terus melarikan diri.
“Saya tidak berani melawan kerana bimbang mengenai keselamatan diri dan takut-takut kalau penjenayah tersebut memiliki senjata tajam,” ceritanya lagi.

sumber : kosmo online

Doktor Pelatih Temui ajal akibat lebihan dos


KAJANG – Kakitangan Hospital Kajang di sini semalam gempar apabila seorang doktor pelatih yang telah bekerja selama lima hari berturut-turut tanpa cuti ditemui mati di dalam tandas di Wad Pediatrik hospital itu selepas dia disyaki terlebih dos setelah menyuntik sejenis ubat ke dalam badannya.
Mayat Lee Chang Tat, 29, ditemui pada pukul 7 pagi oleh rakan setugasnya dalam keadaan terbaring dan pucat di dalam tandas wad berkenaan. Sebatang picagari turut ditemui di sisi mayat doktor pelatih itu yang telah berkhidmat selama tiga tahun di hospital tersebut.
Belum dipastikan lagi motifnya tetapi ada kemungkinan mangsa bertindak menyuntik cecair itu ke dalam tubuhnya akibat keletihan.
Sebelum kejadian, mangsa yang merupakan pegawai perubatan siswazah bertugas pada syif malam bermula pukul 9 malam di wad tersebut. Dia telah berkahwin sejak tiga tahun lalu.
Seorang pengawal keselamatan Hospital Kajang memberitahu, dia bergegas ke wad berkenaan sebaik terdengar bunyi kecoh sekumpulan kakitangan yang menyedari mengenai kematian doktor pelatih tersebut.

sumber : kosmo online

Libas belakang, tekap seterika


KUALA LUMPUR: Seorang wanita berusia 28 tahun terpaksa menempuh detik hitam dalam hidupnya apabila dia bukan saja dilibas dengan tali pinggang oleh kekasihnya, malah belakangnya turut ditekap dengan seterika panas dalam kejadian di Jalan Pantai Murni, di sini, kelmarin.
Lebih kejam, dalam kejadian antara jam 3 hingga 5 petang itu, mangsa yang menggelupur kesakitan di ruang tamu rumah kemudian disimbah pula dengan air panas oleh lelaki berusia lewat 20-an itu.

Kekejaman teman lelaki mangsa dikatakan berlaku ketika mereka bertengkar dengan teman lelakinya itu bagi menebus semula barang kemas miliknya yang digadaikan.


“Mangsa mendesak teman lelakinya supaya menebus semula barang kemas miliknya itu menyebabkan berlaku pertengkaran antara mereka.

“Lelaki itu yang hilang pertimbangan bertindak memukul mangsa,” katanya.


Sumber berkata, lelaki terbabit yang bagaikan dirasuk kemudian melibas mangsa menggunakan tali pinggang.



“Mungkin tidak berpuas hati, lelaki itu kemudian menekap pula seterika panas ke atas belakang mangsa. Akibatnya mangsa menggelupur kesakitan di ruang tamu rumah.

“Sebaik mangsa menggelupur, lelaki terbabit bertindak lebih kejam dengan menyimbah pula air panas ke atas badan mangsa,” katanya.




Katanya, melihat teman wanita menggelupur kesakitan, lelaki itu terus meninggalkan rumah.

Mangsa kemudian menghubungi rakannya sebelum dibawa ke hospital berhampiran untuk rawatan sebelum membuat laporan di Balai Polis Pantai, di sini.


Difahamkan, sebaik laporan dibuat, pihak berkuasa berusaha mengesan suspek, namun gagal. Bagaimanapun, pihak berkuasa percaya suspek akan ditahan dalam masa terdekat.


Wanita terbabit yang mengalami kesan lecur teruk di seluruh tubuh terutamanya belakang badan kini masih dirawat di hospital dan keadaannya dilaporkan stabil.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Brickfields, Asisten Komisioner Wan Abdul Bari Wan Abdul Khalid ketika dihubungi, mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian itu dan siasatan lanjut sedang dilakukan.



sumber : myMetro

Maut akibat main bola


KAJANG: Malang tidak berbau buat seorang pelajar tingkatan tiga sebuah sekolah menengah di Semenyih yang menemui ajalnya, kelmarin selepas kepalanya cedera disepak pemain lawan ketika satu perlawanan bola sepak.
Difahamkan, mangsa Afiq Hamizan Abdul Hamid berusia 15 tahun itu meninggal dunia di Hospital Kuala Lumpur (HKL) jam 2.45 petang kelmarin selepas menjalani pembedahan di kepalanya.

Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Ab Rashid Ab Wahab berkata, dalam kejadian Isnin lalu, mangsa mewakili pasukan sekolahnya dalam kejohanan bola sepak Majlis Sukan Sekolah-Sekolah Daerah Hulu Langat (MSSDHL) yang diadakan di sebuah sekolah menengah agama.


Menurutnya, mangsa yang bermain sebagai penjaga gol mewakili sekolahnya itu cedera di kepala selepas terkena sepakan pemain pasukan lawan.

“Mangsa kemudian dibawa ke Klinik Kesihatan Semenyih jam 4 petang untuk rawatan oleh pihak sekolah.


“Bagaimanapun, keadaannya menjadi parah sebelum dihantar ke Hospital Kajang,” katanya ketika dihubungi Harian Metro, semalam.



Beliau berkata, selepas doktor mengesahkan mangsa perlu menjalani pembedahan kepala berikutan darah beku selain keadaannya yang sudah kritikal, dia dibawa ke HKL pula namun gagal diselamatkan.

Katanya, mangsa meninggal dunia jam 2.24 petang kelmarin di HKL namun tiada unsur jenayah dipercayai menjadi punca kematian mangsa.




“Kes diklasifikasikan sebagai kematian mengejut,” katanya.

Sementara itu, ayah mangsa, seorang pengawal keselamatan, Abdul Hamid Saad, 50-an, berkata, arwah anak ketiga daripada enam beradik, aktif dalam sukan bola sepak.


Menurutnya, arwah cukup sihat dan aktif ketika pergi ke sekolah pada pagi kejadian dan tidak menyangka akan berjumpa anaknya dalam keadaan lemah serta tidak bermaya jam 4 petang pada hari sama.


“Ketika tiba di Hospital Kajang, anak saya sudah lemah dan hanya memaklumkan kejadian itu berpunca daripada kecederaan ketika perlawanan namun saya terkilan dengan pihak sekolah yang tidak memberi rawatan awal sebaik terkena sepakan itu.


“Pakar neurologi yang merawat anak saya turut memaklumkan kemungkinan anaknya dapat diselamatkan sekiranya rawatan diberikan lebih awal,” katanya.


Menurutnya, kesal dengan kecuaian dan kelewatan pihak sekolah mengambil tindakan, dia membuat laporan di pondok polis HKL selepas anaknya disahkan meninggal dunia.



SUMBER : MYMETRO

Asmara di kuburan


IPOH: Sepasang kekasih yang leka melakukan maksiat berhampiran kubur lama terkejut apabila disergah sepasukan anggota penguat kuasa Jabatan Agama Islam Perak (Jaip).
Dalam kejadian jam 1.50 pagi semalam, pasangan berusia 20-an itu dikesan berpelukan di kawasan gelap di jirat Cina berhampiran Taman Rekreasi Sultan Abdul Aziz, di sini.

Bagaimanapun, aksi terlampau itu terbantut apabila beberapa anggota Jaip yang berpakaian biasa menghampiri pasangan itu sebelum diarah beredar.


Tindakan sama turut diambil terhadap sepasang kekasih yang dikesan melakukan maksiat di dalam sebuah Perodua Myvi yang diletakkan di tepi padang berkenaan.

Pasangan berusia awal 20-an itu didapati bercumbu sebelum cermin gelap kereta berkenaan disuluh pegawai penguat kuasa Jaip.


Ketika disoal, pasangan itu memberi alasan sengaja mengambil angin malam di taman selain mendakwa hanya sekadar kawan biasa.




Malah, teman lelaki pasangan itu memberi alasan mahu menghantar gadis terbabit pulang ke rumah selepas selesai bekerja.

Pasangan itu diberi amaran lisan sebelum diarah meninggalkan taman rekreasi itu yang menjadi tumpuan puluhan pasangan remaja Melayu bermadu kasih.




Difahamkan 10 pegawai penguat kuasa Jaip yang menaiki dua van terlibat melakukan rondaan di sekitar taman rekreasi itu sehingga jam 3 pagi semalam.

Wartawan Harian Metro yang berada di lokasi kejadian mendapati taman rekreasi itu mula dibanjiri remaja dan belia tempatan sejak jam 10 malam lagi dengan memilih kawasan sunyi dan gelap sebagai tempat melakukan temujanji.


Kebanyakan pasangan remaja ini yang datang dengan menunggang motosikal dilihat sengaja menuju ke kawasan gelap di taman rekreasi bersebelahan jirat untuk bermadu asmara.


Sementara itu Pengarah Jaip, Mohd Yusop Husin berkata, pihaknya memandang serius aktiviti maksiat yang dilakukan remaja Islam di sekitar kawasan tumpuan awam di Ipoh dengan kerap melakukan rondaan dan operasi rambang.



SUMBER : MYmETRO


Aksi wanita panjat pagar dalam keadaan telanjang yang tangkap polis




mungkin wanita ini sakit mental....


[Aneh] Wanita dakwa dia hamil setelah menonton filem lucah 3D


Jennifer Stweart (38), mengaku hamil setelah menonoton filem lucah 3D di apartment kawannya  di New York

Dia berkata anaknya mirip aktor kulit hitam yang berlakon di dalam filem itu, padahal suaminya seorang tentera yang sedang bertugas di luar negeri berkulit putih.


Dia merasa pening dan mual sebulan setelah menonton filem tersebut, dan ketika melakukan ujian kehamilan ternyata hasilnya positif.

Walaupun pengakuan istrinya terasa aneh, Erick Johnson berkata, “Film lucah 3D kelihatan sangat real jadi dengan teknologi sekarang  segalanya mungkin terjadi.”(link)

Lu Lu anjing yang berlagak diva

Seekor anjing yang bernama Lu Lu 1 tahun ialah seekor
anjing suka berlagak seperti diva.Menurut tuannya Zhou Guanshan
anjing suka berjalan menggunakan dua kaki  dan meletakkan anak patung
dikakinya seolah-olah membawa bag tangan
 seperti model berjalan.Cuba perhatikan gambar di bawah....



Dadanya Diedit Lebih Kecil, Jennifer Love Hewitt Marah


infospesial.net -  Beberapa waktu lalu, Jennifer Love Hewitt sempat berpose seksi dalam majalah Entertainment Weekly untuk mempromosikan serial TV barunya yang berjudul THE CLIENT LIST. Namun ada yang salah pada gambarnya dalam majalah tersebut, dada Jennifer terlihat lebih kecil dibanding aslinya.

Mengetahui hal ini, Jennifer pun marah, menurutnya tak ada yang salah dengan gambar dirinya. Apalagi Jennifer sendiri dikenal sebagai selebriti yang sangat mencintai tubuh indahnya. 
"Ya, sulit , tapi aku suka dadaku. Dadaku selalu memberikan yang terbaik. Tak pernah ada masalah," ungkapnya, seperti dilansir dari One India.
"Aku sudah belajar bagaimana mengenakan lingerie dengan baik, dengan cepat,. Aku berusaha tampil seksi dan provokatif, padahal hal itu belum pernah sebelumnya. Rasanya fun dan exciting," lanjutnya.
Entertainment Weekly sendiri mengatakan jika dada Jennifer saat berpose dengan mengenakan satin hitam nampak terlalu besar.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved